Weer een goede Moslim der bij...

Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Weer een goede Moslim der bij...

Bericht door Chaimae »

--------------------------------------------------------------------------------

“Waarom wij moslim zijn geworden”

Na 25 jaar onderzoek te hebben gedaan naar de islam, bekeerden Lex en Margriet van Berkel zich tot de islam. Geschiedenisboeken en contact met moslims tijdens hun wereldreizen waren reden tot dit inzicht. Zij vertellen hun intrigerende levensverhaal aan NIOweb.

Lex van Berkel is geboren in Nederland en opgegroeid in Zuid-Afrika, hij verbleef daar in totaal ongeveer 40 jaar. Het was in Zuid-Afrika dat Lex en Margriet zich bekeerden tot de islam. Door hun islamitische vrienden wordt hij ‘Anwar’ genoemd en zijn vrouw ‘Malika’. Ze zijn al negen jaar moslim en erg opgetogen hierover. Sinds acht jaar is het paar weer terug in Nederland.

Lex van Berkel bekritiseert de manier van beeldvorming van Nederlanders over de islam. “Nederlanders hebben een bepaalde beeldvorming van de islam, zonder het verschil tussen ‘islam’ en ‘cultuur’ te onderscheiden.”

Lex ervaart de imams in Zuid-Afrika als meer open en westers dan de imams in Nederland. Hij zegt hierover: “Alles vind ik binnen de islam bespreekbaar, in het christendom, met alle respect, waren sommige vragen gewoon een taboe.”

Echtgenote Margriet van Berkel doet haar eigen aangrijpende verhaal over hoe haar ziekte haar dichter bij het geloof heeft gebracht. Zij kreeg in het ziekenhuis tijdens haar ziekte steun van een moslima die ze helemaal niet kende. Hulp waarvoor ze vandaag de dag nog dankbaar voor is.



Bron: http://www.nioweb.nl/nio?waxtrapp=mucswCsHcSjRhICaCnB
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

"Alles vind ik binnen de islam bespreekbaar"

en hoe zit het dan met al die taboes ???

Vandale zegt:

ta·boe2 (bn.; alleen pred.)
1 ongepast om te gebruiken, te doen of over te spreken => onbespreekbaar
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Weer een goede Moslim der bij...

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef: Lex ervaart de imams in Zuid-Afrika als meer open en westers dan de imams in Nederland. Hij zegt hierover: “Alles vind ik binnen de islam bespreekbaar, in het christendom, met alle respect, waren sommige vragen gewoon een taboe.”
Is dat de reden van hun bekering? Dan zullen ze van een koude reis thuis komen, vrees ik.

Maar over de Imams van Europa hebben ze gelijk: die worden rechtstreeks gesteund door Saudi-Arabië en sturen aan op bloedige confrontatie met de democratie.

Misschien moet ik ooit voor de vrijheid sterven. Dan is dat zo. De toekomst van mijn kinderen in vrede en vrijheid is mijn leven waard.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

[quote="sprot"]"Alles vind ik binnen de islam bespreekbaar"

en hoe zit het dan met al die taboes ???

Vandale zegt:

ta·boe2 (bn.; alleen pred.)
1 ongepast om te gebruiken, te doen of over te spreken => onbespreekbaar[/quote


Welke taboe's ?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
sprot schreef:"Alles vind ik binnen de islam bespreekbaar"
en hoe zit het dan met al die taboes ???

Vandale zegt:

ta·boe2 (bn.; alleen pred.)
1 ongepast om te gebruiken, te doen of over te spreken => onbespreekbaar[/quote


Welke taboe's ?
1/ het gedrag van Mohammed in vraag stellen.
2/ de Koran niet goddelijk noemen.
3/ het bestaan van Allah in vraag stellen.
4/ de Islam verlaten.
enz...
enz...

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:
sprot schreef:"Alles vind ik binnen de islam bespreekbaar"
en hoe zit het dan met al die taboes ???

Vandale zegt:

ta·boe2 (bn.; alleen pred.)
1 ongepast om te gebruiken, te doen of over te spreken => onbespreekbaar[/quote


Welke taboe's ?
1/ het gedrag van Mohammed in vraag stellen.
2/ de Koran niet goddelijk noemen.
3/ het bestaan van Allah in vraag stellen.
4/ de Islam verlaten.
enz...
enz...

mvg,
Ketter
sex voor het huwelijk
vragen over sexualiteit aan je ouders
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:
sprot schreef:"Alles vind ik binnen de islam bespreekbaar"
en hoe zit het dan met al die taboes ???

Vandale zegt:

ta·boe2 (bn.; alleen pred.)
1 ongepast om te gebruiken, te doen of over te spreken => onbespreekbaar[/quote


Welke taboe's ?
1/ het gedrag van Mohammed in vraag stellen.
2/ de Koran niet goddelijk noemen.
3/ het bestaan van Allah in vraag stellen.
4/ de Islam verlaten.
enz...
enz...

mvg,
Ketter
Zo ken ik er nog wel meer.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

sprot schreef:
Ketter schreef:
Chaimae schreef: en hoe zit het dan met al die taboes ???

Vandale zegt:

ta·boe2 (bn.; alleen pred.)
1 ongepast om te gebruiken, te doen of over te spreken => onbespreekbaar[/quote


Welke taboe's ?
1/ het gedrag van Mohammed in vraag stellen.
2/ de Koran niet goddelijk noemen.
3/ het bestaan van Allah in vraag stellen.
4/ de Islam verlaten.
enz...
enz...

mvg,
Ketter
sex voor het huwelijk
vragen over sexualiteit aan je ouders


Geen sex voor het huwelijk vind ik juist goed.
Vind het juist mooi om je eer en maagdelijkheid te bewaren en dan op je huewelijksnacht het aan je man te geven.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Geen sex voor het huwelijk vind ik juist goed.
Vind het juist mooi om je eer en maagdelijkheid te bewaren en dan op je huewelijksnacht het aan je man te geven.
Da's romantisch, Chaimae.
Het is inderdaad niet slecht om monogaam je sexpartner te kiezen.

Maar iemand stenigen omdat hij, maar blijkbaar voornamelijk zij, deze regel verbreekt is barbaars.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:Geen sex voor het huwelijk vind ik juist goed.
Vind het juist mooi om je eer en maagdelijkheid te bewaren en dan op je huewelijksnacht het aan je man te geven.
Da's romantisch, Chaimae.
Het is inderdaad niet slecht om monogaam je sexpartner te kiezen.

Maar iemand stenigen omdat hij, maar blijkbaar voornamelijk zij, deze regel verbreekt is barbaars.

mvg,
Ketter


Dat vind ik ook barbaars en niet kunnen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Chaimae schreef:
sprot schreef:
Ketter schreef: 1/ het gedrag van Mohammed in vraag stellen.
2/ de Koran niet goddelijk noemen.
3/ het bestaan van Allah in vraag stellen.
4/ de Islam verlaten.
enz...
enz...

mvg,
Ketter
sex voor het huwelijk
vragen over sexualiteit aan je ouders


Geen sex voor het huwelijk vind ik juist goed.
Vind het juist mooi om je eer en maagdelijkheid te bewaren en dan op je huewelijksnacht het aan je man te geven.
EN wie garandeert dat je man nog maagd is ...? Die krijgt van de gemeenschap heel wat meer ruimte om te experimenteren
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Ik maak me zorgen hoe gemakkelijk veel Nederlanders zich tot de islam bekeren. Zelfs de Arabieren in de tijd van Mohammed stapten niet zo gemakkelijk over. In veel landen die nu een moslimmeerderheid hebben de invallende veroveraars eeuwen moeten drammen en beuken om de bevolking tot de islam te brengen.
Misschien omdat in de meeste landen de islam binnen is gekomen met brute veroveraars en dat in Nederland de islam op een wat softere manier binnen is gekomen?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

sprot schreef:
Chaimae schreef:
sprot schreef: sex voor het huwelijk
vragen over sexualiteit aan je ouders


Geen sex voor het huwelijk vind ik juist goed.
Vind het juist mooi om je eer en maagdelijkheid te bewaren en dan op je huewelijksnacht het aan je man te geven.
EN wie garandeert dat je man nog maagd is ...? Die krijgt van de gemeenschap heel wat meer ruimte om te experimenteren

Dat kan ik dus niet uitstaan, een Marokkaanse jongen die bij wijze van spreke heel nederland gehad heeft maar wel een maagd eis.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Ik maak me zorgen hoe gemakkelijk veel Nederlanders zich tot de islam bekeren. Zelfs de Arabieren in de tijd van Mohammed stapten niet zo gemakkelijk over. In veel landen die nu een moslimmeerderheid hebben de invallende veroveraars eeuwen moeten drammen en beuken om de bevolking tot de islam te brengen.
Misschien omdat in de meeste landen de islam binnen is gekomen met brute veroveraars en dat in Nederland de islam op een wat softere manier binnen is gekomen?
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Re: Weer een goede Moslim der bij...

Bericht door Maroc_21 »

Chaimae schreef:“Waarom wij moslim zijn geworden”
Masha'Allah

Een ziel uit de hel gered............. prachtig!

Ik wou dat ik iedereen kon redden......
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
RH
Berichten: 85
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 11:30 pm

Re: Weer een goede Moslim der bij...

Bericht door RH »

Maroc_21 schreef:
Chaimae schreef:“Waarom wij moslim zijn geworden”
Masha'Allah

Een ziel uit de hel gered............. prachtig!

Ik wou dat ik iedereen kon redden......
redt jezelf eerst maroc_21 en erken dat allah niet hetzelfde is als God
daarna zijn er vast nog zo'n miljard moslims die ook gered moeten worden
Ki mi-Tsion tétsé Torah oeDevar-haShem Miroeshalajiem
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Weer een goede Moslim der bij...

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef:
Chaimae schreef:“Waarom wij moslim zijn geworden”
Masha'Allah

Een ziel uit de hel gered............. prachtig!

Ik wou dat ik iedereen kon redden......
Inclusief degenen die niet willen en desnoods met geweld?
Amorele atheistische nitwit
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: Weer een goede Moslim der bij...

Bericht door stropke »

Maroc_21 schreef:
Chaimae schreef:“Waarom wij moslim zijn geworden”
Masha'Allah

Een ziel uit de hel gered............. prachtig!

Ik wou dat ik iedereen kon redden......
Gij kunt niemand redden en ik ook niet.
Jezus is de Enige die kan redden van de hel. Joh14:6
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Er is helemaal geen hel. Een eventuele hel maak je zelf, daar is geen god of Jezus of Mohammed voor nodig.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Lex van Berkel bekritiseert de manier van beeldvorming van Nederlanders over de islam. “Nederlanders hebben een bepaalde beeldvorming van de islam, zonder het verschil tussen ‘islam’ en ‘cultuur’ te onderscheiden.”
Nou, dat weet ik wel te onderscheiden. 'Doodt de ongelovigen' en 'hak hun hoofden en vingertoppen af', 'vrouwen zijn maar de helft waard van mannen' en 'sla de ongehoorzame vrouw' en 'geef de overspeligen honderd zweepslagen of stenig ze' is islam... 'Het is verboden je vrouw te mishandelen' is in de islamitische wereld cultuur, die het ondanks de islam heeft weten te overleven. :D
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik maak me zorgen hoe gemakkelijk veel Nederlanders zich tot de islam bekeren. Zelfs de Arabieren in de tijd van Mohammed stapten niet zo gemakkelijk over. In veel landen die nu een moslimmeerderheid hebben de invallende veroveraars eeuwen moeten drammen en beuken om de bevolking tot de islam te brengen.
Pavlovs dog. Alle schakelaars naar een geloof zijn in onze jongste levensjaren door het Christendom gelegd. Kritiek en rationalisatie hebben gemaakt dat dit Christendom niet sterk genoeg meer is om deze geconditioneerde schakelaars over te halen op geloven.
Met Islam, gebeurd nu hetzelfde als men doet met een slecht opgevoede hond. Een strengere meester herwerkt de dressage en bijhorende conditionering.
Allah is deze strengere meester, die het conditioneringsproces van het geloven terug inschakelt. In tegenstelling tot een Hondendresseur, waarbij de hond teruggat naar zijn oude baas, stuurt Allah de hond op zijn oude baas af om hem te bijten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Hamsa schreef:Ik maak me zorgen hoe gemakkelijk veel Nederlanders zich tot de islam bekeren.
Ik niet.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Iznogoodh schreef:
Hamsa schreef:Ik maak me zorgen hoe gemakkelijk veel Nederlanders zich tot de islam bekeren.
Ik niet.
Dat valt inderdaad nogal mee ja, ik zie het ook niet pessimistisch in.
Ik herinner mij televisiebeelden van een islamitische geestelijke die een aantal jaren terug verkondigde dat heel Nederland zich binnen enkele jaren tot de islam zou bekeren...
Slechts een paar honderd verloren zielen bekeren zich tot de islam, waarvan het grootste deel dat doet om te kunnen trouwen met hun grote liefde, of onzekere mensen die de wereld niet aan kunnen, en op zoek zijn naar een zeer beschermde omgeving (hierbij denk ik vooral aan meisjes in de pubertijd).

En dan hebben we het nog niet gehad over degenen die uit de islam treden. Helaas voor de statistieken gebeurt dit voornamelijk in stilte om begrijpelijke redenen (islam verlaten staat gelijk aan verstoting door de familie of erger).
Laatst gewijzigd door Sjeng op do nov 02, 2006 8:57 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Sjeng schreef:
Iznogoodh schreef:
Hamsa schreef:Ik maak me zorgen hoe gemakkelijk veel Nederlanders zich tot de islam bekeren.
Ik niet.
Dat valt inderdaad nogal mee ja, ik zie het ook niet pessimistisch in.
Ik herinner mij televisiebeelden van een islamitische geestelijke die een aantal jaren terug verkondigde dat heel Nederland zich binnen enkele jaren tot de islam zou bekeren...
Slechts een paar honderd verloren zielen bekeren zich tot de islam, waarvan het grootste deel dat doet om te kunnen trouwen met hun grote liefde, of voor onzekere mensen die de wereld niet aan kunnen, en op zoek zijn naar een zeer beschermde omgeving (hierbij denk ik vooral aan meisjes in de pubertijd).
De geschifte bakvissen. Over een paar jaar hebben ze weer een andere, heilige hobbie.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

En niet te vergeten .... een "modetrend" ... hoeveel nederlanders waren in de jaren 70 en 80 aanhangers van hara krishna, de moonsecte, jezuspeople, de baghwan, .... en noem maar verder ..,?
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Plaats reactie