Armoede rukt op in Nederland

Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Armoede rukt op in Nederland

Bericht door H.Numan »

Dit is bureaucratie in actie. Die kennen ook inflatie. Aanzienlijk meer dan de economie.

Eventjes logisch nadenken. Sinds we computers hebben, hebben we nog nooit zoveel mensen EXTRA nodig gehad. Voor de goede orde: ik laat de IT afdeling volledig buiten beeld. Alleen hele grote bedrijven hebben een IT afdeling nodig, de meeste bedrijven kunnen het doen met een freelance IT manusje van alles. Als ze tenminste hun netwerk behoorlijk opgezet hebben. (Hetgeen zelden het geval is ....) :inv:

Nee, waar ik naar kijk is de enorme hoeveelheid werk die verzonnen is na 1985. De werknemer werkt nog steeds 40 uur per week. Met een computer zou hij z'n werk gemakkelijk in 20 uur kunnen doen. Je zou dus zeggen dat sinds er pc's zijn het aantal administratieve functies met 50% gedaald is. Integendeel, er zijn vandaag de dag veel meer mensen bezig om alles te administreren en registreren dan ooit te voren.

Die inflatie is het probleem. Geef die mensen echt werk, en iedereen gaat er op vooruit.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Armoede rukt op in Nederland

Bericht door Ariel »

Tja, wat is armoede. Bijna iedereen in Nederland krijgt één of meerdere uitkeringen. Iedereen in Nederland hoeft geen honger te lijden.

Eigenlijk kan ik ook zeggen dat ik tegenwoordig, sinds ik met pensioen zijn ook arm ben, want ik kan geen drie of vier keer per jaar op vakantie net zo als vroeger.

Armoede is relatief. Je bent niet absoluut arm, maar je hebt wel minder dan iemand anders. Je buurman heeft bijvoorbeeld twee auto's en jij alleen een fiets; je buurman gaat op vakantie naar Amerika en jij moet thuisblijven omdat je voor een vakantie geen geld hebt.

Tja, en als je net zoals je buurman op vakantie naar Amerika wil, of een nieuwe auto, computer, nieuwste dure telefoon, enz wil kopen terwijl je geen geld hebt, en dat geld gaat lenen, en door de afbetaling geen geld meer overhoudt om kleding en eten te kopen, ben je dan arm, of ben je dan een beetje dom.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Armoede rukt op in Nederland

Bericht door H.Numan »

Ik ben het volledig met je eens; zo'n beetje alles is relatief. Toen ik in dienst zat en mijn (oude) ooms daar over vertelde zeiden die: 'Ach, waar praat je over! Wij sliepen op strooien britsen en aten wat de kok uit zijn ketel lepelde. Een keuze menu? Dat hadden de officieren niet eens!' Veel later kwam ik een keertje terug in mijn opleidingscentrum. Ik wist niet wat ik zag... waar wij in stapelbedden van 3 hoog gelegerd waren, met een algemene wasruimte voor 100 man aan het einde van de gang hadden de heren nu gezellige 4 persoonskamers voorzien van wc en douche. Er schoten twee gedachten door me heen:
1- Goh, als mijn ooms zaliger gedachtenis dit eens mochten zien
2- Lieve hemel! Ik zeg bijna hetzelfde als mijn ooms destijds. Ben ik al zou oud..... ?

Even zo goed rukt ook de relatieve armoede op. Wat vroeger gratis was, daar moet je nu voor betalen. De bank, bijvoorbeeld. Wat vroeger goed betaalbaar was maar karig is nu peperduur en ontzettend royaal. Het ziekenfonds, dus.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Tweedeling wordt alleen maar groter in Nederland

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef: Eventjes logisch nadenken. Sinds we computers hebben, hebben we nog nooit zoveel mensen EXTRA nodig gehad.
Mag ik even aanhaken? Sinds de computer hebben we nog nooit zoveel kantoor gebouwen (onnodig) neergezet. Gevolg? Enorme leegstand!

Ik herinner me nog mijn professioneel ingerichte reclamestudio in het centrum van Amsterdam lang geleden. Vijf tekentafels, een doka met een pittig zware grote verticale repro camera, en allerhande hand gereedschap. En natuurlijk papier, wit papier, gekleurd papier en stevig wit werkteken karton om teksten en prints op te plakken. Opplakken deden alle reclamebureaus met een soort kleverig sperma uit een potje met kwast, dat rubbercement werd genoemd. Ik was een van de eerste onder de bureaus die - werkende met de 'sperma pot' - met een waxcoater ging werken. Had ik afgekeken van de montage afdeling van De Telegraaf. En dan zie je dat de 'plakafdeling' van de reclamebureaus halsstarrig blijft vasthouden aan het sperma potje met de lijmkwast. Pas jaren later waren alle bureaus overgestapt op de waxcoater. Daarmee kon je geplakte teksten loshalen en verschuiven. Dit doet me denken aan de vasthoudendheid van moslims aan hun primitieve achterlijke heidense woestijn haat religie.

Met de intrede van de Apple computer - Duitse reclamebureaus werkten in die tijd met de Atari computer in plaats van de Apple computer. Ja ja, die van de spelletjes - begon de tekentafel langzaam te verdwijnen en was knippen en plakken voortaan een kwestie van overweg kunnen met de computer en de dure opmaak- en tekenprogramma's als Quark X-press, In-Design, Illustrator en Photoshop.

Op het hoogtepunt van het grote geld verdienen (grootste klant was bij mij ABN AMRO) werkte ik alleen aan huis achter de computer, met naast mij een oudere reserve computer, een scanner en (grote A3) printer. Ik werkte met twee vaste freelancers (toppertjes) buiten de deur.

In Amerika werkt sinds jaar en dag de meerderheid van kantoorpersoneel aan huis. In Nederland gebeurt alles 20 of zelfs 50 jaar later. Vandaar dat men hier op grote voet verder ging met grote en grotere kantoorgebouwen uit de grond te stampen. Beleggers, investeerders en bouw ondernemingen wisten blijkbaar niks anders te bedenken. En de politiek? Die kent tegenwoordig maar aan één prangende vraag: hoe stel ik straks mijn carrière buiten de politiek veilig? (het meest duidelijke voorbeeld hiervan herkennen we in misselijk makende PvdA coryfee Wim Kok). Regeren is vooruitzien en daar wil de politiek liever niet zijn hersencellen aan branden.

Hieronder een collage van berichten over leegstaande kantoorgebouwen. Maar . . . altijd positief blijven zoeken naar oplossingen, ook al doet de politiek daar niet aan mee. Woningruimte voor studenten in Amsterdam en omstreken is opgelost door de herindeling van een zee aan leegstaande kantoorgebouwen in Diemen. Daar bevindt zich nu Campus Diemen Zuid http://campusdiemenzuid.nl

Men heeft nu de gelegenheid de tergend schandalige grote woningnood onder jonge mensen op te lossen. Dat gaat nooit echt lukken, want vrij komende sociale huurwoningen bestaan er nauwelijks meer. Ze bestaan wel, maar zijn bezet door moslims: Amsterdam-oost, Amsterdam-west, Amsterdam-noord en ook Amsterdam-zuid voor het oude gedeelte, als het na renovatie niet in de verkoop is gedaan voor kapitaal krachtige kopers.

De Zeitgeist zal het ons leren. Beter gezegd: tonen.

Hieronder - voor de geïnteresseerde - een kleine collage van artikelen over de kantoren leegstand waarin vooral de overheid als een volleerd blind paard zeer hoog scoort. icon_thumbup.gif
Spoiler! :
NIEUWEGEIN – 14 juni 2014 - De tien gemeenten in de regio Utrecht hebben deze week een overeenkomst ondertekend om de kantorenleegstand aan te pakken en de regionale kantorenmarkt weer gezond te maken. Zo gaan ze actief de omvorming van leegstaande en boventallige kantoorpanden naar woonruimte ondersteunen. En nog belangrijker: bestaande plannen voor nieuwe kantoren worden sterk beperkt en er worden geen nieuwe plannen ontwikkeld.
De tien gemeenten, waaronder Nieuwegein, Houten, IJsselstein, Vianen en Utrecht hebben de vérgaande onderlinge afspraken vastgelegd in de ‘Regionale Overeenkomst Kantoren 2014-2030’.

AMSTERDAM – 3 juni 2014 - De vastgoedbeurs Provada is vandaag van start gegaan in de Rai in Amsterdam. Het thema van vandaag is de problematische leegstand in kantoorpanden.
Dit staat echter al tientallen jaren hoog op de agenda van gemeentes, banken en projectontwikkelaars. Wanneer bedenken ze nou eindelijk eens dé oplossing?

DEN HAAG - 21 mei 2014 - Leegstand kantoren ontploft.
“Kantoorruimtegebruik staat onder druk, ook bij een aantrekkende economie”, voorspelt Léon A.H. de Lobel van DTZ Zadelhoff, makelaar in bedrijfsonroerend goed. ”Het staat onomstotelijk vast dat het aanbod zal toenemen door het veranderende ruimtegebruik door organisaties.”
Er komt meer leegstand. Als bedrijven bij verhuizing nu tenminste maar in een bestaand kantoorgebouw zouden willen kruipen. Maar het Strafhof geeft het slechte voorbeeld: nieuwbouw. Terwijl Den Haag er grote, lege tweedehands kantoren van het Rijk bij krijgt. Drie voorbeelden.
1. In 2015 komt het Ministerie van Sociale Zaken en werkgelegenheid bij de Laan van NOI vrij. 60.000 vierkante meter. Prima kantoor tegen de spoorlijn; in 2005 is het opgeknapt. Compleet met 344 parkeerplaatsen.
2. In 2016 komen twee reuzen op de markt. De ‘Aponrots’ van architect Dick Apon, oftewel de ‘apenrots’ van Buitenlandse Zaken aan de Bezuidenhoutseweg. Groot: 83.000 vierkante meter. Het pand beschikt over 458 parkeerplaatsen. Met zijn kleine balkonrandjes zou BZ misschien geschikt zijn voor huisvesting, iedereen een balkonnetje.
3. Aan de Brasserskade komt Defensieleergangen vrij; drie gebouwen met een gezamenlijke 25.000 vierkante meter. Prima conferentieoord, wie wil?
Opvallend: al deze gebouwen zijn circa tien jaar geleden compleet gerenoveerd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Armoede rukt op in Nederland

Bericht door Mahalingam »

In de noordelijke provincies is al heel lang veel werkeloosheid en veel armoe.
Dus worden er banenplannen bij de vleet gemaakt. Die geven werk aan al die mensen die moeten plannen, vergaderen, rapportjes schrijven enz. En verder niet.
Hoogleraar: Stop met bedenken banenplannen voor het Noorden
Het Noorden moet stoppen met het bedenken van nog meer banenplannen. Die leveren veel papier op, maar geen banen. Er moeten keuzes gemaakt worden. Dat zegt hoogleraar regionale arbeidsmarktanalyse Jouke van Dijk van de Rijksuniversiteit in Groningen. [...]
De hoogleraar roept overheden op om reëel te zijn en keuzes te maken. "Dat betekent bijvoorbeeld dat we ons moeten realiseren dat er in het Noorden 80.000 banen extra nodig zijn, maar dat het ons zeker niet zal lukken om dat aantal met welk plan of initiatief dan ook, te halen.
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/hoogler ... or-noorden
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Een beschaafd land biedt werk voor iedereen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hans van de Mortel: herstel de Ambachtschool weer in ere! Nederland heeft de grootste psychologen dichtheid in de wereld. Niet alleen figuurlijk, maar ook LETTERLIJK. En hebben die allemaal werk? Nee, natuurlijk niet.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Armoede rukt op in Nederland

Bericht door Pilgrim »

Vluchtelingen drukken op tekort huurwoningen

Johnny Quid | 07-10-14

Net als de zorg en het onderwijs zijn onder Rutte II ook de huurwoningen in de sociale sector vakkundig gesloopt. Mede dankzij het Woonakkoord van Stef Blok. Hogere huren, hogere lasten en hogere verhuurdersheffingen hebben het plafond voor sociale huur verhoogd. Waardoor minima geen huurhuis meer kunnen betalen. Briljant, alle paupers terug naar pauperstan! Woningcorporaties moesten intussen veel huizen de vrije markt opduwen, waardoor er minder huurhuizen overbleven. En dan lezen we vandaag dat de gemeente momenteel niet alle vluchtelingen met een verblijfsvergunning een woning kan aanbieden, zonder hulp van het Rijk. Waar Teeven zegt dat gemeenten gewoon niet zo moeten janken en hun taak moeten uitvoeren. Volgend jaar wordt dat nog erger. In 2014 moesten gemeenten ruim 15.000 vluchtelingen een huisje toekennen, maar dat is bij 7000 vluchtelingen met verblijfsvergunning niet gelukt. Volgend jaar is het totaal aantal vluchtelingen dat recht heeft op een huis van de gemeente 29.000. Succes daarmee. Want er zijn intussen zat starters, gescheiden mensen en andere inheemse Hollanders die ook graag gebruik willen maken van een sociale huurwoning. Zeg maar, de oorspronkelijke doelgroep van de sociale sector. Sluit maar achteraan aan, jongens, en geniet van het uitzicht vanaf de wachtlijst. De woningcorporaties -waar mensen 60k per maand kunnen verdienen en bestuurders rijkelijk beloond worden- zijn te druk bezig met zichzelf. Snijvlak van publiek en privaat bestuur, dus ontaard in maffiapraktijken. Hogere huurprijzen, minder beschikbare woningen, meer vluchtelingen en achteraan in de rij de mensen die sowieso gebruik horen te maken van sociale huur. Allemaal dankzij sloopkogel Stef Blok, de woonmaffia en de molensteen van vluchtelingen die om de nek van gemeenten hangt. Onze conclusie: het is weer perfect geregeld in Nederland Regulierland en gelukkig zijn de inwoners van dit land er totaal niet de dupe van.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... tekor.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

VVD en PvdA zijn de zieke ratten in de politiek

Bericht door Hans v d Mortel sr »

VVD en PvdA hebben zich gezamenlijk nadrukkelijk gemanifesteerd als de ultieme smeerlappen en schofterige hufters van Nederland. Je kunt geen twee meesters tegelijk dienen: God en de duivel.

Islamitisch parasieten volk
Al dat Afrikaanse tuig waaronder zo goed als geen begripvolle tolerante moslim negers schuilen die voor onze cultuur en samenleving ook maar enig begrip kunnen opbrengen, anders dan met het doel hier te komen op onze zakken te teren. Parasiteren op andersdenkenden zit moslims nu eenmaal in het bloed. Dat heb ik niet bedacht, maar God of zijn evenknie Darwin. En ook al zouden er een paar welwillende Zwartepieten onder de Afrikaanse parasieten vertoeven, er is GEEN WERK voor niet goed opgeleiden en er zijn al helemaal geen leeg staande sociale huurwoningen.

Ons eigen volk, wat sociale huurwoningen aangaat, mag gemiddeld minstens 10 jaar wachten. Zodra de Afrikaanse moslim zijn verblijfsvergunning heeft, wordt er een passende , soms riante, huurwoning voor hem gevonden. Niet zo moeilijk wanneer de gelukkige gemeente aan zijn NSB-taktiek een prioriteiten label hangt.

Ik heb het al een paar keer op FFI verteld. Over dat beschaafde vluchtelingen gezin uit Afghanistan waarvan de vader dokter is en met wie ik in zijn huis diverse keren van gedachte heb gewisseld. Zij hadden GEEN definitieve verblijfsvergunning en werden in een prachtige door de gemeente ingerichte EENGEZINSWONING ondergebracht die geen sociale huurwoning was, maar qua huur minstens € 1000,- moest ophoesten. De gemeente doet dit NOOIT en te nimmer voor eigen ingezetenen. In extreme gevallen, voor in financiële moeilijkheden geraakte inwoners (zoals ik met mijn gezin was overkomen), betaalt de gemeente voor maximum een jaar een flinke tegemoetkoming in de huur. Maar de Afghanen bivakkeerden al jaren in Diemen. Niet in een studenten container (waarom worden die niet massaal neergezet voor asiel zoekers?) maar in een prachtige eengezinswoning!

HET EIGEN VOLK KAN OPROTTEN! Zeg maar DOOD VALLEN!

Oprotten? Het eigen volk?
Jazeker, de gemeente heeft ons laten creperen toen ik in financiële moeilijkheden kwam. Wij moesten, na een jaar huur compensatie van de gemeente, verplicht zelf een andere woning gaan zoeken in Nederland, op straffe van uitzetting op de straat door de harde hand van de rechterlijke macht! De gemeente deed niks voor ons. Dat is de werkelijkheid. Het verwondert mij dat ze ons niet het advies gegeven hebben om te emigreren. Ik was toen 62 jaar. Hoe ziek is dit land? Ik heb geen hekel aan andersdenkenden. Wel aan de mensen van de politiek. Zij zijn de SCHOFTEN! En ze mogen van mij allemaal vandaag de ziekte krijgen die uit zes letters bestaat en waaraan ze langzaam mogen doodgaan. Niet de Afrikaanse gelukzoekers. Die dragen geen schuld. Iedereen heeft het recht alles in het werk te stellen om te overleven. OOK PARASIETEN. Dus ook de politici. Maar zij vinden van zichzelf dat zij de goede, de gezonde parasiet zijn. Net zoals de nazi's destijds.

Gelukkig nieuwjaar
Het is de politiek die zijn eigen inwoners te kakken en te schande zet en laat verrotten in armoede. Hitler deed dat NIET! Die zorgde ervoor dat vele mensen weer zelfrespect kregen en aan het werk kwamen. De afloop was dramatisch. Misschien loopt het voor ons wel beter af. Hoop doet leven. Dit laat niet onverlet dat zowel de politiek van Hitler als meneer Rutte even verdorven zijn. De stank is inmiddels ondraaglijk geworden. Nog even geduld. Op 1 januari is er weer een gelegenheid om ons zelf moed in te spreken en positief vrolijk te doen alsof er niets aan de hand is en dat het allemaal vanzelf wel weer op zijn pootjes terecht zal komen. Met Allahs zegen uiteraard.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Armoede rukt op in Nederland

Bericht door Mahalingam »

Ik zei eerder:
In de advocatuur zit ook een beetje de klad. Het gilde is te groot geworden voor zijn gastheer. Werkeloze advocaten: ze zijn er. De staat gaat bezuinigen op de pro-deo hulp. En de wet van vraag en aanbod: er zijn al advocaten die voor half geld (=100 euro per uur) werken.
en nu lees ik:
Dreigende halvering sociale advocatuur?
De advocaten vrezen dat inkomsten uit sociale advocatuur onvoldoende zullen zijn voor een rendabel kantoor. Tachtig procent van de advocaten voorziet grote gevolgen voor het kantoor door de verlaging van het basisbedrag van de vergoeding.

Door een andere bezuinigingsmaatregel worden rechszoekenden verplicht eerst naar het Juridisch Loket te gaan voordat ze naar een gesubsidieerde advocaat kunnen gaan. Het Juridisch Loket gaat dan als een zeef fungeren. Ongeveer drie op de vier advocaten vindt dat geen goed idee.
http://www.geldenrecht.nl/artikel/2015- ... advocatuur
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Armoede rukt op in Nederland

Bericht door King George »

vr 23 jan 2015, 07:47

'Armoede door enorme huurstijgingen'

AMSTERDAM - Er is sprake van enorme huurstijgingen, vooral wanneer een huurwoning vrijkomt. In 2014 steeg de huur voor de nieuwe bewoner gemiddeld met 22,6 procent. Steeds meer huurders zitten financieel in de knel. Het aantal huisuitzettingen steeg in 2013 met 8 procent ten opzichte van het jaar ervoor.


Afbeelding
Leden van de Woonbond hebben al vaker gedemonstreerd en actie gevoerd tegen de soms exorbitante huurverhogingen waarmee huurders worden geconfronteerd.
Foto: ANP


Dit stelt de Woonbond die vrijdag de campagne Blokkeer de huurverhoging start. De huurstijgingen liggen ver boven de inflatie. Juist de corporaties die voor een bestand aan betaalbare woningen zouden moeten zorgen, verhogen de huren sterker dan particuliere verhuurders. In de gereguleerde sector, waar woningen in aanmerking komen voor huurtoeslag, verhoogden de corporaties de huren vorig jaar gemiddeld met 4,7 procent, terwijl het in de particuliere sector bleef bij een stijging van 3,8 procent.

De gemiddelde huurstijging in twee jaar tijd is volgens het onderzoek van de Woonbond 9,2 procent geweest. Er dreigt een derde jaar dat huren ver boven de inflatie stijgen. Daarom komen zaterdag in Utrecht tientallen huurdersorganisaties bijeen om acties te plannen tegen de huurstijgingen. De Woonbond wil dat de politiek een einde maakt aan het beleid dat torenhoge huurstijgingen mogelijk maakt.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Armoede rukt op in Nederland? En hoe zou dat zo zijn gekomen?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waar moeten al die asiel zoekers ondergebracht worden? Dat kan toch niet anders dan in sociale huur woningen. En laten die nou toevallig mondjesmaat voorhanden zijn. Heeft alles te maken met het smerige twee-sporen beleid van de combinatie VVD en PvdA. Vrije woningmarkt sector en minder sociale huurwoningen. Want op sociale huur woningen wordt nauwelijks of niet verdiend. En asiel zoekers gaan altijd voor. Die worden vanuit politiek sociaal huichelachtig menselijk fatsoen - we laten ons niet kennen als beschaafde natie - met voorrang behandeld. En onze jeugd heeft het nakijken.

Nederland is vol. Er zijn sowieso teveel mensen op deze wereld. De negers in Afrika neuken als apen. Normale huwelijken zijn nauwelijks te traceren. Prima, maar die ga je hier toch niet binnen laten en in de watten leggen. Enig idee hoe lang het duurt voordat het DNA zaagsel in hun hersenen zich zal aanpassen aan onze beschaving? Kijk naar moslims. Het kan nog een millennium duren. En dat is nog maar de vraag, gelet op het misselijke pappen en nat houden beleid van deze regering.

Ik heb mij nog niet zo lang geleden bekeerd tot het racisme. We hebben toch vrijheid van denken wat zich tussen de oren afspeelt? Bij mij is die omslag gekomen na gesprekken in Cuba met de tante van mijn ex vrouw. Die kwam er pontificaal voor uit dat ze racista is en daar had ze hele goede argumenten voor.

Het doel van het leven is overleven. Vandaar dat ik racist ben geworden. Uit puur lijfsbehoud.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Slaap zacht Rutte!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Tijd voor een filmpje met aandacht voor armoede. Maar niet vanuit de politiek. Integendeel.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Armoede rukt op in Nederland

Bericht door Mahalingam »

Statistisch zijn de inwoners van Groningen arm. En die provincie is ROOD. Over oorzaak en gevolg kan gestreden worden.
De bestuurders doen hun stinkende best om die armen te verheffen.
Zo kunnen steuntrekkers gratis en voor niks witgoed (wasmachine, TV) bij de kringloopwinkel halen. Dus tweedehands spul.
Wat is daaraan mis? Dat is denigrerend.
Maar op Marktplaats zetten die armen wel tweedehands spullen te koop voor tweedehandse burgers (net zoals zij).
Praat ik peop?
Afbeelding
SP-raadslid Rosita van Gijlswijk.: "We zijn sowieso tegen tweedehands omdat minima geen tweederangsburgers zijn."

Een werkend mens moet vele maanden sparen voor een nieuwe grootbeeld TV. Steuntrekkers krijgen zo'n TV nu gratis. Wie is dan een tweederangs burger?
Groningse minima kunnen weer aanspraak maken op nieuwe televisies, kookstellen of koelkasten. Een meerderheid van de gemeenteraad stemde woensdagavond in met voorstel om de witgoedregeling aan te passen.

In de zomer van 2013 besloot de gemeenteraad tot een proef met tweedehands spullen voor de minima. Volgens wethouder Mattias Gijsbertsen zorgt de huidige regeling regelmatig voor problemen.
Tja, en dan komt de nitwit van de SP met dit argument (duurzaam, milieu)
SP-raadslid Rosita van Gijlswijk: 'Oudere beeldbuis-tv's gebruiken veel meer stroom.
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=148123
Wat wel een brug te ver was: gratis nieuwe laptops.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Armoede is een procent van de bonus die onthouden is aan de top bankiers

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Lang leve het socialisme van de PvdA!

Bed, Bad en Brood voor iedereen!

Lang leve de multiculturele samenleving!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Armoede rukt op in Nederland

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Armoede rukt op in Nederland

Bericht door Pilgrim »

Worden tienduizenden arme Nederlandse gezinnen vergeten door migrantencrisis?

Okt 18, 2015

Afbeelding

Geen armoede in Nederland? Vorig jaar maakten wekelijks 94.000 mensen gebruik van de voedselbank. Naast 60.000 daklozen kent ons land ook nog eens 1,44 miljoen mensen die afhankelijk zijn van een laag inkomen. 107.000 minderjarige kinderen groeien op in een bijstandsgezin met langdurige armoede (3).

Een miljard euro – ‘onze’ leiders houden er inmiddels rekening mee dat dit enorme bedrag alleen al dit jaar moet worden uitgetrokken van de komst van vele tienduizenden moslimmigranten naar Nederland. De ervaring met de regering Rutte in de afgelopen jaren leert dat het hier waarschijnlijk om een veel te lage schatting gaat. Tegelijkertijd leven er al jaren tienduizenden Nederlandse gezinnen onder de armoedegrens. Om te voorkomen dat zij worden vergeten heeft de Stichting GiG de campagne ‘Help Ons Helpen’ op touw gezet om 40.000 van de armste gezinnen dit jaar een kerstpakket te bezorgen. Iedereen kan met een donatie van € 15,- met kerstmis een arm gezin blij maken.

‘In 2014 maakten wekelijks 94.000 mensen, waarvan 37.600 kinderen, gebruik van een voedselbank,’ schrijft de Stichting GiG (God is Great) op haar website. ‘In totaal werden in dat jaar 1,8 miljoen voedselpakketten aan 37.000 huishoudens geleverd. Deze cijfers zijn schrikbarend hoog, en de voedselbanken verwachten ook dit jaar weer een autonome groei.’

Dat dit beslist niet overdreven is bleek onder andere uit het recente nieuws dat het aantal daklozen vorig jaar verder is gestegen naar 60.000 (!) (2010: 55.000). Uit cijfers van de Federatie Opvang blijkt dat de stijging vooral te wijten is aan een nieuwe groep daklozen, te weten gezinnen die hun hypotheek niet meer kunnen betalen omdat de kostwinnaars werkloos zijn geworden en vervolgens in de schulden zijn geraakt. (2)

Stichting GiG heeft als doel om deze kerst 40.000 arme gezinnen, die de grootste moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen, een kerstpakket te bezorgen. Een gift van slechts € 15,- is voldoende om met de kerst tenminste één gezin wat extra’s te geven. Particulieren, maar ook bedrijven, scholen, verenigingen en kerken kunnen op deze website hun donatie geven. De kerstpakketten worden vervolgens in december via voedselbanken verspreid.

Bronnen:

(1) Help Ons Helpen (/[/url=https://youtu.be/fZBKZAURuBE]YouTube promo video[/url])
(2) Volkskrant (via Fubar)
(3) CBS

http://time2wakeup.me/worden-tienduizen ... tencrisis/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Armoede rukt op in Nederland

Bericht door Schepsel! »

Leger des Heils vangt steeds meer 'verwarde personen' op

Er lopen in Nederland steeds meer verwarde mensen op straat. Er is veelal sprake van een psychiatrische stoornis, waardoor de druk op de laagdrempelige opvang toeneemt.
Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van het Leger des Heils .

De helft van deze mensen is niet in staat, ook niet op lange termijn, zelfstandig te wonen, maar blijft aangewezen op een beschermde woonvorm. Het Leger des Heils ziet dat voor deze mensen steeds minder plekken beschikbaar zijn. Het Leger pleit dan ook voor meer beschermd wonen, psychiatrische hulp op straat en drangzorg door burgemeesters.

"Binnen het Leger des Heils zien we al langere tijd dat de samenstelling verandert van de groep mensen die op straat leeft", stelt woordvoerder Cornel Vader. "We zien ook dat de opvang verstopt raakt. Mensen blijven langer zitten door gebrek aan doorstroommogelijkheden en de ernst en complexiteit van de problematiek waar ze in zitten."

Laagdrempelige opvang
Uit een onafhankelijk onderzoek, verricht in de laagdrempelige dag- en nachtopvang van het Leger des Heils, blijkt dat bij 53 procent van de bezoekers sprake is van een psychische stoornis. Twee op de vijf bezoekers heeft een verstandelijke beperking. Bij 56 procent van de onderzochten is een verslaving vastgesteld en bijna de helft heeft een persoonlijkheidsstoornis.

Bij in totaal 57 procent van deze groep sprake van agressief, intimiderend en bedreigend gedrag. Ruim de helft heeft ooit in de gevangenis gezeten.

Meer bevoegdheden
Het Leger des Heils pleit voor meer kleinschalige beschermd woonplekken. Er is meer psychiatrische kennis op straat nodig, bijvoorbeeld door deze expertise aan sociale wijkteams en laagdrempelige opvangvoorzieningen toe te voegen. Daarnaast zou verruiming van de bevoegdheden van de burgemeester helpen om drangzorg mogelijk te maken. Sommige mensen hebben een stok achter de deur nodig om hulp te accepteren, zo stelt de organisatie

Het onderzoek is gedaan in twee provinciesteden in Limburg en Zuid-Holland. In deze opvangcentra zijn 108 mensen geobserveerd, gesproken en gediagnosticeerd. Vervolgens is deze informatie vergeleken met de informatie uit de bestaande dossiers.
http://www.nu.nl/binnenland/4153398/leg ... onen-.html

Voor Nederlanders gaan er de laatste jaren steeds meer deuren dicht, er kan steeds minder, en psychiatrisch patiënten moeten het maar doen met een goed gesprek met hun omgeving ofzo, want dat helpt zo goed dat mensen zich laten drogeren tot zombie-status in een instelling. :rolleyes: Dat doe je omdat dat zo leuk is. Hoe dan ook, hulpbehoevenden komen letterlijk in de kou te staan maar voor de asielzoekersstroom kunnen we miljarden vrijmaken.
(^v^)
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Armoede rukt op in Nederland

Bericht door Schepsel! »

'Steeds meer mensen met meerdere banen'


Steeds meer mensen kunnen niet rondkomen van één baan en nemen er daarom een baan bij. Volgens de FNV neemt het aantal mensen met deze zogeheten stapelbanen toe.
Volgens de vakbond is deze ontwikkeling een symptoom van op de loer liggende armoede.

"Je hoort steeds dat het goed gaat met de economie, maar voor veel mensen gaat dat niet op. Armoede is dichterbij dan je denkt", zegt FNV-bestuurder Mariëtte Patijn.

Op dit moment hebben meer dan een half miljoen Nederlanders twee of meer banen. In 2013 waren dat er nog rond de 300.000. Het stapelen van banen is volgens de vakbond voor veel mensen geen vrije keuze, maar bittere noodzaak omdat werkgevers alleen maar 'kleine en schrale' arbeidscontracten bieden. De bond pleit daarom voor meer 'echte' banen met zekerheid.

De FNV houdt het pleidooi in het kader van Wereldarmoededag deze zaterdag.
http://www.nu.nl/geldzaken/4147058/stee ... anen-.html
(^v^)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Armoede rukt op in Nederland. De boosdoener? Politieke rat Wim Kok!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Amerikaanse toestanden. Welnu, dat wilden we toch zo graag? Enig idee wie daarmee begonnen is? Je zou het niet zeggen, maar dat is - helaas nog steeds niet was - eersteklas PvdA-gluiperd Wim Kok. En die man was - jawel - minister-president van Nederland. Het volk is tenminste dom genoeg om zijn eigen domme leider te kiezen. Waarom is die man nog in leven? Hij is het ook die de aanzet gaf tot het financiële debacle met de Fyra en van de NS. Kan ook haast niet anders want Kok was ook eens minister van Financiën.

Afbeelding
Links op 34-jarige leeftijd als hoogste baas bij het FNV als strijder voor de arbeiders.
Rechts in topfunctie (77) bij verschillende grote kapitalistische ondernemingen.


De levensloop van linkse gladjanus huichelaar Wim Kok
Willem (Wim) Kok (Bergambacht, 29 september 1938) is een Nederlands oud-politicus en voormalig vakbondsbestuurder, die onder andere van 1994 tot 2002 minister-president van Nederland was. Kok leidde in die periode twee opeenvolgende kabinetten (de eerste zogenaamde 'paarse' kabinetten, Kok I en Kok II).

Wim Kok begon zijn publieke loopbaan als vakbondsman bij de Bouwbond NVV, waarbij hij regelmatig als fanatiek persoon op de televisie verscheen. Hij was later secretaris en voorzitter van het NVV en voorzitter van de FNV. In die tijd was hij vicevoorzitter van de SER en werknemersvoorzitter van de Stichting van de Arbeid.

In Fortuyns boek De puinhopen van acht jaar Paars, uitte hij forse kritiek op de kabinetten-Kok. Naast de eerder genoemde lange wachtlijsten in de zorg en problemen in het onderwijs, kregen de paarse kabinetten vooral de schuld van het snel groeiende gevoel van onveiligheid dat in Nederland ontstond (dat flink werd aangewakkerd door de terroristische aanslagen op 11 september 2001). Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2002 leed de PvdA zware verliezen.

Op 16 april 2002 diende Kok zijn ontslag in. Op die wijze nam hij de politieke verantwoordelijkheid voor de mislukte, door Nederlandse militairen uitgevoerde, VN-missie in de enclave Srebrenica. In 1995 werd die enclave door de Bosnische Serviërs ingenomen, waarna de mannelijke bevolking, bestaande uit 7000 personen, werd weggevoerd en vermoord. Directe aanleiding voor de ontslagaanvraag waren de bevindingen van een door het Nederlands Instituut voor Oorlogsdocumentatie (NIOD) uitgevoerd onderzoek naar de gang van zaken tussen het moment van uitzenden van de missie in 1993 en de afhandeling van de affaire in 1998.

Na de beëdiging van het kabinet-Balkenende I trad Kok, zoals hij een jaar eerder al had aangekondigd, terug uit de Nederlandse politiek. Na enkele maanden in de anonimiteit geleefd te hebben, aanvaardde Kok in 2003 enkele commissariaten, bij de ING Groep, TPG Post, Shell en de KLM.

Deze commissariaten leidden tot enige discussie en kritiek, doordat Kok tijdens zijn bewind kritiek geleverd had op bestuurders van grote bedrijven en daarbij van "ordinaire zakkenvullers" en van "exhibitionistische zelfverrijking" had gesproken. Als commissaris genoot hij niet alleen zelf royale inkomsten,[1] maar nam hij ook medeverantwoordelijkheid voor enkele verdere inkomensstijgingen. Zo stemde hij in met een stijging van 584% in de loop van drie jaar van de kortetermijnbonus voor ING-topman Tilmant.

Kok was van 2009 tot en met 2013 president van de Club van Madrid, een organisatie bestaande uit voormalige staatshoofden en regeringsleiders, om wereldwijd de democratie te bevorderen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Armoede rukt op in Nederland. De boosdoener? Politieke rat Wim Kok!

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Kok was van 2009 tot en met 2013 president van de Club van Madrid, een organisatie bestaande uit voormalige staatshoofden en regeringsleiders, om wereldwijd de democratie te bevorderen.
[/quote]
De Club van Madrid ? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Wat doet zo'n club dan "om de democratie te bevorderen"? Ik vermoed dat het een door de EU gesponsord clubje is om gepensioneerde politici en vriendjes van royale zitpenningen te voorzien. Zoals ze voor jullie Frans Timmermans zomaar uit het niets een postje hebben verzonnen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het verval van het volk begint bij de eigen domme lamlendigheid.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Kok was van 2009 tot en met 2013 president van de Club van Madrid, een organisatie bestaande uit voormalige staatshoofden en regeringsleiders, om wereldwijd de democratie te bevorderen.
Hoe ging dat in zijn werk? Nou, net zoals altijd, onder de vulgaire seksuele aandrang tot het schoon likken van de smerige vieze kont van Uncle Sam. Om daarna met een onhoudbare ejaculatie met bommen en granaten te gaan smijten op landen die van geen democratie willen weten. Moslimlanden dus. Een eerlijke bemoeizuchtige politiek gaat voor doelgericht resultaat. Mercator weet het. Kruisraket op Mekka afvuren. Bij protesten tegen het Westen, die als opstand tegen Allah beschouwd zullen worden, volgen meer kruisraketten. Net zo lang tot de wereld geen last meer heeft van de islamitische haatgodsdienst. Want intolerantie kan alleen maar bestreden worden met geweld. Ik houd van een goed gesprek - want ik ben tegen geweld - maar waar vind je vandaag-de-dag ergens een moslim die in staat is tot de rede van het gezonde verstand?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Het verval van het volk begint bij de eigen domme lamlendigheid.

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Mercator weet het. Kruisraket op Mekka afvuren.
Zeker. Ik WEET gewoon dat alle moslims overal ter wereld dan heel wat toontjes lager zullen zingen. De problemen die ze nu overal veroorzaken komen doordat ze niet ferm genoeg aangepakt worden en zelfs "met respect" benaderd worden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Zonder Allah mogelijk integratie van ex-godsdienstwaanzinnigen.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Mercator weet het. Kruisraket op Mekka afvuren.
Zeker. Ik WEET gewoon dat alle moslims overal ter wereld dan heel wat toontjes lager zullen zingen. De problemen die ze nu overal veroorzaken komen doordat ze niet ferm genoeg aangepakt worden en zelfs "met respect" benaderd worden.
Allah moet zonder meer voorgoed uitgebannen worden in ons hedendaags denken, dat a priori gebaseerd is op wetenschap en zoveel mogelijk waarheden. Met het belonen van de godsdienstwaanzin van moslims en het respecteren van moslims, graaft onze beschaving haar eigen graf.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Armoede rukt op in Nederland

Bericht door Mahalingam »

Bekijk deze video:
Te goedkope laptop kopen | Pas Oplichters | Afl. 4

en let op de actrice met de rode blouse en het zwarte krulhaar.
Je kan haar ook zien op de StaatsTV bij de EO in programma 'Arm in Nederland? Eigen schuld!'. Daar speelt ze een hoogopgeleide werkeloze vrouw met minimale middelen.
Men noemt dit in de vaktaal: "scripted reality".
Zie op 28:00 in deze video van uitzending gemist
http://www.npo.nl/arm-in-nederland-eige ... ON_1251924
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Armoede rukt op in Nederland

Bericht door Pilgrim »

De bijzondere bijstand voor Nederlanders is op, want ingepikt door mohammedaanse kolonisten

Posted on 04/03/2016 by Fubar

Afbeelding
Binnenkort mag u hier uw eten gaan zoeken, wel zonder mand, en tot uw kop er afgehakt wordt.
Gemeenten komen 500 miljoen bijzondere bijstand tekort

De Nederlandse gemeenten hebben samen 500 miljoen euro meer uitgegeven aan de bijzondere bijstand dan ze van het Rijk krijgen.

De gemeenten geven twee oorzaken voor de hoge uitgaven. Allereerst krijgen steeds meer mensen die schulden hebben een bewindvoerder toegewezen. De gemeente moet de kosten van de bewindvoerder dragen. Daarnaast zijn er meer huisvestingskosten voor vluchtelingen die een verblijfsvergunning hebben gekregen.

NOS >>
Dus eerst pikken ze de huizen in, en als u dan in de totale armoede bent beland is er geen bijzondere bijstand meer voor u.

Samsom wil nog een kwart miljoen meer asielterroristen en van Rutte weten we het niet, want zodra die over cijfers begint dan liegt die.

http://fubar.mobi/2016/03/04/de-bijzond ... olonisten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie