Kutgevoel

Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Kutgevoel

Bericht door Chaimae »

Ik voel me zo kut en rot...
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Is er iets gebeurd?

Of kan je niet goed tegen het seizoen: koude, vochtigheid, laat licht en vroeg donker?

Of allebei?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Kutgevoel

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Ik voel me zo kut en rot...
Da's niet zo fijn. :cry:

Kunnen deze bloemetjes helpen?

Afbeelding
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Hoi Chaimae, nou nou, nog zo jong en dan zo depri !!!
Kop op, het leven lacht je toe, je hebt nog het beste te gaan ! Lees een goed boek, bekijk een goeie film met leuke vriendinnen, ga sporten of zo !
Waarom voel je je zo kut en rot ?
Als het omwille van de waarheid is, dan kan je enkel blij zijn dat je die kent. Effe wennen natuurlijk, tijdelijk houvast verliezen voelt wat raar, maar wees gerust, weldra voel je je weer kiplekker !

Of praat met vrienden, die ook dezelfde weg gegaan zijn, zoals hier bijvoorbeeld ! Altijd klaar om je te steunen of weer een smile op je leuke snoet te toveren ! Kijk maar naar de mooie bloemen van Ketter !
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: Kutgevoel

Bericht door stropke »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:Ik voel me zo kut en rot...
Da's niet zo fijn. :cry:

Kunnen deze bloemetjes helpen?

Afbeelding
Jip miss wel :lol:
Hoewel ze nie voor mij zijn, toch bedankt voor die bloemen uit Holland :lol: :lol:
Keb ze op mijn buroblad gezet.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Jip miss wel
Hoewel ze nie voor mij zijn, toch bedankt voor die bloemen uit Holland
Keb ze op mijn buroblad gezet.
Dat zegt de paus ook met Pasen: "Bedankt veur die bloeoeoeome".

Afbeelding
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Wat is er aan de hand, Chaimae? Heb je last van najaarsziekte en het donkere weer? Of ben je in een melancholieke bui?

Misschien helpt het als je iets leuks weet te doen?
Je kan misschien eens kijken naar deze sprookjes met toverlantaarnplaatjes. Vind ik zelf altijd leuk als ik me melancholiek voel.

http://www.luikerwaal.com/newframe_nl.h ... es1_nl.htm

Afbeelding

Afbeelding

Of is het wat anders?
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Kop op Chamiae, we voelen met je mee. Kunnen we nog iets meer doen om je op te vrolijken ?
De boom herken je aan zijn vruchten
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Ja, je zou afgelopen weekend met je vriendin toch naar de film gaan? Ben je niet geweest? Leuk hoor al die bloemetjes die krijgt, maar op jouw leeftijd moet je ze buiten zetten!

Dat nadenken over allerlei zaken moet je straks nog veel meer doen....
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

hoi chaimae,

je voelt je rot en kut, ik ken dat gevoel en dat is niet prettig.
je luistert niet graag naar mij denk ik en de waardheid heeft je dat ook afgeraden maar toch wil ik iets aan je kwijt.

iedereen kan bij mij geloven wat hij wil, Als hij maar eerlijk is.
in het algemeen wordt aleen het eerste deel van deze zin geciteerd, vaak nog met een minachtende ondertoon maar pas bij het tweede deel van de zin "als hij maar eerlijk is" toont de wezelijke betekenis van deze uitspraak.

alle wegen leiden naar god, als die wegen maar goed zijn.
mohammed's voorbeeld was niet goed (feitelijk bewezen) dus hij zal je nooit de weg naar god kunnen wijzen.
de juiste weg zit in jezelf, genetisch heeft god jouw alles gegeven om een goed mens te kunnen zijn, pas nadat jij dit stadium hebt bereikt in alle vrijheid en van zelfstandigheid dan pas zal het deurtje zich openen om de weg naar onze spirituele "abstracte god uit liefde" te kunnen vinden.

als je twijfelt dan wil dat nog niet zeggen dat jij twijfelt aan god zelf maar wel aan het beeld van god dat hjij nu kent, geef jezelf de kans om een eerlijk wens van jezelf te volgen.
jij bent gemaakt uit vrije wil dus jij mag altijd uit vrije wil god proberen te ondekken en twijfels horen daarbij, uteindelijk zal je eigen denken jezelf redden uit een kooi wat jij eigenlijk niet ziet zitten, je vecht tegen van alles maar dat wil je eigenlijk niet.

als je weinig hulp hebt dan kun je altijd je vragen neerleggen bij
bij god, praat gewoon alsof hij vopor je sttat en doe alles uit jezelf en op je eigen manier.
vergeet niet, zoek altijd uit liefde en hou je ogen EERLIJk open, het 1e deurtje naar een beter ik.

ik wens je alle kracht toe, liefs nadia.



liefs nadia
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

nina schreef:Wat is er aan de hand, Chaimae? Heb je last van najaarsziekte en het donkere weer? Of ben je in een melancholieke bui?

Misschien helpt het als je iets leuks weet te doen?
Je kan misschien eens kijken naar deze sprookjes met toverlantaarnplaatjes. Vind ik zelf altijd leuk als ik me melancholiek voel.

http://www.luikerwaal.com/newframe_nl.h ... es1_nl.htm

Afbeelding

Afbeelding

Of is het wat anders?
Ik krijg weer zo'n heel warm gevoel van binnen. Kom, grootmoeder, vertel nog eens van vroeger. Want de avond is gevallen.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Kutgevoel

Bericht door Iznogoodh »

Chaimae schreef:Ik voel me zo kut en rot...
Kut? Kut gaat over. Als je nog geen dertig bent, ligt de wereld voor je open.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Probeer je me te deprimeren of zo?
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Ook als je net vijftig bent geworden, ligt de wereld voor je open. Ik dat kan ik weten!
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Iznogoodh schreef:Ook als je net vijftig bent geworden, ligt de wereld voor je open. Ik dat kan ik weten!
Nou dan wacht ik nog even 15 jaar, ben ik weer aan de beurt 8)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Ik voel me de afgelopen tijd ook wat minder. Om eerlijk te zijn is mijn geluksgevoel een stuk verminderd sinds ik dit forum heb ontdekt.
Ik verlang soms naar die naïeve optimistische persoon die ik eens was.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
DeSuper
Berichten: 371
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 7:29 pm

Bericht door DeSuper »

Ik heb geen tijd meer om 'research' te doen over Islam. Ik lees nog wel mee op dit forum, af en toe post ik iets niets zeggends. Mijn geluksgevoel is daardoor weer een stuk beter op peil.

Ignorance is bliss..
FFD olé
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Verantwoordelijkheid nemen is een last, daarvan neem ik 's zomers altijd vakantie
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Wat moet ik nou doen, weet echt niet meer wat ik moet doen ..



Pfffffffff..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik voel me schuldig tegenover Allah,swt.


Bne gestopt met het bidden dat is de grootste zonde .. maar het voelt wel als een opluchting.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae,

moeilijk om te zeggen wat je moet doen, want waardoor je je niet happy voelt weten we niet.

een algemene raad is: maak je geen zorgen om wat dan ook. ziekte, dood, geboren worden, voordeel, nadeel, (alle tegenstellingen) horen bij het leven en iedereen maakt het mee.

als je radeloos bent (wat moet je doen en wat niet) dan moet je zelf uitmaken wat voor jouw het beste is. praat met mensen die je kunt vertrouwen en neem dat aan wat voor je het beste is.

meer kan ik nu niet "adviseren". sterkte ermee. je komt er wel overheen.

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae schreef:Ik voel me schuldig tegenover Allah,swt.


Bne gestopt met het bidden dat is de grootste zonde .. maar het voelt wel als een opluchting.

WAAROM voel je je schuldig tegenover allah. neem van mij aan: een goede god maakt het niet uit of je Hem aanbidt of niet. een goede god wil alleen dat lief en rechtvaardig omgaat met de levende wezens.

als het voor je een opluchting is (het niet bidden) dan betekent het dat die allah een verkeerde invloed op je had. mijn advies: WEG met die allah. die allah kan jouw geen kwaad doen. god doet niemand kwaad en dat blijkt uit het feit dat je opgelucht bent.

gebruik je gezonde verstand en je zult gelukkig worden, het heeft wel zijn tijd nodig.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Maar dat is het nou juist, voel niks meer voor de islam.


Mijn hart is leeg.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae schreef:Maar dat is het nou juist, voel niks meer voor de islam.


Mijn hart is leeg.
wat leeg is kun je vullen met: eerlijkheid, liefde, positief zijn, redelijkheid, waardigheid voor je zelf, vreugde, blijdschap.

kom beste Chaimae, dit is het beste moment om je leven een andere inhoud te geven.

veel succes.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Je hart is leeg?

Is er iets gebeurd?
Plaats reactie