Niet alleen mensen zijn ziek, ook de zorg is doodziek

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door King George »

DE ZUSTER KOMT NIET

Afbeelding
Wijkzuster rop bezoek omstreeks 1900

Wederom constateer ik dat onze hoogverraders in Den Haag geen enkel erbarmen tonen met onze zieke medeburgers die een leven leiden van armoe en ontbering. Het lijkt wel alsof het verval onzer beschaving steeds naderbij komt. En er zijn geen hooggestemde zielen die de koers wijzigen waarmee wij de peilloos diepe afgrond naderen.

Het Nederlandse volk lijkt een stille duttende oude oma die niet gewekt wil worden. Want – en daar verbaas ik mij dagelijks over – zie toch eens hoe al die lachende bewindslieden met ons belastinggeld omspringen. Alsof de flappen komen aanwaaien. Het kan gewoon niet op. En sinds de komst van al die vluchtende bedoeïenen glipt het geld helemaal als woestijnzand door hun graaiende vingers.

Het wordt de hoogste tijd dat de Partij van den Arbeid, die in 1946 werd opgericht en is voorgekomen uit de Sociaal Democratische Arbeiderspartij (SDAP) die opkwam voor de verworpenen der aarde, eens een keertje wakker wordt.

Zij dient haar hart open te stellen voor den Nederlandse verworpenen. Niet voor plunderende vreemdelingen die onze gastvrijheid misbruiken. Ik spreek hier schande van. Het is maar dat u het weet. Onze koningin Máxima heeft het eens zeer treffend gezegd: De Nederlander bestaat niet. En dat uit de mond van een vrouw wier wieg in Buenos Aires stond. We laten ook alles maar over ons heengaan.

Goedzakken zijn we.

Lezer van deze opstandige site van E.J. Bron, bijna dagelijks stijgt mij het schaamrood naar de kaken. Vandaag wederom een bericht dat mij niet alleen met schaamte doch ook met woede vervuld. Want – ja, het is werkelijk onbestaanbaar – ik lees dat thuiszorgorganisaties een cliëntenstop gaan instellen als de zorgverzekeraars niet snel geld investeren in de wijkverpleging.

Afbeelding
Wijkzuster op de Solex in 1955

“De wijkverpleging staat financieel onder water”, stelt de organisatie van zorgondernemers. Er is een tekort van minstens 242 miljoen euro. “Het is meer dan duidelijk dat er extra geld nodig is om wijkverpleging te kunnen verlenen aan mensen die zorg en ondersteuning thuis nodig hebben”, aldus de organisatie.

Nu, beste bejaarden en zieke Nederlanders, die thuiszorg kunt u wel vergeten. Dat geld gaat op aan zielige gelukszoekers uit Afrikaanse landen. Die volgelingen van Mohammed varen er wel bij. Onze zieken en vergrijsde lieden zoeken het zelf maar uit. Dan gaan ze maar wat eerder dood.

En terwijl thuiszorgmedewerkers op de keien worden gezet, verdienen de bestuurders meer dan € 178.000,- per jaar. Die lieden beschikken niet over enig geweten. Ik vind het tijd worden dat de bewindslieden der christelijke partijen eens hun Hemelse Vader gaan raadplegen, want zo kan het toch echt niet langer. Mijn toch al licht ontvlambaar gemoed schiet vol als ik dit bericht lees. Ik vind dit een schandelijk onrecht en meer dan asociaal. Als het zo doorgaat, worden zieken niet meer per ambulance doch op een handkar naar het ziekenhuis vervoerd. Lezer, ik laat het hierbij. De emoties spelen mij weer parten.

Ik wens u allen een gezegende dag.


https://ejbron.wordpress.com/2015/09/22 ... komt-niet/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Pilgrim »

Stervende naastenliefde

zaterdag, 26 september 2015

Afbeelding

Donderdagavond. Mijn vader zit in zijn kamertje in het verpleeghuis. Ik glimlach. Een mij onbekende dame zit naast hem. Eindelijk is hij een keer niet alleen. Ze maakt zich uit de voeten en verdwijnt. Ik vraag mijn vader wat er aan de hand is. Mijn vader zegt niet veel maar mompelt dat het de laatste keer is dat ik die dame zie.

We gaan naar de zogenaamde huiskamer. Hoe architecten deze hebben kunnen ontwerpen is me een raadsel. Er is ruimte voor 12 bewoners, maar niet voor 12 rolstoelen. Helaas zitten verpleeghuis bewoners bijna altijd in een rolstoel.

Vanavond echter zijn we de enige bezoekers in de huiskamer. De TV staat zoals altijd net iets te hard aan. Ik schenk mijn vader een biertje in. Samen drinken we het blikje leeg. Mijn vader vertelt dat de dame pastoraal werker is. Die op ziekenbezoek was.

Het was haar laatste bezoek, haar contract is niet verlengd. Hoe eenzaam kan een oude dag zijn. Een zoon die soms langs komt, en daarnaast iemand die betaald wordt om langs te komen. Betaalde liefde, betaalde aandacht. Afgekocht schuldbesef van een stervende geloofsgemeenschap.

Individuele naastenliefde is dood. Vervangen door werknemers die betaald de menselijkheid in de samenleving proberen te handhaven. Een schitterend voorbeeld van hoe dood het geloof in de lage landen is, wordt gegeven door een SGP kamerlid.

We are change Rotterdam ondervroeg hem of hij zich niet geroepen voelde om zelf een asielzoeker op te nemen. Het antwoord bevestigde dat we in een maatschappij leven waar individuele naastenliefde is uitbesteed aan de staat:



De christelijke moraalridder vindt dus dat de werken van barmhartigheid zoals opvang van asielzoekers thans door de staat dienen te worden uitgevoerd. Juist hetgeen de samenleving menselijk en leefbaar maakt, individuele aandacht, naastenliefde, wordt afgekocht per blauwe envelop. Het wordt niet eens aan de markt overgelaten, dan zou er nog enige kwaliteit zijn. Neen, het wordt aan ambtenaren overgelaten.

Met de kwaliteit bekend van het voormalige communisme uit het oostblok wordt thans uitvoering gegeven aan zorg. Aan naastenliefde. Een betere manier om een totaal verkilde onmenselijke samenleving te scheppen is moeilijk denkbaar.

Ik ben ervan overtuigd dat de samenleving maakbaar is. Maar alleen vanuit de basis, vanuit het individu. Van boven af is een samenleving niet maakbaar. Alleen is het helaas wel mogelijk gebleken de samenleving van boven af te verpesten. En dat is de afgelopen eeuw gebeurd.

Deze kanteling, het afschuiven van menselijkheid en ontkennen van eigen verantwoordelijkheid. Dat is het probleem. Het heeft geleidelijk plaatsgevonden. Totdat zelfs moraal ridders als de SGP het heil en de barmhartigheid van de staat verwachten.

Ik wil geen lans breken voor het geloof, maar constateer dat geloof dood is. Ook al noemen mensen zich gelovig, dan nog is hun geloof vooral een geloof in de staat. Zelfs binnen de eigen gemeenschap vervangen ze steeds meer de vrijwillige naastenliefde door betaalde naastenliefde.

De opvoeding van kinderen is ook steeds meer een staatsaangelegenheid. Verzorging van de wieg tot het graf betekent helaas ook betutteling van de wieg tot het graf. En betaalde naastenliefde van wieg tot graf. De maatschappij is op de leugen gebaseerd van het kunnen uitbesteden van zorg en opvoeding en verpleging. De dingen die een mens genoegen geven worden hem afgenomen.

Thuisonderwijs wordt sterk tegengewerkt. Iemand thuis verplegen wordt door de mantelzorgboete onmogelijk gemaakt. Alternatieve vormen van geneeskunde worden tegengewerkt. Ik mag geen Filipijnse verpleegster binnenhalen die mijn vader verzorgt.

Alsof dit niet erg genoeg is, worden er steeds grotere zorg fabrieken neergezet. Ziekenhuizen, verpleegtehuizen, scholen gemeenschappen, ze zijn intussen zo groot dat de menselijke maat verloren is.

De libertarische samenlevingsvorm wordt vaak verweten een kille samenleving te zijn. En wij, promotors van het libertarisme, wij zwemmen in die fuik. We hebben het bijna altijd over de economische schade van het fenomeen overheid. Over inflatie. Over centrale banken. Maar wijzen niet op de kilheid die in de samenleving is geslopen. En dat de overheid hier het probleem is. Dat betaalde naastenliefde gebaseerd op afgedwongen bijdrages echte naastenliefde niet kan vervangen.

Vrijdagavond. Mijn vader zit alleen in zijn kamertje. We drinken een biertje. Ik vraag naar de dame die hem gisteren bezocht. Hij vraagt, “welke dame?”

http://www.vrijspreker.nl/wp/2015/09/st ... tenliefde/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Ariel »

Sorry hoor. Wat een vreemd verhaal. Wie heeft dit geschreven? Vast niet Larken Rose, want die woont in Amerika.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door King George »

'Megabonus thuiszorgbaas schandalig'

Het is een schande dat de eigenaresse van thuiszorgorganisatie Breederzorg in Uden zichzelf trakteerde op een winstuitkering van een miljoen euro.


Dat zegt Lilian Marijnissen van de vakbond FNV tegen Omroep Brabant. De bonus komt boven op het jaarsalaris van 250.000 euro van Marion Duvivier, zo bleek dinsdag uit onderzoek van het Brabants Dagblad.

"Schandalig. En dan te bedenken dat het bedrijf met 93 procent door overheidsgeld wordt gefinancierd. Het geld dat we met z'n allen aan belasting afdragen is bedoeld voor zorg en niet voor een winstuitkering”, aldus Marijnissen tegen de regio-omroep. "En dat in een tijd dat er enorm wordt bezuinigd op de zorg en dat honderdduizenden hun baan verliezen of salaris moeten inleveren."

Duvivier zou het geld in drie jaar tijd hebben uitgekeerd aan zich zelf. Daarmee komt het gemiddelde bruto-inkomen van Duvivier over de afgelopen drie jaar uit op ruim 400.000 euro, bijna drie keer zoveel als het salaris van de premier.

Volgens Duvivier, die de dividenduitkeringen bevestigt, zijn de bedragen aangewend voor investeringen in onroerend goed, waarvan Breederzorg gebruik maakt. Ze voert aan dat er vanaf de oprichting in 2006 tot aan 2012 ‘niet of nauwelijks’ dividend is uitgekeerd. „Daarnaast heb ik 150.000 euro privé geïnvesteerd,” liet ze de krant weten.

De PvdA heeft in de Tweede Kamer vragen gesteld over de bonus. Naar aanleiding daarvan is toezichthouder CIBG een onderzoek gestart.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Pilgrim »

Zorgkosten van asielzoekers verdubbelen dit jaar

Door: redactie, 30-9-15

De zorgkosten voor asielzoekers zullen eind dit jaar waarschijnlijk bijna verdubbelen tot 130 miljoen euro. Dat zei een woordvoerster van zorgverzekeraar Menzis woensdag na een bericht hierover van RTL Nieuws.

Volgens haar is dit een prognose. De stijging van de zorgkosten is het gevolg van de enorme toestroom van vluchtelingen van de laatste tijd.

Medische zorg
Menzis organiseert de medische zorg voor alle asielzoekerscentra in Nederland. Vorig jaar kostte de zorg voor asielzoekers nog 70 miljoen euro.

De zorg voor asielzoekers staat los van de reguliere zorgverzekering. 'Het heeft geen effect op de premie van de zorgverzekerden', aldus de woordvoerster.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Ariel »

Er moet toch geld in de kas komen om de invoer van kansrijke jongeren zoals deze...te betalen,

Afbeelding

Dus moeten er oplossingen gevonden worden , en één van die oplossingen is dat de hollander straks door moet werken tot zijn 70'ste jaar. Niet dat er werk voor de toekomstige rollater en rolstoel arbeiders, maar wie de eindstreep niet haalt moet het inkomensgat zelf financieren. Dat scheelt de regering en de pensioenfondsen toch een leuk bedrag.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Mahalingam »

Waar is die vroegere solidariteit van het ziekenfonds naar toe? Naar de gallemiezen want steeds meer niet-betalenden moeten geholpen worden.
Zorgkosten asielzoekers verdubbelen
Zorgkosten voor asielzoekers verdubbelen dit jaar naar 130 miljoen euro, omdat er steeds meer vluchtelingen de landsgrenzen passeren.

Dat zegt zorgverzekeraar Menzis. De instantie is belast met de medische zorg voor alle asielzoekerscentra in Nederland, en gaf daar in 2014 70 miljoen euro aan uit.

Een asielzoeker meldt zich vaker aan het zorgloket dan een gemiddelde patiënt, weet RTL Nieuws. Ter illustratie: twee derde van de vluchtelingen in asielzoekerscentrum Overloon klopt in een half jaar tijd minimaal één keer aan bij de huisarts.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... erdub.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Schepsel! »

Wel jammer dat psychiatrisch patiënten nu worden ingezet als middel om dat punt te maken, terwijl ze verder doorgaans worden geridiculiseerd of gewoon niet worden geloofd. Maar inderdaad, belachelijk :scratch:
(^v^)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Ariel »

Schepsel! schreef:Wel jammer dat psychiatrisch patiënten nu worden ingezet als middel om dat punt te maken, terwijl ze verder doorgaans worden geridiculiseerd of gewoon niet worden geloofd. Maar inderdaad, belachelijk :scratch:
Het is maar de vraag wat de asielige er van vinden als ze straks merken dat ze bij psychiatrisch patiënten gedumpt worden. In een artikel las ik ergens dat een asielige in Finland klaagde over het feit dat hij in een gekkenhuis geplaatst was. ( Was een bejaardenhuis)

Ik denk dat hier het laatste woord nog niet over gesproken is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Schepsel! »

Ariel schreef:
Schepsel! schreef:Wel jammer dat psychiatrisch patiënten nu worden ingezet als middel om dat punt te maken, terwijl ze verder doorgaans worden geridiculiseerd of gewoon niet worden geloofd. Maar inderdaad, belachelijk :scratch:
Het is maar de vraag wat de asielige er van vinden als ze straks merken dat ze bij psychiatrisch patiënten gedumpt worden. In een artikel las ik ergens dat een asielige in Finland klaagde over het feit dat hij in een gekkenhuis geplaatst was. ( Was een bejaardenhuis)

Ik denk dat hier het laatste woord nog niet over gesproken is.
Hmm, wat dat betreft zijn die bloemen-uitdeel-acties kei- en keihard nodig. De mensen die voor asielzoekers zijn hebben zich een heel beeld gevormd vol melodrama met deze arme mensen die hier alleen maar komen om hun hachje te redden, en als de asielzoekers zich zo onhebbelijk gedragen en blijkbaar de 'natives' (oud of psychiatrisch patiënt) zien als ''te min om bij geplaatst te worden'' wordt dat beeld aangetast. Niks bescheiden, dankbare, kwetsbare mensen die hier alleen maar wat willen eten en enige vorm van onderdak. Het uitdelen van bloemen is dan een poging tot hoognodige PR, vast het idee van iemand van Vluchtelingenwerk ofzo... 'jullie moeten doen alsof jullie het menen!' (en dan komt alles goed, want als we nou maar welwillend zijn, komt alles in orde.)

Zo vreselijk hopeloos naïef.
(^v^)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Nietszeggende antwoorden op gestelde vragen

Bericht door King George »

Afbeelding

Afbeelding

(Klik op afbeelding voor uitvergroting)
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Pilgrim »

Slotervaartziekenhuis verzwijgt heroïnewinsten

11-11-2015

Het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam heeft jarenlang miljoenenwinsten verzwegen die gemaakt werden met de productie en levering van heroïne. Het ziekenhuis maakt die harddrug in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid. De heroïneproductie wordt gedaan door een aparte bv van het ziekenhuis. Die is niet terug te vinden in de jaarverslagen van het ziekenhuis.

Dat staat in het boek De kraak van het Slotervaartziekenhuis en de avonturen van Aysel Erbudak van Parool-redacteur Bas Soetenhorst en NRC-redacteur Jeroen Wester. Het boek verschijnt vrijdag.

Het Slotervaartziekenhuis komt later vandaag met een reactie op de berichten.

Langdurig verslaafden
De heroïne die het Slotervaart maakt, is bedoeld voor een groep van 750 langdurig verslaafden. Behalve methadon krijgen zij in achttien klinieken in Nederland heroïne door hulpverleners toegediend.

Het ministerie van Volksgezondheid betaalt het ziekenhuis jaarlijks 3 miljoen euro voor het maken en leveren van de heroïne. Ruim 1 miljoen vloeit jaarlijks als netto winst in de speciale heroïne-bv van het ziekenhuis, Di-Acetylm B.V. Die heeft sinds 2005 het alleenrecht op de legale productie van heroïne.

De winstmarge op de heroïneproductie is volgens Soetenhorst en Wester vergelijkbaar met de winst die Apple maakt op iPhones.

Niet vermeld
Die heroïne-bv is niet terug te vinden in de jaarrekeningen van het Slotervaart, maar zorgde tot 2013 wel voor een kwart van het eigen vermogen van het ziekenhuis. Di-Acetylm B.V. is volledig eigendom van Slotervaart Participaties BV die zelf weer voor 100 procent van het Slotervaartziekenhuis is. KPMG, de accountant van het Slotervaart, heeft de jaarrekeningen steeds goedgekeurd.

Na de overname van het Slotervaartziekenhuis eind 2013 door de MC Groep van zorgondernemer Loek Winter en het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis is de eigendomsverhouding van de heroïne-bv veranderd. Het kankerziekenhuis is voor 51 procent eigenaar, het Slotervaart zelf voor 49 procent. Ook in 2014 schreef de heroïne-bv een miljoen winst bij.

Dividenduitkering
Het is niet helemaal onopgemerkt gebleven dat de heroïne-bv van het Slotervaart wel erg goed boert. Het ministerie van VWS zet vraagtekens bij de prijs die moet worden betaald voor de heroïneproductie. Die twijfels worden versterkt door een dividenduitkering aan een andere bv die deels eigendom is van ziekenhuisapotheker en lid van de Raad van Bestuur Jos Beijnen.

Het ministerie heeft Deloitte gevraagd om de gang van zaken met de heroïneproductie door het Slotervaart te onderzoeken. Op 24 oktober 2011 rapporteert Deloitte. De conclusies liegen er niet om. 'Er is momenteel geen zicht op de kostprijs' van de heroïne, aldus Deloitte. Bovendien brengt het Slotervaart bedragen in rekening die niet als kosten meegeteld mogen worden. 'In de kostprijs zijn onderhouds- en rentekosten begrepen voor niet aangeschafte apparatuur'. En zo gaat het nog even door. Tenslotte concludeert Deloitte: 'Momenteel geeft de jaarrekening van .... geen bedrijfseconomisch verantwoord beeld van de bedrijfsvoering.

Veel later, in 2013, verlaagt VWS de prijs die betaald wordt voor de heroïne. Die daling van de inkomsten beïnvloedt de winst van de heroïne-bv van het Slotervaart niet. Zowel in 2013 als in 2014 wordt een miljoen winst gemaakt. Net als in de voorgaande jaren.


In 2010 krijgt Modra Pharmaceuticals een dividenduitkering van 150.000 euro van de heroïne-bv van het Slotervaart. Beijnen heeft een kwart van de aandelen in Modra dat als doel heeft het ontwikkelen van kankergeneesmiddelen. Modra, met grootaandeelhouder Beijnen, sluit contracten met het Slotervaartziekenhuis waarvan dezelfde Beijnen bestuurder is. Dat lijkt op belangenverstrengeling.

Nevenfuncties
De apotheker heeft als directeur en aandeelhouder ook zeggenschap binnen de heroïne-bv. Die nevenfunctie van Beijnen bij de heroïne-bv is niet vermeld in de jaarrekeningen. Volgens het Slotervaart en KPMG was het niet nodig die functie te vermelden, zoals het ook niet verplicht was volgens het ziekenhuis en zijn accountant om de heroïne-bv te melden.

Beijnen weigerde volgens de auteurs van het boek alle commentaar. In 2011 verandert VWS de regels zo dat dividenduitkeringen niet meer mogen. Ziekenhuizen mochten al geen winst uitkeren.

De ziekenhuisapotheker en ex-bestuurder van het Slotervaartziekenhuis zit in meer bv's en stichtingen. Hij is bijvoorbeeld directeur van de Stichting NLADF. Die probeert bepaalde kankermedicijnen die nu alleen via infuus toegediend kunnen worden in tabletvorm te maken. Ook van Beijnens nevenactiviteit bij een privé-bv waarin bijna anderhalf miljoen euro zit, wordt geen melding gemaakt.

http://nos.nl/artikel/2068415-slotervaa ... nsten.html

Die Jos Beijnen is dus een legale drugsbaron en omdat hij de enige is die legaal drugs produceert en verkoopt heeft hij ook een monopoliepositie in die markt
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door King George »

Er komen dit jaar weer 60.000 zorgparasieten bij en u mag de rekening betalen
https://t.co/fJOaMQxsFQ
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door King George »

Raad van Toezicht zorggroep Patyna verdubbelt salaris

4 desimber 2015 - 11:05 0 Lês Frysk berjocht

Afbeelding
Foto: Patyna

De Raad van Toezicht van de nieuwe Friese thuiszorgorganisatie Patyna heeft de salarissen van de zittende toezichthouders verdubbeld. Patyna is kortgeleden ontstaan vanwege bezuinigingen uit een fusie tussen de zorggroepen Tellens en Plantein.

Voorzitter Henk Wilbers gaat in plaats van 11.000 euro nu ruim 21.000 euro verdienen. De andere drie, Irene Barends, Avine Fokkens en Sjoukje Faber gaan van ongeveer 7000 euro naar 14.500 euro.

De verhoging van het salaris is volgens Wilbers volledig volgens de geldende norm van het ministerie van Volksgezondheid. Hij snapt dat deze verhoging voor commotie zorgt, maar stelt dat er veel wordt verwacht van de leden van de raad van toezicht. Zeker nu er sprake is van een volledig nieuwe organisatie.

Wilbers vindt ook dat alle toezichthouders verplicht zijn bij alle bijeenkomsten aanwezig te zijn. Zijn ze afwezig zonder goede reden dan zijn ze niet geschikt voor de functie, aldus de nieuwe voorzitter van de raad van toezicht van Patyna.


http://www.omropfryslan.nl/nieuws/raad- ... lt-salaris
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Pilgrim »

ONSMAKELIJK: Bonus thuiszorgtop

Jorn Jonker en Bart Mos, wo 09 dec 2015

Afbeelding
Minister Plasterk verhoogde het plafond voor de vergoeding van toezichthouders, van wie strenger werk wordt verwacht.

AMSTERDAM – Toezichthouders van zorginstellingen hebben nu al zicht op een vette nieuwjaarsbonus: vanaf januari kunnen zij namelijk een salarisverhoging van 100% tegemoet zien.

Pijnlijke salariskortingen bij thuiszorgers zijn dagelijks in het nieuws en diverse zorgorganisaties zoals TSN balanceren op de rand van een bankroet, maar toezichthouders in de zorg kunnen op oudejaarsavond een extra champagneflesje opentrekken. Dankzij nieuwe wetgeving maken zij in 2016 een enorme salarissprong, ter compensatie voor dalende lonen bij de zorgbestuurders waar ze geacht worden toezicht op te houden. Hun vergoedingen, die bovenop het salaris van hun reguliere banen komen, zijn gekoppeld aan de hoogte van die van de bestuurders.

Ondanks een oproep van de overkoepelende toezichthoudersorganisatie NVTZ aan zijn leden om niet direct gebruik te maken van de nieuwe salarisruimte, wordt gevreesd dat dit toch op grote schaal zal gebeuren. Toezichthouders van de Friese thuiszorgorganisatie Patyna bleken zichzelf afgelopen week al de maximale verhoging te hebben gegund.

Sinds het faillissement van thuiszorgorganisatie Meavita in 2009, waarbij het toezicht jammerlijk faalde, worden hogere eisen aan de toezichthouders gesteld. Daar past een hogere vergoeding bij. PvdA-kamerlid Bouwmeester weet dat instellingen de mogelijkheid is geboden om het salaris te verhogen, maar ze wil dat daar wel iets tegenover staat. Als ze de vergoeding verhogen, moet daar wel beter toezicht tegenover staan.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door King George »

Brandbrief bewindvoerders TSN aan Kamer

De bewindvoerders van thuiszorgorganisatie TSN luiden de noodklok. Een faillissement van TSN zal betekenen dat goede arbeidsvoorwaarden voor het personeel én degelijke zorg voor hulpbehoevende cliënten in het geding komen.


Dat schrijven de bewindvoerders in een brandbrief aan de Tweede Kamer, zo meldt het AD zaterdag.

Ze vragen de Kamer om "ondersteunende financiële middelen" om bij te dragen aan continuïteit voor de cliënten en de medewerkers van TSN. Volgende week staat een Kamerdebat over TSN op de planning.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Premiebetalers en personeel tellen toch niet, nietwaar?

Bericht door King George »

Zorgbobo kreeg fortuin te veel

Een bestuurder van de noodlijdende zorginstelling Saxenburgh Groep in Overijssel heeft ruim 88.165 euro te veel uitbetaald gekregen.


Dat meldt RTL Z zondag op basis van een lijst van bestuurders in de (semi-)publieke sector die boven de norm van de Wet normering topinkomens (WNT) verdienen. De bestuurder, wiens identiteit onbekend is, heeft het geld terug moeten betalen.

Volgens de zender viel de betaling niet onder een overgangsregeling. Saxenburgh Groep boekte vorig jaar een verlies van 1,8 miljoen op een omzet van ruim 112 miljoen euro. Als gevolg van financiële problemen moest Saxenburgh de afgelopen jaren 375 medewerkers ontslaan.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Pilgrim »

Dankzij PvdA-beleid is zorg voor modaalverdieners tot vijf keer duurder, vaak onbetaalbaar

Begeleiding na een beroerte? Van 15 euro per uur naar 70 euro per uur

Bert Brussen, 22-12-2015

Hulpbehoevenden zijn in sommige gevallen tot vijf keer zo duur uit nu de gemeenten de tarieven bepalen voor dagbesteding en begeleiding. Mensen met een inkomen van modaal of hoger, of met een eigen vermogen, zijn honderden euro’s per maand meer kwijt, schrijft de Volkskrant dinsdag. Tientallen mensen zijn al met deze zorg gestopt omdat ze het niet meer kunnen betalen. Anderen beginnen er niet aan als ze de kosten horen.

Vooral mensen die een modaal inkomen of hoger verdienen lijken te worden gestraft voor hun succes en winst: terwijl voor minima de zorgkosten verplicht worden beperkt tot 27,80 euro per maand krijgen modaalverdieners de volle mep gepresenteerd. Dit terwijl hun inkomen ook wordt berekend via hun vermogen (een onverkoopbaar huis) of het inkomen van een baan die ze dankzij hun ziekte niet meer kunnen uitvoeren waardoor ze er ook geen volledig inkomen meer aan verdienen.

Extra pijnlijk is het prijsverschil tussen gemeenten: sommige gemeenten hebben besloten de volledige kostprijs door te berekenen, terwijl anderen er juist voor hebben gekozen de kosten laag te houden. Hierdoor staan modaal verdienende zorgbehoevenden in de ene gemeente in de kou omdat ze de zorg van honderden euro’s per jaar niet meer kunnen betalen terwijl als ze driehonderd meter verderop in de andere gemeente hadden gewoond wel betaalbare zorg hadden kunnen krijgen.

Volgens staatssecretaris van Volksgezondheid Martin van Rijn (PvdA) is dit allemaal heel erg sociaal, solidair en rechtvaardig: “Burgers moeten naar draagkracht voor hun zorg betalen”. Dit mede vanuit het uitgangspunt dat mensen zorgvuldiger omgaan met zorggebruik.

Maar voor minima, de helft van het aantal gebruikers van deze zorg, is er nu nog altijd geen enkele prikkel minder zorg te gebruiken terwijl voor modaalverdieners deze zorg onbetaalbaar is geworden.

Anp/Tpo

http://politiek.tpo.nl/2015/12/22/dankz ... etaalbaar/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Pilgrim »

WELKOM THUIS...

Geplaatst op 29 januari 2016

Afbeelding

Vandaag gaat ze naar huis. Na 6 maanden in een verpleeghuis te hebben verbleven, zou je denken dat het een verheugende gebeurtenis is. Niets is minder waar. Vandaag geen gebak, vandaag gaat de vlag halfstok.

Ze woont alleen in een klein huisje in een klein dorp. Haar man is overleden, hun enige dochter heeft MS. Zij mist haar linkeronderbeen en een deel van haar gezichtsvermogen. Haar man overleed aan de gevolgen van dementie en ze is blij dat zij helder van geest is. Ze noemt dat zelf altijd een geluk bij een ongeluk. Tot vandaag. Want vandaag mag ze naar huis. Een huis dat ontoegankelijk is voor de rolstoel. Het toilet en de badkamer zijn te klein om er te manoeuvreren.

Ze zal naar binnen worden gereden op een brancard. Ze zal in de rolstoel worden geholpen. Er zal 2 keer per dag iemand komen om haar in en uit bed te helpen. Drie keer per dag worden haar eten en medicijnen gebracht. Ze zal de rest van de dag daar zitten. In een luier. Ze zal daar de rest van haar léven zitten. Omdat ze, met haar heldere geest, in staat is om op een belletje te drukken. Sinds 1 januari is op een belletje kunnen drukken namelijk teken van zelfredzaamheid.

Welkom in onze verzorgingsstaat.

Geplaatst door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/01/29/welkom-thuis/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Ariel »

'Ziekenhuisdirecteur verdient €280.000,00'

Ziekenhuisdirecteur en zorgondernemer Loek Winter krijgt als bestuurder van de ziekenhuizen van de MC Groep in Flevoland en van het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam ruimschoots meer betaald dan de Balkenendenorm. Hij zou volgens PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester 280.000 euro ontvangen voor zijn directiefuncties, zegt zij in de zaterdageditie van het tv-programma Over Flevoland Gesproken van Omroep Flevoland.

Dat geld moet met terugwerkende kracht terug naar de zorg, aldus Bouwmeester. Die vergoeding is volgens Loek Winter getoetst door het ministerie van VWS. Bouwmeester stelt dat verantwoordelijk minister Edith Schippers (VWS) "echt iets uit te leggen" heeft, als die betalingsconstructie is goedgekeurd.
Hallo Loek Winter. Jij verdient pek en veren. :sly7:
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Ariel »

Ik ben voor.
Alleen pgb bij goed Nederlands

Mensen die een persoonsgebonden budget (pgb) mogen aanvragen, moeten goed Nederlands spreken. Dat vindt de Schiedamse zorgverzekeraar DSW, meldt RTV Rijnmond. Volgens DSW is dat een goede manier om fraude met pgb's te voorkomen.

De verzekeraar verwijst naar de fraudezaak die het bedrijf in juli zelf aan het licht bracht. Drie Turkse zussen uit Schiedam zouden met hun zorgbureau veel meer zorg hebben aangevraagd dan nodig was. Ze overtuigden ouderen dat ze zorg moesten aanvragen. Die waren de taal niet machtig en wisten dus ook niet wat ze ondertekenden.

Op die manier zouden de zussen zo'n 2 miljoen euro achterover hebben gedrukt. Een pgb is een door de overheid uitgekeerd bedrag, waarmee een zieke zelf de benodigde zorg kan inkopen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door Pilgrim »

Zorgbobo’s zwijgen over bonnetjes

Ma 01 feb 2016

DEN HAAG – Zorgbestuurders wringen zich in allerlei bochten om maar niet hun declaraties openbaar te hoeven maken. De Tweede Kamer neemt daar geen genoegen mee.

Met name vanuit de ziekenhuisdirecties is er felle kritiek op het verzoek van RTL Nieuws om gedeclareerde studiereizen, diners en andere bonnetjes openbaar te maken. De bestuurders hebben de pech dat de coalitiepartijen VVD en PvdA zich ook ergeren aan de geheimzinnigheid. „Het lijkt wel of er iets te verbergen is”, zegt liberaal Kamerlid De Lange.

Een dozijn vertegenwoordigers van de zorgbobo’s moest daarom maandag in een hoorzitting in de Kamer uitleggen waarom ze geen openheid van zaken willen geven. De bestuurders namen de vlucht naar voren, door te stellen dat er aan een nieuwe code wordt gewerkt. Daarin wordt voor de totale raad van bestuur de omvang van de declaraties openbaar gemaakt, op het niveau van kostenposten, zoals reizen, eten en drinken of studiekosten. Dit moet dan in het jaarverslag van het ziekenhuis gebeuren.

„Als ik alle bonnen zonder context openbaar maak, worden mijn bestuurders loslopend wild. Ik moet opkomen voor hun privacy”, verdedigde president-commissaris Boele Staal van het St.-Antoniusziekenhuis in Nieuwegein het besluit dat alle ziekenhuisbestuurders samen namen om de declaraties geheim te houden. „En dit mag ook niet leiden tot extra regelgeving”, zei hij.

De coalitie denkt daar anders over. Zeker nadat directeur Yvonne van Rooy namens de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen woedend reageerde op de vraag van de SP of een fles wijn van 100 euro normaal is, net als op de vraag van de VVD hoe in de nieuwe code bijvoorbeeld 100.000 euro aan reiskosten verantwoord zou worden. „Voor wat voor instelling kan dat wel niet zijn”, brieste ze richting liberaal De Lange.

Hij zegt: „Voor een groot ziekenhuis is zo’n bedrag heel normaal.” De fles wijn van 100 euro kwam uit bonnetjes van bestuurders van universitaire ziekenhuizen, die wel publiek verantwoording moeten afleggen. Desondanks zei voorzitter Jacobien Geel van GGZ Nederland dat „dit soort voorbeelden tegenwerking van bestuurders tegen transparantie in de hand werken”.

De coalitie laat het er daarom ook niet bij zitten. Minister Schippers (Volksgezondheid) moet nog een standpunt innemen over de opstelling van de ziekenhuizen. Maar namens de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland heeft voorzitter Femke Halsema al laten uitzoeken dat de wet het Schippers toestaat om zélf alle declaraties op te eisen. „Wij hebben er dan ook geen enkele moeite mee om ze openbaar te maken”, zei ze.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Niet de mensen zijn ziek, de zorg is doodziek

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie