Latifa =D

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Zuster Latifa
Berichten: 36
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 7:16 pm

Latifa =D

Bericht door Zuster Latifa »

Hallo iedereen.,,

Ik ben Latifa 15 jaar en hoop dat ik op deze site veel te leren zal krijgen over allerlei ideologiën.

Wat ik merk is dat er best wel wat foute informatie is over de islam.(Dankjewel Iqra voor het Vrouw-Man situatie als voorbeeld te geven.)

Uiteraard hoop ik dat we met z'n alle een fijna tijd zullen hebben.,

GRoetjes Latifa :D
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Welkom Latifa,

Leuk dat je dit forum gevonden hebt. Je zal merken dat je hier veel te leren krijgt over de Islam, als het nu leuk is om aan te horen is een ander verhaal. Maar als moslim moet je geloven dat de Islam de "uiteindelijke waarheid” en de “definitieve openbaring” is, dan behoeft het geen enkele uitdaging te vrezen


Liefs,

Lodewijk
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
iqra
Berichten: 157
Lid geworden op: za okt 28, 2006 7:44 pm
Locatie: inchallah de Janah

Bericht door iqra »

Welkom Latifa :D
Zal veel aan je hebben :)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Welkom

Afbeelding
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Dankjewel Iqra voor het Vrouw-Man situatie als voorbeeld te geven.)
Kan je je nader verklaren?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
iqra
Berichten: 157
Lid geworden op: za okt 28, 2006 7:44 pm
Locatie: inchallah de Janah

Bericht door iqra »

awel het voorbeeld dat ik al gegeven heb
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

iqra schreef:awel het voorbeeld dat ik al gegeven heb

Waar? Ik zie niks. Het enige wat je zei is geloof me. dat het niet zo is.

Je hebt ook niet gereageerd om de soera's/ hadith die wel bevestigen dat je je vrouw mag slaan.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Zuster Latifa
Berichten: 36
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 7:16 pm

Bericht door Zuster Latifa »

Lodewijk Nasser schreef:
Dankjewel Iqra voor het Vrouw-Man situatie als voorbeeld te geven.)
Kan je je nader verklaren?
Ja ik hoop het ,.,

In haar voorstellen vertelde Iqra over de man die de vrouw mag slaan wat helemaal niet waar: de vrouw wordt in de islam ontzettend gerespecteerd (natuurlijk niet door iedereen , want er zijn altijd mensen die het beter schijnen te weten en het naar hun hand om willen draaien)


DE moeder is zelfs zo belangrijk :
“Er kwam een man naar Allah’s boodschapper en zei ‘O Boodschapper van Allah! Wie van de mensheid komt de beste kameraadschap van mij toe?’ Hij (Allah's vrede en zegen zij met hem) antwoorde: ‘Jouw moeder’. De man vroeg: ‘Wie daarna’? Hij antwoordde: ‘Jouw moeder’. De man vroeg vervolgens: ‘Wie daarna’? Dus de profeet antwoordde opnieuw: ‘Jouw moeder.’ De man vroeg vervolgens: ‘Wie daarna’? Hij antwoordde: ‘Dan je vader.’ (Al Boecharie & Moeslim, overgeleverd door Aboe Hoeraira)

Dit betekent dat aan de moeder drie keer meer vriendelijkheid en goede behandeling moet worden gegeven dan aan de vader.


ik zal nog even een paar andere dingen nazoeken.,, zodra ik dat heb zal ik ze plaatsten :)

Latifa
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Dankje Latifa,

Al Boecharie & Moeslim, overgeleverd door Aboe Hoeraira)
Waar, welke hadith? Welke volume, welke regel? Je geeft niet de locatie waar ik het één en ander kan vinden.

Ik heb iedere hadith/aya/soera onderbouwd met waar je het kan vinden.

Zodoende is nog niks weerlegd.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Zuster Latifa
Berichten: 36
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 7:16 pm

Bericht door Zuster Latifa »

Lodewijk Nasser schreef:Dankje Latifa,

Al Boecharie & Moeslim, overgeleverd door Aboe Hoeraira)
Waar, welke hadith? Welke volume, welke regel? Je geeft niet de locatie waar ik het één en ander kan vinden.

Ik heb iedere hadith/aya/soera onderbouwd met waar je het kan vinden.

Zodoende is nog niks weerlegd.
Uhm.,.,
ik snap je niet helemaal :?

Bedoel je de site enz. waar ik het vandan heb ?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Beste Latifa , zoals ik al eerder zei, volgens de Koran mag jij je vrouw slaan.
Sura 4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt* haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.
*tuch·ti·gen (ov.ww.)
1 lichamelijk straffen => castigeren, kastijden

Ook sloeg Mohammed zijn negenjarige vrouw Aisha.
“Hij sloeg mij op de borst wat mij pijn deed” (Moeslim, vol. 2, no. 2127).
Kan je allemaal zelf navinden.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Zuster Latifa schreef: In haar voorstellen vertelde Iqra over de man die de vrouw mag slaan wat helemaal niet waar: de vrouw wordt in de islam ontzettend gerespecteerd (natuurlijk niet door iedereen , want er zijn altijd mensen die het beter schijnen te weten en het naar hun hand om willen draaien)
Beste Zuster Latifa,

Welkom op het forum.

Helaas staat er in de Koran dat een man zijn vrouw mag slaan. ik zou graag willen dat het niet zo was maar het staat er toch echt.

Mannen mogen vrouwen slaan.
Koran 4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

http://www.islam-info.be/idp/kuran/koran/4.htm

Met vriendelijke groet,

Linda
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Uhm.,.,
ik snap je niet helemaal :?

Bedoel je de site enz. waar ik het vandan heb ?
Inderdaad waar? Stel dat ik jou tegen zou komen en ik jouw telefoonnummer zou vragen en je zou antwoorden: 'staat ook in het telefoonboek' dan komen we niet veel verder.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Zuster Latifa
Berichten: 36
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 7:16 pm

Bericht door Zuster Latifa »

Lodewijk Nasser schreef:Beste Latifa , zoals ik al eerder zei, volgens de Koran mag jij je vrouw slaan.
Sura 4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt* haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.
*tuch·ti·gen (ov.ww.)
1 lichamelijk straffen => castigeren, kastijden

Ook sloeg Mohammed zijn negenjarige vrouw Aisha.
“Hij sloeg mij op de borst wat mij pijn deed” (Moeslim, vol. 2, no. 2127).
Kan je allemaal zelf navinden.

Ow op die manier ,.,
Maar Lodewijk,., Soms is het zo dat er vals hadieths zijn.,,
Zou je mij kunnen vertellen door wie die hadieth over het toestaan van slaan van vrouwen is overgeleverd?
Latifa
Gebruikersavatar
Zuster Latifa
Berichten: 36
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 7:16 pm

Bericht door Zuster Latifa »

Lodewijk Nasser schreef:
Uhm.,.,
ik snap je niet helemaal :?

Bedoel je de site enz. waar ik het vandan heb ?
Inderdaad waar? Stel dat ik jou tegen zou komen en ik jouw telefoonnummer zou vragen en je zou antwoorden: 'staat ook in het telefoonboek' dan komen we niet veel verder.

www.risallah.com
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Moeslim, vol. 2, no. 2127

In beginsel klopt het wat je zegt. Veel hadith zijn onbetrouwbaar.

Maar gelukkig hebben een aantal mensen al het werk voor ons gedaan en uitgezocht welke al dan niet betrouwbaar zijn.

Alle moslims erkennen Sahih (Arabisch woord voor authentiek) Bukhari en Moeslim als het meest betrouwbaarst. En wat is dit? Juist.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

A man came to the Prophet (blessings and peace be upon him) asking, "Who is most deserving of my care?" He said, "Your mother." The man asked, "Then who?" He said, "Your mother." The man asked, "Then who?" He said, Your mother." The man asked (the fourth time), "Then who?" He said, "Your father. [ Transmitted by Bukhari and Muslim on the authority of Abu Huraira The Pearl and the Coral (Al-Lu'lu' wal-Marjan) (1652)]
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Abu Dawud:

Book 11, Number 2142:
Verteld door Umar ibn al-Khattab:

De profeet zei: Een man zal niet worden gevraagd naar de reden waarom hij zijn vrouw slaat.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef:A man came to the Prophet (blessings and peace be upon him) asking, "Who is most deserving of my care?" He said, "Your mother." The man asked, "Then who?" He said, "Your mother." The man asked, "Then who?" He said, Your mother." The man asked (the fourth time), "Then who?" He said, "Your father. [ Transmitted by Bukhari and Muslim on the authority of Abu Huraira The Pearl and the Coral (Al-Lu'lu' wal-Marjan) (1652)]
Er staat inderdaad niet dat je moeder mag slaan.
Wat bovenstaand hiermee te maken heeft ontgaat mij dus.. :roll:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

De hadieth verzameling Soenan Aboe Dawoed wordt ook als betrouwbaar beschouwd. Deze passage beschrijft Mohammed eerst zeggend dat mannen niet hun vrouwen moeten slaan ( vol. 2, nrs. 2139 en 2141), maar Oemar, één van zijn hoofdmetgezellen, informeerde hem dat de vrouwen “gesterkt richting hun mannen” werden. Dus Mohammed veranderde nu van gedachten: ...
”[H]ij (de Profeet) gaf toestemming om hen te slaan.” Echter, de vrouwen klaagden tot Mohammeds gezin, maar hij antwoordde vinnig: “Veel vrouwen gingen naar Mohammeds gezin klagende tegen hun mannen. Zij zijn niet de beste onder u.” (vol. 2, no. 2141).
Deze passage is erg onthullend. Allereerst toont het aan dat Mohammed een slecht pad koos op het bevel van één van zijn metgezellen. Om het grof te stellen, wat voor soort leider is dit? Ten tweede, de vrouwen klaagden, en dit kan alleen betekenen dat zij werden geslagen. Maar in plaats van het terug wijzigen van zijn beleid van een genadiger, zei hij slechts dat deze klagers niet “de besten onder u” zijn. Ten derde, zelfs als zijn opmerking gericht was aan de vrouwen voor het kwellen van zijn gezin, zou hij nog zijn nieuwe regel moeten herzien. Maar daar was geen sprake van, want Allah openbaarde aan hem soera 4:34. Dit overtroeft alles. Echter, zou de ware God een dergelijke praktijk neer zenden?


Zie http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=5667

Met dank aan http://answering-islam.org/Dutch/arland ... dislam.htm
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Zuster Latifa
Berichten: 36
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 7:16 pm

Bericht door Zuster Latifa »

Linda Danvers schreef:
Zuster Latifa schreef: In haar voorstellen vertelde Iqra over de man die de vrouw mag slaan wat helemaal niet waar: de vrouw wordt in de islam ontzettend gerespecteerd (natuurlijk niet door iedereen , want er zijn altijd mensen die het beter schijnen te weten en het naar hun hand om willen draaien)
Beste Zuster Latifa,

Welkom op het forum.

Helaas staat er in de Koran dat een man zijn vrouw mag slaan. ik zou graag willen dat het niet zo was maar het staat er toch echt.

Mannen mogen vrouwen slaan.
Koran 4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

http://www.islam-info.be/idp/kuran/koran/4.htm

Met vriendelijke groet,

Linda

Inderdaad,.,
maar ik hoop dat je de uitleg van deze soera ergens hebt ?
Het tuchtigen hier wordt niet letterlijk bedoelt:
Het is zo dat als je vrouw iets heeeeeeeel slechts heeft gedaan dat je haar daarop mag aanspreken, wil ze niet luisteren negeer haar dan, wil ze dan nog niet luisteren dan mag je haar trots tuchtigen.

Hopelijk is het hietdoor een stuk duidelijker
Latifa
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Maroc_21 schreef:Gehoorzaamheid moet baseren op wederzijdse liefde. Als de man geen liefde voor zijn vrouw heeft mag hij niemer gehoorzaamheid eisen. Bovendien een man die God niet eens gehoorzaamt mag zelf niet gehoorzaamd worden. En God beveelt goed voor vrouwen te zorgen. Omdat hij voor je betaalt? Kom toch op! Hij is verplicht voor je te zorgen en voor jullie kind. Maar gehoorzaam wil zeggen dat je trouw bent.

O, gij die gelooft, het is u niet geoorloofd, vrouwen te erven tegen haar wil, noch moogt gij haar tegenhouden opdat gij een gedeelte van wat gij haar hebt gegeven, moogt terugnemen, tenzij zij schuldig zijn aan een schandelijk kwaad; en blijft met haar vriendelijk omgaan en als gij afkeer van haar hebt, kan het zijn, dat gij afkeer hebt van iets, waarin Allah veel goeds kan hebben gelegd.(koran 4:19

Een man moet eerst zijn vrouw vriendelijk behandelen. Ook al heeft die man afkeer van haar, hij moet weten dat Allah veel goeds in haar kan hebben gelegd. Een vrouw mag je nooit slaan. De Koran verbiedt dat. in de Koran 4:34 is een uitzondering op deze regel opgenomen. lees mee:

..."Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot. (koran 4;34)

Bovenstaande moet je met uitsts zorgvuldigheid lezen, want het zijn Godswoorden. Een man die in God gelooft en hem gehoorzaamt en kuis voor zijn vrouw is. Wanneer de vrouw onbehoorlijk heeft gedragen moet de man haar eerst:

1) terecht wijzen.
Dus niet gelijk meppen. Haar om haar mening vragen! Is het waar? een dialoog beginnen. Wanneer dat niet helpt zal de godvruchtige man haar

2) in haar bedden alleen laten
Deze periode wordt meestal ervaard als een periode van bezinning. De woede van beide partners kan gestild worden. De man zal inzien hoe belangrijk ze niet is en andersom.

3)en tuchtigt haar
Als laatst middel is een zachte tik. Geen enkel schrift geleerde vertaalt bovenstaande als "slaan". Bovendien ons voorbeeld: De Heilige profeet heeft nooit een van zijn vrouwen ooit geslagen zelfs niet gezachttikt. Maar de ongelovigen en de onwetenden denken dat je een vrouw zomaar mag slaan. Nee gij zijn ontspoord.
Laatst gewijzigd door Maroc_21 op zo okt 29, 2006 8:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik denk dat Zuster Latifa naar deze Hadith verwijst.

Sahih Bukhari Volume 8, Book 73, Number 2:

Narrated Abu Huraira:

A man came to Allah's Apostle and said, "O Allah's Apostle! Who is more entitled to be treated with the best companionship by me?" The Prophet said, "Your mother." The man said. "Who is next?" The Prophet said, "Your mother." The man further said, "Who is next?" The Prophet said, "Your mother." The man asked for the fourth time, "Who is next?" The Prophet said, "Your father. "


Sahih Boechari, Volume 8, Boek 73, Nummer 2:

Vertelde Aboe Hareira:

Een man kwam bij Allah's apostel en zei: Oh allahs apostel, wie heeft er meer recht om het best te worden behandeld door mij in mijn aanwezigheid? "
De Profeet zei: "Je moeder."
De man zei: "En daarna?¨
De Profeet zei: "Je moeder."
De man zei vervolgens "En daarna?"
De Profeet zei: "Je moeder."
De man vroeg een vierde keer:
"En wie komt daarna?"
De Profeet zei: "Je Vader."


Dit is een verwijzing naar het Bijbelse gebod dat je je ouders moet eren. Mohammed lijkt hier te stellen dat de Moeder drie keer zoveel respect toekomt of in ieder geval op de eerste plaats komt.
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op zo okt 29, 2006 8:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
iqra
Berichten: 157
Lid geworden op: za okt 28, 2006 7:44 pm
Locatie: inchallah de Janah

Bericht door iqra »

de vrouwen klaagden???
Daarom dat er zoveel vrouwen om uitleg vroegen!!
Gebruikersavatar
Zuster Latifa
Berichten: 36
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 7:16 pm

Bericht door Zuster Latifa »

Lodewijk Nasser schreef:De hadieth verzameling Soenan Aboe Dawoed wordt ook als betrouwbaar beschouwd. Deze passage beschrijft Mohammed eerst zeggend dat mannen niet hun vrouwen moeten slaan ( vol. 2, nrs. 2139 en 2141), maar Oemar, één van zijn hoofdmetgezellen, informeerde hem dat de vrouwen “gesterkt richting hun mannen” werden. Dus Mohammed veranderde nu van gedachten: ...
”[H]ij (de Profeet) gaf toestemming om hen te slaan.” Echter, de vrouwen klaagden tot Mohammeds gezin, maar hij antwoordde vinnig: “Veel vrouwen gingen naar Mohammeds gezin klagende tegen hun mannen. Zij zijn niet de beste onder u.” (vol. 2, no. 2141).
Deze passage is erg onthullend. Allereerst toont het aan dat Mohammed een slecht pad koos op het bevel van één van zijn metgezellen. Om het grof te stellen, wat voor soort leider is dit? Ten tweede, de vrouwen klaagden, en dit kan alleen betekenen dat zij werden geslagen. Maar in plaats van het terug wijzigen van zijn beleid van een genadiger, zei hij slechts dat deze klagers niet “de besten onder u” zijn. Ten derde, zelfs als zijn opmerking gericht was aan de vrouwen voor het kwellen van zijn gezin, zou hij nog zijn nieuwe regel moeten herzien. Maar daar was geen sprake van, want Allah openbaarde aan hem soera 4:34. Dit overtroeft alles. Echter, zou de ware God een dergelijke praktijk neer zenden?


Zie http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=5667

Met dank aan http://answering-islam.org/Dutch/arland ... dislam.htm

Maar het zal togh zeker niet zo zijn dat de Profeet om 1 metgezel van gedachten veranderen ,., dat kan niet.
trouwens de metgezel waar wij het nu over hebben is Omar,
hij was een van de beste hij twijfelde nooit aan de profeet dus hoe kan het dat hij ervoor zorgde dat de Profeet iets anders zou gaan doen ?
Plaats reactie