Nieuws uit Tunesië

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Nieuws uit Tunesië

Bericht door Dutch »

Ben uiteindelijk dan toch hier in mijn favoriete internetstekje geraakt. Het was meer dan een week gesloten omdat de zus van de eigenaar trouwde en het feest een week heeft geduurd.
Tot mijn groot genoegen heb ik toegang tot faithfreedom.org en dus zo indirect tot dutch faithfreedom. Hopen maar dat het blijft duren.

Nu wat meer over islamisme hier in Tunesië.
Het aantal islamisten, duidelijk herkenbaar aan baard, kledij en manieren van doen, neemt steeds meer toe, hoewel er van de kant van de regering tegenkanting is en de repressie hoogdagen beleeft.
Zo was er vorige week in Kelibia (vroeger ook wel eens "petit Paris" genaamd) enorm veel activiteit van de kant van zowel de politie als de islamisten. Heel wat jongeren, betrokken bij geheime vergaderingen van de islamistische broederschap, werden gearresteerd en voor ondervraging naar de gevangenis gebracht en daar een paar dagen vastgehouden. Daarna werden ze wel weer vrijgelaten, maar hun toekomst is zeker zwaar gehypothekeerd : deze jonge islamisten wordt toegang tot hoger onderwijs geweigerd, ze kunnen dus univ en zo wel vergeten. Als één van hun ouders in een staatsinstelling werkt (post, ministerie, kustwacht bvb.) worden die direct ontslagen.
Nu vraag ik me af of deze reactie van de regering hier wel ideaal is... Misschien wel, want het is alom geweten dat extremisme uitstekend gedijdt onder democratische wetten. Dat is dus hier duidelijk niet het geval.
Wat me ook trof is de gemengde reactie van de ouders van de jonge islamisten in kwestie. Ik had de gelegenheid om met een paar van hen te praten. Ze waren wel boos om het feit dat hun zoon of dochter hen in gevaar en verlegenheid bracht, maar zagen het feit van blind fanatisme en gelovigheid met de grootste vergevingsgezindheid...Voor hen was dat juist helemaal geen vergrijp of gevaar, enkel een bewijs van ideaal gelovig zijn...
Eén van hen was door toedoen van zijn (hooggeplaatste) vader toch door de mazen van het net geglipt en zijn moeder verkondigde zeer fier dat haar zoon van 's morgens vroeg tot 's avonds laat naar de koran luistert...
Wat hier ook opvalt is dat steeds meer meisjes een sluier dragen. De sluier werd door Habib Bourguiba, de stichter van de moderne Tunesische staat, gewoon verboden. Ook nu nog kan men als sluierdraagster niet in een staatsinstelling werken en wordt men door de repressie-politie en andere "mouchards" argwanend in het oog gehouden.
Deze sluierdraagsters duiken op in alle lagen van de bevolking en bij alle leeftijdsgroepen. Zeer duidelijk is de invloed van Saoudi-Arabië : veel Tunesiërs gaan in Saoudi-Arabië werken als gastarbeiders en ook hun vrouwen nemen dan de gebruiken van ginds over. Eénmaal terug in hun land gaan ze gewoon verder met deze niet autochtone tradities. Zo ook hidjaab en niqaab.

Dutch
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Dit verslagje laat me wel even stilstaan bij het "politiek correcte' verhaaltje dat hier nog steeds wordt verteld.

Was het niet zo dat het verhoogd godsdienstfanatisme bij de tweede en derde generatie migranten in feite de schuld was van de autochtonen?
Was het niet zo dat door 'onze' racistische houding, door 'onze' discriminatie etc. de tweede en derde generaties in een identiteitscrisis geraakten?
Was het niet zo dat ze door die identiteitscrisis zich wilden profileren als fanatieke gelovige?


Hoe komt het dan dat zich in Tunesië hetzelfde scenario afspeelt?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Re: Nieuws uit Tunesië

Bericht door Bengazi »

Dutch schreef:De sluier werd door Habib Bourguiba, de stichter van de moderne Tunesische staat, gewoon verboden. Dutch
Ik vind Bourguiba (Boerke bah) zomaar een vies boerke. :)
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Zeer juist gezien Circe, hier zijn dus helemaal geen Europeanen om als schuldige aan te wijzen voor de steeds vorderende islamisatie van de jeugd...
Heb eens even navraag gedaan bij mensen hier uit mijn omgeving, voornamelijk mensen tussen 40 en 50 jaar oud en meestal met de nodige bagage om iets of wat te kunnen oordelen. Volgens hen is het bewind hier de grote zondenbok : Tunesië heeft een groot overschot aan jongeren die gestudeerd hebben of nog steeds studeren, maar heeft geen enkele uitweg voor deze jongeren, de arbeidsplaatsen zijn schaars, de salaissen volgen alles behalve de levensduurte, er is geen vrijheid van meningsuiting, kortom de dictatuur ligt aan de basis van alle onrust...
Nu kan ik het slechts gedeeltelijk met hen eens zijn, eens te meer vinden we hier de typische moslimidee terug als zou alles en iedereen verantwoordelijk zijn voor de toestand. Zeker nooit de hand in eigen boezem steken om in te zien dat de gemiddelde Tunesiër zeer weinig arbeidslust vertoont, dat de mannen eigenlijk relatief veel tijd in de café verdoen, weliswaar zonder zich zat te drinken, islam oblige, dat de vrouwen ondanks mediatieke blabla nog steeds een ondergeschikte en slechtbetaalde rol spelen op economisch vlak, dat hardnekkig vasthouden aan religie en verouderde tradities het land vaak economische parten speelt... Dit alles zal men maar moeilijk willen toegeven, hoewel velen het inzien.

Ondertussen ben ik hier op mini-schaal stilletjes faithfreedom beginnen promoten... Natuurlijk weet ik wel met wie ik het er kan over hebben en met wie niet. Toch blijft de reactie soms ronduit hilarisch...Rondloeren of er toch zeker niemand iets gehoord heeft, zich zeer ongemakkelijk gedragen, zweten, fluisteren, rood worden... Eigenlijk ronduit treurig dat men in de 21e eeuw zich nog zo kan gedragen als er kritiek geuit wordt op een religie. M'enfin, ook hier zijn er nu al FFI-ers die zeker via French FFI van zich zulen laten horen! Deze mensen getuigen wel van een enorme dosis moed, hun leven is één grote maskarade, zeker als het om vrouwen gaat.

Dutch
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Ze leggen de schuld van de slechte toestand bij de dictatoriale overheid. Feit is echter dat deze mensen tegen zichzelf beschermd moeten worden. Indien het volk vandaag de macht zou krijgen, dan wordt het land in de korste keren geleid door een Ayatollah-kloon die nog vele malen wreedaardiger tewerk zal gaan dan het huidig regime (vb Iran). Zolang de bevolking niet weet wat een democratie is, wat het inhoud maar vooral wat het nut ervan is, dan kan deze bevolking eenvoudigweg niet in een democratie (met bijhorende vrijheden en verantwoordelijkheden) functioneren. Deze mensen zoeken nog steeds hun heil bij de Islam, bij charismatische leidersfiguren, maar zeker niet bij een democratisch model.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Heb hier nu na enig navragen iets ontdekt : de Tunesische regering heeft alle islam-sites verboden en opgedoekt, maar anti-islam-sites worden met kennis van zaken gewoon gedoogd...zo ook FFI. Laat ons zeggen dat FFI en co. passen in het kraam van de regering. De huidige president heeft terecht grote schrik van de islamisten, ze zouden zijn plaatsje onder de zon wel eens kunnen bedreigen. Hij stopt de gelovige bevolking islamitische zoethouderstjes toe, zoals beelden van hem en zijn gevolg op bedevaart in Mekka, het vrijdagse gebed van zijn mannelijke familieleden en meer van dat om aan te tonen dat hij een goed moslim is.
Ondertussen werd in het parlement hier tot tweemaal toe reeds een wetsvoorstel verworpen dat voorzag in het terug toelaten van polygamie.
Persoonlijk vind ik de tunesische moslima een echte luxe-moslima, immers haar man is verplicht monogaam, ze heeft vergaande rechten gebaseerd op de Code Napoleon door Bourguiba voor een groot deel in het recht hier verwerkt, ze kan echtscheiding aanvragen zo ongeveer op dezelfde gronden als in België, ze kan alle functies bekleden... in vergelijking met andere moslimlanden is haar statuut zo uitzonderlijk dat ze terecht de "koningin onder de moslima's" genoemd wordt in de Egyptische en lokale pers. Haar rechten worden enkel beknot als het op erven aankomt : in het erfenisrecht geldt hier nog steeds de koran, zodat een vrouw slechts de helft kan erven van wat haar broer krijgt bvb. Vele vrouwen hier kunnen deze wet dan ook moeilijk aanvaarden.
Heb hier ondertussen al heel wat ervaring gekregen in koran-discussies, vooral met moslima's. Steevast zitten ze vast op koran 4.34...Ze beweren dan dat we te weinig geleerd zijn om de koran te begrijpen evenals het goddelijk plan dat erachter steekt. Dan heb ik ze waar ik wil, zo van : als god dan een boodschap heeft voor iedereen, waarom is die dan voor de gewone sterveling niet begrijpelijk? Ook ivm de hadiths, Bukhari vooral dan (de rest wordt meestal verworpen), staan ze meestal met de mond vol tanden. Verhalen over vliegenvleugels, de duivel als nachtelijke neusbewoner en kamelenpis als souverein geneesmiddel, zijn hier totaal onbekend...Heb iedereen dan maar aangeraden om dringend één en ander te gaan lezen en FFI te consulteren...
Enkelen van mijn gesprekspartners kwamen reeds tot de uiteindelijke conclusie dat het godsbeeld waarschijnlijk een uitvinding is van de mens om zichzelf gerust te stellen ivm dood enzo. Deze mensen hoeden er zich natuurlijk wel voor hun visie wereldkundig te maken, maar volgens mij zijn er hier meer atheïsten dan ik vroeger dacht...
In mijn gesprekken kwam ook aan het licht dat, ondanks alle zogezegde moderniteit, de echte aggressieve en expansionistische islam-geest ook hier duidelijk leeft. Op mijn vraag waarom een moslima niet met een kafir mag huwen en de moslim wel een kafira mag trouwen, kreeg ik vaak als antwoord : om de islam te verspreiden, aangezien de kinderen uit dat huwelijk moslims zullen zijn. Iemand zei me zelfs : om op die manier de islam te laten overwinnen in Europa en Amerika...
FFI heeft dus zeer zeker reden van bestaan!!!

Dutch
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ben ondertussen terug op mijn vaste stek in Europa, maar nét voor ik het Tunesisch grondgebied verliet, had ik nog een zeer interessant gesprek met een douane-beambte.
Nu moetje weten dat in Tunesië, zoals in alle moslimlanden, niet iedereen gelijk is voor de wet. Vooral de vrouwen en zeker de kafiroun moeten het met heel wat minder stellen dan de doorsnee autochtoon. Zo moet een niet-Tunesische vrouw, als ze het Tunesisch grondgebied wil verlaten met haar minderjarige kinderen uit een gemengd huwelijk met een Tunesische vader, steevast een getekende en gelegaliseerde "Autorisation paternelle" kunnen voorleggen waarin de vader van de kinderen haar toelaat te vertrekken samen met hen. Zoniet, njet. Nu voer ik sinds jaar en dag mijn eigen privé-oorlogje tegen deze discriminatie. Heb nu eindelijk van hogervermelde douane-beambte gelijk gekregen en mijn "Autorisation Paternelle" helemaal niet dienen te gebruiken. Mijn argument als zouden er in België en Nederland enorme en zeker gejustifieerde rellen onder de allochtonen uitbreken indien zij op dezelfde manier door de plaatselijke wetten zouden worden gediscrimineerd, kon hij volledig bijtreden...Daarom deed hij mij het immense faveur van de "autorisation" in kwestie niet te lezen, niet aan te slaan (wat normaliter dient te gebeuren, je zou het ding anders meerdere keren kunnen gebruiken), gewoon het ding te negeren en mij met een brede smile gewoon door te laten, als was ik een rasechte Tunesische (moslima)...Er is blijkbaar toch nog hoop...
Dit is enkel maar één van de voorbeelden waarbij de discriminatie tegenover niet-moslims en niet-autochtonen in een moslimland duidelijk naar voor komt.

Dutch
Gebruikersavatar
Catnip
Berichten: 44
Lid geworden op: za aug 30, 2003 10:53 pm
Locatie: Toronto, Canada

Bericht door Catnip »

Dear Dutch,

Wat voor een nick is dit anyway? :lol:
Dutch schreef: Persoonlijk vind ik de tunesische moslima een echte luxe-moslima, immers haar man is verplicht monogaam, ze heeft vergaande rechten gebaseerd op de Code Napoleon door Bourguiba voor een groot deel in het recht hier verwerkt, ze kan echtscheiding aanvragen zo ongeveer op dezelfde gronden als in België, ze kan alle functies bekleden... in vergelijking met andere moslimlanden is haar statuut zo uitzonderlijk dat ze terecht de "koningin onder de moslima's" genoemd wordt in de Egyptische en lokale pers. Haar rechten worden enkel beknot als het op erven aankomt : in het erfenisrecht geldt hier nog steeds de koran, zodat een vrouw slechts de helft kan erven van wat haar broer krijgt bvb. Vele vrouwen hier kunnen deze wet dan ook moeilijk aanvaarden.
Dit doet me aan Maleisie denken (sorry, ik heb geen zin om de character map te gebruiken voor de trema op de laatste e). OOk daar kunnen vrouwen zo ongeveer hetzelfde maar wordt polygamy steeds aantrekkelijker. Zo is laatst in the kleinste staat Perlis polygamy wel heel makkelijk gemaakt. Echter, echtscheiding kan daar behoorlijk lastig zijn. Als een man niet komt opdagen voor de rechtbank dan gaat de hearing niet door en wordt het uitgesteld. Dat kan zo jaren doorgaan. Sad but true.
In mijn gesprekken kwam ook aan het licht dat, ondanks alle zogezegde moderniteit, de echte aggressieve en expansionistische islam-geest ook hier duidelijk leeft. Op mijn vraag waarom een moslima niet met een kafir mag huwen en de moslim wel een kafira mag trouwen, kreeg ik vaak als antwoord : om de islam te verspreiden, aangezien de kinderen uit dat huwelijk moslims zullen zijn. Iemand zei me zelfs : om op die manier de islam te laten overwinnen in Europa en Amerika...
FFI heeft dus zeer zeker reden van bestaan!!!
Suggestie: vertaal dit alles wat je hier typt naar (in?) het Engels en post it in the English forum. Ik ben beniewd naar de reacties.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Nu dacht ik al zowat alles gehoord te hebben, maar wat ik hier nu pas vernomen heb heeft me toch nog perplex doen staan. En daarna in lachen doen uitbarsten, zo gek was het. Of misschien is het juist wel om te wenen...

Hier geloven zowat alle vrouwen dat mohamed als baby geboren werd op 8 maand. Waar ze dat halen weet ik niet, zal misschien ergens vermeld staan, eens horen op FFI of iemand daar iets meer over weet. Tot zover niets abnormaals zal je zeggen. Toen die 8-maands baby mohamed ter wereld kwam zei die, net uit de buik van zijn moeder gekomen, "elhamdulillah" (god zij gedankt) zeer luid en duidelijk om daarna weer te zwijgen en gelijk elk mensenkind later te beginnen spreken. Daarom ook blijft volgens diezelfde lichtgelovige zielen geen enkel kind leven als het op 8 maand ter wereld komt, dat is enkel de profeet gegund.

Toen ik zei dat mijn tweede kind precies op 8 maand kwam en nu zeer kwiek en opgeruimd door het leven stapt, bekeken ze mij alsof ik gek was en bovendien hoogst onbeleefd. Hoe durf je zoiets te zeggen, "mustachiel" onmogelijk, jij en de dokters zullen zich wel in de data vergist hebben.

Het zotste van dit verhaal was, dat onder de trouwe lichtgelovigen ook een vroedvrouw en een rechter deze onzin beaamden...

Soms heb ik het moeilijk om de toekomst van de moslims rooskleurig te blijven zien, vooral na dergelijke idiotieën.

Dutch
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Tsja.... je hebt ze dur tussen.... :roll:
Amorele atheistische nitwit
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Het volstaat het dagelijkse straatbeeld in Tunesië te bekijken om te weten hoe laat het is : de charmante traditionele "sefseiri", wit wikkelgewaad voor vrouwen, verdwijnt stilaan uit het beeld om plaats te maken voor hoofddoeken en andere sluiers à la Saoudi Arabië...

Het allernieuwste voor de tunesische moslima bestaat uit een islamitisch zwempak : een uit zwempakstof vervaardigde legging tot over de enkel, daaroverheen een knielange jurk met lange mouwen en een dito hoofddoek die een minimum van het gelaat vrijlaat. Dit alles in een zwarte kleur, met als enige fleurige noot een roze of mauve biesje...
Met dergelijke zwemuitrusting lijken de meisjes en vrouwen veel op...kikvorsmannen!
Je ziet deze verschijningen opduiken op soms wel onverwachte plaatsen : in het supersonische zwembad van een 5 sterrenhotel bvb., waar ze meedoen aan waterturnen, maar om de een of andere reden weigeren de armen hoog boven het hoofd te heffen...er zit misschien wel een luchtgat onder elke arm, wie weet?
Het meest komische is wanneer dergelijk islamitisch badpak zich juist naast een touriste in monokini voortbeweegt.

Wat me opvalt is de reactie van de lokale bevolking op deze zwempakgekte : de moderne vrouwen vinden het belachelijk en oordelen dat deze vrouwen dan maar thuis moeten blijven, terwijl veel mannen het een goed idee vinden...


Dutch
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Hoewel ik me er soms behoorlijk druk in kan maken, blijf ik dagelijks minstens één krant lezen, vandaag "La Presse". Kwestie van op de hoogte te blijven, de gecensureerde en gemanipuleerde hoogte dan wel.

Vandaag wordt in een breeduitgesmeerd artikel president Bush vergeleken met Hitler, de bezetting van Irak door de USA wordt gelijkgesteld aan de invasie van Hitler in Europa, de rol van de Israelische staat wordt vergeleken met de rol van Duitsland in de eerste WO, en meer van dat fraais. Ook WO I en II worden constant door elkaar gehaspeld, té gek. Ongelooflijke demagogie, nergens historisch onderbouwd noch op enig waar feit berustend, kortom typisch islamitische lulkoek.

Natuurlijk kan men geen historische kennis verwachten van een volk dat onder het vak "geschiedenis" op school enkel de zegevierende lotgevallen van mohamed en de geschiedenis van de enige toegelaten politieke partij (Destour) krijgt voorgeschoteld, zonder de bloedige vervolgingen van de moslims door de christenen in de middeleeuwen te vergeten. Dat is alles wat ze hier van geschiedenis kennen... De eigen rijke geschiedenis (Carthago, koningin Didon, de Kahina) allemaal naar de islamitische vergeetput verbannen.

Dutch
Ockham
Berichten: 4
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 2:51 pm

Bericht door Ockham »

Dutch het is boeiend om te lezen over je 'avonturen' in Tunesië. Veel dingen waar ik geen kennis van had.
Als ik lees hoe hoe het Tunesische volk 'geinformeerd' wordt door haar media, dan zinkt mij alle moed in de schoenen. Ik had al eens iets gelezen over de Palestijnse media, dat minstens zo verontrustend was.
Een vraag die bij mij opkomt is : wat voor info verkrijgt de europese islamiet eigenlijk via zijn/haar schotel-antenne ? Kun je hier met zo'n ding ook uitzendingen van (bijvoorbeeld) Tunesische makelij ontvangen ? Weet iemand hier meer over ?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Hoi Ockham, welkom.

Met een schotelantenne kan je in Europa zowat alle Arabische zenders bekijken. De meest bedrieglijke is volgens mij wel Al Jazeera. Hun berichtgeving is zeer tendensieus, islamistisch en vaak opruiend. Ze trachten ook wetenschappelijk over te komen en zijn zeer populair bij vele immigranten. Al Jazeera speelt ook een grote rol bij de radicalisering van de bevolking in Noord Afrika.
Hun programma's voor vrouwen zijn om je dood te lachen, simplistisch en blijkbaar voor een vrouwelijk kleuterpubliek bestemd...
Hun nieuwsberichten gaan voor 80 procent over Palestina en Israel en hun prgramma's worden voortdurend "omkaderd" door heldhaftige strijdliederen voor het Paestijnse volk, de "martelaren" zoals ze worden genoemd...

Wat hier in Tunesië ook opvalt is dat de naamgeving van nieuwgeborenen steeds meer extreem worden, zo zijn er nu ontelbare "Ossama"'s, "Seifallah"'s (zwaard van allah) en andere "Emna"'s (moeder van de profeet)...

Persoonlijk heb ik van mijn familie hier een niet mis te verstane boodschap meegekregen. Aangezien ik volhard in de boosheid en niet langer gewillig het hoofd buig voor allah, werd mij verboden nog langer de naam van god te gebruiken. Nu is dat in het Arabisch niet gemakkelijk, aangezien de dagelijkse taal constant doospekt is met "insh'allah", "salli annabbi" en "bism'illah"... Enfin, voor mij niet gelaten, zal mij een zorg zijn, enkel vervelend omdat ik naar de omgeving toe mijn masker wens op te houden, kwestie van op veilig te spelen.

Dutch
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Dutch schreef:Nu dacht ik al zowat alles gehoord te hebben, maar wat ik hier nu pas vernomen heb heeft me toch nog perplex doen staan. En daarna in lachen doen uitbarsten, zo gek was het. Of misschien is het juist wel om te wenen...

Hier geloven zowat alle vrouwen dat mohamed als baby geboren werd op 8 maand. Waar ze dat halen weet ik niet, zal misschien ergens vermeld staan, eens horen op FFI of iemand daar iets meer over weet. Tot zover niets abnormaals zal je zeggen. Toen die 8-maands baby mohamed ter wereld kwam zei die, net uit de buik van zijn moeder gekomen, "elhamdulillah" (god zij gedankt) zeer luid en duidelijk om daarna weer te zwijgen en gelijk elk mensenkind later te beginnen spreken. Daarom ook blijft volgens diezelfde lichtgelovige zielen geen enkel kind leven als het op 8 maand ter wereld komt, dat is enkel de profeet gegund.
rgist hebben.

Het zotste van dit verhaal was, dat onder de trouwe lichtgelovigen ook een vroedvrouw en een rechter deze onzin beaamden...
Vervloekt de regering, vervloekt de partij en vervloekt de clerus die het vertikt zijn eigen mensen op te voeden. Ze verachten hun eigen achterban en laten die gewoon rondwentelen in onwetenheid. Als het maar goed stemvee is, als het maar volgzame schaapjes zijn....

Iznogoodh
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Persoonlijk heb ik van mijn familie hier een niet mis te verstane boodschap meegekregen. Aangezien ik volhard in de boosheid en niet langer gewillig het hoofd buig voor allah, werd mij verboden nog langer de naam van god te gebruiken. Nu is dat in het Arabisch niet gemakkelijk, aangezien de dagelijkse taal constant doospekt is met "insh'allah", "salli annabbi" en "bism'illah"... Enfin, voor mij niet gelaten, zal mij een zorg zijn, enkel vervelend omdat ik naar de omgeving toe mijn masker wens op te houden, kwestie van op veilig te spelen.
Go Dutch, kijk aljeblieft uit.
Speel maar goed toneel. Ik zou het vreselijk vinden als je iets overkwam. Kan je niet beter naar Nederland komen?
Groetjes en sterkte.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Kan je niet beter naar Nederland komen?
Met die aangekondigde terroristische dreigingen in Nederland? Denk niet dat het zoveel beter is bij jullie :wink:

Nee hoor, Dutch komt gewoon naar Brussel zeker? Maar ik vind het toch ook maar een beangstigend berichtje hoor.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Ockham
Berichten: 4
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 2:51 pm

Bericht door Ockham »

Dutch schreef:Met een schotelantenne kan je in Europa zowat alle Arabische zenders bekijken. De meest bedrieglijke is volgens mij wel Al Jazeera. Hun berichtgeving is zeer tendensieus, islamistisch en vaak opruiend. Ze trachten ook wetenschappelijk over te komen en zijn zeer populair bij vele immigranten. Al Jazeera speelt ook een grote rol bij de radicalisering van de bevolking in Noord Afrika.
Hun programma's voor vrouwen zijn om je dood te lachen, simplistisch en blijkbaar voor een vrouwelijk kleuterpubliek bestemd...
Hun nieuwsberichten gaan voor 80 procent over Palestina en Israel en hun programma's worden voortdurend "omkaderd" door heldhaftige strijdliederen voor het Palestijnse volk, de "martelaren" zoals ze worden genoemd...
Is er weleens een enquete gehouden onder immigranten m.b.t. hun kijkgedrag ? Hoe kritisch is men naar Al Jazeera ? Met wat voor 'nieuws-feiten' loopt de gemiddelde islamiet in Europa rond ?
Dutch schreef:Persoonlijk heb ik van mijn familie hier een niet mis te verstane boodschap meegekregen. Aangezien ik volhard in de boosheid en niet langer gewillig het hoofd buig voor allah, werd mij verboden nog langer de naam van god te gebruiken. Nu is dat in het Arabisch niet gemakkelijk, aangezien de dagelijkse taal constant doospekt is met "insh'allah", "salli annabbi" en "bism'illah"... Enfin, voor mij niet gelaten, zal mij een zorg zijn, enkel vervelend omdat ik naar de omgeving toe mijn masker wens op te houden, kwestie van op veilig te spelen.
Dus alleen je familie weet van jouw 'ongelovigheid' en je wilt niet dat anderen in Tunesie hier van horen ? Weet je wel absoluut zeker dat je je familie kan vertrouwen ?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ik kom inderdaad gewoon naar Brussel terug.

Mijn schoonfamilie weet inderdaad gedeeltelijk dat ik niet gelovig ben, maar dat ik ook actief de islam wil ontmaskeren dienen zij niet te weten anders wordt mijn leven met hen gewoon onmogelijk en riskeer ik inderdaad grote problemen in het geval dat Tunesië ooit extreem islamitisch zou worden. Dat zou wel eens kunnen gebeuren, alle tekenen wijzen in die richting. Een goeie Algerijnse vriendin van me vergelijkt trouwens het huideige Tunesië met het Algerije van voor de bloedige FIS-toestanden...
Momenteel zit president Zine Elabeddine Ben Ali nog stevig in het (militaire) zadel, maar de tegenstanders vanuit islamitische hoek worden steeds groter in aantal en hij kan ze ook niet allemaal laten opsluiten, laten verdwijnen of laten terechtstellen, zo groot is hun aantal reeds...
Voorlopig blijft dus de enige oplossing een constante repressie en dictatoriale politiestaat, ook al niet plezant, maar als men moet kiezen tussen de cholera en de pest, dan kiest men voor iets waarin te leven valt...

Dutch
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Dutch schreef:Zo moet een niet-Tunesische vrouw, als ze het Tunesisch grondgebied wil verlaten met haar minderjarige kinderen uit een gemengd huwelijk met een Tunesische vader, steevast een getekende en gelegaliseerde "Autorisation paternelle" kunnen voorleggen waarin de vader van de kinderen haar toelaat te vertrekken samen met hen.
Ik moest meteen aan jouw ervaring denken, Dutch, toen ik het volgende las.

http://www.egyptsearch.com/forums/Forum3/
HTML/000356.html

This information comes from a document about International Parental Abducion related to Egypt issued by the Egyptian Embassy in Washington DC and the US Embasssy in Cairo (http://travel.state.gov/abduction_egypt.html):

Father’s Permission
Children under a certain age (generally, 18 years for boys and 21 years for girls) cannot depart Egypt without the permission of the father. If the child’s name indicates an Egyptian father, even if the child is traveling on a U.S. passport, Egyptian Immigration officials require "explicit" permission from the father before permitting departure. At times, when the name is Egyptian, a mother and child going to the United States for an ordinary visit, Egyptian authorities can require the father to go the airport to give his permission to immigration officials. In contrast, if the child’s name is not noticeably Egyptian, and the passport does not indicate otherwise, an American citizen mother and child could depart without airport officials questioning citizenship or requesting the father's approval.

Travel Restrictions (child)
Egyptian Immigration Officials allow a father to put travel a "hold" on his wife and/or children. This requires no court order or legal determination. A simple administrative procedure, which takes ten days to two weeks to institute, authorizes a "blacklist" entry that expires after six months if not renewed. However, this entry can be extended "indefinitely" by the father or by anyone acting on a father’s power of attorney.

Travel Restrictions (wife)

An Egyptian wife requires the permission of her Egyptian husband to obtain a passport and depart the county. Although this law also extends to a non-Egyptian wife, we are not aware of any cases where a U.S. citizen wife with a U.S. passport was prohibited by her Egyptian husband from departing. Immigration authorities have not asked an American woman, married to an Egyptian, to produce permission from her husband.
De islam pakt kindontvoeringen dus een heel stuk beter aan dan Europa: de moeder met haar kinderen kan geen stap verzetten zonder geschreven toestemming, of zelfs mondelinge bevestiging aan de douane, door de echtgenoot. Ongelooflijk dat er nog mensen zijn die zeggen dat de islam vrouwen op een voetstuk plaatsen.

Een Egyptische vrouw komt het land trouwens helemaal niet uit zonder briefje van haar man, met of zonder kinderen, noch kan ze een paspoort aanvragen. Ik snap niet dat de vrouwen daar niet massaal in opstand komen.

Hetzelfde vermoed ik overigens over Marokko, want steeds gebeuren er weer dingen die hierop wijzen (zoals vaders die hun dochters naar Marokko brengen en hun paspoort daar afnemen), maar tot nu toe heeft nog geen Marokkaan dit kunnen bevestigen. Soms denk ik dat ze zelf niet op de hoogte zijn van de discriminerende wetten van hun land.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Nog een ander straf staaltje van Tunesische moslimhypocrisie : Tunesië gaat er prat op zéér modern te zijn en ook MONOGAAM. Aangezien islamitische huwelijken steeds door een burgerlijk huwelijk dienen bekrachtigd te worden in Tunesië, alvorens ze geldig zijn, ziet het er vrij goed uit. MAAR, en hier komt het, als een Tunesiër in het buitenland trouwt met een niet-Tunesische (lees feitelijk niet-moslima), dan kan alleen de MAN dit huwelijk op het Tunesische consulaat ter plekke laten enregistreren opdat het ook in Tunesië geldig en bekend zou zijn, doet hij dat niet, dan blijft hij voor zijn thuisland gewoon vrijgezel en kan hij als hij dat wenst zo vaak hij wil in het buitenland huwen... DUS kunnen we besluiten dat voor de Tunesische wet eens te meer de niet-moslima's gediscrimineerd worden en de zogenaamde Tunesische monogamie een zéér rekbaar en hypocriet begrip is!
Persoonlijk vind ik dit allemaal mooie staaltjes van islamitische Attakkeyya...

Dutch
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Maar.... een Tunisische kan dan toch ook in het buitenland trouwen en "vrijgezel" blijven...?
Amorele atheistische nitwit
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Inderdaad Monique, in theorie zou dat dan kunnen! Nu moeten we eens in de praktijk gaan zien : als een Tunesische al in het buitenland huwt is dit meestal met een Tunesiër, soms een enkele keer met een moslim met een andere Arabische nationaliteit. Dit huwelijk wordt dan IN HET TUNESISCH CONSULAAT gesloten en is dus onvermijdelijk rechtstreeks aangegeven.
Ik ken inderdaad een geval waarbij de Tunesische huwde met een Belgische man en zij is inderdaad voor de Tunesische wet nog vrijgezel. In zoverre zelfs dat haar zoon in Tunesië de familienaam van de moeder dient te gebruiken. Die jongen verandert dus tijdens de vlucht naar Tunesië niet enkel van nationaliteit, maar ook nog eens van naam...verwarrend voor een 13-jarige hoor! De moeder heeft haar huwelijk met de Belg nooit aangegeven uit schrik voor represailles en pesterijen vanwege de autoriteiten ginds...

Feitelijk is Tunesië dus een moslimland dat naast POLYGAMIE ook POLYANDRIE oogluikend zou toelaten :lol: :lol: :lol:

Dutch
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Feitelijk is Tunesië dus een moslimland dat naast POLYGAMIE ook POLYANDRIE oogluikend zou toelaten
Eindelijk de gelijkwaardigheid waar de islam de mond zo van vol heeft... :wink:
Amorele atheistische nitwit
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Gisteren, de laatste dag van de ramdan, gingen 2 van mijn vrienden, een Tunesiër en een Belg, samen iets drinken in de bar van een groot hotel in Hammamet, na de "ftour" (na zonsondergang als je mag gaan eten en drinken) natuurlijk.
De Tunesiër bestelt een colaatje en de Belg een pintje. Tot hun beider verbazing weigerde men hen te bedienen zolang ze aan hetzelfde tafeltje zaten...de bierdrinker diende afgezonderd van zijn moslimvriend omdat deze anders in de verleiding zou kunnen komen om eens van het pintje te nippen...misschien was de Belg wel de coladrinker en de moslim de echte bierdrinker...enfin, ze bolden het daar eensgezind af natuurlijk, goeie vrienden als ze zijn. Maar de aanwezige toeristen lachten zich een breuk...
Mij vergaat het lachen bij al deze duidende incidenten.

Dutch
Plaats reactie