De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door mercator »

Veelwijverij. Bij de moslims beperkt tot 4 stuks, de Mormonen kennen geen limiet:

Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door KevinB »

Ik meen dat het ooit inderdaad zo was bij de mormonen, maar dat ze tegenwoordig wel monogaam zijn. Alleen fundamentalistische splintergroepen houden nog vast aan polygamie.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door mercator »

God en Jezus verschijnen tegelijk aan Joseph Smith:
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door mercator »

De echtgenotes van Brigham Young in rouw na zijn overlijden. Let op het paar schoenen midden onder het bed!
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door Manon »

KevinB schreef:Ik meen dat het ooit inderdaad zo was bij de mormonen, maar dat ze tegenwoordig wel monogaam zijn. Alleen fundamentalistische splintergroepen houden nog vast aan polygamie.
daar geloof ik niks van.

Ze moéten monogaam zijn omdat in de meeste delen van de VS (net als hier) polygamie niet is toegestaan.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door mercator »

Joseph Smith en zijn naaste volgelingen worden door Jezus en de engelen hartelijk welkom geheten in het paradijs:
Afbeelding
De marteldood van Smith was een waar Wild West gebeuren. De profeet speelde het klaar enkele van zijn belagers dood te schieten met een splinternieuwe uitvinding van toen, de Colt revolver.
De eerste Mormonen hadden er niets op tegen om het Woord te verspreiden met nog krachtiger argumenten dan de geschriften van Joseph Smith zelf.
Afbeelding
Een colt revolver met afgezaagde loop en afgevijlde rechte hoeken om hem makkelijk in en uit de jaszak te halen zoals die gebruikt werd door de bodyguards van Smith.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door mercator »

Afbeelding

Ondergoed zoals voorgeschreven voor Mormonen ! Volgens de richtlijnen van de profeet Joseph Smith !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Mormonen en het succes van zijn aanhangers

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Als ik zou moeten kiezen tussen de Mormonen en de Jehovah's Getuigen, zou ik nu zonder verder na te denken - omdat ik het nu weet - kiezen voor de Mormonen.

De Mormonen zijn een perfect geleide organisatie (Amerikaans) die uitstekend zorgt voor zijn leden. Wie Mormoon is en twee jaar buitenlandse zendingsdrift heeft volbracht kan rekenen op een alles overtreffend support van de achterban. En onder die achterban bevinden zich de ware grote kopstukken van het grote Amerika. Zoals nu bijvoorbeeld de republikeinse kandidaat voor het komende presidentschap, Romney (zeg ik het goed?). Vele miljonairs zijn Mormoon. Dat betekent dat je altijd goed zit voor wat een baantje betreft. Dat is dus heel andere koek dan dat armetierige islamitische ongeorganiseerde aftrek zooitje dat geïnspireerd is op de achterlijkheid van de historische perverse pedofiel analfabeet Mohammed.

O o o wat zijn moslims toch domme, heel domme, ja achterlijke mensen die hun hersenen laten werken zonder hun verstand te gebruiken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Mormonen door de bocht

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hoe aardige mensen over Jezus en God kunnen fantaseren alsof het echt zo gebeurd is

- door Julia Sweeney -



Julia Sweeney vertelt over haar ervaringen met twee Mormonen. Zelf is zij - dacht ik - atheïst. En, o ja, vergis je niet in de Mormonen. Zij zijn beslist zeer aardige respectabele intelligente mensen, waaronder veel hoog opgeleide en geslaagde zakenmensen in de VS. En dan toch zo dom? De vergelijking met dat rare op latere leeftijd zich rooms-katholiek laten dopen super intelligente mens Hirsch Ballin, gaat dan ook ten volle op.

Je kunt mormonen hoe dan ook niet vergelijken met de kamelenhoeders en de woestijnrovers uit de zandbak van de historische perverse sadist en roverhoofdman Mohammed, waarmee de islam zo groot is geworden. Dat is vers gezond vitaminerijk fruit vergelijken met bedorven weggegooid fruit in de vuilcontainer waar wormen uitkomen met een kreuunend, zuchtend en nog net verstaanbaar Allah akbar"."

Is het niet veel logischer vast te stellen dat het leven één grote illusie is?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door mercator »

Wat de mormonen onderscheidt van Christenen en Getuigen van Jehovah is dat de Mormonen op geen enkele manier geweld afwijzen. Hun Profeet Smith presteerde het om eigenhandig twee van zijn belagers dood te schieten en liep nooit rond zonder gewapende lijfwachten. Veel mormonen zijn bedrijvig in de ruimtevaart en de wapenindustrie. Dat zie ik Getuigen nog niet doen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Daarnaast zitten er bij de Mormonen ook redelijk wat rijke zakenlui en dergelijke... ook de Mormoonse kerk zelf is behoorlijk rijk.

Kijk maar naar de presidentskandidaat Mitt Romney... dat was een zakenman, en hij is behoorlijk rijk.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re:

Bericht door mercator »

KevinB schreef:Daarnaast zitten er bij de Mormonen ook redelijk wat rijke zakenlui en dergelijke... ook de Mormoonse kerk zelf is behoorlijk rijk.

Kijk maar naar de presidentskandidaat Mitt Romney... dat was een zakenman, en hij is behoorlijk rijk.
Er zijn zo een 2000 Mormonen in België heb ik net gezien, vnl. geconcentreerd in Sint Niklaas, of all places.... Ze vallen niemand lastig en vreten zich niet vet aan uitkeringen zoals de moslims. Niks mis mee dus.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Gek. Geestelijk gestoord. Maar 1000x beter dan moslims!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
KevinB schreef:Daarnaast zitten er bij de Mormonen ook redelijk wat rijke zakenlui en dergelijke... ook de Mormoonse kerk zelf is behoorlijk rijk.

Kijk maar naar de presidentskandidaat Mitt Romney... dat was een zakenman, en hij is behoorlijk rijk.
Er zijn zo een 2000 Mormonen in België heb ik net gezien, vnl. geconcentreerd in Sint Niklaas, of all places.... Ze vallen niemand lastig en vreten zich niet vet aan uitkeringen zoals de moslims. Niks mis mee dus.
Logisch! Ze zijn intelligent en goed onderricht en hard werkend. En ze ondersteunen elkaar. Dat doen JG's ook. Maar niet in die mate als de Mormonen. Hoe dan ook zijn zij allen geen parasieten van de maatschappij. Ehhh . . . kunnen wij dat ook over de volgelingen van islam zeggen? Ik denk het niet. Want de islam bestaat bij de gratie Allah uit voornamelijk stompzinnige onkundige woestijn analfabeten die volkomen afhankelijk zijn van de goodwill van de atheïst, de jood en de christen.

Daarmee is ook de haat van moslims verklaard tegenover joden, christenen, u en IK!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Leider van de Mormonen werd in 1844 gelyncht na een poging president van de VS te worden.

Afbeelding

Illinois 1844 - Nadat hij alle kogels uit zijn pistool had gebruikt, vluchtte Joseph Smith, leider van de kerk van Jezus Christus van der heiligen der Laatste Dagen, de Mormonen, voor een woedende meute. Toen hij aanstalten maakte om uit het raam te springen, werd hij twee keer in de rug geschoten. Hij werd geboren op 23 december 1805 in Carthage en overleed op 27 juni 1844.

Visioen Joseph Smith
Volgens de Mormonen heeft Joseph Smith in 1820, op veertienjarige leeftijd, een visioen gehad. Dat was het begin van een groot aangehangen geloof, ontstaan in de 19e eeuw. Joseph Smith was op een moment in zijn leven gekomen dat hij zich afvroeg welke kerk de juiste was. In gebed verzonken, verscheen volgens Smith Jezus Christus voor hem die vertelde dat geen van de kerken nog op de goede weg zat. Na het eerste visioen volgden er meer. Zo zag hij op 21 september 1823 de engel Moroni. Die vertelde aan Smith een verhaal over een oud geschrift, geschreven op gouden platen, over de oorspronkelijke bewoners van Amerika. De plaat zou in de nabijgelegen heuvel begraven liggen.

Boek van Mormon
Smith vond de platen en vertaalde de tekst onder de naam: Het boek van Mormon. Daar komt ook de naam Mormonen vandaan. De oorspronkelijke versie was door de Engel mee terug genomen naar de hemel, aldus Smith. Vanaf dat moment ging hij de nieuwe leer verspreiden onder de mensen. Na uitkomst van het boek op 6 april 1830 kreeg hij steeds meer aanhangers, inmiddels miljoenen over de hele wereld.

Zion
Na een visioen over de stad Zion die in de stad West-Missouri moest worden gesticht, trokken de Mormonen westwaarts. In 1831 had Smith zich gevestigd in West Missouri. Maar door felle tegenstand tegen de mormoonse leer, werden ze verdreven uit het gebied. Naast alle volgelingen hadden de mormonen dus ook felle tegenstanders, met name sinds 1842 toen de polygamie van Smith in grote kring bekend werd.

Aanslag op Joseph Smith
Smith ambieerde bovendien een politieke loopbaan. Hij werd burgemeester van Nauvoo, Illinois, en probeerde president van de VS te worden. Die politieke droom stuitte echter op weerstand. Zeker nadat er een artikel in de Nauvoo Expositor verscheen over zijn polygamie en wens om een theocratische koning te worden. Hij werd beschuldigd van hoogverraad en in afwachting van zijn proces in de gevangenis opgesloten. Inmiddels was een woedende meute van 200 tegenstanders van de leer der Mormonen op de been gekomen, die de gevangenis bestormden. In een poging om te vluchten kwam hij om het leven. Hij stierf op 27 juni 1844.

Bron: http://www.isgeschiedenis.nl/toen/juni/ ... _gelyncht/
Bij deze vriend van Jezus was sprake van zelfverdediging. Het is voor mij altijd nog onbegrijpelijk en onaanvaardbaar dat ALLE moslims geen enkele moeite hebben met het gewelddadig optreden van hun geliefde Arabische boegbeeld, de historische roverhoofdman en oorlogsmisdadiger Mohammed. Stel je verdomme eens voor dat het grootste deel van Europa nu net zo denkt over Adolf Hitler als moslims nu over Mohammed. Inderdaad kun je over Hitler roemen over zaken die hij goed gedaan heeft, maar GEEN MENS die het in zijn hoofd zal halen om met een afbeelding van een hakenkruis om zijn arm dagelijks naar zijn werk te gaan of boodschappen te doen in de nabijgelegen Super. Toch doen de meeste Marokkaanse en Turkse vrouwen dit op een gelijkwaardige manier. Namelijk door het dragen van de kopvod op instigatie van de eerder genoemde roverhoofdman en oorlogscrimineel Mohammed. Dat kan en mag zonder dat de rechter ingrijpt. Maar o wee wanneer iemand met een hakenkruis moie sier loopt te maken. Hij wordt ingerekend en voor de rechter gebracht. Zowel Hitler en mohammed leven niet meer. Kan iemand mij uitleggen of dit misschien iets met discriminatie te maken heeft?

POLITIEK IS SMERIG. Benadeelt het eigen volk ten faveure van islamitische godsdienstwaanzin.

Propaganda maken voor haat, discriminatie, sadistische genoegens van Allah en bedreven oorlogsmisdaden. Hoe verzin je het? Moslims doen dat! Zij verdienen dan ook geen respect. Vandaar ook dat moslims massaal respect eisen. Gebeurt dit op vrijdag na het middaggebed dan breekt vaak de pleuris uit, zo leert de geschiedenis.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Bij deze vriend van Jezus was sprake van zelfverdediging.
Merkwaardig dat die polygamie zoveel woede opwekte. Voor zover ik weet waren de oorspronkelijke Mormonen geen terroristen, vielen ze niemand lastig en Smith had evenveel recht om zich presidentskandidaat te stellen als om het even wie anders.
Mss waren die lynchers gewoon jaloers omdat Smith zoveel vrouwen kon krijgen? Het waren er geloof ik 48.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door mercator »

Ik vind t wel iets hebben dat mormonengedoe. Je hebt alleen te maken met hoger opgeleide blanken die niet vies zijn van geld.Een beetje mijn eigen profiel dus . En wat er in dat Boek van Mormon copyright Joseph Smith staat is niet gekker dan in de Bijbel of de Koran.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Ik vind t wel iets hebben dat mormonengedoe. Je hebt alleen te maken met hoger opgeleide blanken die niet vies zijn van geld.Een beetje mijn eigen profiel dus . En wat er in dat Boek van Mormon copyright Joseph Smith staat is niet gekker dan in de Bijbel of de Koran.
Je vergeet het belangrijkste aan te kaarten waarom lid zijn van de Mormonenclub zo aantrekkelijk is.

En dat is? Dat is dat iedereen die daar lid van is altijd verzekerd is van een baan. En dat kun je bepaald niet zeggen van deze vieze smerige achterbaks hypocriete samenleving die onder leiding staat van 's lands grootste leugenaar en fantast Mark Rutte. Ik ben nu 73 jaren. Maar ik heb nog nooit in mijn leven zulk een hypocriete smerige a-sociale egoïstische kankerregering meegemaakt die letterlijk schijt heeft aan de noden van het volk. Ik ben niet woedend. Ik eis binnen de kracht van mijn hartestoestand dat dit soort lieden na vanacht niet meer wakker wordt en sterft in het harnas van hun weerzinwekkende zelfgenoegzaamheid. Stuk voor stuk of een voor een.

Maar . . . aan de andere kant lach ik mij rot en mag een ieder die gestemd heeft op VVD of PvdA hetzelfde door mij gewenste lot ondergaan als het walgelijke misselijk makende schorriemorrie van dit enorme nepkabinet vol volksverlakkers.

Let op! Volgende week dinsdag bestieren die misselijk makende regeringslieden het om mooie sier te maken met hun onmenselijke wurging van het zelfrespect en fatsoen van de minder bedeelden in dit land. Zij zullen met trots en weerzinwekkende waanzin verkondigen hoe goed zij waren in het bezuinigen in alles. En dat alles heeft geleid tot enorme onzekerheid, stress en onnodig ziekteverzuim onder de werkende bevolking.

Voor wie het nog altijd niet begrijpen wil: Rutte is een regelrechte ramp voor onze samenleving.

Mocht het zo zijn dat hij daar ooit achter zal komen dan is zijn reactie als volgt: SORRY!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door Mahalingam »

Ik weet niet of de Mormonen sinds hun roerige begin vredelievend zijn geworden.
Een vergelijking met Mohammed is misschien niet op zijn plaats: de volgelingen van deze warlord plegen nog steeds massamoorden.
Voor de Mormonen pleit dat ze het geweld van hun profeten uit de geschiedenis hebben weggepoetst.
Mormon leader 'ordered massacre of settlers'
A CONFESSION etched on a newly discovered lead sheet has shaken the Mormon Church by linking its revered leader, Brigham Young, with one of the worst massacres in American history.

The note claims that the founder of Salt Lake City ordered the 1857 Mountain Meadows Massacre, when a wagon train of 120 settlers, mostly women and children, were killed after they had thrown down their weapons on a promise of safe passage.

The Church of the Latter-Day Saints, as Mormons are properly known, first tried to blame Indians for the slaughter but after huge pressure from the federal government, John D Lee, a militiaman who was Young's adopted son, was tried and executed 20 years later for organising the attack.

The Church has always maintained that the militia acted alone, despite persistent claims that documents incriminating its leaders were burned at the end of the 19th century. Schoolbooks in Utah do not mention the incident and it has been airbrushed out of the religion's official history.

The lead sheet is the first evidence to directly link the killings to Young, who is considered a modern-day prophet by Mormons after he led them on their trek across America to found the city at Salt Lake.
[...]
The massacre occurred amid a climate of war hysteria as Utah's Mormons prepared for an invasion by federal troops, who had been dispatched to suppress the theocracy established in the region a decade earlier.
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/ ... tlers.html
Archeologie bewijzen:
In 1999 work to restore a memorial at the settlers' burial site turned up bones and forensic tests showed many in the group had been shot and not bludgeoned to death by the Indians, who had no guns.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:Voor de Mormonen pleit dat ze het geweld van hun profeten uit de geschiedenis hebben weggepoetst.
Dat is nieuws voor mij en verbaast me erg.
Wat ik wel weet is dat Joseph Smith heel erg geïnteresseerd was in alles wat toen modern was. Hij was een van de eersten die zichzelf en zijn getrouwen de nieuwe uitvinding van S . Colt aanschaften, de revolver.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De post van Mahalingam is van belang. Maar het beschrijft niet de oorzaak van het vermoorden. Dat vind ik een gemis. Want alles heeft een oorzaak. Dus is de evolutietheorie in tegenspraak met zichzelf (in die bezopen theorie wisselt men net zo makkelijk van oorzaak naar toeval en andersom) Vandaar dat ik er zelf ben ingedoken. Zowel in de onzin van de evolutietheorie als nu in de welkome bijdrage van Mahalingam. Onderaan het verhaal geef ik mijn verdere commentaar.
FUNDAMENTEN VAN DE HERSTELLING — LES 25

De oorlog in Utah en het bloedbad bij Mountain Meadows

Toenemende spanningen leidden tot de oorlog in Utah
Drie jaar nadat de eerste mormoonse pioneers de Salt Lake Valley bereikt hadden, organiseerde de Amerikaanse overheid het territorium Utah en stelde Brigham Young als eerste gouverneur van het territorium aan. Halverwege 1857 vernamen kerkleiders geruchten dat de federale overheid mogelijk Brigham Young wilde vervangen door een nieuwe gouverneur van het territorium Utah, met steun van een forse federale troepenmacht.
Op 24 juli 1857 was president Brigham Young met een groep heiligen (HvdM: heiligen zijn toch volmaakte mensen zonder zonden?) hun aankomst van tien jaar eerder in de Salt Lake Valley aan het vieren toen het eerdere bericht bevestigd werd dat een leger naar Salt Lake City onderweg was.

Jaren daarvoor hadden meningsverschillen en miscommunicatie tot toenemende spanningen tussen de heiligen der laatste dagen en ambtenaren van de Amerikaanse overheid geleid. De heiligen wilden geregeerd worden door leiders die ze zelf uitkozen, en hadden de door de federale overheid benoemde ambtenaren met andere waarden dan de hunne, waaronder enkele die corrupt, oneerlijk en immoreel waren, afgewezen. Sommige federale ambtenaren dachten vanwege de handelingen en houding van de heiligen dat ze tegen de overheid van de Verenigde Staten in opstand kwamen.

Amerikaans president James Buchanan stuurde ongeveer 2500 man naar Salt Lake City om een nieuwe gouverneur veilig naar Utah te begeleiden en om de vermeende opstand van de heiligen in de kiem te smoren. Die beslissing werd zonder correcte informatie over de situatie in Utah genomen. (zie De geschiedenis van de kerk in de volheid van tijden, 2e uitgave [Lesboek
kerkelijke onderwijsinstellingen, 2003], 368–371).

Voorbereiding om het territorium te verdedigen
In toespraken tot de heiligen beschreven president Young en andere kerkleiders de naderende troepen als vijanden. Ze waren bang dat de troepen de heiligen uit Utah zouden verdrijven, zoals eerder in Ohio, Missouri en Illinois gebeurd was. President Young riep de heiligen al jaren op om graan op te slaan en zette die oproep wederom kracht bij, zodat ze te eten hadden in het geval ze voor de troepen moesten vluchten. Als gouverneur van het territorium Utah gaf hij de militie tevens de opdracht zich voor te bereiden om het territorium te verdedigen.

Conflict met het huifkarrenkonvooi met emigranten
Een huifkarrenkonvooi met emigranten op weg naar het westen vanuit Arkansas naar Californië trok Utah net binnen op het moment dat de heiligen der laatste dagen voorbereidingen troffen om het territorium tegen de naderende Amerikaanse troepen te verdedigen. Sommige lieden in het huifkarrenkonvooi raakten gefrustreerd omdat het maar niet lukte om het zo broodnodige graan te kopen van de heiligen, die de opdracht hadden gekregen hun graan te bewaren. De emigranten kwamen ook in conflict met heiligen die niet wilden dat de vele paarden en runderen van het konvooi voedsel en water verbruikten, die de heiligen voor hun eigen dieren nodig hadden.
De gemoederen liepen hoog op in Cedar City, de laatste nederzetting in Utah op de route naar Californië. Er deden zich confrontaties voor tussen sommige lieden in het huifkarrenkonvooi en enkele heiligen der laatste dagen. Sommige emigranten in het konvooi dreigden dat ze zich bij de naderende overheidstroepen tegen de heiligen zouden aansluiten. Hoewel de aanvoerder van het huifkarrenkonvooi zijn metgezellen terechtwees voor die dreigementen, beschouwden sommige leiders en kolonisten in Cedar City de emigranten als vijanden. Het huifkarrenkonvooi trok ongeveer een uur na aankomst in het stadje alweer verder, maar sommige kolonisten en leiders in Cedar City wilden de mannen die hen hadden beledigd achtervolgen en bestraffen.

Het conflict escaleert
De heiligen losten hun conflict met de emigranten niet op de wijze van de Heer op en de situatie werd daardoor nog ernstiger.
Isaac Haight, de burgemeester van Cedar City, majoor van de militie en ringpresident, vroeg de militiecommandant, die in de nabijgelegen nederzetting Parowan woonde, toestemming om de militie bijeen te roepen om de schuldigen uit het huifkarren-konvooi ter verantwoording te roepen. Militiecommandant en lid van de kerk William Dame gaf Isaac Haight de raad de dreigementen van de emigranten te negeren. Isaac Haight en andere leiders in Cedar City sloegen die raad echter in de wind en besloten enkele indianen uit de streek over te halen het huifkarrenkonvooi aan te vallen en hun vee te stelen om de emigranten zo een lesje te leren. Isaac Haight vroeg John D. Lee, een kerklid en majoor van de militie ter plaatse, die aanval te leiden en ze beraamden een plan om de indianen er later de schuld van te geven.

Aanval op de emigranten
Isaac Haight legde het plan om het huifkarrenkonvooi aan te vallen voor aan een raad met plaatselijke leiders in de kerk, gemeenschap en militie. Sommige leden van de raad keurden het plan ten zeerste af en vroegen Haight of hij president Brigham Young over de kwestie had geraadpleegd. Haight zei van niet en stemde ermee in een boodschapper, James Haslam, naar Salt Lake City te sturen met een brief waarin de situatie werd uitgelegd en om nadere aanwijzingen werd gevraagd. Aangezien Salt Lake City echter zo’n 400 kilometer van Cedar City af ligt, zou de boodschapper te paard in het gunstigste geval ongeveer een week nodig hebben om Salt Lake City te bereiken en met president Youngs instructies naar Cedar City terug te keren.
Kort voordat Isaac Haight zijn brief met de boodschapper wegstuurde, vielen John D. Lee en een groep indianen het kamp van de emigranten aan op een plek die Mountain Meadows werd genoemd. Lee leidde de aanval maar verhulde zijn identiteit zodat het leek dat alleen de indianen erbij betrokken waren. Sommige emigranten werden gedood of raakten gewond, en de rest verweerde zich tegen de aanvallers en wist Lee en de indianen terug te dringen. De emigranten plaatsten hun huifkarren snel in een dichte cirkel, of kraal, ter bescherming. Er volgden nog twee aanvallen gedurende een beleg van vijf dagen op het huifkarrenkonvooi.
Op een gegeven moment zagen militieleden uit Cedar City twee emigranten die zich buiten de huifkarrencirkel bevonden. De militieleden schoten op hen, waarbij er één werd gedood. De andere man ontsnapte en berichtte aan het huifkarrenkamp dat blanke mannen bij de aanvallen tegen hen betrokken waren. De mannen die de aanvallen heimelijk beraamd hadden, werden nu aan de kaak gesteld. Mochten de emigranten naar Californië doorreizen, dan zou het nieuws zich verspreiden dat heiligen der laatste dagen verantwoordelijk waren voor de aanval op het huifkarrenkonvooi. De samenzweerders vreesden dat dit nieuws negatieve gevolgen voor henzelf en hun volk zou brengen.

Het bloedbad bij Mountain Meadows
In een poging om te voorkomen dat het nieuws zich zou verspreiden dat heiligen der laatste dagen betrokken waren bij de aanvallen op het huifkarrenkonvooi, beraamden Isaac Haight, John D. Lee en andere plaatselijke kerk- en militieleiders een plan om alle resterende emigranten, op kleine kinderen na, te vermoorden. John D. Lee bracht dit plan ten uitvoer door naar de emigranten te gaan. Hij zei dat de militie hen tegen verdere aanvallen zou beschermen en veilig terug naar Cedar City zou begeleiden. Toen de emigranten naar Cedar City liepen, keerden de militieleden zich om en schoten op hen. Enkele indianen die door de kolonisten gerecruteerd waren, kwamen uit hun schuilplaats gesneld om aan de aanval mee te doen. Van de ongeveer 140 emigranten in het huifkarrenkonvooi bleven slechts 17 kleine kinderen gespaard.

Twee dagen na het bloedbad kwam James Haslam in Cedar City aan met president Youngs antwoordbrief, waarin hij de plaatselijke leiders opdroeg het huifkarrenkonvooi met rust te laten. Toen Haight Youngs woorden las, huilde hij als een kind en kon hij alleen de woorden uitbrengen: “Te laat, te laat.”

Tragische gevolgen
Het bloedbad bij Mountain Meadows had niet alleen de dood van ongeveer 120 slachtoffers tot gevolg, maar veroorzaakte ook veel leed bij de overlevende kinderen en andere familieleden van de slachtoffers. Enkele heiligen der laatste dagen namen de zorg voor de kinderen van de emigranten die het bloedbad overleefd hadden op zich. In 1859 namen federale ambtenaren deze kinderen onder hun hoede en brachten ze naar Arkansas bij familieleden terug. De Paiute-indianen kregen door de onterechte blaam voor de misdaad ook leed te verduren.

Kerkleiders werden van het bloedbad op de hoogte gesteld
‘Hoewel Brigham Young en andere kerkleiders in Salt Lake City al spoedig van het bloedbad op de hoogte werden gesteld, werden de mate van betrokkenheid van de kolonisten en de verschrikkelijke details van de misdaad hun na verloop van tijd beetje bij beetje duidelijker. In 1859 onthieven zij ringpresident Isaac Haight en andere vooraanstaande kerkleiders in Cedar City die bij het bloedbad een rol hadden gespeeld van hun roeping. In 1870 excommuniceerden zij Isaac Haight en John D. Lee van de kerk.

‘In 1874 werden negen mannen wegens hun rol in het bloedbad door een territoriale grand jury aangeklaagd. De meesten van hen werden uiteindelijk gearresteerd, hoewel alleen Lee voor de misdaad werd berecht, veroordeeld en geëxecuteerd. Een andere aangeklaagde werd kroongetuige [hij legde vrijwillig getuigenis af en leverde bewijs tegen de andere gedaagden] en anderen probeerden jarenlang de arm der wet te ontlopen. Andere militieleden die het bloedbad hadden aangericht, kampten de rest van hun leven met een vreselijk schuldgevoel en terugkerende nachtmerries over wat ze hadden gedaan en gezien’.

150-jarige herdenking van het bloedbad bij Mountain Meadows
President Henry B. Eyring van het Eerste Presidium heeft gezegd: ‘De verantwoordelijkheid voor het bloedbad bij Mountain Meadows lag bij de plaatselijke leiders van De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen in het gebied bij Mountain Meadows, die ook burgerlijke en militaire taken hadden, en bij leden van de kerk die onder hun leiding werkzaam
waren. [...]

‘Het evangelie van Jezus Christus dat wij aanhangen, verafschuwt het koelbloedig vermoorden van mannen, vrouwen en kinderen. Het bepleit vrede en vergeving. Wat lang geleden door leden van de kerk [bij Mountain Meadows] is gedaan, is een afschuwelijke en onvergeeflijke afwijking van christelijk onderricht en gedrag. [...] Het lijdt geen twijfel dat goddelijke gerechtigheid de verantwoordelijken voor het bloedbad een gepaste straf zal opleggen. [...]

‘Ik bid dat de God van de hemel, wiens zoons en dochters wij zijn, ons mag zegenen om diegenen die hier gestorven zijn te eren door elkaar de reine liefde en geest van vergevensgezindheid toe te reiken waarvan zijn eniggeboren Zoon het toonbeeld is.’ (‘150th Anniversary of Mountain Meadows Massacre’, 11 september 2007, mormonnewsroom.org/article/150th- anniversary- of- mountain- meadows- massacre.

Bron: Het bloedbad bij Mountain Meadows
Fouten worden toegegeven. Het christelijke geloof is gekoppeld aan Jezus. En dan is het logisch dat je Jezus wilt navolgen. Maar de mens heeft geen vrije wil (snap je het nu Ariel?) en zondigt keer op keer. Moslims echter zondigen ook, maar dat maakt niet uit. Zolang zij maar in Mohammed geloven. Waarmee het kwartje is gevallen. Daarom durf ik blijmoedig en met open vizier te beweren dat moslims niet deugen. Vanwege het simpele feit dat zij een soort Hitler vereren in de persoon van de historische Mohammed en NOOIT, maar dan ook NOOIT zullen toegeven dat zij fout zijn.

Islam en Mohamed is het enige houvast van moslims. Verstand hebben zij niet, dus wat blijft er dan nog over? Het hele islamgeloof is een miserabel kaartenhuis van allerlei historische heidense fratsen die passen in de woestijn van Mekka, maar niet in onze kennisbeschaving. Wat doen al die moslims dan hier tussen alle niet-moslims?

PARASITEREN!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door xplosive »

Een overeenkomst tussen moslims en mormonen is dat veelwijverij onder hen wordt toegejuicht.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:De post van Mahalingam is van belang. Maar het beschrijft niet de oorzaak van het vermoorden. Dat vind ik een gemis.
Ik heb het gelezen. Het siert de Mormonen wel dat ze dat hele onverkwikkelijke verhaal niet onder de mat schuiven. En er zeker geen jaarlijks terugkerend feestje van maken zoals de moslims doen met de massamoorden van hun Grote Voorbeeld Mohammed.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef:Een overeenkomst tussen moslims en mormonen is dat veelwijverij onder hen wordt toegejuicht.
Dat was, maar is niet!

Van de mormonen kan ik het billijken. Maar niet van die walgelijke zichzelf onaantastbaar wanende moslims. Islam grossiert in huichelaars. Met meer dan 1,5 miljard onderkruipers in de wereld van islam waar door moslims volop geparasiteerd wordt op onze kenniseconomie. En geloof het of niet, moslims weten dit van zichzelf maar al te goed. Het is eerder beschreven op FFI, moslims doen in feite niet anders dan verhaal halen op wat hen in het verleden is aangedaan. Wij hebben hen bestolen, de kolonieën, enzovoort. De superieure machten zijn altijd de machten van het christendom geweest. Ik heb daar naturrlijk niks mee, maar ik kan toch moeilijk tegen de geschiedenis aan staan te liegen. Moslims zijn miserabele mensen. SORRY! Ik kan er echt niets anders van maken. Daarom zeg ik vast sorry. Voor het geval dat ik het mis mocht hebben. Ik vermijd bewust de uitspraak: "Ik kan er geen chocola van maken," om niet van discriminatie beschuldigd te worden met de link naar negers toe. :thinking: [icon_lol.gif]

En verder beschikken moslims doorgaans niet over meer dan één echtgenote. Omdat ze - ja ja - op het Westen parasiteren en weten dat dit verboden is. Daarom zijn zij islamitische hypocrieten, hyena's die op de loer liggen met z'n allen. Moslims zijn intens zieke mensen in de geest. Mercator noemt hen terecht en passend, de dragers van het schadelijke islamvirus. Ik ben druk op YouTube bezig vanwege antwoorden op reacties van moslims op mijn commentaar die niet al te aardig naar islam en moslims verwijzen. Daarin komt alle islamitische hersenbagger (frustratie, godsdienstwaanzin en diep gewortelde ongenaakbaarheid) bij moslims naar boven dat we hier op FFI niet lezen.

God behoede ons dat de waanzinnige Europese linkse elite te lang aan de macht blijft.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door Pilgrim »

'Hans van de Mortel' schreef:Ik ben druk op YouTube bezig vanwege antwoorden op reacties van moslims op mijn commentaar die niet al te aardig naar islam en moslims verwijzen.
Doe je dat ook onder je eigen naam? :emm2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Profeet Joseph Smith en de Mormonen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Ik ben druk op YouTube bezig vanwege antwoorden op reacties van moslims op mijn commentaar die niet al te aardig naar islam en moslims verwijzen.
Doe je dat ook onder je eigen naam? :emm2:
Jazeker! [icon_lol.gif] Met de Avatar zoals op Facebook.
Wilders is belangrijk. Ik niet! Ik ben hooguit interessant.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie