Ophef over discriminatie en laster.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hoofddoek niet welkom

Bericht door Manon »

Nou Nico...beste man. De meeste mohammedanen zijn helemaal niet geinteresseerd in tuinieren. En nu maar hopen dat schaamlap haters voortaan niet bij de concurent hun plantjes kopen. Ik mag het lijen. :sly7:
tot nader order zijn er volgens mij ook nog wel meer Nederlanders die tuinieren dan schaamlapjes.
In feite zouden we massaal de winkels met schaamlappen moeten mijden. (enfin, ik doe dat zo al).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hoofddoek niet welkom

Bericht door mercator »

Manon schreef: In feite zouden we massaal de winkels met schaamlappen moeten mijden. (enfin, ik doe dat zo al).
Dat is al jaren een waar geloofspunt voor mij. Hoewel het steeds moeilijker wordt om die winkels te vinden. Dat er schaamhaarlappen rondlopen kan ik de directie niet kwalijk nemen. Maar ze mogen er zeker niet werken. Tot nader order vind ik alles van mij gading in de betere winkels, dat is de Delhaize in België en de V&D in Nederland.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hoofddoek niet welkom

Bericht door Ariel »

mercator schreef: Tot nader order vind ik alles van mij gading in de betere winkels, dat is de Delhaize in België en de V&D in Nederland.
Helaas mijn vriend. Ook in V&D kwam ik een hoofddoek tegen de laatste keer dat ik er wat kocht. Toen ik moest afrekenen heb ik mijn beurt aan een andere klant gegeven zodat ik geholpen kon worden door een blonde Hollandse jongen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Hoofddoek niet welkom. Net zo min als fascisme en terrorisme

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
mercator schreef: Tot nader order vind ik alles van mij gading in de betere winkels, dat is de Delhaize in België en de V&D in Nederland.
Helaas mijn vriend. Ook in V&D kwam ik een hoofddoek tegen de laatste keer dat ik er wat kocht. Toen ik moest afrekenen heb ik mijn beurt aan een andere klant gegeven zodat ik geholpen kon worden door een blonde Hollandse jongen.
Zo handel ik ook. Uit respect voor de zinnige mens. Als iedere Nederlander dit zou doen, waren we snel van die arrogante zelfgenoegzame islamitische parasieten verlost.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hoofddoek niet welkom

Bericht door Ariel »

Vervolging voor 'hoofddoekverbod' van de baan

Een Rotterdamse sportschoolhouder wordt niet langer vervolgd vanwege het 'hoofddoekverbod' voor zijn personeel. Dat meldt het Openbaar Ministerie (OM). De zaak is geseponeerd, onder voorwaarde dat de sportschoolhouder het betreffende kledingvoorschrift, dat behalve voor de hoofddoek ook geldt voor andere religieuze uitingen, schrapt. Dat heeft hij gedaan, meldt het OM.

Door het kledingvoorschrift werden moslima's onevenredig zwaar getroffen, vindt de officier van justitie.

Een jonge vrouw die stage wilde lopen bij de sportschool, had aangifte gedaan, omdat dat alleen maar kon als ze haar hoofddoek af zou doen. Ze vond dat ze gediscrimineerd werd op basis van haar godsdienst.

Reden voor het voorschrift was volgens de sportschoolhouder juist dat mensen van alle religies zich welkom moesten voelen. Maar „het verbod op het dragen van een hoofddoek is niet redelijk, proportioneel of noodzakelijk om een multiculturele klantenkring te kunnen behouden”, oordeelt de officier.

bron
Zucht. Weer een overwinning voor de schaamlap. Of begrijp ik dit bericht verkeerd?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hoofddoek niet welkom

Bericht door Manon »

ik denk niet dat je het verkeerd begrijpt Ariel.

Hoeveel loshangende vijsjes en moertjes heb je in zo'n sportschool? Wie is er verantwoordelijk als de hoofddoek ergens aan blijft hangen?

De rechter?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Hoofddoek niet welkom

Bericht door sjun »

Bekijk hier het opportunisme van de PvdA Daarom dus ook nooit PvdA!
  • Welk volk vertegenwoordigt deze partij eigenlijk?
  • Welke cultuur wenst de PvdA te bevorderen?
  • Is de PvdA mogelijk gegijzeld door islam of zelfislamiseert de partij uit electorale motieven?
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hoofddoek niet welkom

Bericht door Ariel »

met dromen van een Zeeuws kind dat ik was, met energie en ambitie van een Zeeuwse jongere die ik ben en met wensen en zorgen van een empatische Zeeuwse ouder die ik hoop te worden,
Zeeuws kind ? Zeeuwse jongere ? Zeeuwse oudere ? :unsure: Is Zeeland een provincie van Marokko geworden ? Wat een poep praat deze jonge dame.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hoofddoek niet welkom

Bericht door Ariel »

Hallo zeg. Die Leila is dat grietje dat zo,n ophef over een kopvod maakte. En nu staat ze op de PvdA lijst in Zeeland ? Wie heeft daar voor gezorgd .?
Spoiler! :
'Moslima Leila Kallal wél gediscrimineerd om hoofddoek door Roosendaalse uitzendbureau All In'

ROOSENDAAL - Het Roosendaalse Uitzendbureau All In dat stagiaire Leila Kallal weigerde omdat ze mogelijk een hoofddoek wilde dragen, is schuldig aan discriminatie op grond van godsdienst. Dat oordeelt het College voor de Rechten van de Mens woensdag.

De Zeeuwse Kallal solliciteerde in februari bij het uitzendbureau. Ze werd door het uitzendbureau gewaarschuwd dat een hoofddoek voor pesterijen zou kunnen zorgen door met name Poolse werknemers van het bureau. Daarom zou het niet verstandig om haar de stageplaats te geven.

Opgenomen telefoongesprek
Na haar sollicitatiegesprek belde Kallal nog eens naar het uitzendbureau om haar ongenoegen te uiten. Ze nam het gesprek op. Uit het verslag blijkt dat de vestigingsmanager niet heeft gezegd dat de Leila Kallal wél welkom is om stage te komen lopen mét hoofddoek.

De vestigingsmanager liet weten dat het uitzendbureau 'een Nederlands bedrijf is' en dat 'zij dit mag eisen van werknemers'.

Verbieden mag alleen in uitzonderlijke gevallen
Volgens het college is Kallal afgewezen, omdat ze vanwege godsdienstige reden niet aan de voorwaarde kon voldoen. En dat mag niet. "Een werkgever mag alleen in heel uitzonderlijke gevallen een hoofddoek verbieden. Bijvoorbeeld vanwege de veiligheid."

De zaak veroorzaakte veel ophef. Kallal deed aangifte en kreeg steun van PvdA-minister Lodewijk Asscher en PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch. Eerder oordeelde het Openbaar Ministerie dat het opgenomen telefoongesprek onvoldoende bewijs opleverde voor discriminatie. De vestigingsmanager wordt dan ook niet vervolgd.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/21533 ... ll+In.aspx
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hoofddoek niet welkom

Bericht door Manon »

Wel, het kind weet hoe ze heisa moet maken. Ze is ondertussen bekend bij de mohammedaanse kiezer. Waarom staat ze nu toch zonder sluier op de foto?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hoofddoek niet welkom

Bericht door Ariel »

Hier een foto van de ophef.

Afbeelding

En hier van haar PvdA site. Het is echt dezelfde. Wat een neppert. En wie heeft er voor gezorgd dat dit kind een plekje op de PvdA lijst kreeg ?

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hoofddoek niet welkom

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Helaas mijn vriend. Ook in V&D kwam ik een hoofddoek tegen de laatste keer dat ik er wat kocht. .
Oei, da's minder. Dat valt me tegen van de V&D directie. In de vestiging in Heerlen heb ik nog geen kopvodden achter de kassa"s gezien dus tot dat moment blijf ik er wel komen. De sfeer in de V&D winkels bevalt me wel. Blijkbaar aan steeds minder mensen want V&D balanceert op de rand van het failliet. Shoppen in de Action is voor mij een gruwel. Eén keer en nooit meer. Al was het maar omwille van de schaamlappen daar.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hoofddoek niet welkom

Bericht door Mahalingam »

Gehoofddoekten aannemen als winkel personeel is geen slimme zet. Ontslag is onmogelijk. Zie maar de kwestie met de HEMA:
HEMA ontsloeg vrouw met hoofddoek onterecht
De winkelketen HEMA had een Belgische moslima die werkte bij een vestiging in Genk, niet mogen ontslaan omdat ze een hoofddoek droeg. Dat heeft de arbeidsrechter in België woensdag bepaald.
http://www.ad.nl/ad/nl/4566/Geld/articl ... echt.dhtml

De beste oplossing is: geen gehoofddoekten aannemen. Maar in de USA (the land of the free) is die oplossing niet mogelijk.
Een Amerikaanse moslima die een hoofddoek draagt en daarom geen baan bij een kinderkledingwinkel kreeg, heeft het Amerikaanse hooggerechtshof sinds vandaag aan haar zijde.

Het hof oordeelde vrijwel unaniem dat de destijds 17-jarige Samantha Elauf in 2008 in de stad Tulsa (Oklahoma) ten onrechte een baan is geweigerd door de firma Abercrombie & Fitch.

Elauf wilde bij Abercrombie Kids in Tulsa aan het werk als verkoopster. Maar ze zag er niet uit zoals de onderneming met het 'uiterlijk beleid' graag wilde om de kleding aan de man te brengen. De winkelketen heeft een stijl geëtaleerd die moet doen denken aan de studentenwereld van de Amerikaanse oostkust. Het bedrijf heeft laten weten dat er inmiddels een andere dresscode geldt.

De zaak van Elauf tegen de winkelketen is gevoerd door een federale instelling, de Commissie Gelijke Behandeling voor Werkgelegenheid (EEOC). Ze werd ook gesteund door christelijke en joodse groepen en een groep sikhs.
http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... ddoek.html

En zie nu zelf: is deze vrouw in een hippe kinderkleding winkel op haar plaats?
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ariel »

"Van racisme was geen sprake"

'DADER' INCIDENT MOSLIMA DIENT KLACHT IN VOOR LASTER

Van racisme was er helemaal geen sprake." Een 37-jarige moslima uit Willebroek beweerde gisteren in deze krant dat ze dinsdag aangevallen werd door vier 'racistische' mannen. De advocaat van een van hen vindt die verklaringen onverantwoord. "Mijn cliënt heeft klacht neergelegd voor lasterlijke aangifte."

Op de parking van Delhaize langs de Dendermondsesteenweg in Willebroek liep het dinsdagmiddag mis. Een 37-jarige moslima - die onderweg was met haar twee zussen - kreeg het er aan de stok met een autobestuurder. De vrouw getuigde gisteren dat ze daarbij racistisch werd behandeld en dat ook drie andere mannen haar aanvielen. "Ze grepen me de bij de keel en sloegen me." Ze legde meteen daarna ook klacht neer bij de politie voor 'slagen en verwondingen' met diezelfde uitleg. Maar de advocaat van een van die mannen spreekt ten stelligste tegen dat er sprake was van racisme of geweld. "Daar is niks van aan. Integendeel. Die dame heeft geslagen op dat eerste voertuig waarna die man uitstapte. Ze spuwde hem in het gezicht. Vervolgens is mijn cliënt tussengekomen om die twee mensen te bedaren. Bovendien heeft die vrouw zelf 'vuile Belg' geroepen en was ze énorm agressief", zegt advocaat Jan Borgonie.

Geen Hitlergroet
Zijn cliënt trok gisteren naar de politie om een verklaring af te leggen.

"De zaken die ze beweerde tegenover de politie en de pers zijn compleet onjuist. Een Hitlergroet is er bijvoorbeeld hélemaal niet geweest. Mijn cliënt heeft op zijn beurt dan ook klacht neergelegd voor lasterlijke aangifte en valse aantijgingen." De advocaat vindt de klacht van de vrouw driest. "In de huidige maatschappelijke context - in tijden van terreur - is het onverantwoord om zo lichtzinnig te werk te gaan", besluit meester Jan Borgonie. Zijn cliënt zelf wou liever niet met zijn naam in de krant, uit schrik voor represailles. Ondertussen kreeg de politie ook al camerabeelden van de Delhaize in handen die het verhaal van de mannen zouden bevestigen. De politie zal die beelden nu bekijken.

Verschillende pistes
Politiewoordvoerder Dirk Van de Sande van de politiezone Mechelen/Willebroek bevestigde gisteren dat het onderzoek nog steeds loopt.

"Voorlopig heb ik er geen weet van dat er camerabeelden in het dossier zijn gevoegd. Als dat zo is, zullen we die beelden natuurlijk nakijken", zegt Van de Sande. Over de ware toedracht van de feiten, kon hij gisteren nog niks kwijt. "Er zijn verschillende pistes in dit verhaal. In elk geval zullen we de zaak érg grondig onderzoeken."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over stage discriminatie. Naam zit niet mee.

Bericht door Ariel »

We hebben er weer één. Dit keer is het geen "negermail" , of geen hoofddoek tijdens stage, maar deze keer gaat het over een 'foute' marokkanen mail . Meneer Ouassim Bou solliciteerde bij een makelaar, maar die hoeft hem niet. Nieuwe rel geboren.

Ik wordt moe van al die allochtonen die onmiddelijk moord en discriminatie roepen. ook Hollandse jongens krijgen afwijzijngen. Dat is heel normaal. Volgens mij heeft Ouassim dollar tekens in zijn ogen omdat hij schadevergoeding eiste. ook al ontkent hij dat.
Makelaar ontkent racisme in 'foute' mail aan Ouassim

Het Utrechtse makelaarskantoor Lauteslager vindt dat het niet racistisch heeft gereageerd op een stage-sollicitatie van iemand met de naam Ouassim. Een medewerker van het kantoor had de sollicitant een e-mail gestuurd met daarin "zijn naam zit niet mee". Vermoedelijk was de mail bedoeld voor een collega.

De mailwisseling tussen de jongen en het makelaarskantoor is op internet terechtgekomen. Daarna heeft Lauteslager een reactie op Facebook geplaatst.

Afbeelding

Volgens de makelaar is er een fout gemaakt door een medewerker, maar was het niet slecht bedoeld. "Dom? Ja! Onhandig? Nogal! Foute humor? Mwaaa! Racistisch? Nee!", schrijft Lauteslager.

Het bedrijf vindt het onterecht dat de mailwisseling op internet is gezet. "Na een welgemeend excuus aan de scholier leek het probleem opgelost. Wat er daarna is gebeurd weten wij niet precies, maar feit is dat er gedreigd is om 'de zaak' op de sociale media bekendheid te geven."

En dat is dus ook gebeurd. "Na diverse pogingen om een en ander netjes op te lossen heeft de scholier/student er toch voor gekozen om ons kantoor publiekelijk 'aan de schandpaal te nagelen'", schrijft de makelaar.
Via het AD nog meer informatie.
Een per ongeluk uitgelekt mailtje waarin een sollicitant door makelaardij Lauteslager uit Utrecht wordt afgewezen omdat zijn Marokkaanse naam 'niet meezit', was niet racistisch bedoeld, maar een slechte grap. Dat stelt de makelaar op Facebook.

Ouassim Bou solliciteerde naar een stageplaats bij Lauteslager in Utrecht. De medewerker die hij had benaderd, stuurde het mailtje door naar collega's met de opmerking 'Zijn naam zit niet mee.'

Op Facebook wordt door veel mensen zeer verontwaardigd gereageerd en Lauteslager wordt racisme en discriminatie verweten. Lauteslager heeft inmiddels zijn excuses aangeboden en zegt dat het een slechte grap is. ,,Onze medewerker is er op aangesproken, dit had niet mogen gebeuren. Het is niet goed, maar het is naar onze mening een fout soort humor en zeker geen racisme.''

Bou heeft inmiddels een klacht ingediend bij Artikel.1 Midden Nederland, dat discriminatieklachten juridisch aanpakt. Dat hij Lauteslager om ee schadevergoeding heeft gevraagd, zoals de makelaar op Facebook stelt, ontkent hij. ,,Ik heb gevraagd om tot een fatsoenlijke oplossing te komen, maar verder dan het aanbieden van een snuffelstage komen ze niet. Daar heb ik natuurlijk niets aan,'' zegt de 18-jarige Bou, die juridische en zakelijke dienstverlening studeert aan het ROC Midden-Nederland.

Het slachtoffer zegt geschrokken te zijn van de reactie van de medewerker, maar weet dat het veel vaker voorkomt. ,,Ik heb tot nu toe ook geen enkele positieve reactie op stageverzoeken gehad, maar ik weiger te geloven dat alle bedrijven zo zijn.''
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ophef over stage discriminatie

Bericht door Manon »

Dus als je met een naam als "Pedofilius" solliciteert bij een kinderdagverblijf, en iemand stuurt een mail met "zijn naam zit niet mee", dan is die persoon dus racist? :thinking:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ophef over stage discriminatie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Manon schreef:Dus als je met een naam als "Pedofilius" solliciteert bij een kinderdagverblijf, en iemand stuurt een mail met "zijn naam zit niet mee", dan is die persoon dus racist? :thinking:
Toen ik de naam Quassim las schrok ik toch wel even. Ik dacht onmiddellijk aan Quassimodo. :crazy:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over stage discriminatie

Bericht door Ariel »

Goed nieuwes als dit waar is. 'Bedrijf mag hoofddoek verbieden'
LUXEMBURG - Een bedrijf mag een werkneemster verbieden een hoofddoek te dragen. Als het verbod gebaseerd is op een bedrijfsreglement waarin staat dat zichtbare politieke of religieuze symbolen niet zijn toegestaan, kan zo'n verbod gerechtvaardigd zijn.

Dat heeft de advocaat-generaal van het Europees Hof van Justitie dinsdag geoordeeld. Een hoofddoekverbod is volgens haar legitiem als een werkgever religieuze en levensbeschouwelijke neutraliteit wil uitstralen.

De zaak was aangespannen door een moslima die als receptioniste werkte bij de Belgische onderneming G4S, die beveiligings- en receptiewerk uitvoert. Samira Achbita wilde na drie jaar in dienst te zijn geweest een hoofddoek gaan dragen en werd ontslagen.

Ondersteund door het Belgische antidiscriminatiecentrum eiste ze een schadevergoeding bij de Belgische rechter. Het Hof van Cassatie legde de kwestie vervolgens voor aan het EU-Hof in Luxemburg. De rechters van het Hof volgen het advies van de advocaat-generaal in veel gevallen op.
Dit verhaal speelt trouwens al 10 jaar. 10 jaar geleden zei Samira, dat ze zonder hoofddoek niet meer buiten wil komen. "Dat is voor mij hetzelfde als gaan werken zonder broek of trui aan. Ik sterf nog liever."

Tja......Een paar weken daarvoor droeg ze nog geen kopvod. :nietverstaan:

Spoiler! :
Group 4 ontslaat vrouw wegens hoofdoek

za 17/06/06 - De bewakingsfirma Group 4 heeft een receptioniste ontslagen die op het werk absoluut een hoofddoek wil dragen. De vrouw gaat haar ontslag juridisch aanvechten. Dat meldt De Standaard.

Samira Achbita werkte al meer dan drie jaar voor Group 4. Ze was als receptioniste uitbesteed aan het Wilrijkse bedrijf Atlas Copco.

Haar werkgever was zeer tevreden, tot Achbita enkele maanden geleden besloot een hoofddoek te dragen.

"Wij vragen aan onze personeelsleden dat ze zich altijd neutraal opstellen. Er mag geen teken getoond worden van religieuze, filosofische of politiek overtuigingen op de werkplaats", zegt Stéphane Bocqué van Group 4.

Achbita wil haar ontslag aanvechten bij de arbeidsrechter, want zonder hoofddoek wil ze niet meer buitenkomen. "Dat is voor mij hetzelfde als gaan werken zonder broek of trui aan. Ik sterf nog liever."

De liberale vakbond onderzoekt of juridische stappen tegen het ontslag mogelijk zijn.

Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ek/index.shtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ophef over stage discriminatie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Er bestaat voor dit onhebbelijke gedrag maar één woord voor:

provocatie
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ariel »

Ik zet dit artikel hier neer. Ik weet niet of de klacht terecht is of niet, maar ik vind het een enorm gezeur. Als de agant tegen een blanke collega gezegd had...."Want ik kan u niet luchten en fysiek niet in dezelfde ruimte met u zijn." , dan was het ineens geen racisme geweest. Soms gebeurd het nu eenmaal dat je een mens niet mag, en meestal heeft dat een reden,
Nieuwe racismeklacht van allochtone agent

Een allochtone agent van de lokale politie Mechelen heeft enkele collega's aangeklaagd wegens racisme. Zij hadden haar uitgemaakt en aangeraden maar beter een andere dienst aan te vragen. Het parket spreekt van "een gespannen sfeer op de dienst."

Twee weken geleden stapten twee vakbonden Sypol en NSPV al met een lijst van klachten wegens racisme naar de Antwerpse burgemeester. Agenten van Marokkaanse en Turkse origine beweerden dat zij werden buitengepest. Dat gebeurde soms subtiel door hen een openstaande plaats niet te gunnen, of echt wel flagrant door de allochtone agenten te belasten met de meest onaangename klussen.

Het Comité P. besloot toen op vraag van de twee vakbonden een onderzoek te openen naar deze racismeklachten.

Gisteren is daar nog een klacht bijgekomen. Een allochtone agente die op de dienst Vreemdelingen werkt, kreeg het de voorbije weken aan de stok met enkele collega's. Bij een discussie over het racisme sneerde een collega haar toe: "Ik denk dat het beter is dat je mobiliteit vraagt. Want ik kan u niet luchten en fysiek niet in dezelfde ruimte met u zijn."

Gespannen sfeer
De dame kaartte het incident aan bij andere collega's en zo kwam het ook aan de oren van burgemeester Bart Somers. Deze keer liet de korpsleiding er geen gras over groeien en startte onmiddellijk een onderzoek.

Het Mechelse parket bevestigt dat er een klacht is ingediend wegens racisme.

Woordvoerster Nele Poelmans: "Op het eerste gezicht is de klacht een gevolg van een erg gespannen sfeer op de dienst waar deze klaagster werkt. Het opsporingsonderzoek is gestart."

De dienst Vreemdelingen van de Mechelse politie kwam al eerder in opspraak omdat allochtone agenten er zich gediscrimineerd voelden. Onder meer Nourddine Abarkan werkte vroeger op die dienst maar vroeg na herhaalde pesterijen zijn overplaatsing naar Antwerpen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ariel »

En hier hebben we een achterlijk verhaal uit Nederland. Turks echtpaar geweigerd in Tilburgs café, burgemeester Noordanus doet aangifte van discriminatie
TILBURG - Burgemeester Peter Noordanus heeft aangifte gedaan tegen het Tilburgse café De Slijterij vanwege discriminatie. Een Turks echtpaar zou vrijdag 13 mei zijn geweigerd omdat ze ‘niet in de sfeer van het café pasten’, meldt het Brabants Dagblad.

Noordanus is geraakt door het verhaal, vertelt hij aan het BD. "Dit is onaanvaardbaar, het raakt me als burgervader. Dit is zó in strijd met hoe we in Tilburg willen zijn. Een stad van verbinding waar vele nationaliteiten wonen, maar iedereen een plek heeft in de stad."

Het betrokken echtpaar wil graag uit de publiciteit blijven.

‘Nog niets gehoord’
De eigenaar van De Slijterij laat aan de krant weten niets van de aangifte te hebben gehoord. Hij kan zich niet voorstellen dat een Turks gezin zo maar zou zijn geweigerd. "Wij hebben een normaal deurbeleid, alleen mensen die te dronken zijn komen niet binnen. Hier komen genoeg mensen van andere culturen over de vloer."
Dat de burgemeester zich met deze kwestie bemoeid vind ik discriminatie. Stel dat een Hollands echtpaar bij de burgemeester aangeklopt had met dit verhaal, dan zou hij hen netjes verteld hebben dat hij niks voor ze kan betekenen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Dat de burgemeester zich met deze kwestie bemoeid vind ik discriminatie. Stel dat een Hollands echtpaar bij de burgemeester aangeklopt had met dit verhaal, dan zou hij hen netjes verteld hebben dat hij niks voor ze kan betekenen.
Klopt helemaal! En in de sfeer van de steeds maar toenemende autochtone discriminatie zou hij doodleuk het Hollands echtpaar geadviseerd hebben zich tot de politie te wenden. Dat de burgervader het hoofd van de politie is wordt in zijn voordeel makkelijk vergeten. Hoe luidt het Nederlandse spreekwoord ook alweer? O ja! Je handen in onschuld wassen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over discriminatie

Bericht door Ariel »

Daar gaan we weer. Ik begrijp niet wat er racistisch aan deze mail is. Dit is realiteit en mag benoemd worden. Haal je lange tenen in Winnie Alberto, en als je een probleem met de mail hebt, ga dan naar de betrokkene en hol niet gelijk naar een krant.
’Inholland waarschuwt scholier voor allochtone studenten'

Een medewerker van hogeschool Inholland heeft een studente, die om studieadvies vroeg, een wel heel opmerkelijk advies gegeven.

De 26-jarige studente had zich ingeschreven voor de opleiding sociaal werk in Haarlem. Ze bedacht zich en wilde deze opleiding bij nader inzien toch liever in Amsterdam doen. Per e-mail vroeg ze aan een medewerker van het onderwijsinstituut of dit mogelijk was.

De onderwijsassistente mailde terug dat dit mogelijk was en gaf haar daarbij ook nog eens ongevraagd advies. "Hou er wel rekening mee dat de student populatie in Amsterdam anders is als die in Haarlem (in Amsterdam is een groot deel van de studenten van allochtone afkomst) maar als dat je niets uitmaakt, moet je gewoon voor de Amsterdamse locatie kiezen”, was het advies van de onderwijsassistente.

Het meisje, dat zelf ouders heeft die afkomstig zijn uit een niet-westers land, zegt tegen FunX dat ze ontzettend geschrokken is van de racistische mail. "Ik had vorige week nog een discussie met een vriendin over discriminatie. Ik zei toen dat ik er nuhter in sta, maar toen ik die mail las...wow. We zijn allemaal één, maar op het moment dat iemand het tegendeel laat zien, dan is het echt klote.”

Inholland heeft via Twitter laten weten de mail te onderzoeken. Als het inderdaad een docent is die de mail geschreven heeft, worden er volgens de school direct passende maatregelen genomen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ariel »

Uiteraard. As op het hoofd op alle medewerkers van Inholland. We zullen het nooit meer doen.
Een administratief medewerker van hogeschool Inholland heeft excuses aangeboden voor een mail aan een aankomend studente met daarin de opmerking dat er op de locatie in Amsterdam veel studenten zijn van allochtone afkomst.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Uiteraard. As op het hoofd op alle medewerkers van Inholland. We zullen het nooit meer doen.
Een administratief medewerker van hogeschool Inholland heeft excuses aangeboden voor een mail aan een aankomend studente met daarin de opmerking dat er op de locatie in Amsterdam veel studenten zijn van allochtone afkomst.
Het was niet zo maar een opmerking. Het was een zeer beleefde terecht vriendelijk bedoelde waarschuwing zoals het hoort. De docent gaf aan ‘er rekening mee te houden . . . ‘ Nou ja, vooral even de gehele tekst GOED lezen! Wat is daar mis mee? Verdomme, een normaal mens wil toch niet bedolven worden onder de confrontatie met dagelijks kopvoddengedoe, dat niets, maar dan ook niets uitstaande heeft met de studie. Sterker nog, het kopvoddengeweld is een uiting van parasitair gedrag op onze kennisbeschaving. WALGELIJK! Daar dient terecht voor gewaarschuwd te worden. De docent schreef keurig netjes verder: . . . “maar als het je niets uitmaakt, moet je gewoon voor de Amsterdamse locatie kiezen.” De docent heeft nuttige informatie gegeven. In het andere geval had zij melding kunnen maken dat er veel negers de opleiding volgen, of eskimo’s, of dat er opvallend veel Jehovah’s getuigen meedoen.
Deze docent met empathie voor de medemens (met vrije wil . . .) heeft niets miszegd. Zij handelde intens correct en verstrekte mogelijk bruikbare informatie zoals HET HOORT.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie