Nieuws uit Rotterdam.

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
In het Rotterdamse appartement waar de vorige week opgepakte terreurverdachte Anis B. verbleef, is 45 kilo aan munitie gevonden.
45 kilo aan munitie.

Hallo! Echter geen enkel probleem met open grenzen. Zo'n vracht aan munitie kun je in één keer van buitenland naar binnenland transporteren. En nog wel lachend welteverstaan. Met een hand aan het stuur en de andere hand met een vinger in je neusgat. [icon_lol.gif]
:roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

De vraag is: is die 45 kg. netto of bruto? D.w.z. met of zonder verpakking.
Een AK47 cartridge weegt 16,5 g. Een kogel 7,5 g.
Dus we praten over zo'n 2000 schoten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Een hartekreet, helaas te laat:
Laat Rotterdam geen Molenbeek worden
Terrorisme in 2016 heeft nu eenmaal wél met de islam te maken
De arrestatie van Anis B. bewijst dat terroristen ook in Rotterdam een veilig onderkomen kunnen vinden. Dat betekent niet dat er aanslagen in Rotterdam komen, of dat Rotterdam een soort Molenbeek is geworden. Het betekent wel dat er in de islamitische gemeenschap van Rotterdam onderdak verleend wordt aan terroristen. Dat probleem moet bij de kern aangepakt worden.
tja, de kern.
Het probleem kan gesust worden door meer te investeren in de politie, zoals de Haagse burgemeester Van Aartsen laatst betoogde, of door meer cameratoezicht en veiligheidscontrole toe te passen. Meer dan omgaan met het status quo is dat echter niet: eigenlijk is het fout dat we überhaupt met islamitische enclaves te maken hebben. Waarom pakken we die niet direct aan?
ja waarom niet?
De islam verdient dezelfde behandeling die het christendom hier sinds de Verlichting gekregen heeft: het geloof is de kernreden voor het bestaan van parallelle samenlevingen en moet daarom geargwaand worden.[...]
...bij de bouw van nieuwe sociale huurwoningen meer op gelet worden dat er geen samenklonteringen van moslims ontstaan ...
De verdunning oplossing.
wat te doen?
Welke specifieke maatregelen genomen moeten worden weet ik niet precies, maar de eerste stap van het oplossen van een religieprobleem is erkennen dat het een religieprobleem is: in dit geval een islamprobleem.
http://politiek.tpo.nl/2016/04/03/laat- ... ek-worden/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Laat Rotterdam niet als de Oekraïne worden. Een kleptocratie.
De firma Kan en zoon hebben vele BV's. Hun grootste huzarenstuk tot nu toe is: 3,4 ton subsidie van de gemeente krijgen en uiteindelijk voor 7,8 miljoen binnen te harken. En wat heeft de gemeente daarvoor in ruil gekregen? Niks, niets. De miljoenen zijn naar Turkije verhuisd.
'Schande, schande, schande, wat een incompetentie'
Schande en totale incompetentie. Met deze bewoordingen reageert de Rotterdamse politiek op het eerste rapport over de fraudezaak rond voormalig poppodium Waterfront.
Een horeca-ondernemer en zijn vader met een aannemingsbedrijf zijn slapend rijk geworden door jarenlang geen huur te betalen maar de gemeente wel miljoenen in rekening te brengen voor veelal niet verrichte verbouwingen.

Uit het rapport blijkt de zaak een opeenhoping van fouten is. De politiek is compleet verbijsterd.
Dries Mosch van Leefbaar Rotterdam: "Ik ben hier nóg harder van geschrokken. Ik hoopte dat het fraude was, maar het is haast criminele incompetentie. Verschrikkelijk. Je hoeft niet zoveel geleerd te hebben om te kunnen tellen. Mijn grootmoeder had een prima huishoudboekje, die kon dat wel."
Carlos Goncalves van de PvdA: "De verbijstering is alleen maar toegenomen. Uit het feitenrelaas krijgen we het beeld van een afdeling Vastgoed die totaal niet onder controle is."
Antoinette Laan van de VVD: "Schandalig en schokkend. Je ziet dat alles is misgegaan, dat de interne controle volledig ontbreekt, mensen elkaar niet controleren, niet buiten de deur kijken en het geld van de burger over de schutting gooien."
Leo de Kleijn van de SP: Ik kwalificeer dit als een superblunderdossier."

De raadsleden pleiten voor de onderste steen boven en zeggen nu al dat deze vastgoedfraude niet zonder consequenties kan blijven.

Een reconstructie
In 2010 fuseren de poppodia Waterfront en WATT om de noodlijdende concertzaal aan de Kruiskade te redden. Voor de popzaal en oefenruimtes van Waterfront onder aan de voet van de Willemsbrug wordt een nieuwe huurder gezocht voor een huur van 140.000 per jaar.
Via het Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam (OBR) meldt zich de Turkse horeca-ondernemer Kan. Hij is een onbekende in de Rotterdamse uitgaanswereld. Hij neemt in de zomer van 2010 het pand in gebruik.

Nieuwe huurder onbetrouwbaar
De eerste verontrustende signalen dienen zich gelijk aan. De inboedel van 30.000 euro wordt niet betaald en het personeel krijgt geen salaris. De oude huurder brengt dit wel ter sprake bij de dienst Cultuur maar het is een klein probleem gezien de malaise met de Rotterdamse poppodia.

Vanaf begin 2011 stopt de nieuwe huurder van Waterfront met betalen. De reden: het pand is te slecht om er feesten te organiseren.

Vader klust op kosten van gemeente
Eind 2012 is de huurachterstand opgelopen tot ruim twee ton. Om uit de impasse te komen scheldt de gemeente een deel van de huur kwijt en gaat akkoord met een verbouwing. Op kosten van de gemeente, maximaal 3,4 ton, mag de horeca-ondernemer zelf een aannemer inhuren. Dat is zijn eigen vader.

In de periode 2012 -2015 dient de aannemer 113 facturen in voor een totaal bedrag van 8,8 miljoen euro. Daarvan betaalt de gemeente 7,8 miljoen euro uit.

Betalen zonder controle
Zonder een zorgvuldige controle worden de facturen goedgekeurd en uitbetaald. Er wordt zelfs niet gecontroleerd of verbouwingen wel zijn uitgevoerd.

De in rekening gebrachte prijzen voor bouwartikelen zijn absurd hoog en hetzelfde geldt voor het aantal in rekening gebrachte arbeidsuren. Achteraf blijken er ook valse en dubbele facturen tussen te zitten. Het wordt allemaal niet opgemerkt.

In 2014 en 2015 piekt het aantal facturen. Het lijkt erop dat de horeca-ondernemer en zijn klussende vader doorhebben hoe makkelijk het is om de gemeente om de tuin te leiden. Ze gaan ervan profiteren door dubbele, extreem hoge en valse facturen in te dienen voor verbouwingen die niet eens hebben plaatsgevonden.

Het feesten gaat door
Allemaal onder het mom dat het pand nog altijd mankementen vertoont en ongeschikt is voor feesten. Ondertussen worden er volop feesten gehouden.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/141174/Sc ... ompetentie
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Woont de familie Kan nog steeds in Nederland, of hebben ze zich teruggetrokken in Turkije. Daar kunnen ze riant leven van dat geld.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het bluderen zal NOOIT, nee NOOIT of te nimmer in de Nederlandse politiek naar beneden worden bijgesteld. En hoe heet dat geblunder?

Pennywise and pound foolish.

De meeste politici zijn onbekwame klootzakken met een totaal gemis aan verantwoordelijkheidsgevoel.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Lasteraar
Berichten: 181
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 9:48 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Lasteraar »

http://dossiereenvandaag.eenvandaag.nl/ ... _achterban een andere Turkse wethouder Kaya haalde tariq Ramadan binnen en deelde cadeautjes uit aan Turkse Nederlanders https://jdreport.com/rotterdamse-oud-we ... -zorggeld/

Je zou denken dat een burgemeester de vinger aan de pols zou houden over de besteding van de gemeentegelden.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Woont de familie Kan nog steeds in Nederland, of hebben ze zich teruggetrokken in Turkije. Daar kunnen ze riant leven van dat geld.
Ik denk dat je met acht komma acht miljoen euro ook in Nederland riant kunt leven.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
De islam verdient dezelfde behandeling die het christendom hier sinds de Verlichting gekregen heeft
De islam leert aan de basis dat 'ongelovigen' (dwz. niet-moslims) mogen worden uitgebuit en zelfs gedood, en dat meedoen met de gewapende strijd het beste is dat je als moslim kunt doen. Het lijkt me dat de behandeling van zulk gedachtegoed een beetje anders moet zijn dan die van het christendom.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Pizzaman »

Ali Yas schreef:
Ariel schreef:Woont de familie Kan nog steeds in Nederland, of hebben ze zich teruggetrokken in Turkije. Daar kunnen ze riant leven van dat geld.
Ik denk dat je met acht komma acht miljoen euro ook in Nederland riant kunt leven.
Jawel, maar Turkije levert geen staatsburgers uit...
(en zeker niet als je Erdogan een miljoentje in z'n reet douwt). :muslima:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:Eventjes was het in Rotterdam (wild) West een beetje Brussel (Je suis Brussel).
Een blik met agenten werd open getrokken:
Afbeelding
Terreurverdachten opgepakt bij inval in Rotterdam
De politie heeft zondagmiddag in Rotterdam West een man aangehouden die wordt verdacht van het voorbereiden van een terroristische aanslag. Dat gebeurde op verzoek van de Franse justitie. Het gaat om een 32-jarige Fransman. De politie hield nog drie verdachten aan, twee van 43 en 47 jaar oud met een Algerijnse achtergrond.
[...]
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... rdam.dhtml[/quote]
En nu meer nieuws over deze aanhouding en wat er gevonden is.
Mannen opgepakt na vondst munitie bij Anis B.
De politie heeft twee mannen opgepakt in verband met de vondst van 45 kilo munitie in maart. De vondst werd gedaan bij de aanhouding van de Franse terreurverdachte Anis B. en drie Algerijnse medeverdachten in Rotterdam. Hun vingerafdrukken zijn gevonden op een plastic tas met munitie voor kalasjnikovs.

De twee (30 en 32) werden woensdag ingerekend. Ze komen uit Rotterdam en Vlaardingen en hun voorarrest is vrijdag verlengd, laat het Openbaar Ministerie weten.

De mannen worden verdacht van betrokkenheid bij het leveren van munitie aan de terroristische organisatie waartoe B. en zijn medeverdachten volgens het OM behoren.

Op één van de plastic tassen met munitie zijn ook vingerafdrukken aangetroffen van Reda Kriket. Kriket werd eind maart in een voorstad van Parijs aangehouden en was vergevorderd met het voorbereiden van een aanslag. Bij hem thuis werden toen vijf Kalasjnikovs, patroonhouders met scherpe munitie en explosieven onderschept.

B. wordt als een kompaan van Kriket beschouwd. Hij is ook in de woning van Kriket geweest. Verder was hij volgens de Fransen met Kriket in Syrië voor de jihad. In het ouderlijk huis van B. in Frankrijk vond de politie een vals identiteitsdocument, jihadistische video’s en handleidingen voor het maken van bommen.

Het OM heeft tot nu toe nog geen aanwijzing dat de verdachten een aanslag op Nederlands grondgebied wilden plegen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2617 ... _B.__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
Het OM heeft tot nu toe nog geen aanwijzing dat de verdachten een aanslag op Nederlands grondgebied wilden plegen.
Die aanwijzing is niet nodig. De aanslag komt vanzelf wel.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ali Yas »

De politie heeft twee mannen opgepakt in verband met de vondst van 45 kilo munitie in maart.
Lieve help. De mohammedaanse penose heeft meer munitie dan het leger.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Burgemeester Aboutaleb stak zijn hoofd boven het Anatolische maaiveld uit. Hij wil bemiddelen tussen Turken soort A en Turken soort B. En toen...
'Bemiddeling Aboutaleb is niet mislukt'
De aan de AKP van president Erdogan gelieerde moskeeën lieten weten dat zij niet met een 'terreurorganisatie' willen praten, verwijzend naar genodigden die Fethullah Gülen steunen. Ook de door de AKP gesteunde Unie van Europese Turkse Democraten liet het afweten.
[...]
De moskeeën, waaronder de grote Mevlana-moskee, vallen onder Diyanet, het Turkse ministerie van geloofszaken. Dat staat onder invloed van de AKP. De imam van Mevlana, Bunyamin Yildiz, laat in een verklaring weten dat hij Aboutaleb respecteert en dat hij bereid is de "samenleving en het welzijn van Rotterdam te verbeteren, maar niet met zulke groeperingen."
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... lukt.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Aboutaleb kwam uitgebreid aan het woord via de TV. Ik vond dat hij het goed deed. Niets op aan te merken. Een vriendelijke welbespraakte man.

Maar . . . wat veel mensen vergeten is dat hij NOOIT afstand heeft genomen van zijn islamovertuiging. Was ik niet Hans van de M sr., ik zou erin getrapt hebben. Waarin? In de vriendelijke moslim die burgemeester van Rotterdam is en de vieze vuile gore perverse achterlijke religieus onmenselijke smeerlapperij van de tweedehands heidense van oudsher oorlogszuchtige schaamhaarlappenachterstandsreligie islam aanhangt, bedacht door de Arabische oorlogscrimineel Mohammed.

Aboutaleb is een enorm grote hypocriet die niet durft te zeggen dat hij niets uitstaande heeft met islam en dat hij zijn eigen denkbeelden over God privé gescheiden houdt zoals het zou behoren te zijn voor iedere in een Almacht gelovige slimmerik.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Aboutaleb is een enorm grote hypocriet die niet durft te zeggen dat hij niets uitstaande heeft met islam
Hij zou een hypocriet zijn als hij dat wél zou zeggen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Aboutaleb is een enorm grote hypocriet die niet durft te zeggen dat hij niets uitstaande heeft met islam
Hij zou een hypocriet zijn als hij dat wél zou zeggen.
Ja! Geen mens kan tussen de oren van een ander kijken. Een mens dient zich uit te spreken. Of niet. Achmed heeft zich uitgesproken VOOR islam. De vraag is of hij dat nu echt meende . . . Je hebt gelijk. Aboutaleb is geen hypocriet, maar een PARASIET. Net zoals al zijn soortgenoten dat zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

In maart achter de tralies beland en nu al uitgeleverd aan Frankrijk. Dat is snel. Hij zal weinig (juridisch) tegengesparteld hebben want met 45 kilo ammo in huis zal hij zeker lang in het gevang hier zitten. En dan jaren later (die Fransen zullen niet vergeten) alsnog naar Frankrijk te worden getransporteerd voor vele jaren achter de tralies daar.
Terreurverdachte Anis B. aan Frankrijk overgedragen
De terreurverdachte werd in maart aangehouden. Dat gebeurde nadat de Fransen Nederland om zijn uitlevering hadden gevraagd, omdat zijn naam in een terrorisme-onderzoek opdook. In het appartement aan de Rotterdamse Burgemeester Meineszstraat waar hij verbleef vond de politie zo'n 45 kilo munitie, waaronder kogels voor kalasjnikovs.
[...]
B. werd al eerder veroordeeld tot een celstraf van vijf jaar wegens beroving en ontvoering.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/ter ... ~a4351727/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Welke burgemeester lekt de zeer vertrouwelijke brief van de Turkse consul aan de burgemeesters van Rotterdam en omstreken?
Aboutaleb wil gesprek met Turkse consul
Aboutaleb is niet gelukkig met een brief die de consul aan verschillende burgemeesters in de regio Rotterdam heeft gestuurd, zo zei hij tegen de Rotterdamse gemeenteraad vandaag.

De brief van de consul is niet openbaar, maar het zou gaan om politieke inmenging en de vraag hoe burgemeesters om moeten gaan met demonstraties van tegenstanders van de Turkse regering. ,,In die brief staan onderdelen waarvan ik me afvraag of die wel op de weg van de consul liggen, om mij daarin te bereiken.''

Aboutaleb kreeg de afgelopen weken verschillende vragen van Rotterdammers over de vraag waarom hij een demonstratie van Koerden heeft toegestaan. Voor- en tegenstanders van PKK-leider Öcalan raakten slaags met elkaar. Ook de consul zou willen dat dat soort demonstraties worden verboden. ,,De oplossing ligt echter niet in het verbieden van demonstraties,'' aldus Aboutaleb die zich beroept op de vrijheid van meningsuiting. Hij wil dan ook aan de consul uitleggen hoe Nederland met de grondwet omgaat.

,,Turkije heeft vanzelfsprekend het recht om te bepalen hoe om te gaan met zijn bewoners. Maar mogen wij alstublieft zelf ook bepalen hoe wij hier met allerlei vrijheden omgaan. Ik accepteer geen inmenging in de manier waarop we onze vrijheden uitoefenen.''
http://www.ad.nl/rotterdam/aboutaleb-wi ... ~ad503066/

Zo te horen het bekende arrogante gedrag van Turkse diplomaten.
En ik denk dat het "Turkije heeft vanzelfsprekend het recht om te bepalen hoe om te gaan met zijn bewoners." staat op Turken in Turkije en niet op Turken die 'van' Aboutaleb zijn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Marokkanen met Turken. Dat wordt nooit wat (uitzondering: ramkraak bendes).
Dat blijkt ook nu weer.
Weer wrevel tussen Turken en Aboutaleb
In een open brief verwijten 32 Turkse organisaties burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam dat hij generaliseert en hen niet empathisch tegemoet treedt. Zij zeggen zich niet te herkennen in uitspraken die Aboutaleb twee weken terug in de gemeenteraad deed. Sinds de mislukte coup in Turkije loopt de irritatie tussen de burgemeester en een aantal Turkse organisaties in Rotterdam op.

Tijdens de raadsvergadering zei Aboutaleb dat het Turkse Rotterdammers schort aan 'democratische opvoeding' en dat hij niet wenst op te treden als relatietherapeut. De organisaties schrijven in de brief dat zij geen behoefte hebben aan relatietherapie door de burgemeester. Onder de organisaties zijn veel Turkse moskeeën, waaronder de moskeeën die zijn aangesloten bij Diyanet, het Turkse presidium van geloofszaken.
En wat hij allemaal verkeerd doet in Turkse ogen:
De gezamenlijke theedrink sessie:
Op 18 juli, kort na de mislukte coup, organiseerde Aboutaleb een bijeenkomst met Turkse verenigingen, vanwege de spanningen in de stad. Gülenaanhangers werden geïntimideerd en ruiten van hun verenigingen werden ingegooid.

Op het laatste moment zegden twee moskeeën af, waaronder de grote Mevlana Moskee, die de brief mede ondertekend heeft. Zij wilden niet met 'terroristische organisaties' om de tafel, waarmee zij Gülengezinde aanwezigen bedoelden.

In de open brief schrijven de verenigingen dat de 'verzoeningsbijeenkomst' te snel kwam. "Rotterdammers waren vooral bezig te begrijpen wat er gebeurd was." Zij stoorden zich er ook aan dat journalisten voor de bijeenkomst waren uitgenodigd. Aboutaleb was ontstemd over de afzegging, en sprak de moskeeën daarna in besloten kring.
En Aboutaleb liet zich niet door de Turkse consul de wet voorschrijven:
Sindsdien is het enthousiasme bij Aboutaleb om een nieuwe bijeenkomst te organiseren, getemperd. Wel haalde hij vorige week in de raad uit naar de Turkse consul in zijn stad, die hij betichtte van inmenging. De consul had een brief gestuurd naar burgemeesters in de regio Rijnmond, waarin hij hen opriep maatregelen te nemen tegen activiteiten van 'de terroristische groep van Fethullah Gülen'.

Nadat Aboutaleb in de raad had gezegd dat hij deze inmenging niet accepteerde, zegde de consul een afspraak die gepland stond op het stadhuis af. Hij wenste alleen met de minister van buitenlandse zaken over diplomatieke onderwerpen te praten, en niet met de burgemeester van Rotterdam. Aboutaleb heeft niet inhoudelijk gereageerd op de afzegging door de consul, noch op de open brief.
Voorlopig zal het wel rustig blijven, de 5-de kolonne moet eerst gezuiverd worden. In wollig bijna Gülen-taalgebruik:
De opstellers van de brief willen voorlopig geen interviews geven. Zij zeggen de komende tijd de verbinding in de gemeenschap te willen zoeken, en daarna pas met de media te spreken.
http://www.trouw.nl/tr/nl/39681/nbsp/ar ... aleb.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Terug in je hok, jij grote boze grijze wolf !!

In diplomatieke woorden wordt de bende gezegd dat de knuppels klaar liggen.
Aboutaleb weet wel: praten helpt niet, dreigen wel.
Boze Turken moeten binnenblijven
Rotterdam - Een grote actiebijeenkomst in Rotterdam tegen de ‘vijanden van Turkije’ moet binnenskamers blijven. Als de Turkse actievoerders een stap buiten het zalencentrum zetten en de openbare orde verstoren, ‘komen andere krachten vrij’, dreigt een woordvoerder van de gemeente Rotterdam.
En hier een voorbeeld van DENK-denken:
De actiebijeenkomst is georganiseerd door de Raad van Turken in Nederland (HTK). Voorzitter Sefa Yürükel zegt dat het een geweldloos protest moet worden. ,,We willen discussiëren over hoe we moeten vechten tegen het terrorisme van Fethullah Gülen en van IS. We moeten de Nederlandse gemeenschap respecteren. Dit is geen agressieve bijeenkomst. Wij willen de Nederlandse veiligheid bewaken.’’
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2657 ... ven__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Moslims willen graag een Cultureel Centrum Rotterdam. Daar kan je online voor stemmen. Aleen, nee stemmen wordt een beetje moeilijk. Wel slim.
De islamitische gemeenschap groeit en ontwikkelt zich gestaag, en daarmee ook de behoefte aan maatschappelijk ondersteunende voorzieningen.
Om de moskeeën te ondersteunen en om de eenheid en samenwerking in onze gemeenschap te bevorderen kunnen maatschappelijk ondersteunende activiteiten een nuttige aanvulling zijn. Voor moslims en niet-moslims.
Bij maatschappelijk ondersteunende activiteiten kunt u denken aan bijvoorbeeld:
- Juridische ondersteuning
- Sportactiviteiten
- Islamitische jeugdzorg en pleegzorg
- Opvoedondersteuning
- Ouderenzorg
- Medische faciliteiten
- Voor / naschoolse opvang
- Huiswerkbegeleiding en weekendschool
Het nieuwe Culturele Centrum aan de Sikkelstraat kan in deze behoefte voorzien.
Cast your vote please... :smile7:
Cultureel Centrum Rotterdam
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Pilgrim »

Een ‘foute’ burgemeester?

By David Pinto • 6 maart 2017

Afbeelding

Volgens prof. dr. David Pinto deugt er iets niet aan de burgemeester van Rotterdam, Ahmed Aboutaleb. In zijn stad Rotterdam wordt een conferentie georganiseerd waar een sterke geur van islamitische terreur omheen hangt, namelijk die van Hamas. Dat de burgemeester weinig initiatief toont om conferenties van dat soort gajes te voorkomen, stoort de eminente professor in hoge mate…

Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam ziet de komende conferentie van de Palestijnse terreurorganisatie Hamas in zijn stad niet als een bedreiging voor de openbare orde. Als belangrijk argument geeft de burgemeester daarbij op dat de politie en de Nationaal Coördinator Terrorisme & Veiligheid hebben laten weten dat ‘uit geen enkele bron blijkt dat de conferentie door Hamas wordt georganiseerd’.

De journalist Carel Brendel heeft uitgezocht wie deze conferentie precies organiseren. Op zijn website schrijft hij:

De eerste uitnodiging om de conferentie bij te wonen bevat de logo’s van het Palestinian Return Centre (PRC) in Londen en van de Nederlandse organisaties Het Palestijnse Huis en de Palestijnse Gemeenschap Nederland. Een voorbereidende bijeenkomst met vrijwilligers, op 25 juli 2016 in Rotterdam, stond onder leiding van Majed al-Zeer, algemeen directeur van het PRC, Amin Abou Rashed, de centrale figuur bij Het Palestijnse Huis, en Ahmad Skineh, voorman van de begin 2016 met hulp van Abou Rashed en de Council for European Palestinian Relations (CEPR) opgerichte Vereniging van Palestijnse Jongeren (VPJ) in Nederland.

Dat zijn nu niet direct namen uit de protestants-christelijke hoek op de Veluwe, al of niet voorzien van een koninklijke onderscheiding voor burgerlijke dienst aan de Nederlandse belangen.

Amin Abou Rashed (1967) bijvoorbeeld, is een Palestijns activist met de Nederlandse nationaliteit. In het verleden werkte hij onder de naam Amin Abou Ibrahim voor de Nederlandse Al-Aqsa Stichting. Deze stichting was gelieerd aan de terreurgroep Hamas en staat sinds 2003 op de lijst van verboden terroristische organisaties. Rashed onderhield verder innige banden met de Holy Land Foundation, een Amerikaanse organisatie die in 2008 in de Verenigde Staten werd vervolgd vanwege het financieren van Hamas. Zijn betrokkenheid bij het evenement alleen al, zou aanleiding moeten zijn voor politie, NCTV en zeker de burgervader van Rotterdam om dit evenement per omgaande af te blazen.

Zou wellicht de islamitische achtergrond van de Rotterdamse burgemeester dan toch een rol spelen en moet de PvdA-politicus alsnog als ‘fout’ worden aangemerkt? Het lijkt erop, want Ahmed Aboutaleb is gewoon een zoon van een imam, hetgeen door Aboutaleb zelf keurig onder de radar wordt gehouden. De journalist Hans Holtrop blijft erop hameren dat de vader van Aboutaleb zelfs tot de ‘radicale imams’ gerekend moet worden. Een zuster van Aboutaleb zou zelfmoord hebben gepleegd. De omstandigheden zijn raadselachtig, ook omdat Aboutaleb er desgevraagd niets over wil zeggen. Aboutaleb is getrouwd en heeft drie dochters en een zoon. Hardnekkige geruchten willen dat de relatie met zijn dochters niet geheel probleemloos is, met name omdat zij zich ‘te modern’ zouden gedragen en liefdesrelaties zijn aangegaan met niet-moslims. Dat wordt hem door andere moslims heel kwalijk genomen.

Er is kortom, alle reden om aan te nemen dat de Rotterdamse burgemeester ditmaal niet om zijn islamitische achtergrond heen kan. Hij zou het waarschijnlijk zwaar moeten bezuren in de moslimgemeenschap die, zoals bekend, unaniem achter Hamas staat en op de vernietiging van Israël en de joden uit is.

De prijs is wel dat Aboutaleb zich niet alleen als eerste moslim tot burgemeester in ‘Dar al-Harb’ liet kronen, maar meteen ook als eerste islamitische burgemeester wordt ontmaskerd als een ‘foute’ burgemeester.

http://sta-pal.nl/2017/03/2650/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Ik had gedacht dat Aboutaleb zich, met zijn Mohammedaanse achtergrond wel niet zou laten piepelen door Moslims, maar dat is toch gebeurd.
Dit zei hij vannacht naar aanleiding van de Turkse toestanden in Rotterdam:
...liet burgemeester Aboutaleb rond twee uur 's nachts in een persconferentie weten.
Volgens hem is er sprake van een "schandalige misleiding" door de consul-generaal die had gezegd dat er niemand naar Rotterdam zou komen. Terwijl de consul-generaal volgens Aboutaleb wel degelijk op de hoogte was van de komst van de minister en demonstranten opriep naar het consulaat te komen.
Ik zie nu in de media dat de politieke correcte benaming van Turken die in ons land wonen "Turkse Nederlanders" is.
En wat zegt zo'n Turkse Nederlander?
“Het is verkeerd dat de Turkse minister is tegengehouden. Dit gaat niet over Nederland, maar over Turkije. Waarom bemoeit Nederland zich ermee? Nederland heeft er helemaal niets over te zeggen”,
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:Ik had gedacht dat Aboutaleb zich, met zijn Mohammedaanse achtergrond wel niet zou laten piepelen door Moslims, maar dat is toch gebeurd.
Ik vind het wel goed dat er nu een flinke oorlog tussen Marokkanen en Turken kan ontstaan. Zoals gekend vinden de Turken hun Marokkaanse moslimbroeders een soort untermenschen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie