Getuigenis van Latife

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Plaats reactie
latife
Berichten: 4
Lid geworden op: di mar 25, 2003 2:08 pm
Locatie: Schaarbeek

Getuigenis van Latife

Bericht door latife »

Na lange tijd durf ik mijn getuigenis schrijven. Dit is neerzetten van wat ik al jaren voor mij hou.

Ik ben een ex-muslim.
Ik kom uit een Turks-Koerdische familie en ben op 6 jaar naar België gekomen met mijn ouders. Gelukkig maar voor mij!
Op 16 jaar hebben mijn ouders mij verloofd met iemand van de familie in Turkije en op 17 jaar zijn wij getrouwd. Ik heb mij toen niet verzet heb omdat ik niet beter wist en ik alles spannend vond. Ook mijn zussen zijn jong getrouwd. Ik had wèl nog wat langer willen studeren en een diploma hebben, maar mijn vader vond dat niet nodig voor een meisje.
Ik begreep hier in België dat ik door de islam eigenlijk een veel minder goed leven had dan mijn belgische vriendinnen. Toen mijn zussen naar de koranschool gingen wilde ik niet meegaan, mijn vader was daar erg boos over. Zolang ik mij kan herinnerren heb ik wel gedacht dat islam misschien niet zo goed was als iedereen wel zegde. Ik zag de vrouwen uit mijn familie hun lot ondergaan met als troost, geduld, Allah zal het belonen. Ook het wantrouwen tegenover mensen die geen muslim zijn vond ik raar, want op school had ik beste vriendinnen die niet muslim waren, maar wel goeie mensen waren.
Bijna een jaar geleden heb ik de koran gelezen, in Turkse vertaling, want ik ken niet arabisch. Toen ik daarover mijn jongste zus iets vroeg, want zij is zeer religieus, kon zij mij alleen zeggen dat allah best weet wat goed is voor ons en dat we maar moeten bidden en geloven. Niks geen echt antwoord op alle vragen. Soms vond ik echt te gekke dingen in de koran en dacht ik dat ik dat toch niet kon geloven en dat de profeet eigenlijk niet een goeie man was. Mijn zus zei dat dat was omdat ik geen arabish kan verstaan. Dat vind ik geen antwoord, als god iets aan alle mensen wilde zeggen, dan moeten zij het kunnen verstaan.
Nu mijn geloof in islam was toen al helemaal weg. Maar aan mijn familie kan ik dat zeker niet zeggen, want dan mag ik hen niet meer zien en dat is te moeilijk voor mij. Ook mijn vader en moeder zouden misschien ziek worden ervan, want zij zijn al oud.
Ik weet dat er nog vrouwen zijn zoals ik, maar niemand durft spreken, iedereen is bang voor familie.
Nu heb ik ook een dochter en mijn zus wil dat zij ook koranschool gaat doen, maar ik heb neen gezegd en nu is mijn zus wel boos. Ik heb gedacht dat mijn dochter hier in België zal leven en misschien wel met iemand van hier kan trouwen. Dan zal zij geen muslim zijn.
Voor mij is het te laat, maar voor mijn dochter niet.

Latife

(getuigenis door Latife aan Dutch gedicteerd)
Zolang in moslimlanden 50% van de bevolking in slavernij leeft, is vooruitgang onmogelijk!
latife
Berichten: 4
Lid geworden op: di mar 25, 2003 2:08 pm
Locatie: Schaarbeek

Bericht door latife »

Nu ben ik begonnen om stilaan rondom mij eens een paar opmerkingen te geven op de islam of enkele vragen te stellen over de Koran. Sommige vriendinnen kunnen er eerst nog om lachen, maar steeds krijg ik de raad om vergiffenis te vragen aan Allah en te bidden, want wat ik zeg is verkeerd. Ik moet echt wel oppassen tegenover mijn familie want anders zouden ze al iets gaan vermoeden en dan is alles uit tussen ons.
Ik werk bij Belgische mensen, die vorige week naar een begrafenis gingen. De zoon van de overledene is een tot de islam bekeerde Belg. Hij was daar aanwezig samen met zijn gesluierde vrouw. Eerst waren de aanwezigen een beetje verbaasd, maar achteraf zijn allen hem gaan groeten en deelneming gaan betuigen. Niemand heeft een verkeerd woord gezegd over zijn tot de islam bekering.
Bij mezelf dacht ik zo dat, moest het omgekeerde gebeurd zijn, namelijk een moslim die christen was geworden, de ellende niet te overzien zou zijn geweest, dat de zoon zijn eigen vader nooit zou kunnen gaan begraven hebben, dat de familie hem geweld zou aangedaan hebben indien hij daar aanwezig was geweest. Het verschil is onmetelijik groot, de moslims zijn helemaal niet verdraagzaam voor zoiets!
Ikzelf hou mmij dus maar gedeisd, omdat ik niet anders kan, maar gelukkig maar kan niemand in mijn hart kijken.

Latife
Zolang in moslimlanden 50% van de bevolking in slavernij leeft, is vooruitgang onmogelijk!
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Hallo Latife, bedankt voor je verhaal. Het is inderdaad vreemd dat ex-moslims zo weinig ervoor uit durven komen dat ze niet langer gelovig zijn. Het lijkt soms dat ze nog door de islam worden beïnvloed zelfs al hebben ze er zich van losgemaakt. Is het niet dat ze bang zijn voor represailles, dan is het wel bezorgdheid om de familie - en anderen vertellen inderdaad weer dat familieleden heel heftig kunnen reageren op afvalligheid. En zelfs zij die er wel voor uitkomen willen nog vaak vasthouden aan het idee dat het geloof heel mooi is, maar dat het de moslims zijn die het verprutsen.
De enkeling die hardop zegt dat ze het een rotgeloof vindt, krijgt de wind van voren.

Ik heb net het nieuwe boek 'Als niemand luistert' van de journalist Hans Krikke gelezen. Het gaat over de positie van allochtone meisjes die worden onderdrukt en mishandeld in Nederland (met name islamitische en surinaams-hindoestaanse). Ze vallen tussen de wal en het schip, omdat de Nederlandse hulpverlening geen antwoord heeft op deze vorm van mishandeling, waaraan niet alleen de directe familie deelneemt, maar de hele omgeving. Zelfs vaag bekende kennissen brieven alles door over wat die meisjes doen, wat uiteindelijk zelfs tot gevolg kan hebben dat ze voorgoed worden binnengehouden. Veel meisjes mogen alleen onder mannelijke begeleiding naar school, en worden dag en nacht in de gaten gehouden.
Zij leven in een toestand van terreur.

Een van de bedreigingen waar ze constant mee zijn geconfronteerd is te worden teruggestuurd naar Marokko. Als ze weigeren zich neer te leggen bij de onderdrukking en hun eigen levenspad kiezen, worden ze naar familie in Marokko gestuurd, waar ze niet meer weg kunnen omdat ze geen paspoort hebben. Ook worden ze domweg uitgehuwelijkt.

Ik moest daaraan denken toen ik zag dat jij zei: voor mijn dochter is het niet te laat. Hoe denkt bijvoorbeeld jouw man erover? Uit het boek van Krikke bleek dat veel moeders ook onder plak zaten, zowel van hun man als van het geloof, en dat ze hun dochters niet konden bijstaan.

Ik hoop maar dat dit soort dingen tot het verleden gaan behoren als het maar genoeg bespreekbaar wordt gemaakt. Dat is volgens mij de enige manier om er iets aan te doen.
Gebeurt dat niet, dan denken mensen dat ze de enige zijn met problemen. Ze komen er niet mee naar buiten, en daardoor zal er niets veranderen.
latife
Berichten: 4
Lid geworden op: di mar 25, 2003 2:08 pm
Locatie: Schaarbeek

Bericht door latife »

Beste Nina,
Ik ben een hele tijd afwezig geweest, heb er een baby bij gekregen en kom nu pas terug een beetje op krachten.
Toch wil ik je vraag beantwoorden. Ik heb inderdaad zeer veel last van druk van mijn familie, ze willen dat mijn dochter naar de koranschool gaat in de vakantie. Tot nu toe heb ik dat kunnen verhinderen met het argument dat ze een leerachterstand heeft en bijkomende lessen niet goed zouden zijn voor haar. Maar nu begint de familie rechtstreeks mijn dochter onder handen te nemen en nu vraagt ze zelf om naar die koranschool te mogen. Mijn man vindt dat ze niet moet gaan, gelukkig maar. Hij is vrij modern. Maar toch zou zijn dochter nooit met een niet moslim mogen trouwen, zelfs niet met een niet Kurd, liefst wil hij haar in de familie getrouwd zien.
Ik spreek zeer veel met mijn schoonzusje over de islam en wat die al niet voor negatiefs heeft aangericht voor de vrouwen. Zij gaat met mij akkoord, maar heeft schrik om de islam los te laten en zo in de hel te komen na haar dood. Zelf weet ik dat ik sterk ben, maar zij is niet zeer moedig. Toch moet ze me op veel punten gelijk geven.
Ah ja, nog iets, weet je dat veel turkse moslims niet eens weten dat Mohamed met Aisha trouwde toen die 9 jaar was? Mijn schoonzusje is van plan dat na te gaan en er de imam naar te vragen...Zij kon het écht niet geloven!
Veel Turken kunnen hele verzen uit de koran voordragen of aflezen, maar ze verstaan zelf niet wat ze opdreunen of lezen. Dat is toch te gek? Waarom zou God nu enkel en alleen in het Arabisch kunnen verstaan worden?

Het beste,

Latife
Zolang in moslimlanden 50% van de bevolking in slavernij leeft, is vooruitgang onmogelijk!
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Hai Latife, ik ben ook niet even vaak aanwezig, dus hierbij mijn verlate felicitaties met de geboorte van je kind! :)

Ik hoop dat alles goed voor je uitkomt. Het is goed dat je erover praat, want als je alles voor jezelf houdt, zal er zeker niets veranderen. Op dit forum zijn op dit moment grotendeels mensen met een niet-moslim achtergrond, maar wat wij zeggen wordt niet altijd serieus genomen. Het wordt meer gezien als haatzaaien en racisme. Maar dat is toch vreemd, want iedere ideologie zou moeten kunnen worden bekritiseerd, ook de islam.
Ah ja, nog iets, weet je dat veel turkse moslims niet eens weten dat Mohamed met Aisha trouwde toen die 9 jaar was? Mijn schoonzusje is van plan dat na te gaan en er de imam naar te vragen...Zij kon het écht niet geloven!
Ik ben wel benieuwd wat voor antwoord je schoonzusje kreeg. :D
In de documentaire 'Scheiden in Iran' zie je een meisje dat al op haar vijftiende van school werd gehaald en uitgehuwelijkt. Ze probeert een scheiding te krijgen. Blijkbaar hoopte ze dat haar huwelijk niet legaal was omdat ze al zo jong was uitgehuwelijkt, dus ze vroeg aan de rechter hoe oud een meisje moest zijn om te mogen worden uitgehuwelijkt. Toen de rechter 'negen' zei, keek ze nogal verbijsterd. Ik vraag me wel eens af hoe het nu met dat meisje is, omdat ze na haar scheiding rechten wilde gaan studeren.

Maar dan nog, veel moslimvrouwen denken dat de islam discrimineert omdat mannen altijd de wet hebben uitgelegd. Ze willen nu de wetten 'vrouwvriendelijker' interpreteren. Maar hoe kun je van 'sla je ongehoorzame vrouw' nou een vrouwvriendelijke wet maken? Ze kunnen niet bedenken dat de islam discrimineert omdat de wet door discriminerende mannen is gemáakt!

Wat de hel betreft: dat is een goed angstmiddel, veel mensen geloven daar zo sterk in dat ze daarom het geloof niet durven te verlaten. Nogal een paradox, vanuit mijn standpunt gezien, want als ze het geloof verlaten, verdwijnt ook het geloof in de hel.

Ik wist trouwens niet dat Turken ook de koran in het Arabisch uit het hoofd leerden, terwijl ze die taal zelf niet beheersen.
macanede
Berichten: 3
Lid geworden op: do okt 14, 2004 9:40 pm

Bericht door macanede »

latife schreef: Ah ja, nog iets, weet je dat veel turkse moslims niet eens weten dat Mohamed met Aisha trouwde toen die 9 jaar was?
Latife
Nu in Afrika zijn meisjes die trouwen op hun 9ste of 10de
weet jij waarom,
omdat het klimaat is anders, en mensen verschillen van elkaar
je ziet meisjes van 12jr en ze zijn al rijp dan anderen van 20

en als je naar warme landen gaat dan mensen worden snel rijp.
en je praat nu over iets die is al gebeurd 1400jaar gelden
en nog in een heel warme land.
mensen worden met tijd korter en niet snel rijp.
dus je moet naar een wetenschapper gaan



nog iets , als het abonormaal is dat onze profeet saw met aisha ra trouwde dan zou dit een min punt voor Hem saw, maar niemand was tegen ook de ongelovigen.
in zijn Tijd waren heel weinige muslims,

en op dit moment Islam is de grootste relegie die zich verspreidt
ook in Amerka,
waarom???

omdat veel gaan zelf lezen.

Er is Geen God dan Allah swt
we zijn op aard om hem te aanbidden
we zijn op aard voor een test en we zullen terug keren naar hem.
God stuurde boodschappers om ons de juiste weg te laten zien.

wie denkt nu dat er geen schepper is, is gewoon een Mad-man
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Nu in Afrika zijn meisjes die trouwen op hun 9ste of 10de
weet jij waarom,
Moet je horen...een vent van in de 50 die een meisje van 9 n**kt is gewoon een ordinaire pedofiel. Dat hij het een religieus tintje weet te geven geeft alleen maar aan dat hij best wel slim was en diegenen die hem daarom vereren niet zo slim .
en op dit moment Islam is de grootste relegie die zich verspreidt ook in Amerka, waarom???
Dat je meer kans hebt dat je hoofd op je romp blijft zitten...?
wie denkt nu dat er geen schepper is, is gewoon een Mad-man
Mad-woman ook goed...?
Of tel ik niet mee als vrouw zijnde...?
Amorele atheistische nitwit
macanede
Berichten: 3
Lid geworden op: do okt 14, 2004 9:40 pm

Bericht door macanede »

Mad-woman ook goed...?
Of tel ik niet mee als vrouw zijnde...?
zeker weten, als je het proces niet weet van sperma naar een mens.
hoe kan dat!
vreemd
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

"wie denkt nu dat er geen schepper is, is gewoon een Mad-man"
En hoe noem je iemand die gelooft (geloven = voor waar aannemen zonder bewijs) dat er een schepper is ?
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

zeker weten, als je het proces niet weet van sperma naar een mens.
hoe kan dat!
vreemd
LOL...je vergeet de vrouwelijke inbreng....zegt al weer voldoende... :lol:

Maar...leg eens uit...?
ik begrijp je opmerking niet tov mijn vraag.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

en op dit moment Islam is de grootste relegie die zich verspreidt
ook in Amerka,
waarom???
Net zoals hier zeker ... massale bekeringen van de autochtone bevolking... Reeds 300 vorig jaar (gegevens van de grote moskee van Brussel ) :roll:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

macanede schreef: en op dit moment Islam is de grootste relegie die zich verspreidt
ook in Amerka,
waarom???

omdat veel gaan zelf lezen.

Er is Geen God dan Allah swt
we zijn op aard om hem te aanbidden
we zijn op aard voor een test en we zullen terug keren naar hem.
God stuurde boodschappers om ons de juiste weg te laten zien.

wie denkt nu dat er geen schepper is, is gewoon een Mad-man
Je moet niet alles geloven wat ze je wijsmaken. Je bent met je Islam maar een van de 270 religies op deze wereld. Oftewel: er zijn nog 269 anderen die even hard schreeuwen als jij dat ze gelijk hebben. Een normaal mens zou allang zijn gaan nadenken over al die zogenaamde zekerheden. Maar jij blijkbaar nog niet.


Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Nu in Afrika zijn meisjes die trouwen op hun 9ste of 10de
weet jij waarom,
omdat het klimaat is anders, en mensen verschillen van elkaar
je ziet meisjes van 12jr en ze zijn al rijp dan anderen van 20
Beste Macanede,

Dit is gewoon onwaar. Door een warmer klimaat worden mensen niet eerder volwassen. Sterker nog in de meeste niet-Westerse landen groeien kinderen langzamer en blijven mensen veel kleiner. Dat heeft maar ten dele met erfelijke factoren te maken.

In veel van die landen met name in Afrika krijgen zwangere vrouwen, kinderen en de meeste andere mensen niet alle voedingsstoffen die ze nodig hebben. Daarom groeien kinderen minder en langzamer. In dat soort omstandigheden komt de pubertijd doorgaans later op gang; niet vroeger Toen in het Westen er nog meer armoede was in 18e eeuw begonnen veel meisjes pas tussen hun 15e en hun 18e te menstrueren. Dat meisjes in het Westen eerder menstrueren tegenwoordig ligt aan de gestegen welvaart; dat heeft niks met het klimaat te maken.

De reden dat de veel meisjes en vrouwen in Derde wereldlanden in het kraambed sterven heeft alles te maken met het feit dat meisjes zwanger worden gemaakt voor hun lichaam volgroeid is en dat zwangere vrouwen vaak niet het beste voedsel krijgen. Als je voor je 20e zwanger wordt heb je een veel grotere kans om te sterven tijdens de bevalling, een miskraam en/of zwakkere minder levensvatbare kinderen.
mensen worden met tijd korter en niet snel rijp.
dus je moet naar een wetenschapper gaan
Mensen worden steeds langer in het Westen omdat er meer dan voldoende is en kinderen tegen ernstige ziektes worden gevaccineerd. Een ernstige ziekte tijdens de kindertijd kan ook de groei remmen. Mensen worden dus niet steeds korter. Als je zowel geschriften en skeletten uit vroegere eeuwen bekijkt, blijkt het tegenover gestelde.
nog iets , als het abonormaal is dat onze profeet saw met aisha ra trouwde dan zou dit een min punt voor Hem saw, maar niemand was tegen ook de ongelovigen.
in zijn Tijd waren heel weinige muslims,

Er zijn geen geschreven Arabische bronnen uit die tijd. Alle Moslim geschiedenis dateert meer dan een eeuw na Mohammeds dood toen er vrijwel geen anderdenkenden in Arabië meer over waren. Er zijn ook geen teksten geschreven door Niet-Moslims die Mohammed persoonlijk hebben gekend. Met andere woorden er is geen enkel bewijs dat iedereen dit goedkeurde. Er is echter wel een Moslim bron die impliceert dat niet iedere Moslim dit huwelijk wenselijk vond.

Boechari Volume 7, Boek 62, Nr 18:
Vertelde Oersa
De profeet vroeg Aboe Bakr om Aishas hand. Aboe Bakr zei: "Maar ik ben uw broer." De profeet zei: "U bent mijn broer in de religie van Allah maar het is wettig voor mij om haar (Aisha) te huwen."


Aboe Bakr, de vader van Aisha, maakte bezwaar tegen dit huwelijk, maar Mohammed veegde dat van tafel. Boechari heeft de meest gerespecteerde Hadith collectie samengesteld, dus deze overlevering wordt door Moslimgeleerden als authentiek beschouwd.

Met vriendelijke groet,

Linda
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Nog wat informatie over de ongewenstheid van vroege zwangerschappen.

http://www.unfpa.org/swp/2003/english/ch5/index.htm

Pregnancy is a leading cause of death for young women aged 15 to 19 worldwide, with complications of childbirth and unsafe abortion being the major factors.(1) For both physiological and social reasons, women in this age group are twice as likely to die in childbirth as those in their twenties. Girls under age 15 are five times as likely to die as those in their twenties.(2)

Mohammed gaf beslist het verkeerde voorbeeld.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
abdel_malik
Berichten: 13
Lid geworden op: za okt 28, 2006 4:16 am

Bericht door abdel_malik »

latife schreef:Nu ben ik begonnen om stilaan rondom mij eens een paar opmerkingen te geven op de islam of enkele vragen te stellen over de Koran. Sommige vriendinnen kunnen er eerst nog om lachen, maar steeds krijg ik de raad om vergiffenis te vragen aan Allah en te bidden, want wat ik zeg is verkeerd. Ik moet echt wel oppassen tegenover mijn familie want anders zouden ze al iets gaan vermoeden en dan is alles uit tussen ons.
Ik werk bij Belgische mensen, die vorige week naar een begrafenis gingen. De zoon van de overledene is een tot de islam bekeerde Belg. Hij was daar aanwezig samen met zijn gesluierde vrouw. Eerst waren de aanwezigen een beetje verbaasd, maar achteraf zijn allen hem gaan groeten en deelneming gaan betuigen. Niemand heeft een verkeerd woord gezegd over zijn tot de islam bekering.
Bij mezelf dacht ik zo dat, moest het omgekeerde gebeurd zijn, namelijk een moslim die christen was geworden, de ellende niet te overzien zou zijn geweest, dat de zoon zijn eigen vader nooit zou kunnen gaan begraven hebben, dat de familie hem geweld zou aangedaan hebben indien hij daar aanwezig was geweest. Het verschil is onmetelijik groot, de moslims zijn helemaal niet verdraagzaam voor zoiets!
Ikzelf hou mmij dus maar gedeisd, omdat ik niet anders kan, maar gelukkig maar kan niemand in mijn hart kijken.

Latife
Het verschil is dat die broeder tot de waarheid is bekeerd en jij tot de leugen na de waarheid gekend te hebben.
la ilaha il allah
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Het verschil is dat die broeder tot de waarheid is bekeerd en jij tot de leugen na de waarheid gekend te hebben.
Abdel, kan je hier antwoord op geven?
Wanneer echter een godsdienst vrijheid van spreken en verschil van mening onderdrukt, dan getuigt het tegen zichzelf. Wat proberen de godsdienstige leiders te verbergen? Waarom is kritiek uitgesloten? Als de islam werkelijk de “uiteindelijke waarheid” en de “definitieve openbaring” is, dan behoeft het geen enkele uitdaging te vrezen. De leiders zouden in staat moeten zijn het te verdedigen door woorden alleen, want zijn aantrekkelijkheid is vanzelfsprekend. Mensen zouden vrijwillig en zonder bedreiging van geweld tot de islam moeten toestromen. Aan de andere kant, als de mensen het willen verlaten - een ondenkbare gedachte aangezien de islam zo ontzagwekkend is - dan zou dit moeten worden toegestaan zonder vervolging of omdat er een zwaard boven hun hoofden hangt.

http://answering-islam.org/Dutch/arland ... igheid.htm
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ik geef hier een update over het leven van Latife, zij heeft me gevraagd dat te doen.

Met Latifa gaat het op dit moment niet zo erg goed. Ze is depressief en volgens mij zou je voor minder...
Onder zware druk van de familie en van de door hen beïnvloedde dochter zelf heeft Latife's dochter dan toch afgelopen zomer de Turkse koranschool bezocht. Na de eerste week daar begon de ellende. Het kind kwam naar huis met de boodschap "Atatürk was een goddeloze, een schande voor de Turken en de aarde heeft zijn dode lichaam weer uitgespuugd"... Daarop trok Latife naar de imam daar met de vraag of hij godsdienstonderricht gaf of aan politiek deed in zijn koranschool en haar dochter thuisgehouden. Ze heeft zich grondig gedocumenteerd over Atatürk en met haar dochter over hem gesproken zodat ze inzag dat dankzij Atatürk de Turkse vrouwen het veel en veel beter kregen onder zijn seculiere wetten en dat hij Turkije naar de molderniteit heeft geleid.
De ganse familie van Latife is vorig jaar op bedevaart naar Mekka geweest, boos op Latife omdat zij thuisbleef... Toen ze terugkwamen waren ze nog meer geïndoctrineerd en begonnen ze haar vijandig te behandelen, eisten dat ze zich samen met haar dochter ging sluieren en "deftig", traditioneel ging kleden. Latife stuurde hen wandelen. Het breekpunt voor Latife kwam op een trouwpartij in haar familie, waar ze blij heenging, mooi uitgedost in avondkledij, ook haar dochter had een nieuwe avondjurk aan met spaghettibandjes voor haar eerste echte "uitje" in familiekring. Op die trouwpartij heeft één van haar schoonbroers in het bijzijn van alle feestgangers luidop aan Latife gevraagd of ze de betekenis van het Turkse woord voor "hoer" begreep en haar gezegd dat ze haar dochter voor dit beroep aan het opleiden was... Latife is hierom zo boos geworden dat ze samen met haar dochter het feest verliet en met een taxi naar huis ging (150 km ver!).
Later kwam een delegatie van de familie op bezoek om haar te zeggen dat het verkeerd met haar ging aflopen, dat ze al haar Belgische vriendinnen moest laten vallen, dat ze nog enkel met Turkse moslima's mocht omgaan, dat ze moest stoppen met studeren (Latife was hier zo gelukkig om, ze zou voor het eerst in haar leven een echt diploma halen!) en dat ze haar dochter "op het rechte pad" moest opvoeden...
Latife heeft toen de ganse familie adieu gezegd, wat erg moeilijk is voor haar omdat ze aan hen gehecht is en de meesten dan nog in haar onmiddellijke omgeving wonen. Door deze hele toestand is ze depressief geworden, waarop de familie het gerucht verspreidde dat Latife depressief werd omdat ze het "ware geloof" niet goed beleeft...

Gelukkig maar dat haar man de hele heisa van zijn eigen en zijn schoonfamilie ook beu is, ze hebben samen besloten om een huis te zoeken ergens in Vlaanderen en de hele kliek ver achter zich te laten.

Latife's woorden : "Zij leven in het verleden, ze worden steeds meer achterlijk. Ik kijk naar de toekomst, die wil ik mooi en goed voor mezelf en mijn kinderen. Zolang ze in mijn leven en omgeving zijn zal ik niet tot rust komen, daarom moeten we verhuizen."

Ik heb haar veel moed toegewenst en hoop zo dat ze zich binnenkort weer gelukkig kan voelen. Want Latife is het waard !!!!!
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Alaah zal haar familie straffen,ze krijgen geen eten in het paradijs.
En alleen maar oude vrouwen in plaats van die 72 maagden.

Manipulatie,monddood maken,onbeschoft.
Kinderhaters.

Nou je mag van mij tegen haar zeggen dat ik aan haar denk, en dat ik haar gedank in mijn gebed. Ook al gelooft ze niet meer.

Laat haar psychische hulp zoeken als ze dat al niet gedaan heeft.
Veel frisse buitenlucht kan ook goed doen.
ik weet waar ik over praat.

hartelijke groeten Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

dat is echt verschrikkelijk!! belachelijk dat ze mensen zo weten te demotiveren en dat ze op deze manier al het moois in haar leven kapot willen maken :(

ik wens haar veel sterkte en veel kracht. als je haar spreekt, zeg haar dat ze heel dapper is en echt een voorbeeld voor velen. de manier waarop ze haar eigen leven leiden wilt getuigt van heel veel moed, lijkt me echt een topmens :)
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik hoop dat Latife snel van haar depressie herstelt. Ik ben blij dat haar man partij kiest voor haar en hun dochter. Als ze elders gaan wonen scheelt dat hopelijk veel gezeur.
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Van je familie moet je het maar hebben. Ongelovelijk. Zeker nog als je deze pagina leest en dan nog allerlei achterlijke kreten van moslims leest op het verhaal van Latife.
Ik weet alleen niet of ze over die depressie heen komt. Want dat je familie zo naar tegen je doet, dat is echt hardstikke moeilijk. Hopelijk heeft ze steun aan haar man, kinderen en lieve vrienden.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het is volgens mij voor haar beter als ze met deze familie kapt.
Het doet even zeer, maar het scheelt haar later veel problemen en hartzeer.
Ik hoop dat ze dat snel gaat inzien, en ik wens haar sterkte , en ik hoop ook dat ze snel van haar depressie herstelt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Een schandaal vind ik dit.
Te grof voor woorden..

Ik hoop dat haar man uit het goede hout is gesneden en een dikke muur tussen haar en haar EX-familie kan bouwen.

Maar Dutch, waarom kan Latife haar verhaal niet zelf kwijt op deze site en doet ze dat via jouw???
Het is volgens mij toch wel een sterke vrouw ondanks dat ze nu wat in de geestelijke ellende zit.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Wat een schande. En alweer een aanduidigen dat de "gewone moslims" in haar familie meer en meer fascistisch worden.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Maar Dutch, waarom kan Latife haar verhaal niet zelf kwijt op deze site en doet ze dat via jouw???
Latife beheerst enkel Turks, Kurdisch en Frans, geen Nederlands dus. Ze is ook niet zo handig met een computer, vandaar dus.
Ik zal haar jullie steun en aanmoedigingen overbrengen, gelukkig heeft ze een netwerk van kafir-vriendinnen en toekomstige collega's die haar zeker zullen helpen !
Plaats reactie