JC was NIET de messias!

Eliyahu
Berichten: 7
Lid geworden op: di okt 17, 2006 6:25 pm

JC was NIET de messias!

Bericht door Eliyahu »

Bs'd

B.s.d.

Shaloom geachte lezers,

Hierbij wil ik jullie vertellen over de enig ware God die 1 is, (en niet drie) en schokkende feiten en informatie overdragen dat 2000 jaar lang onthouden is aan u door de christelijke kerk. Dit is onder
anderen gedaan door het levend verbranden van bijbelvertalers, het massaal verbranden van bijbelvertalingen, en het vervalsen van bijbelvertalingen. Maar nu in het informatietijdperk kunnen deze
feiten niet langer onder het tapijt geveegd worden. De harde waarheid is hier te vinden:

www.geocities.com/bergZion

Stuurt u dit bericht a.u.b. naar iedere christen en iedere messias belijdende jood die u kent. 1 manier van God liefhebben is zijn naam bekend maken in de wereld. 1 manier van uw naaste liefhebben
is de waarheid aan hem/haar presenteren en de leugens aan de kaak stellen die hem voorgeschoteld zijn.

Eliyahu.



"Want alle volken wandelen in de naam van hun god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God voor eeuwig en altijd." Micha 4:5
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

De historische JC heeft waarschijnlijk nooit bestaan !
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste Eliyahu.
Welkom op het forum.

Christenen geloven niet in drie Goden maar in een God.

De drie-enigheid zijn geen drie goden, maar het is een versmelting van de Vader, de Zoon, en de heilige geest.

God drie in een, en we hebben het hier niet over drie losse Goden.

Trouwens jij bent ook een drievoudig wezen.
Lichaam..
Verstand.. ( ook wel geest genoemd)
Geest…( ook wel ziel genoemd)

Onze tijd is verdeeld in verleden, heden en toekomst.

Zo moet je dus de drie-enigheid zien.

Vriendelijke Groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Eliyahu,
Denk je nou echt dat wij er van oonder de indruk raken. Het christendom heef allang afgerekend met de historische juistheid van de bijbel.
Er wordt op zo'n manier bijna niet meer gelezen. Er wordt gelezen om te zoeken naar de bedoeling van God.
Over de koran kunnen we hier ook wel van dat soort dingen vertellen
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Denk je nu echt omdat een leugen enkele duizenden jaren oud is, het geen leugen blijft. Naam van god: flauwekul.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Naru
Berichten: 68
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 9:24 pm

Bericht door Naru »

Hahaha.. jij bent zeker jehova of niet??? Ik geloof in de vader, de zoon en de heilige geest (=God). Kom eens met wat betere bewijzen? Op een dag zal iedereen de waarheid wel zien!!!
When your feeling down.. He is always there to lift you up.. Jesus loves you
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Kom eens met wat betere bewijzen? Op een dag zal iedereen de waarheid wel zien!!!
Of gebukt gaan voor de leugen bedoel je.
Genesis: In den beginne was het woord. FOUT.
Voor het woord was er code. Juist zoals in sport nog steeds gebruikelijk is sprak de mens in code. Op enkele klanken na had de mens het woord nergens voor nodig. Met het nabootsen van de code van de dieren waar op gejaagd werd ontstonden: dans, gevechtssporten en chamanisme. Nog steeds was er geen gesproken woord nodig. Dat kwam later, het gesproken woord is geboren uit frustatie en verlies. Uit datzelfde gevoel frustatie en verlies zijn later god en religies geboren.
Om een goed en gelukkig leven te leiden zijn god en religie nergens voor nodig.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Naru
Berichten: 68
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 9:24 pm

Bericht door Naru »

BFA schreef:
Kom eens met wat betere bewijzen? Op een dag zal iedereen de waarheid wel zien!!!
Of gebukt gaan voor de leugen bedoel je.
Genesis: In den beginne was het woord. FOUT.
Voor het woord was er code. Juist zoals in sport nog steeds gebruikelijk is sprak de mens in code. Op enkele klanken na had de mens het woord nergens voor nodig. Met het nabootsen van de code van de dieren waar op gejaagd werd ontstonden: dans, gevechtssporten en chamanisme. Nog steeds was er geen gesproken woord nodig. Dat kwam later, het gesproken woord is geboren uit frustatie en verlies. Uit datzelfde gevoel frustatie en verlies zijn later god en religies geboren.
Om een goed en gelukkig leven te leiden zijn god en religie nergens voor nodig.
Ik heb veel dingen ´wonderen´ in mijn leven meegemaakt, dus ik heb God wel in mijn leven nodig. Zonder hem zou ik het niet redden, maar jah dat zul jij nooit begrijpen! En oke in het begin was het woord een beetje erg fout.. Ik leef meer volgens het tweede testament ´jesus´ dan het eerste testament. Lees maar eens de openbaringen, hoeveel hiervan is al uitgekomen en hoeveel gaat er nog komen?
When your feeling down.. He is always there to lift you up.. Jesus loves you
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

BFA schreef:
Kom eens met wat betere bewijzen? Op een dag zal iedereen de waarheid wel zien!!!
Of gebukt gaan voor de leugen bedoel je.
Genesis: In den beginne was het woord. FOUT.
Voor het woord was er code. Juist zoals in sport nog steeds gebruikelijk is sprak de mens in code. Op enkele klanken na had de mens het woord nergens voor nodig. Met het nabootsen van de code van de dieren waar op gejaagd werd ontstonden: dans, gevechtssporten en chamanisme. Nog steeds was er geen gesproken woord nodig. Dat kwam later, het gesproken woord is geboren uit frustatie en verlies. Uit datzelfde gevoel frustatie en verlies zijn later god en religies geboren.
Om een goed en gelukkig leven te leiden zijn god en religie nergens voor nodig.
Je moet het niet zo letterlijk nemen. De bijbel is op een poetisch filosofische manier geschreven.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
malchus
Berichten: 33
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 9:46 pm

Re: JC was NIET de messias!

Bericht door malchus »

Eliyahu schreef:Bs'd

B.s.d.

Shaloom geachte lezers,

Hierbij wil ik jullie vertellen over de enig ware God die 1 is, (en niet drie) en schokkende feiten en informatie overdragen dat 2000 jaar lang onthouden is aan u door de christelijke kerk. Dit is onder
anderen gedaan door het levend verbranden van bijbelvertalers, het massaal verbranden van bijbelvertalingen, en het vervalsen van bijbelvertalingen. Maar nu in het informatietijdperk kunnen deze
feiten niet langer onder het tapijt geveegd worden. De harde waarheid is hier te vinden:

www.geocities.com/bergZion

Stuurt u dit bericht a.u.b. naar iedere christen en iedere messias belijdende jood die u kent. 1 manier van God liefhebben is zijn naam bekend maken in de wereld. 1 manier van uw naaste liefhebben
is de waarheid aan hem/haar presenteren en de leugens aan de kaak stellen die hem voorgeschoteld zijn.

Eliyahu.



"Want alle volken wandelen in de naam van hun god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God voor eeuwig en altijd." Micha 4:5
Shaloom, Eliyahu

Ik wil je vriendelijk aanraden jullie Thora en Thenach eens goed te bestuderen.

Profetie opgetekend door Daniël (± 536 v Chr): de tijd tussen de herbouw van Jeruzalem en de Messias.
Weet dan en versta: vanaf het ogenblik, dat het woord uitging om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen tot op een Gezalfde, een vorst, zijn 7 (jaar)weken en 62 (jaar)weken. Lang zal het hersteld en herbouwd blijven, met plein en gracht, maar in de druk der tijden. (Daniël 9:25).
Vervulling: Nehemia kreeg in het 20e regeringsjaar van de Perzische koning Artaxerxes toestemming om Jeruzalem te herbouwen (Nehemia 2:1-6). Dat was omstreeks 446 v Chr. De tijd tot de Gezalfde (Messiach in het Hebreeuws en Christos in het Grieks) bedraagt dan 7 + 62 = 69 (jaar)weken (letterlijk zevens of zeven tijden). De tijdseenheid van Daniël is net iets korter dan een jaar, namelijk 360 dagen. De tijd tot de Messias bedraagt dan 69 x 7 x 360 = 173880 dagen = 476 jaar en 21 dagen, vanaf 446 v Chr:
446 v Chr 445 v Chr ... 1 v Chr 1 AD ... 30 AD 31 AD .
. 1 2 ... 446 447... ... 476
Omdat er geen jaar 0 bestaat komen we dan uit in het jaar 31.
De enige Jood die in aanmerking komt om in dat jaar te zijn opgetreden als de Messias is Jezus Christus, de nakomeling van David, de nakomeling van Abraham (Matteus 1:1).


Noot: De titel Christus is afkomstig van het Griekse Christos, dat Gezalfde betekent. Het Hebreeuwse woord voor Gezalfde is Messiach.

Daniël 9:24-26

Zeventig weken zijn bepaald over uw volk en uw heilige stad, om de overtreding te voleindigen, de zonde af te sluiten, de ongerechtigheid te verzoenen, en om eeuwige gerechtigheid te brengen, gezicht en profeet te bezegelen en iets allerheiligst te zalven.
Weet dan en versta: vanaf het ogenblik, dat het woord uitging om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen tot op een gezalfde, een vorst, zijn zeven weken en tweeënzestig weken. Lang zal het hersteld en herbouwd blijven, met plein en gracht, maar in de druk der tijden.
En na de tweeënzestig weken zal een gezalfde worden uitgeroeid, terwijl er niets tegen hem is; en het volk van een vorst die komen zal, zal de stad en het heiligdom te gronde richten, maar zijn einde zal zijn in de overstroming; en tot het einde toe zal er strijd zijn: verwoestingen, waartoe vast besloten is.

Nehemia 2:1-6

In de maand Nisan, in het twintigste jaar van koning Artachsasta, toen er wijn voor hem gereed stond, hief ik de wijn op en reikte die de koning toe. Nu was ik nooit treurig geweest in zijn tegenwoordigheid.
De koning zeide tot mij: Waarom staat uw gezicht zo somber, hoewel gij niet ziek zijt? Dit kan niet anders dan hartzeer zijn. Toen werd ik ten zeerste bevreesd,
En zeide tot de koning: De koning leve in eeuwigheid! Hoe zou mijn gezicht niet somber staan, daar de stad, de plaats waar de graven mijner vaderen zijn, verwoest is en haar poorten door vuur verteerd zijn?
En de koning zeide tot mij: Wat is dan uw verzoek? Toen bad ik tot de God des hemels.
En ik zeide tot de koning: Dat gij, indien het de koning goeddunkt en indien uw knecht u welgevallig is, mij zendt naar Juda, naar de stad waar de graven mijner vaderen zijn, om haar te herbouwen.
De koning zeide tot mij, terwijl zijn gemalin naast hem zat: Hoelang zal uw reis duren, en wanneer zult gij terugkeren? En de koning stemde erin toe mij te zenden; en ik gaf hem een bepaalde tijd op.

De Perzische koning Artachsasta of Artaxerxes regeerde van 465-423 v Chr, zodat de maand Nissan van zijn 20e regeringsjaar omstreeks maart/april van 446 v Chr viel.

De tijdseenheid in het boek Daniël.

De uitdrukking "tijd en tijden en een halve tijd" komt in de boeken Daniël en Openbaring voor:


Hij zal woorden spreken tegen de Allerhoogste, en de heiligen des Allerhoogsten te gronde richten; hij zal er op uit zijn tijden en wet te veranderen, en zij zullen in zijn macht gegeven worden voor een tijd en tijden en een halve tijd (Daniël 7:25).


En aan de vrouw werden de twee vleugels van de grote arend gegeven om naar de woestijn te vliegen, naar haar plaats, waar zij onderhouden wordt buiten het gezicht van de slang, een tijd en tijden en een halve tijd (Openbaring 12:14).


In Openbaring 12 wordt ook het aantal dagen van deze tijdsduur genoemd:
En de vrouw vluchtte naar de woestijn, waar zij een plaats heeft, door God bereid, opdat zij daar 1260 dagen onderhouden zou worden (Openbaring 12:6).


De uitdrukking tijd en tijden en een halve tijd betekent dus 1260 dagen. Als 3½ tijden 1260 dagen zijn, dan is een tijd 1260 : 3½ = 360 dagen.

Matteus 1:1-23

Geslachtsregister van Jezus Christus, de zoon van David, de zoon van Abraham.

Abraham verwekte Isaak, Isaak verwekte Jakob, Jakob verwekte Juda en zijn broeders,
Juda verwekte Peres en Zerach bij Tamar, Peres verwekte Chesron, Chesron verwekte Aram,
Aram verwekte Amminadab, Amminadab verwekte Nachson, Nachson verwekte Salmon,
Salmon verwekte Boaz bij Rachab, Boaz verwekte Obed bij Ruth, Obed verwekte Isai,
Isai verwekte David, de koning. David verwekte Salomo bij de vrouw van Uria,
Salomo verwekte Rechabeam, Rechabeam verwekte Abia, Abia verwekte Asa,
Asa verwekte Josafat, Josafat verwekte Joram, Joram verwekte Uzzia,
Uzzia verwekte Jotam, Jotam verwekte Achaz, Achaz verwekte Hizkia,
Hizkia verwekte Manasse, Manasse verwekte Amon, Amon verwekte Josia,
Josia verwekte Jechonja en diens broeders ten tijde van de Babylonische ballingschap.
Na de Babylonische ballingschap verwekte Jechonja Sealtiel, Sealtiel verwekte Zerubbabel,
Zerubbabel verwekte Abihud, Abihud verwekte Eljakim, Eljakim verwekte Azor,
Azor verwekte Sadok, Sadok verwekte Achim, Achim verwekte Eliud,
Eliud verwekte Eleazar, Eleazar verwekte Mattan, Mattan verwekte Jakob,
Jakob verwekte Jozef, de man van Maria, uit wie Jezus geboren is, die Christus genoemd wordt.
Al de geslachten dan van Abraham tot David zijn veertien geslachten en van David tot de Babylonische ballingschap veertien geslachten en van de Babylonische ballingschap tot de Christus veertien geslachten.


De geboorte van Jezus Christus geschiedde aldus. Terwijl zijn moeder Maria ondertrouwd was met Jozef, bleek zij, voordat zij gingen samenwonen, zwanger te zijn uit de heilige Geest.
Daar nu Jozef, haar man, rechtschapen was en haar niet in opspraak wilde brengen, was hij van zins in stilte van haar te scheiden.
Toen die overweging bij hem opkwam, zie, een engel des Heren verscheen hem in de droom en zeide: Jozef, zoon van David, schroom niet Maria, uw vrouw, tot u te nemen, want wat in haar verwekt is, is uit de heilige Geest.
Zij zal een zoon baren en gij zult Hem de naam Jezus geven. Want Hij is het die zijn volk zal redden van hun zonden.
Dit alles is geschied, opdat vervuld zou worden hetgeen de Here door de profeet gesproken heeft, toen hij zeide:
Zie, de maagd zal zwanger worden en een zoon baren, en men zal Hem de naam Immanuel geven, hetgeen betekent: God met ons.

Profetie opgetekend door David (± 1000 v Chr): De Gezalfde zou de Zoon van God zijn en koning worden.
De koningen der aarde scharen zich in slagorde en de machthebbers spannen samen tegen de HERE en zijn gezalfde ... Dan spreekt Hij tot hen in zijn toorn, en verschrikt hen in zijn gramschap: Ik heb immers mijn koning gesteld over Sion, mijn heilige berg.
Ik wil gewagen van het besluit des HEREN: Hij sprak tot mij: Mijn zoon zijt gij; Ik heb u heden verwekt. (Psalm 2:2,5-7).
Vervulling: Jezus Christus is de Zoon van God (Johannes 1:50; 3:18; Handelingen 9:20; 1 Johannes 5:10-12).

Psalm 2:1-12

Waarom woelen de volken en zinnen de natien op ijdelheid? De koningen der aarde scharen zich in slagorde en de machthebbers spannen samen tegen de HERE en zijn gezalfde: Laat ons hun banden verscheuren en hun touwen van ons werpen! Die in de hemel zetelt, lacht; de HERE spot met hen.
Dan spreekt Hij tot hen in zijn toorn, en verschrikt hen in zijn gramschap: Ik heb immers mijn koning gesteld over Sion, mijn heilige berg.
Ik wil gewagen van het besluit des HEREN: Hij sprak tot mij: Mijn zoon zijt gij; Ik heb u heden verwekt. Vraag Mij en Ik zal volken geven tot uw erfdeel, de einden der aarde tot uw bezit. Gij zult hen verpletteren met een ijzeren knots, hen stukslaan als pottenbakkerswerk.
Nu dan, gij koningen, weest verstandig, laat u gezeggen, gij richters der aarde. Dient de HERE met vreze en verheugt u met beving. Kust de zoon, opdat hij niet toorne en gij onderweg niet te gronde gaat, want zeer licht ontbrandt zijn toorn. Welzalig allen die bij Hem schuilen.

Johannes 1:50

Natanaël antwoordde Hem: Rabbi, Gij zijt de Zoon van God, Gij zijt de Koning van Israël!

Johannes 3:18


Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God.

Handelingen 9:20


Dat hij terstond in de synagogen verkondigde, dat Jezus de Zoon van God is.

1 Johannes 5:10-12


Wie in de Zoon van God gelooft, heeft het getuigenis in zich; wie God niet gelooft, heeft Hem tot een leugenaar gemaakt, omdat hij niet geloofd heeft in het getuigenis, dat God getuigd heeft van zijn Zoon.
En dit is het getuigenis: God heeft ons eeuwig leven gegeven en dit leven is in zijn Zoon.
Wie de Zoon heeft, heeft het leven; wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.

Profetie opgetekend door Jesaja (± 700 v Chr): De Gezalfde zou als kind geboren worden, maar ook God zelf zijn.
Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij rust op zijn schouder en men noemt hem Wonderbare Raadsman, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst. (Jesaja 9:5).
Vervulling: In Jesaja 9:5 wordt de Messias "Sterke God" genoemd. In Jesaja 10:21 wordt deze uitdrukking op de HERE God toegepast.
Jezus werd als kind geboren, maar werd later als God zelf herkend (Johannes 20:2.


Noot: We hebben hier dus te maken met het opmerkelijke feit dat reeds in het Oude Testament (de Tenach) wordt aangegeven dat de Gezalfde niemand anders is dan God zelf. Zowel God de Vader als de Zoon van God zijn één en dezelfde God.

Jesaja 9:5,6

Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij rust op zijn schouder en men noemt hem Wonderbare Raadsman, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst.
Groot zal de heerschappij zijn en eindeloos de vrede op de troon van David en over zijn koninkrijk, doordat hij het sticht en grondvest met recht en gerechtigheid, van nu aan tot in eeuwigheid. De ijver van de Here der heerscharen zal dit doen.

Jesaja 10:20,21

En het zal te dien dage geschieden, dat de rest van Israël en wat van Jakobs huis ontkomen is, niet langer zullen steunen op hem die ze sloeg, maar in waarheid steunen zullen op de HERE1, de Heilige Israëls.
Een rest zal zich bekeren, de rest van Jakob, tot de sterke God2.

1 de HERE = יהוה [= Jahweh]

2 sterke God = אל גבור [= el kibor]

Johannes 20:28

Tomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Here en mijn God!

Wat de Gezalfde zou ervaren tijdens zijn lijden aan het kruis is omstreeks 1000 v Chr door David beschreven:
Als water ben ik uitgestort en al mijn beenderen zijn ontwricht; mijn hart is geworden als was, het is gesmolten in mijn binnenste; verdroogd als een scherf is mijn kracht, mijn tong kleeft aan mijn gehemelte; in het stof des doods legt Gij mij neer. Want honden hebben mij omringd, een bende boosdoeners heeft mij omsingeld, die mijn handen en voeten doorboren. (Psalm 22:15-17).
Dit is overduidelijk wat iemand doormaakt als hij aan het kruis genageld hangt. Deze Psalm is vervuld toen Jezus gekruisigd werd.

Psalm 22:8-22

Allen die mij zien, bespotten mij, zij steken de lip uit, zij schudden het hoofd:
Wentel het op de HERE; laat die hem verlossen, hem redden, Hij heeft immers welgevallen aan hem!
Gij toch hebt mij uit de moederschoot getogen, Gij deedt mij vertrouwend rusten aan de borst van mijn moeder;
Aan U werd ik overgegeven bij mijn geboorte, van de moederschoot af zijt Gij mijn God.
Wees dan niet verre van mij, want nabij is de nood, en er is geen helper.
Vele stieren hebben mij omringd, buffels van Basan hebben mij omsingeld;
Zij sperren hun muil tegen mij open; een verscheurende, brullende leeuw.


Als water ben ik uitgestort en al mijn beenderen zijn ontwricht; mijn hart is geworden als was, het is gesmolten in mijn binnenste;
Verdroogd als een scherf is mijn kracht, mijn tong kleeft aan mijn gehemelte; in het stof des doods legt Gij mij neer.
Want honden hebben mij omringd, een bende boosdoeners heeft mij omsingeld, die mijn handen en voeten doorboren.
Al mijn beenderen kan ik tellen; zij kijken toe, zij zien met leedvermaak naar mij.
Zij verdelen mijn klederen onder elkander en werpen het lot over mijn gewaad.
Maar Gij, HERE, wees niet verre; mijn sterkte, haast U mij ter hulpe.
Red van het zwaard mijn ziel, mijn eenzame, van het geweld van de hond.
Verlos mij uit de muil van de leeuw, en van de horens der woudossen. Gij hebt mij geantwoord!

Profetie opgetekend door Jesaja (± 700 v Chr): De Gezalfde zou sterven voor onze zonden, maar ook weer opstaan uit de dood.
Maar om onze overtredingen werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op hem ... bij de rijke was hij in zijn dood, omdat hij geen onrecht gedaan heeft en geen bedrog in zijn mond is geweest ... Daarom zal Ik hem een deel geven onder velen en met machtigen zal hij de buit verdelen, omdat hij zijn leven heeft uitgegoten in de dood, en onder de overtreders werd geteld, terwijl hij toch veler zonden gedragen en voor de overtreders gebeden heeft. (Jesaja 53).
Dit is vervuld toen Jezus aan het kruis voor onze zonden stierf (1 Korinthe 15:3,4), terwijl Hij na 3 dagen weer levend werd (Markus 16:6).



Jesaja 53:1-12

Wie gelooft, wat wij gehoord hebben, en aan wie is de arm des HEREN geopenbaard?
Want als een loot schoot hij op voor zijn aangezicht, en als een wortel uit dorre aarde; hij had gestalte noch luister, dat wij hem zouden hebben aangezien, noch gedaante, dat wij hem zouden hebben begeerd.
Hij was veracht en van mensen verlaten, een man van smarten en vertrouwd met ziekte, ja, als iemand, voor wie men het gelaat verbergt; hij was veracht en wij hebben hem niet geacht.
Nochtans, onze ziekten heeft hij op zich genomen, en onze smarten gedragen; wij echter hielden hem voor een geplaagde, een door God geslagene en verdrukte.


Maar om onze overtredingen werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op hem, en door zijn striemen is ons genezing geworden.
Wij allen dwaalden als schapen, wij wendden ons ieder naar zijn eigen weg, maar de Here heeft ons aller ongerechtigheid op hem doen neerkomen.
Hij werd mishandeld, maar hij liet zich verdrukken en deed zijn mond niet open; als een lam dat ter slachting geleid wordt, en als een schaap dat stom is voor zijn scheerders, zo deed hij zijn mond niet open.
Hij is uit verdrukking en gericht weggenomen, en wie onder zijn tijdgenoten bedacht, dat hij is afgesneden uit het land der levenden? Om de overtreding van mijn volk is de plaag op hem geweest.
En men stelde zijn graf bij de goddelozen; bij de rijke was hij in zijn dood, omdat hij geen onrecht gedaan heeft en geen bedrog in zijn mond is geweest.
Maar het behaagde de HERE hem te verbrijzelen. Hij maakte hem ziek. Wanneer hij zichzelf ten schuldoffer gesteld zal hebben, zal hij nakomelingen zien en een lang leven hebben en het voornemen des Heren zal door zijn hand voortgang hebben.
Om zijn moeitevol lijden zal hij het zien tot verzadiging toe; door zijn kennis zal mijn knecht, de rechtvaardige, velen rechtvaardig maken, en hun ongerechtigheden zal hij dragen.
Daarom zal Ik hem een deel geven onder velen en met machtigen zal hij de buit verdelen, omdat hij zijn leven heeft uitgegoten in de dood, en onder de overtreders werd geteld, terwijl hij toch veler zonden gedragen en voor de overtreders gebeden heeft.


1 Korinthe 15:1-6

Ik maak u bekend, broeders, het evangelie, dat ik u verkondigd heb, dat gij ook ontvangen hebt, waarin gij ook staat,
Waardoor gij ook behouden wordt, indien gij het zo vasthoudt, als ik het u verkondigd heb, tenzij gij tevergeefs tot geloof zoudt gekomen zijn.
Want voor alle dingen heb ik u overgegeven, hetgeen ik zelf ontvangen heb: Christus is gestorven voor onze zonden, naar de Schriften,
En Hij is begraven en ten derden dage opgewekt, naar de Schriften,
En Hij is verschenen aan Kefas, daarna aan de twaalven.
Vervolgens is Hij verschenen aan meer dan vijfhonderd broeders tegelijk, van wie het merendeel thans nog in leven is, doch sommigen zijn ontslapen.

Markus 16:1-6

En toen de sabbat voorbij was, kochten Maria van Magdala en Maria de moeder van Jakobus, en Salome specerijen om Hem te gaan zalven.
En zeer vroeg op de eerste dag der week gingen zij naar het graf, toen de zon opging.
En zij zeiden tot elkander: Wie zal ons de steen afwentelen van de ingang van het graf?
En toen zij opzagen, aanschouwden zij, dat de steen afgewenteld was; want hij was zeer groot.
En toen zij in het graf gegaan waren, zagen zij een jongeling zitten aan de rechterzijde, bekleed met een wit gewaad, en ontsteltenis beving haar.
Hij zeide tot haar: Weest niet ontsteld. Jezus zoekt gij, de Nazarener, de gekruisigde. Hij is opgewekt, Hij is hier niet

Profetie opgetekend door Daniël (± 536 v Chr): de Messias zou worden vermoord na afloop van de 7 + 62 (jaar)weken sinds de herbouw van Jeruzalem, maar voor de nieuwe verwoesting van Jeruzalem en de tempel:
En na die 62 (jaar)weken zal de Gezalfde uitgeroeid worden, maar het zal niet voor Hemzelf zijn; en een volk van een vorst die komen zal, zal de stad en het heiligdom te gronde richten (Daniel 9:26).
Vervulling: De 69 (jaar)weken sinds de herbouw van Jeruzalem (± 446 v Chr) waren omstreeks het jaar 31 verlopen. Het sterfjaar van de Jood Jezus Christus was het jaar 31 of 33. De stad Jeruzalem en de Joodse tempel werden in 70 door de Romeinen opnieuw verwoest, nadat deze eeuwen daarvoor waren hersteld van een verwoesting door de Bayloniërs in 586 v Chr.

Daniël 9:24-26

Zeventig weken zijn bepaald over uw volk en uw heilige stad, om de overtreding te voleindigen, de zonde af te sluiten, de ongerechtigheid te verzoenen, en om eeuwige gerechtigheid te brengen, gezicht en profeet te bezegelen en iets allerheiligst te zalven.
Weet dan en versta: vanaf het ogenblik, dat het woord uitging om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen tot op een gezalfde, een vorst, zijn zeven weken en tweeënzestig weken. Lang zal het hersteld en herbouwd blijven, met plein en gracht, maar in de druk der tijden.
En na de tweeënzestig weken zal een gezalfde worden uitgeroeid, terwijl er niets tegen hem is; en het volk van een vorst die komen zal, zal de stad en het heiligdom te gronde richten, maar zijn einde zal zijn in de overstroming; en tot het einde toe zal er strijd zijn: verwoestingen, waartoe vast besloten is.

Profetie van Jezus (± 31) opgetekend door Lukas: de verwoesting van de Joodse tempel door de Romeinen.
En toen sommigen van de tempel zeiden, dat hij met schone stenen en wijgeschenken versierd was, sprak Hij: Wat gij daar aanschouwt, er zullen dagen komen, waarin geen steen op de andere zal gelaten worden, die niet zal worden weggebroken. (Lukas 21:5,6).
Vervuld in het jaar 70, toen de stad Jeruzalem en de tempel door de Romeinen werden verwoest.

Profetie opgetekend door Mozes (± 1407 v Chr): de verstrooiing van het Joodse volk over de wereld.
De HERE zal u verstrooien onder alle natiën van het ene einde der aarde tot het andere (Deuteronomium 28:64).
De finale verstrooiing vond plaats in het jaar 70, toen de Joodse opstand door de Romeinen werd neergeslagen en het Joodse volk werd verstrooid onder de volkeren.

Deuteronomium 28:58-59,64-68

Indien gij niet naarstig onderhoudt al de woorden der wet, die in dit boek geschreven zijn, en gij niet deze heerlijke, geduchte Naam, de HERE, uw God vreest,
Dan zal de HERE u en uw nageslacht ongemeen zwaar tuchtigen ...


De HERE zal u verstrooien onder alle natien van het ene einde der aarde tot het andere; aldaar zult gij andere goden dienen, die noch gij noch uw vaderen gekend hebben: hout en steen.
Gij zult onder die volken geen rust vinden noch een rustplaats voor uw voetzool; de HERE zal u daar een bevend hart geven, ogen vol heimwee en een kwijnende ziel.
Zonder ophouden zal uw leven in gevaar verkeren; des nachts en des daags zult gij opschrikken en van uw leven niet zeker zijn.
Des morgens zult gij zeggen: Was het maar avond; en des avonds: Was het maar morgen. Vanwege de vrees, die uw hart vervult, en vanwege het schouwspel, dat uw ogen zien.
De HERE zal u op schepen naar Egypte terugbrengen langs de weg, waarvan Ik u gezegd had: Gij zult die nooit weerzien; gij zult daar aan uw vijanden als slaven en slavinnen te koop aangeboden worden, maar er zal geen koper zijn.

Profetie opgetekend door Ezechiël (± 570 voor Christus): het herstel van de staat Israël en de terugkeer van de Joden naar hun land.
Zo zegt de Here HERE: zie, Ik haal de Israëlieten weg uit de volken naar wier gebied zij gegaan zijn; Ik zal hen van alle kanten bijeenverzamelen en hen naar hun land brengen. (Ezechiël 37:21).
In vervulling sinds 1948. Toen werd de staat Israël na 1878 jaar weer opgericht, onder auspiciën van de VN.



Noot: Israëlieten zijn afstammelingen van Israël, dat is Jakob, de kleinzoon van Abraham. Sinds 500 v Chr heten Jakobs afstammelingen Joden, naar Juda, de vierde zoon van Jakob

Ezechiël 37:19-22

Zeg dan tot hen: Zo zegt de Here HERE: zie, Ik neem het stuk hout van Jozef (dat aan Efraïm toebehoort) en van de stammen Israëls die daarbij behoren en Ik voeg het bij het stuk van Juda en maak ze tot een stuk hout, zodat zij een zijn in mijn hand.
Terwijl de stukken hout die gij beschreven hebt, voor hun ogen in uw hand zijn,
zeg dan tot hen: Zo zegt de Here HERE: zie, Ik haal de Israëlieten weg uit de volken naar wier gebied zij gegaan zijn; Ik zal hen van alle kanten bijeenverzamelen en hen naar hun land brengen.
En Ik zal hen tot één volk maken in het land, op de bergen Israëls, en één koning zal over hen allen koning zijn; niet langer zullen zij twee volken zijn en niet langer verdeeld in twee koninkrijken.

Profetie opgetekend door Jesaja (± 700 voor Christus): de Joden zouden als ongelovig volk terugkeren naar Israël.
Vrees niet, want Ik ben met u; Ik doe uw nakroost van het oosten komen en vergader u van het westen. Ik zeg tot het noorden: Geef, en tot het zuiden: Houd niet terug, breng mijn zonen van verre en mijn dochters van het einde der aarde ... Doet het volk uitgaan, dat blind is, al heeft het ook ogen, en dat doof is, al heeft het ook oren. (Jesaja 43:5,6,.
In vervulling sinds 1948. De meeste Joden die in Israël wonen, geloven nu niet in Jezus als hun Messias.

Jesaja 43:4-8

Omdat gij kostbaar zijt in mijn ogen en hooggeschat en Ik u liefheb, geef Ik mensen voor u in de plaats en natien in ruil voor uw leven. Vrees niet, want Ik ben met u; Ik doe uw nakroost van het oosten komen en vergader u van het westen.
Ik zeg tot het noorden: Geef, en tot het zuiden: Houd niet terug, breng mijn zonen van verre en mijn dochters van het einde der aarde, ieder die naar mijn naam genoemd is, en die Ik geschapen heb tot mijn eer, die Ik geformeerd heb, die Ik ook gemaakt heb. Doet het volk uitgaan, dat blind is, al heeft het ook ogen, en dat doof is, al heeft het ook oren.

Een kenmerk van die tijd is de strijd om Jeruzalem (opgetekend door Zacharia in ± 500 v Chr):
Zie, Ik maak Jeruzalem tot een schaal der bedwelming voor alle volken in het rond; ja ook tegen Juda zal het gaan bij de belegering van Jeruzalem. Te dien dage zal Ik Jeruzalem maken tot een steen, die alle natien moeten heffen; allen die hem heffen, zullen zich deerlijk verwonden. En alle volkeren der aarde zullen zich daarheen verzamelen. (Zacharia 12:2,3).

De terugkeer van de Messias zal op de Olijfberg plaatsvinden. De Messias blijkt dan inderdaad de HERE zelf te zijn (Opgetekend door Zacharia in ± 500 v Chr):
Dan zal Ik alle volken tegen Jeruzalem ten strijde vergaderen; de stad zal genomen worden, de huizen zullen worden geplunderd en de vrouwen geschonden. De helft van de stad zal wegtrekken in ballingschap, maar de rest van het volk zal in de stad niet uitgeroeid worden. Dan zal de HERE uittrekken om tegen die volken te strijden, zoals Hij vroeger streed, ten dage van de krijg; Zijn voeten zullen te dien dage staan op de Olijfberg, die voor Jeruzalem ligt aan de oostzijde; dan zal de Olijfberg middendoor splijten, oostwaarts en westwaarts, tot een zeer groot dal, en de ene helft van de berg zal noordwaarts wijken en de andere helft zuidwaarts (Zacharia 14:2-4).

Zacharia 14:1-9

Zie, er komt een dag voor de HERE, waarop de buit, op u behaald, binnen uw muren verdeeld zal worden.
Dan zal Ik alle volken tegen Jeruzalem ten strijde vergaderen; de stad zal genomen worden, de huizen zullen worden geplunderd en de vrouwen geschonden. De helft van de stad zal wegtrekken in ballingschap, maar de rest van het volk zal in de stad niet uitgeroeid worden.
Dan zal de HERE uittrekken om tegen die volken te strijden, zoals Hij vroeger streed, ten dage van de krijg;
Zijn voeten zullen te dien dage staan op de Olijfberg, die voor Jeruzalem ligt aan de oostzijde; dan zal de Olijfberg middendoor splijten, oostwaarts en westwaarts, tot een zeer groot dal, en de ene helft van de berg zal noordwaarts wijken en de andere helft zuidwaarts;
En gij zult de vlucht nemen in het dal mijner bergen, want het dal der bergen zal reiken tot Asel; ja, gij zult de vlucht nemen, zoals gij de vlucht genomen hebt voor de aardbeving in de dagen van Uzzia, de koning van Juda. En de HERE, mijn God, zal komen, alle heiligen met Hem.
En op die dag zal er geen kostelijk licht zijn, noch verstijving;
Ja, het zal een dag zijn (die is bij de HERE bekend) geen dag en geen nacht; maar ten tijde van de avond zal er licht wezen.
Dan zullen te dien dage levende wateren uit Jeruzalem vlieten, de helft daarvan naar de oostelijke en de helft naar de westelijke zee; in de zomer zowel als in de winter zal dat geschieden.
En de HERE zal koning worden over de gehele aarde; te dien dage zal de HERE de enige zijn, en zijn naam de enige.

Bij zijn terugkeer zal de Messias herkend worden door degenen die Hem doorstoken hebben (opgeketend door Zacharia in ± 500 v Chr).
Ik zal over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem uitgieten de Geest der genade en der gebeden; zij zullen Hem aanschouwen, die zij doorstoken hebben, en over Hem een rouwklacht aanheffen als de rouwklacht over een enig kind, ja, zij zullen over Hem bitter leed dragen als het leed om een eerstgeborene. (Zacharia 12:10).


Uiteindelijk zal het koningschap door God en de Gezalfde op zich genomen worden (opgetekend door Johannes in ± 90):
En de zevende engel blies de bazuin en luide stemmen klonken in de hemel, zeggende: Het koningschap over de wereld is gekomen aan onze Here en aan zijn Gezalfde, en Hij zal als koning heersen tot in alle eeuwigheden ... de volkeren waren toornig geworden, maar uw toorn is gekomen en de tijd voor de doden om geoordeeld te worden en om het loon te geven aan uw knechten, profeten, en aan de heiligen en aan hen, die uw naam vrezen, aan de kleinen en de groten (Openbaring 11:15,17,1.

Openbaring 11:15-18

En de zevende engel blies de bazuin en luide stemmen klonken in de hemel, zeggende: Het koningschap over de wereld is gekomen aan onze Here en aan zijn Gezalfde, en Hij zal als koning heersen tot in alle eeuwigheden.
En de vierentwintig oudsten, die voor God op hun tronen gezeten waren, wierpen zich op hun aangezicht en aanbaden God,
Zeggende: Wij danken U, Here God, Almachtige, die is en die was, dat Gij uw grote macht hebt opgenomen en het koningschap hebt aanvaard;
En de volkeren waren toornig geworden, maar uw toorn is gekomen en de tijd voor de doden om geoordeeld te worden en om het loon te geven aan uw knechten, profeten, en aan de heiligen en aan hen, die uw naam vrezen, aan de kleinen en de groten en om te verderven wie de aarde verderven.

"Kus de Zoon" (Psalm 2), d.w.z. kies nu voor Jezus, de Gezalfde! Dan biedt Hij u eeuwig leven, een doel in uw leven en u ontkomt aan Gods toorn . Hoe u dat kunt doen leest u in de oplossing en in de 4 geestelijke wetten.

le'hitra'ot
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: JC was NIET de messias!

Bericht door Thomas »

malchus schreef:
Eliyahu schreef:Bs'd

B.s.d.

Shaloom geachte lezers,

bla bla bla bla

le'hitra'ot
Hee TOPICVERVUILER,

Kun jij niet gewoon in een beperkt aantal woorden/zinnen - en het liefst in je eigen woorden zonder copy/paste acties - vertellen wat je op je hart hebt.

Dit is niet leesbaar !!!!
Laatst gewijzigd door Thomas op wo okt 25, 2006 11:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Is Jezus niet de Messias? Tja, Jahweh is dan ook God niet. :)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Eliyahu
Berichten: 7
Lid geworden op: di okt 17, 2006 6:25 pm

Re: JC was NIET de messias!

Bericht door Eliyahu »

malchus schreef: Shaloom, Eliyahu

Ik wil je vriendelijk aanraden jullie Thora en Thenach eens goed te bestuderen.

Profetie opgetekend door Daniël (± 536 v Chr): de tijd tussen de herbouw van Jeruzalem en de Messias.
Weet dan en versta: vanaf het ogenblik, dat het woord uitging om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen tot op een Gezalfde, een vorst, zijn 7 (jaar)weken en 62 (jaar)weken. Lang zal het hersteld en herbouwd blijven, met plein en gracht, maar in de druk der tijden. (Daniël 9:25).
Vervulling: Nehemia kreeg in het 20e regeringsjaar van de Perzische koning Artaxerxes toestemming om Jeruzalem te herbouwen (Nehemia 2:1-6). Dat was omstreeks 446 v Chr. De tijd tot de Gezalfde (Messiach in het Hebreeuws en Christos in het Grieks) bedraagt dan 7 + 62 = 69 (jaar)weken (letterlijk zevens of zeven tijden). De tijdseenheid van Daniël is net iets korter dan een jaar, namelijk 360 dagen. De tijd tot de Messias bedraagt dan 69 x 7 x 360 = 173880 dagen = 476 jaar en 21 dagen, vanaf 446 v Chr:
446 v Chr 445 v Chr ... 1 v Chr 1 AD ... 30 AD 31 AD .
. 1 2 ... 446 447... ... 476
Omdat er geen jaar 0 bestaat komen we dan uit in het jaar 31.
De enige Jood die in aanmerking komt om in dat jaar te zijn opgetreden als de Messias is Jezus Christus, de nakomeling van David, de nakomeling van Abraham (Matteus 1:1).
Bs'd

Ik raad jouw aan om de profetie van Daniel nog is een keertje goed te bestuderen, want Daniel spreekt niet over DE messias, maar over TWEE mesiassen.

Voor de fijnere details kijk hier: http://www.geocities.com/bergZion/Daniel9NL.html

Eliyahu
Eliyahu
Berichten: 7
Lid geworden op: di okt 17, 2006 6:25 pm

Re: JC was NIET de messias!

Bericht door Eliyahu »

malchus schreef: Matteus 1:1-23

Geslachtsregister van Jezus Christus, de zoon van David, de zoon van Abraham.

Abraham verwekte Isaak, Isaak verwekte Jakob, Jakob verwekte Juda en zijn broeders,
Juda verwekte Peres en Zerach bij Tamar, Peres verwekte Chesron, Chesron verwekte Aram,
Aram verwekte Amminadab, Amminadab verwekte Nachson, Nachson verwekte Salmon,
Salmon verwekte Boaz bij Rachab, Boaz verwekte Obed bij Ruth, Obed verwekte Isai,
Isai verwekte David, de koning. David verwekte Salomo bij de vrouw van Uria,
Salomo verwekte Rechabeam, Rechabeam verwekte Abia, Abia verwekte Asa,
Asa verwekte Josafat, Josafat verwekte Joram, Joram verwekte Uzzia,
Uzzia verwekte Jotam, Jotam verwekte Achaz, Achaz verwekte Hizkia,
Hizkia verwekte Manasse, Manasse verwekte Amon, Amon verwekte Josia,
Josia verwekte Jechonja en diens broeders ten tijde van de Babylonische ballingschap.
Na de Babylonische ballingschap verwekte Jechonja Sealtiel, Sealtiel verwekte Zerubbabel,
Zerubbabel verwekte Abihud, Abihud verwekte Eljakim, Eljakim verwekte Azor,
Azor verwekte Sadok, Sadok verwekte Achim, Achim verwekte Eliud,
Eliud verwekte Eleazar, Eleazar verwekte Mattan, Mattan verwekte Jakob,
Jakob verwekte Jozef, de man van Maria, uit wie Jezus geboren is, die Christus genoemd wordt.
Al de geslachten dan van Abraham tot David zijn veertien geslachten en van David tot de Babylonische ballingschap veertien geslachten en van de Babylonische ballingschap tot de Christus veertien geslachten.
Bs'd

En dat is al fout:

Er staat verder vermeld, in vers 17, dat al de geslachten van Abraham tot David 14 geslachten waren, en van David tot de Babylonische ballingschap 14 geslachten, en van de ballingschap tot Christus 14 geslachten. Hier stuiten we meteen op een groot probleem; in het heilige boek Kronieken, 1 Kronieken 3:10-24, is het geslachtsregister van de familie van Salomo gegeven, en in het boek Kronieken zijn er 18 geslachten tussen koning David en de babylonische ballingschap, en geen 14.
Hebreeuwse bijbel ................................................ Nieuwe Testament
1 Kronieken 3:10-16................................................Matteus 1:6-11
Salomo................................................................... Salomo
Rechabeam ............................................................Rechabeam
Abia ........................................................................Abia
Asa ..........................................................................Asa
Josafat ...................................................................Josafat
Joram..................................................................... Joram
Achazja.................................................................. ---
Joas ........................................................................--- ?
Amasja................................................................... ---
Azarja .....................................................................Uzzia
Jotam ....................................................................Jotam
Achaz .....................................................................Achaz
Hizkia .....................................................................Hizkia
Manasse ................................................................Manasse
Amon.....................................................................Amon
Josia ......................................................................Josia
Jojakim .................................................................. --- ?
Jechonja ............................................................... Jechonja
In het geslachtsregister in het boek Matteus ontbreken vier namen die duidelijk zijn vermeld in de Hebreeuwse bijbel. Dus volgens het heilige Oude Testament waren er 18 generaties tussen Koning David en de Babylonische ballingschap, maar het Nieuwe Testament claimt dat er maar 14 waren.
Als het Nieuwe Testament het geinspireerde woord van G.d is, hoe kan zo'n vergissing er dan in voorkomen?
De geboorte van Jezus Christus geschiedde aldus. Terwijl zijn moeder Maria ondertrouwd was met Jozef, bleek zij, voordat zij gingen samenwonen, zwanger te zijn uit de heilige Geest.
Daar nu Jozef, haar man, rechtschapen was en haar niet in opspraak wilde brengen, was hij van zins in stilte van haar te scheiden.
Toen die overweging bij hem opkwam, zie, een engel des Heren verscheen hem in de droom en zeide: Jozef, zoon van David, schroom niet Maria, uw vrouw, tot u te nemen, want wat in haar verwekt is, is uit de heilige Geest.
Zij zal een zoon baren en gij zult Hem de naam Jezus geven. Want Hij is het die zijn volk zal redden van hun zonden.
Dit alles is geschied, opdat vervuld zou worden hetgeen de Here door de profeet gesproken heeft, toen hij zeide:
Zie, de maagd zal zwanger worden en een zoon baren, en men zal Hem de naam Immanuel geven, hetgeen betekent: God met ons.
Nog een fout van het NT:

De engel vertelt Jozef (Matteus 1:22-23) dat dit gebeurd is om het woord van de profeet te vervullen: "Zie, de maagd zal zwanger worden en een zoon baren, en men zal hem de naam Immanuel geven." Deze profetie staat in Jesaja 7:14: "Zie de jonkvrouw zal zwanger worden en een zoon baren; en zij zal hem de naam Immanuel geven."
We zien hier dat in Jesaja gesproken word over een jonge vrouw, en niet over een maagd. Het is natuurlijk heel wat normaler dat een jonge vrouw zwanger wordt dan dat een maagd zwanger wordt. Maar de profeet Jesaja spreekt duidelijk over een jonge vrouw en niet over een maagd. Daarom geeft het Nieuwe Testament deze profetie vekeerd weer. De Staten Vertaling zegt in Jesaja 7:14 maagd, maar dit is een foutieve vertaling. Het Hebreeuwse woord in Jesaja 7:14 dat de Staten Vertaling vertaalt als maagd is almah. In het Hebreeuws betekent almah meisje, jonge vrouw, dat kan een maagd zijn, maar het hoeft niet. Daarom is het woord maagd in Jesaja 7:14 een verkeerde vertaling. Het Hebreeuwse woord voor maagd is betulah, dat woord is bijvoorbeeld gebruikt wanneer de heilige Thora spreekt over Rebecca in Genesis 24:16 "… een maagd, met wie geen man gemeenschap had gehad."
Dit feit is erkend door vele christelijke bijbelvertalers, bijvoorbeeld "The New English Bible", "The Good News Bible", and "The Revised Standard Version" hebben dit vers op de juiste wijze vertaald, en niet als een maagd. De nederlandse Nieuwe Wereld Vertaling vertaald almah met meisje, en de Leidsche Vertaling en de Prof. Obbink vertaling vertalen almah in Jesaja 7:14 met jonge vrouw.
Dus het Nieuwe Testament heeft het Oude Testament verkeerd geciteerd.
In het Oude Testament is nergens een profetie te vinden dat de messias geboren zal worden uit een maagd. In feite, nergens in het Oude Testament baart een maagd een kind. Dit concept is alleen te vinden in de heidense mythologie.
De engel gaat verder met het citeren van Jesaja, zeggende: "en men zal hem Immanuel noemen". Maar dat is niet wat er geschreven is in Jesaja 7:14; daar zegt het duidelijk in het Hebreeuws en in de Nieuwe Vertaling, dat zij, de moeder, hem Immanuel zal noemen. Deze profetie is nooit uitgekomen bij Jezus, hij is nooit Immanuel genoemd, in plaats daarvan was zijn naam Jezus.
Deze tekst kan ook niet op Jezus duiden omdat het in vers 16 zegt: "Maar voordat de jongen weet het kwade teverwerpen en het goede te verkiezen, zal het land ontvolkt zijn, voor welks beide koningen gij angstig zijt." Het zegt hier dat er een tijd zal zijn dat de jongen niet in staat zal zijn het kwade te verwerpen. En aangezien Jezus, volgens het christendom, zonder zonden is, kan deze tekst niet naar hem verwijzen.
En als we kijken naar deze tekst in de juiste context, wanneer we het hele hoofdstuk Jesaja 7 lezen, dan zien we dat deze tekst niet verwijst naar de komst van de messias. Dit hoofdstuk vertelt over G.d die een teken geeft aan Achaz, dat hij rust zal hebben in zijn dagen. We zien hier twee dingen: het hele hoofdstuk vertelt over de dagen van Achaz, ongeveer 700 jaar voor Jezus; zie vers 14: "Daarom zal de HERE zelf u een teken geven." Het volgende wat we zien is dat de baby waar over gesproken wordt alleen een teken is, geen verlosser. G.d is de verlosser, zoals geschreven is in vers 17: "De HERE zal over u, …"

Een professor aan de Vrije Universiteit te Amsterdam, van de faculteit Godgeleerdheid, die heeft is een reactie geschreven op mijn homepage.
Daarin schrijft hij o.a: “Wat betreft het citaat van Jes. 7,14 in Mth. 1,22 heeft Silver eenvoudig gelijk: het Hebreeuws heeft: 'jonge vrouw', de Mth. tekst heeft 'parthenos': maagd. Geen exegeet zal dat tegenspreken.”

En ook: “Vervolgens: ook christelijke oudtestamentici zullen zeggen dat Jes. 7 gaat over een prins uit de lijn van David ergens in de 8e eeuw v. Chr. Dat is wat de tekst beschrijft.”

De hele reactie van prof dr Talstra kan hier gelezen worden: http://www.geocities.com/bergZion/Talstra.htm
Profetie opgetekend door David (± 1000 v Chr): De Gezalfde zou de Zoon van God zijn en koning worden.
De koningen der aarde scharen zich in slagorde en de machthebbers spannen samen tegen de HERE en zijn gezalfde ... Dan spreekt Hij tot hen in zijn toorn, en verschrikt hen in zijn gramschap: Ik heb immers mijn koning gesteld over Sion, mijn heilige berg.
Ik wil gewagen van het besluit des HEREN: Hij sprak tot mij: Mijn zoon zijt gij; Ik heb u heden verwekt. (Psalm 2:2,5-7).
Vervulling: Jezus Christus is de Zoon van God (Johannes 1:50; 3:18; Handelingen 9:20; 1 Johannes 5:10-12).

Psalm 2:1-12

Waarom woelen de volken en zinnen de natien op ijdelheid? De koningen der aarde scharen zich in slagorde en de machthebbers spannen samen tegen de HERE en zijn gezalfde: Laat ons hun banden verscheuren en hun touwen van ons werpen! Die in de hemel zetelt, lacht; de HERE spot met hen.
Dan spreekt Hij tot hen in zijn toorn, en verschrikt hen in zijn gramschap: Ik heb immers mijn koning gesteld over Sion, mijn heilige berg.
Ik wil gewagen van het besluit des HEREN: Hij sprak tot mij: Mijn zoon zijt gij; Ik heb u heden verwekt. Vraag Mij en Ik zal volken geven tot uw erfdeel, de einden der aarde tot uw bezit. Gij zult hen verpletteren met een ijzeren knots, hen stukslaan als pottenbakkerswerk.
Nu dan, gij koningen, weest verstandig, laat u gezeggen, gij richters der aarde. Dient de HERE met vreze en verheugt u met beving. Kust de zoon, opdat hij niet toorne en gij onderweg niet te gronde gaat, want zeer licht ontbrandt zijn toorn. Welzalig allen die bij Hem schuilen.
Psalm 2 spreekt over koning David. Hij is de gezalfde,. (messias betekent "gezalfde") zie I Sam 16:12-13. Hier wordt David gezalfd door de priester en profeet Samuel, iets wat nooit gebeurd is bij Jezus, hij is nooit gezalfd door een profeet of priester, maar alleen door een zondige vrouw, iets wat natuurlijk niets betekent.

"Ik heb immers mijn koning gesteld over Sion, mijn heilige berg." Koning David regeerde vanaf de berg Zion, hij woonde daar en is daar begraven, maar niets van dit alles heeft betrekking op JC; hij was nooit een koning, en hij heeft nooit geregeerd vanaf de berg Zion.

"Hij sprak tot mij: Mijn zoon zijt gij; Ik heb u heden verwekt."
Dit betekent niet dat koning David een fysieke zoon van God was. De uitdrukking: "zoon van God" wordt gebruikt voor mensen en engelen de zeer geliefd of extra bevoordeeld zijn door God, zoals we kunnen zien in Genesis 6:4, Job 1:6, 2:1, 38:7, Psalm 82:6, 89:6 en vele andere verzen.

Vers 8: " Vraag Mij en Ik zal volken geven tot uw erfdeel, de einden der aarde tot uw bezit. Gij zult hen verpletteren met een ijzeren knots, hen stukslaan als pottenbakkerswerk."
Dit heeft allemaal betrekking op koning David, God gaf hem de overwinning over al zijn vijanden, maar niets hiervan heeft betrekking op JC.
De claim dat hij het bovenstaande gaat doen na zijn tweede komst is een waardeloze claim, want iedereen kan dat claimen.

En daarom is het absurd om te zeggen dat Psalm 2 gaat over JC in plaats van koning David.
Wat de Gezalfde zou ervaren tijdens zijn lijden aan het kruis is omstreeks 1000 v Chr door David beschreven:
Als water ben ik uitgestort en al mijn beenderen zijn ontwricht; mijn hart is geworden als was, het is gesmolten in mijn binnenste; verdroogd als een scherf is mijn kracht, mijn tong kleeft aan mijn gehemelte; in het stof des doods legt Gij mij neer. Want honden hebben mij omringd, een bende boosdoeners heeft mij omsingeld, die mijn handen en voeten doorboren. (Psalm 22:15-17).
Dit is overduidelijk wat iemand doormaakt als hij aan het kruis genageld hangt. Deze Psalm is vervuld toen Jezus gekruisigd werd.
Om mee te beginnen: De Psalmen zijn geen profetische geschriften. Ook Psalm 22 claimt niet om te profeteren over de messias. Het staat nergens geschreven: "De messias zal tijdens zijn executie uitroepen: Mijn God, mijn God, waarom hebt gij mij verlaten?

Dit is koning David die over zichzelf praat. Dit Psalm is voornamelijk in de verleden tijd gesteld, en beschrijft de beproevingen die koning David doorgemaakt heeft. Maar, zoals eerder uitgelegd, de authentieke messiaanse profetieen zijn NIET vervuld door JC, en daarom moet het christendom terugvallen op teksten die niets met de messias van doen hebben, en ze aan ons presenteren als zijnde messiaanse profetieen. Huiveringwekkende voorbeelden hiervan kunnen HIER gevonden worden. Vanwege het feit dat, volgens het NT, JC Psalmen citeerde tijdens zijn terechtstelling, concluderen de christenen dat dit een messiaanse profetie moet zijn. Een achterstevoren bewijs, gebaseerd op niets.

En zelfs dat is nog niet genoeg. Om het wat echter te maken heeft het christendom de beruchte vervalsing erin gestopt betreffende het "doorboren van handen en voeten". Ze zeggen: "Kijk, hier is de kruisiging, voorspeld in de Psalmen!"


Punt 1: Het staat nergens geschreven dat de handen en voeten van de messias doorboord zouden worden. Zoals ik al zei: Dit Psalm gaat over koning David, en dat in de verleden tijd.

Daarbovenop: Er is niet zo iets als: "Zij doorboren mijn handen en voeten". Het hebreeuwse woord dat hier vertaald is als "doorboren" is "ka'arie". Er is geen woord dat ook maar in de buurt komt van ka'arie dat doorboren betekent. Om dit een foute vertaling te noemen is te eufemistisch, we moeten dit benoemen als wat het is: De zoveelste christelijke corruptie van hun bijbelvertalingen ten einde JC er in te kunnen projecteren.
Het woord wat er het dichtste bij komt is "karah", maar het is onmogelijk om dat hier in te lezen, want dat is grammaticaal gezien totaal onmogelijk. En afgezien daarvan, "karah" betekent niet "doorboren", maar "opgraven", "van de grond omhoog brengen", in de zin van opdelven.


Het hebreeuwse voorzetsel 'ka' betekent 'als de', en 'arie' betekent 'leeuw'. Dus wat hier staat is: "Als de leeuw [zijn zij aan] mijn handen en voeten. De tekst tussen de vierkante haken is mijn invoeging, waarbij opgemerkt dient te worden dat het werkwoord 'zijn' in de tegenwoordige tijd in het hebreeuws zelden of nooit gebruikt wordt, het wordt aangenomen dat het bedoelt is, en het bijbels hebreeuws is geschreven in een soort telegramstijl, waarbij vaak woorden ingelast moeten worden om er een goede vertaling van te maken.

Dus koning David spreekt over een leeuw, en niet over het doorboren van handen en voeten. Dezelfde leeuw waar hij over spreekt in vers 13 en 21.

Ook de moderne bijbelvertalers vertalen dit vers verkeerd. Ik heb maar 1 christelijke bijbelvertaling kunnen vinden die dit correct vertaald, en dat is de Nieuwe Wereld Vertaling van de J-H-V-H getuigen: "Als een leeuw [hebben zij het gemunt op] mijn handen en mijn voeten."

Maar de moderne engelstalige bijbelvertalers hebben in elk geval het fatsoen om te vermelden dat er in de hebreeuwse tekst niet zo iets is als 'het doorboren van handen en voeten'.

Mijn uitgave van de Revised Standard Version heeft een voetnoot bij het woord "pierced", (doorboord) in vers 16, het zegt daar: "Gk Syr Jerome: Heb like a lion". Dat betekent dat de vertalers het woord 'doorboord' halen uit de oude griekse vertaling, de Septuaginta, en uit de Syriac vertaling, en uit de Vulgata, de katholieke vertaling van de bijbel in het latijns, gemaakt door Jerome, op het verzoek van paus Damascus in het jaar 328.

Maar dit: 'Heb like a lion' betekent dat ze toegeven dat er in het hebreeuws geschreven staat: 'Als een leeuw'.

Hier is de voetnoot van de New American Standard Bible Update (1995): "Another reading is like a lion, my..."
De voetnoot van de English Standard Version: “Some Hebrew manuscripts, Septuagint, Vulgate, Syriac; most Hebrew manuscripts like a lion [they are at] my hands and feet
De voetnoot van de New King James Version: “22:16 Following some Hebrew manuscripts, Septuagint, Syriac, Vulgate; Masoretic Text (dit is de traditioneel joodse hebreeuwse tekst) reads Like a lion.”
En hier is de voetnoot van de New International Version: "Some Hebrew manuscripts, Septuagint and Syriac; most Hebrew manuscripts: 'like the lion,"
Hier is waar die vertalingen met voetnoten nagekeken kunnen worden: http://bible.gospelcom.net/bible

Wat de bijbelvertalers dus doen in Psalm 22 is het negeren van de hebreeeuwse grondtekst van de bijbel, en in plaats daarvan vertalen ze vertalingen, want dat past beter in het christelijke straatje.


EXACT hetzelfde woord "ka'arie" wordt ook gebruikt in Jesaja 38:16, en zie hier hoe het daar vertaald wordt:
Staten vertaling: “Ik stelde mij voor tot den morgenstond toe; gelijk een leeuw”

Lutherse vertaling: “Maar Hij brak mij al de beenderen, gelijk een leeuw”

Leidse vertaling: “Tot den morgen toe riep ik om hulp; gelijk een leeuw”

Willibrord vertaling: “Tot aan de ochtend word ik uitgemergeld; als een leeuw vermorzelt Hij al mijn botten”

NBG vertaling: “tot aan de morgen zoek ik tot rust te komen. Als een leeuw, zo verbreekt Hij al mijn beenderen.”

New International Version “I waited patiently till dawn, but like a lion he broke all my bones;”

New American Standard Bible: “I composed my soul until morning. Like a lion--so He breaks all my bones,”

The Message: “I cry for help until morning. Like a lion, God pummels and pounds me,”

Amplified Bible: “I thought and quieted myself until morning. Like a lion He breaks all my bones;”

New Living Translation: “I waited patiently all night, but I was torn apart as though by lions.”

King James Version: “I reckoned till morning, that, as a lion, so will he break all my bones:”

English Standard Version: “I calmed myself until morning; like a lion he breaks all my bones;”

Contemporary English Version: “Until morning came, I thought you would crush my bones just like a hungry lion;”

New King James Version: “ I have considered until morning-- Like a lion, So He breaks all my bones;”

21st Century King James Version: “I reckoned till morning that, as a lion, so will He break all my bones;”

American Standard Version: “I quieted myself until morning; as a lion, so he breaketh all my bones:”

Young's Literal Translation: “I have set [Him] till morning as a lion, So doth He break all my bones,”

Darby Translation: “I kept still until the morning; ... as a lion, so doth he break all my bones.”

New International Version: “I waited patiently till dawn, but like a lion he broke all my bones;”

Revised Standard version: “I cry for help until morning; like a lion he breaks all my bones;”

Dit zijn alle vertalingen die ik vinden kon, en NIET ÉÉN van hen vertaald dit hier als "doorboren" of iets dergelijks.
En in Psalm 22 is er met uitzondering van de Nieuwe Wereld Vertaling, niet één die het weergeeft als "gelijk een leeuw", maar maken ze er allemaal iets van in de geest van "doorboren".

En zo wordt het volk bedonderd.

Maar in Psalm 22 wordt dus niet gesproken over een kruisiging en niet over DE messias.

Profetie opgetekend door Jesaja (± 700 v Chr): De Gezalfde zou sterven voor onze zonden, maar ook weer opstaan uit de dood.
Maar om onze overtredingen werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op hem ... bij de rijke was hij in zijn dood, omdat hij geen onrecht gedaan heeft en geen bedrog in zijn mond is geweest ... Daarom zal Ik hem een deel geven onder velen en met machtigen zal hij de buit verdelen, omdat hij zijn leven heeft uitgegoten in de dood, en onder de overtreders werd geteld, terwijl hij toch veler zonden gedragen en voor de overtreders gebeden heeft. (Jesaja 53).
Dit is vervuld toen Jezus aan het kruis voor onze zonden stierf (1 Korinthe 15:3,4), terwijl Hij na 3 dagen weer levend werd (Markus 16:6).

Jesaja 53:1-12

Wie gelooft, wat wij gehoord hebben, en aan wie is de arm des HEREN geopenbaard?
Jesaja 53 is GEEN messiaanse profetie en het spreekt NIET over JC.

Voor de fijnere details kijk hier: http://www.geocities.com/bergZion/Jesaja53.html
Een kenmerk van die tijd is de strijd om Jeruzalem (opgetekend door Zacharia in ± 500 v Chr):
Zie, Ik maak Jeruzalem tot een schaal der bedwelming voor alle volken in het rond; ja ook tegen Juda zal het gaan bij de belegering van Jeruzalem. Te dien dage zal Ik Jeruzalem maken tot een steen, die alle natien moeten heffen; allen die hem heffen, zullen zich deerlijk verwonden. En alle volkeren der aarde zullen zich daarheen verzamelen. (Zacharia 12:2,3).

De terugkeer van de Messias zal op de Olijfberg plaatsvinden. De Messias blijkt dan inderdaad de HERE zelf te zijn (Opgetekend door Zacharia in ± 500 v Chr):
Dan zal Ik alle volken tegen Jeruzalem ten strijde vergaderen; de stad zal genomen worden, de huizen zullen worden geplunderd en de vrouwen geschonden. De helft van de stad zal wegtrekken in ballingschap, maar de rest van het volk zal in de stad niet uitgeroeid worden. Dan zal de HERE uittrekken om tegen die volken te strijden, zoals Hij vroeger streed, ten dage van de krijg; Zijn voeten zullen te dien dage staan op de Olijfberg, die voor Jeruzalem ligt aan de oostzijde; dan zal de Olijfberg middendoor splijten, oostwaarts en westwaarts, tot een zeer groot dal, en de ene helft van de berg zal noordwaarts wijken en de andere helft zuidwaarts (Zacharia 14:2-4).
Waar staat hierboven dat de messias God zelf zal zijn? Er wordt alleen maar gesproken over God, geen messias te zien.
Bij zijn terugkeer zal de Messias herkend worden door degenen die Hem doorstoken hebben (opgeketend door Zacharia in ± 500 v Chr).
Ik zal over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem uitgieten de Geest der genade en der gebeden; zij zullen Hem aanschouwen, die zij doorstoken hebben, en over Hem een rouwklacht aanheffen als de rouwklacht over een enig kind, ja, zij zullen over Hem bitter leed dragen als het leed om een eerstgeborene. (Zacharia 12:10).
Foute vertaling. De hebreeuwse constructie maakt het zeer onwaarschijnlijk dat God zelf doorstoken wordt. Daarom vertaald de nieuwe bijbelvertaling het als:
“Het huis van David en de inwoners van Jeruzalem echter zal ik vervullen met een geest van mededogen en inkeer. Ze zullen zich weer naar mij wenden, en over degene die ze hebben doorstoken zullen ze weeklagen als bij de rouw om een enig kind; hun verdriet zal zo bitter zijn als het verdriet om een oudste zoon.
"Kus de Zoon" (Psalm 2), d.w.z. kies nu voor Jezus, de Gezalfde!
JC was geen gezalfde, hij is nooit gezalfd door een profeet en/of priester.
Hier is wat een zalving is:

Een zalving is wanneer een profeet en/of priester olie over het hoofd van de te zalven persoon uitgiet, om hem zo in te wijden voor zijn functie als koning of hogepriester.

Dit is bij JC nooit gebeurd, en daarom noemt Paulus een doop een zalving, maar je kan een hond nog zo vaak een krokodil noemen, het is en blijft een hond.

Hier zien we hoe Saul tot koning gezalfd wordt door de Samuel de profeet: "1 Toen nam Samuël de oliekruik, goot haar uit over zijn hoofd, kuste hem en zeide: Heeft de HERE u niet tot vorst over zijn erfdeel gezalfd?" I Kon 1.

Hier zien we hoe David door de profeet Samuel gezalfd wordt: "11 Hierop zeide Samuël tot Isaï: Zijn dit al de jongens? Deze antwoordde: De jongste ontbreekt nog; zie, hij weidt de schapen. Toen zeide Samuël tot Isaï: Laat hem halen, want wij zullen niet gaan aanzitten, voordat hij hier gekomen is. 12 Daarop liet hij hem halen. Hij nu was rossig, ook had hij mooie ogen en een schoon voorkomen. Toen zeide de HERE: Sta op, zalf hem, want deze is het. 13 Samuël nam de oliehoorn en zalfde hem te midden van zijn broeders."
I Sam 16

Hier zien we hoe Salomo tot koning gezalfd werd door de priester Sadok:
"38 Toen gingen de priester Sadok, de profeet Natan en Benaja, de zoon van Jojada, met de Keretieten en Peletieten heen, lieten Salomo op het muildier van koning David rijden en leidden hem naar Gichon. 39 De priester Sadok had de hoorn met olie uit de tent meegenomen, en hij zalfde Salomo; toen blies men op de bazuin, en al het volk riep: Leve koning Salomo!" I Kon 1.

En zoiets is NOOIT gedaan met JC.

JC was dus geen “gezalde”, en dus geen messias, en dus geen christus.


Eliyahu
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Elijahu, interessant maar alleen van belang voor mensen die zich laten leiden door letterlijke teksten.
De westerse theologie heeft daar allang afstand van genomen, dus kunnen we ons ook niet bedonderd voelen, zoals je stelt.
Ook over de koran bestaat inmiddels genoeg bewijs om die in zijn historische context te kunnen lezen. Dat zouden er meer moeten doen!
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
malchus
Berichten: 33
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 9:46 pm

Bericht door malchus »

Hier spreekt de bijbel ook over.

2 Timotheus 3
1 Weet dit dat in de laatste dagen moeilijke tijden zullen aanbreken;
2 want de mensen zullen zijn zelfzuchtig, geldgierig, zwetsers, hoogmoedig, lasteraars, ongehoorzaam aan hun ouders, ondankbaar, onheilig,
3 liefdeloos, trouweloos, kwaadsprekend, losbandig, wreed, zonder liefde voor het goede,
4 verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor vermaak dan voor God,
5 onder den schijn van vroomheid weigerend voor haar te buigen. Wend u ook van zulke mensen af.


2 Timotheus 4
3 Want er zal een tijd komen waarin men de gezonde leer niet verdraagt, maar, hunkerend naar wat het oor kittelt, een hoop leraren naar eigen smaak zoekt te krijgen.
4 Maar van de waarheid zullen zij de oren afwenden, en tot fabelen zich keren.

Beste mensen het is jullie ziel die voor eeuwig verloren gaat, als jullie niet tot het inzicht komen dat Jezus ook jullie zonde op zich nam.
onderzoek aub de geschrifen, en vraag God dat Hij jullie ogen zal openen.

Gods zegen
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

malchus schreef:Hier spreekt de bijbel ook over.

2 Timotheus 3
1 Weet dit dat in de laatste dagen moeilijke tijden zullen aanbreken;
2 want de mensen zullen zijn zelfzuchtig, geldgierig, zwetsers, hoogmoedig, lasteraars, ongehoorzaam aan hun ouders, ondankbaar, onheilig,
3 liefdeloos, trouweloos, kwaadsprekend, losbandig, wreed, zonder liefde voor het goede,
4 verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor vermaak dan voor God,
5 onder den schijn van vroomheid weigerend voor haar te buigen. Wend u ook van zulke mensen af.

Beste mensen het is jullie ziel die voor eeuwig verloren gaat, als jullie niet tot het inzicht komen dat Jezus ook jullie zonde op zich nam.
onderzoek aub de geschrifen, en vraag God dat Hij jullie ogen zal openen.
Gods zegen
Kijk eens goed naar het vette.
Het gaat over gelovigen....
Amorele atheistische nitwit
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Je moet het niet zo letterlijk nemen. De bijbel is op een poetisch filosofische manier geschreven.
Ik ben atheist, erken dat de bijbel een groot kunstwerk is. Erken dat het zoveel lagen bevat dat je met dit ene kunstwerk je hele leven kan vullen. Dat is ook het grote gevaar ervan.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Eliyahu
Berichten: 7
Lid geworden op: di okt 17, 2006 6:25 pm

Bericht door Eliyahu »

BFA schreef:
Je moet het niet zo letterlijk nemen. De bijbel is op een poetisch filosofische manier geschreven.
Ik ben atheist, erken dat de bijbel een groot kunstwerk is. Erken dat het zoveel lagen bevat dat je met dit ene kunstwerk je hele leven kan vullen. Dat is ook het grote gevaar ervan.
Bs'd

Waarom zou het een probleem zijn om je hele leven er mee te vullen?

Je moet toch wat met je vrije tijd.

Eliyahu
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Gegroet Eliyahu, ben jij toevallig familie van Ali Blabla? Die post ook vele meters onzin. En z'n bewijsvoering is net zo *kuch* 'sterk' *kuch* als de jouwe...
Waarom kom je ons hier met die idioterie vervelen?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

H.Numan schreef:Gegroet Eliyahu, ben jij toevallig familie van Ali Blabla? Die post ook vele meters onzin. En z'n bewijsvoering is net zo *kuch* 'sterk' *kuch* als de jouwe...
Waarom kom je ons hier met die idioterie vervelen?
Eliyahu is een fundi piemelverminker.
Googel maar eens met zijn nick en besnijdenis.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

BFA schreef:
Je moet het niet zo letterlijk nemen. De bijbel is op een poetisch filosofische manier geschreven.
Ik ben atheist, erken dat de bijbel een groot kunstwerk is. Erken dat het zoveel lagen bevat dat je met dit ene kunstwerk je hele leven kan vullen. Dat is ook het grote gevaar ervan.
Kunstwerk?!
Misschien als je van slavernij, genocide, mensenoffers, seksisme en aperte moraal houdt, ja.

Veel lagen?!
Wanneer je diepgang en betekenis verwart met multi-auteurschap en onsamenhangendheid en bovendien inconsistentie aanziet voor mystiek, ja.

Anders toch gewoon nee wat mij betreft.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Eliyahu schreef: Waarom zou het een probleem zijn om je hele leven er mee te vullen?
Je moet toch wat met je vrije tijd.
In onze vrije tijd moeten we zo nodig op fora de boel aan mekaar janken. Geen tijd dus voor die met geitenkeutels besmeurde rommel waar sowieso al teveel aandacht voor is geweest.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Kunstwerk?!
Misschien als je van slavernij, genocide, mensenoffers, seksisme en aperte moraal houdt, ja.
Ik heb de Bijbel nooit meer als een roman aanzien. In die categorie scoort hij zo slecht nog niet.
Seksisme is uit de roman cultuur aan het verdwijnen.
Slavernij, genocide, mensenoffers en aparte moraal zijn nog steeds elementen die een roman kunnen laten scoren.
Daar zie ik het probleem niet van in.
Waar ik wel een groot probleem zie, is als mensen een roman een aparte status geven, status die maakt dat ze er hun leven op gaan baseren.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Sorry forum God reinigers, ik lees deze topic nu pas voor het eerst. Jehovah’s Getuigen die op een forum plaatsnemen vergalloperen zich al snel bij hun eerste de beste intrede. En vanuit hun zelfde godsdienstwaanzin die de mohammedaan zo kenmerkt plaatsen zij dan in hun ogen ellenlange aan Jehovah gerelateerde teksten die de ander moet overtuigen van het gelijk van de enige echte organisatie van God op aarde, die van de Jehovah’s Getuigen, geleid vanuit Brooklyn (New York, VS). Alsof God zelf niet in staat is in de mens plaats te nemen om hem van daaruit te berichten.

MALCHUS is zeer waarschijnlijk een Jehovah’s Getuige.

Maar ik geloof dat het binnengedrongen virus al bezworen is. Zo gauw ze ontdekt zijn verdwijnen ze met de staart tussen de benen, op zoek naar nieuwe instructies van Jehovah. Maar zolang hun ’beleidvolle slaaf’ zoals de organisatie zich zelf noemt, niet met aangepaste teksten komt, zwijgt de virusverspreider als het graf, wachtend op zijn eerstvolgende opstanding na het teken van zijn superieuren.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie