Antisemitisme anno tegenwoordig

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Pilgrim »

“Soldaten die joodse instellingen bewaken hebben geweren, maar geen kogels”

Geplaatst op 4 april 2016

Afbeelding

“De Belgische autoriteiten hebben geen benul van beveiliging – zero.” Dat heeft de Brusselse rabbijn Menachem Hadad gezegd op de radiozender van het Israëlische leger. De soldaten die al maandenlang de Chabad-ontmoetingsplaatsen en de Brusselse synagogen bewaken, houden de wacht met geweren zonder kogels, vertelden ze hem. ‘Het is allemaal gewoon show. Het is niet normaal.’

Nadat in mei 2014 in het Joodse Museum in Brussel 4 mensen door een terrorist werden vermoord, voerde de regering de bewaking in de joodse buurten van Antwerpen en Brussel op. Daar zijn in totaal 98 joodse instellingen gehuisvest. Sinds de aanslagen van vorige maand in Brussel zijn de beschermingsmaatregelen nog verder uitgebreid.

Ondanks dat de joodse leiders in ons land toejuichen dat 4 miljoen euro wordt geïnvesteerd in de bescherming van hun gemeenschap, rijzen er ook vele twijfels. Velen denken dat de Belgische overheid minder competent is waar het de bescherming van de joodse burgers betreft dan bijvoorbeeld Frankrijk. Daar heeft de joodse gemeenschap meermaals haar ‘uiterste vertrouwen’ in het Franse defensie- en antiterrorisme-apparaat bevestigd.

De terugkeer naar Israël
Zo zouden de Belgen berichten over een imminente aanslag op de luchthaven niet serieus hebben genomen en werden dringend te nemen veiligheidsmaatregelen die door Israëlische veiligheidsadviseurs voor de luchthaven van Zaventem waren voorgesteld, nooit geïmplementeerd.

Een woordvoerder van het Belgische ministerie van Defenise zegt ondertussen dat de Belgische soldaten die in Brussel worden inegzet ‘adequaat gewapend en getraind zijn’, al wordt daar aan toegevoegd dat de claims over de synagoges en het Chabad Huis van naderbij zullen worden bekeken. Al in augustus vorig jaar maakte de krant Le Soir gewag van een gebrek aan munitie in het Belgisch leger.

Maar het onveiligheidsgevoel eist zijn tol. Vorig jaar emigreerden 287 Belgische joden naar Israël, het grootste aantal in de voorbije 10 jaar. In de Jewish news weekly van Californië zegt de Antwerpse jood Alexander Zanzer nog het meeste vertrouwen te hebben in de eigen joodse buurtwachten, die in Antwerpen veel robuuster zijn dan in Brussel.

http://nl.express.live/2016/04/01/bewak ... en-belgie/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door King George »

Ondertussen in Duitsland... brullen hysterische moslims "Dood aan de Joden!, Adolf Hitler!" en "Allah is groot!".
https://twitter.com/widtvoet/status/718127135840407552
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Mahalingam »

Ondertussen in onze PKN kerk die de erfgenaam is van Luther (en Calvijn).
Naar onze maatstaven was die Luther nogal een enge antisemiet.
Luther trok tegen het einde van zijn leven flink tegen Joden van leer. Steek hun synagogen in brand, schreef hij in het boekje 'Over de Joden en hun leugens' (1543). Pak Joden op, neem ze hun waardevolle bezittingen af en stuur ze naar werkkampen.
De smoes waar de PKN mee aankomt:
Onze kerk bestond in die roerige tijd nog niet, benadrukt de PKN in de verklaring. "In deze kerk wordt de band met Luther niet door iedereen op dezelfde manier gevoeld." De PKN kwam in 2004 voort uit een aantal fusies. Maar: "Als voortzetting van de Lutherse Kerk weet Protestantse Kerk zich deel van een lutherse geschiedenis die zijn zwarte bladzijden kent." Ze moet zich naar eigen zeggen steeds opnieuw 'reformeren'.
Volgend jaar gaat de PKN vol op het orgel met de Reformatieherdenking .
Of de PKN volgend jaar tijdens de Reformatieherdenking ook aandacht besteedt aan Luthers tirades is nog niet duidelijk. Dat ze deze verklaring nu al uitspreekt en hem geen onderdeel maakt van de herdenking, is niet omdat er tijdens de herdenking alleen aandacht moet zijn voor de vrolijke kanten van de Reformatie, zegt Eeuwout van der Linden van de PKN.

"Dit vormt de opmaat naar de herdenking. Het is zeker niet: zand erover en klaar. We besteden er nu in alle rust voldoende aandacht aan. We willen niets onder tafel moffelen."
Nee, maar breed uitmeten is ook niet wenselijk.
Loopt de PKN nu voorop als het om Luther zijn antisemitisme gaat? Nee. Andere kerken zijn al voor gegaan.
De PKN is niet de eerste protestantse kerk die zich van Luthers tirades distantieert. De Lutherse Wereldbond deed dat in 1984 al.
[...]
De Evangelische Kerk in Duitsland (EKD) ging vorig jaar een stap verder. Er loopt geen directe lijn van Luther naar de Holocaust, stelde de EKD in een officiële schuldbekentenis.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4716/Christen ... ther.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Pilgrim »

Islamitisch antisemitisme

Afbeelding

“Het was mijn droom om een martelaarster te zijn. Ik geloof in de dood. Ik wilde mezelf opblazen in een ziekenhuis, misschien wel in dat waarin ik werd behandeld. Maar omdat daar een hoop Arabieren behandeld worden, besloot ik een ander ziekenhuis te nemen. Ik wilde 20, 50 Joden doden . . . ja zelfs baby´s en kinderen.”
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Islamitisch antisemitisme
“Het was mijn droom om een martelaarster te zijn. Ik geloof in de dood. Ik wilde mezelf opblazen in een ziekenhuis, misschien wel in dat waarin ik werd behandeld. Maar omdat daar een hoop Arabieren behandeld worden, besloot ik een ander ziekenhuis te nemen. Ik wilde 20, 50 Joden doden . . . ja zelfs baby´s en kinderen.”
Dit is waarom ik zo'n gruwelijke verachting heb voor die gladde vuil spuitende politieke kwibus Pechdrol. Wat haat doet met een mens maakt bovenstaande tekst duidelijk die toebehoort aan de kopvodvrouw. Pechdrol was een van de eerste politieke viespeuken die Wilders als haatzaaier neerzette. Je mag je emoties tonen, ruzie maken en iemand voor rotte vis uitschelden en hem de meest verschrikkelijke ziektes toewensen. Maar zo onschuldig als dit is, is het in alle kalmte, zonder een enkele emotie, je collega een haatzaaier noemen, te vergelijken met de nazi-methoden van weleer. Eigenlijk is Pechdrol nog veel erger. Hij trapt onder de gordel. De nazi's brulden zodat iedereen kon waarnemen hoe gestoord ze waren. Bij Pechdrol komt het uit zijn mond als een wetenschappelijke verklaring zonder ook maar een spier van emotie te tonen. Hij is een uitstekende prater, maar heeft zijn langste tijd gehad. Pak je hem flink aan met de waarheid in zijn gezicht te smeren, hij is zijn weerwoord plotseling verloren. Hard aanpakken die politieke gluiperd en valsspeler.

De enige werkelijke haatzaaiers waar Nederland last van heeft zijn moslims. De haat wordt gelegitimeerd aangewakkerd met toestemming van onze tolerante linkse politici en hun ondersteunende achterban uit het peleton Gutmenschen. De haat die keer op keer wordt verkondigd door de haat zaaiende intolerantie van de haat predikende haatimams.

Het haat zaaiende virus van islam kent maar één soort dragers: moslims!

Alexander Pechdrol is dus een smerige verrader die onze normen en waarden heeft verpatst aan het voortwoekerende godsdienstwaanzinnige moslimproletariaat.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Het haat zaaiende virus van islam kent maar één soort dragers: moslims!
Graag "copyright Mercator" bij deze mooie en correcte volzin [icon_lol.gif] .
Het vat het probleem heel goed samen. Zolang we geen medicijn of therapie hebben die het virus doodt zit er niks anders op dan de dragers te isoleren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Het haat zaaiende virus van islam kent maar één soort dragers: moslims!
Graag "copyright Mercator" bij deze mooie en correcte volzin [icon_lol.gif] .
Het vat het probleem heel goed samen. Zolang we geen medicijn of therapie hebben die het virus doodt zit er niks anders op dan de dragers te isoleren.
De waarheid is simpel en nooit gecompliceerd leert de wetenschap. Vandaar dat het voor Mercator voor de hand lag om er een op wetenschappelijk onderzoek gebaseerde waarheid van te maken. Ik houd als oud reclamenier van dit citaat als pay-of line. Ik moest het alleen nog vaker gebruiken. Ik heb de tekst 'haat zaaiend' toegevoegd voor een nog grotere impact van zijn inmiddels beroemde op de juiste merites beoordeelde quote. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Pilgrim »

Palestijnse terroriste: ‘Ik zag Mohammed in een droom en hij zei: Ga en dood de Joden!’

18 april 2016, brabosh

Afbeelding
Shatila Abu Iyadh: “Ik zag Mohammed in een droom en hij zei: Ga en dood de Joden!”

Shattila Abu Iyadh, die enkele weken geleden in Rosh Ha’ayin, Israël, de straat optrok om Joden te vermoorden, zei op de rechtbank dat ze dat had gedaan op uitdrukkelijk “bevel van [de Profeet] Mohammed die ze had gezien in een droom.” Zondag 17 april werd de 22-jarige vrouw uit Kfar Qassem officieel in beschuldiging gesteld voor poging tot moord.

“Het laatste uur zal niet komen, tenzij de moslims tegen de Joden zullen vechten en de moslims hen zouden doden totdat de Joden zich achter een steen of een boom zullen verschuilen en een steen of een boom zou zeggen: ‘Moslim, of de dienaar van Allah, er schuilt een Jood achter mij; kom hier en dood hem’; enkel de Gharqad boom zou dat niet zeggen, want dat is de boom van de Joden.” [bron: Sahih Moslimboek 041, Hadith Nummer 6985]

Op zondag 3 april 2016 verliet Abu Iyadh haar woning in Kfar Qassem en stapte naar het nabijgelegen industriepark van Afek, dat ligt tussen Rosh Ha’ayin en Kfar Qassem. Gewapend met twee messen keek ze rond op zoek naar potentiële doelwitten om het bevel van Mohammed om Joden te doden uit te voeren.

Toen ze door de HaMelachastraat ging zag ze de 30-jarige Reut Weitzman wandelen, een moeder van drie kinderen uit het nabij gelegen Kfar Saba en besloot haar aan te vallen. Het slachtoffer Weitzman, die gelukkig niet levensbedreigend gewond raakte, vertelde later over het incident:

“Ik verliet een kantoorgebouw toen ik een Arabische vrouw zag die naderbij kwam en opeens voelde ik een felle pijnscheut in mijn arm. Ik realiseerde dat zij een dik box-cutter mes vasthield, ik duwde haar weg met mijn tas en gooide ze naar haar. Zij bleef proberen om mij te steken, ik begon haar weg te duwen met mijn handen en benen en dan heb ik geroepen en zijn andere mensen me komen helpen.”

Nadat ze mevrouw Weitzman had neergestoken, bedreigde Abu Iyadh nog een aantal omstanders waarvan eveneens videobeelden van werden gemaakt (zie hieronder), maar werd even later door omstanders met terrasstoelen geneutraliseerd en door de ordediensten in de cel gezet.

Een dag na de aanval ontkende de familie van Abu Iyadh dat zij een terroriste was. “Haar messen”, beweerde de moeder van Abu Iyadh “dienden om salade te maken” en zij verduidelijkte: “Zij volgt een dieet. Zij heeft altijd fruit bij en een mes in haar tas om salades te maken.” De moeder beschreef verder hoeveel sympathie haar dochter voor de Joden voelde en zei: “Weet u wel hoe dikwijls ze mij vertelde ‘Mama, ik hou ervan tussen de Joden te leven, meer dan tussen de Arabieren’?”

Video: Abu Iyadh tracht een “Joodse salade” te bereiden
maar omstanders steken daar een stoeltje voor.




De familie van Abu Iyadh suggereerde zelfs dat zij wellicht ‘door Joden was aangevallen of beledigd’ dat geleid had tot dit incident. Echter, al de leugens van haar familie en haar moeder ten spijt, vertellen de bekentenissen van Abu Iyadh een heel ander verhaal.

Volgens de huidige aanklacht waren de motieven van Abu Iyadh duidelijk en gingen veel verder terug in de tijd dan de dag van haar aanval. Abu Iyadh had naar verluidt vooraf gedroomd van de islamitische profeet Mohammed voorafgaand aan haar terreuraanslag. De droom inspireerde haar blijkbaar om meer religieus te worden. Haar visie op Mohammed overtuigde haar van de noodzaak om Joden te vermoorden. Als onderdeel van haar nieuwe religieuze ijver, begon Abu Iyadh met het plannen van een reeks van ‘lone-wolf’ terreuraanslagen tegen Joden in de naburige stad van Rosh Ha’ayin.

In december 2015 leerde Abu Iyadh op het internet hoe ze een eenvoudige bom in elkaar kon knutselen. Ze kocht materialen en maakte een zogeheten ‘vuile’ bom, gevuld met vijzen en spijkers bedoeld om zoveel mogelijk mensen te verwonden. Volgens haar plan zou ze de vuile bom plaatsen in een van de restaurants in het industriepark van Afek en ze laten exploderen tijdens de middaglunch. Zij heeft zelfs een tijd lang de restaurants gebobesrveerd om te bepalen welke veiligheidsmaatregelen er waren genomen.

Nadat ze er echter niet in slaagde om de vuile bom te construeren wijzigde ze haar plan en contacteerde Abu Iyadh een wapenhandelaar in een poging om een automatisch vuurwapen te verwerven. Toen ze geen automatisch wapen kon bemachtigen besloot Abu Iyadh om het met een mes te proberen. Op 3 april trok ze naar het industriepark van Afek en omstreeks 1 uur in de namiddag vond ze haar doel en wilde ze mevr. doodsteken maar slaagde er enkel in om haar linkerarm te verwonden vooraleer ze werd ingerekend.

Afbeelding

https://brabosh.com/2016/04/18/pqpct-ckt/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dat is wat haat doet!

Begrijpen jullie nou waarom ik zo'n bloedhekel heb aan die - voor veel mensen sympathiek overkomende - gluiperd Pechdrol die in herhaling Wilders met haat zaaien etiketteert? Walgelijk misselijk makend mannetje, die stinkende D666-drol die continu met zichzelf bezig is om de hoogste populariteitsprijs in de politieke wacht te slepen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Pizzaman »

'Hans van de Mortel' schreef:Dat is wat haat doet!

Begrijpen jullie nou waarom ik zo'n bloedhekel heb aan die - voor veel mensen sympathiek overkomende - gluiperd Pechdrol die in herhaling Wilders met haat zaaien etiketteert? Walgelijk misselijk makend mannetje, die stinkende D666-drol die continu met zichzelf bezig is om de hoogste populariteitsprijs in de politieke wacht te slepen.
Ik begrijp je uitstekend, maar ik HAD AL een rothekel aan Pekdrol.
Nou heb ik alleen maar een nog grotere hekel aan Pechtrol, tjongejonge.

Zo zie je maar, nooit te oud om te leren.
Ik leerde zojuist dat het toch nog mogelijk is ergens een nog grotere hekel aan te krijgen.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door King George »

Palestijnse imam eist op tv genocide op joden en atheïsten
http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/ ... atheisten/

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door King George »

Moslims welkom, asieleisers welkom,Turken binnenkort met tientallen miljoenen tegelijkertijd welkom. Bye bye laatste Amsterdams Nederlandse Joden. Afbeelding Want ja, die nieuwkomers moeten zich natuurlijk wel een beetje op hun gemak kunnen voelen, nietwaar? En dat gaat natuurlijk beter in een voor nieuwkomers Judenrein gemaakt Amsterdam en Nederland, nietwaar? De overheden en die main stream media kijken er gewillig voor weg om de weg alvast te bereiden. En zo te zien maken ze daarmee al grote vorderingen in o.a. Amsterdam.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Pilgrim »

Marseille: Synagoge wordt veranderd in moskee

Geplaatst op 5 mei 2016

Afbeelding

In Marseille wordt een synagoge een moskee. Want vanwege het toenemende antisemitisme verlaten de Joden het stadscentrum. De moslims nemen het over. De Or-Thora-synagoge ligt vlak in de buurt van het station Saint-Charles in het centrum van Marseille. Al enkele maanden geleden kocht de islamitische Al-Badr-vereniging de synagoge. De koopprijs van de synagoge zou ongeveer € 400.000,- geweest zijn.

Veel Joden komen niet meer in de synagoge

Het aantal Joodse bezoekers was de afgelopen tijd extreem afgenomen. De synagoge biedt eigenlijk plaats aan 250 gelovigen. Maar uiteindelijk kwamen er nog maar tien, bericht de Franse krant “La Provence”.

De Al-Badr-vereniging heeft al een moskee in de straat. Maar die is veel te klein. Veel gelovigen moeten vrijdags voor de moskee in de open lucht bidden. Daarom hebben de moslims de Or-Thora-synagoge gekocht en veranderen ze deze nu in een moskee.

De havenstad Marseille heeft 800.000 inwoners, waaronder ongeveer 250.000 Arabieren en ongeveer 80.000 Joden. De verandering van de Or-Thora-synagoge in een moskee staat symbool voor de al jaren aanhoudende trend in Marseille.

Waarom de synagoge een moskee wordt
Vanwege het toenemende antisemitisme verlaten veel Joden het stadscentrum. In de afgelopen 16 jaar zijn er al tienduizenden Joden naar de middenklasse wijken in het zuiden van Marseille verhuisd, citeert “The Times of Israel” het invloedrijke gemeentelid Elie Berrebi.

Door hun verhuizing naar het zuiden van de stad gaan veel Joden ook niet meer naar de synagoge in het stadscentrum, omdat dit onveilig is. Alleen al vanaf oktober tot januari vonden er drie incidenten plaats, waarbij moslims Joden met messen aanvielen.

Nadat in Marseille een jonge moslim een Joodse leraar met een machete had verwond, adviseerde de Joodse gemeente in januari om geen keppeltje meer te dragen in het openbaar. De Joden zouden zich tijdelijk “een beetje moeten verstoppen”, zei de voorzitter van het zogenaamde Joods consistorium in Marseille, Zvi Ammar.

Bron: www.ferryhouse.ag

Auteur: Ferdinand Hauser

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/05/05 ... in-moskee/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Mahalingam »

Op de vroege ochtend staat een koffer voor een synagoge in Oslo.
De paniekknop wordt ingedrukt. Waarom? Er zijn daar ook Mohammedanen.
Oslo Police were called out to the Jewish society Det Mosaiske Trossamfund’s synagogue on Friday morning after someone placed a suitcase outside the building in the middle of the night.
After police cordoned off a large area surrounding the synagogue and sent in a bomb squad, they were able to call of the alarm shortly after 11am.

"The suitcase turned out to be empty. The barriers will remain on Bergstien. Other roadblocks have been removed. No suspect in the case. The case is closed," Oslo Police tweeted.
Was er geen bewakingscamera?
Jawel en de dader kwam in beeld:
Police said that the suitcase was set outside the synagogue at around 4am.[...]
Police said that video surveillance cameras recorded the person placing the bag at the entrance to the synagogue. The man was described as dark-skinned and dressed in dark clothing.
http://www.thelocal.no/20160513/oslo-po ... -synagogue
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Pilgrim »

Helaas voor antisemieten: de Joodse staat zal niet wijken

Afshin Ellian, 18 mei 2016

Afbeelding

De staat Israël is 68 jaar geworden. Al 68 jaar eisen de meeste islamitische landen de vernietiging van Israël. Israëliërs maakten in de afgelopen 68 jaar oorlog, geweld en terreur mee.

In de jaren negentig van de vorige eeuw werden grote stappen gezet richting vrede met de Palestijnen. Helaas koos een deel van het Palestijnse volk, onder leiding van de islamitische terreurbeweging Hamas, voor het gewapende conflict. De massale terreuraanslagen ten tijde van premier Yitzhak Rabin (1922-1995) brachten een voorlopig einde aan het wederzijdse vertrouwen.

Bij de laatste Gaza-oorlog tussen Israël en Hamas in 2014 kon de hele wereld zien dat Hamas zich jarenlang had voorbereid op het plegen van terroristische daden. Vanuit Iran via Egypte werden raketten naar Gaza gebracht. Deskundigen uit Iran en Libanon (Hezbollah) gaven training voor de productie van wapens.

Tunnels
Hamas gaf miljoenen dollars uit aan het bouwen van tunnels om ooit ongezien Israëlische huizen, bedrijven of scholen te kunnen binnentreden en daar dood en verderf te zaaien. Tijdens deze oorlog krijg Israël zoals gebruikelijk allerlei verwijten. Een internationale militaire commissie – de zogeheten ‘High Level Military Group’ (HLMG) – onderzocht de laatste de oorlog (in 2014) tussen Israël en Hamas.

De HLMG bestaat uit enkele oud-topmilitairen uit verschillende landen: generaal Klaus Naumann (Duitsland), de voormalige directeur van de militaire commissie van de NAVO, generaal Vincenzo Camporini (Italië), de voormalige stafchef van de Italiaanse strijdkrachten, admiraal José Maria Teran (Spanje), generaal Molan uit Australië, generaal Kamal Davar uit India, generaal Lamballe uit Frankrijk, et cetera. Het is een indrukwekkende lijst.

Vijanden
In oktober 2015 bracht de HLMG een rapport uit over de Gaza-oorlog. Het rapport An Assessment of the 2014 Gaza conflict is een degelijke analyse. De commissie bestudeerde alle aantijgingen van de tegenstanders van Israël, van de vijanden van Israël en ook de VN-stukken daarover. Ook kreeg de commissie toegang tot alle militaire objecten en instanties van Israël die bij de oorlog betrokken waren.

De commissie analyseert en beschrijft alle wapens die door Hamas en de Israëliërs zijn ingezet tijden de militaire confrontatie. Ze beperkten zich niet tot deze periode. Ook werd onderzocht welke raketten Hamas eerder gebruikte. Tussen 2000 en 2008 schreef de Israëlische regering meer dan honderd brieven aan de secretaris-generaal van de Verenigde Naties en aan de voorzitter van de VN-Veiligheidsraad. Deze brieven hadden betrekking op de gewelddadige acties van Hamas.

Nuttige idioten
Al deze brieven bleven onbeantwoord. De terroristen kregen het gevoel dat ze onaantastbaar zijn, ze voelden zich immers beschermd door nuttige idioten, namelijk de westerse media en de Verenigde Naties.

De wereld negeerde Israël. Met als gevolg de militaire opbouw van Hamas voor het ontketenen van een groot conflict: ‘In 2008, Hamas and other terrorist groups in Gaza fired 3,278 rockets and mortars shells at Israel, including at major cities such as Ashkelon, where a shopping mall was hit by an Iranian made Grad rocket, wounding 90. By December 2008, Hamas had amassed more than 20,000 armed operatives and implemented a vast network of underground tunnels throughout Gaza.’

Dit zijn slechts enkele voorbeelden uit 2008. Het bleef doorgaan, totdat Israël besloot om uit zelfverdediging de militaire infrastructuur van Hamas te vernietigen.

Drieduizend raketten
Wat zouden wij doen als een buurland in één maand meer dan drieduizend raketten op ons afvuurt? Wat zou het Iraanse regime hebben gedaan als de salafistische terroristen uit Irak meer dan drieduizend raketten in één maand op een Iraanse stad hadden afgevuurd? Het antwoord laat zich raden: alle terroristen en hun omgeving zouden collectief worden getroffen.

Het rapport van deze gezaghebbende militairen bereikte de Europese media niet. Die media willen het niet bestuderen. Het Joodse volk heeft echter de instemming van het NOS Journaal of CNN niet nodig om zichzelf te verdedigen. Evenmin hebben de Joden in het Midden-Oosten instemming nodig van de Europese kwaliteitskranten en kwaliteitsintellectuelen om te mogen overleven.

Eenzame hoogte
Al 68 jaar houdt het Joodse volk stand in een omgeving waarin islamitische staten als Iran en IS voorbeelden zijn van terreur tegen de menselijkheid. Het Joodse volk is gewend aan geweld en eenzaamheid. De Israëliërs zijn desondanks een optimistisch volk.

Ondanks alle oorlogen en existentiële dreiging is Israël een innovatief land. Het is bezig om een deel van de Negev-woestijn om te vormen tot een cyberstad. Een land met acht miljoen inwoners staat op het gebied van cybersecurity met de Verenigde Staten op een eenzame hoogte. Terwijl de buurlanden van Israël nog bezig zijn met de Arabische Lente, verwerft het Joodse volk een prominente plaats in de economie van de toekomst.

Ik heb een pijnlijk bericht voor antisemieten: de Joodse staat zal niet verdwijnen. Dat is een prettige gedachte!

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Pilgrim »

MIJN JODENBUURT

Door: “Driek”, geplaatst op 23 mei 2016

Afbeelding

Onlangs las ik op Joods.nl een artikel over de Rivierenbuurt in Amsterdam. Ik ben daar zeer over geschokt, om in termen van Mark Rutte te blijven. In de documentaire ‘Mijn Jodenbuurt’ vraagt Filemon zich af hoe het gesteld is met de verdraagzaamheid in de wijk waar, van oudsher, veel Joodse mensen wonen. In zijn zoektocht stuit hij op meerdere antisemitische incidenten. Hebben de terreuraanslagen van de afgelopen tijd de druk in de buurt opgevoerd? Is er een toenemende angst waarneembaar na deze aanslagen waarvan er sommige specifiek tegen Joden waren gericht? Wordt daarom de synagoge in de wijk permanent bewaakt? Filemon dompelt zich onder in zijn eigen wijk om antwoord te krijgen op deze vragen.

Antisemitisme in de Rivierenbuurt

Filemon: “Dat er in mijn buurt, te midden van de oorlogsmonumenten, nog steeds Joden worden uitgescholden en er zelfs ruiten ingegooid worden van Joodse winkels, had ik nooit gedacht. Mijn buurt leek altijd vredig, bijna gezapig. Maar blijkbaar kende ik de Rivierenbuurt niet. Blijkbaar lopen hier de spanningen op door de aanslagen op onze Westerse beschaving. Ik voelde me er altijd thuis en vind het verdrietig dat dit niet voor iedereen geldt.”

Littekens nog altijd zichtbaar
In de Tweede Wereldoorlog werden vrijwel alle Joden uit de Rivierenbuurt op transport gezet naar concentratiekampen. De littekens van deze afschuwelijke geschiedenis zijn zichtbaar aanwezig in de wijk. Niet alleen met het standbeeld van Anne Frank voor het huis waar ze ooit woonde, ook de zogenaamde ‘struikelsteentjes’ op de stoep herinneren aan de gedeporteerde families die er ooit woonden. Filemon spreekt met de jongeren in de Rivierenbuurt over deze geschiedenis en polst de hedendaagse sfeer in de wijk.

Bron: www.joods.nl

https://ejbron.wordpress.com/2016/05/23 ... odenbuurt/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Komt de dader uit AZC Kronenburg en is hij Moslim?

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Pilgrim »

Heeft dit te maken met antisemitisme?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door King George »

Het kan wel eens met de Islam te maken hebben. Vooral wanneer zo nadrukkelijk benadrukt moet worden dat de dader een verwarde man is. Want men mag natuurlijk geen enkele link met Allahu Akbar leggen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Pilgrim »

Maar deze topic gaat specifiek over antisemitisme.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Pilgrim »

Nog niet. Er blijkt immers niet dat die horecagelegenheid in Buitenveldert ook 'koosjer' is.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Nog niet. Er blijkt immers niet dat die horecagelegenheid in Buitenveldert ook 'koosjer' is.
Jawel Pilgrim. Het incident gebeurde in een koosjer grand café. Wat er aan de steekpartij vooraf ging is niet bekend. De man is gearresteerd. Of de dader en het slachtoffer elkaar kennen, kon de politie nog niet zeggen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Mahalingam »

koosjer grand café. Het gaat over David's Corner en die afficheren zich als "Uw Kosjere buurtsuper in het hartje van Buitenveldert".
Openingstijden
maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 18.00 uur*
zondag 10.00 tot 17.00 uur
* in de winter tot uiterlijk 2 uur voor ingaande sjabbat of jom tov
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Pilgrim »

Oké! :giveup:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie