Even voorstellen?

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Wilfred
Berichten: 86
Lid geworden op: ma okt 10, 2016 10:05 am

Even voorstellen?

Bericht door Wilfred »

Mijn naam is Wilfred. Eigenlijk ben ik een collectief. In de komende maanden zullen wij, stapsgewijs, in verschillende artikelen onze visie op het ontstaan van de Islam beschrijven. Dat doen wij met een positieve houding: er is namelijk meer dat ons bindt dan dat ons scheidt. Niettemin zal deze visie de (extreem) orthodoxe interpretaties ragfijn weerleggen.

Samenvatting in vogelvlucht
De proto-islam, verhandelingen over de aard van de relatie tussen god en Jezus door sektarische Christenen, ontstond na 425 in Edessa (Oost-Turkije). Byzantijnse keizers isoleerden sektarische dissidenten, zoals Nestorius, naar de woestijnstad Petra in Jordanië. In de loop van de zesde eeuw wordt Petra een broeinest van religieuze activisten en dissidenten. De bevolking groeit sterk en er onstaan tal van geloofsgemeenschappen in de nabije omgeving. De stad zelf is verdeeld. De oude stad heeft een Griekstalige elite en een Aramees Christelijke eredienst. De benedenstad is heterogeen met als belangrijkste eredienst die van de Kaaba. Halverwege de zesde eeuw zijn er twee Kabaa's. Nomadische stammen bidden of in de richting van Petra of in de richting van Meda'in Saleh. Tot 743 zullen heiligdommen worden gebouwd met een qibla (bidrichting) in de richting van of Petra of Meda'in Saleh.

Het jaar 570 is bepalend voor het ontstaan van de Islam. Het Byzantijnse rijk trekt zich terug uit grote delen van Palestina, Jordanië en Zuid-Syrië. In dit machtsvacuüm ontstaat enerzijds een federatie van Aramese, Joodse en Arabische stammen en anderzijds een religieuze beweging die onderlinge verschillen overbrugt door de Christelijke drie-eenheid te ontkennen. Jezus is in dit concept een goddelijke afgezant maar geen zoon. Deze beweging luistert naar de naam Qoeraysh en Mohammed, geboren te Petra, is de leider van deze beweging. De zogenaamde Petra papyri, gevonden in 1996, laten duidelijk zien hoe in de loop van de zesde eeuw in Petra de christelijke eredienst evolueert naar een ontkenning van de Christelijke drie-eenheid, het centrale dogma van de islam.

Dankzij Byzantijnse vervolgingen sluiten veel sektarische Christenen en Joden, met name Samaritanen, zich aan bij de Qoeraysh. Tegelijkertijd sluiten veel Arabische stammen, die in de zesde eeuw migreren vanuit Jemen, zich aan. Nadat Mohammed de eerste strijd om de macht in Petra verliest wijkt hij uit naar Aeropolis (M'adina, Jordanië). De Koran en de ahadith geven in de kern vervolgens aan wat er gebeurt.

Nadat in 713 een aardbeving de stad Petra verwoest wordt haar Kaaba verplaatst naar een oase nabij Taif. Voor deze nieuwe locatie wordt het woord Mekka gekozen dat feitelijk afgeleid is van het Semitische stamwoord 'mkk' en laaggelegen zijn betekent. In de context van de Koran: laaggelegen in Petra. De stad Meda'in Saleh wordt verwoest.

In de loop van de achtste eeuw ontstaat de Islam, gebouwd op de fundamenten van de Qoeraysh beweging. De biografie van de profeet Mohammed verplaatst de context van Petra en Aeropolis naar Mekka en Medina.

Deze visie zullen wij in verschillende artikelen uitwerken. U zult merken dat gebeurtenissen, niet vermeld in deze samenvatting, naadloos passen. Uw kritiek is van harte welkom. Uw scepsis is begrijpelijk. Toch zult u onze bewijsvoering niet kunnen weerleggen. De stad Petra voldoet als enige in de Midden-Oosten aan de beschrijvingen van Koran en ahadith. De in de Koran gebruikte bronnen waren alleen aanwezig in de directe omgeving van Petra. Plaatsen die de Koran noemt liggen in de onmiddellijke omgeving van Petra. Petra's eredienst draaide om de profeet Aaron, belangrijk in de eredienst van de Islam, Samaritanen en sektarische Christenen. Etc. etc.

Maar doe vooral uw best.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen?

Bericht door Ariel »

Wilfred schreef: Uw kritiek is van harte welkom. Uw scepsis is begrijpelijk.
Hoi Wilfred. :greeting2: Van Harte welkom op dit forum, en bedankt voor je eerste post.

Veel scepsis zullen je posten hier waarschijnlijk niet oproepen.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Wilfred
Berichten: 86
Lid geworden op: ma okt 10, 2016 10:05 am

Re: Even voorstellen?

Bericht door Wilfred »

Hoi Ariël,

Dank voor je reactie.

Misschien geen scepsis maar dan ontvangen we gaarne scherpe en opbouwende kritiek. Met al de kennis op dit forum hier moet dat toch mogelijk zijn.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen?

Bericht door Ariel »

Wilfred, zeg maar in welk forum jij je artikelen wil posten. Dan maak ik er een sticky van.

Wat jij hier geschreven hebt is nieuw voor me. En interessant. Het klinkt heel logisch. Ik vermoed dat Moslims niet blij worden van je onderzoek.

Wat ik me afvraag, was de zogenaamde nachtreis van Mohammed naar de verste moskee niet naar Jeruzalem maar naar Petra wijzen?
Afbeelding
Cubicle block from area beside entrance to the Siq at Petra
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Wilfred
Berichten: 86
Lid geworden op: ma okt 10, 2016 10:05 am

Re: Even voorstellen?

Bericht door Wilfred »

Daar kan ik op reageren.

De video baseert zich op een publicatie uit 2011 die stelt dat alleen in de richting van Petra werd gebeden voordat de Qibla naar Mekka verandert. Dit is niet helemaal juist. Tot het jaar 713 zijn er minimaal twee Qibla's.

Qibla -> Meda'in Saleh
Creswell en Fehervaro onderzochten oude islamitische heiligdommen uit de zevende eeuw in Wasit en Bagdad. Beide heiligdommen hadden een qibla die 33 respectievelijk 30 graden afwijkt van de huidige gebedsrichting naar Mekka. Het oorspronkelijke grondplan van de Amr al As moskee in Fustat nabij Caïro heeft een gebedsrichting die ook in de richting van Noordwest Arabië wijst. Volgens Ahmad B. al Maqrizi, een Egyptische historicus uit de veertiende eeuw, wees de Qibla vanuit Fustat naar een locatie iets ten zuiden van het oosten. Als we deze qibla's projecteren op een kaart van het Midden-Oosten dan vallen zij samen in de omgeving van Al Hijer (Meda'in Saleh), in het noordwesten van het huidige Saoedi-Arabië.

Qibla -> Petra
De eerste Arabische dynastie die over een groot deel van het Midden-Oosten heersten, de Umayyaden, bouwden befaamde paleizen en moskeeën. In 724, honderd jaar na de dood van Mohammed, wordt nabij Jericho de Khirbat al Mafjar moskee gebouwd. Opmerkelijk is dat qibla recht naar het zuiden wijst. In Bosra, gelegen op de huidige grens tussen Syrië en Jordanië, wordt in 720 de Umar Moskee gebouwd die niet in de richting van Mekka maar naar het zuidwesten wijst.
In 743 bouwt deze dynastie een groot paleis complex, Qasr al-Mushatta, ten zuiden van Amman. De moskee binnen dit complex wijst naar het zuidwesten en niet naar Mekka dat zuidzuidoost van Amman ligt. De belangrijkste aanwijzing met betrekking tot deze Qibla echter is dat in de nabijheid van de Jordaanse havenstad al Aqba en Humeima moskeeën uit de 7 eeuw zijn gevonden met een Qibla die naar het noorden wijst. Als deze lijnen worden doorgetrokken dan is Petra het snijpunt.

Na de val van de dynastie der Umayyaden worden alleen nog moskeeën gebouwd met een Mekkaanse Qibla. Overigens zijn het nu nog geen moskeeën maar heiligdommen. De Islam moet op dit punt nog ontstaan.

Nachtreis Mohammed
De zogenaamde nachtreis van Mohammed heeft plaatsgevonden. De verste moskee is hier gewoon de Tempelberg. In de vroeg Islamitische literatuur en de Koran, het boek van de Qoeraysh, wordt regelmatig de wens uitgesproken om het ware geloof terug te brengen naar de heilige plaatsen. Over de pre-islamitische tijd van kent de islam twee tradities. De eerste is Koranisch en vertelt dat Mohammed de religie van Abraham herstelt in de vorm zoals het voorheen aanwezig was. De andere traditie suggereert dat er al Abrahamistische monotheïsten in de geboortestad van Mohammed waren (Hanifs), ook onder de gezellen van de Mohammed.

Dit is dus wat er gebeurt: In 638 steken de Qoeraysh de Jordaan over en nemen Jeruzalem vreedzaam in. Zo werd de wens om het ware geloof (het christendom zonder drie-eenheid) terug te brengen naar de heilige plaats (de Tempelberg) werkelijkheid. Ogengetuigen vertellen hoe de Munamin (de aanduiding voor Arabische gelovigen tot aan het einde van de achtste eeuw) naar het oosten bidden, in de richting van Petra.

Vanuit Petra of Aeroplis is het met een aantal verse paarden slechts enkele uren reizen naar Jeruzalem. Deze pelgrimsreis was dus geen mythische gebeurtenis maar leverde mogelijk zadelpijn op.
Laatst gewijzigd door Wilfred op zo okt 16, 2016 7:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Even voorstellen?

Bericht door xplosive »

Welkom Wilfred.

Ben je geschiedkundige of gewoon autodidact aangaande deze materie?

Mijn eerste indruk is dat wat je hier naar voren brengt op punten strijdig is met het beeld van de geschiedenis zoals dat in de mainstream islam geschetst wordt. Klopt dat?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Wilfred
Berichten: 86
Lid geworden op: ma okt 10, 2016 10:05 am

Re: Even voorstellen?

Bericht door Wilfred »

Hallo xplosive!

Wat wij gedaan hebben is niet meer dan het samenvoegen van verschillende onderzoekslijnen. Het beeld dat hier uit naar voren komt is deels strijdig met met de klassieke versie. Het verhaal zoals geschetst in de Koran en Ahadith is werkelijk gebeurd. De belangrijkste verschillen zijn dat de profeet Mohammed geen Arabier was, dat Allah is afgeleid van het Aramese begrip voor god: Alaha. Dat de Qoerasj geen stam was maar een religieus verbond van christelijke monofysieten. Het dogma staat niet ter sprake: dat is tenslotte een kwestie van geloof.

Dit zijn uiteraard grote stappen en deze zullen over enige tijd hier worden toegelicht.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17463
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Even voorstellen?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het is totaal niet relevant en mesnlievend interessant en heeft ook geen enkele zin om aan islam een andere draai te geven dan de draai die de islam namens alle Korangeleerden er zelf aan geeft.

Moslims zijn op geen enkele manier te bestrijden met welke logica dan ook. Dus wat doe je dan? Ik spreek voor mijzelf en met permissie ook namens de vrienden van FFI. Dan bestrijd je de islam en zijn leringen met dezelfde wapens waar korangeleerden zich schuldig aan maken. Wapens die te vinden zijn in de Koran. Moslims noemen hun wapens schone wapens. Wij benoemen ze als uiterst gevaarlijke smerige wapens die verboden zijn in elke democratie, maar vrijelijk verkrijgbaar zijn in elk, doorgaans dictatoriaal geregeerd, islamitisch land. :sheik:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Even voorstellen?

Bericht door mercator »

Wilfred schreef:
Dit zijn uiteraard grote stappen en deze zullen over enige tijd hier worden toegelicht.
Mij lijkt het eerder een discussie zoals die over het geslacht van de engelen. In 1457 waren de theologen in Byzantium druk bezig alle finesses daarvan te onderzoeken terwijl het Ottomaanse leger de muren aan het ondermijnen was.
Jij bent nieuw hier op het forum dus ik zal even hier de enige oplossing voor het moslimvraagstuk toelichten: alle internationale luchthavens in moslimlanden onbruikbaar maken en een kruisraket op Mekka.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Wilfred
Berichten: 86
Lid geworden op: ma okt 10, 2016 10:05 am

Re: Even voorstellen?

Bericht door Wilfred »

Dat mag zo lijken maar is het niet. Een dergelijke publicatie zou het werk van tienduizenden zogenaamde "wetenschappers", "publicisten" en "theologen" in een keer volstrekt overbodig maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17463
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Even voorstellen?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wilfred schreef:Dat mag zo lijken maar is het niet. Een dergelijke publicatie zou het werk van tienduizenden zogenaamde "wetenschappers", "publicisten" en "theologen" in een keer volstrekt overbodig maken.
Je hebt volkomen gelijk. Op zogenaamde 'wetenschappers' zit geen weldenkend mens te wachten. Maar ook niet op zogenoemde wetenschappers. Islam, moslims, het hoort hier niet thuis vanwege de anti-democratische tendensen die heersen onder de volgelingen van de minderwaardigheids- en sadistische achterlijkheidsreligie islam. :sheik:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Ali Yas »

Wilfred schreef:Het verhaal zoals geschetst in de Koran
Welke verhalen schetst de Koran dan zoal? Voor zover ik weet omvat de Koran eigenlijk alleen heterodoxe hervertellingen van o.m. Bijbelverhalen en vroegchristelijke en -joodse sprookjes en daarnaast een heleboel gepreek.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Even voorstellen?

Bericht door Pilgrim »

Interessant verhaal. Van harte welkom hier Wilfred. Je bent een collectief zeg je. Betekent dat je een groep vertegenwoordigt van islamdeskundigen?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Wilfred
Berichten: 86
Lid geworden op: ma okt 10, 2016 10:05 am

Re: Even voorstellen?

Bericht door Wilfred »

=> Ali Yas schreef: "Welke verhalen schetst de Koran dan zoal?"

Goede en zeer vervelende vraag. Als je de verhalen over de profeet uit de Koran in de islamitische context plaatst heb je een probleem. In 2015 is de Koran van Birmingham gedateerd op 565-645. De kans is dan 80 tot 85% dan de Koran ouder of even oud is als Mohammed.
Een analyse die de islamitische overlevering volgt is waarschijnlijk niet falsifieerbaar met een methodologisch correct opgezet onderzoek. De meest elegante en simpele oplossing is dat Mohammed terugkeert naar Petra in het jaar dat de Petra Papyri eindigen, zo rond 609. Dat moet echter bewezen kunnen worden anders wordt deze analyse weggezet als "conspiracy theory".
Wilfred
Berichten: 86
Lid geworden op: ma okt 10, 2016 10:05 am

Re: Even voorstellen?

Bericht door Wilfred »

=> Pilgrim schreef: "Betekent dat je een groep vertegenwoordigt van islamdeskundigen?"

Niet bepaald. Wij proberen slechts, op methodische wijze, overeenkomsten te vinden tussen verschillende onderzoekslijnen. Denk hierbij aan de Quranic Geography uit 2011, de Petra papyri uit 1993, Armeense werken die al in de vroege Middel-eeuwen Petra en Aeropolis aanwijzen als Mekka en Medina en recente publicaties over religie in de Byzantijnse periode. Over een maand zullen wij hier de eerste stukken publiceren.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17463
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Even voorstellen?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Bericht door Wilfred » Zo Okt 30, 2016 9:39 am
Wilfred schreef:Niet bepaald. Wij proberen slechts, op methodische wijze, overeenkomsten te vinden tussen verschillende onderzoekslijnen. Denk hierbij aan de Quranic Geography uit 2011, de Petra papyri uit 1993, Armeense werken die al in de vroege Middel-eeuwen Petra en Aeropolis aanwijzen als Mekka en Medina en recente publicaties over religie in de Byzantijnse periode. Over een maand zullen wij hier de eerste stukken publiceren.
Het is nu 6 januari 2017. Twee maanden verder. Ik ben nog altijd nieuwsgierig geïnteresseerd in kennis over die verschrikkelijke achterlijke perverse pedofiele parasiterende veroveringsreligie islam.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen?

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef: Het is nu 6 januari 2017. Twee maanden verder. Ik ben nog altijd nieuwsgierig geïnteresseerd in kennis over die verschrikkelijke achterlijke perverse pedofiele parasiterende veroveringsreligie islam.
Kijk Hans. Je hebt het vast gemist.

viewtopic.php?f=9&t=25849&p=412146#p412146
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17463
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Even voorstellen?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Het is nu 6 januari 2017. Twee maanden verder. Ik ben nog altijd nieuwsgierig geïnteresseerd in kennis over die verschrikkelijke achterlijke perverse pedofiele parasiterende veroveringsreligie islam.
Kijk Hans. Je hebt het vast gemist.

viewtopic.php?f=9&t=25849&p=412146#p412146
Ja hoe kan dat nou. In ieder geval bedankt Ariel!

Ik kan moeilijk leven in onzekerheid. Ik begrijp ook niet dat mensen bang zijn voor de dood. Vandaar dat je die angst bij mohammedanen niet tegenkomt. Zelfmoord is zeker verboden in de islam, anders zou je nu geen mohammedaan meer tegenkomen. Maar wanneer in het belang en ter ere van Allah het toegestaan is jezelf tegelijk met ongelovige honden op te blazen, waarbij de ongelovige als materiaal voor het hellevuur van Allah dient en de geïnspireerde mohammedaan het eeuwige leven wacht, waarom doen nog zo weinig mohammedanen daar aan mee? Twijfelen zij misschien aan de erectie van hun microscopisch kleine penis die uitsluit dat zij ooit 72 maagden van dienst kunnen zijn?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Wilfred
Berichten: 86
Lid geworden op: ma okt 10, 2016 10:05 am

Re: Even voorstellen?

Bericht door Wilfred »

Het is nu 6 januari 2017. Twee maanden verder. Ik ben nog altijd nieuwsgierig geïnteresseerd in kennis over die verschrikkelijke achterlijke perverse pedofiele parasiterende veroveringsreligie islam.
Het is onze intentie is om kwalitatief en zonder waardeoordeel het ontstaan van de Islam te onderzoeken. Dat betekent dat het soms langer duurt: het voortdurend invoegen van data betekent dat teksten/hoofdstukken voortdurend geharmoniseerd moeten worden en soms moeten archaische teksten worden vertaald.

Niettemin denken wij er een sluitende tijdlijn is die alle bestaande onderzoekslijnen, van Fred Donner tot Crone etc kan convergeren naar een nieuwe en houdbare theorie.

Mocht je het niet snel genoeg gaan dan hebben wij nog wel een aantal teksten die vertaald kunnen worden.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen?

Bericht door Ariel »

Wilfred schreef:
Mocht je het niet snel genoeg gaan dan hebben wij nog wel een aantal teksten die vertaald kunnen worden.
LOL. [icon_lol.gif] Hans heeft tijd genoeg als gepensioneerde . :smile7:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17463
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Even voorstellen?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Wilfred schreef:
Mocht je het niet snel genoeg gaan dan hebben wij nog wel een aantal teksten die vertaald kunnen worden.
LOL. [icon_lol.gif] Hans heeft tijd genoeg als gepensioneerde . :smile7:
Dat is niet helemaal waar. Maar daar roem ik niet over. Ik wil tenminste een keer per week 2 kilometer zwemmen, wat overigens geen probleem is voor mij, maar het komt er al lang niet meer van. Tijd tekort? NEE! Kwestie van prioriteiten stellen. Ik heb nog steeds een berenconditie. Het zou best kunnen dat ik niet weet wat ik wil. Logisch, want de mens heeft geen vrije wil. Dus ook moslims niet. Maar dit terzijde en niet van belang voor het ongeschikt zijn van mohammedanen voor onze kennisbeschaving.

Wat informatie over de historische Mohammed betreft, de Koran, de haddiths en de op onze kennisbeschaving parasiterende achterstandsreligie islam, kan een ieder het beste voor zijn informatie terecht op het forum van FFI. Alhoewel ik er geen fiducie in heb, zou het desondanks mogelijk moeten zijn dat een imam met een boven het menselijk gemiddeld uitstijgend IQ het lef heeft van zijn rigide walgelijk perverse sadistische tweedehands achterstandsreligie islam afscheid te nemen ten faveure van onze kennisbeschaving. Maar waarom lukt dat nooit, zelfs bij een hoog oplopend IQ zoals het geval is bij de burgemeester van Rotterdam, genoemd Aboutaleb? Omdat de uit de tijd zijnde primitieve heidense woestijnreligie islam een oorlogstirannieke ideologie is met een stinkende ettersaus van geloof in de praatjes van de historische sadistische analfabete oorlogsmisdadiger Mohammed. Met als gevolg dat niemand, die als moslim geboren is, zijn tot aan zijn dood verbonden islamitische godsdienstkolder vaarwel mag zeggen op straffe van onthoofding of anderszins een andere doodstraf. Een moslim kijkt wel uit. Eenmaal geboren uit een achterlijk primitief woestijnnest, altijd achterlijk, maar niet gek. Immers, na de dood wacht het hoerenparadijs van Allah met 72 maagden of het eeuwige foltervuur van criminele sadistische monstergod Allah, het evenbeeld van de historische Mohammed.

Nogmaals, alle informatie is terug te vinden op het forum FFI, en nog veel meer dat uitleg geeft van het hoe en waarom tot aan de ontstaansgeschiedenis van de tweedehands mosterd-na-de-maaltijd religie islam. GRATIS! icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Ali Yas »

Wilfred schreef:soms moeten archaische teksten worden vertaald
Kun je eens wat voorbeelden geven van wat je hier bedoelt?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Wilfred
Berichten: 86
Lid geworden op: ma okt 10, 2016 10:05 am

Re: Even voorstellen?

Bericht door Wilfred »

Ali Yas schreef:
Wilfred schreef:soms moeten archaische teksten worden vertaald
Kun je eens wat voorbeelden geven van wat je hier bedoelt?
Bijvoorbeeld secties uit de Armeense Kronieken of de Doctrina Jacobi m.b.t. gebeurtenissen in Antioch, Ededda, Palestina en Abrahamisme.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Even voorstellen?

Bericht door Pilgrim »

Knap werk allemaal. Mijn complimenten!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Ali Yas »

Wilfred schreef:
Ali Yas schreef:
Wilfred schreef:soms moeten archaische teksten worden vertaald
Kun je eens wat voorbeelden geven van wat je hier bedoelt?
Bijvoorbeeld secties uit de Armeense Kronieken of de Doctrina Jacobi m.b.t. gebeurtenissen in Antioch, Ededda, Palestina en Abrahamisme.
Pfoe. Hoeveel Nederlanders zijn er eigenlijk die klassiek Armeens met enig gezag zouden kunnen vertalen...?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Plaats reactie