De utopie van de VRIJE wil

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Moslims zijn gevaarlijke en ongeschikte wezens om samen te leven met de mensen van het gezonde verstand.
Het valt moeilijk te bewijzen, maar die ongeschiktheid wordt ook nog s genetisch doorgegeven. Door een samenloop van omstandigheden is een wezen ontstaan dat we dan maar de "homo Islamicus" zullen noemen dat zich biologisch onderscheidt van de moderne mens. Of zijn de genen van de Neanderthaler nog het meest aanwezig in de Arabier ? Dat moet toch wetenschappelijk te onderzoeken zijn. Maar dat zal niet mogen uiteraard want de wetenschapper die zoiets suggereert is onmiddellijk de nieuwe Herr Doktor Mengele.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Moslims zijn gevaarlijke en ongeschikte wezens om samen te leven met de mensen van het gezonde verstand.
Het valt moeilijk te bewijzen, maar die ongeschiktheid wordt ook nog s genetisch doorgegeven. Door een samenloop van omstandigheden is een wezen ontstaan dat we dan maar de "homo Islamicus" zullen noemen dat zich biologisch onderscheidt van de moderne mens. Of zijn de genen van de Neanderthaler nog het meest aanwezig in de Arabier ? Dat moet toch wetenschappelijk te onderzoeken zijn. Maar dat zal niet mogen uiteraard want de wetenschapper die zoiets suggereert is onmiddellijk de nieuwe Herr Doktor Mengele.
Blah blah blah. Alles hoort bespreekbaar zijn. Niet alleen in de wetenschap, maar ook op straat, in de huiskamer, de kroeg. En toch heeft Mercator gelijk. Ik wil de eerste wetenschapper nog ontmoeten die achter de genen van moslims vraagtekens durft te zetten naar aanleiding van zijn biologische onderzoeksresultaten over de Neanderthaler die sterke overeenkomsten vertoont met de genen van mohammedanen, en wel Arabieren in het bijzonder. Hij zal in het vervolg hiervan zijn kostbare universitaire opleiding en onderzoeken moeten voortzetten als werkloze en teleurgestelde wetenschapper in de mens.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Mahalingam »

xplosive schreef:Over de "vrije" wil van bijen louter op basis van biochemische stoffen:

Ook bijen hebben een persoonlijkheid

Citaat:
De onderzoekers stellen dat bij de bijen dezelfde soort processen een rol spelen als bij thrill-seeking onder mensen.
Video:
15+ people stung by bees outside Muslim Community Mosque in Phoenix
More than 15 people were stung by bees in an attack outside a Phoenix mosque Friday afternoon, fire officials confirmed.
Phoenix Fire Department officials say more than 20 people complained of getting stung by multiple bees at the Muslim Community Mosque near 32nd Street and McDowell Road.

One 24-year-old man was taken to a hospital for treatment, police say. Everyone is in stable condition.
De bijen zijn ook in 'stable condition': namelijk dood.
http://www.abc15.com/news/region-phoeni ... ed-by-bees
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door xplosive »

Leuk hoe Mahalingam hier nog kan reageren op een post van mij van ruim 4 jaar geleden. Maar inderdaad, die bijen weten blijkbaar wel wie ze te pakken willen nemen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Het valt moeilijk te bewijzen, maar die ongeschiktheid wordt ook nog s genetisch doorgegeven. Door een samenloop van omstandigheden is een wezen ontstaan dat we dan maar de "homo Islamicus" zullen noemen dat zich biologisch onderscheidt van de moderne mens. Of zijn de genen van de Neanderthaler nog het meest aanwezig in de Arabier ? Dat moet toch wetenschappelijk te onderzoeken zijn. Maar dat zal niet mogen uiteraard want de wetenschapper die zoiets suggereert is onmiddellijk de nieuwe Herr Doktor Mengele.
Wetenschappelijk onderzoek over het gedrag van bijen
Waarschijnlijk zijn die verschillen deels aangeboren en deels later ontstaan. Onder invloed van de omgeving kunnen genen aan- en uitgeschakeld worden.
Boeiende lectuur. Dit toont aan hoe minderwaardig moslims zijn door hun Arabische woestijnstructuur. Zelfs het jarenlang vertoeven in een aangenaam klimaat van parasiteren op een bevolking met een andere genenstructuur, heeft moslims niet op de gedachte kunnen brengen de achterstandsknop van hun botte hersenen om te schakelen naar positief denken in vooruitgang en vernieuwing. Het wordt tijd dat de Europese bevolking zich als bijen gaat gedragen met een uitgesproken afkeer van parasieten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wanneer de mens een vrije wil zou hebben, zou iedereen het goede doen. Lijkt mij vanuit de evolutietheorie gedachte en de god-gekwetter gedachte een logische zaak.

PANAMA PAPERS? Laat me niet lachen! Niks aan de hand!

Afbeelding

Van 1982 tot 1994 (12 jaar!) was hij minister-president van Nederland, tevens PANAMA PAPERS liefhebber, en zo doortrapt als wat.

Onderstaand onderzoeksrapport is door mij verkort overgenomen uit het boek De Elite zwijgt van onderzoeksjournalisten Lex Runderkamp en Feike Salverda (1986)
Op woensdag 8 maart 1978 bleek de politicus Lubbers een multimiljonair die succesvol was geweest in het ontwijken van de fiscus. Op die dag namelijk onthulden de Volkskrant en de Haagse Post dat hij, tijdens zijn ministerschap op Economische Zaken, er samen met zijn broers Rob en Richard in was geslaagd zijn belastbaar inkomen over de jaren 1975 en 1976 tot nul te reduceren.

Belastingjuristen definieerden de onhoudbare positie van de politicus: alleen ondernemers konden aanspraak maken op investeringsaftrek. En sinds 1956 hield iedereen zich aan de aanwijzing uit het zogeheten ‘Blauwe boek’, die bepaalde dat een minister geen ondernemer mag zijn. De affaire draaide niet zozeer om het financiële profijt, maar vooral om de schending van dit principe.

In januari 1986 legden we de hand op een rapport dat volgens de top van de Directie Directe Belastingen behoorde tot de best bewaarde geheimen van het ministerie van Financiën. Het rapport ‘Constructies’, onder fiscalisten inmiddels bekend als het Constructieboek, geeft een inventarisatie van ‘belastingbesparende rechtshandelingen en constructies’. Alle belastinginspecties uit het land doen daarin opgave ‘van alle in de periode van 1 april 1979 tot 1 augustus 1979 door de aanslagregelaars gesignaleerde rechtshandelingen en constructies op het terrein van de inkomsten- en vermogensbelasting waarvan het beoogde belastingbesparende effect in strijd komt met de strekking van de heffingswetten en belastingverdragen’. Het vergaarde materiaal bleek zo gevoelig dat de publicatie in januari 1980 op het departement beperkt bleef tot een oplage van acht exemplaren.

In dit Constructieboek wordt de belastingontwijking van de gebroeders Lubbers beschreven: ‘Bedrijfsmatige aankoop van een winkelcentrum door een combinatie van 3 broers (waaronder de latere minister-president van Nederland Ruud Lubbers). Door hoge afschrijvingen, investeringsaftrek werden de hoge inkomens geheel genivelleerd.’ Dat meldt de Inspectie Rotterdam.

Volgens fiscaal-jurist mr. C. A. de Kam (lid Commissie tot Vereenvoudiging van de Loon- en Inkomstenbelasting) en dr. W.A. Vermeend, gepromoveerd op een studie over investeringsaftrek en destijds Kamerlid voor de PvdA, is Lubbers beweerde correctie ‘gekunsteld, hoogst ongebruikelijk en regelrecht in strijd met de wet’. Zij waren het ook die de belastingontwijking van Lubbers in de openbaarheid brachten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Weleens geëjaculeerd door middel van de vrije wil?

Voor wie wel en niet overtuigd is in de niet-vrije wil van de mens presenteer ik:

The Crazy Japanese Masturbation Show

In een van mijn dromen lang geleden had ik weleens geëjaculeerd. En ook weleens in mijn pyjama geplast. In het laatste geval moet ik een volle blaas de schuld geven. Maar de droom tot plassen was echt. Hoe dat in zijn werk gaat? Geen idee. Of misschien toch wel. Het is een proces dat zich via de hersenen afspeelt. Een mooier bewijs van het ontbreken van de vrije wil bestaat niet. Zonder deze electrische impulsen vanuit wat zich tussen de oren afspeelt, bestonden we niet. Ik vraag mij weleens af over wat voor soort hersenen God eigenlijk beschikt? Het antwoord is zo simpel als het zebrapad dat voetgangers recht geeft op voorrang boven het snelverkeer. God heeft geen hersenen. Hij heeft een vrije wil. Meer heeft God niet nodig.

Ik twijfelde (wie twijfelt denkt tenminste na - geen moslim die ooit twijfelt) of ik deze bijdrage onder de topic 'Bizar' zou plaatsen of onder 'De utopie van de VRIJE wil'. Ik plaats hem dus hier.

Zoals we op de video zullen zien gaat niets van zelf. Een vrije wil is namelijk niet in staat om een explosieve kracht te genereren waaruit actie voortkomt. Zonder hulp van buitenaf (God, Darwin of een ander persoon. Je eigen vinger zou in deze show ook goede diensten kunnen bewijzen) is de wil hulpeloos. Ik weet dat het niet mogelijk is Ariel te overtuigen in deze hekelige kwestie van het verstand, maar wat niet is kan nog komen. Het maak niet uit. Het belangrijkste is dat steeds meer mensen overtuigd raken dat islam een weerzinwekkend virus is waarvan moslims de vrijwillige onaangename dragers zijn. Alleen door eendrachtig ons gezonde verstand te gebruiken, kunnen we moslims buiten de deur van onze kenniseconomie houden. Een normaal gezond van verstand mens zal er alles aan doen om te zorgen dat hij parasietvrij is. Vrij van islam en moslims.


Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

We weten langzamerhand wel hoe het brein eruit ziet, maar niet hoe het werkt. Het brein bestaat onder andere uit het korte termijn geheugen en het lange termijn geheugen. Wat een onnodige flauwekul. Lijkt mij zeer onlogisch. Waarom niet simpelweg één geheugen? Stel dat, zoals bij mij het geval is, het ultrakorte termijngeheugen slecht werkt, maar de rest van het geheugen in een perfecte staat verkeerd, dan heb ik aan een vrije wil toch geen ene malle moer. Begrijpt u het nu eindelijk eens een keer dat de mens geen vrije wil heeft? Of denkt u nog altijd dat God leiding geeft aan het menselijke ongemak? Of dat de op een menselijk aap gelijkende Charles Darwin de oorzaak van het lachwekkende misverstand is?

De mens wordt gepiepeld door boven zijn begrip uittorende machten. Het is geen schande te zeggen dat je het niet weet. Maar nu is het dus makkelijk te begrijpen. Dankzij Hans van de Mortel. Geen dank. Graag gedaan.

(Taalfoutje . . . , maar niet hoe hij het werkt.)
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op ma mei 02, 2016 10:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door mercator »

Wat ik niet begrijp is dat er zulk een enorm verschil is in capaciteit van de hersenen van mensen en dieren. Ze zien er nagenoeg hetzelfde uit maar de prestaties zijn compleet anders. Zelfs de domste Afrikaanse zwarte is nog vele malen intelligenter dan de slimste gorilla. Moest er echt evolutie hebben plaatsgevonden zou je allerlei gradaties in intelligentie mogen verwachten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hans van de Mortel schreef: Eigenlijk hebben (gelovige) joden de reputatie een dom volk te zijn. Niemand die mij kan tegenspreken! Tenminste, wanneer hij in het woord Gods zijn geloof stelt. [icon_lol.gif] icon_thumbup.gif
Pilgrim schreef:Ik spreek je tegen. Het gemiddelde IQ van een Jood is ongeveer 10 punten hoger dan dat van een doorsnee Europeaan.
mercator schreef:Van een seculiere Israëliër zal je bedoelen. De Joodse pijpenkrullen en zwartrokken in Antwerpen zijn zo dom als t achtereind van een varken. Hun intellectueel leven speelt zich helemaal af in de synagoge en verder staan ze helemaal onderaan de sociale ladder. Precies zoals de moslims. En ze fokken even enthousiast.Vroeger hadden ze nog iets te betekenen in de diamant industrie maar daar zijn ze nu helemaal buiten geflikkerd door de hindoe's.
Pilgrim schreef:Nee, ik bedoelde hiermee alle Joden. Zowel religieus als seculier.
mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Eigenlijk hebben (gelovige) joden de reputatie een dom volk te zijn.
Dat wisten de Romeinen al 2000 jaar geleden. Die waren heel ruimdenkend. Iedereen mocht zijn god of godjes hoe dwaas ook aanbidden overal in het Imperium, er tempeltjes voor bouwen en al wat je wil maar je moest wel belasting betalen aan de Goddelijke Keizer want die stond boven al die godjes. Iedere "gelovige" van het huidige Jemen tot Schotland kon daarmee leven behalve de Joden die vonden hun eigen niet bestaande godje véél beter dan de wel degelijk aanspreekbare Augustus of Nero.
Pilgrim schreef:Neeee! die keizer wilde niet alleen belasting innen maar ook als een god vereerd worden. Een machtswellusteling dus, die zich een god waande. De Joden wilden daarom geen offers aan de keizer brengen in hun tempel (zeer terecht!), maar brachten daarom een offer namens de keizer (wat hun trouwens ook een doorn in het oog was).
De walging van joden door Hitler is vooral ontstaan door waarneming van hoe joden leefden, hun rituelen, het negeren van de heersende mores, hun besneden lul (in die tijd waren er geen of nauwelijks zichtbare moslims in Duitsland, maar wel (heel) veel joden). Vooral wat zich in de joodse getto's in Warschau afspeelde was een doorn in het oog van Hitler. Natuurlijk praat geen mens het doden van een ander mens goed. Maar afkeer dat zelfs tot haat kan uitgroeien heeft meestal wel een reden. Net zoals reactie door actie ontstaat. Als ik een brief schrijf moet ik oppassen om mijn woordgebruik. Waarom? tsja . . . zo is het nu eenmaal. Maar joden hadden blijkbaar massaal schijt aan het Duitse volk en trokken zich nergens wat van aan. Tenminste, de gelovige joden. De man van mijn tante was anders. Die was stinkend rijk, viel niet op door afwijkend gedrag, kwam nooit in de synagoge. Misschien was hij wel onbesneden.

Een jood die zijn kind - net zoals een moslim - vandaag-de-dag besnijden laat, deugt niet. Hij is een ziek mens in de geest. Althans in mijn ogen.

Net zoals Jehovah's Getuigen de mensen een rad voor ogen draaien door te stellen dat een bloedtransfusie tegenwoordig overbodig is geworden, zo zal de gelovige jood meedelen dat besnijdenis tegenwoordig een pijnloze affaire is (ik mag aannemen dat het ongelukkige kind verdoofd wordt?). Maar dat was vroeger niet zo. Niet bij de Getuigen (een bloedtransfusie was levensreddend), noch bij de joden. Met een al of niet scherp mes werd een stukje van de voorhuid van de penis afgesneden. Vandaar het woord 'besnijden'. Dat schijnt een bloedbad te zijn en zeer pijnlijk. HOE VERZIN JE ZOIETS? En wat nog veel erger is: Hoe verzin je het om vandaag-de-dag dit nog steeds in de praktijk toe te passen?

De wereld bestaat uit goede en slechte mensen. Als kind heb ik begrepen dat de meeste religieus gelovige mensen onbetrouwbare mensen zijn die doorgaans niet deugen en zich kenmerken door huichelachtig gedrag. Dit komt ook voor bij 'normale' mensen. Maar gelovige mensen willen zich nu eenmaal onderscheiden van de rest. Prima! Maar pas daarbij geen machtswellust toe.

Kortom, religie is een en al misleiding van de geest.

Het heeft geen zin om op mensen boos te worden zoals vroeger religieuzen vanuit hun haat en nijd elkaar vanwege hun gezamenlijke god afslachtten. De mens heeft immers geen vrije wil. De mens kan eeuwig blijven strijden voor zijn vrijheid van meningsuiting of misschien beter zijn mond houden. De Tijdgeest bepaalt namelijk ALLES.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Pizzaman »

mercator schreef:Wat ik niet begrijp is dat er zulk een enorm verschil is in capaciteit van de hersenen van mensen en dieren. Ze zien er nagenoeg hetzelfde uit maar de prestaties zijn compleet anders. Zelfs de domste Afrikaanse zwarte is nog vele malen intelligenter dan de slimste gorilla. Moest er echt evolutie hebben plaatsgevonden zou je allerlei gradaties in intelligentie mogen verwachten.
Er zijn biologisch gezien ook geen mensen"rassen", zoals je bij hondjes aantreft.
Dat geeft al aan dat die hondjes meer van elkaar verschillen (en binnen het ras meer overeenstemmen) dan mensen.
Er is dus minder verschil tussen een Indiaan, een Papoea en een blanke dan tussen een herdershond, een tekkel en een bulldog.

Waar er dus bepaalde zeer strikte rassenkenmerken (zoals intelligent, of dom) ontstaan bij die hondjes is dat bij mensen niet zo.

NB dan heb ik het dus NIET over al dan niet religieus gedreven inteelt... :hypocrite:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pizzaman schreef: Er zijn biologisch gezien ook geen mensen"rassen", zoals je bij hondjes aantreft.
Dat geeft al aan dat die hondjes meer van elkaar verschillen (en binnen het ras meer overeenstemmen) dan mensen.
Je kunt dus racist zijn tegenover hondjes, maar niet tegenover mensen. :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Pizzaman »

'Hans van de Mortel' schreef:
Pizzaman schreef: Er zijn biologisch gezien ook geen mensen"rassen", zoals je bij hondjes aantreft.
Dat geeft al aan dat die hondjes meer van elkaar verschillen (en binnen het ras meer overeenstemmen) dan mensen.
Je kunt dus racist zijn tegenover hondjes, maar niet tegenover mensen. :thinking:
Ja exact, eigenlijk bestaat racisme helemaal niet. Waar je onderscheid in loopt te maken,
dat is eigenlijk hetzelfde als de ene bulldog wel slim vinden en de andere, zelfde model, bulldog niet,
op basis dat die ene wit is en de andere zwart. Mensen kennen slechts 1 ras, biologisch gezien.

Afbeelding

Kijk dat die beesten domme en slimme (nouja, relatief dan...) exemplaren kennen, dat weten we.
Daarom houden ze ook een stamboom bij - tegen de INTEELT (moesten veel religieuzen ook eens gaan doen).
Maar als je alle hondjes gewoon liet aanfokken kreeg je vanzelf weer het "wolf type" terug.

NB: oja, dan nog dit --> http://nieuwspraak.nl/blog/2013/04/19/a ... lid-27395/
App waarschuwt Volendammers en Staphorsters voor seks met familielid
Drie studenten in Volendam hebben een app ontwikkeld waarmee je snel kunt nagaan of iemand die je in de kroeg ontmoet,
een direct familielid is. In plaatsen als Volendam en Staphorst is die kans namelijk aanzienlijk.
...en in IJsland ook: http://www.computeridee.nl/nieuws/app-w ... amilielid/
Download 'm hierrrrr: https://play.google.com/store/apps/deta ... endingaapp

Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Goede scherpe leuke bijdrage waar we wat aan hebben en hopelijk de moed erin houdt! icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Pizzaman »

'Hans van de Mortel' schreef:Goede scherpe leuke bijdrage waar we wat aan hebben en hopelijk de moed erin houdt! icon_thumbup.gif
Dank Hans, van een bioloog mag je ook niets anders verwachten he. :smartass:

Even goed, de discussie over "ras" kan je wel voeren, maar dan in de antroposofische/antropologische vorm.
En het blijft een feit, dat een BIOLOGISCH ras voornamelijk ontstaat door INTEELT. Bepaalde eilanden en religieuzen (geestelijk eiland...)
zijn daar hard mee op weg. Je ziet het ook in bepaalde koninklijke families, het zogenaamde "blauwe bloed"... icon_shh.gif
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Premature ejaculatie
Tussen de 25 en 60% van alle mannen heeft regelmatig last van premature ejaculatie. Voor hen is het gevoel geen controle te hebben vaak erg vervelend. Sommige mannen kunnen amper aanraking van de penis verdragen zonder klaar te komen. In dergelijke gevallen staat het probleem het hebben van een gezond seksleven in de weg. Gelukkig zijn er verschillende medicijnen beschikbaar om premature ejaculatie te behandelen.

Bron: dokteronline.com
Ik kan mij nog het Marokkaanse moslimjoch herinneren (bijna alle Marokkanen zijn moslim) in de sauna met een handdoek op zijn schoot over zijn lolly. Het was de sauna van het squashcentrum aan de Middenweg in Amsterdam waar ik altijd met een of meer vrienden regelmatig ging squashen. Hij zat naast mij en squashte en spoorde niet. Marokkaanse jochies doen uitsluitend aan kickboksen, voetbal en krachtsport. Zijn lolly stond recht overeind onder zijn handdoek. Je krijgt dan zo’n tentidee voorgeschoteld. Het zal ongetwijfeld te maken hebben gehad met de paar naakte vrouwen die ook in de sauna waren en niet met mijn aanwezigheid. Ach, hij moest het ongetwijfeld met een kopvod-moeder stellen in een huis waar seks nu eenmaal een groot taboe is. Raar, want de profeet zelf was een uit de kluiten gewassen oversekste Arabier die het niet kon laten de vrouw van zijn beste vriend te behagen. Later wist Allah dat allemaal goed te praten. Hoe? Wat dacht je wat hoe de Koran is volgeschreven? Met allerlei fraaie en minder fraaie verhalen over het gedrag van Mohammed.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hoe denkt Teva Teff overigens over de al of niet vrije wil van de mens? Lijkt mij veel interessanter dan de vraag wie de schuldige is van MH17.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef:Hoe denkt Teva Teff overigens over de al of niet vrije wil van de mens? Lijkt mij veel interessanter dan de vraag wie de schuldige is van MH17.
Teve Teff heeft geen vrije wil, vandaar dat hij dit topic niet zal lezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Teva Teff »

'Hans van de Mortel' schreef: Lijkt mij veel interessanter dan de vraag wie de schuldige is van MH17.
Een 298-voudige moord op onschuldige burgers waarvan 2/3 Nederlanders. Waarom interesseert het jou niet wie dat op zijn geweten heeft?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Lijkt mij veel interessanter dan de vraag wie de schuldige is van MH17.
Een 298-voudige moord op onschuldige burgers waarvan 2/3 Nederlanders. Waarom interesseert het jou niet wie dat op zijn geweten heeft?
Natuurlijk interesseert hem dat wel. Hans heeft ook kinderen verloren door die rampvlucht. Ander onderwerp graag, en stop eens met trollen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Vanaf 1 januari 2016 is Marjan van Loon aangetreden als president-directeur Shell Nederland B.V.

Afbeelding
Marjan van Loon.

Een zeer intelligente leuke eenvoudige sympathieke vrouw die verschillende muziekinstrumenten bespeelt. Ik hoorde haar vanmorgen in een interview op de radio en dan denk je eerder aan een huisvrouw dan aan een belangrijke functie als directeur. Dankzij de niet-vrije wil is zij zo intelligent. Een kniesoor die op het volgende ging letten. Ik hoorde haar op BNR en zij had het over wat zij georven had. Dat klonk mij al niet lekker in de oren, dus zocht ik het op. Ik heb taalgevoel en vind het Arabisch een walgelijke taal. Waarschijnlijk de taal van onnozele Allah. Toch kan ik niet tippen aan de intelligentie van Marja van Loon die zich niet druk maakt om het mohammedanisme en zijn weerzinwekkende aanhang. Zij kijkt wel uit om haar vingers te branden aan onberedeneerde achterlijkheid. Dat is olie op de golven van de smerige huichelachtige linkse Gutmensch-politiek.
Erfde - geërfd is de normale vervoeging van erven. Sommige woordenboeken noemen ook de sterke vervoeging orf - georven; dat is volgens de grote Van Dale "in de volkstaal, bekakt en schertsend". Georven is dus geen geschikte vorm voor verzorgd taalgebruik.

Bron: Genootschap OnzeTaal
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Vader van jongens die vrouw verkrachtten: "Ik kan het niet geloven."

AD - Laatste update: 04-02-17
Ook al geloof in niet in God, ik kan het wel geloven. Omdat ik het weet. De mens heeft geen vrije wil. Dan is er maar één oplossing: direct voorgoed in slaap brengen deze daders, ongeacht de leeftijd.
Drie jonge jongens die volgens de politie in acht minuten tijd om de beurt een vrouw in auto verkrachten, hoe kan dat? De geruchtmakende verkrachting van een 35-jarige vrouw uit Schiedam is volgens de politie gepleegd door een 15-jarige tweeling en hun 16-jarige vriend.
De vriend deugde niet volgens de ouders van de tweeling. Dat zal best. Nu deugen ze in ieder geval alle drie niet. We gaan allemaal dood, dus weg ermee! Maar misschien kan een taakstraf op zoek gaan naar de vrije wil, waarmee dit soort misstappen die tegen de vrije wil zijn gericht, ten goede gekeerd kunnen worden in de toekomst. :cool:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pizzaman schreef: Tja... als je op de middelbare school niks kon, slaagde met de hakken over de sloot, koos je een rechtenstudie.... :nietverstaan:
Daar zit wat in wat je zegt. Lees maar eventjes wat ik uit het AD heb overgenomen.

Deze kopregel plaatste het AD: Badr Hari wil half jaar cel zo snel mogelijk uitzitten.

Hoe denkt Badr Hari dit voor elkaar te krijgen? Met zijn snelheid, als ik het begrijpen mag? Want dat kopt het AD. Badr wil zijn straf niet langzaam uitzitten maar snel. Snel, langzaam, traag, in Allah diep gezonken, volgens mij kan niets van deze gemoedstoestanden een eerder vertrek uit de gevangenis voor mohammedaan Badr bewerkstelligen, ook al gaat zijn nare advocaat helemaal mee in deze gedachte.
Advocaat van Badr Hari, Bénédicte Ficq: ,,Badr Hari wil zijn straf zo snel mogelijk uitzitten."
We weten precies wat er bedoeld wordt. Maar schrijf dit dan ook in correct communicatief Nederlands op!

Zo weten we ook precies wie de historische Mohammed was. Dat weten wij omdat zijn uitspraken zo nauwkeurig en foutloos waren opgeschreven. Kan ook haast niet anders, want Allah zelf had hier de onfeilbare goddelijke afgodenhand in. Er kan dus geen twijfel bestaan. Zelfs mierenneuker Hans van de Mortel kan hier geen speld tussen krijgen. De Koran is duidelijk, ook al lopen geile jonge hoofddoekjes voortdurende te leuren met de contexten waarmee de Koran volgens hen rijkelijk is uitgerust. Tsja . . . de heilige taal van Allah. Voor mohammedanen een lastige klus, voor ons simpele mensen het meest kinderachtige smerige ouderwetse haatboekje dat we onder ogen hebben gekregen.

Wie gezond van geest is en de Koran heeft gelezen zou . . .

1. of moeten concluderen dat dit een onberispelijk heilig en goddelijk afgietsel is van de wil van Allah;

2. of moeten concluderen dat de Koran een met terreur en misdadig sadisme gelardeerd boek is als afgietsel van de menselijke wil.


Waarom durft de bestuurlijke wereld die niet de islam aanhangt deze keuze niet te maken, terwijl moslims daar geen enkele moeite mee hebben? Ik vraag mij dat af. Waarom doet de rest van de wereld dit dan niet? Voelen wij ons soms inferieur aan het virus islam en zijn virusdragers de moslims? Geen vrije wil misschien?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24956
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

sjun schreef:Ik krijg toch wel medelijden met de mens achter Teva die zo(o) steeds meer deuren naar zijn buitenwereld sluit.
Afbeelding
Ik ga er van uit dat je je sarcastisch hebt opgesteld.

En zo hoort het ook wanneer je praat over medelijden hebben met een mens van vlees en apenbloed.

Want dat moet je natuurlijk nooit doen. Of je bent vergeten dat de mens geen vrije wil heeft. Laten wij in de eerste plaats medelijden hebben met onszelf. Een hongerig kind in Afrika dat aan zijn lot is overgelaten door neukgrage ouders, waarvan doorgaans de vader de schuld op zich behoort te nemen, ligt niet uitgemergeld op de grond te wachten op medelijden, maar op water en voedsel. De geile met oerwoudgeluiden vergeleken mens is alweer een boomhut verder op weg zijn neukpatroon te bevestigen met achterlating van zijn zaad in een toevallig passerende vrouw die hij geconfronteerd heeft met zijn onbedwingbare behoefte om zonder ook maar enig moment te hoeven nadenken, te kunnen ejaculeren, zich niet bewust van het feit dat de mens geen vrije wil heeft - zijn keuze was duidelijk: egocentrisch en niet ontvankelijk voor de afwijzende gevoelens van de medemens jegens hem.

Om de hoek komt kijken dat bijna iedere neger zich er bewust van is dat de blanke man doorgaans als ZEER intelligente wetenschapper, die in de evolutietheorie gelooft, heeft bepaald dat de mens van de aap afstamt: een niet omstreden feit, behalve door in God gelovige mensen. Nu geloven de meest negers in God en daarom niet dat zij van apen afstammen. Maar waarom je zo gekwetst voelen als zwarte in de wetenschap dat zowel blanken als zwarten van bananen houden? De meeste zogenaamde verstandige en intelligente blanke mensen, die leiding geven aan onze kenniseconomie en beschaving, hangen de evolutietheorie aan. Helaas zijn zij in mijn ogen uitgesproken domme figuren waar ik medelijden aan ontleen, maar niet heus. Als onnodig verwarring stichtende idioten kunnen zij beter vandaag dan morgen van het levende toneel verdwijnen. Medelijden behoort mijzelf toe. Vanwege het simpele feit dat ik mij bewust ben van het feit dat ik geen vrije wil heb.

Nu weet ik niet of Teva T. als gedegenereerde kennisloze trol tot de aanhangers van God gerekend moet worden of tot de stoere zelfverzekerde mensen die in hun grenzeloze onnozelheid Darwin aanhangen. Dat hij zielig is staat als een dikke boomstam boven water, maar medelijden met hem hebben vind ik toch wel wat teveel eer toekomen aan iemand die verkiest de trol uit te hangen in plaats van zich te etaleren als een vrolijk weldenkend verstandig mens met gevoel voor relativering en humor, maar bovenal met kennis van zaken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie