Moslims verlaten hun geloof met miljoenen

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12509
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Moslims verlaten hun geloof met miljoenen

Bericht door sjun »

Er valt altijd wel iets op te steken. Al was het maar over de BBC apologetie en het equivalent daarvan bij de NPO.

interview of Walid Shoebat on BBC
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Moslims verlaten hun geloof met miljoenen

Bericht door Zwartmeer »

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Moslims verlaten hun geloof met miljoenen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef:
Islam Faith Collapsing? Muslims Find Jesus.
Ik ben atheist en zelfs een ongeschoolde idioot kan begrijpen dat het christendom superieur is aan de tweedehands heidense Arabische nutteloze achterbakse zelfmoord voddenbaalreligie islam die door Allah verwaarloosd is als het afvalputje van onze moderne kennisbeschaving. Logisch, want de enige betekenis die islam aan zijn bestaan kan geven is het weerzinwekkende gedrag van doorgaans laag geschoolde godsdienstwaanzinnige domme mensen, waaronder – helaas – ook veel Marokkanen gerekend dienen te worden.

Wanneer onze smerige huichelachtige cultuurverlakkers en onderkruiperige honden die zich als verantwoordelijke politici manifesteren hun verstand hadden gebruikt en aan hun fatsoen en logisch redeneren de voorkeur hadden gegeven, hadden zij gedaan zoals Hans van de Mortel doet: Mohammed de profeet vergelijken met de verlosser van de mensheid Jezus Christus. Ik heb het over mensen die graag willen geloven. Geloven in een god. Prima! Maar hecht dan tenminste waarde aan een god die duizendmaal minder erg is dan de god van de islammoslims. Hoe je ook over de god mag denken die door de joden en christenen is neergezet, hij is ergens nog te pruimen als beeld van onze gelijkenis. Allah is echter een weerzinwekkende god die gekenmerkt wordt door puur sadistische genoegens waarmee de Koran van zich doet spreken.

Hoe heeft dit degeneratieproces onder mohammedanen zo lang kunnen voort etteren?
Dat is mogelijk gemaakt door een ongeletterde pedofiele oversekste Arabier met een veel te dikke lul die ruim 1400 jaar geleden voor zichzelf was begonnen als profeet. Voordat het zover was, had hij seks met een meisje van negen jaar. Als excuus voeren moslims aan dat hij al met haar getrouwd was toen zij net zes was. Zijn verdere bedoelingen werden al heel snel duidelijk toen hij begon met het overvallen en beroven van handelskaravanen. Het afslachten van grote groepen tegenstanders die niets met zijn geloofspraatjes te maken wilden hebben was een vervolg hierop. Ondertussen neukte hij zich te barsten.

Dat anderhalf miljard moslims een kankertumor in hun hoofd hebben bewijst wel het feit dat zij het de gewoonste zaak van de wereld vinden dat de historische smerige praatjes van de Arabische terroristische oorlogsmisdadiger Mohammed beschouwd worden als zijnde afkomstig van Allah persoonlijk. Waarmee bewezen is dat Allah als de knecht van de profeet slechts een vieze smerige weerzinwekkende sadist is die mensen die hem niet aanstaan voor eeuwig en altijd laat branden in een hels vuur waarin zij nooit dood zullen gaan. Het uitschreeuwen van de helse pijnen verschaft Allah zijn bestaansrecht in de miserabele deplorabele moslimwereld die ten dode is opgeschreven.

Want de Tijdgeest heeft nog altijd aan de kant van kennisbeschaving gestaan.

Moslims zijn het meest walgelijke ondeugende volk ter wereld. Tijd om hen allen uit te kotsen voordat we erin stikken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Moslims verlaten hun geloof met miljoenen

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef: Ik ben atheist en zelfs een ongeschoolde idioot kan begrijpen dat het christendom superieur is aan de tweedehands heidense Arabische nutteloze achterbakse zelfmoord voddenbaalreligie islam die door Allah verwaarloosd is als het afvalputje van onze moderne kennisbeschaving. Logisch, want de enige betekenis die islam aan zijn bestaan kan geven is het weerzinwekkende gedrag van doorgaans laag geschoolde godsdienstwaanzinnige domme mensen, waaronder – helaas – ook veel Marokkanen gerekend dienen te worden.
Ik ben ook een atheïst, zoals je wist. Als het zo zou zijn dat alle moslims zich tot het christendom zouden bekeren dan sluit ik het onderwerp religie meteen af en ga ik me ergens anders mee bezighouden. Ik ga zeker geen christendom kritische stukjes schrijven of zo.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Moslims verlaten hun geloof met miljoenen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef: Ik ben ook een atheïst, zoals je wist. Als het zo zou zijn dat alle moslims zich tot het christendom zouden bekeren dan sluit ik het onderwerp religie meteen af en ga ik me ergens anders mee bezighouden. Ik ga zeker geen christendom kritische stukjes schrijven of zo.
Je maakt een ernstige denkfout amice! Moslims nemen zeer zeker onderdelen van hun gebruiken mee. Dat is de reden dat het christendom zulke gewelddadige perioden heeft doorgemaakt. Door woeste heidense stammen zich te laten bekeren tot het christendom. Het ware christendom bestond uit een stelletje langharige softies die geen vlieg kwaad deden. Was dit maar zo gebleven. Nee! Ook het christendom dient met de reden en logica bestreden worden. Ach, laat maar zitten! Het is vechten met woorden tegen de bierkaai. De wereld bestaat voor 95% uit domme mensen. En dat zijn bijna allemaal gelovige mensen in God. Mocht iemand zeggen: "ik geloof in een almacht," dan zul je mij geen commentaar horen geven. Dat klinkt duizendmaal aantrekkelijker dan het door mensen in elkaar gefrutselde godsbegrip. En dat heeft dan weer te maken met mijn logische redenering dat er geen intelligentie kan bestaan zonder dat er intelligentie aan te pas is gekomen. Maar . . . over die intelligentie (almacht), daar weten we helemaal niks van. Vevelend en misschien ook wel jammer of beter van niet, dat ook nog.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moslims verlaten hun geloof met miljoenen

Bericht door Mahalingam »

Dat er geprobeerd wordt om te rondselen voor de jihad onder migranten is erg.
Nog erger is het dat er zending wordt bedreven in migrantenkampen op Lesbos.
'Hulpverleners wilden islamitische vluchtelingen bekeren in Grieks kamp'
Hulpverleners hebben de afgelopen maanden zeker twee keer 'bekeringsformulieren' uitgedeeld in Arabische versies van de Bijbel. Daarin werd asielzoekers gevraagd een verklaring te ondertekenen.

In de verklaring stond: 'Ik weet dat ik een zondaar ben (..) Ik vraag Jezus mijn zonden te vergeven en mij het eeuwige leven te schenken. Mijn wens is zijn woord te gehoorzamen en lief te hebben.'
http://www.volkskrant.nl/buitenland/-hu ... ~a4350312/
En wiens schuld is dat? Artsen zonder Grenzen een dergelijke NGO's.
Volgens de asielzoekers in kamp Moria werden de formulieren door vertegenwoordigers van Euro Relief, een Griekse liefdadigheidsinstelling, uitgedeeld. [...]
Euro Relief is de grootste hulporganisatie die actief is in kamp Moria. Nadat de EU afgelopen maart een akkoord met Turkije sloot over de aanpak van de vluchtelingencrisis, trokken andere hulporganisaties zich uit protest terug uit het kamp. Moria staat onder toezicht van het Griekse ministerie van Migratie, maar het dagelijks leven wordt begeleid door hulporganisaties.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12509
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Moslims verlaten hun geloof met miljoenen

Bericht door sjun »

Are Muslims Being Forced to Convert to Christianity? (David Wood)

Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Moslims verlaten hun geloof met miljoenen

Bericht door Pilgrim »

Steeds meer Arabieren keren zich af van de islam

Geplaatst op 1 juli 2019

Afbeelding

In de meeste Arabische landen neemt de religiositeit af. Maar de radicale minderheden bepalen (nog) de politieke en maatschappelijke lotgevallen.

Volgens prognoses zou de islam al rondom het jaar 2100 de grootste religie ter wereld zijn geworden. Derhalve duurt het namelijk nog maar ongeveer 80 jaar tot het christendom niet meer de grootste religieuze groep vormt. De belangrijkste redenen zijn het hoge geboortecijfer in de islamitische landen en de ook daar stijgende levensverwachting. Daar komen bekeerlingen bij en de omstandigheid dat men de religiegemeenschap niet mag verlaten zonder met de dood bedreigd te worden.

Maar wanneer je de resultaten van de peiling van de “Arab Barometer” in opdracht van BBC News mag geloven, kun je dat misschien zelfs relativeren. Want alleen al van 2013 tot eind 2018/begin 2019 steef het aantal mensen dat zichzelf “niet religieus” noemt. In cijfers: van 8% zes jaar geleden tot nu 13%. En: het zijn vooral de jongere Arabieren die de religie de rug toekeren. Dat zou effect kunnen hebben op de opvoeding van de volgende generaties.

Afbeelding

Mocht er in de komende decennia een golf van secularisering door de Arabische landen trekken, dan zou dit ook met enorme politieke en maatschappelijke omwentelingen gepaard kunnen gaan. Weliswaar kun je de islamitische samenlevingen niet gewoon met de christelijke vergelijken, maar een machtsverlies van de religieuze autoriteiten zou toch een begin voor een vrijere manier van leven zijn.

Ook de religieus gemotiveerde groepen extremisten zullen door zo´n ontwikkeling enorm worden verzwakt. De islamitische wereld mag weliswaar enerzijds behoorlijk repressief zijn, zodat nauwelijks iemand zich durft te “outen”, maar net zoals bij wereldse dictaturen zorgt de interne erosie op een bepaald moment voor een aardverschuiving.

Zelfs in het streng islamitische Iran komen steeds meer mensen tegen de strikte regels van het Moellah-regime op. Weliswaar zorgt de minderheid van de religieuze fanatiekelingen tot nu toe voor “recht en orde” – maar dat kan niet eeuwig duren. Gematigde hervormers hebben daar vooral in de steden veel steun.

Afgewacht moet worden hoe het geheel zich nog zal ontwikkelen. Maar de omstandigheid dat zelfs in islamitische landen steeds meer mensen zelf beginnen na te denken in plaats van zich hun leven door boeken te laten voorschrijven, geeft toch enige hoop.

Bron: www.contra-magazin.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2019/07/01 ... -de-islam/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslims verlaten hun geloof met miljoenen

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
Steeds meer Arabieren keren zich af van de islam
Ik ben niet zo positief. Die paar afvallige moslims zetten geen zode aan de dijk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12509
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Moslims verlaten hun geloof met miljoenen

Bericht door sjun »

BBC brengt vaker politiekcorrect fakenews. Kennelijk moeten de geesten rijp gemaakt worden voor alweer een Noord-Afrikaanse exodus richting Europa door een zalvend verhaaltje dat de invloed van islam af zou nemen waarbij dan allen en maren als gekunsteld bewijs worden opgevoerd. Opmerkelijk dan toch dat de gebieden waar deze mensen neerstrijken gestaag islamiseren met de daarbij meekomende onderwijsverdomming, afnemende aanspreekbaarheid, seksespecifieke discriminatie en oplopende verkrachtingsgevallen. En laten we de vervanging van de meer oorspronkelijke bevolking door ze er uit te fokken niet vergeten.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Moslims verlaten hun geloof met miljoenen

Bericht door Pilgrim »

sjun schreef:BBC brengt vaker politiekcorrect fakenews. Kennelijk moeten de geesten rijp gemaakt worden voor alweer een Noord-Afrikaanse exodus richting Europa door een zalvend verhaaltje dat de invloed van islam af zou nemen waarbij dan allen en maren als gekunsteld bewijs worden opgevoerd. ...
Die verhalen en geruchten over toenemende afvalligheid in de islamitische wereld zijn er al veel langer. Hier nog een artikel over dit fenomeen van Xander.
Islam geweld en haat drijft moslims massaal naar Jezus Christus

Posted on June 30, 2019

[...]

Een groeiend aantal moslims keert de ISLAM de rug toe en wordt christen. De reden: het geweld in naam van de ISLAM. Duane Miller, onderzoeker aan St. Mary’s University in het Amerikaanse San Antonio, zegt dat in de periode 1960-2010 10 miljoen Indonesische ex-moslims christen zijn geworden. Ook zouden wereldwijd 400.000 moslims zich tot het christendom hebben bekeerd in de nasleep van de aanslagen van 11 september 2001... Maar de jihad-ideologie houdt niet van overlopers. In Soedan en Jemen eist het wetboek van strafrecht de doodstraf voor het verlaten van de islam, in Mauritanië staat dat in de Grondwet, in Saoedi-Arabië en Iran geldt de doodstraf voor het verlaten van de islam krachtens de sharia. In landen als Egypte, Pakistan, Irak en Koeweit geldt geen wettelijk verbod maar is een afvallige vogelvrij. In zekere mate geldt dit laatste in alle overwegend islamitische landen, ook in Turkije. In sommige deelstaten van Maleisië worden openlijke islamverlaters veroordeeld tot een paar jaar heropvoedingskamp. In de fatwa die Imam Khomeini in 1989 uitvaardigde tegen Salman Rushdie werd benadrukt dat Rushdie afvallig was en dus ter dood gebracht mocht worden... De ISLAM is geen godsdienst, maar een verderfelijke politieke veroveringsideologie zoals het nazisme en stalinisme. Het is een denktank van terreur en geweld en mag niet worden vergeleken met de liefde en barmhartigheid van het Christendom...



https://zlj13051967.wordpress.com/2019/06/30/33333/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12509
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Moslims verlaten hun geloof met miljoenen

Bericht door sjun »

Opmerkelijk is dan weer dat bij zulke berichtgeving over geloofsafval nooit vermeld wordt dat het aantal aanhangers weer toeneemt door de gepraktiseerde strategie van de baarmoeder in combinatie met intimidatie, discriminatie en regelrechte terreur tegen wie het Mohammedanisme en haar voorschriften en plichtenleer bevraagt op haar merites alsmede door welbewuste of onnozele witwasserij van multiculturele helpertjes die door verkettering en belastering van wie kritiek levert op islam en wat daarbij meekomt in combinatie met misleiding van argelozen daaromtrent denken de eigen 'ruimdenkendheid' publiek uit te kunnen venten.

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moslims verlaten hun geloof met miljoenen

Bericht door Mahalingam »

Leo Kwarten (1957) is arabist en antropoloog. Als zelfstandig gevestigd adviseur werkt hij voor bedrijven die opereren in het Midden-Oosten. Daarnaast publiceert hij over politiek en religie in de regio.
Atheïsme wordt nergens in het Midden-Oosten geaccepteerd

Het Midden-Oosten seculariseert in hoog tempo. Toch is geloofsafval nog steeds een groot taboe. Je geloof mag flinterdun zijn, en misschien zelfs afwezig, zolang je dat maar voor je houdt, schrijft Leo Kwarten.

De chauffeur is een boomlange zwarte slanke Saudiër. Gracieus als een balletdanser loopt hij om de Rolls Royce heen en opent het portier voor me. Weldra zoeven we door Riyad. Terwijl ik wegzink in de crèmekleurige zachtlederen fauteuil glijdt buiten de futuristische architectuur van de hoofdstad van Saudi-Arabië aan me voorbij, feeëriek oplichtend in de nacht. Bij de Feisaliya Mall is het een drukte van belang. Uit een niet aflatende stroom taxi’s stappen voornamelijk zwartgeklede vrouwen met kinderen, nannies en druk telefonerende echtgenoten voor het beoefenen van de nationale hobby: shoppen.

Even later, bij Dunkin’ Donuts, waar jonge Saudiërs achter de ramen vrolijk snacken, chillen en twitteren, slaan we rechtsaf. De weg wordt onverhard en eindigt bij de opmerkelijk bescheiden villa van de eigenaar van de Rolls. Waakhonden slaan aan. Bengaalse bedienden snellen toe. Dan word ik welkom geheten door Faris, een politiek geëngageerde bankier. ‘We gaan vanavond lekker eten,’ glundert hij. ‘Ik heb een nieuwe Marokkaanse kokkin.’ Hij gaat me voor naar een prieel in zijn tuin. De hele avond zal er een bediende naast onze tafel staan voor het bijvullen van de glazen en het aanreiken van servetjes.

Faris’ familie is een oude bondgenoot van het Saudische koningshuis

Faris, een rondborstige gladgeschoren vijftiger, is geboren met een gouden lepel in de mond. Zijn familie is een oude bondgenoot van het Saudische koningshuis, wat wordt bekrachtigd door huwelijken over en weer. Er is altijd een ministerspost voor hen gereserveerd. ‘Er zijn neven van mij die een salaris krijgen zonder dat ze er iets voor hoeven te doen,’ zegt hij. ‘Ik vind dat helemaal niets.’ Faris wérkt daarentegen voor zijn geld. Die Rolls, zijn appartement in Londen en die bedienden zijn hem echt niet komen aanwaaien, hoor. À propos, een man van zijn statuur kan zich ook een afwijkende mening veroorloven.

Als de avond al een eind is gevorderd, zegt hij ineens: ‘Ik geloof niet in God. In Europa zouden jullie me een atheïst noemen.’ Faris houdt zijn mening binnenskamers. Niet alleen in Saudi-Arabië maar ook in Iran, Maleisië, Mauretanië, Brunei en veel Arabische landen staan in de praktijk zware straffen op geloofsafval. Toch zitten rechters vaak in hun maag met iemand die als afvallige uit de kast komt. Een Sudanese shariarechter vertelde me ooit dat hij weigerde om een man om die reden ter dood te veroordelen. ‘Ik stuurde hem naar een psychiatrische inrichting,’ zei hij. ‘Als je zoiets zegt, ben je niet goed bij je hoofd.’

Geloofsafval is taboe in snel seculariserende Midden-Oosten

Geloofsafval is taboe in het Midden-Oosten. Het woord secularist – ilmani in het Arabisch, iemand die de scheiding van religie en staat bepleit, is zelfs een scheldwoord. Het slachtoffer kan een aanklacht wegens smaad indienen. Andersom moet je trouwens ook uitkijken. Hamza Al-Mozeiny, een liberale columnist in Saudi-Arabië, ontving doodsbedreigingen nadat hij de president van de King Saud University in Riyad had bekritiseerd om zijn lange baard. ‘Is dit het gezicht van de moderne wetenschap?’ had hij geschreven. De rechter veroordeelde hem tot vier maanden cel, tweehonderd stokslagen en een schrijfverbod.

Toch seculariseert het Midden-Oosten in hoog tempo. Je ziet het in de straten van Bagdad, waar ’s nachts openlijk alcohol wordt gedronken. In de boekwinkels van de historische Mutanabbistraat kun je zelfs boeken over atheïsme kopen. Of in Riyad, waar het vrouwen inmiddels is toegestaan auto te rijden. De religieuze politie is van de straten gestuurd. Hun excessen, zoals in 2002 toen ze verhinderden dat meisjes uit hun brandende school konden worden gered omdat ze geen allesverhullende abaya’s droegen – vijftien doden waren het gevolg – zijn breed uitgemeten in de pers. Er zijn letterlijk scheuren ontstaan in de obligate zwarte vrouwenkleding. Sluiers verdwijnen, haarlokken, kleuren en make-up komen tevoorschijn.

Het is een stille revolutie. In Sudan werd in september 2020 de islamitische wetgeving na dertig jaar afgeschaft. In de VAE werden een maand later de islamitische wetten versoepeld. Alcoholrestricties zijn afgebouwd. Ongetrouwde stellen is het nu toegestaan seks te hebben: onvermijdelijk in een land dat zich profileert als een onvergetelijke vakantiebestemming. Openlijke homoseksualiteit en travestie zijn nog verboden. Maar de praktijk is weerbarstig. Ik was verbaasd toen ik bij het Jumeirah Beach Hotel in Dubai een groepje opgetutte Braziliaanse transseksuelen een feestje zag houden. De Emirati-gasten bleven er stoïcijns onder.

Ongelovig zijn wordt nergens in Midden-Oosten geaccepteerd


Maar ongelovig, zoals Faris zegt te zijn? Nee, dat wordt nergens in het Midden-Oosten geaccepteerd. Door geen enkele religieuze gemeenschap. Zo stak de leider van de Libanese Communistische Partij, George Hawi, niet onder stoelen of banken dat hij ongelovig was. Vooruit, in Libanon kun je je een dergelijke mening nog wel veroorloven en Hawi bereikte bij sommigen zelfs de status van nationale knuffel-atheïst. Maar daar had zijn familie geen boodschap aan. Toen Hawi op 21 juni 2005 om politieke redenen werd vermoord, vond zijn uitvaart plaats in een kerk, compleet met een mis en gebeden. Buiten hielden communisten met rood behuilde ogen borden omhoog waarop stond dat George een martelaar was.

In het Midden-Oosten mag je geloof flinterdun zijn, en misschien zelfs afwezig, zolang je dat maar voor je houdt. In 2018 was ik in Oman te gast op een bijeenkomst van de Baoums, een familie van politieke activisten uit Jemen. Het gesprek kwam op oma Baoum, een christelijke Ethiopische vrouw die naar Jemen was gekomen om te trouwen met opa. Ze was daarvoor moslima geworden, maar van harte was dat niet gegaan. Tijdens de begrafenis van haar man had ze snel even een kruis geslagen: voor de zekerheid. De hele familie Baoum barstte in lachen uit bij de herinnering en iedereen begon kruisen te slaan. Ze hielden van oma zoals ze was.

De ontmoeting met Faris loopt ten einde. Het is erg laat geworden, maar gelukkig staan de Rolls en zijn lange zwarte chauffeur klaar om me weer naar mijn hotel te rijden. ‘Leuk karretje,’ zeg ik bij ons afscheid. ‘Dank je wel,’ glimlacht Faris. ‘Bel me als je de volgende keer in Riyad bent.’ Als de Rolls optrekt, hoor ik hem nog zeggen: ‘Yahmik Allah, Leo, moge God je beschermen.’

Wacht even. Hij was toch een atheïst?
https://www.ewmagazine.nl/opinie/opinie ... rd-873762/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Moslims behoren tot de unieke mislukte primitieve mensensoort in de moderne tijd

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Een vies smerig plaatje over een van de bazen over het walgelijke religieuze stank verspreidende islamvirus zegt meer over het wel of wee van de Arabier dan welk artikel ook.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie