Freethinker.nl forum is schijn.

Is iemand voor arrogante kwast uitmaken een reden tot banning ?

ja, dat kun je niet maken.
5
20%
nee, dat moet kunnen, zo erg is dat niet.
20
80%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
jHenosch
Berichten: 65
Lid geworden op: za nov 11, 2006 12:43 am
Locatie: Al Kuds
Contacteer:

Freethinker.nl forum is schijn.

Bericht door jHenosch »

Na jaren posten was het deze heren opeens teveel op dat forum,

ze konden er niet meer tegen,

mijn ergste zonde was dat ik iemand voor arrogante kwast had uitgemaakt, omdat hij mij verweet geen kennis van zaken te hebben,

is dat een reden om een forumlid te bannen?

heeeel kinderachtig,


misschien zouden ze hun forumpje

freestinker.nl moeten noemen.


http://www.faithfreedom.org/forum/profi ... file&u=860
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Wie voor de vrijheid van meningsuiting is, moet daar ook consequent in zijn. Maar je bent hier van harte welkom..
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Ook welkom! Ik heb mijn arrogante kwast even in de verdunner gezet, gewoon voor het geval dat! 8)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Als dat echt het enige is dan hadden ze je gewoon een waarschuwing moeten geven.

Heb je een link naar de discussie, jHenosch?

Zeg, jij post toch ook op het internationale forum? Leuk dat je ons komt opzoeken.
Gebruikersavatar
jHenosch
Berichten: 65
Lid geworden op: za nov 11, 2006 12:43 am
Locatie: Al Kuds
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Polleke schreef:Ook welkom! Ik heb mijn arrogante kwast even in de verdunner gezet, gewoon voor het geval dat! 8)
Heel verstandig, when jH is around, Polleke.
Gebruikersavatar
jHenosch
Berichten: 65
Lid geworden op: za nov 11, 2006 12:43 am
Locatie: Al Kuds
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Linda Danvers schreef:Als dat echt het enige is dan hadden ze je gewoon een waarschuwing moeten geven.

Heb je een link naar de discussie, jHenosch?

Zeg, jij post toch ook op het internationale forum? Leuk dat je ons komt opzoeken.
Ik weet echt niet wat ik verkeerd gedaan heb,

het enige is dat ik ze vaak een beetje vastzet zoals je een fundamenteel gelovige ook kunt vastzetten,

overtuigde atheisten zijn niet anders dan dat.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

jHenosch schreef:
Polleke schreef:Ook welkom! Ik heb mijn arrogante kwast even in de verdunner gezet, gewoon voor het geval dat! 8)
Heel verstandig, when jH is around, Polleke.
Zo is dat! Er is niks erger dan valse bescheidenheid!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Vergeten te zeggen, maar je moet nooit spugen op waar je vandaan komt.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
jHenosch
Berichten: 65
Lid geworden op: za nov 11, 2006 12:43 am
Locatie: Al Kuds
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Lodewijk Nasser schreef:Vergeten te zeggen, maar je moet nooit spugen op waar je vandaan komt.
tenzij het dictatuur is waar je vandaan komt,

ik ben niet zo'n vluchteling die wegvlucht uit zijn dictatoriale vaderland,
om hier op zijn nieuwe vrije vaderland te gaan zitten vitten, cq nog erger.

om het hier ook Al Quds** te gaan zitten maken !

nee, zo ben ik niet getrouwd,

eerder zou ik er aan werken om mijn eigen vaderland democratisch en vrij te maken, zoals veel gevluchte Irakezen en Afganen dat ook doen, met gevaar voor eigen leven, zelfs hier.





**hoewel het ook weer een gerespecteerde universiteit is.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Welkom JHenosch (betekent die naam iets ?)

"arrogante kwast" lijkt me ook geen reden voor banning.
(Op zich discussiert het misschien wel makkelijker als je tegendebater niet daarvoor uitmaakt. )
De boom herken je aan zijn vruchten
Gebruikersavatar
jHenosch
Berichten: 65
Lid geworden op: za nov 11, 2006 12:43 am
Locatie: Al Kuds
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

gideong schreef:Welkom JHenosch (betekent die naam iets ?)

"arrogante kwast" lijkt me ook geen reden voor banning.
(Op zich discussiert het misschien wel makkelijker als je tegendebater niet daarvoor uitmaakt. )
dat heb ik 1 keer gedaan, toen men mij verweet geen kennis van zaken te hebben, en dat hebben ze meteen tot aanleiding genomen,

verder kan ik wel irritant zijn in m'n argumentatie, maar daar moet je als freethinker toch tegen kunnen lijkt me.


het grappige is dat ik vanmorgen bij een vriend moest kijken (dus ik heb zelfs een ipban kun je nagaan) hoe ik daar nu te boek sta, nergens kun je zien dat ik gebanned ben, de lafbekken.

wellicht dat iemand daar eens iets van kan zeggen, want de naam freethinker dekt de lading echt niet.

wel is het zo dat ik hen als fundamentalistische atheisten steeds weer wees op de overeenkomst met fundamentalistische gelovigen, dat ze niet zo leuk vonden, als freethinkers.



en de naam jHenosch is een samenstelling van Henoch en Johannes, twee personen die in het NT gelinkt lijken te zijn.



linke soep dus.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Die site lijkt trouwens wel op de onze. Toch vielen mij de inhoudelijke discussies wel wat tegen.

Hier zijn de discussies toch wat van een hoger niveau. Dat komt wellicht omdat wij enkele zwaargewichten hebben.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Re: Freethinker.nl forum is schijn.

Bericht door Kafir »

jHenosch schreef: mijn ergste zonde was dat ik iemand voor arrogante kwast had uitgemaakt, omdat hij mij verweet geen kennis van zaken te hebben,

is dat een reden om een forumlid te bannen?

heeeel kinderachtig,
Foei jHenosch! Je moet wel even het hele verhaal vertellen.
Je bent daar herhaaldelijk off-topic gegaan, en na meerdere waarschuwingen ging je gewoon door.
Toen een moderator een bericht verwijderd had, omdat het volkomen off topic was, schold je de administrator uit voor 'Ahmedinneyad'. Daarna heeft de betreffende admin je nog een kans gegeven om je excuses aan te bieden, en dat heb je niet gedaan. En toen je vervolgens óók nog iemand voor arrogante kwast uitschold, was de maat vol, en heeft de andere admin jou geband. (en de ban was aanvankelijk ook nog maar tijdelijk, maar je besloot om stiekum onder een andere naam te registreren)
Beetje goedkoop van je om op deze manier je 'gelijk' te halen.

Vriendelijke groet.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Ik vind het freethinker forum kwalitatief minder dat dit forum. Maar dat is geheel mijn smaak.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Linda Danvers schreef:Als dat echt het enige is dan hadden ze je gewoon een waarschuwing moeten geven.

Heb je een link naar de discussie, jHenosch?
Meerdere waarschuwingen achter elkaar: http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=2517
en daarna de moderatoren uitschelden voor 'dictator' en 'ahmeddineyad'.
op deze link is ook te zien dat 'die lafbekken', zoals jHenosch ze noemt, wel degelijk melding hebben gemaakt van de ban.
jHenosch schreef: het enige is dat ik ze vaak een beetje vastzet zoals je een fundamenteel gelovige ook kunt vastzetten

Goh, jHenosch. Misschien kun je daar ook nog even wat voorbeelden van geven.

Vriendelijke groet, Ahmeddineyadkafir :wink:
Laatst gewijzigd door Kafir op do nov 16, 2006 11:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Lodewijk Nasser schreef:Ik vind het freethinker forum kwalitatief minder dat dit forum. Maar dat is geheel mijn smaak.
Wel, dat is niet echt het topic hier, lijkt me.
Maar goed, het zijn verschillende forums. Kun je niet vergelijken. Ik vind beide fora goed, op hun eigen terreinen.

Vriendelijke groet.
Gebruikersavatar
jHenosch
Berichten: 65
Lid geworden op: za nov 11, 2006 12:43 am
Locatie: Al Kuds
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Kafir schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Ik vind het freethinker forum kwalitatief minder dat dit forum. Maar dat is geheel mijn smaak.
Wel, dat is niet echt het topic hier, lijkt me.
Maar goed, het zijn verschillende forums. Kun je niet vergelijken. Ik vind beide fora goed, op hun eigen terreinen.

Vriendelijke groet.
die schurk, inderdaad die Devious durft hier ook nog reclame te maken voor die schijnheilige site.

want freethinker doe je zonder mensen zomaar even te wippen zonder geldige reden.
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

jHenosch schreef: die schurk, inderdaad die Devious durft hier ook nog reclame te maken voor die schijnheilige site.
No further questions your honour! :)

Vriendelijke groet.
Ps. Je overtreed hier ook al de regels jHenosch (uit het reglement: Krachttermen en scheldwoorden kunnen beter vermeden worden. :wink: )
Laatst gewijzigd door Kafir op vr nov 17, 2006 1:12 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jHenosch
Berichten: 65
Lid geworden op: za nov 11, 2006 12:43 am
Locatie: Al Kuds
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Kafir schreef:
jHenosch schreef:die schurk, inderdaad die Devious durft hier ook nog reclame te maken voor die schijnheilige site.
No further questions your honour! :)

Vriendelijke groet.
noem de echte reden waarom ik geband ben, zou ik zeggen Mr Devious alias Kafir.
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

jHenosch schreef:noem de echte reden waarom ik geband ben, zou ik zeggen Mr Devious alias Kafir.
Of ik Devious ben, laat ik even buiten beschouwing, maar de reden van jouw ban ligt in de meerdere overtredingen die je hebt begaan. Heb ik op de vorige pagina reeds uitgelegd, maar vooruit, nog een keer.
Meerdere waarschuwingen achter elkaar: http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=2517
en daarna de moderatoren uitschelden voor 'dictator' en 'ahmeddineyad'.
Vervolgens niet je excuses aanbieden, en vrolijk doorgaan met het schelden tegen andere forumgebruikers.
Ik vind dat je gewoon flink moet zijn, en toegeven dat je fout zat, en niet hier zielig lopen te doen en maar een tiende van het hele verhaal vertellen.

Een vriendelijke groet.
Laatst gewijzigd door Kafir op vr nov 17, 2006 12:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

jHenosch schreef:
Kafir schreef:
jHenosch schreef:die schurk, inderdaad die Devious durft hier ook nog reclame te maken voor die schijnheilige site.
No further questions your honour! :)

Vriendelijke groet.
noem de echte reden waarom ik geband ben, zou ik zeggen Mr Devious alias Kafir.
Ja, doe dat eens! Nu ben ik ook nieuwsgierig geworden! Wat voor verschrikkelijke taferelen hebben zich daar afgespeeld? Zonder verdere opgave van redenen is het gewoon censuur, een doodzonde voor freethinker.nl!Je hebt toch geen respectfilter van Anja Meulenbelt gekocht? :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Aan alle anderen.
Ik vind het vervelend dat ik op dit forum, het beleid van een ander forum zit te verantwoorden. Mijn excuses daarvoor. Ik moet deze aanteigingen aanvechten.

Een vriendelijke groet.
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Polleke, ik heb het al uitgelegd. Bekijk gewoon de link http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=2517
Op het Freethinker Forum is nog bijna nooit iemand geband. Wie daar geband wordt heeft het heel bont gemaakt.

Vriendelijke groet.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

ALLAH BESTAAT NIET!

Telkens wanneer fundamentalisten in de naam van Allah ongelovigen onthoofden, afvalligen stenigen, en telkens wanneer hysterische ayatollahs, extremistische imams en andere pleitbezorgers van dit barbarisme, vanuit hun moskeeën fatwa’s uitroepen tegen de ongelovigen die het wagen om de Islam te bespotten of te bekritiseren, vraag ik mij af: ‘wat is de oorzaak van al die redeloze agressie en haat?’ Volgens velen ligt de oorzaak van deze haat bij columnisten, tekenaars van spotprenten, rechtse politici en andere critici van de Islam. Ik betwijfel dit ten zeerste, en vermoed dat er een veel belangrijkere oorzaak aan ten grondslag ligt.

Bijna dagelijks worden veel gelovigen geconfronteerd met harde feiten, die het bestaan van Allah uiterst twijfelachtig maken. Dagelijks lijden miljoenen mensen honger, en vaak worden gebieden waar veel moslims wonen getroffen door aardbevingen, epidemieën en orkanen, en Allah doet niets. Allah doet niets zichtbaars om Zijn volgelingen te helpen, zelfs niet wanneer het gestamp van de Amerikaanse en Israëlische soldatenlaarzen door hun straten weerklinkt, of zware tanks en bulldozers de muren van hun huizen en moskeeën op de grondvesten doen schudden wanneer deze de islamitische steden komen binnenrollen. Miljoenen moslims zijn in oorlog. Niet alleen met christenen, heidenen en joden, maar ook met elkaar. Allah lijkt niet in staat te zijn om Zijn onderdanen te inspireren tot vreedzaam gedrag, al was het alleen maar om vrede en saamhorigheid binnen de eigen gelederen te behouden. Weinig gelovigen zullen het toegeven, maar ik denk dat de flegmatische aard van het ‘Opperwezen’, Zijn zwijgzaamheid en passiviteit, en de genadeloze willekeur waarmee gelovigen én ongelovigen worden ‘bestraft’ en ‘beloond’ door de grillen der natuur, vele gelovigen ernstige hoofdbrekens bezorgen.
Het is een bekend gegeven dat innerlijke spanningen hoog kunnen oplopen wanneer overtuigingen botsen met de harde dagelijkse realiteit, of met de meningen van anderen. Dergelijke gemoedstoestanden staan in de psychologie bekend onder de term ‘cognitieve dissonantie.’ Des te meer belang men hecht aan een overtuiging, des te onaangenamer voelt men zich wanneer men geconfronteerd wordt met bewijsmateriaal, feiten en meningen die met de overtuiging in conflict zijn. Cognitieve dissonantie kan gereduceerd worden door de bestaande overtuiging aan te passen, of door een geheel nieuwe overtuiging aan te nemen. Voor de dogmatische fundamentalist is dit geen optie. Hij zal koste wat kost zijn dierbare overtuiging in stand trachten te houden.
Sommige dogmatici kiezen ervoor om zich volledig af te sluiten van de buitenwereld. Dit is geen effectieve strategie, want voor de dagelijkse realiteit kan men niet weglopen, en in dit hoogtechnologische tijdperk is het bijna onmogelijk om compleet gevrijwaard te zijn van de opvattingen van anderen. Daarom leggen fundamentalisten vaak een obsessieve bekeringsdrang aan de dag. Omdat het aanpassen of opgeven van de geliefde overtuiging niet tot de mogelijkheden behoord, probeert men de tegenstrijdigheid tussen de eigen opvatting en die van de ander te verminderen, door de ander te bekeren. Maar dit zal bij de fundamentalist slechts uitlopen op een eindeloze herhaling van teleurstellingen, want keer op keer zal hij geconfronteerd worden met mensen die weigeren om de Islam te omarmen, mensen die de Islam bekritiseren, en mensen die de Islam vaarwel zeggen.
Daarom rest de fundamentalist nog maar één mogelijkheid om de dissonantie op te heffen: het toepassen van psychisch of fysiek geweld. Bedreig de ongelovigen en afvalligen met eeuwige marteling en pijn in het hiernamaals, behandel hen als tweederangsburgers en laat ze belastingen betalen, en als ze hier niet mee akkoord gaan, sluit ze dan op of breng ze ter dood. Dat is de dagelijkse praktijk in Islamitische landen. Er is vrijwel geen Islamitisch land op de wereld waar mensen openlijk hun twijfel omtrent het bestaan van Allah mogen uitspreken zonder voor hun leven te moeten vrezen. En zelfs in niet-Islamitische landen moet de ongelovige zich gedeisd houden. Als hij zich te luid uitspreekt roepen pleitbezorgers van het bijgeloof fatwa’s over hem uit, of zetten geldprijzen op zijn hoofd.

Triest is de geestesgesteldheid van de fundamentalist die kiest voor dit gewelddadige pad. Hij beseft niet dat hij de slaaf is van zijn emotionele gehechtheid aan een achterhaald geloof. Hij beseft niet dat hij zich in een neerwaartse spiraal bevindt, want door zijn geloof met geweld aan anderen op te dringen en door afvalligen te vervolgen, maakt hij zijn standpunt des te ongeloofwaardiger, en de dissonantie zal alleen maar vermeerderen. Hij verschilt niet van de alcoholverslaafde die het leven niet aan kan, naar de fles grijpt, en tijdens de schaarse momenten dat hij nuchter is, merkt dat zijn problemen alleen maar groter zijn geworden. En zoals de alcoholist steeds meer gaat drinken, zo zal de gewelddadige fundamentalist steeds waanzinniger en ongeloofwaardiger worden. Een God die jihadstrijders nodig heeft om Zijn vijanden te vernietigen, komt namelijk niet geloofwaardig over, en een God die beulen nodig heeft om mensen aan zich te binden, kan door een intelligent mens niet serieus genomen worden. Niet de ongelóvige is de grootste vijand van de Islam, maar de imams en terroristen die hem bedreigen, vervolgen en vermoorden. Het onthoofde lichaam van de ongelovige, en de striemen op de rug van de afvallige vormen het bewijs, en de jihadstrijder met het zwaard en de beul met zijn knoet zijn degenen die het bewijs leveren, althans, dat is mijn stelligste overtuiging: Allah bestaat niet!

---------------------------------------------

Devious of niet, ik vond er wel een goede post in de sectie Columns. Nu is het even wachten op de column van de heer JHenosch! 8)
Gebruikersavatar
jHenosch
Berichten: 65
Lid geworden op: za nov 11, 2006 12:43 am
Locatie: Al Kuds
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

het lummelige is dat ik het niet eens kan lezen, omdat ik zelfs een ipban heb,

nou vraag ik je, wat heb ik misdaan, ik moet me toch kunnen verdedigen in deze vrije wereld,

bedankt voor het informatieve stukje over de islam polleke,

fundamentalistische atheisten kunnen kennelijk net zo gevaarlijk zijn.
Plaats reactie