Moeder Teresa heilig verklaard

mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door mercator »

Elke Vlaamse gemeente heeft zijn kandidaat-heilige. In Temse hebben we de zalige Priester Poppe uit begin 20ste eeuw. Die liet zich speciaal zonder verdoving opereren om het lijden van Jezus te kunnen voelen.
Hij lag met alles en iedereen overhoop maar ook dat was opzettelijk. Hij dreef zijn superieuren, medebroeders en parochianen tot wanhoop door zijn slecht karakter.
Op een dag vond een van zijn kloostergenoten hem wanhopig snikkend in zijn cel en vroeg Poppe wat er aan de hand was. Die antwoordde ik ben bang dat ik geen vijanden meer heb !!!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door Dhana »

mercator schreef:Elke Vlaamse gemeente heeft zijn kandidaat-heilige. In Temse hebben we de zalige Priester Poppe uit begin 20ste eeuw. Die liet zich speciaal zonder verdoving opereren om het lijden van Jezus te kunnen voelen.
Hij lag met alles en iedereen overhoop maar ook dat was opzettelijk. Hij dreef zijn superieuren, medebroeders en parochianen tot wanhoop door zijn slecht karakter.
Op een dag vond een van zijn kloostergenoten hem wanhopig snikkend in zijn cel en vroeg Poppe wat er aan de hand was. Die antwoordde ik ben bang dat ik geen vijanden meer heb !!!
Dat laatste zou ik nou zo graag eens uit de mond van de laatste moslim horen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door Scarlatti »

Dhana schreef:
mercator schreef:Elke Vlaamse gemeente heeft zijn kandidaat-heilige. In Temse hebben we de zalige Priester Poppe uit begin 20ste eeuw. Die liet zich speciaal zonder verdoving opereren om het lijden van Jezus te kunnen voelen.
Hij lag met alles en iedereen overhoop maar ook dat was opzettelijk. Hij dreef zijn superieuren, medebroeders en parochianen tot wanhoop door zijn slecht karakter.
Op een dag vond een van zijn kloostergenoten hem wanhopig snikkend in zijn cel en vroeg Poppe wat er aan de hand was. Die antwoordde ik ben bang dat ik geen vijanden meer heb !!!
Dat laatste zou ik nou zo graag eens uit de mond van de laatste moslim horen.

dat is nou weer jàmmer Dhana, jij wenst t onmogelijke....
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door Ariel »

Moeder Teresa wordt heilig verklaard, op zich zelf al belachelijk, maar het wordt nog leuker. Dank zij de religie van Vrede die met een I begint is de tewaterlading van moeder Teresa een complete soap geworden. In Rome onderzoekt men het riool op bommen. Waarschijnlijk is zelfs de paus er niet zeker van of de religie van vrede die met een I begint, en de aanhangers van die religie, moeder Teresa leuk vinden , en haar tewaterlating willen vieren met een bommetje of twee.

En verder komen er wel dertien regeringsleiders, en die kan je ook niet als plofkip laten gebruiken.

Feest in Rome dus. Om deze dame. Afbeelding
DE beroemde katholieke non Moeder Teresa wordt zondag heilig verklaard in Rome. Honderdduizend bezoekers hebben kaarten voor het evenement, en de beveiliging is sterk aangescherpt.

De Italiaanse autoriteiten hebben volgens mediaberichten de riolen van Rome op bommen gecontroleerd en extra beveiligingsmaatregelen genomen. Antiterreurteams zijn op de been en de Sint-Pietersbasiliek is alleen via drie extra beveiligde ingangen te bereiken.

Ook heeft de luchtmacht een vliegverbod afgekondigd tussen 8.00 en 19.00 uur boven het gebied rond het Sint-Pietersplein. Het vliegverbod wordt onder meer ingelast uit angst dat drones of vliegtuigen een bom laten ontploffen.

Dertien regeringsleiders zullen zich bij de tienduizenden pelgrims voegen en zo’n zeshonderd journalisten zijn in Rome voor de gebeurtenis. Om het publiek bescherming te bieden zullen er ook scherpschutters aanwezig zijn op de daken van bepaalde gebouwen.

Niet alleen wordt Europa bedreigd door ‘lone wolf’-terroristen, maar Rome werd ook als specifiek doelwit genoemd. In augustus bracht terreurgroep Islamitische Staat een videobericht uit, waarin het dreigt met een aanslag op Rome. De terroristische organisatie heeft vaker beloofd ‘Rome te veroveren’.


Nicolo D’Angelo, de politiechef van het Romeinse korps, zegt dan ook dat het Colosseum bijvoorbeeld al twee weken onder extra beveiliging staat. Rome wordt gezien als risicoplek omdat het een grote, Europese stad is, maar ook omdat er veel religieuze monumenten en gebouwen staan: de Joodse en christelijke cultuur worden door islamitische extremisten vaak doelgericht aangevallen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door Zwartmeer »

Ik kan de heiligverklaring van Van Moeder Teresa wel begrijpen. Er gaat toch wel een positief effect van haar uit. Ik heb dat zelf ervaren! Ik zat een keer op een feestje de een na de ander te drinken maar het alcohol-defect waar ik naar zocht wou maar niet komen. Het was net alsof ik water zat te drinken. Toen zette iemand de tv aan op een zender waar een item over moeder Theresa was, en ineens kwam het door mij fel begeerde alcohol effect over me! Werd het toch nog gezellig! Aan het eind van de avond kon ik zelfs niet meer op mijn benen staan! Op weg naar huis ben ik van een brug gekletterd en heb zo'n beetje gebroken wat gebroken kon worden en ik heb een half jaar in coma gelegen. Dit laatste door een narcose fout. Ook hier herken ik de hand van Moeder Theresa in. Het had immers veel erger kunnen aflopen!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door Scarlatti »

Je bent geweldig Zwartmeer, toen ik begon te lezen was ik héél even bang dat je het meende :roll:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef:Ik kan de heiligverklaring van Van Moeder Teresa wel begrijpen. Er gaat toch wel een positief effect van haar uit. Ik heb dat zelf ervaren! Ik zat een keer op een feestje de een na de ander te drinken maar het alcohol-defect waar ik naar zocht wou maar niet komen. Het was net alsof ik water zat te drinken. Toen zette iemand de tv aan op een zender waar een item over moeder Theresa was, en ineens kwam het door mij fel begeerde alcohol effect over me! Werd het toch nog gezellig! Aan het eind van de avond kon ik zelfs niet meer op mijn benen staan! Op weg naar huis ben ik van een brug gekletterd en heb zo'n beetje gebroken wat gebroken kon worden en ik heb een half jaar in coma gelegen. Dit laatste door een narcose fout. Ook hier herken ik de hand van Moeder Theresa in. Het had immers veel erger kunnen aflopen!
Duidelijk overgekomen boodschap met een verklarende achtergrond. Jammer alleen dat niet een gelovige katholiek hier een boodschap aan heeft. Wie eenmaal lid is van het genootschap van Godsdienstwaanzin zal ten enenmale zijn contributie terug willen verdienen. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door Zwartmeer »

Scarlatti schreef:Je bent geweldig Zwartmeer, toen ik begon te lezen was ik héél even bang dat je het meende :roll:
Moeder Theresa ontmaskerde mij voor jouw!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door Scarlatti »

:vhappy;
Zwartmeer schreef:
Scarlatti schreef:Je bent geweldig Zwartmeer, toen ik begon te lezen was ik héél even bang dat je het meende :roll:
Moeder Theresa ontmaskerde mij voor jouw!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door mercator »

Moeder Theresa was eenzelfde soort hyper-egoïstische Gutmensch zoals de lui van Artsen Zonder Grenzen nu. Helemaal opgeblazen van hun eigen morele superioriteit. Wat moest die in Indië gaan doen trouwens, waren er in haar eigen straatarme en Islamitische Albanië niet genoeg dompelaars?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door Manon »

Blijkbaar was het eerder een psychopate die plezier schepte in het lijden van anderen.

http://www.patheos.com/blogs/progressiv ... -no-saint/
Sadistic Religious Fanatic: Mother Teresa Was No Saint
September 2, 2016 by Michael Stone 501 Comments
Mother Teresa was a moral monster, a sadistic religious fanatic guilty of medical malpractice.
This Sunday, Pope Francis will canonize Mother Teresa as a saint, one of the highest honors in the Roman Catholic Church. Tens of thousands of people are expected to fill St. Peter’s Square at the Vatican to honor a woman who supposedly lived her life dedicated to the poorest of the poor.
However, Mother Teresa was no saint, she was instead a moral monster, a sadistic religious fanatic who took pleasure in the suffering of others, and denied appropriate medical care to the sick and dying.
Yet the Catholic propaganda machine, eager for good publicity and the opportunity to hustle the gullible, continues to promote the soon to be saint while ignoring evidence of her moral incompetence.
Teresa was anything but a saint. The nun may have been generous with her prayers, but she was miserly with her foundation’s millions when it came to alleviating the suffering of the sick and the poor.
The celebrated nun had 517 missions in 100 countries at the time of her death. Yet despite plenty of funds, the majority of patients were not cared for properly, many being left to suffer and die without appropriate medical care or pain medication.
Indeed, conditions in the the Missionaries of Charity’s hospices were deplorable. In fact, Teresa refused to introduce the most basic methods of hygiene, even going so far as to reuse needles without sterilization.
According to one study, doctors observed a significant lack of hygiene, even unfit conditions and a shortage of actual care, food and painkillers. They say that the problem was not a lack of funds because the Order of the Missionaries of Charity successfully raised hundreds of millions of dollars.
Perhaps worse that the medical malpractice, was Teresa’s perverse and sadistic ability to take pleasure in the suffering of others. The fact is, Teresa believed that suffering – even when caused by poverty, medical problems, or starvation – was a gift from God.
“I think it is very beautiful for the poor to accept their lot, to share it with the passion of Christ. I think the world is being much helped by the suffering of the poor people.”
– Mother Teresa
Yet despite serious questions about Teresa’s character, motivation, and methods, the Vatican, enabled by a gullible and willing mainstream media, has engaged in a well orchestrated public relations campaign to manufacture a Catholic hero.
The late, great Christopher Hitchens was one of the first to raise questions about the authenticity of claims made by the Roman Catholic Church promoting Mother Teresa. The following is an excerpt from Hitchens’ excellent critique, The Missionary Position: Mother Teresa in Theory and Practice:
Mother Teresa was not a friend of the poor. She was a friend of poverty. She said that suffering was a gift from God. She spent her life opposing the only known cure for poverty, which is the empowerment of women and the emancipation of them from a livestock version of compulsory reproduction.

Many more people are poor and sick because of the life of Mother Teresa: Even more will be poor and sick if her example is followed. She was a fanatic, a fundamentalist, and a fraud, and a church that officially protects those who violate the innocent has given us another clear sign of where it truly stands on moral and ethical questions.
Hitchens was correct to call out the “profane marriage between tawdry media hype and medieval superstition” that is the myth of Mother Teresa, a media superstar who was in the end a fanatic, a fundamentalist, and a fraud.
Since Hitchen’s ground breaking work on the myth of Mother Teresa, other researchers have confirmed Hitchens’ findings, including Dr. Aroup Chatterjee, a London-based physician, and author of “Mother Teresa: The Untold Story,” which gives extensive evidence that the Missionaries of Charity ran inadequate facilities and often offered little comfort to those it was trying to help.
Dr. Chatterjee said he found a “cult of suffering” in homes run by Mother Teresa’s organization, with children tied to beds and little to comfort dying patients but aspirin.
In addition, Dr. Chatterjee confirms Teresa allowed practices like the reuse of hypodermic needles and tolerating primitive facilities that required patients to defecate in front of one another.
Yet when it came to her own death, Teresa refused to be treated in one of her own unsanitary facilities that glorified and promoted the suffering and pain of others. Researchers said that when it came to her own treatment, “she received it in a modern American hospital.” Apparently for Teresa suffering was beautiful only if it was someone else doing the suffering.
However, despite the facts, despite the hypocrisy, despite the cruelty, and despite the sadism, Mother Teresa will be made a saint, demonstrating once again that the Roman Catholic Church is a morally bankrupt institution bereft of both intellectual and ethical authority.
Bottom line: Mother Teresa was no saint, instead she was a moral monster, and a sadistic religious fanatic.
For more see Hitchens’ expose – The Missionary Position: Mother Teresa in Theory and Practice, and watch the video below –
- See more at: http://www.patheos.com/blogs/progressiv ... WlTdB.dpuf
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door mercator »

Waarom niet, de terrorist Arafat heeft ook de Nobelprijs voor de Vrede gekregen en Merkel de Moeder der Moslims heeft ook een of andere EU prijs gekregen voor bewezen diensten.
t Is maar een kwestie van tijd voordat Hans van de Mortel heilig verklaard wordt nog bij leven en welzijn, dat zou hem wel passen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door Ariel »

Manon schreef:Blijkbaar was het eerder een psychopate die plezier schepte in het lijden van anderen.
En een ieder die nu op dat plein staat te bidden voor moeder teresa verdiend een flinke langdurige donderbui op hun schijnheilige hoofden.

Maar helaas. Het is daar op dit moment 31 graden en zonnig.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door Manon »

Hier nog eentje:

https://missionariesofcharity.wordpress ... er-teresa/
CALCUTTA WILL TAKE A CENTURY TO RECOVER FROM MOTHER TERESA.
If Mother Teresa, to be canonised at the Vatican on September 4, is to be named a patron saint of anything it should be for “misinformation”. In the last 20 years of her life, truth became an unknown entity to her. The media aided and abetted her lack of integrity and in a way she cannot be blamed for believing in her own lies.

Intellect was not her strong point and, for someone like her, to be surrounded by hordes of sycophants who were telling her if she said black was white then that had to be true, it became intoxicating. The media did spread the megayth about her, but she herself was the source.
Spoiler! :
She repeatedly told the world she went around the city 24×7 “picking up” destitute from its squalid “gutters” (she did not), that she fed up to 9,000 in her soup kitchens (she did not), she never refused a helpless child (she did as a rule), that the dying destitute in her so­called home for the dying Nirmal Hriday died a “beautiful death” (they were treated harshly and often died a miserable, painful death).
Mother Teresa was an ultimate politician who worked on behalf of the Vatican. No, she was not an “agent” as that would be conspiratorial. She did not have to do much subterfuge or skulduggery in India itself, as Indians, particularly the media, were in awe of her and connived with her.

When she said in her Nobel speech that she created 61,237 fewer children from (slum) couples abstaining from sex, no one challenged her on her bogus and fantastic figure; neither did they ask her how at the height of the Cold War abortion could be the “greatest destroyer of peace” (said a thousand times, including in her Nobel speech).
I do not blame world media as much as I blame Indian and particularly Kolkata media. Here she was, a jet­setting celebrity ­­ although appended with the epithet “of Calcutta” ­spending six to nine months in a year in Europe and the US, making strange claims about her work and about the disgusting state of the city, but never to be seen in the city’s disasters ­­ major or minor.

Why was she not asked why she re-used needles on her residents in Nirmal Hriday (it was official policy) when she herself received the finest care in the world’s best hospitals?

Even after her death, the Indian fear of blue­bordered saris continues. On August 1, 2005, UK TV showed a child tied to a cot overnight in her orphanage ­­ one Kolkata newspaper grudgingly reported the matter with lots of “alleged”. During her lifetime, even that would be unthinkable. She was white, she hobnobbed with President Ronald Reagan (they were closest of buddies), and oh yes, she had the Nobel ­­ so she had to be divine.

Did no one know that she hobnobbed with the Duvaliers of Haiti whose brutality was unsurpassed (whose opponents were often cut up and fed to dogs)? No one in India wanted to know. For the Western media, she was a metaphor, a set­piece, a stratospheric certainty of image in an uncertain and changing world. Conversely, Kolkata was the opposite metaphor of absolute degradation where “foetuses are given to dogs to eat” (as remarked by her “other self” Francis Goree).

It was beyond the West’s interest, energy or remit to robustly challenge these wrong stereotypes. But did Indian journalists not know that her main bank was the Vatican Bank, a dark cavern of corruption, intrigue and murder? Before she died, it was well known that she had accepted millions from Charles Keating, the notorious American swindler, but no one in India cared.

Bengalis showed some rare guts when she was beatified through a “miracle” in 2003. Doctors, and even the then Health Minister, made statements that Monica Besra was cured by prolonged treatment, and not by an aluminium medal. Even Besra herself periodically said her cure was not a miracle. But the Vatican treated Indian opinion with the contempt it always has and proceeded with canonisation.

But what is so great about Catholic saints? People should realise a Catholic saint does not have to be saintly or nice in the secular sense, but has to be pure to Catholic dogma, especially on contraception and abortion. Jose Maria Escriva, a Fascist, is a Catholic saint; another Fascist, Cardinal Stepinac, is a “blessed”. “Saint” John Paul II actively shielded the prolific paedophile and criminal Marcial Maciel over many years. Mother Teresa also wrote a letter of support for a convicted paedophile priest Donald McGuire, asking people to overlook his “imprudence”.

If one looks around Mother Teresa’s homes in Kolkata today, one would find many of them acceptable. But one must not forget that this comes after 25 years of campaigning by me, and also persistent global criticism from Hemley Gonzalez, the American former volunteer who in 2008 was so utterly disgusted by what he saw that he founded the Stop the Missionaries of Charity movement and founded his own Responsible Charity. Moreover, in the last six months the order has spruced up a great deal, preparing for the canonisation on Sunday.

And yet, like obliging picaninnies, the Indian government is dutifully sending a delegation to the black­magic ceremony in Rome. (Hindus please note: the Pope is not allowed to wish Hindus personally even on Diwali.)

Be that as it may, my own wish would be to reclaim Kolkata/Calcutta from Teresa ­­ to sever the automatic connection of the two names as the whole wide world sees it.

Kolkata’s image under the yoke of Mother Teresa will take a century to recover. In the last 50 years, the city has lost an unimaginable amount from the loss of international business and tourism and will continue to do so. But let us at least loudly, proudly proclaim that we have nothing to do with a medieval creature of darkness ­­ not any more.

Source: http://bit.ly/2cmb5ah
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: t Is maar een kwestie van tijd voordat Hans van de Mortel heilig verklaard wordt nog bij leven en welzijn, dat zou hem wel passen.
Ik ken geen zieners die heilig verklaard zijn. Klopt het dat heiligen pas heilig verklaard worden na hun dood? De logische gedachte erachter is dat de mens veranderlijk, onbetrouwbaar en onberekenbaar is. Logisch toch als we weten dat de mens geen vrije wil heeft. Want met een vrije wil blijf je toch altijd een goed behulpzaam mens die in het teken van de belangstelling wil staan om op te vallen als Gutmensch. En wie wil er nu geen mecenas zijn als hij daartoe de geldmiddelen heeft? :unhappy:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Ik ken geen zieners die heilig verklaard zijn. Klopt het dat heiligen pas heilig verklaard worden na hun dood?
Ja, je moet dood zijn om heilig te kunnen worden Hans. Eerst wordt je dan zalig, nadien heilig. Het gaat wel niet vanzelf: het vergt meestal jaren zeuren en lobbyen in Rome om je" postulatio"( Latijn voor kandidatuur) rond te krijgen. Dat is aan voorwaarden verbonden, je moet bijv. in principe bij leven 3 echte en geattesteerde wonderen verricht hebben. Heb jij dat klaargespeeld?
Zonder wonderen kan het ook, dat is een soort spoedprocedure waarbij de kardinalen rechtstreeks door de Heilige Geest geïnspireerd worden en dan gezamenlijk uitroepen "subito santo!" .
Kijk maar s welke manier voor jou de meest geschikte is dan stel ik alvast je dossier op. Dat moet in het Latijn en dat kan ik nog wel.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door Ariel »

Het is volbracht. Teresa is heilig. Lilianne Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) was er ook. Het PvdA vrouwtje bij dit circus ? Is dat logisch?

Misschien wel!!. Ploumen is dochter van een katholieke melkboer; haar ouders stemden KVP, en Lilianneke heeft ook nog bij de katholieke ontwikkelingsorganisatie Cordaid gewerkt als hoofd huishouding kwaliteit en strategie.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door Mahalingam »

Mercator zegt: "Ja, je moet dood zijn om heilig te kunnen worden Hans."
Ik zou willen dat dit ook voor straatnamen van mensen opgaat. Ook pas na hun dood en na een afkoelingsperiode van een aantal jaren. Want tijdens hun leven kunnen ze nog heel foute dingen doen. Een probleem dat er ook is bij het uitreiken van medailles. (behalve als dat postuum gebeurt).
Op 5 november 1956 bleken twee straatnaambordjes in de Amsterdamse Stalinlaan veranderd te zijn in de ‘4 novemberlaan’. Het was een protest van een buurtbewoner tegen de inval van de Sovjet-Unie in Hongarije op 4 november. Een gemeentelijke dienst verwijderde de alternatieve straatnaam.
Een dag later kwam echter het voorstel vanuit de raad om de straatnaam te veranderen in Vrijheidslaan. Op 14 november volgde een debat en alleen de communistische CPN was tegen de nieuwe naam.
http://www.npogeschiedenis.nl/nieuws/20 ... erdam.html

Nu de CPN vermeld wordt:
In het Binnenhof is een Marcus Bakkerzaal. Marcus was een stalinist in hart en nieren en een anti-democraat.
http://www.elsevier.nl/nederland/blog/2 ... -1716890W/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:Mercator zegt: "Ja, je moet dood zijn om heilig te kunnen worden Hans."
Ik zou willen dat dit ook voor straatnamen van mensen opgaat. Ook pas na hun dood en na een afkoelingsperiode van een aantal jaren.
Hier in België hebben we honderden straten en pleinen die naar Moedige Verzetshelden tijdens WO II genoemd zijn. Achteraf is gebleken dat heel wat daarvan eigenlijk gewone criminelen waren die van de uitzonderlijke situatie toen gebruik maakten om te moorden en te plunderen. Maar de straatnamen zijn allemaal gebleven.
In Nederland heb je dat zo niet. Maar mss waren jullie wel veel gezagsgetrouwer en waren er helemaal niet van die helden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door Mahalingam »

De naamgeving naar verzetshelden werd zeer beperkt door het naoorlogse verzet. (na de oorlog bleek bijna iedereen wel in het verzet gezeten te hebben)
Veel gemeenten waren terughoudend in zulke vernoemingen. Uit vrees voor discussies over het gewicht van de heldendaden en andere criteria. En dan nog de vraag of je een communist moest opnemen.
Ieder gemeente heeft een Anne Frankstraat, daar kan je je geen buil aan vallen.
Anders is het met de Hannie Schaftstraat. Zij was communistisch en maakte mensen dood.
In 1951 was het door de regering-Drees nog streng verboden om deze communistische verzetsstrijdster te herdenken.
Toen de stoet op weg was naar Hannie’s graf op de erebegraafplaats in Bloemendaal werden ze echter tegengehouden door pantserwagens en met stenguns gewapende marechaussees.
https://gerard1945.wordpress.com/tag/hannie-schaft/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door sjun »

Deze paus is nog in staat om Tanja Nijmeijer heilig te verklaren als hem dat voor de promotie van zijn instituut zo uitkomt.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:
Nu de CPN vermeld wordt:
In het Binnenhof is een Marcus Bakkerzaal. Marcus was een stalinist in hart en nieren en een anti-democraat.
http://www.elsevier.nl/nederland/blog/2 ... -1716890W/
Ik stel voor deze naam te wijzigen in de Hans Janmaatzaal. Deze visionair zijn tijd ver vooruit verdient postuum eerherstel.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door Pilgrim »

De Doodsengel van Calcutta – Orde van Moeder Theresa in kinderhandel en prostitutie verwikkeld

Geplaatst op 21 juli 2018

Afbeelding

Wanneer de “Bild-Zeitung” een thema oppakt, maakt dat de zaak niet per se geloofwaardiger, maar de in 2016 heilig verklaarde non was al tijdens haar leven omstreden. Critici gaven haar de bijnaam “Doodsengel van Calcutta”.

Nu is de orde in diskrediet geraakt. De Indiase regering heeft alle deelstaten ertoe opgeroepen de kindertehuizen van de “Missionarissen van de naastenliefde” te controleren. Het gaat om kinderhandel. Er zou al één non gearresteerd zijn, berichten de “Bild-Zeitung” en “Time”.

Naar aanleiding van haar “heiligverklaring” stond er op de “Humanistische Persdienst” (HPD): “De toestanden in de door haar geleide ´sterfhuizen´ waren catastrofaal en op aanwijzing van haar zag men af van minimale hygiënische standaards. Zodoende nam de heilig verklaarde de dood van de mensen die haar vertrouwden of die aan haat werden toevertrouwd, instemmend op de koop toe.”

De duistere kant van de winnares van de Nobelprijs voor de Vrede werd door talrijke media steeds opnieuw een klein beetje belicht, maar nog steeds gold “Moeder Theresa” als het toonbeeld van menselijkheid en naastenliefde. De Britse documentaire “Hell´s Angel” van Christopher Hitchens tastte het imago van “Moeder Theresa” een heel klein beetje aan, maar daarbij is het altijd gebleven.



Het optreden van de regering van India tegen de orde moet zeker ook gezien worden tegen de achtergrond van de steeds sterker wordende invloed van Hindoe-nationalisten, die behalve de islam ook het christendom afwijzen, maar uiteindelijk zijn de beschuldigingen geen verrassing. Het zou niet de eerste keer zijn dat ordezusters verwikkeld zijn in kinderhandel; denk alleen maar aan Spanje tijdens de Franco-dictatuur. Daar werden duizenden pasgeboren baby´s van de moeders afgepakt en voor dood verklaard, om ze daarna tegen betaling aan adoptieouders te geven.

De website “mutter-Teresa.info” is op dit moment offline. Daar werden jarenlang kritische berichten over de ordegemeenschap gepubliceerd. Uit een van de artikelen blijkt dat er al tijdens het leven van “Moeder Theresa” sprake was van beschuldigingen tegen de praktijk van “bemiddeling” van kinderen aan adoptieouders:

“Op bemiddeling van pro infante kreeg de familie R. een voorstel voor een Indisch kindje. In februari 1994 reisde de familie naar India om in het tehuis ´Missionaries of Charity´ (MC, zusters van Moeder Theresa) in Delhi zijn toekomstige adoptiekind op te halen. De verantwoordelijke Indiase rechtbank, dachten ze destijds, had hen tot voogden van het op 26 januari 1991 in Agra geboren kleine meisje gemaakt. Het vertrek naar Duitsland en zodoende de adoptie van Milis stond niets meer in de weg. Volgens de papieren, die het stel op Sinterklaasdag het jaar daarvoor via pro infante had ontvangen, was Mili het kind van een vrijgezelle moeder, die het meisje op 16 oktober 1992 in Agra had afgestaan en aan de zusters van Moeder Theresa had toevertrouwd voor adoptie. Van daaruit was Mili op 10 augustus 1993 naar Delhi gekomen.

Het echtpaar R. vertrouwde de informatie in pro infante en de Indiase zusters. Het was vooral zeer overtuigd van de ernst van het bemiddelingsproces. Daarom nam het echtpaar R. in het voorjaar van 1994 ook niet de tijd om de documenten van de Indiase voogdijprocedure, die het van de zusters voor vertrek had gekregen om te laten zien aan de kinderbescherming en de voogdijrechter, zelf kritisch te bekijken. Anders zou het toen al opgemerkt hebben wat hen bij toeval pas zes jaar later zou opvallen. Niet alleen in de op 31 januari 1994 verstrekte gerechtelijke benoemingsakte (Form of Appointment), maar ook in de beide door een zuster van de Missionaries of Charity in februari 1994 ondertekende plechtige verzekeringen was geen sprake meer van een vrijgezelle moeder. Veelmeer werd gezegd dat Mili een wees (“orphan”) respectievelijk een vondeling (“born of unknown parents”) zou zijn.


Bron: http://web.archive.org

Het tijdschrift “De Theoloog” heeft zich eveneens kritisch met “Moeder Theresa” en actualiseert de bijdrage voortdurend als er nieuwe informatie is:

“Maar het kan blijkbaar nog erger: de Deense krant ´Politiken´ berichtte over politieonderzoek in Patna in de Indiase staat Bihar, volgens welk meisjes uit een ordehuis tijdelijk werden bemiddeld voor prostitutie.”

Bron: https://freie-presse.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/07/21 ... erwikkeld/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Bij deze verklaar ik Geert Wilders heilig.

Daar hebben we meer aan dan het schijnheilige gelul uit de stiekeme gore gemene valse corrupte psychisch gestoorde pedofiele geestelijke mond van de paus, besmet met het arrogante, aan seks gerelateerde virus: 'Alleen-ik-vertegenwoordig-God'.

De curie in Rome heeft in commissie de kut afgezworen: het geheime wapen van God waarmee hij alle ellende op aarde veroorzaakt.
Mmmm . . . op zich eigenlijk niet eens zo'n gekke gedachte . . . De mens als uitstervend gedeelte van de evolutietheorie, of als protest tegen God.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie