F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: F**CKING HOOFDDOEK.

Bericht door Ali Yas »

Daar zit wel wat in. Een kernachtige samenvatting.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Islamitische hoofddoek: respectloos wegzetten van onze kennisbeschaving.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:Daar zit wel wat in. Een kernachtige samenvatting.
Ik kan het nu eenmaal niet nalaten dit steevast te herhalen. Of ik ben geestelijk rein en hou niet van moslims en hun weerzinwekkende terroristische plagiaatreligie, of alle moslims zijn gedrogeerd door hun terroristische discriminerende pedofiele ideaal Mohammed.

By the way . . . Geen mens is hier in onze kennisbeschaving verplicht zich moslim te (blijven) noemen.

Maar moslims prefereren nu eenmaal de parasiet uit te hangen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK.

Bericht door Mahalingam »

Een winkelcentrum verzocht een groep jonge spuitbusactivisten om murals te maken.
En eentje kreeg centraal een gehoofddoekte afgebeeld.
Dat zinde de opdrachtgever niet: "wij zijn seculier en geloofsneutraal dus die hoofddoek moet weg."

Afbeelding

En dus klimmen alle anti-racisten op hun stokpaardje.
Hijab mural painted over with hair at Swedish mall
“It’s so horrible you almost can’t believe it’s true,” complained Pia Jönsson, whose husband Magnus Heberlein works for a local anti-racism group, in a post on Facebook.
En wie kruipt er in het stof?
The London-based Grosvenor Fund Management, which owns the shopping centre, put out a press release on Saturday apologising for what had happened.
We apologise that a mural of a woman in a hijab was considered a religious symbol and was therefore altered,” it wrote. “That the picture was changed was unfortunate.”
http://www.thelocal.se/20151128/shoppin ... ds-hair-to
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Kopvod. Heidens symbool voor verereing van een achterlijke achterstandsreligie.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Van alle afgebeelde personen is het onmogelijk een Jehovah's Getuige te onderscheiden van de rest. Een Jehovah's Getuige hangt net zoals mohammedanen, een fundamentalistische religie aan.

Dus? Van een Getuige van Jehovah heeft geen mens last en blijft de rust altijd bewaard. Jehovah's Getuigen verdienen respect. Een moslim is dit nog nooit gelukt. Vandaar dat een moslim respect opeist. Het zijn die recalcitrante misbaksels - voor wat Engeland betreft - uit Pakistan en omstreken die met hun goedkope tweeedehands achterstandsreligie mooie sier proberen te maken door op te vallen en dwars te liggen.

Anders gezegd, dat religieus woestijntuig heeft geen enkele intentie om zich aan te passen, noch te integreren in een moderne dynamische samenleving die NOOIT heeft bestaan uit moslims.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK.

Bericht door Mahalingam »

Dat kan: crowdsurfen met behoud van hoofddoek.

Afbeelding
"Ik denk dat mijn vader deze foto wel grappig vindt, maar mijn moeder wordt echt gek als ze dit ziet, haha."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: F**CKING HOOFDDOEK.

Bericht door Schepsel! »

Buiten dat ik een hekel heb aan crowdsurfers: niks mis mee. Het wordt wat, als westerlingen het *nieuwe* morele korset worden van vrouwen met hoofddoek omdat ze zich niet islamitisch genoeg gedragen. Laten wij niet de nieuwe opgetrokken-neuzen-taliban worden, weinig helpt zo goed voor de nieuwe preutsheid als dat.
(^v^)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: F**CKING HOOFDDOEK.

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:"Ik denk dat mijn vader deze foto wel grappig vindt, maar mijn moeder wordt echt gek als ze dit ziet, haha."
Ik zou die gewoon laten vallen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

FUCKING HOOFDDOEK.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Mahalingam schreef:"Ik denk dat mijn vader deze foto wel grappig vindt, maar mijn moeder wordt echt gek als ze dit ziet, haha."
Ik zou die gewoon laten vallen.
De foto? Je bedoelt waarschijnlijk dat ongelooflijke niet in onze beschaving passende kamelenpis-model uit Marokko?

Wat zijn we toch een ontzettend dom volk dat het zich zo makkelijk om de tuin laat leiden en alles slikt van godsdienstkrankzinnige aanhangers van de walgelijke intolerante smerige perverse primitieve heidense achterstandsreligie islam, die slechts thuishoort in de zandbak, als hersenbron van Allah - herstel - de historische Mohammed.

Inderdaad laten vallen die Marokkaanse religieuze sloerie. Negeren op alle mogelijke plekken in de samenleving. Dat wordt ons steeds lastiger gemaakt door de in aantal toenemende hoofddoek-sletten die misbruik maken van de democratie. Denk maar aan supermarkten, ziekenhuizen, en andere onmisbare gelegenheden.
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op zo jan 03, 2016 1:48 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: FUCKING HOOFDDOEK.

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:De foto? Je bedoelt waarschijnlijk dat ongelooflijke niet in onze beschaving passende kamelenpis-model uit Marokko?
Dat bedoel ik. Ik snap niet dat die andere "concert"gangers dat wijf zelfs maar willen aanraken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: FUCKING HOOFDDOEK.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:De foto? Je bedoelt waarschijnlijk dat ongelooflijke niet in onze beschaving passende kamelenpis-model uit Marokko?
Dat bedoel ik. Ik snap niet dat die andere "concert"gangers dat wijf zelfs maar willen aanraken.
Wat ik niet kan snappen is dat die Marokkaanse islamitische Koranhoer zich sowieso laat vastpakken door ongelovige handen. Alleen walgelijke verwerpelijke smerige huichelachtige geile maagdelijke paradijshoeren laten zoiets toe.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: FUCKING HOOFDDOEK.

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Wat ik niet kan snappen is dat die Marokkaanse islamitische Koranhoer zich sowieso laat vastpakken door ongelovige handen.
Ze weet dat dat jonge festival-bezoekende lawaaiminnend en drugsgebruikend volkje doorgaans links tot extreemlinks is en dus kwijlt van bewondering voor alles wat volksvreemd en moslim is.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK.

Bericht door Mahalingam »

Australië.
Stephanie Kurlow stopped dancing when her family converted to Islam.
She thought wearing a hijab would stop her from being a professional dancer
The Sydney schoolgirl is now raising funds to attend a ballet school
She wants to start a performing arts school for people of different cultures

The Sydney schoolgirl thought that she would never be able to dance professionally after becoming a Muslim, because no company would want a ballerina who wore a hijab.
She wants to raise money to prove that your religion doesn't have to be a barrier to being involved in performing arts.

'In this day and age there is a lack of facilitation for youth who are disengaged or of a different religion or race.
Hier oefent zij voor "Het Schapenmeer".
Afbeelding
http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... ailyMailAU
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK.

Bericht door Ariel »

Waarschijnlijk kunnen ze haar wel gebruiken voor de smurfendans. Ik denk bovendien dat dit meisje niet dun genoeg is voor ballerina.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: F**CKING HOOFDDOEK.

Bericht door Manon »

Ik vraag me altijd af wat er met het overschot aan geld gebeurt na zo'n crowdfunding.

Ze gaat dus geld ophalen (denkt ze, moslims mogen geen muziek beluisteren en dus ook niet dansen, maar kom).

Ze heeft te weinig voor haar eigen dansschool.

Maar de rest is wel lekker meegenomen.....

Ik ga ook eens wat crowdfundingprojectjes bedenken.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Fucking kopvod

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Manon schreef:Ik vraag me altijd af wat er met het overschot aan geld gebeurt na zo'n crowdfunding
Heel scherp! Daarom ook nooit aan beginnen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK.

Bericht door Mahalingam »

Weer zo'n agent-provocateur incident op een hoofddoekvrije school.
Het komt uit de koker van KifKif.
Niet dat ik daarmee wil zeggen dat wie iets zegt belangrijker is dan wat die zegt, maar toch...
Incident met stagiaire met hoofddoek in Vilvoordse school: "Ik ben huilend naar huis gegaan"
Een incident met een jonge stagiaire op een middelbare katholieke school in Vilvoorde doet online veel stof opwaaien. De stagiaire moest haar hoofddoek afzetten, maar weigerde dat. Bovendien duiken nu ook andere verhalen over discriminatie door de directeur van de school op.
Aan het interculturele platform Kifkif vertelt de stagiaire dat ze deel zou nemen aan een diversiteitsproject op de school Virgo+. Maar zover kwam het nooit. "Een leerkracht vroeg mij of ik mijn hoofddoek wilde afzetten. Ik vroeg waarom dit een probleem was. Ik ben immers geen leerling van de school, maar was er als studente voor een schoolopdracht, nota bene om het op productieve wijze over diversiteit te hebben."

Na een verhitte discussie zou er ook geduwd en getrokken zijn en kwam de politie ter plaatse. "Ik ben huilend naar huis vertrokken, ik weet niet hoe het nu verder moet."
http://www.demorgen.be/binnenland/incid ... -b91f247b/
De vraag om die hoofddoek af te zetten niet met ja of nee beantwoorden maar met een wedervraag: "wat is jouw probleem?".
En dan zo'n stennis schoppen dat de politie erbij moet komen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK.

Bericht door Pizzaman »

Mahalingam schreef:Weer zo'n agent-provocateur incident op een hoofddoekvrije school.
Het komt uit de koker van KifKif.
Niet dat ik daarmee wil zeggen dat wie iets zegt belangrijker is dan wat die zegt, maar toch...
Incident met stagiaire met hoofddoek in Vilvoordse school: "Ik ben huilend naar huis gegaan"
Een incident met een jonge stagiaire op een middelbare katholieke school in Vilvoorde doet online veel stof opwaaien. De stagiaire moest haar hoofddoek afzetten, maar weigerde dat. Bovendien duiken nu ook andere verhalen over discriminatie door de directeur van de school op.
Aan het interculturele platform Kifkif vertelt de stagiaire dat ze deel zou nemen aan een diversiteitsproject op de school Virgo+. Maar zover kwam het nooit. "Een leerkracht vroeg mij of ik mijn hoofddoek wilde afzetten. Ik vroeg waarom dit een probleem was. Ik ben immers geen leerling van de school, maar was er als studente voor een schoolopdracht, nota bene om het op productieve wijze over diversiteit te hebben."

Na een verhitte discussie zou er ook geduwd en getrokken zijn en kwam de politie ter plaatse. "Ik ben huilend naar huis vertrokken, ik weet niet hoe het nu verder moet."
http://www.demorgen.be/binnenland/incid ... -b91f247b/
De vraag om die hoofddoek af te zetten niet met ja of nee beantwoorden maar met een wedervraag: "wat is jouw probleem?".
En dan zo'n stennis schoppen dat de politie erbij moet komen.
http://www.kov.be/index.cfm?MID01=15&IID=50 ,-- deze school blijkbaar?
Kennelijk bestaan er nog echte katholieken, die weten wat het Ottomaanse Rijk heeft betekend. icon_clap.gif
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK.

Bericht door Mahalingam »

Hof van Justitie van de Europese Unie
PERSCOMMUNIQUÉ nr.54/16 Luxemburg, 31 mei 2016.

Conclusie van de advocaat-generaal in zaak C-157/15
Samira Achbita en Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding
/ G4S Secure Solutions NV

Het is de zaak van een Moslima die eerst werkte zonder hoofddoek en toen opeens wel met hoofddoek. Ze werd ontslagen. Mag dat? ja:
Indien het verbod gebaseerd is op een algemeen bedrijfsreglement op grond waarvan zichtbare politieke, filosofische en religieuze tekenen op het werk niet toegestaan zijn, kan dit verbod gerechtvaardigd zijn door het streven het door de werkgever gevoerde legitieme beleid van religieuze en levensbeschouwelijke neutraliteit te handhaven
http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs ... 0054nl.pdf

Dus zet dit in ene zinnetje in de algemene bedrijfsreglementen:
zichtbare politieke, filosofische en religieuze tekenen zijn op het werk niet toegestaan
en 'geen hoofddoeken' mag beleid zijn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: F**CKING HOOFDDOEK.

Bericht door Pilgrim »

Belgische staat verdedigt dragen van hoofddoek in ondernemingen

Door: redactie, 3/06/16 - Bron: Belga

De Belgische staat heeft een advocaat naar het Hof van Justitie van de Europese Unie gestuurd om zich te verzetten tegen het verbod op het dragen van een hoofddoek in ondernemingen, zo schrijft L'Echo vandaag.

Het EU-hof moet antwoorden op een prejudiciële vraag over Samira A., een moslima die door G4S Secure Solutions ontslagen werd omdat ze weigerde haar hoofddoek uit te doen tijdens haar diensturen. De vrouw besloot haar voormalige werkgever daarop voor de rechter te dagen.

De rechtbank en de arbeidsrechtbank van Antwerpen gaven haar in eerste en tweede aanleg ongelijk, en deze week zei de advocaat-generaal van het EU-hof dat een werkgever zijn werknemers mag verbieden een hoofddoek te dragen, voor zover dit verbod gebaseerd is op een algemeen bedrijfsreglement dat alle zichtbare politieke, filosofische en religieuze tekenen op het werk verbiedt.

Het Belgische ministerie van Buitenlandse Zaken heeft een advocaat naar het Hof van Justitie van de Europese Unie gestuurd om het standpunt van de FOD Werk te verdedigen, die vindt dat het gaat om een geval van directe discriminatie. Geen enkele door L'Echo gecontacteerde minister wenste te reageren op het Belgische standpunt in het dossier.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... be&ref=yfp
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: F**CKING HOOFDDOEK.

Bericht door Manon »

Het blijkt niet "de Belgische Staat" te zijn die de islamisering wil promoten, maar UNIA, je weet wel, het vroegere Centrum tegen racisme maar nu "Unie voor Islamisering en Arabisering".

Het enige gevolg zal zijn dat werkgevers gewoon geen extra informatie meer zullen geven.
de baas hoeft geen verantwoording af te leggen tegen sollicitanten over het waarom ze niet worden aangeworven. Degenen die dat wèl deden, wilden dikwijls de sollicitant meer eigenwaarde laten: het ligt niet aan uw capaciteiten, maar mijn hond kan niet tegen afrikanen.... uw profiel is OK maar uw leeftijd is te hoog: in beide gevallen had de werkgever gewoon kunnen zeggen: u bent niet geschikt voor de job. punt. Over de hoofddoek: u bent niet geschikt voor de job. Begint er iemand een hoofddoek te dragen nadat ze werden aangeworven: u voldoet niet meer voor de job. PUNT

http://www.demorgen.be/economie/de-roov ... 377/iyKeO/
De Roover over beroep tegen hoofddoekverbod: "Standpunt Unia is niet dat van regering"

03-06-16, 17.05u - Bron: Belga

De Belgische staat zal zich bij het Europees Hof verzetten tegen de mogelijkheid voor bedrijven om hoofddoeken op de werkvloer te verbieden. N-VA-fractieleider Peter De Roover reageert dat de regering niet geconfronteerd is met de beslissing van de administratie om zich te verzetten. "Unia neemt een ander standpunt in dan de advocaat-generaal, maar dat is niet het standpunt van de regering." De Roover wil dan ook dat de zaak opnieuw op tafel komt binnen de regering.

Kern van de zaak is een moslima die door G4S Secure Solutions ontslagen werd omdat ze weigerde haar hoofddoek af te nemen tijdens de diensturen. In een niet-bindend advies stelde de advocaat-generaal van het EU-Hof deze week dat werkgevers een hoofddoek mogen verbieden, weliswaar voor zover dat gebaseerd is op een algemeen bedrijfsreglement dat alle zichtbare politieke, filosofische en religieuze tekenen op het werk verbiedt.

Het nieuws dat België dit zal aanvechten, deed vrijdag het nodige stof opwaaien binnen de meerderheid. N-VA-Kamerlid Hendrik Vuye noemde het "al te gek" dat België de vrijheid voor werkgevers wil aanvechten die de advocaat-generaal schept. Ook MR-collega Denis Ducarme en Open Vld-senator Ann Brusseel reageren verbaasd.


"Unia neemt een ander standpunt in dan de advocaat-generaal, maar dat is niet het standpunt van de regering", reageert Peter De Roover (N-VA). De N-VA-fractieleider benadrukt dat zijn partij wel op dezelfde lijn zit als de advocaat-generaal. "We kunnen ons niet vinden in de interpretatie van de administratie."

De Roover hekelt dat de regering niet geconfronteerd werd met de beslissing van de administratie om het standpunt aan te vechten. "Als de uitvoerende macht niet gevraagd wordt om te reageren, voelen we ons ook niet gebonden." De Roover wil dan ook dat de zaak opnieuw op tafel komt binnen de regering.

Hoe is dat dan toch gebeurd? Volgens jurist Hans Clauwaert van de FOD Werkgelegenheid vloeit een en ander voort uit het feit dat de betrokken moslima de procedure destijds heeft aangespannen samen met het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding - intussen omgedoopt tot Unia.

Unia is een overheidsinstelling. De FOD koos dus om zich aan te sluiten bij hun standpunt. "Het zou raar overkomen dat vertegenwoordigers van de Belgische staat verschillende standpunten zouden verdedigen voor het Europees Hof. Bovendien wordt Unia in Europa gezien als onze expert op vlak van discriminatie", aldus Clauwaert.

Bijkomend voordeel van het standpunt leek de FOD dat een uitspraak in die zin tot een wettelijke regeling zou kunnen leiden. Besluit het Europees Hof immers dat het om directe discriminatie gaat, dan kan daar enkel nog van afgeweken worden mits een wet in die zin. "Wij gingen ervan uit dat dit in een gevoelige materie meer rechtszekerheid zou bieden voor alle werkgevers en werknemers".

Overleg met het kabinet van minister van Werk Kris Peeters (CD&V) of staatssecretaris voor Gelijke Kansen Elke Sleurs (N-VA) was er volgens Clauwaert niet. "Bij prejudiciële vragen is dat normaal nooit het geval, dat blijft steeds op niveau van de administratie."
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Manon schreef: Begint er iemand een hoofddoek te dragen nadat ze werden aangeworven: u voldoet niet meer voor de job. PUNT
Onzin. Voor de rechter maakt de werkgever dan weinig kans. Het lijkt mij logisch dat de werkgever vooraf ovreeenkomt dat op de werkvloer geen enkele vorm van propaganda gemaakt mag worden voor welke religie dan ook. Dus ook geen zichtbaar kruis dragen om je nek. Ik noemde 'zichtbaar'. Dus in je onderbroek biedt dit probleem geen bezwaar.

Vrijheid van godsdienst prima. Maar wel in je eigen tijd.

Ik sprak een paar dagen geleden met mijn leuke Marokkaanse buurvrouw, die geen hoofddoek draagt, over het gebeurde dat ik meemaakte bij een parkeergeldautomaat in Amsterdam-oost toen ik naast een knappe Marokkaanse vrouw stond in haar leeftijd van ongeveer twee en veertig jaren. Zij droeg een typisch zwarte Marokkaanse hoofddoek die achterop het hoofd eindigt in een knot. Ik stond te wachten en had geen haast waardoor ik over kostbare tijd kon beschikken om mijn blik op haar aantrekkelijke gezicht te richten. Misschien merkte zij dad. Zij keek mij even later aan alsof zij mijn observerende blik aanvoelde. Zij verontschuldigde zich met in vloeiend Nederlands uitgesproken woorden en een mooie stem dat het wat lang duurde. Zij had zich blijkbaar vergist en was misschien enigszins zenuwachtig geworden door mijn geïnteresseerde blik op haar, waardoor zij aan de automaat weer van voren af aan moest beginnen met het intoetsen van alle gegevens. Ik glimlachte en zei dat ik geen haast had. Zij ronde haar digitale arbeid verder af voor het verkrijgen van betaalde parkeertijd. Toen ze bijna klaar was keek zij mij weer aan en sprak in hetzelfde goed uitgesproken Nederlands met een enigszins sensuele stem: "Vrouwen hebben altijd haast." En toen had ik moeten 'toeslaan'. Op dat moment was ik in de bevoorrechte positie om het volgende te kunnen zeggen, maar naliet omdat de woorden mij niet te binnen schoten (geen vrije wil verdomme!). Hier trad nu mijn fantasie in werking die ik met mijn buurvrouw wilde delen. Dus ging ik verder met mijn fantasie in wat ik had kunnen doen en spijtig genoeg heb nagelaten. Ik had de aantrekkelijke Marokkaanse bij de parkeermeter de volgende oprecht gemeende woorden moeten toewerpen: "Mevrouw, u heeft zo'n mooi aantrekkelijk gezicht. Waarom draagt u een hoofddoek?" Je bent voorbereid op het klassieke antwoord dat nooit met zekerheid van tevoren is vast te stellen: "Ik ben moslim." Of: "Dat is vanwege mijn geloof."

Hoe reageerde mijn buurvrouw op mijn achterafdroom over de Marokkaanse schone aan de parkeerautomaat? Ze was een tikkeltje verbaasd en haar reactie was een welkome ontnuchtering en uitleg van alle onzin die zich in de wereld rond de hoofddoek afspeelt. Zij vatte dit samen in één enkele krachtige zin: "Het is maar een stukje stof."

Mijn Marokkaanse buurvrouw zonder hoofddoek (echtgenote van een van mijn beste atheïstische vrienden) heeft in Marokko gestudeerd. "Ik ben moslim," deelde zij mij een tijdje geleden in een gesprek mee. Kijk! En zo hoort het. De wereld hoeft niet door middel van visuele of anderszins propaganda te weten wie moslim is en wie niet. Een stukje stof kan immers het bestaan van God niet verklaren of bewerkstelligen. Eigenlijk is het dragen van een hoofddoek pure afgoderij.

Kan mij het wat schelen of iemand in God of in een vliegende theepot (Dawkins) gelooft, want wie zegt dat IK een normaal mens ben? Ik zelf ben in ieder geval de laatste die dit zal beweren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: F**CKING HOOFDDOEK.

Bericht door Manon »

Onzin. Voor de rechter maakt de werkgever dan weinig kans. Het lijkt mij logisch dat de werkgever vooraf ovreeenkomt dat op de werkvloer geen enkele vorm van propaganda gemaakt mag worden voor welke religie dan ook. Dus ook geen zichtbaar kruis dragen om je nek. Ik noemde 'zichtbaar'. Dus in je onderbroek biedt dit probleem geen bezwaar.
Net dat is wat beslist werd door het Europees hof: als bedrijven in hun personeelsreglement zetten dat er geen politieke of religieuze uiterlijkheden mogen gedragen worden, dan mag men de hoofddoek ontslagen omwille van die reden.

Echter: daar steekt het Belgische UNIA nu - blijkbaar zonder overleg met de regering - een stokje voor.

En dus in dat geval zou ik die persoon ontslagen met vermelding "voldoet niet meer voor de job". Dat kan in Belgie dacht ik.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Manon schreef: En dus in dat geval zou ik die persoon ontslagen met vermelding "voldoet niet meer voor de job". Dat kan in Belgie dacht ik.
Ik heb dit allemaal van jou begrepen. Maar je zult toch voor de rechter moeten uitleggen WAAROM de persoon in kwestie niet meer voldoet. Ik ga helemaal met de logische redenering mee; je draagt eerst geen hoofddoek en daarna wel, waardoor je aanstoot geeft en aanleiding tot ontslag omdat je niet meer voldoet voor de job. In mijn logica bevinding heel erg logisch. Ik wilde slechts de aandacht vestigen op de juridische dwalingen van deze tijd: de onafhankelijke rechter die op eigen houtje en visie beslist wat wel en niet mag. Hij redeneert anders en heeft ook het recht daartoe. Verder procederen is het gevolg - vergt vele jaren - tot in Straatsburg aan toe.

In welk tijdperk van ergerlijke onnozelheid zijn we in godsnaam beland?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: F**CKING HOOFDDOEK.

Bericht door Manon »

In Belgique kan je altijd ontslagen worden zonder dat de werkgever daar iets specifieks moet achterzetten dacht ik. Noem het "reorganizatie" en klaar is kees. Een vriendin van me, jaren dienst, heeft dit gehad. Er was niks reorganizatie, ja, nadien wel, ze moest worden vervangen door drie nieuwelingen want de baas had geen idee wat ze allemaal wèl deed. Maar toen was het te laat natuurlijk.


Enfin: wie de uitleg van Unia wil lezen:

http://unia.be/nl/artikels/hoofddoekenv ... ropees-hof
Hoofddoekenverbod: Unia reageert op advies Europees Hof

31 mei 2016 Actiedomein: werk Discriminatiegrond: geloof of levensbeschouwing
De advocaat-generaal van het Europese Hof van Justitie heeft op 31 mei 2016 het advies klaar over een zaak die was aangespannen door een werknemer van een beveiligingsfirma. De vrouw werd ontslagen toen ze een hoofddoek wou dragen op de werkvloer. Het bedrijf in kwestie vroeg neutraliteit van zijn werknemers.
De advocaat-generaal vindt nu dat een bedrijf effectief werknemers mag verbieden een hoofddoek te dragen. Dit verbod moet dan gebaseerd zijn op een bedrijfsreglement waarin staat dat zichtbare politieke, levensbeschouwelijke of religieuze symbolen niet zijn toegestaan ( zaak C-157/15).

Unia wou opheldering

De rechtspraak over het dragen van religieuze tekens, en in het bijzonder de hoofddoek, in bedrijven gaat vandaag alle kanten uit. Daarom vond Unia dat een prejudiciële vraag aan het Europees Hof via het Hof van Cassatie duidelijkheid kon brengen.

Unia wil wachten om te reageren tot het Europees Hof zich in een arrest uitspreekt hierover. 'Het is belangrijk om opheldering te krijgen over de rechtspraak terzake en dus meer rechtszekerheid te creëren. Het arrest zal ons hierbij vooruit helpen,’ stelt Els Keytsman, directeur van Unia.
ze wachten dus gewoon op het arrest.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: F**CKING HOOFDDOEK.

Bericht door Pilgrim »

Radia belaagd omdat ze géén hoofddoek draagt

Istvan Kövi, 03-06-16

Afbeelding

Islamitische ouders maken de geïntegreerde Tunesische Radia Laabidi op het schoolplein regelmatig uit voor 'ongelovige en onreine'. ,,Ik draag geen hoofddoek.''

Radia Laabidi (38) en haar kinderen voelen zich al een tijd mikpunt van discriminatie door andere moslims op hun basisschool De Wiekslag in Amersfoort. Een vrouw schold de liberale moslima onlangs tot in de school uit en ging haar zelfs te lijf. ,,Ze haalde haar nagels over mijn gezicht.''

Radia verweerde zich stevig, en trok haar belaagster de doek bijna van het hoofd. Enkele vaders beëindigden de vechtpartij. Verschillende ouders waren getuige en bevestigen Radia's lezing tegenover deze krant.

Voor een deel van de moslimgemeenschap is het onverteerbaar dat Radia is gehuwd met een 'ongelovige Nederlander' en netjes is geïntegreerd, zegt haar echtgenoot Floor.

Waarschuwing
Na de vechtpartij kreeg Radia net als haar belaagster een waarschuwing van de schooldirectie vanwege het 'plegen van een strafbaar feit'. ,,Radia is op voorhand schuldig verklaard, terwijl zij zich moest verdedigen. En ze wordt meteen publiekelijk aan de schandpaal genageld'', zegt Floor.

De politie raadde af aangifte te doen van de mishandeling, stelt Radia. Een politiewoordvoerster wijst erop dat de politie in zo'n zaak vaak de voorkeur geeft aan bemiddeling. ,,We voeren liever een gesprek, omdat de vrouwen op school weer door één deur moeten.''

'Slechte moeder'
Drie ouders die erbij waren, bevestigen dat Radia werd aangevallen. Moeder Kim: ,,Die andere vrouw bleef roepen: je bent een slechte moeder! We probeerden haar tegen te houden, maar dat lukte niet.''

Wat Radia en haar man vooral stoort, is dat de schooldirectie hun klachten niet serieus neemt. ,,Zij en politie schatten het incident verkeerd in. Ze willen onder het tapijt vegen dat moslims elkaar discrimineren.''

Klacht
Het paar schreef een klacht naar de school. In reactie schrijft de directie: ,,Dat u regelmatig semi-discriminerend gedrag ondervindt, is uiteraard onaangenaam, maar wij kunnen niet worden aangesproken op een maatschappelijk probleem. In de school besteden we veel aandacht aan respectvolle omgang met elkaar. Dit dragen we de hele dag door uit.''

Radia is intussen uitgenodigd voor een gesprek met de vertrouwenspersoon op school. ,,Maar dat willen we niet meer. We zoeken een andere school.''

http://www.ad.nl/amersfoort/radia-belaa ... ~afa04fe7/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie