Proces : Bom aanslagen in Brussel.

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door Pilgrim »

Kind Mariska Hulscher: ‘Scholieren lachen om Brussel’

Geplaatst op dinsdag 22 maart 2016

Sanne Hulscher, de dochter van Mariska Hulscher, zit in een schoolklas waarin wordt gelachen om de aanslagen vanochtend in Brussel. Ze wil zo snel mogelijk een andere school. Dat vertelt ze op Twitter. Hulscher ziet het niet zitten om haar verhaal te doen in Pauw, waar haar moeder redactielid is. “Mensen moeten wel beseffen dat ik ook maar een meisje van 15 ben en dus niet zomaar met mijn gezicht op de Nederlandse televisie wil. Ook mijn ouders willen dit niet en ik ben het met hen eens.”

De dochter van Hulscher vreest dat ze met een tv-optreden ‘straks nog meer gedoe op school’ krijgt. “Geen zin in”, aldus de scholiere.

Onder meer AT5 en LINDA.tv hebben Sanne al benaderd. Maar, zo zegt ze: “Mijn ouders en ik hebben besloten om met niemand hier over te bellen of te sms-en”.

Sanne veroorzaakt flink wat commotie op Twitter met haar onthullende tweet over de reacties in haar klas op de aanslagen, waarbij tientallen mensen om het leven zijn gekomen. “Ik wil asap van deze school af totaal geen respect hier. Horen ze over Brussel alleen maar lachen en hopen dat er veel mensen dood gaan.”

Respectloos, vindt Sanne het. “Echt gewoon wauw. Kut school heb ik echt waar. Kan ik niet even het laatste jaar naar een andere school examen doen en dan gewoon van die mensen af zijn?”

De leraren doen volgens haar ‘nooit iets’. “Met de mensen uit mijn klas valt niet veel te praten. Schelden je uit.”

Het is niet de eerste keer dat ze zoiets meemaakt. “Toen de aanslag op Parijs was gebeurd reageerde mijn klas zo.”

Sanne zit op een school in Amsterdam. “Er wordt gewoon geroepen ‘Haha kapot fatoe man hopelijk gaan kanker veel mensen dood.’”

Ze heeft naar eigen zeggen niets tegen moslims. “Ik zeg toch niet dat er iets mis is met moslims? Ik zeg alleen wat er gebeurt in mijn klas en dat ik dat belachelijk vind.”

De naam van haar school noemt Sanne liever niet.

Columniste Nausicaa Marbe vindt het choquerend dat Sanne’s school zo ‘soft’ is. “Ja, alsof dat gewoon bij ‘diversiteit’ hoort. En wie dat afkeurt wordt als looser geframed die de nieuwe tijd niet begrijpt.”

En columniste Sylvia Witteman: “Ik hoop wel dat dit meisje inderdaad naar een andere school kan, want ze heeft daar voortaan geen leven meer.”

http://www.mediacourant.nl/2016/03/kind ... m-brussel/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door Pilgrim »

FOTOSERIE aanslagen Brussel (22-03-2016)

Geplaatst op 22 maart 2016

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/03/22 ... 2-03-2016/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door Ariel »

Man, man, man............. :shock:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door Zwartmeer »

Arnoud van Doorn zucht..Moge Allah iedereen beschermen tegen onrecht en terreur. Ook het onrecht en de terreur die de moslims weer te wachten staat na #Brussel..
Ik zou zeggen 'niets gaat tegen Allah's wil en alleen Allah's wil geschied'.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Man, man, man............. :shock:

Afbeelding
Ik kan dit bijna niet geloven!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door Pilgrim »

Aanslagen Brussel en Zaventem: hoog tijd om prioriteiten te stellen!

Geplaatst op 22 maart 2016

Het islamitisch terrorisme heeft Brussel en Zaventem vandaag zeer zwaar getroffen. Vandaag is de dag dat het Vlaams Belang Brussel nooit had gehoopt gelijk te krijgen wanneer er gewaarschuwd werd voor de voortwoekerende groei van islamitisch fanatisme in de hoofdstad.

De euforie van de voorbije dagen was totaal misplaatst. “Minister van Binnenlandse Zaken @JanJambon beloofde Molenbeek op te kuisen. Hij hield woord. “Proficiat”, tweette Bart De Wever een paar dagen geleden nog. Onzin natuurlijk, want Brussel is nog steeds vergeven van gevaarlijke, extremistische islamieten die zich tot enig doel hebben gesteld onze westerse samenleving te vernietigen. De manier waarop de meest gezochte terrorist van het moment in Brussel maandenlang onder de radar kon blijven, toont aan dat er in de “hoofdstad van Europa” een aanzienlijk deel van de samenleving steun verleent aan het islamextremisme en –terrorisme.

We stellen vast dat na de aanslagen in Parijs, na de aanslagen op het Joodse Museum, na de wederkerende connecties van zoveel moslimterroristen met Brussel, de politieke verantwoordelijken in Brussel niet veel verder zijn gekomen dan wat gepalaver in de marge. Van het beloofde veiligheidsbeleid in het Hoofdstedelijk Gewest is nog steeds niets in huis gekomen. Blijkbaar heeft Brussels minister-voorzitter Vervoort teveel werk met het waarschuwen voor “de gevaren van extreemrechts”, zodat hij geen tijd of energie meer heeft om het letterlijk levensgevaarlijke moslimextremisme en –terrorisme in Brussel aan te pakken. Meer nog: de eerste bommen waren nog maar net ontploft, of Rudi Vervoort tweette reeds: “Il faut arrêter de stigmatiser #molenbeek”. Het is niet enkel bedenkelijk, maar zelfs totaal verwerpelijk dat DAT vandaag hetgeen is waar de Brusselse minister-voorzitter van wakker ligt. Brusselse Vlaams Belang fractievoorzitter Dominiek Lootens zal hierover de minister-voorzitter interpelleren.

Het Vlaams Belang eist dan ook de onmiddellijke oprichting van een Brussels observatorium voor moslimextremisme en een nultolerantie voor iedere vorm van moslimextremisme in de hoofdstad. Iedere uiting van moslimextremisme in de moskeeën, maar ook in de Brusselse scholen, dient hard en onverbiddelijk gecounterd te worden. De geruchten van gejuich door bepaalde leerlingen in sommige Brusselse scholen zijn veelzeggend ! Gedaan met pappen en nathouden: het is vijf na twaalf.

Dominiek Lootens
Fractievoorzitter in het Brussels Parlement

https://ejbron.wordpress.com/2016/03/22 ... e-stellen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door Pilgrim »

Het houdt niet op, niet vanzelf!

Geplaatst op 22 maart 2016

Afbeelding

Het houdt niet op, niet vanzelf.
Ze zetten heel de EU te kakken,
met inlichtingendiensten
die er niets van bakken.
Ze wisten slim de aandacht af te zwakken
in Molenbeek, door Abdeslam
daar op te laten pakken.

Heel Brussel in staat van euforie.
Ze hadden hem, de grote terrorist.
De voorbereidingen voor meer aanslagen
hebben ze daardoor gemist.
Nu zijn regeringen, wel potverdrie,
alweer geschokt.
Iets wat ik de laatste tijd veel te vaak zie.

Wat zou die Europese leiders toch bewegen
de dreiging steeds te onderschatten?
We hebben hier te maken met slimme strategen,
die veel te lang de vrije hand hebben gekregen.
Het is voor burgers niet meer te bevatten
dat ze de grenscontroles niet hervatten.

Ze gaan de waakzaamheid verhogen,
zeggen ze weer, maar elk woord is gelogen.
We zijn al zo vaak door ze misleid,
het wordt zo langzaam aan eens tijd
dat de bevolking eens begint te leren
dat je alleen als burger zelf dit tij kan keren.

Het wordt weer tijd voor pek en veren!!!!


Door: “Willemientje”
https://ejbron.wordpress.com/2016/03/22 ... t-vanzelf/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door Zwartmeer »

Burgemeester Aboutaleb over aanslagen Brussel

http://nos.nl/video/2094491-burgemeeste ... ussel.html
Aboutaleb: Eén in ons verdriet, één in onze afschuw

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenla ... ze-afschuw
Burgemeester Aboutaleb: Wij buigen niet

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... niet.dhtml
Aboutaleb: Eén in ons verdriet, één in onze afschuw

http://www.metronieuws.nl/nieuws/rotter ... ze-afschuw
Ik begrijp dit niet echt. Waarom moet de burgemeester van Rotterdam zich over deze zaak uitspreken? En waarom is dit nieuws dat we weten moeten? Alle belangrijke media menen het te moeten melden. Ik heb nog niks gehoord van de burgemeester van Tytsjerksteradiel, zou hij soms voor de aanslagen zijn? Dat Aboutaleb nu zo nadrukkelijk in het nieuws komt is bewuste manipulatie. Men zet bewust iets positiefs tegenover al de negatieve berichtgeving, waar men niet omheen kan, over de islam en Marokkanen. Dat de daders Marokkanen zijn zal het uiteindelijk wel weer op uitdraaien. De media voelt dat ook aankomen en pakt Aboutaleb, een succesvolle moslim en Marokkaan, als tegengif.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door King George »

Dit zijn de verdachten van de aanslag in Zaventem. De man in de witte jas is voortvluchtig.

Afbeelding

https://t.co/OYKaSH2Vxs
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door xplosive »

King George schreef:Dit zijn de verdachten van de aanslag in Zaventem. De man in de witte jas is voortvluchtig.

Afbeelding

https://t.co/OYKaSH2Vxs
En ..... zijn hieronder soms lieden die recentelijk vanuit Syrië in België asiel kwamen aanvragen?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door Pilgrim »

Geert Wilders over Brussel: “Het is tijd om te handelen!”

Geplaatst op 22 maart 2016

Afbeelding

De Nederlandse PVV-leider Geert Wilders heeft zich in een persmededeling met duidelijke woorden uitgelaten over de islamitische terreuraanslagen in Brussel: “Ik ben zeer geschokt over de gebeurtenissen van vandaag in Brussel. Op het vliegveld van Brussel werden reizigers koelbloedig vermoord, forenzen werden gedood in de metro. Opnieuw troffen islamitische Jihadisten de vrije wereld keihard en slachtten tientallen onschuldige mensen af.”

“Na Parijs, boston, Londen, Madrid, New York sloeg de terreur deze keer toe in Brussel. De volgende keer zou het Amsterdam kunnen zijn. Het is tijd om te handelen. In de eerste plaats moeten we onze nationale grenzen sluiten en alle Jihadisten oppakken, aan wie we het dom genoeg hebben toegestaan om uit Syrië terug te keren. Ook moeten we de mensen de waarheid vertellen. De oorzaak voor al dit bloedvergieten is de islam. We moeten het Westen de-islamiseren. Dat is de enige manier om ons leven en onze vrijheid te beschermen.”

Bron: www.pi-news.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/03/22 ... -handelen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door King George »

Pilgrim schreef:
Kind Mariska Hulscher: ‘Scholieren lachen om Brussel’

Geplaatst op dinsdag 22 maart 2016

Sanne Hulscher, de dochter van Mariska Hulscher, zit in een schoolklas waarin wordt gelachen om de aanslagen vanochtend in Brussel. Ze wil zo snel mogelijk een andere school. Dat vertelt ze op Twitter. Hulscher ziet het niet zitten om haar verhaal te doen in Pauw, waar haar moeder redactielid is. “Mensen moeten wel beseffen dat ik ook maar een meisje van 15 ben en dus niet zomaar met mijn gezicht op de Nederlandse televisie wil. Ook mijn ouders willen dit niet en ik ben het met hen eens.”
Spoiler! :
De dochter van Hulscher vreest dat ze met een tv-optreden ‘straks nog meer gedoe op school’ krijgt. “Geen zin in”, aldus de scholiere.

Onder meer AT5 en LINDA.tv hebben Sanne al benaderd. Maar, zo zegt ze: “Mijn ouders en ik hebben besloten om met niemand hier over te bellen of te sms-en”.

Sanne veroorzaakt flink wat commotie op Twitter met haar onthullende tweet over de reacties in haar klas op de aanslagen, waarbij tientallen mensen om het leven zijn gekomen. “Ik wil asap van deze school af totaal geen respect hier. Horen ze over Brussel alleen maar lachen en hopen dat er veel mensen dood gaan.”

Respectloos, vindt Sanne het. “Echt gewoon wauw. Kut school heb ik echt waar. Kan ik niet even het laatste jaar naar een andere school examen doen en dan gewoon van die mensen af zijn?”

De leraren doen volgens haar ‘nooit iets’. “Met de mensen uit mijn klas valt niet veel te praten. Schelden je uit.”

Het is niet de eerste keer dat ze zoiets meemaakt. “Toen de aanslag op Parijs was gebeurd reageerde mijn klas zo.”

Sanne zit op een school in Amsterdam. “Er wordt gewoon geroepen ‘Haha kapot fatoe man hopelijk gaan kanker veel mensen dood.’”

Ze heeft naar eigen zeggen niets tegen moslims. “Ik zeg toch niet dat er iets mis is met moslims? Ik zeg alleen wat er gebeurt in mijn klas en dat ik dat belachelijk vind.”

De naam van haar school noemt Sanne liever niet.

Columniste Nausicaa Marbe vindt het choquerend dat Sanne’s school zo ‘soft’ is. “Ja, alsof dat gewoon bij ‘diversiteit’ hoort. En wie dat afkeurt wordt als looser geframed die de nieuwe tijd niet begrijpt.”

En columniste Sylvia Witteman: “Ik hoop wel dat dit meisje inderdaad naar een andere school kan, want ze heeft daar voortaan geen leven meer.”

http://www.mediacourant.nl/2016/03/kind ... m-brussel/
Mark Rutte: "Wij zijn met meer." Waar zijn we met meer? In Amsterdam zijn de Nederlanders al met minder, in de minderheid dus. En dat is te merken aan de sfeer die er op school heerst. Vroeger, toen er nog Amsterdams gesproken werd, waren Amsterdamse scholen anders.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door King George »

Zwartmeer schreef:
Ariel schreef:Man, man, man............. :shock:

Afbeelding
Ik kan dit bijna niet geloven!
Ik ben daar niet verbaasd over. Gewoon Mediatie Door Intimidatie (MDI). De Gedapo komt naar je toe.
Laatst gewijzigd door King George op di mar 22, 2016 7:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door King George »

Brussels and the Police State of Denial

Written by: Diana West
Tuesday, March 22, 2016 5:39 AM


Afbeelding

As Brussels convulsed in bloody jihad on the morning of March 22, 2016, this tweet (above) went out in Dutch.

Translation "How can you continue teaching when Muslims in your class are cheering?"

I don't know who Ivar Mol is. His twitter account identifies him as a meditation and yoga teacher.

His tweet certainly caught my attention, along with that of many others, including some casting doubt on what is, after all, a rhetorical question.

The implications of Ivar Mol's question shouldn't really be shocking, of course, not at this late date. From the attacks of 9/11 to Gaza every day, we should be used to bloodthirsty demonstrations of approval for jihad carnage, as inculcated in followers of Islam by every single authoritative Islamic (not "radical" Islamic) text. That is not to say that many among us will not be shocked -- if they ever even hear of such things.

As Islam drives deep into the West in this latest cycle of Islamic jihad, there is ever-present in the West a yeoman effort by governments to protect us not from the sharia culture that creates, enables and prizes jihad, but rather from the dread contagion of "Islamophobia" -- a made-up "disease." The horror of catching it (i.e., reacting with perfectly normal alarm to such cataclysms as mass Islamic immigration) drives our elites to suppress all facts about Islam, jihad, dhimmitude, and the rest, lest people act to secure their Judeo-Christian-humanist-civilizations against Islamization. Lest people vote for responsible patriots calling for closing their borders to Islamic immigration, from Donald Trump in the USA, to, for many years, Geert Wilders in the Netherlands.

Less than an hour ago, Ivar Mol sent out a new message (below).

Afbeelding

Translation: "Three police officers at my door because of my tweet this morning. Asked if I would be willing not to do it again."

Thankfully, I think it is too late to stop the truth from getting out.


Diana West
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door mercator »

Na de verplichte stille mars en de idem minuut stilte kan het moslim pamperen gewoon doorgaan. Er wordt over die moslim smeerlapperijen gesproken in de media en door onze bestuurders alsof het een soort natuurramp is.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door Mahalingam »

Vanavond op de StaatsTV: 1Vandaag, DWDD, NOSJournaals, Nieuwsuur, Pauw.
Vol met pratende hoofden.
Totaal onverwachte inzichten en volstrekt nieuwe visies zijn niet te verwachten. En indien wel, dan zullen we het morgen wel horen.
De bingo-kaart van de vorige keer kan weer gebruikt worden.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door Ariel »

Aftermath.

Bij een huiszoeking in de Brusselse gemeente Schaarbeek heeft de politie dinsdag een spijkerbom, chemische stoffen en een zwarte vlag van Islamitische Staat aangetroffen.

De Hongaarse minister van Buitenlandse Zaken heeft dinsdag een rechtstreeks verband gelegd tussen vluchtelingenstroom naar Europa en de aanslagen in Brussel.

Minister Peter Szijjarto zei dat er nauwelijks nog verstandige mensen in Europa zijn die in twijfel durven trekken dat een relatie bestaat tussen het toegenomen gevaar voor terreur en de ,,ongecontroleerde, illegale immigratie''

Op de Brusselse luchthaven Zaventem zijn nog meer explosieven gevonden. De explosievenopruimingsdienst DOVO, die dacht alle springstof op Zaventem te hebben opgeruimd, is volgens een bron bij de politie weer onderweg naar het vliegveld.

- Islamitische Staat heeft dinsdagmiddag in een verklaring laten weten dat ,,er zwarte dagen zullen komen" als antwoord op de agressie die tegen de organisatie is gericht.

,,Wij beloven dat er voor de alliantie tegen Islamitische Staat zwarte dagen zullen komen", aldus een via internet verspreide verklaring van IS, nadat de extremisten eerder al de verantwoordelijkheid voor de aanslagen in Brussel hadden opgeëist.

Sympathisanten van IS hebben dinsdag geprobeerd de paniek na de aanslagen in Brussel nog te vergroten door valse geruchten over nieuwe aanslagen te verspreiden. Dat schrijft de Franse krant Le Monde.

Ze maakten onder meer gewag van bomaanslagen op het hoofdstedelijke ziekenhuis Sint-Pieter, de Vrije Universiteit Brussel en het hoofdkwartier van de Europese Commissie. Uit de tekstuele overeenkomsten en de uitwisseling van beeldmateriaal maakt Le Monde op dat de twitteraars samenwerkten.

De Grote Markt oogt onwerkelijk leeg, dinsdagmiddag. Maar wat vooral opvalt, is de onwezenlijke stilte. De toeristen, ze zijn er mondjesmaat, maken foto's of selfies. Maar ook zij lijken verstomd door de aanslagen die van de Brusselse hoofdstad een belegerde vesting hebben gemaakt.

Brussel lijkt verlamd, musea zijn dicht en ook de meeste winkels hebben hun deuren gesloten.

De Kinepolis-bioscoop in Antwerpen is dinsdagmiddag op last van het federaal crisiscentrum in België ontruimd.

Dat zegt de Antwerpse politie. Een reden voor de ontruiming is nog niet bekend. De bioscoop ligt net buiten het centrum van de havenstad.

Na de terreur, de woede en het verdriet herpakken de Belgen zich snel. De solidariteit in Brussel bloeit op, met de twittertrend #ikwilhelpen als hoogtepunt. Gratis slaapplaatsen zijn overal voorhanden.

Op Twitter is de hashtag #ikwilhelpen trending. Mensen bieden gratis autoritjes aan om anderen uit de brand te helpen. De actie werkt. „Mijn zwangere zus is thuis gekomen, dank iedereen!”, schrijft Lien van de Steene.

Ook veel logeerbedden worden opengesteld onder de noemer #openhouse. Janne schrijft dat ze „6 slaapplaatsen heeft in Brussel centrum”.

[/b]
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door Ali Yas »

Zwartmeer schreef:
Ariel schreef:Man, man, man............. :shock:

Afbeelding
Ik kan dit bijna niet geloven!
Doe het toch maar wel. Dat is dezelfde burgemeester die de Pegida-demonstratie door AFA-terroristen liet slopen. Deze man is fout in de oorlog.

Update: oeps! Ik dacht aan Van der Laan van Amsterdam. Maar dat is dus niet de enige landverrader.
Laatst gewijzigd door Ali Yas op di mar 22, 2016 9:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
Doe het toch maar wel. Dat is dezelfde burgemeester die de Pegida-demonstratie door AFA-terroristen liet slopen. Deze man is fout in de oorlog.
Hij zegt dat hij niks met dit politiebezoek te maken had. Tja.... :thinking: Wie kunnen we geloven.
Burgemeester Paul Depla van Breda steekt Mol op Twitter een hart onder de riem. ,,Beste Ivar, ik probeer te bellen. Was niet op de hoogte van actie. Baal er vreselijk van. Want vrijheid staat voorop'', aldus de PvdA-burgemeester.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door Ariel »

Ook na #Brussel blijven we gewoon wegkijken

Door Joost Niemöller

Vanochtend verscheen er op de Vlaamse tv een medewerkster die op weg was naar haar werk. Een fris, leuk, roodharig meisje. Ze zat in het metrotreinstel achter de metro die ontplofte. Ze beschreef haar ervaringen. Hoe er rook verscheen. Hoe de metro ineens stilstond. Hoe iedereen via de achteruitgang over de rails moest lopen tot bij het vorige metrostation. Dat er iets mis was, besefte ze wel. Tja. Het had niks gescheeld of ze was ook in een rauwe lap vlees veranderd. Even een stukje harder doorgelopen. Even het groene licht gehaald. Even niet hoeven zoeken naar je huissleutels. Toch maakte dit frisse jonge meisje geen geschrokken indruk. Dat vond ik bewonderenswaardig. En ze voelde geen enkele reden om iets te zeggen over de reden waarom die andere passagiers die minder geluk hadden, wel tot rauwe lappen vlees waren veranderd. Dat vond ik laf. Maar niet uitzonderlijk laf. Gewoon alledaags laf.

Niet doordenken, daar zijn mensen erg goed in. Wat mensen doen, is het gevaar opdelen in hokjes en zo zetten ze het weg en wordt hun wereldje weer veilig. Zo heb je de ‘terroristen.’ Dat is vervelend. Net zo vervelend als ‘kanker.’ Je kunt er last van krijgen en je kunt er geen last van krijgen. Er zijn ook mensen die heel veel aandacht besteden aan dat terrorisme, en die zeggen dat daarachter de ‘islam’ zit en de ‘massamigratie.’ Dat zijn de ‘racisten.’ Dat zijn net zulke nare mensen als de ‘terroristen.’ Daar kun je maar beter niets mee te maken hebben.

Afgelopen week sprak ik toevallig met een ander fris Vlaams meisje. Ze vertelde me dat Antwerpen geen leuke stad meer was om te wonen. Er was namelijk tegenwoordig een racistische burgemeester. En op het station stonden steeds soldaten. Met geweren. Dat waren hele jonge jongens. Die konden zo gaan schieten. Best eng. Trouwens, Brussel, dat was tegenwoordig helemaal een nare stad. Daar woonden onder ander Vlamingen die enorm racistisch waren ten aanzien van de Walen.

Nu denkt u misschien dat ik dit omwille van mijn verhaaltje verzin. Zo naïef kunnen mensen niet zijn, denkt u misschien. Maar ik verzin niets.

De laffe wegkijkmechanismen zitten diep gebakken in de mens. Want de mens is een dier. Als een gnoe wordt gepakt door een leeuw, rent de kudde gnoes nog een tijdje door, en gaat dan weer verder met grazen, want nu een van hen gepakt is, gaan ze er vanuit dat het probleem voorbij is. Dat lijkt misschien dom, maar voor de gnoes als soort pakt dit prima uit.

En zo is het met mensen ook. Toen de nazi’s Nederland binnenvielen, ging de overgrote meerderheid van de Nederlanders gewoon door met hun laffe wegkijkleventjes. Nu de moslims ons leven steeds vaker tot een hel maken, raken we eventjes voor een paar uur in paniek, zetten het probleem weg als zijnde ‘iets met terrorisme’. Niet leuk als je toevallig zelf in dat metrorijtuig zat of in de vertrekhal stond te wachten. Maar de meesten stonden dat niet. Soms heb je pech, meestal heb je geluk.

Het is natuurlijk lastig wanneer je erachter komt dat moslims die terroristen niet als een probleem zien. Voor hen is zo’n aanslag een feestje. Dat gaat ook op voor de jonge Turken en Marokkanen in dit land. Het is een doelpunt. Grote opwinding op de iPhone. Cool. Wanneer een leraar van dat verschijnsel melding doet op Twitter (niet in zijn klas overigens), krijgt hij –letterlijk!- de politie langs met het verzoek niet meer zulke Twitterberichten te versturen.

Want het is niet de bedoeling dat onze laffe slaapleventjes verstoord worden. Je hebt terroristen. En je hebt racisten. En af en toe is er een aanslag en dan kun je in een rauwe lap vlees veranderen. Maar dat is niets om je ongerust over te maken. Want je kunt er toch niets aan doen. Sommigen krijgen kanker, anderen niet. En morgen hebben we het op het werk weer gewoon over andere dingen. En vanavond bij de Publieke Omroep zeggen we gewoon dat moslims ook vaak het slachtoffer zijn van terroristen, en dat het een armoedeprobleem is en dat de vluchtelingen hier niet onder mogen lijden.

Want het leven gaat toch gewoon door en het leven met verontrustende waarheden over de islam is best wel een heel gedoe. Laat dat maar aan de racisten over. Nare types.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door Ariel »



The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door King George »

Ariel schreef:
Wat een verbondenheid met Europa toch weer zeg.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door Ariel »

Liveblog

:thinking: 20.55 De Duitse politie heeft op de A8 nabij Rosenheim drie verdachten opgepakt uit Brussel met mogelijke band met een terreurnetwerk, zo hebben Duitse media gemeld. Het is niet duidelijk of de mannen iets te maken hebben met aanslagen in Brussel.

:scratch: 20.48 Honderden mensen zijn op dit moment bij elkaar op het Beursplein in Brussel, waar deze namiddag al een spontane solidariteitsactie was ontstaan na de aanslagen in Zaventem en Brussel. Op de grond staan met krijt ontelbare boodschappen van medeleven en hoop getekend of geschreven. En de aanwezigen zongen samen het zo veelzeggende lied 'Imagine' van John Lennon.

Afbeelding

:shock: 20.30 Op de volgende foto is te zien hoe een bout het lichaam van een slachtoffer is binnengedrongen door de aanslagen in Brussel. Het projectiel is inmiddels verwijderd uit het lichaam.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bom aanslagen in Brussel.

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie