Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Treitervlogger ’niet meer veilig in Poelenburg’

Vlogger Ismail Ilgun is niet alleen achtervolgd en uitgescholden in zijn eigen buurt, de 19-jarige inwoner van de Zaanse wijk Poelenburg heeft ook een paar flinke trappen gekregen van een boze buurtbewoner. Dat meldt een ooggetuige aan De Telegraaf.

De beelden van de jonge vlogger, die zich eerst nog een ’strijder van Erdogan’ noemde, maar nu spijt heeft van alle negativiteit die zijn videoblogs hebben opgeleverd, zijn tienduizenden keren bekeken. Te zien is hoe een boze man Ismail al scheldend achtervolgt en zegt dat hij moet ’oprotten’ uit de stad, omdat hij Poelenburg in een kwaad daglicht zet.

Ismail krijgt volgens een ooggetuige een paar harde trappen, voordat hij het op een rennen zet. „Op de video is dat niet heel duidelijk te zien, maar het gebeurt volgens mij aan het begin van het filmpje. Nog voordat ze langs de groentenman komen”, vertelt ooggetuige Sebastiaan, die een foto van het incident maakte. „Ik wilde eigenlijk filmen, maar dat leek me toch niet verstandig.”

Het verbaast de ooggetuige dat Ismail nog kon rennen. „Die boze man zag er behoorlijk sterk uit”, vertelt Sebastiaan. „Ik woon niet in de wijk, maar ik kom er wel vaak en volgens mij is Ismail niet meer veilig als hij alleen over straat loopt.” Dat Ismail zich niet meer ongestoord door de buurt kan lopen, blijkt wel uit de beelden, waarop te zien is dat de Zaanse jongen op de vlucht slaat.

„Ik herkende de achtervolger als die man die zich ’Dalton Sefa’ noemt en ook een vlog had gemaakt over de tuigvloggers in Poelenburg. Ik zag het aan zijn korte haar, die herkenbare snor en de tatoeages op zijn arm. Die zie je ook op mijn foto.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Keurig geschreven. icon_thumbup.gif Een kind in de vijfde klas van de lagere school kan hem niet verbeteren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Ismail Ilgun heeft aangifte gedaan van mishandeling. Aanleiding is een incident woensdagmiddag in de wijk Poelenburg in Zaandam. Op internet is een video te zien waarin de 19-jarige vlogger wordt achtervolgd en uitgescholden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Keurig geschreven. icon_thumbup.gif Een kind in de vijfde klas van de lagere school kan hem niet verbeteren.
In de vijfde klas van de lagere school sprak ik al Frans en Engels (in de vierde klas werd met Engels begonnen - in de vijfde klas met Frans) en ik kon redelijk goed Nederlands schrijven (zesje). Ik geef toe dat de NL-taal moeilijk is om te schrijven, maar als je een redelijk IQ hebt waarmee je dingen kunt onthouden, moet het makkelijk te doen zijn. Met hard blokken en je best doen kom je een heel eind op school en in je leven. By the way, mijn school was een rooms-katholieke school die zoals alle rooms-katholieke scholen bekend stonden om het goede onderwijs.

Hoe verzin je het om een buurt te schofferen als Turks tuig en dan nog de grote onschuld uithangen wanneer eindelijk - veel te laat overigens - doortastend wordt ingegrepen?

Dat heb je ervan wanneer onverantwoordelijke regeringen mensen uit een foute achterlijke cultuur, onaangepast aan de vooruitgang, de kans geven BLIJVEND te parasiteren op onze beschaving die ontstaan is uit het christendom. Mocht ik fout zitten met mijn gedachte, dan graag een correctie hierop door onze geschoolde geschiedkundige Mercator die hier meer vanaf weet.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef: In de vijfde klas van de lagere school sprak ik al Frans en Engels
Dat was vroeger Hans. Als je nu in groep 5 zit, dan zit je in onze vroegere klas 3. En ergens op internet stond dat deze knaap ooit op de MBO gezeten heeft. Wie gelooft dat?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Lol: Ouderwetse opvoeding versus kopjes thee

Bericht door Zwartmeer »

King George schreef:De Zaandamse treitervlogger Ismaïl Ilgun lijkt zelf slachtoffer te zijn geworden van iemand die een filmpje van hem online heeft gezet.
Ik denk dat het in scene gezet is. Ik zie hem er ook niet vooraan dat ie echt zo panisch wegloopt bij zo'n camera.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Zwartmeer »

Het is blijkbaar wel waar...
'Treitervlogger'​ Ilgun doet aangifte om mishandeling

http://www.rtlnieuws.nl/nederland/treit ... shandeling

"Je verpest heel Zaandam, oprotten nou", schreeuwt de man die achter Ilgun aanrent. "Dit is onze stad, ik ben hier opgegroeid, je verpest onze naam!" Het zou woensdag zijn gebeurd.

Volgens de politie is er nog niemand aangehouden en is er nog geen verdachte in beeld. Ilgun heeft wel een signalement verstrekt, zegt een politiewoordvoerster.

Ilgun kwam zelf in het nieuws door zijn vlogs over de Zaanse wijk Poelenburg. Daar zitten ook video's tussen waarin jongeren anderen lastigvallen en bedreigen. Het leidde tot de arrestatie van Ilgun wegens opruiing. Eerder deze week bood hij zijn excuses aan.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Mahalingam »

Dit is de man waartegen de aanklacht is ingediend:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Leuk! Wat een afgang voor de Turkse haakneus. Een beetje kerel met ballen gaat dan toch geen aangifte doen. Nou ja, zal wel te maken hebben met zijn minderwaardigheidscomplex-compensatie en lage IQ. Kenmerk van bijna alle moslims.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Zwartmeer »

Man die Ismaïl Ilgun achtervolgde, noemt de treitervlogger een 'mietje'

http://www.rtlnieuws.nl/nederland/man-d ... een-mietje

De man die Ismaïl Ilgun heeft achtervolgd en nu wordt beschuldigd van mishandeling, heeft een duidelijke boodschap voor de Zaanse vlogger. "Get a fokking life man. Je verpest het voor iedereen."

Dat zei hij in een gesprek met Dumpert. Sohrab, of Mister 0 Fox zoals hij zichzelf noemt, rende eerder deze week woedend met een camera achter Ilgun aan, omdat de treitervlogger anderen lastigviel en bedreigde. Dat was voor de 19-jarige Ilgun vervolgens aanleiding om Sohrab aan te geven voor mishandeling. "Eerst schelden ze op de politie, maar als ik hem vervolgens zo aanpak, belt hij zelf de politie. Dat is toch niet normaal? Kom op man!", zegt Sohrab daarover.

Iets doen

"Ik weet niet wat die jongens denken, maar ze verpesten het voor iedereen", vervolgt de zichtbaar gefrustreerde inwoner van Zaandam. "Iemand moest gewoon iets doen. Toen ik hun leeftijd had, zat ik in de studio. Ik was bezig met teksten schrijven, optreden, ik heb prijzen gewonnen, ik was alleen maar met muziek bezig. Deze jongens verpesten hun hele leven. Het enige wat ze doen is hangen, mensen lastigvallen, arme mensen slaan en de politie treiteren."

'Denk aan je moeder'

Sohrab vindt dat Ilgun naar hem had moeten toekomen, in plaats van aangifte te doen. "Als je echt ballen hebt, doe je dat. Ik zal altijd in mijn eentje komen. Weet je waarom? Dat is wat een echte man doet. Ik ga niet als een fagget, daar in die corner, arme mensen lastigvallen. Get a fokking life. Denk aan je moeder, denk aan je vader, aan je eigen stad, aan je hele buurt, aan je eigen ras, je verpest het voor iedereen."

Tot slot schreeuwt Sohrab nog een duidelijke boodschap voor Ilgun in de camera: "Gaan we NOOIT meer doen he?” Eerder deze week bood Ilgun op Facebook zijn excuses aan voor zijn gedrag. "Ik heb dom gedrag vertoond en heb daarvan geleerd."
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Zwartmeer »

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door King George »

Tuigvlogger Ismaïl Ilgun gaat een weekje op vakantie. Niet naar school of aan het werk? Moest een Nederlands kind eens even een weekje verzuimen; Dan staat haasje rep je de onderwijsinspectie op de stoep.
Ik heb niet altijd de goede keuzes gemaakt maar ik ga dat verbeteren. Ik ga even op vakantie naar Turkije om op rust te komen en alles op een rijtje zetten. Zodra ik terug ben ga ik meteen knallen en komen er DIKKE vlogs voor jullie online!! We hebben nog steeds KEEN KELD MAAR WEL HONGER!!!!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Mahalingam »

De politie heeft tot nu toe 21 aanhoudingen verricht. De gearresteerden lopen weer los rond en zouden een boete moeten gaan betalen.
De regering vertelt dat dit heeft geholpen.
Twintigtal opgepakt in roerige Zaanse wijk Poelenburg
De politie heeft de afgelopen tijd 21 arrestaties verricht om de onrust in de Zaanse wijk Poelenburg te bezweren. De arrestanten verstoorden volgens de politie onder meer de openbare orde, schoolden samen in weerwil van een verbod en maakten zich schuldig aan geweldpleging, bedreiging, opruiing, belediging en vernieling.
[...]
Naar aanleiding van de overlast zette de politie extra surveillance in en werden camerabeelden bekeken. De overlast is volgens minister Van der Steur inmiddels afgenomen.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/twi ... ~a4393722/
Als de minister het zegt dan is het zo. Of de bewoners dat ook vinden is van ondergeschikt belang.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Mahalingam »

"Ik sprak met een agent die me vertelde dat ze in Poelenburg mijn bloed wel kunnen drinken"
Aldus Juliëtte Rot .
'Ik ga door, tot ik erbij neerval'
Raadslid Juliëtte Rot laat een bericht zien uit de lokale krant. De gemeente Zaanstad is tevreden over de aanpak in de probleemwijk Poelenburg, staat er. Er zijn 'vierhonderd huisbezoeken' afgelegd door een 'wijkteam'. Dat is informatie die de fractievoorzitter van Democratisch Zaanstad graag eerder had ontvangen. ,,De raad wordt tegenwoordig blijkbaar via de krant voorgelicht."
[...]
Alles lijkt weer normaal, maar Rot voelt zich in de steek gelaten. ,,Ik kreeg nauwelijks steun van het college en in de raad. De VARA-website Joop.nl publiceerde in september al een afbraakstuk vol leugens over mij. Door Ismail nu op het schild te hijsen en mij als 'extreem-rechts' af te schilderen denken sommige mensen dat de problemen zijn opgelost. Maar dat is niet waar: in Poelenburg speelt criminaliteit nog altijd een ondermijnende rol."
En wat doen de Gutmenschen die joop.nl lezen? Die raken gemotiveerd.
De mediastorm ging liggen, maar het aantal bedreigingen nam toe. Op sociale media, vanuit het hele land, en ook op straat. 'Kankerhoer', 'slaaf van wit Nederland', dat soort dingen krijg je dan te horen. Niet alleen van allochtone jongeren, ook van blanken. Ze komen er speciaal voor naar Zaandam. Ilgün is hun held. 'Soldaten van Ismail' noemen ze zich. Ze citeren hem: 'Keen keld, maar wel honger'."
http://www.ad.nl/nieuws/ik-ga-door-tot- ... ~afbfaae3/

Rots tegenspeler, burgemeester Geke Faber (PvdA), neemt eind deze maand afscheid met feestjes die de burger 50.000 euro kosten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door King George »

  • ’Feest Geke Faber ergeniswekkend’

    Het 50.000 euro kostende afscheidsfeest van de omstreden PvdA-burgemeester Geke Faber, plus nog eens het 6000 euro kostende geschilderd portret, wekken meer ergernis dan de 1,5 miljoen euro koninklijke toelage voor prinses Amalia., vindt Danny Lim.

    Faber heeft niks gepresteerd tijdens haar 9 jaar ambtstermijn als burgemeester van Zaandam. Integendeel, zij schenkt liever een nieuwe buurthuis aan de treiterjongeren die de hele wijk en winkelcentrum terroriseerden, eerdere buurthuizen sloopten, raadslid bedreigden en beledigden, op de kap van de politieauto stond etc, dan ze hard aanpakte. Het gaat om de gezond verhouding tussen prestaties en beloning, deze Zaanse burgemeester Faber verdient geen afscheidsfeest noch cadeau, liever ook geen wachtgeld.

    Danny Lim, Wassenaar
http://www.telegraaf.nl/watuzegt/269060 ... nd___.html
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Het succes van een treitervlogger
Spoiler! :
Door Nausicaa Marbe

The Making of Ismail Ilgün, let maar op, die film komt er. De Zaandamse overlastpleger, die met aanverwante hooligans rond een Vomar hing, mensen gewelddadig intimideerde en daarover gretig vlogde, is een rijzende ster. Vorige maand had de tafel van Pauw het onderwerp uitgemolken tot vriend en vijand hun kookpunt bereikten. Ilgün was op de kaart gezet. Maar het gezond verstand leek toen in Zaandam nog te zegevieren in de persoon van raadslid Juliette Rot die, eveneens op tv, dapper de acties van Ilgün fileerde. De vlogger werd opgepakt op verdenking van opruiing.

Maar zo makkelijk herstelt het evenwicht zich niet in wijken waar decennia veel mis is. Rot wordt nog steeds bedreigd. Ilgünfans die zich ’Soldaten van Ismail’ noemen, roepen haar ’kankerhoer’ en ’slaaf van wit Nederland’ na. De VARA-agitpropsite Joop publiceert leugens over haar. Ziehier het seksisme, racisme en de discriminatie die door ’weldenkenden’ – types die Giel Beelen en Johan Derksen prompt vierendelen om hun smurrie over Sylvana Simons – nooit veroordeeld zullen worden. In de week dat de begrippen allochtoon en autochtoon uit beleidsteksten weggepoetst werden, blijkt weer dat ook de selectieve verontwaardiging van links daarop teert.

Ismail Ilgün is inmiddels een hit. Net uit de gevangenis en met een gebiedsverbod aan de reclassering overgedragen, wordt hij ingelijfd door platenlabel Top Notch. Hij krijgt een contract als ’stem van zijn generatie’. Logisch, niet? Tenslotte zijn álle negentienjarigen criminelen die het leven van hun buurtgenoten versjteren en die raadsleden intimideren – die gedachte. Daar sta je dan als ouder met je pogingen tot een nette opvoeding: deugend kroost stelt tegenwoordig niets meer voor.

Het platenlabel begon aan een gulle hersteloperatie. Alles wat de politie in beslag had genomen, werd voor Ilgün opnieuw aangeschaft. Er is nog steeds geen excuus voor de opruiing waarvoor hij is opgepakt, maar in het land waar de publieke omroep in een educatief programma de jeugd aan de topcrimineel Holleeder blootstelt, werkt het morele kompas niet meer.

Verrassend tijdens de opmars van Ilgün was de uitnodiging van de Rode Hoed voor een – lach niet – filosofisch debat. In de reeks Nieuw Licht waarin ’de scherpste hedendaagse denkers’ zich buigen over vraagstellingen van Camus, De Beauvoir, Aristoteles en Rousseau. Op de avond van Ilgün stond reflectie over de journalistiek via Pierre Bourdieu op het programma. Is Ilgün een kenner van de Franse socioloog? Of ging het om een ordinaire publiciteitsstunt? Nodig een halvegare uit, ophef gegarandeerd. Maar de vlogger zei af. Zogenaamd wegens moeilijke onderhandelingen tussen zijn management en de Rode Hoed. Lees: men schoof niet genoeg. Kostelijk. Dachten deze salonrevolutionairen hun bonte avondje op te pimpen met zo’n authentieke kansparel, blijkt die zich niet naar hun mal te voegen. Hij wil van die mafkezen op de Keizersgracht poen zien. Geef die bijgoochem eens ongelijk.

Blijft de vraag waarom ’de scherpste denkers’ zo makkelijk over het straatgeweld van hun verhoopte gast heen stappen. Waarom nodigden ze geen journalistieke outsider uit die géén mensen bedreigt en molesteert? Ook een redacteur van GeenStijl had kunnen meepraten over grenzen in de journalistiek. Maar GeenStijl heeft, zo blijkt bij navraag, nooit een uitnodiging gekregen van de Rode Hoed. Naast geen GeenStijl, door de Tilburgse professor Globalisering Jan Blommaert getypeerd als ’een soort van ziekte in de samenleving, een vorm van geweld’ willen ’scherpe denkers’ immers niet gesignaleerd worden. En had een Steenbergse ’piemelroeper’ gevlogd over intimidatie van vluchtelingen en asielvoorstanders, dan zou geen cultuurinstituut hem uitnodigen.


Waarom dan wel de halfwasallochtoon die geweld en intimidatie als communicatiemiddel inzet? Die keuze wordt vast niet zo bewust gemaakt, maar lijkt wel ingegeven door het oudlinkse pardon voor geweld omwille van de goede zaak. Ilgün is voor deze kaste wereldvreemden de goede zaak zelf, omdat hij geldt als het ultieme haatobject voor ’rechts tuig’. Onder die verdachtmaking wordt veel geschaard, van de hele populistische revolte in Nederland en het electoraat van de PVV tot Thierry Baudet, Jan Roos, POW en GeenStijl. Ook het gezonde verstand dat mensen ervoor behoedt bestuurlijke leugens en verdraaiingen te slikken hoort erbij. De vijand van de tokkies is nu eenmaal de held van verward links.

Er is geen kruid gewassen tegen de populistische revolte. De slapende hond die weldenkend Nederland vreest, gaat niet in z’n hok. Hij gromt en ruikt links en rechts misstanden die de valse droom van een maakbaar multicultureel paradijs ruw verstoren. Met referenda blokkeert hij zelfs de Europese besluitvorming namens Nederland. Ontembaar, die hond.

Maar de verontwaardigde burgers valt wel hun waardigheid af te pakken. Daarom wordt non-valeur Ilgün omhelsd door mensen die zich links wanen, maar lak hebben aan gelijkheid en verheffing. Hun boodschap aan het ’plebs’: al betaal je belasting, val je niemand lastig, jat en mat je niet, je blijft fout. Je kunt nog over zoveel veranderingen in de samenleving gelijk hebben, we moeten jouw soort niet.

Dát betekent deze krankjorume omhelzing van een asociaal: een grote middelvinger naar degenen die als klootjesvolk worden afgedaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Pilgrim »

(Marokkaanse!) treitervloggers vallen deze keer een Nederlandse vrouw lastig
Gepubliceerd op 22 nov. 2016

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Mahalingam »

Zoals Ismail Ilgun zich gedroeg tegenover Juliëtte Rot, dat mag.
'Treitervlogger' Ismail Ilgun uit Zaandam wordt niet vervolgd wegens bedreiging van Zaans gemeenteraadslid Juliëtte Rot. Dat heeft het openbaar ministerie bevestigd na een bericht van de regionale zender RTVNH. Er is onvoldoende juridisch bewijs voor.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2711 ... lgd__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Mahalingam »

" Door Ismail nu op het schild te hijsen en mij als 'extreem-rechts' af te schilderen denken sommige mensen dat de problemen zijn opgelost." zei Juliëtte Rot.
Op "het internet" is commotie ontstaan omdat bij de verkiezing van "Zaankanter van het Jaar" tuighvlogger Ismaël Ilgun het dreigt te winnen van baasvrouw Juliëtte Rot, het raadslid dat juist slachtoffer werd van de camboefjes.
Dat zat eraan te komen want al eerder was geschreven:
De mediastorm ging liggen, maar het aantal bedreigingen nam toe. Op sociale media, vanuit het hele land, en ook op straat. 'Kankerhoer', 'slaaf van wit Nederland', dat soort dingen krijg je dan te horen. Niet alleen van allochtone jongeren, ook van blanken. Ze komen er speciaal voor naar Zaandam. Ilgün is hun held. 'Soldaten van Ismail' noemen ze zich. Ze citeren hem: 'Keen keld, maar wel honger'."
Dus kwam Geen Stijl ter redding en deed een 'pollfuck' dus Juliëtte won glansrijk.
Maar voordat de uitslag er was werd de poll gestopt een ongeldig verklaard.
  • Verkiezing Zaankanter van jaar afgebroken https://t.co/r6mXcA3m4Y
    — NoordhollandsDagblad (@nhdagblad) 9 januari 2017
https://twitter.com/nhdagblad/status/818498340132253696
http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... um=twitter
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door King George »

Ismaïl Irgun doet huilie huilie.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:Zoals Ismail Ilgun zich gedroeg tegenover Juliëtte Rot, dat mag.
'Treitervlogger' Ismail Ilgun uit Zaandam wordt niet vervolgd wegens bedreiging van Zaans gemeenteraadslid Juliëtte Rot. Dat heeft het openbaar ministerie bevestigd na een bericht van de regionale zender RTVNH. Er is onvoldoende juridisch bewijs voor.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2711 ... lgd__.html
En dan nu een vervolg:
ismail ilgun‏ @Ismaililgun1

Net een goed gesprek gehad met Juliette Rot. Alles is uitgepraat en haar intenties zijn altijd goed geweest en dat realiseer ik me nu. Ik heb mijn excuses gemaakt en deze heeft zij aanvaard. Ik ben heel tevreden met de uitkomst en kan er nu definitief een punt achter zetten.
https://twitter.com/Ismaililgun1/status ... 194f6ec%2F
Voormalige 'treitervlogger' verontschuldigt zich bij Zaans raadslid
Ismail Ilgun (20) uit Zaandam heeft excuses aangeboden aan het Zaanse gemeenteraadslid Juliëtte Rot. Zij werd vorig jaar door hem geïntimideerd en deed aangifte van bedreiging. Het aanbieden van excuses was een van de voorwaarden waarmee de voormalige 'treitervlogger' vervolging door het Openbaar Ministerie kon voorkomen.
https://www.ad.nl/binnenland/voormalige ... ~a194f6ec/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Ismail Ilgun blijkt toch niet een schatje te zijn . ’What the f*ck heeft Jeroen Pauw met mijn leven te maken?’ roept hij vrolijk. De ex-treitervlogger, blijkt nog steeds een treiter turkje te zijn.

Wij hebben de knaap nooit vertrouwd en doorzien, maar links Nederland krabt zich nu zenuwachtig achter hun oren.

Het blijft grappig. :razz:
Ex-treitervlogger Ismail Ilgun: ’Mijn excuses waren nep’

Ik ga heel eerlijk met je zijn, ik heb nergens spijt van. Al die keren dat ik in de media sorry zei, dat was allemaal nep”, vertelt Ismail Ilgun aan de krant. Zo haalt hij de excuses aan die hij maakte tegenover Jeroen Pauw in zijn talkshow. Volgens hem mogen zijn moeder en zijn broers, die hem dagelijks bellen om te vragen hoe het gaat, hem vertellen wat hij verkeerd doet. „Niet één of andere journalist. What the f*ck heeft die met mijn leven te maken?”.

De reden dat hij toch zijn excuses aanbood nadat er ophef ontstond over zijn vlogs en positieve projecten aanpakte, was zijn paniek. „Ik wist niet wat ik met mezelf aan moest, of ik ooit nog een baan zou krijgen. Ik werd bedreigd, op internet stonden onder elk bericht over mij duizenden haatreacties. Dat doet wat met je.”

Maar later constateerde hij dat hij als vlogger alleen maar vastlegde wat om hem heen gebeurde: het gedrag van hangjongeren in zijn stad Zaandam, die de mensen in hun omgeving intimideerden. „Je wordt toch ook niet boos op een NOS-journalist die verslag doet van een bomaanslag?”

In BN’ers in Therapie vertelt Ilgun over hoe hij zichzelf kwijtraakte, toen hij zich probeerde te gedragen als een rolmodel voor de jeugd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Alleen als iedereen zijn best doet, kan probleemwijk Poelenburg weer beter worden
Afbeelding
In de Zaanse achterstandswijk Poelenburg wordt met ‘zachte maatregelen’ geprobeerd het achteruit kachelende leefklimaat te verbeteren. Een kijkje in de buurt die naast het sensationele gezicht dat ‘treitervlogger’ Ismail Ilgun eraan gaf, ook een meer schrijnende kant heeft.

‘De mensen zijn hier een beetje moe’, zegt de van oorsprong Kosovaarse Fadil. Voor de deur van zijn pas opgeknapte portiekflat trekt hij de kraag van zijn leren jas iets verder dicht. Het is gaan miezeren in Poelenburg.

28 jaar geleden raakte Fadil dankzij de liefde in de Zaanse wijk verzeild. Met zijn ‘Hollandse meisje’ kreeg hij er twee kinderen, van wie de jongste nu 16 is. Hij is in die tijd gaan houden van Poelenburg. Maar de laatste vijf jaar merkt Fadil wel dat het minder gaat. ‘Er komen te veel verschillende culturen naast elkaar te wonen. Als ik op straat iemand groet, krijg ik vaak geen reactie.’

Mustapha El Achiri knikt instemmend. Hij is sinds een jaar namens woningcorporatie Rochdale beheerder in de wijk, en leert steeds meer mensen kennen. ‘Je merkt dat ze terughoudend zijn om te vertellen, bang dat het tegen ze gebruikt wordt.’

Het waren grote Noord-Hollandse bedrijven zoals Albert Heijn, Bruynzeel en ADM die de wijk Poelenburg vijftig jaar geleden met trotse idealen uit de grond stampten. Huizen voor hun werknemers. De arbeiders in hoogbouw langs de snelweg A8, met, voor die tijd, ruime appartementen. Hun chefs iets verderop in bescheiden rijtjeshuizen met een tuintje. En voor de directeuren waren er weer een straatje verder enkele villa’s aan het park. Tussen de huizen overal groen en pleinen.

Achterstanden
Een deel van de bedrijven ging failliet of werd te groot voor de Zaanstreek. De huizen werden verkocht aan woningcorporaties. Veel arbeidsmigranten uit Turkije namen hun intrek in de hoogbouw. Buiten aan het balkon de satellietschotels, binnen de Turkse soaps op het scherm. Poelenburg, dat door bewoners als Fadil met een wrang lachje ‘Poelenturk’ wordt genoemd, staat al jaren op de lijst van probleemwijken. Werkloosheid, taalachterstand, schulden, criminaliteit, overlast, gezondheidsklachten – allemaal problemen die in Poelenburg vaker voorkomen dan in de rest van de Zaanse wijken.

Anderhalf jaar geleden werd de wijk landelijk nieuws dankzij Ismail Ilgun, beter bekend als de ‘treitervlogger’. Met zijn filmpjes vanaf de hangplek bij de Vomar beschreef hij het leven van veel jongens in de buurt en het kat--en-muisspel met de politie. Vooral het fragment waarin een voorbijrijdende fietser een klap tegen zijn hoofd krijgt, stuitte op veel kritiek. ‘Tuig van de richel’, zei premier Rutte over Ilgun.

Dat is het sensationele gezicht van de achterbuurt. Wie de meer schrijnende kant wil horen, moet aankloppen bij Rien Spies. Hij is schoolbestuurder bij Agora, de onderwijskoepel die vier basisscholen in de wijk heeft, en was er daarvoor zelf schooldirecteur. ‘De kinderen die wij hier op school krijgen hebben algemene ontwikkelingsachterstanden. Ze spreken vaak geen of slecht Nederlands, en kunnen bijvoorbeeld ook hun rits niet dichtmaken.’

Als je veel van dat soort kinderen bij elkaar hebt in één klas, dan kunnen ze zich ook moeilijk aan elkaar optrekken, zegt Spies. ‘In plaats daarvan zien we de kinderen van succesvolle ouders juist vaak vertrekken. En ouders van kinderen uit de laagbouw brengen hun kind naar een school buiten de wijk.’ Dus staat er volgens Spies op de scholen in Poelenburg niets minder op het spel dan ‘dat we in Nederland toch iedereen een kans moeten geven om wat van zijn leven te maken.’

Treitervlogger
‘We gaan niet zo ver dat we zeggen dat we blij zijn met de treitervlogger’, zegt pensionado Gertjan Welgemoed terwijl hij op een straathoek een sjekkie opsteekt. ‘Maar hij heeft dingen wel in beweging gezet.’ Welgemoed is secretaris van de Klankbordgroep Poelenburg. Samen met voorzitter Jeanette Venniker zet hij zich al tien jaar in voor verbeteringen. De groep is destijds op verzoek van de gemeente opgericht om te overleggen over de grote renovatie van de wijk. Toen die renovatie door de crisis vervolgens van tafel verdween, bleven ze het gemeentehuis bestoken. ‘Ze vonden ons daar maar vervelende oproerkraaiers, totdat die vlogger landelijk in het nieuws kwam.’

Net zoals zoveel corporatiedirecteuren die panden bezitten in arme wijken, zag directeur Hester van Buren Poelenburg de afgelopen jaren de glijvlucht inzetten. ‘De woningen die wij hier aanbieden zijn relatief goedkoop met maandhuren van rond de 350 euro. Dat trekt dus steeds weer kwetsbare huurders.’ Zo kon het gebeuren dat een groot deel van de Zaanse statushouders in Poelenburg belandde, terwijl de bedoeling was dat ze evenredig over de gemeente verdeeld zouden worden. Van Buren: ‘Je wilt dat niet, maar toch gebeurt het, want in je eentje kun je het moeilijk veranderen. Sinds die vlogger is het gelukkig mogelijk gebleken om wel goed met de gemeente, welzijnsorganisaties en scholen samen op te trekken.’

Zo heeft het stadsbestuur inmiddels in Den Haag geregeld dat Poelenburg valt onder de Wet bijzondere maatregelen grootstedelijke problematiek, die het voor Rochdale mogelijk maakt meer succesvolle huurders in de wijk voorrang te geven. Dat doet de corporatie inmiddels een kwartaal – de 39 woningen die sindsdien vrijkwamen, zijn onder meer toegewezen aan studenten en mensen met een baan in de publieke sector.

Uitgesproken positief
Zelfs de leden van de klankbordgroep – toch meer van het type ‘eerst zien dan geloven’ – zijn uitgesproken positief over de recente acties van de gemeente. Voorzitter Venniker: ‘De betrokken ambtenaren hebben een bikkelhard rapport geschreven over de wijk, en samen met alle betrokken partijen plannen gemaakt.’ Terwijl de corporatie inzet op minder kwetsbare bewoners en renovatie, doen de scholen in de wijk er alles aan om de taalachterstand van leerlingen in te lopen en de betrokkenheid van ouders te vergroten.

En buurman Fadil heeft ook nog wel een tip voor de politie in de wijk. ‘Gewoon streng en eerlijk zijn tegen iedereen die zich hier niet aan de regels houdt. Dan komt het weer goed.’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie