Geen gematigde Islam

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Quatsch!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Het geluid van de stemmen is zeker fake, maar van de beelden is het niet helemaal zeker.
De beelden kloppen ook wel. Zijn uit een speelfilmopname. Zeer aangrijpend. Welke film weet ik niet. Wie dit niet direct doorheeft zou echt eens op een bijscholingscursus moeten gaan. Wel erg misselijk dat dit voor valse propaganda doeleinden is gebruikt om haat te kweken tegen Arabieren. Arabieren zijn walgelijke onbetrouwbare levensgevaarlijke aanhangers van het historische sadistische woestijnvarken Mohammed. Dus dat kun je ook op een normale recht-door-zee manier vertellen.

De betreffende post had beter niet geplaatst kunnen worden. Dit verlaagt het peil en schaadt de betrouwbaarheid van FFI. Als ik een van de moderators was zou ik mij hiervoor schamen.:unhappy:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Quatsch!

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef:
De betreffende post had beter niet geplaatst kunnen worden. Dit verlaagt het peil en schaadt de betrouwbaarheid van FFI. Als ik een van de moderators was zou ik mij hiervoor schamen.:unhappy:
Ik ben het met je eens Hans. Ik schaam me. Islam is erg genoeg, vandaar dat men dit soort leugens niet nodig heeft om de smerigheid van Islam te laten zien. Het lijkt soms wel of mensen niet kunnen relativeren en de waarheid niet tussen de leugens kunnen vinden. Net zoals heel veel mensen op facebook uit hun dak gaan als ze een artikel van een satire site voor waarheid aannemen. :scratch: Ik kan dat niet begrijpen.

Ik wist niet dat dit een scene uit een flim is. Als dat waar is, dan vermoed ik dat dit een pro Islam film is om te laten zien hoe islam kindermoord veroordeeld. Wij kennen toch allemaal de sage verteld door Mohammed dat in het pre islamitische tijdperk pas geboren meisjes levend begraven werden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Quatsch!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Ik wist niet dat dit een scene uit een flim is. Als dat waar is, dan vermoed ik dat dit een pro Islam film is om te laten zien hoe islam kindermoord veroordeeld. Wij kennen toch allemaal de sage verteld door Mohammed dat in het pre islamitische tijdperk pas geboren meisjes levend begraven werden.
Sorry Ariel. Ik gaf slechts mijn mening. Door logisch na te denken. Het moest haast wel een zeer verdrietige speelfilm zijn - what else? Het is wis en waarachtig een scene uit een speelfilm. Maar welke? Hoorde ik de Urdu-taal? Jij hebt hoe dan ook de informatie goed aangevuld met een perfect verklarende test. En zo hoort het! icon_thumbup.gif

Weet je waar ik in eerste instantie aan dacht? Aan al die spookverhalen over joden die hun kinderen begraven en andere verwoestende leugens over joden die moslim kinderen al vroeg worden verteld en met de lepel van de islamitische 'waarheid' door het kinderstrotje worden gedrukt. Uitsluitend met het doel aan te tonen dat joden niet deugen. Ik heb de islam en zijn moslims in de loop der jaren leren kennen als één grote walgelijke misleidende leugenfabriek waarin het toegeven van fouten in het Arabisch blijkbaar onbekend is.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Pilgrim »

ONGELOVIGEN MOET JE HATEN, VERACHTEN EN VERMOORDEN (+ video)

Geplaatst op 18 maart 2016

Afbeelding

Staat letterlijk in de koran, het handboek soldaat van Mohammed de roofmoordenaar die zijn ‘openbaringen’ maar net ontving wanneer het hem uitkwam. Hij maakte daar een boekje van en sindsdien is de wereld besmet met islamkanker.

Er staat bijvoorbeeld in dat ongelovigen gevangen en vermoord moeten worden (2:191, 4:98), dat wij lager zijn dan vee en dieren (8:55, 25:44), neergestoken moeten worden (9:5, 2:191), ons de keel doorgesneden moet worden (8:12), dat we leugenaars zijn (29:12) en naar de hel zullen gaan (9:73, 98:6). 1400 jaar koran reciteren heeft de harten van moslims vervuld van haat.

Een interviewer vraagt aan ‘moderne’ en ‘gematigde’ moslims in de straten van Istanboel: “Hoe denk jij over ongelovigen?”. De antwoorden heb je net gelezen.

Video: www.liveleak.com

Door: “De Realist”

https://ejbron.wordpress.com/2016/03/18 ... den-video/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Spijt betuigen is een eerste voorwaarde voor vergeving en acceptatie van de persoon die zich tegen jou gekeerd heeft.

Al eens een positief geluid gehoord van de een of andere moslim die zegt dat hij geen praktiserend moslim meer is en spijt betuigt dat hij ons al die jaren gehaat heeft omdat hij zich superieur aan ons waande en op ons neerkeek?

Mohammedanen zijn de volgelingen van de historische Arabische haatzaaier Mohammed, boegbeeld en leidraad voor alle mohammedanen.

Ondanks dat Wilders onze overheid keer op keer probeert wakker te schudden, blijft zij onder de behaaglijke dekens doorslapen met de islam die neukt met haat en geestelijke terreur.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Pilgrim »

VIDEO (Must see!): “Angst voor moslims is RATIONEEL”

Gepubliceerd op 16 jan. 2015

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Pilgrim »

Mosab Hassan Yousef aka de Groene Prins: ‘Houston, we hebben een islamitisch probleem’

23 mei 2016, brabosh

Afbeelding

De Gazaanse Palestijn Mosab Hassan Yousef, die in het verleden als undercover agent aan de slag was voor de Israëlische Veiligheidsdienst (Shin Bet), vertelde op zondag op een conferentie van The Jerusalem Post in New York: “Islam is het probleem” en dat de vrije wereld er tegen moet vechten. Yousef is de zoon van Hassan Yousef, die in 1988 mede de Palestijnse terreurgroep Hamas oprichtte.

Yousef, die de codenaam ‘De Groene Prins’ meekreeg, riskeerde zijn leven toen hij undercover werkte voor Shin Bet en hij verschafte in die periode de dienst informatie waardoor dozijnen zelfmoordaanslagen en moorden op Israëliërs werden voorkomen en hij ontmaskerde talloze terreurcellen van Hamas. Uiteindelijk bekeerde hij zich tot het christendom en vluchtte naar de Verenigde Staten waar hem politiek asiel werd verleend.

“Vroeger dacht ik dat de Joodse natie de vijand van de mensheid was. Ik dacht dat zij de vijanden waren van ons volk, het Palestijnse volk, totdat ik ervoer wat de Joodse natie werkelijk is,” zei Yousef, die Israël beschreef als “het enige licht in het Midden-Oosten”.

“We kunnen onszelf voor de gek houden, maar er is een islamitisch probleem. Al-Qaeda, Hamas, Hezbollah, de Islamitische Jihad (PIJ), de Islamitische Staat (ISIS/Daesh) en Boko Haram – allen moorden zij in de naam van Allah.

Er is een islamitisch probleem en de mensheid moet ertegen opkomen, omdat het zich niet enkel richt tegen Israël. Dit gevaar richt zich tegen de menselijke evolutie. De mensheid en de vrije wereld moeten zich verenigen.

Vandaag moet de wereld zich verenigen tegen Islam, niet tegen de moslims maar tegen Islam als een geloofssysteem. Wanneer de president van de vrije wereld zegt dat Islam een religie van vrede is dan creëert hij het klimaat voor de vorming van nog meer terreur.”


Yousef prees Israël voor zijn moraal en zijn waarden, zeggende dat “Israël is een natie die erin geslaagd is om de Holocaust te overleven en in plaats van zich te wentelen in de rol van slachtoffer en iedereen de schuld te geven, waren ze in staat om een democratische staat te vestigen – een jong land dat zich in minder dan 25 jaar ontwikkelde. Dit is een goed voorbeeld voor iedereen”.

Bron: naar een bericht van Yoni Kempinski van 23 mei 2016 in Arutz Sheva (Israel National News).

https://brabosh.com/2016/05/23/pqpct-cdp/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een haast ongelooflijk verhaal. Vrije wil? Integendeel!

Want waarom herkent de rest van de wereld het probleem islam dan niet? Ik (niet toevallig) doe dat wel. En Ariel ook. Maar zij heeft - volgens haar overtuiging - WEL een vrije wil. Ach wat maakt het uit. De ZEITGEIST zal het leren. Ik lach me rot. [icon_lol.gif] Of moet ik soms huilen? Nee, want in mijn verlangen reken ik erop dat moslims massaal aan een of andere verschrikkelijke ziekte binnenkort sterven. Aan het eigen in stand gehouden islamvirus waarvan zij de enthousiaste dragers zijn in de veronderstelling superieur te zijn aan alle niet-moslims. icon_wave.gif De Arabische lente heeft in ieder geval al een aardig steentje bijgedragen aan mijn verlangen om moslims uit hun lijden te verlossen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Pilgrim »

“Islam is vrede”...

Afbeelding

De Duitse binnenlandse veiligheidsdienst houdt geen protestantse kerk, geen katholieke kerk, geen orthodoxe kerk, geen taoïstische, boeddhistische of hindoeïstische geloofsgemeenschap in de gaten, maar ongeveer 100 moskeeën – natuurlijk compleet zonder reden.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:“Islam is vrede”...

Afbeelding

De Duitse binnenlandse veiligheidsdienst houdt geen protestantse kerk, geen katholieke kerk, geen orthodoxe kerk, geen taoïstische, boeddhistische of hindoeïstische geloofsgemeenschap in de gaten, maar ongeveer 100 moskeeën – natuurlijk compleet zonder reden.
Als rechtgeaard mierenneuker plaats ik toch nog even een betere leesbare en juiste vertaling.

De Binnenlandse Veiligheidsdienst houdt in de gaten geen protestante kerken, geen katholieke kerken, geen . . . (etc.), maar ongeveer 100 moskeeën – zoals te verwachten was totaal ongegrond.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door King George »

De liberale islam bestaat niet!

Afbeelding

Op 4 juni j.l. vond in Utrecht de jaarlijkse Vrijdenkersmiddag plaats. Samen met Dennis Honing, Jan Jaap de Ruiter, Tineke Bennema en Gert Jan Geling mocht ik onder leiding van Joep Schrijvers mijn licht laten schijnen over de stelling “De liberale islam bestaat niet”. Hieronder kunt u lezen wat ik daarover heb gezegd in de mij toebedeelde spreektijd.

Goedemiddag allemaal. Wat ontzettend leuk en ook spannend om hier te zijn.

De laatste in een rij sprekers met zeer verschillende achtergronden. Ik ben geen wetenschapper, geen activiste, geen ex-radicalinski. Ik werk in het onderwijs en daarnaast schrijf ik over dingen die mij bezighouden. Meestal voor OpinieZ, een site die een onlineplatform biedt voor anti-politiekcorrecte schrijvers en hun columns. Neem er eens een kijkje, zou ik zeggen! Einde reclameblok 

Gemengde school
Het onderwijs dus. Ik geef de laatste jaren vooral Nederlands en momenteel doe ik dat op een vmbo-t in Amsterdam, vlakbij het Museumplein. Prachtige omgeving, mooie buurt. Hartje van de stad. Mijn leerlingen hebben wortels in allerlei landen: Turkije, Marokko, Suriname, Curaçao, Ghana, Irak, Egypte, Pakistan, India en ook Nederland. Het is een gemengde school: qua afkomst, qua culturen, qua religie.

De school waar ik hiervoor werkte, bestond voor 95% uit leerlingen met een islamitische achtergrond met wortels in Turkije en Marokko. De rest van de kinderen was donker. En er was één meisje met blond haar en blauwe ogen. Eén meisje maar. Chantal de Boer. Die school stond in Amsterdam Nieuw-West. “In het ghetto” zoals een toenmalige collega het destijds omschreef. Ik kom daar straks nog op terug.

Grappig
Het is grappig om een tijdje rond te lopen met in je hoofd het thema van een middag zoals deze en een beetje te kauwen op de vraag of de liberale islam wel of niet bestaat. Het is grappig, omdat je dan wel bijna elke dag iets meemaakt, dat een antwoord, of een gedeelte van een antwoord biedt op die vraag.

Twee van die voorvallen wil ik graag met jullie delen. Daarna koppel ik die aan belevenissen en wetenswaardigheden uit mijn eigen school en eigen klassen. En tot slot kom ik tot mijn stelling.

Deze week hoorde ik in de lerarenkamer bij mij op school een collega van mij vertellen hoe drie jonge vrouwen op een andere school in Amsterdam bij een sollicitatie waren afgewezen, omdat ze een hoofddoek dragen. Zij noemde dat discriminatie en sprak er schande van. Ik vond dat interessant en ben erbij gaan zitten. Zij is zelf begin jaren 80, als pasgeboren baby, naar Nederland gekomen in het kader van gezinshereniging, is in Amsterdam-Zuid naar de lagere school gegaan met bijna geen andere allochtone kindjes, maar juist veel Nederlandse en ook Joodse kinderen.

Angst
Zij kreeg van haar onderwijzer een vmbo-t advies, terwijl ze uiteindelijk slim genoeg bleek om het gymnasium succesvol af te sluiten en een universitaire studie te voltooien. Haar Nederlands is accentloos. Ze noemt zich liever Amsterdamse dan Nederlander en ze draagt een hoofddoek. En de kritiek op of het verwerpen van de hoofddoek was volgens haar een uiting van angst. Angst voor moslims, angst voor de islam.

Toen heb ik haar het volgende verteld.

Brabant
Ik ben opgegroeid in de jaren 60 en 70, in de tijd dat het geloof nog een grote rol speelde in het leven van Nederlanders. In het Brabantse dorp waar ik woonde had de paus het voor het zeggen: voorbehoedsmiddelen waren verboden en homoseksualiteit was een grote zonde. Mensen geloofden dat je naar de hel kon gaan. De hel. Branden in de eeuwigheid. Mensen geloofden dat ècht.

Op de protestantse middelbare school in Eindhoven waar ik heenging, was het niet veel beter: het puriteinse calvinisme droop er van de muren. Als je ademde, beging je al bijna een zonde. De verstikking. De benauwdheid. Voor een meisje zoals ik –opgevoed door anti-christelijke, anti-religieuze ouders was het een gruwel. Maar ja, het onderwijs was er wel goed.

Irrationeel
Thuis bij mijn eerste vriendje werd gebeden voor en na het eten en in het weekend werd er aan tafel uit de Bijbel gelezen. Elke zondag naar de kerk. Dat hysterische zingen. Ik heb het allemaal meegemaakt. En mijn afschuw voor geïnstitutionaliseerde religie, die mensen belet om zèlf na te denken, komt uit die tijd. Geloven –als het dan echt zo nodig moet- doe je maar fijn achter je eigen voordeur, in je eigen gebedshuis. En laat mij daarbuiten. Hou je irrationele overtuigingen voor jezelf, laat staan dat je ze aan mij opdringt. En dat ik daar maar rekening mee moet houden.

Affijn. U kunt zich voorstellen hoe het voor mij was om in 1979 in Amsterdam te gaan studeren. Er te gaan wonen. De opluchting! De bevrijding! Zelfs aan de VU, waar ik ooit begonnen ben, werd er niet of nauwelijks aandacht besteed aan geloof. Universiteiten waren toen links en dùs seculier en zelfs anti-religieus. Religie was immers opium voor het volk. Een bron van onderdrukking, machtsmisbruik, indoctrinatie en al die dingen.
Wij wilden vrij zijn. En dat betekende ook vrij van religie.

Religieuze macho
Begin jaren 80 kwam mijn collega dus als baby naar Nederland met haar moeder en broertjes. Gezinshereniging. En zij waren de enigen niet. De mannen met wie we voorheen doorzakten tot diep in de nacht, bier dronken en jointjes rookten en die net zo vrij wilden zijn als wij… die mannen gingen ineens de religieuze macho uithangen. Elkaar erop aanspreken dat hun vrouwen en dochters in het gareel gehouden moesten worden. Ervoor zorgen dat ze nauwelijks de deur uitkwamen. Lekker primitief.

En ze gingen naar de moskee met imams die uit de oorsprongslanden werden ingevlogen en hier de meest conservatieve islam naar toe brachten. Met financiële hulp van landen als Saoedi-Arabië, Qatar, Turkije en Oman werden hier uiteindelijk zelfs moskeeën gebouwd voor het alsmaar groeiende aantal belijdende moslims in Nederland.

Zo in tegenstelling van waar ik en mijn generatiegenoten mee bezig waren geweest. Waar wij ons bevrijdden van het juk van het christendom, werd de dwang van de islam door de nieuwkomers omarmd. Hoe moest ik dat begrijpen?

Privézaak
Dat alles heb ik mijn collega verteld deze week. Bij ons in de lerarenkamer. En ik vertelde haar dat ik geen angst voelde voor haar hoofddoek, maar dat ik ervan baalde dat zij met die hoofddoek tegen iedereen, ook tegen degenen die het niet willen horen, eigenlijk de hele dag door roept; “Kijk, ik ben moslima!”. Terwijl ik in eerste instantie niet geïnteresseerd ben waar zij in gelooft, omdat ik dat een privézaak vind. En als ik het wèl wil weten, dan kan ik haar daar naar vragen. Nu dwingt zij mij bij voorbaat aandacht af voor het antwoord op een vraag die ik niet eens heb gesteld.

Net zoals een gebedsruimte voor studenten bij universiteiten en Hogescholen wordt afgedwongen. Net zoals ik mij gedwongen voel mij in de islam te verdiepen, omdat ik anders niet meer begrijp wat er gebeurt in de wereld, in Europa, in Nederland, ja zelfs in mijn eigen klas. Terwijl ik dus druk bezig ben geweest om een seculiere samenleving voor elkaar te krijgen, zijn het moslims die mij steeds maar weer confronteren met het feit dat zij dat niet willen.

Identiteitsbeleving
Op mijn vraag hoe het toch komt, dat die eerste mannen uit Marokko en Turkije veel vrijer waren dan de mannen nu en dat de geloofsbelijdenis van moslims hier veel strenger en minder divers is dan in de landen van herkomst, antwoordde mijn collega: wereldpolitiek en identiteitsbeleving. 9/11 en alles wat er daarna gebeurde en het gevoel dat je er niet bij hoort hier. En als je geen Nederlander mag zijn, trek je je terug en zoek je op een andere manier een houvast, een identiteit. Op dat punt moesten we stoppen, helaas. Maar ik ga haar vast vaker spreken, want het was een goed gesprek.

Joodse Syriër
Ik had nog een goed gesprek de afgelopen week. Door een stomtoevallige samenloop van omstandigheden kwam ik in een synagoge ergens in Nederland naast een gevluchte Joodse Syriër en zijn gezin te zitten. Met zijn Koerdische vrouw en hun twee dochters was hij uit Aleppo, via Turkije met een bootje naar Griekenland gevlucht en vandaar naar Nederland gelopen… Wat een verhaal, wat een mensen!

We raakten aan de praat, hij sprak goed Engels. Hij vertelde dat er nog maar zeven of acht Joden in Aleppo zijn, zij bewaken de eeuwenoude Joodse begraafplaats daar. Ze zijn stokoud. Ze kunnen niet meer vluchten. In Aleppo had hij altijd moeten verbergen dat hij Joods was, anders was hij vast en zeker vermoord. “Door die gekken, door die wilden zonder enige beschaving,” zei hij. “En diezelfde gekken zitten nu hier in de azc’s, dus ik kan nog steeds niet openlijk Joods zijn, vertellen waar ik vanavond ben geweest, want dat is veel te gevaarlijk.”

Goed gesprek
Ik vertelde deze man over het thema van vanmiddag, de liberale islam. En vroeg hem wat hij daarvan dacht. Heel resoluut was zijn antwoord: “Zoiets bestaat niet.” Toen ik hem vertelde over de voorlichting die wordt gegeven aan vluchtelingen over de Nederlandse, westerse normen en waarden over bijvoorbeeld gelijke rechten voor mannen en vrouwen, moest hij ontzettend lachen. Maar het klonk ook een beetje meewarig, wanhopig. “Vergeet het maar, overtuigingen die er zo diep inzitten, krijg je er niet uit met een goed gesprek.”

Ik denk dat hij gelijk heeft. De liberale islam bestaat niet. Het is islam of geen islam.
Liberale moslims bestaan wel. Maar het zijn er zo verdomd weinig. En ze zijn er zo verdomd zwijgzaam over. Ze laten zich niet zien of horen. Noodgedwongen.

Levensgevaarlijk
Want het wordt niet bepaald gewaardeerd als je – zoals bijvoorbeeld Samira Bouchibti – openlijk spreekt of schrijft over hoe jij je eigen islam vormgeeft. Het kan zelfs ronduit levensgevaarlijk zijn. Net zoals het levensgevaarlijk kan zijn als je überhaupt kritiek laat horen op de islam of de profeet Mohammed. Of grappen over hem maakt. Of films. Of cartoons.

De vrijheid om zelf te denken, om je eigen leven te creëren, je eigen weg te zoeken… individueel. Het liefst in verbondenheid met anderen. Maar steeds weer alleen verantwoordelijkheid afleggend uitsluitend aan jezelf. Daar gingen we naar toe als samenleving. Dacht ik.

Daar staat tegenover:

– de groepsdruk: leerlingen die elkaar dwingen om niet te eten niet te drinken tijdens ramadan, ook al moet iemand dat juist wèl doen op doktersvoorschrift

– het bijna tribale leven: in de kantine van mijn school mengt het nauwelijks, men verdedigt elkaar blindelings en met geweld als het zo uitkomt en snitchen doe je niet, want de waarheid en eerlijkheid zijn niet belangrijk, de bescherming van de groep is waar het om gaat en je hoort alleen bij de groep als je dezelfde, islamitische achtergrond hebt

– het wij/zij denken: een nieuwe, jonge collega van mij hoorde opmerkingen in het Berbers van leerlingen over haar mooie achterwerk, omdat die jongens dachten dat zij ze niet verstond, de ene leerling zegt daarop tegen de andere: niet doen, zij is ook moslim! Wat betekent dat voor meisjes en vrouwen die geen moslim zijn…

Ervaringsdeskundige
Het zijn anekdotes, zult u misschien zeggen. Het is geen wetenschappelijk onderzoek. Hiermee wordt niets bewezen. Dat mag allemaal zo zijn. Maar ik werk nu inmiddels acht jaar met deze doelgroep. Alles wat ik niet snapte, heb ik nader onderzocht, bevraagd, doordacht. En ik noem mijzelf nu ervaringsdeskundige.

Ik ben in 2008 op die school “in het getto” (zoals mijn collega daar het bestempelde) gaan werken, omdat ik als fervent GroenLinksstemmer en aanhanger van het multiculturalisme mijn steentje wilde bijdragen aan het bouwen van de nieuwe samenleving. Het was een bewuste keuze. Een idealistische keuze.

Inmiddels stem ik geen GroenLinks meer. Ik verdraag de Ivoren Toren-praatjes van de Bekende Nederlanders, Intellectuelen en Politici niet meer. Ze zijn niet gegrond, ze zijn losgezongen van de werkelijkheid.

Gesegregeerd
De werkelijkheid is dat Nederland een gesegregeerd land is. Er zijn wijken, buurten en scholen waar mensen en hun kinderen steeds maar in hetzelfde kringetje ronddraaien. Er komen niet of nauwelijks nieuwe ideeën, denkbeelden of inzichten bij. Men leeft daar afgesloten van de rest van Nederland, nog immer sterk gefocust op het land van herkomst.

En dat kringetje wordt bepaald door de islam in al zijn facetten: cultureel, sociaal, religieus en ook politiek. Er wordt gezegd dat onderwijs –naast maatschappelijke participatie- in dezen een belangrijke motor voor verandering is. We werken er keihard aan op de scholen in Nederland. Ook al lijkt het vaak op dweilen met de kraan open.

Je kunt het ook anders, meer optimistisch formuleren: het is zaaien in een droge akker. En als er af en toe een plantje tot wasdom komt, omdat een leraar op de juiste wijze water heeft gegeven en onkruid heeft gewied, dan mogen we in onze handjes knijpen.

Een liberale vorm van islam zou het proces vergemakkelijken, maar ik zie hem niet, ik ken hem niet. Liberale moslims zijn er wel.

Laat ze opstaan, hun mond opendoen, kritisch durven zijn, individualistisch durven zijn, seculier en vrij durven zijn. Ik ben hun bondgenoot. Bij voorbaat.


Opiniez
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Pilgrim »

Islam voor vrijdenkers

Geplaatst op 08/06/2016, door Lucky 9

Doordat ze meer tijd hebben gekregen, zijn de jongste jaren steeds meer mensen waaronder ik zelf, mede door al die aanslagen in Europa en elders in de wereld, zich gaan verdiepen in de Islam.

Enkelen onder hen hebben de Koran gelezen en veel over het leven van Mohammed en wat die gezegd heeft. Dat vinden ze in zijn biografie, de Sira, en de betrouwbare overleveringen over wat hij allemaal deed en zei: de Hadith(s).

De onvermijdelijke conclusie is dat de islam een religie is van oorlog. Een oorlogszuchtige ideologie. Onze cultuur en onze waarden zijn onverenigbaar met die van de islam. We zijn naïef geweest.

De islam is veel eerder dan een religie, een dictatoriale politieke doctrine met eigen wetten, de sharia. Diegenen die de moeite deden om de teksten van de mohammedaanse doctrine te lezen zijn dan ook verschrikkelijk bezorgd, niet alleen voor zichzelf maar vooral ook voor hun kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen.

Meestal zijn ze ook verschrikkelijk kwaad op Guy Verhofstadt die omwille van eigen ambities de “Parti Socialiste” haar gang liet gaan. Elke politicus die vertelt wat ik vertel staat gegarandeerd aan de schandpaal. Maar we moeten dit telkens opnieuw vertellen: het is immers nooit te laat.

Ik deed dit, vond hetzelfde en kwam tot dezelfde onvermijdbare conclusie op basis van loepzuiver wetenschappelijk onderzoek. De biografie van Mohammed gaat maar liefst voor 86 % over de oorlog tegen niet-moslims. (Jihad tegen Kafirs) En die biografie is zelf 26 % van de hele Mohammedaanse doctrine waarop Sharia wetgeving gebaseerd is.

De koran slechts 14%. En als men deze laatste tekst terug chronologisch ordent volgens het ogenblik van de openbaring (de chronologie werd vervalst door de hoofdstukken te rangschikken volgens lengte) komt men tot de vaststelling dat alle religieuze verzen opgeheven en tegengesproken worden door latere superieure verzen. In feite rest er dus niets meer religieus over in die Koran behalve als men aanneemt dat twee elkaar tegensprekende openbaringen alle twee ‘even waar’ kunnen zijn.

Dat is in strijd met de formele logica die ons computers, vliegtuigen, microscopen, telescopen en alle boeken gaf en al enkele mensen naar de maan bracht en terug naar de aarde. Wetenschappelijk totaal onverantwoord dus en onvoorstelbaar achterlijk, is die islam. En toch willen onze hedendaagse politieke en religieuze leiders ons een gekuiste “Officiële” versie van de islam opdringen die helemaal niet strookt met de realiteit maar er alleen een bedrieglijke ontkenning van is.

Negationisme. Meer nog, ze plaatsen al diegenen die kritisch willen en kunnen denken over islam in een “cordon sanitaire”, een schutskring zogezegd om verdere infectie te voorkomen, net alsof de waarheid weten en kennen gevaarlijk zou zijn.

En ze gaan zelfs nog verder in hun neiging om de vrije meningsuiting de mond te snoeren met censuur en maatschappelijke uitsluiting. Ook op de zogenaamd “sociale” media grijpt vandaag een dictatoriale censuur wild om zich heen.

Daar kunnen de recente ervaringen van onze vrijheidslievende redacteur a. griffon op ‘facebook’ over getuigen. Een waarachtig Orwelliaanse (1984) dictatuur is niet alleen in wording, maar is “alive and kicking”. Levend en stampend, in het Nederlands.

Zo moeten alle fatsoenlijke Duitsers zich in het begin van de jaren 30 van vorige eeuw ook gevoeld hebben. “Vae victis!”

http://nageltjes.be/wp/?p=23040
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Pilgrim »

Vicepresident Franse imams treedt af omdat moskeeën haat tegen Westen zaaien

Xander, 16-07-2016

Afbeelding
Imam Drouiche waarschuwt dat vooral in Europa moslimjongeren massaal door hun imams worden aangespoord om het Westen te haten, en dat er geen onderscheid meer is tussen de islam en het (radicale) islamisme.

Franse topimam, kandidaat voor Grote Moskee Parijs, erkent dat ‘extremisme een probleem van de islam is, omdat islam en islamisme niet meer te onderscheiden zijn’ – ‘Moslimjongeren worden massaal tegen Westerse samenleving gemobiliseerd’.

De islam is een religie van vrede, en slechts een klein groepje extremisten en terroristen verpesten het voor de rest. Dat is zo ongeveer de standaard reactie die Nederlandse en Europese politici en media geven als een moslim weer eens een gruwelijke terreuraanslag heeft gepleegd, zoals eergisteren in Nice. Maar wat is hun antwoord nu de vicepresident van de Franse imams, Hocine Drouiche, is afgetreden, juist omdat er in de moskeeën haat tegen het Westen wordt gepredikt, en wordt beweerd dat het extremisme niet bestaat? ‘De islam is niet meer te onderscheiden van het islamisme,’ waarschuwt hij.

Drouiche, imam van Nimes en kandidaat voor de positie van imam van de Grote Moskee van Parijs, treedt terug omdat ‘ik deze incompetente instellingen, die niets voor de sociale vrede doen en steeds herhalen dat er geen extremisme is, afwijs.’ Na de terreuraanslag op het Bataclan Theatre in Parijs op 13 november 2015 zei hij al dat ‘wij de waarheid moeten zeggen, namelijk dat de islam en het islamisme niet meer te onderscheiden zijn.’

‘Haat wezenlijk onderdeel van interne islamitische gesprekken’
Al vóór die aanslag had hij gewaarschuwd dat vooral in Europa ‘haat een wezenlijk onderdeel van de interne islamitische gesprekken’ is geworden, en jonge moslims op deze manier tegen de Westerse samenlevingen waarin zij opgroeien worden gemobiliseerd. Met andere woorden: Drouiche bevestigt volmondig dat anti-islam partijen, zoals in Nederland de PVV, het altijd al bij het rechte eind hebben gehad.

Hij wijst het veelgehoorde argument van moslims dat het terrorisme in Irak en Afghanistan vooral door het Amerikaanse ingrijpen is gevoed, van de hand. ‘Dat hebben wij altijd gedacht, maar de Arabische Lente heeft duidelijk aangetoond dat het probleem van het islamisme samenhangt met de theologische en gerechtelijke crisis van de islam.’

Moslims doen niets om radicalisering tegen te gaan
Moslims hebben vooralsnog geen echte pogingen gedaan om het probleem van de radicalisering van hun religie en de verspreiding van haat op te lossen, aldus de imam. Na ‘Parijs’ zei hij al te hopen dat de aanslagen de moslimbevolking in Frankrijk en Europa zouden wakker schudden, en ze alle moeite zouden gaan doen om het gemeenschappelijke en vreedzame samenleven met de autochtone Europeanen te redden. Hij legde dus de verantwoordelijkheid in de eerste plaats bij de moslims, en niet bij de Europeanen, waar ‘links’ en ‘progressief’ altijd zo op hamert.

Tot nu toe is zijn hoop vergeefs gebleken, getuige bijvoorbeeld de grote aantallen moslims die pal na de aanslag in Nice feestend de straat opgingen. In eigen land kennen we het door de overheid gebagatelliseerde probleem met vooral Marokkaanse jongeren, die precies hetzelfde doen.

Situatie loopt uit de hand omdat probleem islam wordt ontkend
De situatie loopt steeds verder uit de hand omdat de politiek deze grote problemen met de islamitische religie en grote aantallen moslims weigert onder ogen te zien, en niet van plan is om de bevolking te beschermen tegen het snel groeiende aantal agressieve extremisten.

De Westerse politici en media zouden daarom ogenblikkelijk het waandenkbeeld dat de islam en het (radicale) islamisme twee verschillende zaken zijn, moeten opgeven, en tevens moeten erkennen dat islam en geweld als twee handen op één buik zijn, overal waar moslims een substantiële minderheid beginnen te vormen, zoals in Frankrijk, het eerste Europese land waar ze de magische –gezien ‘Parijs’ en ‘Nice’ beter gezegd: fatale- 10% grens overschreden.

De Franse premier Valls bevestigde weliswaar dat de dader van het bloedbad in Nice ‘banden met het radicale islamisme’ had, maar wil klaarblijkelijk nog steeds niet inzien dat het basisprobleem niet de zogenaamde sociaal achtergestelde situatie van veel moslims is –iets waar ze nota bene meestal zelf voor kiezen-, maar dat de islam zélf het grote probleem vormt.

Maar één oplossing: sluit grenzen voor islam, de-islamisering Nederland
Er is dan ook maar één werkende oplossing om de vrede, veiligheid en welvaart van Europa en Nederland te bewaren en voor onze (klein)kinderen veilig te stellen, en dat is door onze grenzen definitief te sluiten voor de islam, en ons land volledig te de-islamiseren. Tot nu toe is PVV-leider Geert Wilders de enige die deze oplossing wil uitvoeren; alle andere partijen willen in meer of mindere mate de grenzen wijd open houden voor de komst van nog veel meer volgelingen van deze intolerante, racistische, haatzaaiende, totalitaire en gewelddadige religieuze ideologie.

Xander

(1) KOPP

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... ten-zaaien
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Mahalingam »

Die hooggeplaatste imam Hocine Drouiche zal op zijn tellen moeten passen. Hoge bomen vangen veel wind. Ik lees over hem bij Elsevier:
Drouiche roept op de islam te hervormen. ‘De islam is onschuldig, maar het is aan dappere mannen om dat te bewijzen. Het onderscheid tussen de islam als religie en het islamisme als ideologie is lastig te zien.’

Een vorm van islam vinden die compatibel is met Europese samenleving
Na de aanslagen in Parijs vorig jaar riep Drouiche al op tot een discussie over een ‘Europese vorm van islam’, die gehoor geeft aan de Franse idealen van vrijheid, gelijkheid en broederschap.
http://www.elsevier.nl/buitenland/achte ... il-329167/

Die polderIslam bij ons is niks geworden. Die Europese Islam zie ik ook niet komen.
En pleiten voor hervormingen? Mag niet. Dan ben je van het pad af en tot ongeloof vervallen. En wat doet een goede Moslim met afvalligen? Dood maken.
Zodoende is al 1200 jaar geen vernieuwing in de Islam.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Klik hier voor een groter beeld.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door xplosive »

Dat is de islam inderdaad goed samengevat in een notendop. Het nazisme onder Adolf Hitler of het communisme onder Jozef Stalin, Mao Zedong of Saloth Sar (oftewel Pol Pot) verbleekt daarbij.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door sjun »


Ga er eens voor zitten om omniet Bildung te verkrijgen.
Islamisme zit in islam als het kuiken in het ei.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Ariel »

Ophef bij moskee Dieren: Imam bereid te 'doden voor geloof'

'Ben bereid voor mijn geloof te sterven, maar ook bereid levens te ontnemen'. Dat schreef de in opspraak geraakte imam Halil Çelik van de de Selimiye Moskee in Dieren in een Facebookbericht. Hierover is landelijk in Turkse kringen ophef ontstaan. Het moskeebestuur heeft inmiddels hiervan nadrukkelijk afstand genomen. Ze betreurt de uitlating, die 'niet past' bij een imam.

„Met de uitspraak van de imam zijn we het niet eens. Daar distantieert het moskeebestuur zich ook van. Dat zal ook voor de Turkse gemeenschap in Dieren zo zijn”, aldus Gokhan Alarslan, secretaris van het moskeebestuur.

Vertrekt
De imam vertrekt nog deze week bij de Selimiye Moskee in Dieren. Hij keert, aldus het bestuur, vrijdag terug naar Turkije. Zijn afscheid staat volgens het bestuur los van een gewraakte uitspraak. „Het vertrek van imam Çelik stond al langer gepland”, meldt het moskeebestuur. De geestelijke was zo'n twee jaar verbonden aan de Selimiye Moskee. Een zogenoemde Diyanet-moskee – 'staatsmoskee' – die vanuit Turkije imams krijgt aangeleverd.

Passage
De uitlating van de imam is volgens het moskeebestuur 'uit zijn context' gerukt. Het is een passage uit een dialoog van de imam met een opponent op Facebook. Mehmet Cerit, hoofdredacteur van het Turkse weekblad Zaman Vandaag en Zaman Hollanda plaatste de uitlating van de imam vandaag op Twitter. „Een schandalige, schokkende uitspraak”, aldus Cerit, waarmee de imam een 'slecht voorbeeld' vormt voor 'radicaliserende jongeren'.

Het bestuur van de Selimiye Moskee en imam Halil Çelik komen morgen met een gezamenlijke verklaring over deze kwestie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Mahalingam »

Het geliefde gedicht van Erdogan:

De minaretten zijn onze bajonetten
De koepels (van de moskeeën) zijn onze helmen
De moskeeën zijn onze kazernes
De gelovigen (mohammedanen) zijn onze soldaten
Het heilige leger bewaakt onze almachtige leer
Onze veldtocht is onze bestemming
Ons einde is het martelaarschap

Ziya Gökalp

Wat zegt die Dierense imam dan wat fout is? Dit past toch bij een imam?
'Ben bereid voor mijn geloof te sterven, maar ook bereid levens te ontnemen'.

"Zijn afscheid staat volgens het bestuur los van een gewraakte uitspraak."
Dus de uitspraak was niet onjuist alleen maar ongepast op dit moment in ons land.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Pilgrim »


Gepubliceerd op 4 dec. 2015
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

IK WERD GEBOREN IN DE ISLAM, DE RELIGIE VAN DE VREDE. Er wordt van mij geëist Joden en christenen te vermoorden tot er geen enkele van hen meer over is. Daarna zal ik de hindoes en de boeddhisten vermoorden. Daarna Afrikanen, Europeanen, Aziaten. Dan atheïsten, homoseksuelen, lesbiennes en transseksuelen. Daarna zal ik alleen nog maar andere moslims vermoorden die de wetten van Allah overtreden.

Dan zal er... VREDE zijn.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Pilgrim »


Gepubliceerd op 3 aug. 2016
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Pilgrim »

VIDEO: Hamed Abdel-Samad analyseert het “geboortedefect van de islam”

Afbeelding

“Gematigde islam” is een uitvinding van westerse islamwetenschappers. Gematigd en islam is een paradox, ze passen niet bij elkaar. De waarheden van de radicale islamieten staan al vast. Ook dat is een kern van het fascisme.

Bekijk HIER de video!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geen gematigde Islam

Bericht door Pilgrim »

“Alle appels in de mand van de islam zijn rot”: er bestaan geen gematigde moslims volgens Ayaan Hirsi Ali

Geplaatst op 9 augustus 2016

Afbeelding

“De veronderstelling is dat in de mand met moslims een aantal rotte appels zit, ik zeg dat de hele mand rot is.” Het is één van de uitspraken waardoor Ayaan Hirsi Ali zich (opnieuw) de woede van de islamitische gemeenschap op de hals heeft gehaald. In haar nieuwe boek, dat deze week verschijnt, pleit de ex-moslima voor een verregaande hervorming van de islam, en stelt ze dat er eigenlijk geen gematigde moslims bestaan.

In haar nieuwe boek “Ketters, Pleidooi voor een hervorming van de islam” stelt Ayaan Hirsi Ali dat er drie soorten moslims zijn: de gewelddadige, de hervormers, en de grootste groep, de moslims die zeggen dat ze hun geloof vreedzaam willen belijden, maar de Koran maar geen vraagtekens plaatsen bij de koran, net zomin als bij de rol van vrouwen in de moslimwereld en die van holebi’s, en die niet radicaal stelling nemen tegen aanslagen die gepleegd worden in naam van hun geloof.

Die laatste groep weigert Hirsi Ali “gematigde” moslims te noemen. Volgens haar bestaan die niet: “I think we’re in a time now where we demand answers from Muslims and say, ‘Whose side are you on?’ ”

"Inherent schadelijk"
Hirsi Ali gelooft ondertussen wel dat het niet gaat lukken om ongeveer 1,6 miljard moslims hun godsdienst te doen opgeven. “Tegen mensen die opgegroeid zijn in bijvoorbeeld Saoedi-Arabië of ergens in Afrika met de Koran en met hijabs en die niks anders kennen dan de islam, kan je moeilijk gaan zeggen ‘word nu maar volwassen en hou op met die onzin’. Dat gaat niet werken.” Wat volgens haar wel kan werken is een soort reformatie in de islam. Volgens haar zijn er vijf dingen aan de islam die “inherent schadelijk” zijn en die moeten verdwijnen uit het geloof. Die vijf dingen zijn:

1. Het idee dat de profeet Mohammed onfeilbaar en onaanraakbaar is en dat de Koran letterlijk geïnterpreteerd moet worden.

2. Het idee dat een leven na de dood belangrijker is dan een leven op aarde.

3. Het concept van de sharia.

4. De notie dat elke moslim zijn ideeën van wat juiste en fout is moet opdringen aan anderen.

5. Het concept van jihad of de heilige oorlog.

“Het grootste obstakel om van binnenuit de moslimwereld te veranderen is dat er geen enkele tolerantie is tegenover kritisch denken. Er bestaat geen enkele andere moderne religie waar dissidentie een misdaad is waar de doodstraf op staat”, zegt ze.

Cijfers
Hirsi Ali is er zich van bewust dat ze een islamofoob wordt genoemd, en dat ze impliceert dat alle moslims de jihad steunen en achter het verwezenlijken van een kalifaat staan. In het boek citeert ze ook een aantal cijfers die volgens haar aantonen dat “gematigde” moslims niet bestaan. In Pakistan bijvoorbeeld, vindt 75 procent van de moslims dat iemand die uit de islam stapt, de doodstraf verdient. In Bangladesh is dat 43 procent, in Irak 41 procent. In Pakistan gelooft 81 procent van de moslims dat de sharia de enige wet mag zijn en dat de sharia het onbetwiste woord van Allah is. In Bangladesh is dat 65 procent, in Irak 69 procent.

In het boek haalt ze ook een studie aan die stelt dat 7 procent van de jonge moslims in de VS (tussen 18 en 29) achter al-Qaida staat en dat jonge moslims in westerse landen twee keer meer geneigd zijn om bomaanslagen die gebeuren in de naam van de islam gerechtvaardigd te vinden.

Afbeelding

Gefaald door te ontkennen dat islam aan basis van geweld ligt
Volgens Hirsi Ali hebben onder meer Barack Obama en andere westerse machthebbers gefaald: ze snappen volgens haar niet dat je het terrorisme van Islamitische Staat, al-Qaida of de Taliban niet kan loskoppelen van de islam. “Obama has acknowledged Islamophobia, which is the worst thing you can do for Muslims who are trying to turn things around”, zegt ze. “Als die zeggen dat ze moorden in naam van de echte islam, geloof hen dan maar.”

Hirsi Ali wil best toegeven dat Obama & co in een lastig parket zitten, want de oorlog verklaren aan de islam is inderdaad recht in de kaart van de terroristen spelen, maar ontkennen dat de islam zelf als geloof toch aan de basis ligt van het geweld, werkt volgens haar niet. “Obama zegt ‘hey moslims, luister, ik sta aan jullie kant, ik respecteer jullie geloof, en ik zou graag hebben dat jullie me helpen om te vechten tegen dit geweld dat gepleegd wordt in naam van jullie geloof’, maar hij moet beseffen dat die oproep in dovemansoren valt.”

Dure prijs
Volgens Hirsi Ali sluit ook West-Europa z’n ogen voor het gevaar van radicaliserende moslims, en gaat het daarvoor een dure prijs betalen. “Het Westen denkt nog steeds dat we een oorlog aan het voeren zijn tegen een stel extremisten, terwijl we in werkelijkheid wel degelijk een ideologische oorlog aan het voeren zijn.” Ze vergelijkt de huidige situatie met de Koude Oorlog. “Toen zeiden we toch ook niet dat het Sovjetsysteem moreel te respecteren viel of zelfs evenwaardig was, en toen geloofden we toch ook niet dat het Sovjetcommunisme in essentie een vredevolle ideologie was.”

De sleutel is volgens Hirsi Ali dat het Westen moet eisen van de moslims die zichzelf als “gematigd” beschouwen dat ze effectief een duidelijk en uitgesproken standpunt innemen tegen de extremisten.

Doodsbedreigingen van door VS betaalde imam
Haar uitspraken hebben haar opnieuw doodsbedreigingen opgeleverd. En, cynisch genoeg, die blijken bijvoorbeeld te komen van een Egyptische imam die door de Amerikaanse overheid betaald wordt om in de gevangenis onder meer les te geven aan moslims. Fouad al-Bayly kreeg van het Amerikaanse Department of Justice 12.900 dollar vorig jaar om “religious services, leadership and guidance” bij moslimgevangenen te doen. Hij liet weten dat Hirsi Ali voor haar uitlatingen de doodstraf verdiende.

Ayaan Hirsi Ali is een in Somalië geboren Amerikaanse mensenrechtenactiviste en criticus van de islam. Ze woonde en werkte in de jaren negentig in Nederland. Ze was Kamerlid voor de VVD. Ze schreef het script voor de film Submission, over de onderdrukking van de vrouw in de islam. Theo van Gogh regisseerde de film, en werd daarom vermoord in 2004. De dader had het ook op Hirsi Ali gemunt. Hirsi Ali moest net als Geert Wilders onderduiken. Ze vestigde zich in 2006 in de VS, waar ze als publiciste werkt.

Eerdere boeken van Hirsi Ali werden wereldwijde beststellers, zoals Infidel en Nomad.

http://newsmonkey.be/article/35951
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie