Nederland.... kennisland ???

Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

De rechter heeft leerlingen van een school gelijk gegeven: ze zijn voor het lapje gehouden.
Hogeschool Utrecht aansprakelijk voor studievertraging
Sinds het studiejaar 2010-2011 biedt de Hogeschool Utrecht de studie Medische Hulpverlening aan. Die leidt op tot een baan op de ambulance, de spoedeisende hulp of in de anesthesie. De BIG-registratie ontbrak echter, terwijl die wettelijk verplicht is voor veel beroepen in de medische wereld.

De rechtbank geeft de studenten nu gelijk in hun pleidooi dat de Hogeschool Utrecht hiervoor aansprakelijk is. Die had bij de start van de opleiding rekening moeten houden met de mogelijkheid dat het werkveld zich hierdoor terughoudend zou opstellen in het aanbieden van stageplaatsen en vacatures, aldus de rechter.
http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... ging.dhtml
En de rechter had dit commentaar:
,,Eén van de hoofdverplichtingen van de Hogeschool is om de student in staat te stellen zonder noemenswaardige studievertraging de studie te kunnen afronden en in aanmerking te laten komen voor de functies waarvoor de opleiding opleidt. Naar het oordeel van de rechtbank is de Hogeschool daarin tekortgeschoten."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Luizen zijn behalve een medisch en een jeukerig probleem nu ook schuldig aan het veroorzaken van asociaal gedrag.
Nu ter gelegenheid van Wereld Luizendag http://landelijksteunpunthoofdluis.nl/d ... asp?pid=96 een instructiefilmpje
Hier is te zien hoe op een school een (beweerde) luizendraagster klop krijgt. De luizen vliegen in het rond.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... p_voo.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Ik reed vanochtend langs mijn kapper en ik zag maar 1 wachtende zitten. Dus ik naar binnen.
In de stoel zat een professor (van iets juridisch maakte ik uit het gesprek op).
De student voor mij was de nieuwe Donald Duck aan het lezen (wat ik ging doen toen hij aan de beurt was).
Na mij kwam een student binnen die een meegebracht boekje ging lezen (van Schopenhauer).
Even later kwam nog iemand binnen en die pakte een boek uit zijn rugzakje. "Quantum thermodynamica " stond in de titel.
Het begon vol te worden toen er nog een student binnen kwam die op zijn Kindle (of zo'n ding) een boekje ging lezen. Eline Veere van Couperus (waar laatst een film over gemaakt is (en niet omgekeerd)).
Ik ging met een optimistisch gevoel (en een kalere kop) naar huis, wetende dat ik een uitzonderlijke kapper heb.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Ik ging met een optimistisch gevoel (en een kalere kop) naar huis, wetende dat ik een uitzonderlijke kapper heb.
Is die kapper een Turk?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Goed zo. icon_thumbup.gif Top. Mijn zoon, ook intellectueel, twee keer IR, geeft les op de uni in delft , maar wel links draaiend, gaat namelijk naar een Turkse kapper in Leiden. En volgens mij knipt die kapper zwart, want hij is zo goedkoop. Vandaar dat er ook veel studenten naar toe gaan. Ik zou liever willen dat hij naar een normale kapper gaat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

DE Hogeschool Rotterdam wil meisjes aantrekken voor de studie 'Programmeren voor Dummies". Daartoe hangen ze deze posters op:
Afbeelding

Dit is foute boel en wel hierom:
1. het discrimineert de helft van de leerlingen (tweedeling ! )
2. de programmacode is ook nog fout op zeker 3 plaatsen.
Dat laatste is een goede reden om (ook voor meiden) die opleiding te mijden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Bestuurlijke problemen islamitische scholen

AMSTERDAM - Op islamitische scholen in ons land zijn vaker bestuurlijke problemen dan bij scholen die bijvoorbeeld openbaar of christelijk van kleur zijn.

Een kwart van de islamitische scholen stond eind vorig jaar onder aangepast financieel toezicht en/of wordt onderzocht naar bestuurlijk handelen.

Ook montessorischolen en vrijescholen zijn iets vaker zwak. Dat staat in het jaarverslag van de Onderwijsinspectie dat vandaag wordt gepresenteerd. Islamitische scholen zijn nog steeds vaker zwak en de achterstand is in schooljaar 2014/2015 niet kleiner geworden in vergelijking met scholen van een andere kleur.

Er zijn drie (zeer) zwakke islamitische scholen en twee ervan staan onder financieel toezicht van de inspectie. Van de 6793 basisscholen in ons land worden er 132 als zwak gezien door de Inspectie en 14 zeer zwak. Het aandeel zwakke scholen stijgt in Friesland, Groningen en Drenthe. In Utrecht en Limburg zijn die er nauwelijks. Vorig jaar sloten 132 scholen de deuren, dat komt door de krimp (minder aantal leerlingen) of door zeer zwakke prestaties (tien scholen).
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Even een selectie van krantenkoppen:

Kinderen van hoogopgeleide ouders krijgen meer schoolkansen
Leerlingen met laagopgeleide ouders raken verder achter
Kind van hoogopgeleide ouders krijgt meer kansen
Leerlingen met laagopgeleide ouders raken verder achter ...
Slim kind van laag opgeleide ouders vaker op lager niveau ...
'Zorgelijke trend': Even slim maar geen gelijke kansen op school
Slim kind van laag opgeleide ouders...
Ongelijkheid op Amsterdamse scholen groeit verder ...

Overal hetzelfde verhaaltje dat als gefundenes Fressen is voor marxistisch kijkende mensen en zodoende nergens in de media van kritisch commentaar wordt voorzien.
Het gaat over dingen als:
‘KINDEREN VAN RIJKE OUDERS KRIJGEN BETERE VERVOLGOPLEIDINGEN OMDAT ARME OUDERS GEEN BIJLES KUNNEN BETALEN DUS DE ONGELIJKHEID IN HET NEDERLANDSE BASISONDERWIJS IS DE SCHULD VAN HET GEMENE KAPITALISME!’

Een nadere beschouwing hier:
NPO & couranten slikken marxistische propaganda PvdA-Onderwijsinspectie voor zoete koek
http://politiek.tpo.nl/2016/04/14/pvda- ... ne-af-npo/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Scholen worstelen met 'radicale' moslimkinderen

Basisscholen zitten in hun maag met de vraag hoe ze om moeten gaan met jonge moslimkinderen die er radicale ideeën op nahouden. Het probleem speelt vooral in de grote steden, zegt de Vereniging voor Openbaar Onderwijs (VOO) tegen RTL Nieuws.

De gemeente Den Haag trok begin dit jaar nog aan de bel, want volgens onderwijswethouder Van Engelshoven zitten op Haagse basisscholen tientallen moslimkinderen met extreme ideeën. Ze juichen aanslagen toe of ze tonen sympathie voor Islamitische Staat. Het heeft de volle aandacht van de gemeente. "We organiseren regelmatig bijeenkomsten om mensen in het onderwijs handvatten te geven hoe te handelen als ze denken dat kinderen radicaliseren", zegt een gemeentewoordvoerder.

Maar op andere plaatsen weten ze vaak niet wat te doen. "Hoe je dit moet aanpakken vertellen ze er in politiek Den Haag niet bij", aldus een VOO-woordvoerder. Scholen reageren heel verschillend op radicalisering in de klas, concludeert de Algemene Onderwijsbond na een rondgang onder haar leden. Sommige scholen en docenten weten precies hoe op te treden, anderen zitten met de handen in het haar en weten niet wat te doen.

'Praat er over'
AOb-voorzitter Liesbeth Verheggen vindt het onbegrijpelijk dat sommige schoolbesturen niet met hun leerkrachten om de tafel zijn gegaan na de recente aanslagen in Parijs en Brussel.

"Het verbaast mij dat een bestuur dan niet zegt: 'we nemen eerst de tijd om daar als team over te praten en te bespreken hoe we dat gaan doen in die klassen'. Zo'n school moet kijken wie er ondersteuning nodig heeft. Leraren voelen zich in de kou staan." Volgens Verheggen moet je als school dus juist samen een lijn uitstippelen hoe je het in de klas bespreekbaar maakt.

In gesprek blijven
Op basisschool 't Palet in Den Haag hebben ze daar ervaring mee. "Laat hen hun mening maar ventileren", zegt leerkracht Wilfred van de Kolk van groep acht. "Misschien is het in eerste instantie niet waar je op hebt gehoopt. Blijf dan met elkaar in gesprek. Dan gaat een kind misschien toch denken: met wat ik nu zeg kwets ik veel mensen."

Radicalisering onder hele jonge kinderen is duidelijk een taboe-onderwerp. De gemeenten Rotterdam en Amsterdam bijvoorbeeld zeggen niets te weten van signalen van radicalisering. Toch kan PvdA-kamerlid Marcouch zo een hele lijst van scholen opnoemen in Amsterdam waar het wel speelt. Ook andere steden ontkennen dat er problemen zijn.

Maar die zijn er wel degelijk, zegt het Eindhovense CDA-raadslid Ibrahim Wijbenga. Volgens hem speelt het op tal van plaatsen en krijgen hele klassen vol kinderen de boodschap mee dat je je anti-educatief moet opstellen. "Ik schrik er van dat leraren handelingsverlegenheid krijgen. Dan moet je niet voor de klas gaan staan."

'Onder de indruk van IS'
In sommige gevallen is het alleen maar stoerdoenerij, benadrukt gematigd imam Yassin Elforkani. "Andere jongeren zijn echt onder de indruk van IS. Het is ook bekend dat kinderen van jonge leeftijd naar filmpjes van IS kijken. Je zou de dialoog met hen moeten voeren. Leerkrachten vinden het soms eng om over te praten."

Ook bij de gemeente Arnhem is de problematiek bekend. "De verharding in het maatschappelijk debat is ook merkbaar in Arnhem en dus ook op Arnhemse scholen. Uiteenlopende meningen en beelden over onder andere de vluchtelingenproblematiek en de conflicten in het Midden-Oosten zorgen in sommige gevallen voor onbegrip en frustratie bij ouders, jongeren en in sommige gevallen zelfs bij kinderen", aldus een woordvoerder.

De gemeente organiseert informatiebijeenkomsten om onderwijspersoneel bewust te maken van radicalisering en hoe hier mee om te gaan. Zowel voor wat betreft het signaleren en melden van zorgelijke signalen als ook hoe men over gevoelige onderwerpen en thema's het gesprek aan kan gaan.

Vingers in oren
Er zijn ook basisscholen die worstelen met eisen van streng religieuze ouders. Zo komt het voor dat kinderen hun vingers in hun oren doen tijdens de muziekles omdat ze van de islam niet naar muziek mogen luisteren. Of klasgenootjes er op aanspreken dat ze ham op brood hebben.

PvdA-kamerlid Ahmed Marcouch hoort regelmatig dit soort geluiden, recent nog bij een bezoek aan een school met een hoog percentage allochtone leerlingen in het oosten van het land. Een salafistische moeder wilde niet dat haar dochter naast een jongetje zit. De school wist niet hoe hier mee om te gaan. Op ’t Palet in Den Haag weten ze dat wel. Je moet hele duidelijke grenzen stellen, zegt Wilfred van de Kolk. Niet toegeven. Uiteindelijk is dan de keuze aan de ouders of ze de regels van de school accepteren of niet.
Reactie ministerie van Sociale Zaken:
Minister Asscher van Sociale Zaken spoort scholen aan om hulp te zoeken als ze er zelf niet uit komen. "Ik kan me voorstellen dat je schrikt als kinderen hele rare dingen gaan zeggen of extreme dingen. Maar het antwoord kan natuurlijk niet zijn om het vervolgens te negeren."

De Stichting School en Veiligheid geeft scholen advies over radicalisering in de klas. Bij de stichting krijgen ze ook hulpverzoeken uit basisonderwijs, maar niet opvallend veel. Volgens Asscher los je het probleem niet op door te doen alsof het niet bestaat: "Negeer het niet, ga niet wegkijken, ga er op af en je kunt alle hulp krijgen die er is."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Een paar dagen geleden lazen we dit in de krant. Schaars geklede leerlingen niet meer welkom op het Stanislas College in Delft
Leerlingen van het Stanislas College aan het Reinier de Graafpad in Delft kunnen op warme dagen niet zomaar hun meest sexy outfit uit de kast trekken. De directie van de school heeft een brief aan de ouders gestuurd met daarin het verzoek de kinderen naar school te sturen in kleding die voldoet aan de 'algemene normen'.

'Dit betekent in de dagelijkse praktijk van de school dat wij bij de leerlingen (en medewerkers) geen te korte broeken/rokjes en te korte truitjes willen zien zoals deze worden gedragen op het strand of bij het uitgaan', zo is te lezen in de brief. De reden voor de brief is ook te lezen: 'We zijn een werkgemeenschap en willen daar graag de aandacht op richten.'
En nu dit weer....
Ook basisschool weert ’sexy kleding’

Niet alleen op middelbare scholen worden er grenzen gesteld aan kinderen die ’te sexy’ gekleed in het klaslokaal verschijnen. Op katholieke basisschool De Paradijsvogel in Den Haag gelden duidelijke voorschriften: meisjes die make-up dragen of hemdjes met spaghettibandjes, worden geweerd.

„Als ik vind dat de kleding van een leerling niet past binnen de fatsoensnormen op school bel ik de ouders op”, zegt directrice Nieke Opstal-Klint in het AD.

Met haar strikte kledingvoorschriften wil de de directrice behalve de leerlingen ook het personeel tegen zichzelf in bescherming nemen. ,,Meisjes hebben in groep 5, 6 soms al vrouwelijke vormen zonder dat zij door hebben dat ze daarmee gevoelens bij sommige mannen kunnen losmaken. Ik wil niet in de situatie komen dat een meester de hele dag uitkijkt op meisjes zonder bh in strakke hemdjes. Als ouders hem dan beschuldigen van gluren, heb je geen verweer. Die strijd verlies je altijd als leerkracht.”

Leerlingen van het Stanislascollege in Delft gingen dinsdag uit protest in korte broekjes en naveltruitjes naar school. Dit uit frustratie over de brief die de directeur van de school aan de ouders van zijn leerlingen stuurde. De directeur mailde vorige week „bij de leerlingen (en medewerkers) geen te korte broeken/rokjes en te korte truitjes” te willen zien.

Vorige maand waren het nog vrouwelijke ambtenaren in Amsterdam Nieuw-West die van hun teamleider geen korte rokjes en knielaarzen mochten dragen.
Wat voor personeel werkt daar op de katholieke school. Pedofielen ??? Meisjes uit groep 5 en 6... Mijn hemel. :scratch: Dat zijn kinderen van en 8 en 9 jaar...Laat deze woorden van de hoofdnonjuf even tot je door dringen...

Ik wil niet in de situatie komen dat een meester de hele dag uitkijkt op meisjes zonder bh in strakke hemdjes. Als ouders hem dan beschuldigen van gluren, heb je geen verweer. Die strijd verlies je altijd als leerkracht.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:.....
Wat voor personeel werkt daar op de katholieke school. Pedofielen ??? Meisjes uit groep 5 en 6... Mijn hemel. :scratch: Dat zijn kinderen van en 8 en 9 jaar...Laat deze woorden van de hoofdnonjuf even tot je door dringen...

Ik wil niet in de situatie komen dat een meester de hele dag uitkijkt op meisjes zonder bh in strakke hemdjes. Als ouders hem dan beschuldigen van gluren, heb je geen verweer. Die strijd verlies je altijd als leerkracht.”
Mijn zoontje zit op de lagere school, maar als ik daar dan kijk vraag ik me soms af of het de oudere zussen zijn die hun broertjes/zusjes komen ophalen.
Blijken leerlingen uitgroep 7 en 8. Vergis je niet wat teveel kiloknaller hormoonkip en een jaartje blijven plakken kunnen doen.

Evengoed is het overdreven wat die hoofdnonjuf stelt, 90% is zo plat als een pannenkoek/potlood.
En wie zich niet kan inhouden / neigingen vertoont moet gewoon geen leraar worden.

Overigens heb ik ook een dochter (inmiddels 18) en die ging NEVER "zo" naar school, het zijn wel bepaalde gezinnen waar dat gebeurt.
Daar loopt ma ook nog met 50+ in de afzakbroek met de reetveter er bovenuit. En ik bedoel niet de leeftijd, maar het gewicht... :scratch:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Enig........... :no1: De laatste schooldag voor de examens beginnen, staat bekend om het uithalen van grappen en grollen. Maar op sommige middelbare scholen liep dat uit de hand.
Afbeelding
Ontspoorde examenstunts: nepwapens, bivakmutsen en vernielingen

Zo is de examenstunt op een middelbare school in Haren afgelast omdat leerlingen vernielingen hebben aangericht en lessen hebben verstoord.

De stunt voor eindexamenkandidaten op het Maartenscollege zou om elf uur beginnen, maar al voor die tijd liep het uit de hand. Op de wc werden kranen opengezet en prullenbakken omgegooid. Ook lag overal toiletpapier. Er waren zo'n dertig mensen nodig om alles op te ruimen, schrijft RTV Noord.

Na overleg is besloten de examenstunt niet door te laten gaan. Het is niet bekend of er maatregelen worden getroffen tegen de betrokken leerlingen.

Alphen aan den Rijn
De politie van Alphen aan den Rijn werd gebeld omdat mensen een jongen met een wapen hadden gezien. Het wapen bleek echt, maar was buiten werking gesteld. De politieagenten vermoedden al dat het om een stunt ging en trokken bij de aanhouding zelf dan ook geen wapen.

Het wapen is in beslag genomen. De 19-jarige scholier moet zich later op het politiebureau melden. Hij krijgt proces-verbaal voor verboden wapenbezit.

Lelystad
In Lelystad stormde een groep leerlingen met bivakmutsen de aula binnen. Ze gooiden rookbommen en renden weer hard weg. Door de rook ging het brandalarm af, waarop de school korte tijd is ontruimd.

Sommige scholieren waren bang dat het om een aanslag ging en ook de brandweer rukte uit vanwege het alarm.

De school, De Rietlanden, doet aangifte tegen enkele leerlingen.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:Het ROC in Leiden komt geld tekort. Dat komt door de megalomane bouwplannen die zijn uitgevoerd en die enorm veel geld kosten.
Na betaling van het onderdak was er geen geld meer voor onderwijs. Inmiddels zijn 34 opleidingen bij ze afgeschaft vanwege 'te slecht'.

Het ministerie komt met 40 miljoen over de brug om faillissement te voorkomen. [...]
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2488 ... ein__.html[/quote]
Niet alleen het aantal opleidingen is afgenomen, naar nu blijkt vallen ook de leerlingenaantallen zwaar tegen.
En dus zijn er nog minder leraren nodig.
Geplaagd ROC Leiden schrapt 20 procent van alle banen
Tijdens het schooljaar 2014-2015 had ROC Leiden nog 9.000 studenten, nu zijn dat er ongeveer 7.600. De verwachting is dat er vanaf september 2016 nog maar 6.600 studenten zijn.
[...]
ROC Leiden is over de ontslagronde in gesprek met de vakbonden en de ondernemingsraad. De laatste gesprekken zijn gepland voor 17 mei.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/gep ... ~a4289244/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Hard studeren wordt in Nederland bestraft
Nederland kennisland wordt steeds dommer

Wij hebben het niet zo op luie studenten die zeiken op alles en z'n white privilege. Wij houden van harde werkers voor wie studeren meer is dan corps, kraken en bier kappen. Helaas ben je daarvoor in Nederland aan het verkeerde adres.
Nederland Kennisland is de hel waarin elke rot wordt verborgen achter het uitkotsen van het mantra 'excellent'. Nederlands besteedt liever tientallen miljoenen aan paarsebroeken die walgelijke slogans voor universiteiten bedenken. Als het aan bestuurders en politiek ligt, is bullshit de lingua franca van de universiteit.
Daarom jagen ze echt slimme mensen weg. Sommige slimme mensen voelen zich door één opleiding onvoldoende uitgedaagd en geschoold, of ze willen gewoon een andere carrière en kiezen ervoor om een nieuwe master te doen. In Nederland wordt dit afgestraft, want 'ignorance is strength'.
Goede studenten wordt dus rustig gevraagd om tegen de twintigduizend euro instellingscollegegeld per jaar te betalen voor hun tweede opleiding. Dan ben je als kennisland niet ziek, dan ben je gewoon geen kennisland. Einde.
De grote vraag is bovendien of twintigduizend euro kostendekkend is voor de overheid die anders dit verschil tussen kosten en wettelijk collegeld (dat krap tweeduizend euro/jaar bedraagt) zou moeten betalen. Indien nee, is de verhoging van het collegegeld dan lonend; is het daadwerkelijk zinnig om enkele tientallen miljoenen per jaar te besparen als de kennis en kunde van Nederlandse arbeidskrachten daardoor terugloopt? (Want laten we daar heel duidelijk over zijn: het aantal studenten dat een tweede studie doet, loopt sterk terug). Indien het instellingscollegegeld wel of ruimschoots kostendekkend is: waarom zou de overheid in godsnaam moeten verdienen aan onderwijs? Dat is de kruideniersmentaliteit op zijn kleinst, niet zien dat de clientèle door ondoordachte bezuinigingen steeds dommer en armer wordt.
W.J. Hilderink | 10-08-16
http://daskapital.nl/2016/08/nederland_ ... t_ste.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

De schoolvacanties zijn voorbij dus wordt het tijd voor luizige berichten.
Op deze schooldag lijken alle media mee te doen, ook de StaatsTV.
Krantekoppen:
'Ik ging met hoofdluis naar mijn werk'
Hoofdluis bij pubers is serieus probleem
Hoofdluis komt ook veel voor op middelbare school
Meisjes twee keer zo vaak hoofdluis als jongens
Selfies en knuffelen geven luizen op middelbare school vrij spel
Selfies oorzaak van hoofdluis bij middelbare scholieren
Selfie geeft hoofdluis vrij spel op middelbare school

Dat laatste is een nieuw bedenksel: selfies geven je hoofdluis.

Zou verblijf in het thuisland er niet iets mee te maken hebben?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Een keertje goed nieuws: het heeft zich rondgesproken in jeugdige kringen dat studeren voor een technisch beroep gegarandeerd een goed verdienende baan oplevert. Dat geeft een beter perspectief op huisje boompje beestje vrouwtje kindje dan politicologie of zo studeren.
Technische universiteiten bereiken hun tax
De vier technische universiteiten (TU Delft, Universiteit Twente, TU Eindhoven en Wageningen University) hebben bijna twee keer zoveel studenten gekregen. In tien jaar tijd groeiden ze van ruim 32.000 naar ongeveer 53.000 jonge wetenschappers.
[...]
Voor een aantal studies geldt al numerus fixus, bijvoorbeeld voor werktuigbouwkunde, industrieel ontwerpen en technische geneeskunde. Van der Chijs: ,,Alleen al van die laatste studie zou drie keer zoveel studenten bij bedrijven kunnen plaatsen. Ze hebben al een baan voordat hun studie is afgerond.'
' http://www.ad.nl/wetenschap/technische- ... aa35e2955/
Intussen hopen de technische universiteiten dat een nieuw kabinet de portemonnee trekt. Om numerus fixus te voorkomen, hebben de industriële bedrijven collegezalen en docenten aangeboden. Dezentje: ,,Maar de universiteiten hebben nog geen gebruik gemaakt van ons aanbod.''
Ik hoorde dit weekend dat 'De Instrumentmakersschool' een nieuwe behuizing heeft gekregen, groot genoeg om de wachtlijst leeg te maken.
http://www.lis-mbo.nl/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Maar het is niet allemaal koek en ei op universiteiten. Politieke correctheid viert hoogtij rond de collegebanken

Nog even en je kunt op universiteiten en hogescholen niet meer vrijuit zeggen wat je denkt. Tenen zijn langer, studenten sneller gekwetst, ’witte mannen’ bij voorbaat verdacht. Zo erg als in de VS en Engeland is het nog niet, maar het verschijnsel ’policor’ -politieke correctheid - rukt wel op.
Spoiler! :
Bij Hogeschool Windesheim trok de leiding vorig jaar een affiche van Charlie Hebdo van de muur. „Drie weken lang een spottende afbeelding van de profeet Mohammed leek me niet zo respectvol naar de moslimstudenten”, lichtte het hoofd van de journalistenopleiding toe. Het leverde hem hoon op van hoogleraar en publicist Paul Scheffer, die meteen afzegde om langs te komen voor een debat: „Juist op een journalistenschool is vrijheid van meningsuiting belangrijk.”

Veel universiteiten en hogescholen openen vandaag het academisch jaar. Het hoger onderwijs moet een slijpsteen voor de geest zijn, waar slimme jonge mensen open en vrij over alle mogelijke onderwerpen discussiëren. Maar werkt het nog wel zo? Ad Verbrugge, filosoof aan de Vrije Universiteit betwijfelt dat. „De universiteit is een wat onvrije plaats geworden. Bepaalde dingen kun je niet meer zeggen of doen. Wat dat betreft lijkt het wel wat op een kerk.”

Overgevoelig
Op een Britse universiteit kwamen studenten in opstand toen er feestelijke sombrero’s (Mexicaanse hoeden) werden uitgedeeld, want dat kon niet: Mexicanen zouden zich misschien gekwetst voelen. De hoeden werden verbannen. Zo ver is het al gekomen op universiteiten in de VS en Engeland. De overgevoeligheid neemt daar absurde vormen aan. De vrijheid van meningsuiting komt zelfs in gevaar, waarschuwde een groep Britse wetenschappers. De universiteiten schrappen steeds meer onderwerpen uit angst dat iemand daar aanstoot aan zou kunnen nemen.

Die zelfcensuur verandert de universiteiten in doorgeschoten ’veilige havens’, waar studenten niet de ’intellectuele uitdaging van een debat over tegenstrijdige ideeën’ krijgen.

De golf van gekwetstheid waait over naar Nederland, maar helemaal nieuw is het verschijnsel niet. In de jaren zestig werd criminoloog Buikhuisen kapotgemaakt door links omdat hij politiek incorrect onderzoek deed naar misdaad. In de jaren tachtig timmerden ’antiracismewetenschappers’ Philomena Essed en Gloria Wekker aan de weg. Zij zagen overal witte onderdrukking en onbewust racisme, het gevolg van ons koloniale verleden. Veel vakgenoten beoordeelden hun werk in de jaren negentig als wetenschappelijk broddelwerk, maar beiden beleven nu een spectaculaire comeback. Onder policor-twintigers gelden Wekker en Essed als helden van de antiracismebeweging.


Epicentrum
Essed en Wekker werken aan de Universiteit van Amsterdam, het onbetwiste epicentrum van policor. Na de studentendemonstraties ging er vorig jaar een ’diversiteitscommissie’ aan het het werk – onder leiding van Wekker – die de UvA moest doorlichten op zogenoemde ’micro-agressies’. ’Micro-agressies’ is jargon voor kleine, al dan niet ingebeelde schofferingen die toch tot diepe gekwetstheid leiden bij zogenoemde ’gemarginaliseerde groepen’.

Deze mensen streven naar ’dekolonisatie van de geest’, het laatste stadium van het afschudden van de koloniale geschiedenis. De Surinaamse historicus Sandew Hira gaat in Nederland voorop in deze stroming. Waar Nederland het heeft over de Gouden Eeuw, moet wat hem betreft worden gesproken over de Eeuw van de Grote Misdaad, omdat toen de slavenhandel opkwam.

De zwarte denkers houden er een totaal andere weergave van de geschiedenis op na. En wie die lezing niet volgt, ’beoefent geen wetenschap maar verkondigt de ideologie van de witte suprematie’, zo werd betoogd in het wetenschappelijk Tijdschrift voor Geschiedenis.

Niet alleen in Amsterdam, ook op de Universiteit Utrecht is sprake van een lichte toename van dit soort politieke correctheid, meent docent onderwijskunde Casper Hulshof. „Daar is bijvoorbeeld discussie over genderneutrale toiletten. Ook leeft het idee van het veganistisch inrichten van de bedrijfskantines. Maar er is ook veel weerstand tegen.”

Globalisme
De oorzaak ligt volgens filosoof Ad Verbrugge van de VU in het oprukkende Engels als voertaal en de nadruk op globalisme. „Nationaal is fout. Dan neig je meteen naar Wilders. Die antinationalistische teneur heerst echt op veel universiteiten. Een bibliotheekmedewerker in Tilburg zei pas tegen een collega van mij dat niet gehoord mocht worden dat ze Nederlands met elkaar spraken, want dan kon ze worden ontslagen.”

Verbrugge ziet ook dat lesstof soms wordt aangepast vanuit ideologie. „Veel onderwerpen worden niet behandeld. Als het gaat over thema's die bijvoorbeeld ook Thierry Baudet aansnijdt, die zullen op veel plaatsen geen serieuze aandacht krijgen. Zelfs het debat daarover is ongewenst.”

Baudet werd bekend door zijn anti-Europastandpunt. „Mij willen ze gewoon niet binnen hebben”, zegt hij zelf. „Ik had met een UvA-decaan afgesproken dat ik een serie zou geven. Nooit meer iets van gehoord. Hoogleraren hadden tegen mijn komst geprotesteerd. Uitsluiten van andere meningen vind ik ongezond voor een maatschappij. Ik ken economen die twijfelen aan de euro, maar ze durven dat niet uit te spreken, want anders plegen ze carrière-zelfmoord. Ze zijn echt bang.”

Rechtsgeleerde Paul Cliteur ziet de angst voor afwijkende meningen langzaam maar zeker in de hele samenleving doorsijpelen. „Het huisgezin is veranderd door de techniek. Iedereen kan zich makkelijk op zijn eigen iPad of iPhone afsluiten in zijn eigen serie of zijn eigen Faceboekgroepje, waardoor je niet meer gewend bent om te worden geconfronteerd met andere geluiden.”
ZO VER GAAT HET
Joden eten kindertjes, zo luidde de legende in de middeleeuwen. In de islamitische wereld worden dit soort anti-Joodse onzinverhalen nog steeds wijd verspreid. De Utrechtse hoogleraar Pieter van der Horst wilde in 2006 zijn afscheidsrede wijden aan antisemitisme in de islam, maar de rector stak daar een stokje voor. Hij moest de boodschap afzwakken om studenten niet tegen het hoofd te stoten. „Een schandalige inbreuk op mijn academische vrijheid.” De studie geschiedenis is bij Oudheidkunde veel te wit, vond een studente. De bijdrage van Afrika aan de westerse beschaving bleef totaal onderbelicht, bijvoorbeeld die van de (volgens haar) zwarte Egyptenaren. En waarom werd de westerse beschaving superieur geacht terwijl die groot is geworden met kolonialisme, racisme en slavernij? Onvermijdelijk kwam er een debat. Haar docenten bleven echter nuchter. Onze cultuur ís nou eenmaal grotendeels gebouwd op de Grieken en de Romeinen, stelden ze. Niet op Afrika. ’Een schokkend gebrek aan respect voor gevoeligheden’. Hoogleraar Christoph Lindner was boos op zijn werkgever, de Universiteit van Amsterdam. Wat had de UvA misdaan? Het nieuwe onderzoeksinstituut IAS was opgericht door negen blanke, mannelijke geleerden, die trots de ’founding fathers’ werden genoemd. Geen vrouw of gekleurd persoon te bekennen, schande! Er kwamen excuses en in allerijl werd met een kunstgreep een vrouw aan de lijst toegevoegd. Duitse sociologiestudenten openden dit jaar de jacht op de Nederlandse migratiewetenschapper Ruud Koopmans. Die kwam tot de conclusie dat discriminatie niet zo’n grote rol speelt bij werkloosheid onder moslims, zoals die vaak beweren. Studenten boos: ’Koopmans maakt stemming tegen moslims’.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

De klacht is er al jaren: studenten aan universiteiten kunnen geen scriptie schijven. En dus wordt er geld tegenaan gegooid om extra cursussen 'scriptie schijven' te geven.
Helpt het? Niet aan de VU in ieder geval. Daar worden de scripties steeds slechter.
Het kan natuurlijk liggen aan de instroom die minder taalbewust is.
'Scripties aan de VU worden met de jaren slechter'
De kwaliteit van scripties van studenten Geesteswetenschappen aan de VU blijkt af te nemen over de jaren. Scripties die met een negen werden beoordeeld, krijgen in een nieuwe beoordeling een lager cijfer.
Als de negens eigenlijk een 7 1/2 hadden moeten zijn, wat dan te denken van al die zesjes?
Opmerkelijk genoeg bleek uit het onderzoek ook dat hoe recenter de scriptie was, hoe lager het cijfer nu zou zijn.
De overwaardering is dus jaar op jaar toegenomen.
Volledig overtuigd van eigen kunnen:
Vooraf verwachtten de hoogleraren dat de kwaliteit juist gestegen zou zijn: "De staf is beter opgeleid en men wordt meer begeleid bij het schrijven van scripties," aldus hoogleraar Engelse Letterkunde Peter de Voogd van de Universiteit Utrecht.
http://www.parool.nl/amsterdam/-scripti ... ~a4376636/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Stel je bent een student met beperkingen.
Waar kan je dan goed studeren? Vast en zeker bij de UvA, de VU of de HvA in Amsterdam want die staan aan het voorfront wat betreft de rechten voor gender gevallen en minderheden.
En ja, ze staan aan de top. Op welke lijst ? Die van de meest onvriendelijke instellingen voor studenten met beperking. Vreselijk politiek correct in woorden maar niet in daden.
UvA en HvA scoren weer slechtst onder studenten met beperking
Dat blijkt uit een rapportage die het Centrum Hoger Onderwijs Informatie opstelde op basis van de Nationale Studentenenquête. De Universiteit van Amsterdam (UvA) is de enige universiteit die volgens studenten met een beperking onder de zes scoort; de Hogeschool van Amsterdam (HvA) de enige hogeschool.
En dit zijn dan de woorden:
"We hebben naar aanleiding van de uitslag van vorig jaar extra ingezet op begeleiding en middelen voor studenten met een beperking," zegt een woordvoerder van de HvA. "Er zijn veel verschillende beperkingen, die allemaal een andere aanpak vragen. Wijzigingen die wij doorvoeren hebben nooit op alle studenten effect."
Je zou zeggen: die wijzigingen hebben geen enkel effect op de dagelijkse praktijk.
Dat is in de nieuwe ranglijst niet direct terug te zien. Sterker nog, de waardering van studenten met een beperking voor de UvA is op de meeste onderdelen het afgelopen jaar verder gezakt.

Zowel de masteropleidingen als de bachelor van de UvA scoort landelijk het laagst. De masteropleiding van de UvA scoort in de beoordeling met een krappe voldoende (5,63) zelfs nog lager dan de bachelor (5,92). De Vrije Universiteit bungelt ook onderaan de lijst en staat een plek boven de UvA.
http://www.parool.nl/amsterdam/uva-en-h ... ~a4380153/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Op veel scholen wordt in groepjes gestudeerd en worden projekten gedaan. Men leert samenwerken en wat collectieve verantwoordelijkheid is. (= niemand persoonlijk aansprakelijk)
De Nederlandse school: wanorde, onrust en lawaai
In de vmbo-klas praat iedereen door elkaar. Tassen liggen op tafel, leerlingen van rond de 16 jaar lachen hard, nemen het weekeind door, lopen heen en weer en kijken naar foto’s op elkaars smartphones. Hoe maak je als lerares een einde aan die chaos? Niemand ziet haar.

Een schuchter „goedemorgen, we gaan beginnen” komt niet boven het lawaai uit. Een voorzichtig „ik zie dingen die niet goed gaan” helpt evenmin. Met „kom hier zitten” tegen leerlingen die achterin hangen bereikt ze iets, maar de rust is nog niet hersteld.

Dan begint deze 54-jarige lerares voor een klas in het Liemers College in Zevenaar maar aan de behandeling van de kwadraten. Een meisje maakt er meteen hardop grappen over: „Dat is keer twee, want er staat toch een tweetje boven?” Tegelijkertijd maant de lerares een andere leerlinge haar mobieltje in de tas te doen.

Dit soort wanorde is alledaags in de Nederlandse klas. „Nederland heeft de laagste index voor het disciplinaire klimaat”, stelde dit jaar het rapport over de staat van het onderwijs in Nederland van de OESO, de organisatie van 35 rijke landen.

Zelfs in de ‘betere’ Nederlandse scholen „heerst lawaai en wanorde”, aldus de OESO. „Leraren moeten lang wachten tot leerlingen rustig zijn, en leerlingen zijn vaak lang na aanvang van de les nog niet aan het werk.”

Ook is het onderwijs in Nederland koploper in burn-outklachten. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek heeft ruim een op de vijf leraren er last van. Dat is een hoge prijs voor scholen die volgens diezelfde OESO inhoudelijk wél goed scoren.
http://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/02/de- ... 3-a1524441
Niet iedereen is daar blij mee.
Een aantal Nederlandse ouders stelt meer discipline op prijs. Dat blijkt uit de populariteit van scholen over de Belgische grens, waar ze hun kinderen naartoe sturen. Leerlingen gaan er in een rij naar binnen, en moeten op veel scholen opstaan als de docent binnenkomt en ‘goedemorgen’ zeggen. In België is het gemakkelijker met de les te beginnen dan in Nederland.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Er moest zwaar gepolderd worden aan de UvA met als punt van inzet: het diversiteitsquotum en de verplichte diversiteitscursus.
De ' social justice warriors' hoopten dat met die maatregelen de hele UvA een grote 'safe space' zou worden. Beide zaken zijn afgewezen. Maar er is een troostprijs bedacht voor al die activisten: ze krijgen bij de UvA een baantje als ‘diversity officers’ en kunnen dan hun ideologie uitdragen.
De UvA wil wel diversiteit, maar geen quotum
http://www.parool.nl/amsterdam/de-uva-w ... ~a4394103/
Ik lees: "Een diversity officer die direct onder mij valt en als een spin in het web functioneert."
En wie is de 'mij' die de gifpinnen gaat aansturen? Geert ten Dam, voorzitter van het college van bestuur van de UvA.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: De UvA wil wel diversiteit, maar geen quotum
Uiteraard niet. De UvA heeft gemerkt dat de allochtone student niet per see de intelligentste student is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

De safe space van de UvA wordt node gemist bij filosofie.
Daar krijgen studenten confrontatie met ongewenste feiten en foute leerstof.

Afbeelding

Kant en Hegel is iets anders dan Marx en Lenin.
Gelukkig is er voor haar ook een marxistische dekolonisatie les waar ze zich bij thuis voelt.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
Kant en Hegel is iets anders dan Marx en Lenin.
Gelukkig is er voor haar ook een marxistische dekolonisatie les waar ze zich bij thuis voelt.
Tja...De geschiedenis praat ook niet reuze positief over de technologische kennis van de cro magnon mens of neanderthaler.

Die zien we nu ook niet als volwaardig. En Afrikanen uit de binnenlanden van Afrika lopen nou eenmaal wat betreft techniek en intellectueel jaren achter op de Europeaan. Veel van ze kunnen nog niet eens lezen en schrijven.

Laat ze dankbaar en blij zijn dat ze hier is opgegroeid en kan studeren en misschien moet ze wat minder de klas uitlopen zodat ze ook Kant en Hegel begrijpt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie