De man in het lange gewaad

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

De man in het lange gewaad

Bericht door Lodewijk Nasser »

De man in het lange gewaad


In een droom ontmoet Lilis een vreemde man. Als hij haar vraagt hem te volgen, verandert haar leven drastisch.


Het was een gewone nacht voor Lilis, een jonge moslimvrouw op het eiland Ambon. Op een avond maakte ze aanstalten om naar bed te gaan. Het duurde niet lang voordat ze diep in slaap was en een droom had die haar leven voor altijd zou veranderen.

In haar droom maakte Iemand, gekleed in een lang gewaad, haar wakker en zei: "Lilis, dit is een Bijbel; als je Mij volgt, zul je gered worden!" Lilis volgde Hem door de verlaten straat. Het was donker en veel mensen sliepen nog. Lilis vroeg de Man in het gewaad: "Wie bent U?" Hij antwoordde: "Ik ben je Redder."

De Man hield stil bij de Bethanië Kerk en nodigde haar uit naar binnen te gaan om te bidden. Hij leidde haar vriendelijk doch resoluut naar een plaats om te bidden. Toen zei de Vreemdeling tegen haar: "Ik ben Jezus en als je in Mij gelooft, zul je gered worden!" Toen verdween Hij naar boven uit het gezicht. De mensen kwamen naar binnen en begonnen te bidden. Lilis deed mee tot de dominee ging preken over Daniël.

Woedend
Bij thuiskomst vroegen haar ouders haar waar ze geweest was. "Ik ben naar de kerk geweest," antwoordde ze onschuldig. Haar boze ouders noemden haar een afvallige. Lilis' vader ging door met haar te vragen wie haar op de 'verkeerde' weg gebracht had. "Het was de Heere Jezus," zei ze. Alleen al de naam 'Jezus' maakte haar ouders woedend. Haar vader smeet een motorhelm naar haar en vertrok met haar moeder naar Java.

Java
Iedere zondag gaat Lilis trouw naar de kerk. Haar ouders hebben haar gebeld en gesmeekt tot de islam terug te keren en zich te voegen bij het gezin op Java. "Heb je Jezus lief of ons?", vroegen ze haar. Maar Lilis bleef standvastig en was bereid om alles voor Jezus op te offeren. Hiermee was haar vervolging niet opgehouden. Ze vertrok naar Biak om daar bij een moslimneef te verblijven. Maar toen ze begon te bidden, gooide het gezin een steen naar haar en sloegen haar met een stuk hout. Lilis vertrok.

Ze ontmoette dominee David en vertelde hem over haar droom. Hij zei dat als ze haar geloof op de Heere Jezus zou stellen, ze gered zou worden.

Toen ging ze terug naar het huis van haar tante. Toen dit gezin haar vroeg waarom ze de 'salat' (=moslim gebeden) niet deed, antwoordde ze moedig: "Omdat ik mij bekeerd heb tot het christendom." Haar tante verscheurde Lilis' Bijbel en gebood haar te vertrekken.

Lilis verblijft nu bij christenen. Ze bidt vurig dat haar familie tot Christus zal komen.



Keerpunt, 2001

Met toestemming overgenomen uit: Stem der Martelaren, feb 2001, uitgave van St. De Ondergrondse Kerk. Voor Keerpunt bewerkt door Wijnand Voogt.


--------------------------------------------------------------------------------

Wilt u naar aanleiding van dit verhaal reageren naar Keerpunt of wilt u weten hoe ook u kunt veranderen? Stuur een e-mail naar Keerpunt:

[email protected]
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Bij thuiskomst vroegen haar ouders haar waar ze geweest was. "Ik ben naar de kerk geweest," antwoordde ze onschuldig. Haar boze ouders noemden haar een afvallige. Lilis' vader ging door met haar te vragen wie haar op de 'verkeerde' weg gebracht had. "



Haar ouders hebben haar niet vermoordt ofzo, ze hebben het dus wel geaccepteerd na een tijdje.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

De islam is namelijk een heel warm nest, waar liefde onvoorwaardelijk centraal staat.
9:23. O jij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

Wat een prachig vers is dit toch weer, welke maar weer eens aantoont dat de Islam werkelijk de religie van vrede is.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Bij thuiskomst vroegen haar ouders haar waar ze geweest was. "Ik ben naar de kerk geweest," antwoordde ze onschuldig. Haar boze ouders noemden haar een afvallige. Lilis' vader ging door met haar te vragen wie haar op de 'verkeerde' weg gebracht had. "



Haar ouders hebben haar niet vermoordt ofzo, ze hebben het dus wel geaccepteerd na een tijdje.
Beste Chaimae,

Ouders houden veel van hun kinderen. Heel veel. Die band is sterker dan religieuze intimidatie.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
jHenosch
Berichten: 65
Lid geworden op: za nov 11, 2006 12:43 am
Locatie: Al Kuds
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:Bij thuiskomst vroegen haar ouders haar waar ze geweest was. "Ik ben naar de kerk geweest," antwoordde ze onschuldig. Haar boze ouders noemden haar een afvallige. Lilis' vader ging door met haar te vragen wie haar op de 'verkeerde' weg gebracht had. "



Haar ouders hebben haar niet vermoordt ofzo, ze hebben het dus wel geaccepteerd na een tijdje.
Beste Chaimae,

Ouders houden veel van hun kinderen. Heel veel. Die band is sterker dan religieuze intimidatie.

mvg,
Ketter
Het is te hopen dat de moslimwereld en mass vanuit hun antichristendom overstapt naar het ware christendom,

dit zou als een ware openbaring (Grieks voor apocalyps) kunnen werken.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:Bij thuiskomst vroegen haar ouders haar waar ze geweest was. "Ik ben naar de kerk geweest," antwoordde ze onschuldig. Haar boze ouders noemden haar een afvallige. Lilis' vader ging door met haar te vragen wie haar op de 'verkeerde' weg gebracht had. "



Haar ouders hebben haar niet vermoordt ofzo, ze hebben het dus wel geaccepteerd na een tijdje.
Beste Chaimae,

Ouders houden veel van hun kinderen. Heel veel. Die band is sterker dan religieuze intimidatie.

mvg,
Ketter
Inderdaad, vooral in de regio Den Haag is dat duidelijk, met meer dan 100 gevallen van eerwraak in 1 jaar. En dan hebben we het alleen nog over de gerapporteerde gevallen.

Ik denk dat jouw stelling dubieus is. Wat het maar waar! Veel families kiezen voor de eer en willen verschoond blijven van de schande.

Daarom worden in orthodoxe kringen meisjes zo vroeg mogelijk geconditioneerd, geestelijk gebroken omdat de vrije wil nou eenmaal botst met de orthodoxe islam.

Je verliest zoveel als een familie meer houdt van de religie dan van de eigen kinderen....
Gebruikersavatar
jHenosch
Berichten: 65
Lid geworden op: za nov 11, 2006 12:43 am
Locatie: Al Kuds
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Polleke schreef:Inderdaad, vooral in de regio Den Haag is dat duidelijk, met meer dan 100 gevallen van eerwraak in 1 jaar. En dan hebben we het alleen nog over de gerapporteerde gevallen.

Ik denk dat jouw stelling dubieus is. Wat het maar waar! Veel families kiezen voor de eer en willen verschoond blijven van de schande.

Daarom worden in orthodoxe kringen meisjes zo vroeg mogelijk geconditioneerd, geestelijk gebroken omdat de vrije wil nou eenmaal botst met de orthodoxe islam.

Je verliest zoveel als een familie meer houdt van de religie dan van de eigen kinderen....
daarom is het ook zo moeilijk eruit te stappen, in sommige contreien kan dat je leven betekenen, hoezo

in de godsdienst is geen dwang, zoals zo schijnheilig in dat korannetje, goedkoop streekromannetje staat,

het is echt een walgelijk geloog, een antigeloof.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:Bij thuiskomst vroegen haar ouders haar waar ze geweest was. "Ik ben naar de kerk geweest," antwoordde ze onschuldig. Haar boze ouders noemden haar een afvallige. Lilis' vader ging door met haar te vragen wie haar op de 'verkeerde' weg gebracht had. "



Haar ouders hebben haar niet vermoordt ofzo, ze hebben het dus wel geaccepteerd na een tijdje.
Beste Chaimae,

Ouders houden veel van hun kinderen. Heel veel. Die band is sterker dan religieuze intimidatie.

mvg,
Ketter
Vraag dat maar Nadia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Polleke schreef:
Ketter schreef:
Chaimae schreef:Bij thuiskomst vroegen haar ouders haar waar ze geweest was. "Ik ben naar de kerk geweest," antwoordde ze onschuldig. Haar boze ouders noemden haar een afvallige. Lilis' vader ging door met haar te vragen wie haar op de 'verkeerde' weg gebracht had. "



Haar ouders hebben haar niet vermoordt ofzo, ze hebben het dus wel geaccepteerd na een tijdje.
Beste Chaimae,

Ouders houden veel van hun kinderen. Heel veel. Die band is sterker dan religieuze intimidatie.

mvg,
Ketter
Inderdaad, vooral in de regio Den Haag is dat duidelijk, met meer dan 100 gevallen van eerwraak in 1 jaar. En dan hebben we het alleen nog over de gerapporteerde gevallen.

Ik denk dat jouw stelling dubieus is. Wat het maar waar! Veel families kiezen voor de eer en willen verschoond blijven van de schande.

Daarom worden in orthodoxe kringen meisjes zo vroeg mogelijk geconditioneerd, geestelijk gebroken omdat de vrije wil nou eenmaal botst met de orthodoxe islam.

Je verliest zoveel als een familie meer houdt van de religie dan van de eigen kinderen....
Je hebt mogelijk gelijk, Polleke.
Als ik besef hoe veel ik van mijn kinderen hou en en bedenk dat bij slaven van een religie zoiets kan worden verbroken... Ik krijg werkelijk braakneigingen... wat een onding van een concept neemt nu zo veel menselijkheid weg!!!

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Ketter schreef:
Polleke schreef:
Ketter schreef: Beste Chaimae,

Ouders houden veel van hun kinderen. Heel veel. Die band is sterker dan religieuze intimidatie.

mvg,
Ketter
Inderdaad, vooral in de regio Den Haag is dat duidelijk, met meer dan 100 gevallen van eerwraak in 1 jaar. En dan hebben we het alleen nog over de gerapporteerde gevallen.

Ik denk dat jouw stelling dubieus is. Wat het maar waar! Veel families kiezen voor de eer en willen verschoond blijven van de schande.

Daarom worden in orthodoxe kringen meisjes zo vroeg mogelijk geconditioneerd, geestelijk gebroken omdat de vrije wil nou eenmaal botst met de orthodoxe islam.

Je verliest zoveel als een familie meer houdt van de religie dan van de eigen kinderen....
Je hebt mogelijk gelijk, Polleke.
Als ik besef hoe veel ik van mijn kinderen hou en en bedenk dat bij slaven van een religie zoiets kan worden verbroken... Ik krijg werkelijk braakneigingen... wat een onding van een concept neemt nu zo veel menselijkheid weg!!!

mvg,
Ketter
Hier wil ik eigenlijk helemaal geen gelijk hebben!Alles wat de liefde van een ouder voor het kind dwarsboomt is gewoon onnatuurlijk!

Zoals je al schrijft, liefde heeft geen concept nodig!

Met vriendelijke groet,

Polleke
Plaats reactie