Latifa =D

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Welterusten, vergeet niet dat het wintertijd is!
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Zuster Latifa
Berichten: 36
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 7:16 pm

Bericht door Zuster Latifa »

:? Volgens mij hebben wij verschillende bronnen ik zal eens nakijekn morgen .

Maar ik ben ziek en moe en ga dus ff lkkr uitrusten :) Morgen geen school dus ik denk dat ik wel de tijd zal hebben om van alles op te gaan zoeken.
Lodewijk Nasser schreef:Welterusten, vergeet niet dat het wintertijd is!
ZAl ik niet doen :wink:

DOeiii Latifa
iqra
Berichten: 157
Lid geworden op: za okt 28, 2006 7:44 pm
Locatie: inchallah de Janah

Bericht door iqra »

ben ook moe.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Wanneer wordt het tijd dat jij ook de stap neemt om moslim te worden. Om je te vereenzelvigen met de het heelal? Wanneer wordt het tijd dat je onvoorwaardelijk aan van God houdt en je aan hem overgeeft. Wanneer wordt het tijd dat je naar de profeet Jezus, vrede zij met hem, aandachtig luistert over:

Johannes 16:12-13 "Nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal hij u verkondigen.

Wanneer wordt het tijd? Wacht niet op iemand die je op straat gaat bedreigen om moslim te worden. Want die iemand zal niet komen. De stap moslim te wroden moet je volkomen zelf doen uit eigen kracht. Ik schrijf dit niet omdat je haat. Maar om je te redden. Geloof me in de Islam zul je rust en vrede vinden. Je zult in de Islam liefde en barmhartigheid.

Maar jij mag het natuurlijk zelf weten, ik kan je helaas niet dwingen!

groetjes,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

iqra schreef:ben ook moe.
Welterusten.... Moge God ons beschermen tegen alle vormen van kwaad in onszelf en buiten ons. Amien
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
iqra
Berichten: 157
Lid geworden op: za okt 28, 2006 7:44 pm
Locatie: inchallah de Janah

Bericht door iqra »

ameen.
Maar eerst nog mijn gebed :p
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Beste Maroc, had ik je eerder in mijn leven ontmoet, dan was ik wellicht moslim geworden.

Maar nu is het te laat. Ik ken de Koran en het leven de profeet te goed om het mooi te vinden. Ik dank je voor je vriendelijke woorden en je beleefdheid. En ik denk dat als alle moslims zoals jij waren, dat de Islam een hele goede naam zou krijgen.


MVG

Lodewijk

Andersom nodig ik jou uit tot het ware geloof: het Christendom.
Jezus zei: Ik ben de weg, de waarheid en het leven (Johannes 14, 6)
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
iqra
Berichten: 157
Lid geworden op: za okt 28, 2006 7:44 pm
Locatie: inchallah de Janah

Bericht door iqra »

Kijk Lodewijk je zegt het nu zelf.
Als alle MOSLIMS zo waren, dan was de islam beter.
De moslims zelf hebben verschillende dingen verknald.
En maroc_21 je bent een goede moslim!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

iqra schreef:Kijk Lodewijk je zegt het nu zelf.
Als alle MOSLIMS zo waren, dan was de islam beter.
De moslims zelf hebben verschillende dingen verknald.
En maroc_21 je bent een goede moslim!
hier maak jij een grote vergissing !!
maroc is alles behalve een goede moslim, hij zit volo haat en hellevuur.
iqra
Berichten: 157
Lid geworden op: za okt 28, 2006 7:44 pm
Locatie: inchallah de Janah

Bericht door iqra »

waar?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

iqra schreef:Als alle MOSLIMS zo waren, dan was de islam beter
Lieve Iqra, hier maak je een pijnlijke fout. De Islam veranderd niet. De Koran geldt voor altijd en iedereen. De Islam kan dus nooit ' beter'worden.

De moslims zelf hebben verschillende dingen verknald.
De meeste moslims zijn goede mensen. Ik ga er met velen om; ik bestrijd hier de leer, niet de mensen.
En maroc_21 je bent een goede moslim
Dat kan alleen Allah bepalen. Niet jij. niet ik.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Hallo Zuster latifa,

Een laat welkom gewenst hier.

Volgens mij lees en versta jij geen Arabisch. Ik wél, dus ik lees ook de koran in het Arabisch. In het vers over het slaan van vrouwen staat NERGENS dat je haar trots moet tuchtigen, er staat "sla hen (vrouwelijk meervoud...)" Waar lees jij "trots" ?

Als je hier over de koran en de inhoud ervan wil praten moet je wél eerst en vooral enige kennis ervan opdoen, niet enkel "van horen zeggen"... Zelf lezen dus dat boek.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

iqra schreef:waar?
kijk maar rond op deze forum dan zul je zijn vervloekingen zelf terugvinden.
hoe vaak hij iemand de hel wenst, mij bijvoorbeeld en ariel al een paar keer en vele andere...hij houdt van jou als moslim maar de rest kan voor hem de hel in.

en waar zit zijn liefde, niet voor alle schapen maar aleen voor zijn kudde.
hij probeert als moslim het alleenrecht te krijgen over god.
andere mensen die geloven in een god maar niet in mohammed geloven zijn voor hem kafirs, behoren de hel te krijgen.
dus het is zijn weg en anders de weg naar de hel, een beetje arrogant vind je niet.
hoe durft hij eigenlijk, maar goed. zijn hersens laten het wel toe dus ergens is er iets goed misgegaan.
zou hij zijn hersens ontwikkeld hebben in het straatje van de koran, iik ben bang van wel.
iqra
Berichten: 157
Lid geworden op: za okt 28, 2006 7:44 pm
Locatie: inchallah de Janah

Bericht door iqra »

Ibn Jad'an heeft overgeleverd:

"'Umar hoorde een man dua doen: "O Allah! Laat me tot de weinigen behoren!"

Dus vroeg 'Umar hem: "O dienaar van Allaah! Wie zijn de weinigen?"

De man antwoordde: "Ik hoorde Allaah de Verhevene zeggen(in de Quran): {"...en niemand geloofde met hem behalve weinigen..."} en {"...en weinigen van Mijn dienaren zijn dankbaar..."}."

'Umar zei toe: "Iedereen is wijzer dan Umar!"

[''Uluww al-Himmah'; p. 41]


Sufyan bin 'Uyaynah zei:

"Doortocht de padden van waarheid, en laat je niet ontmoedigen door het kleine aantal mensen dat hetzelfde doet."

[''Uluww al-Himmah'; p. 41]


al-Fudayl bin 'Iyad zei:

"Blijf op het pad der leiding, en wees niet gekwetst door het kleine aantal mensen die dit pad nemen, en pas op voor het pad van misleiding, en laat je niet misleiden door het grote aantal mensen die zichzelf vernietigen op dit pad."

[''Uluww al-Himmah'; p. 41]

Ibn Taymiyyah zei:

...betreffende het Vers: {"Waarlijk, Ibrahim was een natie opzich, oprecht, gehoorzaam aan Allah en hij behoorde niet tot de afgodendienaren.} [an-Nahl; 120] "Betekenend, hij was de enige gelovige, en de rest van de mensen waren ongelovigen."

['Majmu' al-Fatawa'; 11/436]


Dr. Muhammad Ahmad ar-Rashid zei:

"Wat betreft de vreemdheid van de vreemdelingen genoemd in de hadith: "...blijde tijdingen aan de vreemdelingen," dit is een vreemdheid in verhouding met de werkelijkheid van de omgeving van een persoon. Betekenend, goede tijdingen zijn aan hen wegens de zeldzaamheid van zulke mensen, en hun kleine aantal in een oceaan van misleidingen. Wat betreft de wereldlijke emoties en gevoelens (van vreemdheid) ; de gelovige heeft, in zijn geloof, een nabije vriend en metgezel die bij hem het gevoel van eenzaamheid weghaalt."

['al-Muntalaq'; p. 236]


Ibn al-Qayyim zei:

"[Een dergelijke persoon] wordt niet ontmoedigd door zij die verschillen van hem en zich tegen hem verzetten, aangezijn zij minder zijn in belang en betekenis, zelfs al zouden ze meer in aantal zijn, zoals sommigen van de Salaf zeiden: "Doortocht de padden van waarheid, en laat je niet ontmoedigen door het kleine aantal mensen dat hetzelfde doet. "Elke keer dat je ontmoedigd wordt doordat je alleen bent op dit pad, kijk dan naar degenen die voor jou kwamen en streef ernaar om hen in te halen, en keer je af van alle anderen, aangezien zij je niet het meest minste voordeel zullen geven bij Allaah. Als je ze zou zien ergens op het pad dat je bewandelt, draai je dan niet om om naar hen te kijken, want als je dat doet, zullen zij jou afleiden en simpelweg je vooruitgang vertragen.."

['Madarij as-Salikin'; 1/21]


Een man genaamd Tawbah bin as-Sammah, die leefde in ar-Raqqah (een stad in Iraq), besloot op een dag om zijn daden te bereken. Hij was bijna zestig jaar oud, en hij rekende uit dat het aantal dagen dat hij tot dan toe geleefd had 21.500 dagen waren. Hij schreeuwde en zei:

"Wee mij! Zal ik mijn Heer ontmoeten met 21.000 zonden? Zal ik mijn Heer met 21.000 zonden ontmoeten? En hoe zal het dan zijn als er dagelijks duizenden zonden gepleegd worden?!"

[Ibn Abi ad-Dunya's 'Muhasabat an-Nafs'; p. 48]


'Umar bin 'Abd al-'Aziz zei:

"Niemand bereikt het niveau van taqwa totdat hij geen daden noch woorden heeft die hem kunnen doen schamen, zowel in deze wereld als in het Hiernamaals."

Hij werd ook eens gevraagd: "Wanneer bereikt de aanbidder de piek van taqwa?"

Hij antwoordde: "Als hij al zijn gedachten en verlangens die zich in zijn hart bevinden op een bord legt, vervolgens rondloopt op de markt (met het bord in zijn hand), en hij zich niet schaamt voor wat zich op het bord bevindt."

['Min Akhlaq as-Salaf'; p. 56]
iqra
Berichten: 157
Lid geworden op: za okt 28, 2006 7:44 pm
Locatie: inchallah de Janah

Bericht door iqra »

nadia schreef:
iqra schreef:waar?
kijk maar rond op deze forum dan zul je zijn vervloekingen zelf terugvinden.
hoe vaak hij iemand de hel wenst, mij bijvoorbeeld en ariel al een paar keer en vele andere...hij houdt van jou als moslim maar de rest kan voor hem de hel in.

en waar zit zijn liefde, niet voor alle schapen maar aleen voor zijn kudde.
hij probeert als moslim het alleenrecht te krijgen over god.
andere mensen die geloven in een god maar niet in mohammed geloven zijn voor hem kafirs, behoren de hel te krijgen.
dus het is zijn weg en anders de weg naar de hel, een beetje arrogant vind je niet.
hoe durft hij eigenlijk, maar goed. zijn hersens laten het wel toe dus ergens is er iets goed misgegaan.
zou hij zijn hersens ontwikkeld hebben in het straatje van de koran, iik ben bang van wel.
Ik verwens niet iedereen de hel.
Maar zoals jullie hier soms reageren....
Misschien heb ik mijn hersens ook in een straatje van de koran ontwikkeld. Iemand die zo tegen Allah swt en Mohammed vzmh is, kan nooit mijn vriend(in) worden.
Ken maroc_21 niet, maar heb er alle eerbied voor.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

iqra schreef:
nadia schreef:
iqra schreef:waar?
kijk maar rond op deze forum dan zul je zijn vervloekingen zelf terugvinden.
hoe vaak hij iemand de hel wenst, mij bijvoorbeeld en ariel al een paar keer en vele andere...hij houdt van jou als moslim maar de rest kan voor hem de hel in.

en waar zit zijn liefde, niet voor alle schapen maar aleen voor zijn kudde.
hij probeert als moslim het alleenrecht te krijgen over god.
andere mensen die geloven in een god maar niet in mohammed geloven zijn voor hem kafirs, behoren de hel te krijgen.
dus het is zijn weg en anders de weg naar de hel, een beetje arrogant vind je niet.
hoe durft hij eigenlijk, maar goed. zijn hersens laten het wel toe dus ergens is er iets goed misgegaan.
zou hij zijn hersens ontwikkeld hebben in het straatje van de koran, iik ben bang van wel.
Ik verwens niet iedereen de hel.
Maar zoals jullie hier soms reageren....
Misschien heb ik mijn hersens ook in een straatje van de koran ontwikkeld. Iemand die zo tegen Allah swt en Mohammed vzmh is, kan nooit mijn vriend(in) worden.
Ken maroc_21 niet, maar heb er alle eerbied voor.
en ik vind het de meest grote idioot die ik ken.
Een idioot zonder respect voor anderen die hij dood wenst e.d.

en als jij eerbied hebt voor maroc zegt dat ook gelijk voldoende over jouw.

Dank je wel.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Zuster Latifa schreef:Het ligt toch niet altyd aan de godsdients zelf ,,. het zijn vaak de mensen die al die foute denkwijzes hebben: het zijn de mensen die er een verkeerde interpretatie aan geven.

In de wetten van Nederland staat togh ook stelen mag niet,. maar mensen doen dat toch.,.,

Latifa
Beste Latifa,

Hierin heb je natuurlijk volstrekt gelijk. Maar daar ligt het probleem niet wat mij betreft.
Met de islam heb ik drie grote problemen:
-de minderwaardige positie van de vrouw
-de vijandige relatie met anders gelovigen en niet gelovigen
-de gesloten groepscultuur.

Die problemen komen rechtstreeks voort uit de Koran en daar over valt met mensen die de koran als ongeschapen en eeuwig zien niet te discussieren. Dat leidt tot problemen, bijvoorbeeld als we het over mensenrechten hebben.

Door deze problemen integreren moslims veel slechter dan immigranten met een ander geloof.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Iqra, ik heb het over wat er in de koran staat en jij komt aandraven met onbetrouwbare ahadith en menselijke tafseer...
Lezen die koran !
Laatst gewijzigd door Dutch op ma okt 30, 2006 5:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
iqra
Berichten: 157
Lid geworden op: za okt 28, 2006 7:44 pm
Locatie: inchallah de Janah

Bericht door iqra »

ik haat vooral wat jullie hier plaatsen. En nee het is niet de waarheid.
@ dutch: wil je aub mijn naam juist schrijven?
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

ga je de discussie ontwijken als de naam verkeerd geschreven is? zo zijn mensen die geen argumenten hebben.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
iqra
Berichten: 157
Lid geworden op: za okt 28, 2006 7:44 pm
Locatie: inchallah de Janah

Bericht door iqra »

nee ik ga de discussie niet ontwijken!
Mag toch zeggen als iemand mijn naam verkeerd schrijft.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

als jij tijd en moeite neemt om over je naam te reageren waarom reageer je dan niet op de argumenten of vragen die jouw gesteld worden. bv van Dutch. doordat jij dat niet doet bewijs je zelf dat je de discussie wilt ontlopen. een zwakte dus.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
iqra
Berichten: 157
Lid geworden op: za okt 28, 2006 7:44 pm
Locatie: inchallah de Janah

Bericht door iqra »

Dutch heeft mij toch geen vraag gesteld??!!
Hij zegt gewoon lees de koran, wat ik wel doe!
iqra
Berichten: 157
Lid geworden op: za okt 28, 2006 7:44 pm
Locatie: inchallah de Janah

Bericht door iqra »

Thomas schreef:
iqra schreef:
nadia schreef: kijk maar rond op deze forum dan zul je zijn vervloekingen zelf terugvinden.
hoe vaak hij iemand de hel wenst, mij bijvoorbeeld en ariel al een paar keer en vele andere...hij houdt van jou als moslim maar de rest kan voor hem de hel in.

en waar zit zijn liefde, niet voor alle schapen maar aleen voor zijn kudde.
hij probeert als moslim het alleenrecht te krijgen over god.
andere mensen die geloven in een god maar niet in mohammed geloven zijn voor hem kafirs, behoren de hel te krijgen.
dus het is zijn weg en anders de weg naar de hel, een beetje arrogant vind je niet.
hoe durft hij eigenlijk, maar goed. zijn hersens laten het wel toe dus ergens is er iets goed misgegaan.
zou hij zijn hersens ontwikkeld hebben in het straatje van de koran, iik ben bang van wel.
Ik verwens niet iedereen de hel.
Maar zoals jullie hier soms reageren....
Misschien heb ik mijn hersens ook in een straatje van de koran ontwikkeld. Iemand die zo tegen Allah swt en Mohammed vzmh is, kan nooit mijn vriend(in) worden.
Ken maroc_21 niet, maar heb er alle eerbied voor.
en ik vind het de meest grote idioot die ik ken.
Een idioot zonder respect voor anderen die hij dood wenst e.d.

en als jij eerbied hebt voor maroc zegt dat ook gelijk voldoende over jouw.

Dank je wel.
idd dan zegt het ook voldoende over mij.
Gebruikersavatar
Zuster Latifa
Berichten: 36
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 7:16 pm

Bericht door Zuster Latifa »

Hoi iedereen,

Ik ben een tijdje weggeweest (huiswerk, pw-weken :roll: ).
Maar ik kom nu afscheid nemen:
Het is fijn te weten dat iedereen het goed bedoelt, maar er wordt hier naar mijn mening nogal veel persoonlijke opmerkingen gemaakt. En het is nogal anti-Islam hier, wat volges mij niet de bedoeling is an het forum: het is toch zo dat iedereen hier wat te leren krijgt oevr elkaars ideologie?
Maar goed, het is hier zelfs zover gekomen dat er mensen zich afkeren van hun geloof, levensvisie. Ik wil zelf niet twijfelen aan de mijne en daarom vertrek ik. De eerste dag dat ik hier kwam plaatste ik wat en een paar uur erna lag ik met hoofdpijn in bed, vanwege alle dingen die hier werden gezegd. Wat ik heb gezien bij de afscheidbriefen van de andere is dat er nogal negatief werd gereageerd. dat is jammer maar het is niet anders.

Tot ziens, Ik hoop dat iedereen het veel geluk op zijn/haar weg zal vinden in de toekomst

Latifa.
Plaats reactie