Nieuws uit Rotterdam.

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Pilgrim »

De verkiezingsstunt van Aboutaleb

Ebru Umar | 25-01-15

Aangezien een beetje moskee in verkiezingstijd de favoriete hangplek van de PvdA is, was het dit weekend al bal: Aboutaleb was de vooruitgeschoven post en heeft in Rotterdam wat islamieten streng toegesproken. Briljante move: nu ff streng doen voor de bühne. Over een week of vier zieltjes stemmen ronselen. Je kunt er de klok op gelijk zetten dat journalistiek Nederland de komende week pavlovend over Aboutaleb heen hangt. De man heeft weer zo’n briljante daad gepleegd en heeft zijn ROT OP nog 'ns ff uitgelegd aan de mannen met baarden, die hun vrouwen onderdrukken, hun kinderen opvoeden tot jihadisten en PvdA stemmen. Pavloven dat Aboutaleb met zijn 'ferme taal' direct tegen het kabinetsbeleid is ingegaan. Het bestaat wel, een flinke PvdA’er! Het bestaat wel, een flinke Nedermarokkaan!

Natuurlijk bestaan die, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar je mag toch hopen dat journalistiek Nederland door de ver-house-of-card-isering van politiek Den Haag heenprikt en ophoudt met het hersenspoelen van iedereen met stemrecht. Er is één PvdA’er, sterker nog, één politicus die tot nog toe ROT OP heeft gezegd (nou ja, op Geert Wilders na dan, waar iedere zichzelf respecterend MSM journo van vindt dat hij te ver gaat dus die telt niet mee). De vraag is waarom niet elke PvdA’er hardop ROT OP zegt. Omdat het kabinetsbeleid is? Duh. Omdat het niet mag? Hou toch op. Omdat ze geen Nedermarokkaan zijn? Geen zin dommer dan ‘hij mag het zeggen omdat hij Marokkaans is’. Na het gezever de afgelopen week over vrijheid, zou je verwachten dat iedereen ROT OP mag zeggen zonder direct voor nazi uitgemaakt te worden.

De waarheid is dat Aboutaleb de vooruitgeschoven post van de PvdA is. Hij 'mag' het zeggen. Hij gaat naar de moskee om mensen toe te spreken. Hij wel – waarom de rest niet? Waarom gaat de rest alleen in verkiezingstijd? Of is het: juist omdat de rest alleen in verkiezingstijd gaat? Aboutaleb doet namens de PvdA uitspraken, neemt namens de PvdA standpunten in, die al jaren door reaguurders, PVV’ers, doorsnee Nederlanders én mij worden gedaan. Om één simpele reden: het is verkiezingstijd. Je kunt er je vermogen om verwedden dat élk woord, élk bezoek, élke uitspraak die door Aboutaleb gedaan is en de komende maanden gedaan wordt, met ruggespraak van de PvdA-top gedaan wordt.

Heus, ik wil het feestje niet verpesten maar er is géén messias opgestaan, laat staan dat de messias een PvdA’er van Marokkaanse komaf is, die dingen zegt die wij, het volk, kiesgerechtigden, willen horen.

Alleen idioten trappen in de campagnestunt die moskee bezoeken en islamieten streng toespreken heet. Dat bezoek van Aboutaleb aan die Rotterdamse moskee had één enkele reden: het pad effenen en stemmen winnen.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... istan.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89705
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Er was een schietpartij in Rotterdam. Wat is hier aan de hand. Is hier een moslim neergeschoten door een moslim hater, of is hier iets anders aan de hand. Ik vermoed dat we er morgen meer over horen.
Op de Oranjeboomstraat in Rotterdam is woensdagavond een 38-jarige Rotterdammer neergeschoten voor de deur van een moskee.

De man was nog aanspreekbaar toen hij naar het ziekenhus werd gebracht. De politie zoekt meerdere verdachten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Pilgrim »

Zo is er tegenwoordig elke dag wel wat m.b.t. moslims.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Pilgrim »

Exclusief interview met Ahmed Aboutaleb door de Franse krant “L´Express”

Geplaatst op 25 februari 2015

Afbeelding

“Rot maar op!”, is de spontane reactie van Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam, tegen Jihadisten op de dag na de aanslag tegen Charlie Hebdo in Parijs en dit leverde hem bekendheid op buiten de grenzen van zijn stad Rotterdam. Hij geeft zijn mening exclusief aan de krant “L’Express”. De aanvragen voor een interview kwamen uit de hele wereld, maar het werd een Franse krant die het voorrecht kreeg.

Als de eerste moslimburgemeester van een grote Europese stad staat deze “gekozen” sociaaldemocraat sinds 2009 aan het hoofd van de tweede stad van Nederland. Zijn succes in de bestrijding van misdaad en zijn populariteit zorgden voor zijn herbenoeming, zelfs toen “rechts” in de Gemeenteraad sterker werd. Al sinds lang gealarmeerd door de “jihadistische dreiging” roept deze praktiserend moslim zijn geloofsgenoten op zich te weer te stellen tegen het geweld zowel in Parijs als in Kopenhagen.

Korte tijd na de aanslag tegen Charlie Hebdo heeft U de voorstanders van de Jihad die niet van vrijheid van mening uiting houden geadviseerd te vertrekken (“op te rotten”). Deze woorden hebben in het buitenland veel weerklank gevonden! Wat wilde U hiermee zeggen?

Ik was woedend en geloof me, ik speelde geen komedie! Deze woorden die ik uitsprak waren die van een burgemeester van Rotterdam, maar ook van een woedende moslim. In Rotterdam, een stad waar 174 nationaliteiten samen leven, zouden we eigenlijk elke dag onze vrijheid moeten vieren. Vrijheid betekent ook dat je het recht hebt om met “karikaturen” te kunnen provoceren, maar het is ook de bescherming van het individu tegen de interventie van de Staat. Het is ook vrijheid van geloof en om religieuze instituten op te richten. Ik heb er wel begrip voor dat enkele van mijn medegelovigen zich beledigd kunnen voelen door Charlie Hebdo, maar er zijn wetsartikelen om dit gerechtelijk aan te vechten. Ik zou willen zeggen als men met anderen samen wil leven moet men compromissen aanvaarden; degenen die dit weigeren, hebben hun geweten niet goed onderzocht en moeten zo eerlijk zijn te beseffen dat er voor hen hier geen plaats is. Het drama in Parijs werd door veel moslims als pijnlijk ervaren, omdat ze nu opnieuw in dialoog moesten gaan met andere gelovigen en gemeenschappen. De aanslag op Charlie Hebdo heeft de islam genoodzaakt zichzelf te bezinnen.

Echt waar?

Ja, en het is belangrijk dat de moslims antwoord geven op de vragen die hen gesteld worden: waarom konden deze criminelen de koran zodanig interpreteren dat dit ertoe leidde dat ze hun acties konden rechtvaardigen. Recentelijk hoorde ik hier een imam uitleggen dat moslims het recht hebben om op onrechtvaardigheid te antwoorden met hun hart, hun hoofd maar ook met hun handen! Een van de gelovigen antwoordde toen dat dit hetgeen was wat de misdadigers in Parijs hadden gedaan, ze hadden uit naam van de onrechtvaardigheid, die ze afwezen, hun kalasjnikovs gebruikt. En dan zit je in het hart van het debat. Deze criminelen hebben hun daad gebruikt met de islam als uitgangspunt. Maar door te zeggen dat de islam niets met hun daden te maken heeft, is echt absurd.

Begrijpen de religieuze autoriteiten van de moslims eigenlijk wel de reikwijdte van hetgeen in Parijs is gebeurd?

Nee, en daar ligt het probleem. De omwenteling in de kern van de islam begint niet hier in dit stadhuis, maar men kan hier wel de vonk laten ontstaan die de lont doet ontsteken. De Europese moslims moeten druk op hun religieuze leiders uitoefenen om aan dit debat te beginnen. Maar als ik op Google een sjeik zoek, een spirituele gids, krijg ik alleen video´s te zien van radicalen. Waarom zijn de gematigde leiders niet te zien op internet? Waarom zie je ze niet om hun juiste visie op de koran te laten zien?

Deze uitnodiging aan de gematigde islam, moet die vanuit Europa beginnen?

In het Westen hebben we de kans om voordeel te trekken uit de vrijheid van meningsuiting, uit een vrijheid die ons in staat stelt vragen te stellen in het openbaar, zonder het risico van strafvervolging. We moeten dus niet bang zijn van deze vrijheid gebruik te maken.

Hoe reageren de imams als U dit soort dingen zegt?

Iedereen heeft de neiging om wat “vastgeroeste ideeën” te zeggen. Zo hoor ik dikwijls zeggen: “Ik veroordeel wat daar in Parijs is gebeurd, maar. . .. Er is geen “maar” mogelijk. Een gezamenlijke zichtbare veroordeling door de vertegenwoordigers van de islam zal voor een betere sociale stabiliteit zorgen en ook voor een beter begrip van de Nederlandse moslims. Dit zou dan als een sociale therapie kunnen dienen. Helaas ben ik niet diegene die een dergelijke beweging van afkeuring kan gaan organiseren. Terwijl zoiets wel in Duitsland is gebeurd, dankzij de Turkse gemeenschap, die een veel groter politiek bewustzijn heeft dan de Marokkanen in Nederland en de Algerijnen in Frankrijk. De graad van analfabetisme onder Marokkanen die in Nederland wonen, dat moet ik toegeven, is tamelijk hoog en in veel van die gemeenschappen hebben ze alleen toegang tot de islam via de imams en niet door zelf het “heilige boek” te lezen.

Trekt U een parallel tussen de aanslag in Parijs afgelopen januari, die van Kopenhagen op 14 februari en de moord op Theo van Gogh in 2004 in Amsterdam?

Ja, uiteraard. Theo van Gogh was zomaar een man met een grote bek, hij bedreigde niemand. Toen hij werd vermoord, heb ik me tot de mensen gericht die uiting gaven aan hun vreugde over die moord: “Donder toch op”, heb ik gezegd. “Jullie zullen in Afghanistan of Soedan veel gelukkiger zijn! Er zijn tenslotte vliegtuigen die elke 5 minuten vanaf Schiphol vertrekken!” Ik ben nooit van standpunt veranderd.

Maar hoe moet je omgaan met lui die hier hun strijd willen voeren?

Je moet wel twee verschillende dingen van elkaar onderscheiden; zij die in de marge leven, kunnen worden teruggebracht in de samenleving door werk en onderwijs, integratie en de strijd tegen discriminatie en voor gelijke kansen. Maar zij die in Raqqa, Syrië, willen leven, het hoofdkwartier van de Islamitische Staat, tegen hen zeg ik: “Als dit je eigen, vrije wil is, oké, maar wees consequent en lever je paspoort in. Want het Nederlandse paspoort is meer dan een reisdocument: het is een deel van je identiteit, een verplichting om de open maatschappij die gefundeerd is op compromis, zoals in Nederland, te verdedigen. Als je jezelf niet in deze waarden herkent, ga dan weg en vertrek naar meneer M. Baghdadi (het hoofd van ISIS )en vraag hem om nieuwe identiteitspapieren. Zoals U ziet neem ik door dit te zeggen afstand van de actuele politiek van mijn regering om de kandidaten voor de jihad hun paspoorten af te nemen, zodat ze niet kunnen vertrekken.

En wat moeten we doen met minderjarigen die zich door de terreur laten verleiden?

Die weten toch niet wat ze doen en we moeten ervoor zorgen hen op het rechte pad terug te brengen door hen alle noodzakelijke psychologische hulp te geven. Men moet ze helpen. En als we vinden dat zij zich in een gevaarlijke situatie bevinden, moeten wij ze bij hun ouders weghalen.

En diegenen die zich met gewelddadige acties bezighouden?

Laten we ermee ophouden hen “radicalen”te noemen. Radicaal zijn is een recht in een democratische staat. Maar degenen die naar wapens grijpen, dat zijn criminelen, zoals in Frankrijk, die de politie en de veiligheidsdiensten werk bezorgen. We moeten er voor zorgen dat ze geen kwaad aanrichten.

Hoe wordt men een extremist?

Hierover heb ik met de gemeenteraad gedebatteerd. Sommigen wilden de ongunstige sociale toestand benadrukken,de discriminatie, de schooluitval, het racisme. . . Eerlijk gezegd zie ik hier geen enkel bewijs voor. Waarom gaan de Saoedische miljonairs naar Raqqa? Vanwege de misère, het racisme? Eigenlijk scheppen die lui daarginds hun eigen waarden, die ze aan anderen willen opleggen met behulp van kalasjnikovs. Anders dan de terroristen van de linkse “Rote Armee Fraktion” in de jaren-70 in Duitsland, die politiek gemotiveerd waren, is het bij hen de interpretatie van het geloof die hen naar de wapens doet grijpen.

Op welk niveau doet men er het beste aan om de neiging naar “jihadisme”te bestrijden? Op dat van de staat of van de stad?

De staat bepaalt de regels en is verantwoordelijk voor de veiligheidsdiensten. Maar het zijn de lokale gekozen afgevaardigden die direct zicht hebben op extremisme. Elke dag voel ik de hete adem van die lui in mijn nek. Daarom heb ik in 8 wijken van Rotterdam bijeenkomsten georganiseerd voor de burgers, die gewijd zijn aan de aanslagen in Parijs, zodat de verschillende meningen met elkaar worden geconfronteerd. Begrijp me goed: het zijn de gezinnen, de imams, de sociaal werkers en de gemeenteraadsleden die de alarmbel luiden als het punt van dreiging met geweld is bereikt. Als ik zo´n “gozertje” van 6 in de straten van Amsterdam hoor roepen: “Dood aan de Joden”, vermoed ik toch wel dat deze woorden van “haat” niet spontaan uit zijn mond zijn gekomen. Om die reden vertel ik de burgers tijdens de ceremonie van het verstrekken van het nieuwe paspoort aan de immigranten dat zij allerlei rechten hebben die in de grondwet staan, maar ook dat ze de plicht hebben om onze vrijheden te beschermen. Hier in Nederland houdt niemand je tegen om een koran op straat in de hoogte te steken, maar als je in Saoedi-Arabië met een Bijbel zwaait, kun je worden gedood.

Denkt U dat Frankrijk en Nederland zich in een vergelijkbare situatie bevinden?

Vanuit sociaal oogpunt bekeken zijn de moslims van Frankrijk beter uitgerust dan die van Nederland. Bij u zijn er talloze intellectuele moslims en die hebben wij nog niet, omdat de immigratie nog vrij recent is. Maar in Frankrijk, in België, evenals in Nederland, moet men zich in de gezinnen afvragen hoe het mogelijk is dat de criminelen in staat zijn om hun geloof zo te verdraaien en al dat geweld uit naam van dit geloof te laten begaan. En dat bovendien de grote meerderheid van de slachtoffers zelf moslims zijn! Ik wil nog iets toevoegen. Op dit moment dat wij hier zitten te praten, steken heel veel boten, zowel grote als kleine, de Middellandse Zee over, voor het merendeel beladen met mensen uit de wereld van de islam. En deze mensen zijn op zoek naar de vrijheid en veiligheid in het Westen. En ik begrijp hen. Het is 40 jaar geleden dat mijn familie dezelfde route volgde en met dezelfde motieven. Over het algemeen worden deze vluchtelingen goed behandeld in Europa. Maar moeten we ze blijven verwelkomen hoewel zich onder hen, of op de lange termijn onder hun kinderen, mensen bevinden die ons zullen bedreigen? Is dat de beste manier om degenen die hen hebben opgevangen te bedanken? Dat is een eerlijke vraag en ik begrijp dat er veel Europeanen zijn die hem stellen. Dit negeren is onverantwoordelijk en het is aan de immigranten hier antwoord op te geven. Het zijn harde woorden, maar ik accepteer ze. Je kunt Aboutaleb tenminste niet van racisme beschuldigen.

Bent U niet bang voor Uw veiligheid?

In onze tijd, als je een publieke functie vervult, loop je altijd het risico op gevaar.

Is Uw standpunt betreffende het Nederlandse multiculturalisme verandert?

De vraag is dat men moet weten wat de plaats is van de islam in Europa. Dat is wat ik de moslims vertel; hoe meer en oprecht zij onze grondwet en rechtsstaat omarmen, des te zekerder is hun plaats in de maatschappij. Maar andersom, als ze denken dat de islam voor de grondwet gaat, des te onzekerder dit voor hen wordt.

U bent zo populair bij de PvdA, waartoe u behoort. Zou Nederland het eerste land in Europa kunnen worden waar de premier van het land moslim is?

Ik heb nog nooit mijn leven vooraf gepland en je weet nooit hoe de zaken lopen. Ik heb beloofd burgemeester van Rotterdam te blijven tot 2021. Maar ik zal eerlijk blijven: “Ik geloof niet dat het realistisch is om aan te nemen dat in de komende 50 jaar dit land een islamitische minister-president krijgt. Maar je weet maar nooit.

Bron: www.lexpress.fr

Interview: Jean-Michel Demetz

Vertaald uit het Frans door: “delamontagne”

https://ejbron.wordpress.com/2015/02/25 ... more-83610
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door sjun »

Hun geloof verdraaien? Je reinste taqiyya van de mooiweer munafiq Abouthaleb. Beschaafder dan Mohammed en zijn gezellen kan ik de doctrine van islam en de vele doden die dat in de historie met zich meebracht niet maken. In Isis, Boko Haram en diverse equivalenten in Afrika en Azie zien we gewoon de voorschriften, handelingen en vruchten van Mohammed als opgetekend in koran, hadith en soenna voorgeleefd. De beste optie om daarmee te dealen is blijvende belichting in plaats van daarvan wegkijkende en afleidende mooipraterij.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89705
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Ondertussen in islamitisch Rotterdam, de mooie halal stad van burgemeester Ahmed Aboutaleb. Daar is ophef ontstaan over Palestina in de nieuwe Markthal.

De ophef over de placemat van de Marokkaanse kraam begon met bovenstaande tweet van Jan Hutten, die een aantal reacties uitlokte.
Jan twittert....Een nieuw land in het Midden-Oosten? In de Markthal Rotterdam zijn ze duidelijk over de positie van Israël. Bizar.
Afbeelding
De eigenaar van Le Souq was niet bereikbaar voor commentaar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52134
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

De overheid heeft besloten dat er in de stad veiligheidsrisicogebieden zijn.
Daar mag de politie iedereen overal en altijd fouilleren.
En zo gebeurde het dat eigenaar Raza Achlak van de Gastronoom raar opkeek toen politie in kogelvrije vesten met de hand op het pistool binnen renden.
Iedereen handen omhoog.
Ook een doodsbang 80-jarig vrouwtje die zich vastklampte aan haar boodschappenwagentje.
Onderzoek leerde dat er geen wapens of drugs in zaten. Ook werd de vrouw van top tot teen en van voren tot achteren gefouilleerd en er werd niets gevonden.
Er is bewakingsvideo van.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/02-06-201 ... witterfeed
Woede om fouilleren hoogbejaarde in Rotterdams café

En zo krijgen we meer verwarde mensen:
"[...] Alle papieren van de vrouw worden nagekeken. En dan mag ze eindelijk vertrekken. Duidelijk verward, kan ze eindelijk naar haar bus gaan."
Ze heeft haar eten niet verder opgegeten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Pilgrim »

Aboutaleb op zegetocht in Parijs

Frank Renout, 3-6-15

Ahmed Aboutaleb was dinsdag in Parijs om voor politici en beleidsmakers uit tientallen landen zijn ideeën uit de doeken te doen. 'Wat hij zegt, is bijna te mooi om waar te zijn.'

De Rotterdamse burgemeester wordt aangekondigd als 'fascinerende politicus'. "Hij wordt hier bijna als een rockster gezien,'' zegt een diplomaat. Een spreker herinnert de zaal er aan dat hij 'de stem van de Verlichting' werd genoemd, toen hij na de aanslag op Charlie Hebdo zei: Je suis Parisien et je m'appelle Charlie.

Aboutaleb trakteerde in Parijs honderden mensen op zijn krachtig geformuleerde beleid in Rotterdam, en had iedereen in zijn zak. "Ik ben burgemeester van een stad met 174 nationaliteiten. Iets minder dan de Verenigde Naties lidstaten heeft. Maar ik voel me wel Ban Ki Moon,'' zegt hij tijdens de eerste toespraak op het hoofdkantoor van de OESO, de club van rijke landen.

Een camerateam filmt hem, topambtenaren stellen vragen en de Rotterdammer vertelt. "We mixen geen huiskleuren in onze stad. De kleur van de bewoners in een wijk maakt mij niets uit. Als de kinderen er maar goed onderwijs krijgen.''

Bijna te mooi om waar te zijn
Een vrouw in het publiek, een Spaanse uit de bankwereld, is enthousiast: "Hij klinkt vol overgave en vertelt het zo goed. Maar dat Rotterdam geen daklozen heeft, is bijna te mooi om waar te zijn.'' Aboutaleb was gevraagd om over diversiteitsbeleid te praten. Sinds zijn opmerkingen over de aanslag in Parijs, in januari, is hij een veelgevraagd spreker. Hij was al op het Witte Huis en maakte internationaal naam met zijn 'rot dan op'-uitspraak over Syrië-gangers.

"Dat ik overal over onze aanpak vertel heeft ook resultaat,'' vertelt hij in de wandelgangen. "Mensen willen weten hoe we het doen. Ik heb een gesprek in Brussel gehad met Europees Commissaris Pierre Moscovici. Het resultaat is dat Jozias van Aartsen en ik binnenkort met de Commissie gaan praten omdat we willen dat Brussel ook in onze steden gaat investeren.''

Aboutaleb moet weer verder naar een tweede zaal die ook al vol zit met een internationaal publiek dat van hem smult. Hij vertelt over de aanpak van armoede. "Ik weet wat armoede is. Toen ik jong was in Marokko hadden we geen geld voor schoenen en liep ik op blote voeten. Maar ik heb me nooit arm gevoeld, ik leerde veel en ik las veel. I was a rich man with little money.'' Het publiek applaudisseert.

Bodyguards
En voorbij is het weer. Hij rent naar zijn volgende afspraak, begeleid door twee bodyguards die hem begeleiden sinds zijn uitspraken na de aanslag. "Dat is wel even wennen.'' Voor het eerst stopt Aboutaleb even met praten. "Het is nou eenmaal zo. Helaas.''

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... rijs.dhtml
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Pilgrim »

Het op belastinggeld van niet-islamieten draaiende Zomergasten biedt Aboutaleb een podium om te islamiseren

Geplaatst op 27 juli 2015, door Fubar

Afbeelding

Islamiseren is óók het schoonpraten van islam, en dat is waar Abou Taleb zich voornamelijk mee bezighield, naast het dwangneurotische demoniseren van Wilders, en waar hij van Wilfried de Jong alle gelegenheid voor kreeg. De Jong maakte ooit wel grappig cabaret met ‘Waardenberg en De Jong’ en hij was een niet onverdienstelijk sportjournalist. Een onderwerp waar die ook nog echt iets van af wist. Tegenwoordig denkt hij dat hij allround journalist is, maar hij mist de kennis over het onderwerp dat op tafel komt te liggen tijdens het gesprek.

Hij is te weinig algemeen ontwikkeld en heeft ook helemaal geen zin om moeilijk te doen. Het moet wel gezellig blijven als Rotterdammers onder elkaar. Blijkbaar heeft hij zich niet ingelezen over Aboutaleb, want er vallen wel degelijk kritische noten te kraken over deze op handen gedragen model-Marokkaan. Zo mag de dochter van Aboutaleb niet met een niet-moslim trouwen. Apartheidsfascisme is denk ik het juiste woord voor dergelijk gedrag. Een Nederlandse burgemeester onwaardig.

Aboutaleb is dan ook geen Nederlander al spreekt hij wel de taal, met die typische mohammedaanse tekortkomingen dat wel, ‘die dat deze mannelijk vrouwelijk’, het gaat nog steeds met enige regelmaat mis bij hem. Aboutaleb is een Marokkaan, maar vooral en in de eerste plaats moslim. De trouw aan de ummah, de koran, Allah, Mohammed, sharia gaat altijd boven loyaliteit aan een (gast)land.

Zoals te verwachten komt het ‘minder minder minder’ van Wilders ter sprake. Abou zegt dat hij er lang mee gewacht heeft om er op te reageren, maar hij doet het dus wel, juist nu iedereen het een beetje vergeten is. Achterbakser kun je het niet brengen.

“Wilders heeft erbij gezegd dat hij dat gaat regelen. Dan heeft de samenleving er recht op te weten hoe hij dat gaat doen”, aldus Aboutaleb in het VPRO-programma. “Ik wil van hem weten: wat is je plan? Wanneer ga je dat regelen. De samenleving heeft het recht dat plan te kennen.”

Hij verwijst naar zijn vader, die bang is dat hij Nederland moet verlaten. “Dat doet hem waanzinnig veel pijn”, aldus Rotterdams burgemeester, die vertelde dat zijn vader twee banen had om zijn kinderen te laten studeren. “

Dat van die twee banen benadrukt hij me een beetje te verdacht vaak. De enige reden die ik me daar bij voor kan stellen is dat die dat zegt om het imago van de Marokkaan op te krikken, maar daar zijn die jihad-allowance (jihad-uitkering) jiziya-trekkende parasieten nog niet mee aan het werk. Het is een volledig niet-productieve opmerking als je die problematiek op wilt lossen, blijkbaar is dat niet zijn belang, maar slechts het imago van den Marokkaan.

Verder over zijn vader:

“Van hem moet er minder zijn, niet omdat hij iets verkeerd heeft gedaan, maar omdat hij tot een etnische groep behoort. Mijn ouders zijn bang. Dus ik wil van Wilders weten: wanneer gaat u ze terugsturen?”

En dat is demagogie. Wilders heeft nooit gezegd dat de ouders van Aboutaleb weg moeten, tenzij natuurlijk Aboutaleb meer weet dan hij doet voorkomen, bijvoorbeeld dat zijn ouders criminelen zijn. Want dat is wat Wilders bedoelde, dat criminele Marokkanen terug moeten. Abou doet echter een poging om Wilders te framen dat ie gezegd zou hebben dat alle Marokkanen weg moeten. Als we alleen de criminele terugsturen dan scheelt dat ook al 65 procent van de Marokkanen en dat is toch een fikse slok op een niet zo prettige borrel.

Bovendien wekt Aboutaleb de indruk dat Wilders niet aangegeven heeft hoe dat ‘minder’ dan vormgegeven moet worden. Weer framet hij, nu namelijk dat Wilders geen idee heeft hoe die uit moet voeren wat ie zegt. En zo komen de praatjes in de wereld dat Wilders maar wat roeptoetert, en dat hoor je ook aan de islam-kritische zijde nog veel te vaak. Wilders heeft namelijk wel degelijk een idee:
Geert Wilders ✔ ‎@geertwilderspvv
En in het vervolg beter opletten Aboutaleb. Want zo gaan we het doen: http://youtu.be/l4-GLUlCq44 #minderminderminder

23:22 - 26 juli 2015


Het is ronduit schandalig hoe Aboutaleb hier zijn ouders misbruikt om Wilders zwart te maken. Zijn ouders hoeven helemaal nergens bang voor te zijn. De Nederlandse oudjes daarentegen hebben alle reden om bang te zijn voor dat racistische -want ze overvallen alleen niet-moslims- geteisem uit Marokko dat aan de lopende band bejaarden berooft. In plaats van iets te doen aan die criminele landgenoten van hem, valt Aboutaleb hier de boodschapper aan.

En Wilfried de Jong? Die laat Aboutaleb fijn begaan en reikt hem de vragen op een presenteerblaadje aan, op een zodanige manier dat Aboutaleb een uitzending lang ongestoord PvdA en islampropaganda kan maken. Niet gevraagd naar zijn dochter, zijn gehoofddoekte vrouw die we nooit zien, de kaart van het Midden-Oosten in de Rotterdamse Markthal waar Israël niet op voorkomt, zijn knettergekke bewering dat erwtensoep een Marokkaanse uitvinding is, of hoe hij betrokken was bij de sponsoring van een haatsjeik. Of hij spijt heeft van zijn demonisering van Fortuyn, waarna die vermoord werd. Niets.

Nee, Aboutaleb mag nog even komen vertellen wie zijn helden zijn. Ghandi, die zo vreedzaam was en het altijd goed doet bij de gutmensch, alsof die mohammed van hem een vredesapostel was. Niks over de waarheid wat er in India gebeurde, en geen Wilfried de Jong die ingrijpt. Het is geen journalist maar een aangever voor propaganda. Ga fietsen man. In India hebben de muzelmaniakken 80 miljoen Hindus geslacht. De volgende ‘held’ was Mandela, die terroristische, communistische racist heeft dan weer meer gelijkenis met een mohammedaan dus daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen.

Aboutaleb, wolf in schaapskleren
http://joostniemoller.nl/2014/12/abouta ... apskleren/

Over Abou en het dubbele paspoort:
De nationale blinde vlek: Marokkanen ‘kunnen niet van hun dubbele nationaliteit af’
http://hoeiboei.blogspot.nl/2010/10/de- ... kanen.html

Een stukje over Abou op DVC:
Nederlander van het jaar over Fortuyn, kankerjoden, snert, en zijn dochter
http://www.vrijechroniqueurs.nl/nederla ... r-fortuyn/

En mijn dossiertje, voor wie trek heeft:
http://fubar.mobi/category/aboutaleb/

Terugkijken Zomergasten kan hier:
http://www.npo.nl/vpro-zomergasten/26-0 ... ON_1242628

Op 1.43.00 moet u even gaan luisteren, dan gaat het over ‘minder’

Aboutaleb vraagt letterlijk wanneer Wilders zijn ouders komt ‘ophalen’

Wil Aboutaleb dat Wilders hetzelfde overkomt als Fortuyn, aan wiens demonisering die ook voluit heeft meegewerkt?

http://www.vrijechroniqueurs.nl/het-op- ... lamiseren/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Manon »

Ik was van plan om te kijken maar was het vergeten. Heb dus niks gemist precies.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Pilgrim »

Aboutaleb Zomergasten: van begin tot eind gescript?

Van Rossem | 28-07-15

Afbeelding
Ahmed Aboutaleb bij “Zomergasten”

Gemeente Rotterdam
T.a.v. het kantoor van de burgemeester
Postbus 70012
3000 KP Rotterdam

Amsterdam, 28 juli 2015

Betreft: Wob-verzoek over optreden dhr. Aboutaleb in VPRO Zomergasten


Geachte mijnheer, mevrouw,

Met een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur verzoekt GeenStijl om kopie van hieronder nader te omschrijven documenten met betrekking tot het optreden van burgemeester Ahmed Aboutaleb in VPRO Zomergasten, d.d. 26 juli 2015. Dit is een verzoek in het kader van de transparantie en de integriteit van het publieke bestuur.

Inleiding op het Wobverzoek
Afgelopen zondag 26 juli 2015 was de heer Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam, te gast bij Wilfried de Jong in het VPRO-programma Zomergasten. Over zijn optreden in dat programma oordeelden velen dat de mens Aboutaleb geen afstand leek te kunnen nemen van zijn politieke metier. "Aboutaleb was helemaal Aboutaleb: welbespraakt, innemend, gedreven. Maar ook: door en door bestuurder en heel erg de burgemeester van Rotterdam. En op campagne", zo schreef Han Lips in Parool. Ook de bankaardappel van dienst bij de Volkskrant, JP Geelen, was niet overtuigd van de echtheid van Aboutalebs optreden: "De politicus won. Die speelde de rol van de mens Aboutaleb wel met overtuiging." Dat zijn meningen en zienswijzen van televisierecensenten. Daarnaast meldde zich echter ook nog een bron, die beweert dat het gesprek met Aboutaleb "minutieus was voorbereid door het Rotterdamse stadhuis. Niets spontaan, elke vraag werd meermaals geoefend." En: "Al weken stond de interne dienst van Rotterdam op scherp om alle vragen van Zomergasten te beantwoorden. Uiteindelijk was het een door de gemeente ingestudeerd riedeltje."

Zoals zijn burgemeesterschap dankzij schimmenspel van de PvdA al bij voorbaat vast stond - volgens Gerd Leers althans - zo suggereren zowel de recensenten als een anonieme tipgever dat het gesprek van de heer Aboutaleb met de heer De Jong in Zomergasten ook op voorhand ingestudeerd zou zijn. In dat licht bezien, proeft het 'Wildersnieuwtje' dat uit de uitzending kwam ("Aboutaleb vraagt Wilders 'minder Marokkanen' uit te leggen - NRC) als een gescripte politieke strategie van Aboutaleb, de gemeente Rotterdam en/of de PvdA om de burgervader - die van zichzelf overigens al zeer geliefd is - zo voorbeeldig mogelijk voor het voetlicht te krijgen. We willen niet onmiddellijk zeggen dat het zaakje stinkt, daar interviews natuurlijk te allen tijde vooraf doorgesproken worden. Maar er zit toch op zeker een luchtje aan. Daarom onderstaand concreet, in de hoop om misverstanden uit de wereld te helpen en meer transparantie op deze kwestie te schijnen:

Het Wobverzoek concreet
GeenStijl vraagt om kopie van alle documenten bij en onder u die betrekking hebben op de communicatie en correspondentie vanuit de VPRO en de redactie en medewerkers van VPRO's Zomergasten richting de gemeente Rotterdam en vice versa.

Concreet vraagt GeenStijl om kopie van brieven, memo’s, nota’s, verslagen, emails, vragenlijsten, fragmenten en andere documenten, zowel analoog als digitaal, die tussen 1 juli 2014 en heden (ex nunc) uitgewisseld zijn tussen ambtenaren, voorlichters, stagiaires, externe krachten en anderszins medewerkers van de gemeente Rotterdam, de PvdA en het kantoor van de heer Aboutaleb, met redactieleden, freelancers, stagiaires en anderszins medewerkers van de VPRO en VPRO Zomergasten.

Mocht u voornemens zijn om (delen van) documenten te weigeren, verzoekt GeenStijl u dat per weigergrond, per document en per passage toe te lichten. Voor zover het gevraagde zich bij en onder u in digitale vorm bevindt, verzoekt GeenStijl om verstrekking van digitale kopieën. Bevindt het gevraagde zich bij en onder u in papieren vorm, verzoekt GeenStijl u om papieren kopie.

Mocht dit verzoek bij u vragen oproepen, zijn we uiteraard beschikbaar voor overleg op onderstaand emailadres. Alvast hartelijke dank voor uw bereidwilligheid en medewerking, we kijken vol spanning uit naar de gevraagde documenten.

Met de meeste hoogachting,

Redactie GeenStijl
[email protected]

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... taleb.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Ahmed houdt een lezing in Amsterdam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.J.Schoo-lezing door Ahmed Aboutaleb

2015: De roep van de stad (tijdsduur: 60 minuten)



“Nederland, neem je burgers en ondernemers serieus. Zij hebben de ideeën, zij moeten het gaan doen. De grootstedelijke ontwik­keling moet met kracht worden ondersteund.”
Voor wie geïnteresseerd is. Bedenk wel dat Aboutaleb, hoe intelligent en sympathiek hij ook overkomt, nog nooit gezegd heeft dat hij niet-praktiserend moslim is. Dat is typisch Ahmed. Hij vindt dat zijn geloof niks met de werkelijkheid van u en mij te maken heeft. Hij praat liever niet over zijn privé huishouden. Draagt zijn vrouw en zijn dochter eigenlijk een hoofddoek? Ik bedoel, hij hangt tenslotte een verderfelijke smerige achterbakse gevaarlijk heidense woestijnsekte aan die zich tegen onze kennisbeschaving afzet en van waar een orgie aan haat schuil gaat.

Aboutaleb is en blijft moslim. Dus hoe betrouwbaar is zo'n man in werkelijkheid? Of hij belazert de kluit. Dat kan natuurlijk ook. Zeggen dat je als geboren moslim niet gelovig bent, kan je je kop kosten. Ja toch Ahmed?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89705
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Vanavond om 9 uur op TV op Nederland 2
Documentaire over Ahmed Aboutaleb is voor de fans even slikken (**)

Film over burgemeester met twee gezichten

Frènk van der Linden en Piet de Blaauw hadden in hun documentaire graag het tweede gezicht van Ahmed Aboutaleb gevonden, maar slagen daar niet echt in.

Ahmed Aboutaleb kijkt recht in de camera. Wie goed kijkt, ziet het: zijn gezicht trilt, de ogen worden vochtig. Zojuist is de bewierookte burgemeester van Rotterdam en voormalig wethouder van Amsterdam voor een draaiende camera geconfronteerd met een vraag over één van zijn vijf zussen: heeft zij de hand aan zichzelf geslagen? Is het verdriet of is het woede?

De journalisten Frènk van der Linden en Piet de Blaauw volgden Aboutaleb het afgelopen jaar, na de aanslag in januari op het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs en zijn opmerkelijke boodschap aan radicaliserende moslimjongeren dat zij beter 'oprotten' als het ze hier niet bevalt. Vanavond is op televisie het eindresultaat te zien. Het is, aldus de makers, een indringend portret geworden van een burgemeester in tijden van oorlog.

Relevantie
Ruzie over de documentaire is er in elk geval al. Aboutaleb snapt niet waarom de zelfmoord van zijn zus, een verhaal dat hij zelfs voor zijn vrienden zorgvuldig geheim heeft gehouden, moet worden geopenbaard. De makers vinden het wel degelijk relevant. Een man die zijn geschiedenis als arme Marokkaanse migrant maar al te graag gebruikt om zijn politieke ambities kracht bij te zetten, moet er niet raar van opkijken als ook de minder gepolijste episoden uit zijn leven op een goede dag worden geopenbaard.

De onderliggende gedachte: Aboutaleb is een onwaarachtige politicus. Een man die er alles aan zal doen om te voorkomen dat er een barst in zijn zorgvuldig opgebouwde imago komt. Een man die zich voordoet als een liberale moslim, maar in zijn privé­leven het religieus conservatisme omarmt. Een man die niet is wie hij lijkt te zijn.

Maken ze het waar? Hebben de makers het tweede gezicht gevonden? Niet echt.

Stijfkop
Voor de fans is het even slikken: Aboutaleb blijkt een man met hele lange tenen. Een autoritaire bestuurder, niet behept met een al te groot gevoel voor humor, laat staan voor zelfspot. Een stijfkop die slecht tegen kritiek kan en snel in de ontkenning schiet. Het bewijst maar weer: hoedt u voor de zaligverklaring van willekeurig welke politicus. Maar verder?

Zorgvuldig wordt in de documentaire toegewerkt naar wat je de sleutelscene zou kunnen noemen: de zelfmoord van zijn zus. Waarom deed ze het? En waarom moest het geheim blijven? Wat betekende haar dood voor Ahmed Aboutaleb en zijn opvattingen over religie?

'Verdwenen'
Mustapha Oukbih, jeugdvriend van Aboutaleb uit de armoedige Molenwijk in Den Haag (tegenwoordig het Laakkwartier), verhaalt over het gezin, waarin saamhorigheid en liefde heerst, maar ook 'religieuze strengheid tegenover de vrouwelijke leden'. Hij vertelt over de paniek die ontstond toen de zus opeens bleek te zijn 'verdwenen'.

Had Aboutaleb niet in Opzij gezegd dat hij grote problemen heeft met 'westerse feministen die allochtone vrouwen ideeën aanpraten waardoor ze thuis ernstige problemen krijgen, waardoor ze op straat komen te staan'?
En had hij in het programma De achterkant van het gelijk niet gezegd dat hij zijn dochter liever niet thuis ziet komen met een niet-moslim? Volgens de makers is er tegenwoordig ruzie in het gezin omdat de twee oudste dochters hebben gekozen voor een niet-moslim als partner. Twee onafhankelijke bronnen zouden het hebben bevestigd.

Akkefietje
Zou zijn zus destijds misschien te maken hebben gehad met eenzelfde soort akkefietje? En voelt Aboutaleb zich nu schuldig dat hij de situatie niet heeft weten te redden?

De suggestie ligt er duimendik bovenop: islamitisch conservatisme speelt een belangrijkere rol in het leven van Aboutaleb dan hij toe wil geven. Zijn publieke beeld van vrijzinnigheid wijkt af van wie hij echt is. Hij bidt wel twintig keer per dag! Een moslimburgemeester zonder barstje in het pantser, dat kan niet kloppen.

Zou het? Al jaren verweert Aboutaleb zich tegen dezelfde verwijten. Zijn uitspraken over zijn dochter? 'Het is jammer dat ik met dit soort zaken nooit correct en volledig word geciteerd,' zei hij in 2004. 'Ik heb ook gezegd dat als mijn dochter die keuze wel maakt, ik er volledig achter sta. Ex-minister Roger van Boxtel zei in hetzelfde programma overigens iets vergelijkbaars over zijn dochter met een zwarte man. Maar daar hoor je nooit iemand over.'

En in Opzij: 'Ik wil alleen maar zeggen dat je het niet redt als je bij ongeletterde vrouwen binnenkomt met hoge idealen, dat moet je niet willen, die ambitie is te hoog. Begin bij de jongeren, de kansrijken, die de weg naar het onderwijs hebben gevonden. Die kunnen dan op hun beurt iets voor hun moeders betekenen.'

Privézaak
Wat zegt Aboutaleb erover in de documentaire? Weinig tot niets. Het noodlot heeft toegeslagen en verder huldigt hij het standpunt dat zijn geloof een privézaak is en de zelfmoord van zijn zus nog meer. Dat is misschien ergerlijk als je documentairemaker bent, maar verboden is het niet. En een reden om dan zelf het pad van de suggestie te bewandelen is het al helemaal niet. Dat neigt naar karaktermoord.

Jammer. Van der Linden en De Blaauw laten namelijk wel overtuigend zien dat in de hardheid van Aboutalebs boodschap aan de Marokkaanse gemeenschap een groot gevaar schuilt: verdere radicalisering van moslimjongeren. Nodig ze uit om 'op te rotten' als ze het hier niet bevalt en ze kruipen alleen maar verder weg in hun isolement. Het zou mooi zijn als de discussie daar straks over gaat. Het is meer dan genoeg om mee in het glanslaagje van Aboutaleb te krassen.

(Door: Marcel Wiegman)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
Van der Linden en De Blaauw laten namelijk wel overtuigend zien dat in de hardheid van Aboutalebs boodschap aan de Marokkaanse gemeenschap een groot gevaar schuilt: verdere radicalisering van moslimjongeren. Nodig ze uit om 'op te rotten' als ze het hier niet bevalt en ze kruipen alleen maar verder weg in hun isolement.
:huh: Stel je voor dat hij het omgekeerde zou zeggen: "als het je hier niet bevalt, zorg er dan voor dat de maatschappij zó verandert dat het je wél bevalt"!?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52134
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Eventjes was het in Rotterdam (wild) West een beetje Brussel (Je suis Brussel).
Een blik met agenten werd open getrokken:
Afbeelding
Terreurverdachten opgepakt bij inval in Rotterdam
De politie heeft zondagmiddag in Rotterdam West een man aangehouden die wordt verdacht van het voorbereiden van een terroristische aanslag. Dat gebeurde op verzoek van de Franse justitie. Het gaat om een 32-jarige Fransman. De politie hield nog drie verdachten aan, twee van 43 en 47 jaar oud met een Algerijnse achtergrond.
En dan het Wilde Westen gedeelte:
Één van de gearresteerde mannen sloeg vlak voor zijn aanhouding op de vlucht. Agenten dachten te zien dat hij een wapen weggooide. Daarom werd een aantal straten rond het kruispunt Gerrit van de Lindestraat en Doedesstraat afgezet met linten. De politie heeft op de Mathenesserweg en de Burgemeester Meineszstraat woningen doorzocht waar de verdachten verbleven. Met het oog op de veiligheid van de bewoners zijn volgens het OM de omringende woningen geëvacueerd Een speciaal op vuurwapens getrainde politiehond speurde de straat af. Of het vuurwapen, volgens omstanders een kalashnikov, is gevonden, is nog niet bekend.
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... rdam.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door King George »

Me dunkt dat wij hier dus ook al onze no go areas voor Nederlanders hebben waar voortvluchtige terroristen vrij op straat kunnen bewegen en kunnen rekenen op een gulle hand boven het hoofd gehouden worden. Maar wat zijn die Moslims toch weer de zieligste slachtoffers van al die terreuracties, want hun schaamtecultuur loopt nou zomaar weer reputatieschade op...
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52134
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Weer Molenbeekse toestanden in Rotterdam.
Weer inval woning Rotterdam wegens terreurdreiging
In een woning aan de Oudedijk in Rotterdam Kralingen is in de nacht van dinsdag op woensdag een inval geweest door een speciale politie-eenheid. De inval kwam voort uit het lopende onderzoek naar terrorisme, bevestigde een woordvoerder van het Openbaar Ministerie.
Zwaarbewapende agenten van de DSI (Dienst Speciale Interventies) gingen het pand in. De straat was afgezet. Bewoners van omliggende panden zijn geëvacueerd.
http://www.ad.nl/ad/nl/37521/Terreurdre ... ging.dhtml

Ooggetuigen vertelden de buurtbewoners met twee bussen werden afgevoerd. (naar een veilige plek)
Wat niet is gevonden: ammo, schiettuig, plofstof en bomgordels.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef: Ooggetuigen vertelden de buurtbewoners met twee bussen werden afgevoerd. (naar een veilige plek)
Wat niet is gevonden: ammo, schiettuig, plofstof en bomgordels.
Niet helemaal duidelijk. Werden de buurtbewoners met twee bussen afgevoerd?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89705
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef:
Mahalingam schreef: Ooggetuigen vertelden de buurtbewoners met twee bussen werden afgevoerd. (naar een veilige plek)
Wat niet is gevonden: ammo, schiettuig, plofstof en bomgordels.
Niet helemaal duidelijk. Werden de buurtbewoners met twee bussen afgevoerd?
Er is net een item over deze inval op het nieuws...Maar voor dat jullie racisten weer gemeen gaan denken :sly7: ...HET HEEFT NIKS MET ISLAM TE MAKEN. : nono3: Een moslim expert ( waarin weet ik niet) heeft dat juist op national TV gezegd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door King George »

Natuurlijk heeft het niets met de Islam te maken...

Sluierbewolking heeft ook niets met de Islam te maken.

Maar sluierbevolking heeft daarentegen weer alles met de Islam te maken.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52134
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

@Ariel:
" Een moslim expert ( waarin weet ik niet) heeft dat juist op national TV gezegd."

De man die ik gezien heb op de StaatsTV was Halim el Madkouri .
Die heeft een artikel geschreven: dat eigenlijk het salafisme niets met de Islam te maken heeft. Hier:
Salafisme is altijd een kwaadaardige ideologie
Maar onze overheid blijft vasthouden aan uitkomsten van antropologisch onderzoek op de vierkante kilometer. Een en ander onder het mom van godsdienstvrijheid. Hiermee stelt zij de salafistische ideologie gelijk aan de islam: precies zoals salafisten het willen. Het gevolg van deze kromme analyse is dat álle moslims onbedoeld in een kwaad daglicht worden gesteld.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4328/Opinie/a ... ogie.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89705
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
De man die ik gezien heb op de StaatsTV was Halim el Madkouri .
Die heeft een artikel geschreven: dat eigenlijk het salafisme niets met de Islam te maken heeft. Hier:
Zie je wel dat terreurdreigingen en daden niks met Islam te maken hebben. Die man zegt het , dus zal het wel waar zijn.

:thinking: Wat ik me afvraag, heeft Islam eigenlijk wel wat te maken met Islam? En Moslims? Hebben die wat te maken met Islam ? :redface2: En de Koran? Hoe zit het daar mee?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89705
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Grappig.....Oekraïense toestanden in de Rotterdamse raad. Rotterdams raadslid dreigt kop af te rukken van collega
Het debat in de Rotterdamse raad over de arrestatie van een moslimterrorist in de Maasstad is donderdag uit de hand gelopen. Een van de raadsleden riep zelfs dat hij de kop van een ander eraf wilde trekken.

Leefbaar Rotterdam stelde in het debat signalen te hebben dat moslimterroristen uit Parijs en Brussel banden hebben met Rotterdammers. ,,Dat is een onaangename waarheid. Daar moeten we niet naief in zijn of onze kop in het zand steken,'' zei Leefbaar-raadslid Tanya Hoogwerf.

Verschillende andere fracties verweten Leefbaar hiermee 'bakerpraatjes' te verspreiden en voor extra onrust te zorgen omdat de lokale fractie de beweringen onvoldoende zou onderbouwen. Nourdin El Ouali van Nida verweet Leefbaar een circusact op te voeren. ,,U maakt moslims verdacht.''

'Pyromaanpartij'
GroenLinks-raadslid Arno Bonte noemde Leefbaar tot drie keer toe een 'pyromaanpartij' omdat ze het 'angstvuur' in de stad aansteekt. Meerdere Leefbaar-raadsleden reageerde woest op de aantijging van GroenLinks. Een raadslid van Leefbaar riep woest buiten de microfoon om het 'hoofd' van Bonte 'eraf te willen trekken'.

,,Dit is de zoveelste keer dat we pyromaanpartij worden genoemd,'' briestte Leefbaar-raadslid Benvenido van Schaik. ,,Schandalig want ik ben onderdeel van deze partij en ik ben geen pyromaan.''

Een korte schorsing was nodig om de gemoederen weer tot bedaren te brengen. GroenLinks gaf aan geen gevolgen te geven aan de opmerking. ,,We laten ons niet intimideren. Rotterdams grootste partij moet zich eens leren gedragen.''
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het wordt de hoogste tijd dat alle moslims als verdacht worden aangemerkt. Een logische conclusie van het gezonde verstand.

Waarom hebben we eigenlijk brandweerkazernes? Om met dat materieel uit te rukken. Maar als er dan geen brand is? Er is brand. In voorbereiding. Net zoals met dat islamitische kankergezwel dat voor een continu onrust en terechte angst zorgt. Linkse partijen zijn de plakpleisters bij muggenbeten in de tropen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52134
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Rotterdam heeft toch nog meer Molenbeekse toestanden in de ghetto's.
Er is nu ook ammo gevonden.
Tientallen kilo's munitie in Rotterdams huis terreurverdachte Anis B.
In het Rotterdamse appartement waar de vorige week opgepakte terreurverdachte Anis B. verbleef, is 45 kilo aan munitie gevonden. Het gaat om kogels van het kaliber 7.62, die worden gebruikt voor kalasjnikovs.

B. werd vorige week zondag in Rotterdam-West op straat aangehouden door de speciale antiteurreureenheid DSI. B. werd sinds december door Frankrijk gezocht. Hij bleek te verblijven in een appartement aan de Burgemeester Meineszstraat.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/tie ... ~a4275387/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie