Kutgevoel

Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Jaa ik twijfel over de islam, ik bid niet meer


Voel me rot en leeg. Ik doe niks anders dan denken en twijfelen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

weda schreef:
Chaimae schreef:Maar dat is het nou juist, voel niks meer voor de islam.


Mijn hart is leeg.
wat leeg is kun je vullen met: eerlijkheid, liefde, positief zijn, redelijkheid, waardigheid voor je zelf, vreugde, blijdschap.

kom beste Chaimae, dit is het beste moment om je leven een andere inhoud te geven.

veel succes.


Kan ik niet,
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae schreef:
weda schreef:
Chaimae schreef:Maar dat is het nou juist, voel niks meer voor de islam.


Mijn hart is leeg.
wat leeg is kun je vullen met: eerlijkheid, liefde, positief zijn, redelijkheid, waardigheid voor je zelf, vreugde, blijdschap.

kom beste Chaimae, dit is het beste moment om je leven een andere inhoud te geven.

veel succes.


Kan ik niet,

wel, dat kun je wel. het heeft zijn tijd nodig, dat heb ik eerder geschreven. als je goede vrienden om je heen hebt dan lukt het wel. ben je alleen dan wordt het moeilijker. een voorstel van mij is: laat geloof/religie voor wat het is. kom eerst tot jezelf en dan kun je verder je leven inrichten. m.a.w: maak je niet druk om geloof. studie is belangrijker en (plezier hebben. )
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Nee , mijn beste vriendin weet hiet niks van .. en dat wil ik zo houden.

Ze zou zich kapot schrikken, als ze hoort dat ik twijfel aan de islam..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae schreef:Nee , mijn beste vriendin weet hiet niks van .. en dat wil ik zo houden.

Ze zou zich kapot schrikken, als ze hoort dat ik twijfel aan de islam..
ik heb het NIET over dat je je vriendinnen moet vertellen. maar dat je gezelligheid met hun kent. dat je plezier hebt. als die vriendinnen je lastig vallen over geloof, dan zijn het geen goede vrienden. waarom moet je altijd over geloof praten. er is veel meer in het leven. kunst, muziek, dansen etc...
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Kan geen gezelligheid hebben , als ik niks anders doe dan denken en twijfelen..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Twijfels over mijn gevoelens,
twijfels over mijn bestaan.


je twijfelt over je gevoelens want: tot nu toe mocht je geen gevoelens hebben, alleen bevelen van allah opvolgen. je bestaat daarover hoef je niet te twijfelen.



Onzekerheid over het leven,
moet ik komen, blijven of gaan?


dat hebben velen. die tweestrijd (doen of niet) is altijd aanwezig. je kunt verkeerde besluit nemen, maar daardoor leer je meer. niks mis mee.


Van geen besluit ben ik nog zeker,
geen beslissing staat nog vast.


dat is goed. een mens kan radicaal veranderen en een beslissing moet naar tijd, land en situatie genomen worden.


Enkel twijfels blijven over,
terwijl de zekerheid verrast

laat je niet leiden door twijfels. een zekerheid heb je: je leeft, bent een sociaal wezen en kunt veel betekenen voor je medemens.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae schreef:Kan geen gezelligheid hebben , als ik niks anders doe dan denken en twijfelen..
je kan NU geen gezelligheid hebben, maar is dat voor altijd?? reeds eerder zei ik dat het zijn tijd nodig heeft. mischien kun je vertellen aan wat je denkt en twijfelt. misschien kan ik je directer "helpen".

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
weda schreef:
Chaimae schreef:Maar dat is het nou juist, voel niks meer voor de islam.


Mijn hart is leeg.
wat leeg is kun je vullen met: eerlijkheid, liefde, positief zijn, redelijkheid, waardigheid voor je zelf, vreugde, blijdschap.

kom beste Chaimae, dit is het beste moment om je leven een andere inhoud te geven.

veel succes.


Kan ik niet,
Er is toch niets om je schuldig over te voelen, Chaimae?

Laat ons gewoon eerlijk zijn met onszelf. Of wij nu verstand gekregen hebben of het is ontstaan, het maakt niet uit, het is het de bedoeling dat wij het gebruiken. Of wij nu ons 'hart' gekregen hebben of het is ontstaan, het maakt niet uit, het is de bedoeling dat wij ermee liefhebben. En beide geven inhoud aan je leven. Dat maakt je een persoon.

Ik ben blij en dankbaar met het leven dat ik gekregen heb, en mocht ik ooit Iemand tegenkomen die mij dat gegeven heeft, dan zal die dat weten. Da's mijn geloof, meer niet. Zonder onzin.

Je moet begrijpen, het is bijna de eerste keer in de geschiedenis dat kleine mensen zoals jij en ik die vrijheid hebben gekregen om ons verstand en hart te gebruiken zoals wij dat willen. Waarom zouden we ons schuldgevoelens op de mouw te laten spelden door gewetenloze leiders uit ons verleden, die de mensen in hun tijd gevangen hielden in een ideologie? Laat ons in de plaats een mooi leven opbouwen, niet egoistisch in ons ééntje, maar als solidaire broeders en zusters in de mensheid. Allen tezamen.

En als je dankbaarheid wil laten blijken aan de schepper waar jij nog in gelooft, doe dat dan me je glimlach en inzet voor z'n schepping. De opluchting die je voelt is misschien het afschudden van een door de mens opgelegde dwang. Ik weet het niet. Maar nu kun je op een eerlijke manier je levenslust en geluk tonen. Eerlijk is gewoon altijd beter dan hypocriet.

Hoe? Neem je studies: nu is het de moment om die hulp die je kreeg van je viendin Jihad te bedanken met vernieuwde energie voor het volgende examen. Soms hebben we eens een helpende hand nodig om ons over een moeilijke sloot te trekken. Maar dat wil niet zeggen dat we in de volgende sloot moeten springen.

Het leven heeft zo veel te bieden. En studies zijn een juiste manier om dat te grijpen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Hoe? Neem je studies: nu is het de moment om die hulp die je kreeg van je viendin Jihad te bedanken met vernieuwde energie voor het volgende examen. Soms hebben we eens een helpende hand nodig om ons over een moeilijke sloot te trekken. Maar dat wil niet zeggen dat we in de volgende sloot moeten springen.




Jihad zou mij nooit helpen als ze weet dat ik geen moslima meer ben .


Geloof mij, ben haar natuurlijk denkbaar.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef: Jihad zou mij nooit helpen als ze weet dat ik geen moslima meer ben .
Ach, hoe weet jij dat? Maar misschien wil je beter geen risico nemen, dat begrijp ik.

Je bent nu toch geen slechter mens, hé? Misschien ben je wel een beter mens: je voelt misschien plots minder afkeer tegenover ongelovigen. Je begrijpt misschien nu waarom ik altijd zeg dat ik moslims niet haat en dat ze gewoon mijn medemensen zijn.

Trouwens, mooi stukje poezie in je onderschrift. Maar het laatste zinnetje verrast mij. Bedoel je nu "terwijl de waarheid verrast" of "terwijl de waarheid verast"?

Het is natuurlijk beter als de waarheid verrast. Dat wil zeggen dat je ogen open gaan. Maar de ingesteldheid in je laatste mails suggereert dat je "oude waarheid" tenietgegaan is en enkel door twijfels is vervangen.

Dat begrijp ik, en ik voel met je mee. Ik kan je alleen garanderen dat ik, agnost, die zelfverklaard weinig weet, enkel met zeer grote bescheidenheid en verwondering naar de wereld kan kijken. Maar dat die wereld mij ook de zekerheid biedt dat er geen kwaardaardige God is. Misschien is er een kansje een goede God, dat kan, maar dat kan niet slecht zijn. Snap je? Mijn twijfel is juist mijn kracht.

Maar ik kan jouw weg niet zoeken, Chaimae, maar ik kan je wel verzekeren dat de weg van twijfel niet naar eenzaamheid en onzekerheid hoeft te leiden. Voor mij bracht het geluk en vreugde. En verwondering, en dankbaarheid, en alles wat velen zeggen dat enkel religie te bieden heeft.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Chaimae schreef:

Jihad zou mij nooit helpen als ze weet dat ik geen moslima meer ben .


Intriest ....
Ik help wie hulp nodig heeft, ongeacht ...
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Chaimae schreef:Wat moet ik nou doen, weet echt niet meer wat ik moet doen ..

Pfffffffff..
lieve chaimae,

je zal eerst moeten onderzoeken wat je aan het denken zet en wat er precies gaande is, dan pas kan jij verder.
welke weg je daarna moet gaan bewandelen om je zorgen/twijfels lichter te krijgen en waneer jij je eigen twijfels begrijpen kunt.
alleen jij weet exact waar je gevoel in de klinch zit en met welke vragen jij rondloopt, welke twijfles je overdonderen.
in je onderbewustzijn zit alle inzicht die je nodig hebt als je deze maar weet te vinden.
niet alleen weten uit levenservaring en kennis, maar ook "inzicht" verkrijgen, dit is het verlengstuk van weten en kennis en dit komt pas na het proces van twijfel en denken !!

het is vaak ook je onderbewustzijn die door je heen raast want zij hunkert naar vervolmaking van.............maar ook naar bevrijding van...................
haar doel is zelfbewustzijn ontwikkelen en in het bezit komen van volmaakte kennis, kennis wat het onderbewustzijn herkent en wat haar op een zuivere weg leidt na het inzicht verkrijgen.

voor onze samenleving (ongeacht ras en religie) is broederliefde nodig en als we broederliefde naar elkaar toe zouden hebben dan zal de wereld totaal anders zijn.
broederliefde geeft goddelijke krachten samen (liefde) wat geestelijk een brede uitwerking kan geven aan de gehele wereld, zolang we maar blijven streven naar deze broederliefde.
als jij ervoor kiest om dit als doel te stellen dan zul jij nooit in het duisternis vallen.
"god" is liefde en mystiek en vooral geen duisternis.
waar duisternis is is geen licht, vrede, harmonie en liefde!!

veel sterkte, liefs nadia
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Chaimae,
Twijfelen is toch niet erg ? Daar valt toch best mee te leven ?
Alles wat je doet of denkt moet toch niet in het teken van een religie staan ? Als dat zo is, duidt dat erop dat je nodig aan je zelfontwikkeling moet gaan werken, eens verder moet gaan zien dan je neus lang is.
Heb je een religie nodig om te kunnen leven ? Neen, er zijn er zovelen die zonder kunnen, mijzelf inbegrepen.
Als jij dat wél zou nodig hebben, ga dan op zoek naar een religie die past bij jouw godsbeeld.

Je hebt alvast 1 grote zekerheid : je twijfelt, dat is al iets.

Wat Jihad betreft, mooie vriendin is dat zeg, normaal nemen vrienden elkaar zoals ze zijn, houden ze van elkaar om hun persoonlijkheid, niet om hun religie... Zoek een andere, een échte "beste vriendin" zou ik aan mijn dochter zeggen, moest ze in jouw schoenen staan.
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

http://www.ikzoekgod.nl/index.php?optio ... &Itemid=28

misschien kan dit filmpje je hart rust geven.
Weet dat God jouw pijn voelt
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Sara
Berichten: 27
Lid geworden op: ma nov 06, 2006 8:12 pm

Bericht door Sara »

weda schreef:
Chaimae schreef:Maar dat is het nou juist, voel niks meer voor de islam.


Mijn hart is leeg.
wat leeg is kun je vullen met: eerlijkheid, liefde, positief zijn, redelijkheid, waardigheid voor je zelf, vreugde, blijdschap.

kom beste Chaimae, dit is het beste moment om je leven een andere inhoud te geven.

veel succes.
als moslim kun je dat ook zijn!!!
er zijn heel veel moslims die eerlijk zijn, liefde hebben voor andere mensen etc etc!!!
Sara
Berichten: 27
Lid geworden op: ma nov 06, 2006 8:12 pm

Bericht door Sara »

Chaimae schreef:Kan geen gezelligheid hebben , als ik niks anders doe dan denken en twijfelen..
Kijk, er zijn mensen die zeggen dat je nu vrolijk kunt zijn, eerlijk kunt zijn etc etc....
je moet je ogen open doen lieve CHaimae,...eerlijk zijn en vrolijk zijn hebben niks te maken met Islam, maar met jou eigenlijk persoonlijkheid!!!
Dat jij niet meer Moslim bent, betekent niet dat jij nu opeens wel eerlijk kunt zijn en vroeger kon je dat niet!! dat klopt toch niet? je kan toch zelf ook logisch nadenken.

Een goede moslim is iemand die eerlijk, rechtvaardig, behulpzaam, liefdevol etc etc is.....

een voorbeeld hoe een echte moslim hoort te zijn:

Volgens de leringen van de Islam dient een moslim, vanaf het eerste moment dat hij/zij er voor kiest volgens de regels ervan te leven, een groot voorvechter te zijn van rechtvaardigheid, om op te komen voor de onderdrukten en degenen wie onrecht wordt aangedaan- of het nu om een moslim gaat of niet- en om tegen een onderdrukker in te gaan, of dit nu een moslim is of niet.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Sara schreef:
weda schreef:
Chaimae schreef:Maar dat is het nou juist, voel niks meer voor de islam.


Mijn hart is leeg.
wat leeg is kun je vullen met: eerlijkheid, liefde, positief zijn, redelijkheid, waardigheid voor je zelf, vreugde, blijdschap.

kom beste Chaimae, dit is het beste moment om je leven een andere inhoud te geven.

veel succes.
als moslim kun je dat ook zijn!!!
er zijn heel veel moslims die eerlijk zijn, liefde hebben voor andere mensen etc etc!!!
Waar wij niet aan twijfelen .... lees eens dat ...
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=6106

Heeft dus niets met geloven of niet geloven te maken ...
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Sara
Berichten: 27
Lid geworden op: ma nov 06, 2006 8:12 pm

Bericht door Sara »

“En bij iedere mens hebben Wij zijn lotsbestemming aan zijn nek vastgemaakt”

Uitleg:
De oorzaken die leiden tot onze ultieme bevrijding, ons diepste geluk of oneindige misère, liggen in onszelf. Het is het op de juiste wijze benutten van onze natuurlijke kwaliteiten, ons beoordelingsvermogen en beslissingen, onze voorkeuren en keuzes die ervoor zorgen dat je ofwel geluk ofwel verdriet verdient.

Mensen die het niet goed begrepen hebben houden externe factoren verantwoordelijk voor hun voorspoed.

Als mensen zichzelf kritisch zouden onderzoeken, dan zouden zij waardering hebben voor het feit dat de factoren welke hen op de weg van destructie hebben gebracht en uiteindelijk tot hun ondergang hebben geleid binnen henzelf liggen – hun eigen slechte karaktertrekken en verkeerde beslissingen. Hun destructie was niet over hen gekomen door factoren van buitenaf.
(Uit: “Toward understanding the Quran” door Abul Ala Maududi, vol. III p. 12)
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Sara schreef:
Chaimae schreef:Kan geen gezelligheid hebben , als ik niks anders doe dan denken en twijfelen..
Kijk, er zijn mensen die zeggen dat je nu vrolijk kunt zijn, eerlijk kunt zijn etc etc....
je moet je ogen open doen lieve CHaimae,...eerlijk zijn en vrolijk zijn hebben niks te maken met Islam, maar met jou eigenlijk persoonlijkheid!!!
Dat jij niet meer Moslim bent, betekent niet dat jij nu opeens wel eerlijk kunt zijn en vroeger kon je dat niet!! dat klopt toch niet? je kan toch zelf ook logisch nadenken.

Een goede moslim is iemand die eerlijk, rechtvaardig, behulpzaam, liefdevol etc etc is.....

een voorbeeld hoe een echte moslim hoort te zijn:

Volgens de leringen van de Islam dient een moslim, vanaf het eerste moment dat hij/zij er voor kiest volgens de regels ervan te leven, een groot voorvechter te zijn van rechtvaardigheid, om op te komen voor de onderdrukten en degenen wie onrecht wordt aangedaan- of het nu om een moslim gaat of niet- en om tegen een onderdrukker in te gaan, of dit nu een moslim is of niet.
Dus dan is Jihad, de vriendin van Chaimae geen goede Moslima? Want zij helpt alleen zusters en broeders van het geloof. Want een goede moslim helpt toch iedereen die hulp nodig heeft?
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Volgens de leringen van de Islam dient een moslim, vanaf het eerste moment dat hij/zij er voor kiest volgens de regels ervan te leven, een groot voorvechter te zijn van rechtvaardigheid, om op te komen voor de onderdrukten en degenen wie onrecht wordt aangedaan- of het nu om een moslim gaat of niet- en om tegen een onderdrukker in te gaan, of dit nu een moslim is of niet.

In mijn atheïstische visie kijk ik ook niet of het een moslim, jood, ongelovige, ... is ...
Ik zie ... 'een mens'

En nu in de praktijk: in een gevaarsituatie heb je slechts de kans om één mens te helpen ... en er zijn twee mensen in gevaar ... een moslim en een niet-moslim ... Voor wie ga je kiezen ...? :wink:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Sara
Berichten: 27
Lid geworden op: ma nov 06, 2006 8:12 pm

Bericht door Sara »

Polleke schreef:
Sara schreef:
Chaimae schreef:Kan geen gezelligheid hebben , als ik niks anders doe dan denken en twijfelen..
Kijk, er zijn mensen die zeggen dat je nu vrolijk kunt zijn, eerlijk kunt zijn etc etc....
je moet je ogen open doen lieve CHaimae,...eerlijk zijn en vrolijk zijn hebben niks te maken met Islam, maar met jou eigenlijk persoonlijkheid!!!
Dat jij niet meer Moslim bent, betekent niet dat jij nu opeens wel eerlijk kunt zijn en vroeger kon je dat niet!! dat klopt toch niet? je kan toch zelf ook logisch nadenken.

Een goede moslim is iemand die eerlijk, rechtvaardig, behulpzaam, liefdevol etc etc is.....

een voorbeeld hoe een echte moslim hoort te zijn:

Volgens de leringen van de Islam dient een moslim, vanaf het eerste moment dat hij/zij er voor kiest volgens de regels ervan te leven, een groot voorvechter te zijn van rechtvaardigheid, om op te komen voor de onderdrukten en degenen wie onrecht wordt aangedaan- of het nu om een moslim gaat of niet- en om tegen een onderdrukker in te gaan, of dit nu een moslim is of niet.
Dus dan is Jihad, de vriendin van Chaimae geen goede Moslima? Want zij helpt alleen zusters en broeders van het geloof. Want een goede moslim helpt toch iedereen die hulp nodig heeft?
Ik heb geen idee wie Jihad is. Maar als moslim hoor je iedereen te helpen, of hij nou moslim is of niet!!
Maar oké..zoals ik zei "goede" moslims!!! De meeste moslim volgen niet echt wat er in de Koran staat, daarm krijgen veel mensen een negatief beeld van de Islam
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Sara schreef:
Polleke schreef:
Sara schreef: Kijk, er zijn mensen die zeggen dat je nu vrolijk kunt zijn, eerlijk kunt zijn etc etc....
je moet je ogen open doen lieve CHaimae,...eerlijk zijn en vrolijk zijn hebben niks te maken met Islam, maar met jou eigenlijk persoonlijkheid!!!
Dat jij niet meer Moslim bent, betekent niet dat jij nu opeens wel eerlijk kunt zijn en vroeger kon je dat niet!! dat klopt toch niet? je kan toch zelf ook logisch nadenken.

Een goede moslim is iemand die eerlijk, rechtvaardig, behulpzaam, liefdevol etc etc is.....

een voorbeeld hoe een echte moslim hoort te zijn:

Volgens de leringen van de Islam dient een moslim, vanaf het eerste moment dat hij/zij er voor kiest volgens de regels ervan te leven, een groot voorvechter te zijn van rechtvaardigheid, om op te komen voor de onderdrukten en degenen wie onrecht wordt aangedaan- of het nu om een moslim gaat of niet- en om tegen een onderdrukker in te gaan, of dit nu een moslim is of niet.
Dus dan is Jihad, de vriendin van Chaimae geen goede Moslima? Want zij helpt alleen zusters en broeders van het geloof. Want een goede moslim helpt toch iedereen die hulp nodig heeft?
Ik heb geen idee wie Jihad is. Maar als moslim hoor je iedereen te helpen, of hij nou moslim is of niet!!
Maar oké..zoals ik zei "goede" moslims!!! De meeste moslim volgen niet echt wat er in de Koran staat, daarm krijgen veel mensen een negatief beeld van de Islam
Taibaan zijn slechte moslims ???
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Sara schreef:
Polleke schreef:
Sara schreef: Kijk, er zijn mensen die zeggen dat je nu vrolijk kunt zijn, eerlijk kunt zijn etc etc....
je moet je ogen open doen lieve CHaimae,...eerlijk zijn en vrolijk zijn hebben niks te maken met Islam, maar met jou eigenlijk persoonlijkheid!!!
Dat jij niet meer Moslim bent, betekent niet dat jij nu opeens wel eerlijk kunt zijn en vroeger kon je dat niet!! dat klopt toch niet? je kan toch zelf ook logisch nadenken.

Een goede moslim is iemand die eerlijk, rechtvaardig, behulpzaam, liefdevol etc etc is.....

een voorbeeld hoe een echte moslim hoort te zijn:

Volgens de leringen van de Islam dient een moslim, vanaf het eerste moment dat hij/zij er voor kiest volgens de regels ervan te leven, een groot voorvechter te zijn van rechtvaardigheid, om op te komen voor de onderdrukten en degenen wie onrecht wordt aangedaan- of het nu om een moslim gaat of niet- en om tegen een onderdrukker in te gaan, of dit nu een moslim is of niet.
Dus dan is Jihad, de vriendin van Chaimae geen goede Moslima? Want zij helpt alleen zusters en broeders van het geloof. Want een goede moslim helpt toch iedereen die hulp nodig heeft?
Ik heb geen idee wie Jihad is. Maar als moslim hoor je iedereen te helpen, of hij nou moslim is of niet!!
Maar oké..zoals ik zei "goede" moslims!!! De meeste moslim volgen niet echt wat er in de Koran staat, daarm krijgen veel mensen een negatief beeld van de Islam
Dank je voor de nuance! Maar waarom zouden de meeste moslims de koran niet volgen? Is het onwetendheid of is het misschien te ingewikkeld om alles in de praktijk toe te passen?

EN Talibaan zijn slechte moslims ook al noenen ze zich de "studenten" (van het boek)
Laatst gewijzigd door Polleke op do nov 09, 2006 10:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Sara
Berichten: 27
Lid geworden op: ma nov 06, 2006 8:12 pm

Bericht door Sara »

sprot schreef:Volgens de leringen van de Islam dient een moslim, vanaf het eerste moment dat hij/zij er voor kiest volgens de regels ervan te leven, een groot voorvechter te zijn van rechtvaardigheid, om op te komen voor de onderdrukten en degenen wie onrecht wordt aangedaan- of het nu om een moslim gaat of niet- en om tegen een onderdrukker in te gaan, of dit nu een moslim is of niet.

In mijn atheïstische visie kijk ik ook niet of het een moslim, jood, ongelovige, ... is ...
Ik zie ... 'een mens'

En nu in de praktijk: in een gevaarsituatie heb je slechts de kans om één mens te helpen ... en er zijn twee mensen in gevaar ... een moslim en een niet-moslim ... Voor wie ga je kiezen ...? :wink:
wie ik z.s.m kan redden en daarna probeer ik de andere ook te helpen!!! als dat niet lukt , dan heb ik dus de eerste die ik kon redden, gered!! het maakt mij niet uit of hij moslim was of niet!!!!!

je moet niet denken dat een moslim liever een moslim wil redden dan een niet-moslim!!!
misschien zou jij in dat geval voor de niet-moslim kiezen!! Maar ik niet...ik ga kiezen wie ik het makkelijkst kan redden!!! dan kunnen we samen de andere redden :)
Plaats reactie