De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Mahalingam »

En er was vandaag een mooi oranje zonnetje. Maar het was koud.
In de media vertellen ze mijn dat de koningsdag anders is dan vroeger. Wat gebleven is zijn de koning en de koningin; het koekhappen en zaklopen zijn verdwenen.
En de mening van het Volk werd gepeild: is de nieuwe opzet beter?
Ik zag een hofdame (syncophant?) roepen: "Dordrecht is geweldig, het water is geweldig.!"
Mens ga koken: het water is nat en koud. Daar moet je nu niet in vallen.

Het 18.00 uur Staatsjournaal was gevuld met berichten over Nepal, hoe erg het is en dat giro 555 open staat.
Het RTL Journaal ging over Koningsdag en pas later even over Nepal.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Brandpunt, goeden avond!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef: Het 18.00 uur Staatsjournaal was gevuld met berichten over Nepal, hoe erg het is en dat giro 555 open staat.
Het RTL Journaal ging over Koningsdag en pas later even over Nepal.
Nepal. Zucht! Ik begrijp dat Nepal een van de landen in de wereld is met de grootste corruptie. Die is ontstaan vanuit de overtuiging dat alle landen recht hebben op de vaart der volkeren waarbij jaarlijkse donaties van niet mis te verstane geldsommen in de zakken van enkelingen verdwijnen.

Giro 555. Sorry! Met de kennis van nu, sla ik een beurt over. Het is erg, maar erger is dat mijn geld uit het zicht van de verantwoording verduisterd wordt. Want verantwoording wordt nooit gegeven. Duidelijk. Ik begrijp dat. Hoe moet je in godsnaam weggegooid geld verantwoorden? En waarom mensen in hun culturele traditie willen veranderen? Wij van WC Eend Europa moesten zo nodig democratie brengen in Afrika en andere landen met een bedenkelijke achterstand in onze normen en waarden. Dat lukte voor geen meter. Dat lukt alleen maar hiero. Dus vandaar de grote trek naar onze democratie in de belevenis van Bed Bad Brood. Belachelijk. De juiste volgorde moet zijn: Bad Brood Bed. Maar ik snap het al. Geen werk, dus bijna al die negers liggen voornamelijk 's morgens in hun Bed. Daarna gaan ze zich douchen - herstel - een Bad nemen. En uiteindelijk naar de voedselbank - herstel - Brood op Bed.

Lang leve het theater van de slappe lach!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Mahalingam »

In de duurdere betere wijk van de stad wordt een eigen feestje gehouden met koningsdag. Een kraampje met bier, wijn (rood/wit/rose) en Oranjebitter., eentje met ijs en snoep en eentje met beenham en frikandellen.
Uit de wind en in het zonnetje heb ik Oranjebitter gedronken. En gekeken naar de ouders met de kids en wat er allemaal verkocht werd. Hoofdzakelijk speelgoed, boeken en schoentjes.
En er waren geen gehoofddoekten.

Hoe anders was dat later in het stadscentrum; muziek, lawaai, bier, bier, bier.
En dan zag ik inburgering. Op de vrijmarkt vele gehoofddoekte families die van alles verkochten. Ik denk ze een echt thuisland gevoel hadden; het leek net een bazar in Fèz.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Op de vrijmarkt vele gehoofddoekte families die van alles verkochten.
Dat is de reden dat ik niet meer naar een vrijmarkt ga.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Ariel »

Kennen jullie hem nog? Het koningslied. Als je kan zingen zing dan mee.

Dit nationale gedrocht voor Koning Alex en zijn vrouw Maxima kostte geen 150.000 euro, zoals ons eerder werd voorgelogen , maar 550.000 euro. Dat is 1786 euro per seconde.



Vreems, want alle "artiesten" die aan het nummer meewerkten, zeggen geen cent te hebben gevraagd of ontvangen, en ook de componist van dit gedrocht Dhr Ewbank heeft 'geen factuur gestuurd'.

Waar is dat geld gebleven....De NPO nam de financiële afwikkeling van de productie van het Koningslied op zich, maar weigert details over de kosten vrij te geven.

Vorig jaar zei de omroepkoepel tegen Elsevier dat alle productiekosten, van het opnemen van plaat en videoclip tot en met het werven van de teksten bij burgers en een evenement in Ahoy, bij elkaar 150.000 euro bedroegen.

Een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst vertelt dat onder meer kosten zijn gemaakt voor de huur van de studio, Wisseloord in Hilversum, en ’activiteiten in en om Ahoy’.

Het sportpaleis zelf zei eerder dat voor de zaalhuur geen rekening werd gestuurd. Heel veel leverde het Koningslied niet op. Vorig jaar meldde het Oranjefonds dat in totaal 48.000 euro aan het goede doel werd overgemaakt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Mahalingam »

Ook Staatssecretaris Sander Dekker wil van de publieke omroep een goede verklaring horen voor de kosten van het koningslied. Dat zei hij zaterdag op Den Haag FM. ,,Ik vind het in ieder geval heel veel geld'', reageerde Dekker op de kosten die 550 duizend euro bleken te bedragen.

Een Staatssecretaris. Misschien dat die hoog genoeg zit om een antwoord waardig te zijn.
Hij begint al te zeggen dat hij van geen toeters en blazers weet heeft. Dus alle kans dat hij met het kluitje het riet wordt ingestuurd.
,,Ik kan heel moeilijk een inschatting maken van wat zoiets nou kost. Misschien is er een hele goede verklaring voor. Ik vind wel dat de omroep een goed verhaal moet hebben van waar dat aan uit gegeven is. Ik zal ook met mijn mensen bij de publieke omroep nagaan hoe dat geld nou precies besteed is. Ik vind het goed als er achteraf verantwoording wordt afgelegd. Je moet uitkijken dat je niet vooraf een soort toets inbouwt, want dan ligt altijd het risico van censuur op de loer.''
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... lied.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
,,Je moet uitkijken dat je niet vooraf een soort toets inbouwt, want dan ligt altijd het risico van censuur op de loer.''
Ik zou wel eens willen weten wat voor soort contract er is afgesloten en wie daarvoor getekend heeft. Het zal toch niet zo zijn dat er een blanco cheque is uitgeschreven?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Mahalingam »

Inmiddels is bekend dat de NPO 1.875.000 euro is toebedeeld.
NPO Radio 2 en DWDD kregen betaald voor Koningslied
Uit de WOB-stukken blijkt ook dat de Stichting Nationaal Comité Inhuldiging de NPO maximaal 1.875.000 euro heeft betaald voor alle evenementen rond de inhuldiging. Naast het Koningslied ging het daarbij om de Koningsspelen, de uitreiking van het eerste exemplaar van het Droomboek en het dankfeest voor prinses Beatrix.

Uit de WOB-stukken blijkt nu dat er ook is betaald voor "programmakosten NPO Radio 2 en DWDD". Er moest "redactionele aandacht" en "promotie rond de actie" komen "binnen de NPO Radio 2 programmering" en "binnen DWDD". Hoeveel NPO Radio 2 en DWDD kregen wordt uit de WOB-stukken niet duidelijk. De bedragen zijn onzichtbaar gemaakt omdat het volgens de NPO en de VARA bedrijfsgevoelige informatie betreft.

Bekend was al dat het Koningslied 550.000 euro heeft gekost. Het nationaal comité betaalde 400.000 euro en de NPO 150.000 euro.
http://nos.nl/artikel/2056871-npo-radio ... slied.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Pilgrim »

GELD TELLEN . . .

Geplaatst op 27 september 2015

Afbeelding

Ik kreeg vanmorgen een rekenkundige bui toen ik weer eens zat te denken aan het schrille contrast tussen de aalmoezen die onze eigen bejaarde bevolking krijgt toegeworpen en het schandalig grote vermogen van die “Koninklijke Oranjes”, dat wordt geschat op een slordige € 50.000.000.000,- Stel je nou toch eens voor dat je dat bedrag in biljetten van € 50,- voor je kreeg om het te gaan tellen. Hoeveel tijd zou dit je dan gaan kosten? Ik zal het even voorrekenen:

€ 50.000.000.000,- in briefjes van € 50,-
Dat betekent 1.000.000.000 biljetten.
Stel: je telt één biljet per seconde.
Dan ben je dus 1.000.000.000 seconden bezig.
Er zitten 86.400 seconden in een dag.
Het tellen duurt dus 1.000.000.000 gedeeld door 86.400 = ruim 11.574 dagen.
Dat is ruim 31 JAAR DAG ÉN NACHT geld tellen!

En gezien het feit dat je meer seconden nodig hebt om bijv. het getal 8.229.367 (achtmiljoen tweehonderdnegenentwintigduizend driehonderdzevenenzestig) uit te spreken, zou dat geld tellen weleens heel wat langer kunnen duren dan 31 jaar.

En nóg hebben die “Oranjes” het lef om zich door ONS te laten onderhouden, en tevens vinden zij het niet meer dan normaal dat wij de “geloofsgenoten” van de “olieboeren” met wie ZIJ “bevriend” zijn tot aan hun graf volledig en ruimhartig te verzorgen!

Zijn er nu nóg steeds figuren die vinden dat WIJ het weelderige leven van die rijkaards moeten blijven betalen?!

Door: “Tistochwat”

https://ejbron.wordpress.com/2015/09/27/geld-tellen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Mahalingam »

Hoeveel geld is er nu - an sich- en officieel besteed aan het liedje van de koning?
Koningslied kostte € 574.463,-
Het Koningslied heeft in totaal € 574.463,- gekost. Dat schrijft staatssecretaris Dekker (Cultuur) in de Kamerbrief die je wist dat zou komen. Uit het schrijven blijkt ook pijnlijk dat pas één artiest de opbrengsten aan het goede doel heeft overgemaakt, zoals beloofd.
De componisten, tekstdichters, artiesten (daar waren er heel veel van), studiokosten en de videoclip vingen 105.000 euro met zijn allen. En dan natuurlijk de reclame jongens met website en app plus hullaballoe koste 130.000.
En de BUMA/STEMRA opbrengsten? 56.000 euro. De ene artiest (ongenoemd) de wel zijn winst van 101 euro naar een goed doel heeft gebracht, is een uitzondering.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2458 ... 3_-__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Pilgrim »

Koning prijst andere culturen

Door Pieter Klein Beernink, vr 09 okt 2015

AMSTERDAM - Op voorzichtige wijze liet koning Willem-Alexander vrijdag blijken hoe hij staat tegenover de instroom van nieuwe culturen in ons land.

Enthousiast reikte hij één van de vier Koninklijke Prijzen voor de Vrije Schilderkunst uit aan de oorspronkelijk Syrische kunstenaar Rabi Koria. De jonge schilder krijgt een cheque van €6500, die de koning uit eigen middelen betaalt.

,,Onze cultuur heeft vele culturen verrijkt. Maar onze cultuur is ook schatplichtig aan andere culturen", lichtte koning Willem-Alexander toe. ,,Syrië, waar kunstschatten van wereldvermaard worden vernietigd, is in ons land in cultureel opzicht minder bekend."

Daar kunnen de Arabisch aandoende schilderijen van Koria in de ogen van de jury iets veranderen. ,,Dat kunst de ruimte krijgt, onderstreept de kracht van een vrij land", vond juryvoorzitter Benno Tempel.

Koning Willem-Alexander is de zesde Oranjevorst die de prijs uitreikt. De beloning uit eigen zak voor jonge schilders werd ingesteld in 1871. Sindsdien gingen inmiddels beroemde kunstenaars als Jan Dibbets, Co Westerik, Peter Klashorst en Peter Vos met de eer strijken.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
hirihiri123
Berichten: 13
Lid geworden op: vr sep 02, 2011 9:19 am

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door hirihiri123 »

Ik weet niet of het hier goed geplaatst is:
Een "oudje "ik weet het..........

'Koninklijke familie heet helemaal geen Van Oranje'

Donderdag 30 april 2015,

Hoewel de vrije Koningsdag door veel mensen gewaardeerd wordt, vooral als hij op maandag valt en de zon schijnt zoals dit jaar, is de geschiedenis van de 'koninklijke' familie doordrenkt met vreemde zaken.

Voor het eerste discutabele feit hoeven we niet ver te zoeken: de achternaam. Heten die mensen echt "Van Oranje"? Allround wetenschapper Johan Oldenkamp zet de feiten op een rijtje.

"Heb jij je wel eens verdiept in de echte geschiedenis van de parasietenfamilie die meent de bewoners van de lage landen te mogen uitzuigen? Ik heb hier al wel vaker over geschreven (link), maar na het zien van al die vlaggen en oranjegeklede mensen kan ik niet anders dan dit nog maar weer een keer te delen via deze nieuwsbrief. Begrijp me goed, ik heb het hier niet zozeer over die uitzuigende parasietenfamilie maar vooral over de bevolking die het toestaat door deze parasietenfamilie uitgezogen te worden. Speciaal voor hen volgt hier een kort genealogisch overzicht:

Deze parasietenfamilie beweert van Oranje te zijn, maar dat is niet het geval. De Duitse familie genaamd ‘Nassau-Oranien’ hield op te bestaan na de dood van Wilhelm III von Oranien in 1702. Hij speelde naast Stadhouder van Holland, Zeeland, Utrecht, Gelre en Overijssel (dus vijf provinciën) ook de Koning van Engeland, Schotland en Ierland.

Na de dood van deze laatste “Van Oranje” werd Johann Wilhelm Friso von Nassau-Diez stadhouder van Friesland, totdat hij in 1711 verdronk in het Hollandsch Diep. Sinds deze Johann werd “Van Oranje” opeens gebruikt als een titel, om zo net te doen alsof het om een authentieke familienaam zou gaan.

Vervolgens werd diens zoon, Willem Karel Hendrik Friso von Nassau-Diez (geboren in Leeuwarden), de stadhouder van de (Zeven) Verenigde Provinciën. Toen deze Willem IV in 1751 stierf was diens opvolger, William Batavus von Nassau-Diez (geboren in Den Haag), nog maar 3 jaar oud. In 1766, na vier verschillende regentessen, werd deze Willem V stadhouder op 18-jarige leeftijd.

Daar weer de opvolger van was Willem Frederik von Nassau-Diez (1772 – 1843). In 1815 riep deze Willem VI zichzelf uit tot Koning der Nederlanden, en noemde zichzelf Willem I. Blijkbaar is het voor deze Von Nassau’s te moeilijk om op twee handen te tellen. Het zelfverzonnen ‘Wilhelmus van Nassouwe’ zou betrekking moeten hebben op deze Wilhelm von Nassau-Diez.

Vervolgens kwam Willem Frederik George Lodewijk von Nassau-Diez (1792 – 1849), alias Willem II, gevolgd door Willem Alexander Paul Frederik Lodewijk von Nassau-Diez (1817 – 1890), alias Willem III. Hoewel deze Willem de Derde (die dus eigenlijk Willem de Achtste was) vader werd van drie zonen, stierven al zijn nakomelingen voor hem. In 1877 stierf ook hun moeder, Sophie Friederike Mathilde von Württemberg, die de nicht was van haar echtgenote.

Twee jaar later, in 1879, trouwde de 61-jarige Willem III met de 20-jarige Emma von Waldeck und Pyrmont (1858 – 1934) in de geboorteplaats van Emma, namelijk Bad Arolsen, in de Duitse deelstaat Hessen. Vanwege zijn seksverslaving had Willem III, beter bekend als Koning Gorilla, daarvoor al syfilis opgelopen, waardoor hij onvruchtbaar was geworden. Daarmee kwam ook de familie Von Nassau (in de Nederlanden) tot een einde.

Omdat de machtskliek rond deze parasietenfamilie hun positie niet wilde kwijtraken is Emma nog in datzelfde jaar bevrucht door de 33-jarige Sebastiaan Mattheus Sigismund de Ranitz (1846 - 1916) of de 35-jarige Joan Roël (1844 – 1914). Beide mogelijkheden worden ondersteund door de feiten uit het boek ‘De nachtwaker; het koningscomplot’ van Thomas Ross, pseudoniem van Willem Pieter Hogendoorn (1944). Dit boek is in april 2013 uitgebracht. Ik neem maar even aan dat De Ranitz de werkelijke bevruchter is geweest.

Vervolgens werd Wilhelmina Helena Pauline Maria de Ranitz geboren in 1880. Ze trouwde met een Duitser: Heinrich Wladimir Albrecht Ernst von Mecklenburg-Schwerin (1876 – 1934). In 1909 kregen ze een dochter: Juliana Louise Emma Marie Wilhelmina von Mecklenburg-Schwerin (1909 – 2004).

Vervolgens trouwde ook Juliana von Mecklenburg-Schwerin weer met een Duitser: Bernhard Leopold Friedrich Eberhard Julius Kurt Karl Gottfried Peter zur Lippe-Biesterfeld (1911 – 2004). Hij was zonder twijfel de meest amorele van al die zelfbenoemde parasieten, op de voet gevolgd door hun oudste dochter: Beatrix Wilhelmina Armgard zur Lippe-Biesterfeld (1938).

En ook Beatrix zur Lippe-Biesterfeld trouwde weer met een Duitser: Claus George Willem Otto Frederik Geert von Amsberg (1926 – 2002). Vervolgens trouwde hun oudste zoon met een Argentijnse. Van Duitschen bloed zijn ze zeker, want ook deze Argentijnse heeft Duitse voorouders.

Kortom, wat er nu nog over is van deze parasietenfamilie is absoluut niet ‘Van Oranje’, en zelfs niet eens ‘Van Nassau’. Ze zijn namelijk Von Amsberg. Hopelijk dringt dit besef mede door deze nieuwsbrief tot steeds meer mensen door."

http://brekendnieuws.nl/30-04-15-konink ... ranje.html


:muslima: :muslima:
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Mahalingam »

De Koningin en de Koning en hun spruiten zijn op herfstvakantie in China.
Foei, foei, vakantie in een land waar de mensenrechten niet veel voorstellen.
En wat nog erger is: na die vakantie begint het staatsbezoek en de handelsmissie.
Dan kan de Koning toch niet de Chinese bazen de les lezen?
Want dat de Chinezen een schobbering moeten krijgen, daar is de oppositie het over eens.
Oppositie: koning verspeelt met vakantie serieuze rol in China
In de lobby om het staatsbezoek aan China aan te grijpen voor een serieuze mensenrechtendialoog, voert een deel van de oppositie de druk verder op. SP en D66 noemen de deze week al begonnen privévakantie van koning Willem-Alexander en zijn gezin aan China 'onhandig', omdat hij hierdoor volgende week tijdens zijn staatsbezoek met minder gezag de mensenrechtensituatie in China kan aankaarten.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/opp ... ~a4168113/
Even met de voeten op de grond:
In dit geval krijgen de SP en D66 weinig bijval. Regeringspartij VVD wijst erop dat de taak om de mensenrechtensituatie in China aan te kaarten ligt bij de minister van Buitenlandse Zaken en niet bij de koning. 'De VVD gaat ervan uit dat minister Koenders, zoals al door hem tevoren is beloofd, mensenrechten aan de orde zal stellen', aldus VVD-Kamerlid Han ten Broeke. 'Zowel diplomatiek als staatsrechtelijk ligt het niet voor de hand dat het staatshoofd dat moet doen.'
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Ariel »

Ik hoor dat soort klachten nooit als Willem en Max naar een islamitisch land gaan. Of daar geen mensenrechten geschonden worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door King George »

Timmermans ging toch ook direct naar Saudi Arabië op z'n knietjes knielen vanwege een sticker in plaats van pal te staan voor onze persvrijheid en vrijheid en democratie. Over mensenrechten gesproken.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Mahalingam »

Is hier sprake van een hofleverancier?
Politie vindt bij toeval een wietplantage in huis Noordeinde Den Haag, vlakbij paleis
Agenten hebben zondagavond in een huis aan het Noordeinde in Den Haag een hennepkwekerij met ongeveer 200 planten ontdekt. [...]
Op het Noordeinde is onder andere het werkpaleis van koning Willem-Alexander gevestigd.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/3006808 ... bij-paleis
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Ariel »

Net als zijn moeder. Zodra er onschuldige burgers aangevallen en vermoord worden, ga je naar een groep moslims toe om ze een aai over hun bol te geven , terwijl die in feite door hun religie, mede verantwoordelijk zijn voor veel ellende in deze wereld.

Afbeelding
Koning Willem-Alexander brengt in Den Haag een bezoek aan de Schilderswijk en de wijk Transvaal.

Op de Haagse markt, op de grens tussen beide wijken, spreekt hij met marktkooplieden.

De koning gaf aan het begin van zijn bezoek een korte verklaring af over de aanslagen. Hij zei dat het bezoek vanwege de aanslagen juist van extra belang is. Het laat volgens hem zien dat allen die in Nederland wonen ongeacht herkomst moeten meedoen aan onze vrije samenleving. "Als we dat niet meer kunnen doen, dan winnen de terroristen", zei de koning.

De koning praat met bewoners. Hij wil weten hoe mensen met een verschillende achtergrond zich in de wijk thuis voelen en wat zij er samen aan doen om de sociale samenhang te versterken.

De Schilderswijk en Transvaal zijn de afgelopen jaren een aantal keren negatief in het nieuws geweest, onder meer omdat een deel van de jongeren er zou radicaliseren.
Ja, ja.... :rolleyes: Het bezoek was al langer gepland, zegt de Rijksvoorlichtingsdienst. De koning is uitgenodigd door burgemeester Van Aartsen, die hem wilde laten kennismaken met "de echte Schilderswijk". De aanslagen in Brussel waren geen reden om het werkbezoek af te zeggen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Mahalingam »

En dan hebben we ook nog al die burgemeesters die nu bezoekjes gaan brengen aan moskeeën om de allahtonen gerust te stellen: "U wordt beschermd. U kunt rustig gaan slapen.".
Maar dat lees je alleen maar in de plaatselijke kranten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door King George »

Die is hard.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Mahalingam »

Concurrentie op hoog niveau.

Kijk toch eens, onze koning trekt ook veel Marokkanen aan.

Afbeelding

maar vergelijk dat eens met de Marokkanen die naar de Marokkaanse koning komen:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Ariel »

Die Piet van Asseldonk. :thinking: Die is helemaal gek van de koning. In de Haagse Schilderswijk was de koning op zijn best roept hij blij opgewonden.
Het werkbezoek van Willem-Alexander aan de Haagse Schilderswijk vorige week toonde de koning op zijn best. Willem-Alexander greep het bezoek aan om, ogenschijnlijk los uit de pols, te benadrukken dat terroristische aanslagen zoals in Brussel ons niet van de wijs moeten brengen en dat we door dienen te gaan met de opbouw van een verdraagzame multiculturele samenleving. Dit was één van die schaarse momenten waarbij we de koning zagen zoals we hem niet zo vaak zien.

Willem-Alexander is gesteld op zijn privacy en wordt permanent afgeschermd door voorlichters en veiligheidsmensen. Zijn publieke uitlatingen worden, met het oog op de ministeriële verantwoordelijkheid, vooraf altijd secuur gewikt en gewogen. Ook privémomenten als geboorte, doop, eerste schooldag, huwelijk en overlijden, worden zorgvuldig geregisseerd. De mens achter de koning laat zich moeilijk betrappen.

Slechts een enkele keer heb je het gevoel iets meer zicht op de persoon van de koning te krijgen. Bijvoorbeeld toen hij het indertijd tot ergernis van premier Wim Kok (PvdA) openlijk opnam voor zijn aanstaande schoonvader Jorge Zorreguieta.

Vraag is natuurlijk wie of wat ermee gediend is te weten wat Willem-Alexander persoonlijk vindt en bezig houdt. Als hij zijn werk maar goed doet. Toch is dat niet het hele verhaal. Ook het optreden van een koning wordt geloofwaardiger, gezagvoller en daardoor effectiever als je het herkent als echt en authentiek.

Het bezoek van de koning vorige week aan de Schilderswijk toonde ons bij wijze van uitzondering ook iets van ‘de mens’ Willem-Alexander: niet gehecht aan de status en grandeur, niet uit op macht, oprecht geporteerd voor sociale samenhang en gemakkelijk en joviaal in de omgang met 'gewone' mensen.

Dit beeld strookt wonderwel met de observaties ruim dertig jaar geleden van Renate Rubinstein, columniste van het toen republikeins gezinde weekblad Vrij Nederland. Voor de achttiende verjaardag van Willem-Alexander schreef zij op verzoek van de Rijksvoorlichtingsdienst het boek Alexander. Daarvoor trok zij een paar dagen op met de huidige koning. Die zat toen op de kostschool Atlantic College in Wales. Rubinsteins conclusie: "Hij is geen intellectueel, maar wel intelligent, een gezonde dosis welwillende onverschilligheid beschermt hem tegen fanatisme en macht ambieert hij niet."

Renate Rubinstein was al onder de indruk van de soepele en humorvolle omgang van Willem-Alexander met 'gewone mensen', maar wees ook op de rebelsheid van de toekomstige koning. Ze voegde daar overigens aan toe dat hij (toen al) "best bereid was om te doen wat er van hem verwacht wordt" zolang mensen hem maar niet hun wil opleggen. Dezer dagen actueel: de toekomstige koning had volgens zijn interviewster dertig jaar geleden "weinig met godsdienst" en gaf er blijk van dat "zijn hekel aan racisme oprecht is".

Rubinstein voorspelde dat Willem-Alexander voor onze democratie een zeer geschikte koning zou worden. Dat was dertig jaar geleden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Ariel »

Ai, ai, ai...Die Max... :smile7: Wat doet ze nou weer...
Jas Máxima zorgt voor verbazing

De applicaties op de grijze mantel die koningin Máxima donderdagmorgen droeg bij het koninklijk werkbezoek aan het Beierse Erlangen en Neurenberg hebben voor enige opschudding gezorgd in Duitsland. Duitse media maakten er melding van, en ook op sociale media was het een onderwerp van gesprek. De vormen op de door Claes Iversen ontworpen jas zouden lijken op een hakenkruis en een IJzeren kruis.

Tal van Duitse kranten pakten er donderdag mee uit op hun websites. TZ uit München kopte 'Koningin Máxima zorgt met Hakenkruis-jas voor verontwaardiging'. Volgens Bild Zeitung was er 'Opwinding over Máxima's hakenkruismantel' en in Oostenrijk vatte de Salzburger Nachrichten het samen als 'heibel' om de 'hakenkruisjas'.

Afbeelding

Koningin Máxima droeg de jas na de lunch niet meer. Het was inmiddels warm en zonnig weer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie