Jordaanse koning roept op tot integratie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Jordaanse koning roept op tot integratie

Bericht door sprot »

AMSTERDAM - Samenwerking zorgt voor meer voorspoed, veiligheid en vooruitgang. ‘Door samenwerking kunnen we een toekomst creëren die verrijkt is met respect voor onze unieke culturen en gesterkt is door ons menszijn.’ In een toespraak in het stadshuis van Amsterdam sprak koning Abdullah II van Jordanië dinsdag over begrip en gedeelde normen en waarden. Het was de eerste keer dat een staatshoofd in de raadszaal van het stadhuis sprak.

De koning riep alle wereldleiders op om de boodschap van vertrouwen in deze gedeelde waarden en normen uit te dragen. ‘Want onze kinderen zijn het doelwit van hen die een nieuwe generatie van extremisme, angst en verdenking zoeken.’ Niemand zou uitgesloten moeten zijn om deel te nemen en te delen ‘in de belofte van deze eeuw’. De oproep van de koning was volgens hem niet alleen voor de oren van leiders bestemd. Iedereen kan tweedeling voorkomen en overwinnen, zo meende de koning.

Islamitische gemeenschappen zijn volgens de koning belangrijke partners om over vrede en vooruitgang te praten. ‘Iemand hoeft zijn identiteit als moslim niet op te geven om een goed burger te zijn, noch hoeft hij zijn goed burgerschap op te geven om een goed moslim te zijn’, aldus de koning. Iedere vorm van geweld die uit naam van religie wordt gepleegd moet dan ook verafschuwd worden. ‘Tolerantie, broederschap en menselijkheid zijn waarden die door verschillende culturen en religies over de hele wereld worden gedeeld’, zei Abdullah.

Na zijn speech kreeg de koning een replica van het Nederlandse VOC-schip Batavia aangeboden. Het schip uit 1628 leed schipbreuk voor de Australische kust, maar keerde in de twintigste eeuw naar Nederland terug toen schipbouwer Willem Vos besloot het schip op ware grootte na te bouwen. ‘Opdat u als u Amsterdam moet verlaten, terugkomt, ook al duurt het even’, zo sprak Job Cohen, burgemeester van Amsterdam.

Eerder op de dag had Abdullah II in aanwezigheid van minister-president Jan Peter Balkenende en Cohen een krans gelegd bij het nationaal monument op de Dam. Koningin Rania was niet aanwezig bij deze plechtigheid. De vrouw van de Jordaanse koning loopt moeilijk omdat haar linkerenkel is gebroken.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

‘Door samenwerking kunnen we een toekomst creëren die verrijkt is met respect voor onze unieke culturen en gesterkt is door ons menszijn.’
Prachtige woorden!


Nederland
Afbeelding


Jordanië
Afbeelding

AfbeeldingKoning AbdullahAfbeeldingKoningin Beatrix
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

‘Iemand hoeft zijn identiteit als moslim niet op te geven om een goed burger te zijn, noch hoeft hij zijn goed burgerschap op te geven om een goed moslim te zijn’, aldus de koning. Iedere vorm van geweld die uit naam van religie wordt gepleegd moet dan ook verafschuwd worden.
Inderdaad prachtige woorden, dat moet ik eerlijk toegeven, van deze (laten we dat vooral niet vergeten) dictator...
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Iedere vorm van geweld die uit naam van religie wordt gepleegd moet dan ook verafschuwd worden.
daarom dat er in Jordanie lustig op los wordt gemarteld en dat mensen die zich tot het christendom bekeren in de gevangenis worden gegooid?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Moord op een vrouwelijke familielid omdat je liever een verwant vermoord dan dat de buren over je roddelen komt daar regelmatig voor. (Dat noemt men eerwraak om de een of andere reden.) Als je iemand met dat motief vermoord en je geeft het toe dan ga je hooguit een paar jaar de gevangenis in. Als je als vrouw wordt verkracht, wordt je als medeplichtig beschouwd. Ook dat is wettelijk vastgelegd. Yasser Arafat heeft die wetten in de Palestijnse gebieden ook ingevoerd zodra hij aan de macht kwam.

Jordanië is een van de vele landen waar ik niet vrijwillig voet aan de grond zou wensen te zetten.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Jordanië


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Wat leuk...
Op het laatste plaatje zie ik een kruis.. :D
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Ik heb medelijden met jullie... overal waar afgod(met baard) christenen kijken zien ze kruizen.. Ga je me vertellen dat je daar ook een kruis ziet? ... click hier
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Prachtig die plaatjes die de zo mooi de verscheidenheid van de pre-islamitische beschaving weergeven!

We want more!
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Maroc_21 schreef:Ik heb medelijden met jullie... overal waar afgod(met baard) christenen kijken zien ze kruizen.. Ga je me vertellen dat je daar ook een kruis ziet? ... click hier
Iqra, bedoel je dit met "wij respecteren ook het Christendom tog?"
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
RH
Berichten: 85
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 11:30 pm

Bericht door RH »

Maroc_21 schreef:Ik heb medelijden met jullie... overal waar afgod(met baard) christenen kijken zien ze kruizen.. Ga je me vertellen dat je daar ook een kruis ziet? ... click hier
hey dat is mohammed de anti christ :wink:
Ki mi-Tsion tétsé Torah oeDevar-haShem Miroeshalajiem
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Ketter, ga geen uitspraken van een ander gebruiken om iemand anders mee aan te vallen...

Daar heb ik jullie reeds voor gewaarschuwd.

Het was geen anval op de individu(e) noch een aanval op de religie maar een kritiek op de religie van afgod(met baard)-letterfanaten.

Mag ik?
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ja grappig.
Maroc blijft me verbazen. Het zijn niet alleen kruizen, maar hij plaatst ook nog eens een plaatje van een heidense tempel. :D

Afbeelding

ed-Deir of het Klooster. Daterend uit het einde van de 1e eeuw n.C. is dit zeker één van de meest indrukwekkende monumenten van de Nabatese hoofdstad. De façade van het uit de rots gehouwen bouwwerk is 49m. breed en 39m. hoog maar minder uitgewerkt dan al-Khazneh. De gevel is eenvormig geel wat de soberheid van het geheel nog versterkt. De urne tussen het gebroken fronton is imposant met haar 9m. hoogte. De kleine kamertjes getuigen dat ed-Deir werd gebruikt als tempel, eindbestemming van vele Nabatese processies : de Nabateëers aanbaden de zon en moesten er voor hun heilige ceremonieën zo dicht mogelijk bijkomen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

:)

Ik vind hem mooi........
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Inderdaad, een mooie stad. oh wacht, ik heb Petra aan de telefoon....
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik ook. :D

Het is jammer dat deze tempel in Jordanie staat.
Ander zou ik er naar toe willen.
Ik hoop maar dat de Taliban, Hamas of Herzbollah deze tempel met rust zullen laten en niet opblazen.

Misschien kan ik er later eens naar toe als Islam verslagen is, en iedereen in Jordanie Christen of Boedist is.
Dat zal niet zo lang meer duren. Nog een paar jaar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie