"Er is geen dwang in de godsdienst"?

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Plaats reactie
CroMagnon
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2003 1:54 am

"Er is geen dwang in de godsdienst"?

Bericht door CroMagnon »

"Er is geen dwang in de godsdienst"
(Koran 2: 256 - favoriete uitspraak van moslims voor propaganda-doeleinden naar de niet-moslims)

Is er werkelijk geen dwang in de Islam?

Kan iemand mij uitleggen waarom ex-moslims dan de doodstraf verdienen volgens de Shariah? En waarom de profeet zegt kinderen van 10 jaar of ouder te slaan als ze niet willen bidden?

Waarom horen we van moslims uitsluitend en alleen altijd dat "Er is geen dwang in de religie"-vers en nooit over de doodstraf voor apostacy of over het slaan van kinderen die niet willen bidden?

Op islamitische sites die wat minder op de niet-moslims gericht zijn wordt er tenminste wel eerlijk over gesproken:
Freedom of Discussion in Islam
http://www.al-islam.org/inquiries/index.html

Islam is very liberal in this matter. ......
en dezelfde site even later:
Apostacy (Irtidad) in Islam
3. What After Submission?

http://www.al-islam.org/short/apostacy.htm

What we have said above was about accepting Islam, coming into the fold of Islam. We have made it very clear that no one can be forcefully brought into the fold of Islam; Islam cannot be imposed on any person or society. )

Once a person enters into the fold of Islam, the rules change. ...... The punishment prescribed by the shari'a for apostacy is death.
en:


Fatwas On Children Fasting
http://alnisa.freeyellow.com/childrenfasting.html
("An-Nisa: for, by and about Muslim women"
..... A child is ordered to pray when he reaches the age of seven, and beat them to do so at the age of ten, and it becomes obligatory upon him when he reaches puberty.

And puberty is determined by:
1) Excretion of sperm due to (sexual) arousing;
2) Appearance of pubic hair around the private parts;
3) Having wet dreams, if sperm is excreted;
4) Reaching the age of fifteen years.

And similar is the case for a female, in addition to her coming on her menses. The source for the aforementioned is what Imaam Ahmad and Abu Daawood have related on the authority of the Prophet (sal-Allaahu `alayhe wa sallam): ((Order your children to pray at seven and beat them to pray at ten, and separate them from each other in bed)).


The Permanent Committee for Academic Research and Fataawa, comprising: Head: Shaykh 'Abdul-'Azeez Ibn 'Abdullaah Ibn Baaz; Deputy Head: Shaykh 'Abdur-Razzaaq 'Afeefee; Member: Shaykh 'Abdullaah Ibn Ghudayyaan; Member: Shaykh 'Abdullaah Ibn Qu'ood Fataawa Ramadhaan - Volume 1, Page 233, Fatwa No.177; Fataawa al-Lajnah ad-Daa.imah lil-Buhooth al-'Ilmiyyah wal-Iftaa. - Fatwa No. 1787
Children - According to Quran and Sunnah
http://members.aol.com/MuttaqunOL/children.html
Action Items for the Muttaqun
.....

. Discipline a child who is seven or older and intentionally neglects salat. Stronger measures may be used at age 10, as it is your responsibility to ensure obedience in your child.

. Install the fear of Allah, s.w.t., in your children. But first you must fear Allah, s.w.t., in your heart and actions.

Remember... Allah, subhana watala, sees everything we do!
(muttaqun = vroom, devoot)



RAISING CHILDREN
http://homepages.ihug.com.au/~umm_pub/hejab.html
(Muslimah's Services - UMM PUBLICATIONS)
Growing to Love the Hejab

Girls will not automatically put on hejab if they were never encouraged and taught to do so! Umm Amatullah has some hints on helping your daughter.

The Prophet of Allah (s) said, "Command your children to pray when they become seven years old, and beat them for it (prayer) when they become ten years old; and arrange their beds (to sleep) separately." (Sunan of Abu-Dawood, Hadith 495, Narrated by Abdullah ibn Amr ibn al-'As).

This hadeeth is to guide us in teaching our children to pray, that is, when they are seven years old you get them to pray so that when they reach the age of puberty (approximately at 10 years old) the prayer becomes an integral part of their life
.


Waarom zijn moslims niet gewoon wat eerlijker over Islam naar de niet-moslims toe? :roll:
~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~

visit: muslim-quotes

~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~
_________________
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: "Er is geen dwang in de godsdienst"?

Bericht door Zwartmeer »

Mohammed zond in jaar 628 een brief aan de Romeinse Keizer Heraclius die toen in Jeruzalem verbleef. De keizer kon kiezen uit oorlog of bekeren.

Moslims in Indonesië op de Molukken vielen Christendorpen binnen en stelden de mensen voor dezelfde keus: Bekeren of sterven. Denk nou niet dat bekeren een vrolijk alternatief was want de besnijdenis volgde vaak meteen…

Nu mijn punt. Waarom geven of gaven Mohammed en zijn opvolgers niet eerst de bewijzen dat ze de ware god vertegenwoordigden? Waarom moeten mensen zich zonder een degelijk oordeel te kunnen vormen bekeren?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Waarom geven of gaven Mohammed en zijn opvolgers niet eerst de bewijzen dat ze de ware god vertegenwoordigden?
Dat bewijs hébben ze toch? Het STAAT IN DE KORAN!
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Bericht door Zwartmeer »

Ja, maar ik krijg niet de indruk dat de mensen de tijd wordt gegund om de Koran eens goed te bestuderen en de eventuele vragen die het boek oproept te kunnen stellen. Je moet meteen beslissen of je je wilt bekeren of niet.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op vr feb 21, 2003 8:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Deze twee hadden toch ook het bewijs in handen?

Quote:
Kissing Hank's Ass



This morning there was a knock at my door. When I answered the door I found a well groomed, nicely dressed couple. The man spoke first:

John: "Hi! I'm John, and this is Mary."

Mary: Hi! We're here to invite you to come kiss Hank's ass with us."

Me: "Pardon me?! What are you talking about? Who's Hank, and why would I want to kiss His ass?"

John: "If you kiss Hank's ass, He'll give you a million dollars; and if you don't, He'll kick the shit out of you."

Me: "What? Is this some sort of bizarre mob shake-down?"

John: "Hank is a billionaire philanthropist. Hank built this town. Hank owns this town. He can do whatever He wants, and what He wants is to give you a million dollars, but He can't until you kiss His ass."

Me: "That doesn't make any sense. Why..."

Mary: "Who are you to question Hank's gift? Don't you want a million dollars? Isn't it worth a little kiss on the ass?"

Me: "Well maybe, if it's legit, but..."

John: "Then come kiss Hank's ass with us."

Me: "Do you kiss Hank's ass often?"

Mary: "Oh yes, all the time..."

Me: "And has He given you a million dollars?"

John: "Well no. You don't actually get the money until you leave town."

Me: "So why don't you just leave town now?"

Mary: "You can't leave until Hank tells you to, or you don't get the money, and He kicks the shit out of you."

Me: "Do you know anyone who kissed Hank's ass, left town, and got the million dollars?"

John: "My mother kissed Hank's ass for years. She left town last year, and I'm sure she got the money."

Me: "Haven't you talked to her since then?"

John: "Of course not, Hank doesn't allow it."

Me: "So what makes you think He'll actually give you the money if you've never talked to anyone who got the money?"

Mary: "Well, He gives you a little bit before you leave. Maybe you'll get a raise, maybe you'll win a small lotto, maybe you'll just find a twenty-dollar bill on the street."

Me: "What's that got to do with Hank?"

John: "Hank has certain 'connections.'"

Me: "I'm sorry, but this sounds like some sort of bizarre con game."

John: "But it's a million dollars, can you really take the chance? And remember, if you don't kiss Hank's ass He'll kick the shit of you."

Me: "Maybe if I could see Hank, talk to Him, get the details straight from Him..."

Mary: "No one sees Hank, no one talks to Hank."

Me: "Then how do you kiss His ass?"

John: "Sometimes we just blow Him a kiss, and think of His ass. Other times we kiss Karl's ass, and he passes it on."

Me: "Who's Karl?"

Mary: "A friend of ours. He's the one who taught us all about kissing Hank's ass. All we had to do was take him out to dinner a few times."

Me: "And you just took his word for it when he said there was a Hank, that Hank wanted you to kiss His ass, and that Hank would reward you?"

John: "Oh no! Karl has a letter he got from Hank years ago explaining the whole thing. Here's a copy; see for yourself."


From the desk of Karl
1. Kiss Hank's ass and He'll give you a million dollars when you leave town.
2. Use alcohol in moderation.
3. Kick the shit out of people who aren't like you.
4. Eat right.
5. Hank dictated this list Himself.
6. The moon is made of green cheese.
7. Everything Hank says is right.
8. Wash your hands after going to the bathroom.
9. Don't use alcohol.
10. Eat your wieners on buns, no condiments.
11. Kiss Hank's ass or He'll kick the shit out of you.


Me: "This appears to be written on Karl's letterhead."

Mary: "Hank didn't have any paper."

Me: "I have a hunch that if we checked we'd find this is Karl's handwriting."

John: "Of course, Hank dictated it."

Me: "I thought you said no one gets to see Hank?"

Mary: "Not now, but years ago He would talk to some people."

Me: "I thought you said He was a philanthropist. What sort of philanthropist kicks the shit out of people just because they're different?"

Mary: "It's what Hank wants, and Hank's always right."

Me: "How do you figure that?"

Mary: "Item 7 says 'Everything Hank says is right.' That's good enough for me!"

Me: "Maybe your friend Karl just made the whole thing up."

John: "No way! Item 5 says 'Hank dictated this list himself.' Besides, item 2 says 'Use alcohol in moderation,' Item 4 says 'Eat right,' and item 8 says 'Wash your hands after going to the bathroom.' Everyone knows those things are right, so the rest must be true, too."

Me: "But 9 says 'Don't use alcohol.' which doesn't quite go with item 2, and 6 says 'The moon is made of green cheese,' which is just plain wrong."

John: "There's no contradiction between 9 and 2, 9 just clarifies 2. As far as 6 goes, you've never been to the moon, so you can't say for sure."

Me: "Scientists have pretty firmly established that the moon is made of rock..."

Mary: "But they don't know if the rock came from the Earth, or from out of space, so it could just as easily be green cheese."

Me: "I'm not really an expert, but I think the theory that the Moon was somehow 'captured' by the Earth has been discounted*. Besides, not knowing where the rock came from doesn't make it cheese."

John: "Ha! You just admitted that scientists make mistakes, but we know Hank is always right!"

Me: "We do?"

Mary: "Of course we do, Item 7 says so."

Me: "You're saying Hank's always right because the list says so, the list is right because Hank dictated it, and we know that Hank dictated it because the list says so. That's circular logic, no different than saying 'Hank's right because He says He's right.'"

John: "Now you're getting it! It's so rewarding to see someone come around to Hank's way of thinking."

Me: "But...oh, never mind. What's the deal with wieners?"

Mary: She blushes.

John: "Wieners, in buns, no condiments. It's Hank's way. Anything else is wrong."

Me: "What if I don't have a bun?"

John: "No bun, no wiener. A wiener without a bun is wrong."

Me: "No relish? No Mustard?"

Mary: She looks positively stricken.

John: He's shouting. "There's no need for such language! Condiments of any kind are wrong!"

Me: "So a big pile of sauerkraut with some wieners chopped up in it would be out of the question?"

Mary: Sticks her fingers in her ears."I am not listening to this. La la la, la la, la la la."

John: "That's disgusting. Only some sort of evil deviant would eat that..."

Me: "It's good! I eat it all the time."

Mary: She faints.

John: He catches Mary. "Well, if I'd known you were one of those I wouldn't have wasted my time. When Hank kicks the shit out of you I'll be there, counting my money and laughing. I'll kiss Hank's ass for you, you bunless cut-wienered kraut-eater."

With this, John dragged Mary to their waiting car, and sped off.

Unquote
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Bericht door Zwartmeer »

Mooi verhaal! De Koran of welk ander boek dan ook kan nooit het bewijs bevatten dat er een God bestaat.

Hoe weet ik dat de woorden in de Koran van God zijn? Omdat het in het boek van God staat. Hoe weet ik dat het boek van God is? Omdat z'n woorden er in staan.

Geloven dat een boek van goddelijke oorsprong is is geloven in een cirkelredenatie. Als er een God bestaat dan hebben wij het logisch denken van hem gekregen. Waarom valt God zelf dan steeds af als we hem met de door hem aan ons geschonken logica benaderen?
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Zwartmeer schreef:Waarom geven of gaven Mohammed en zijn opvolgers niet eerst de bewijzen dat ze de ware god vertegenwoordigden? Waarom moeten mensen zich zonder een degelijk oordeel te kunnen vormen bekeren?
danae schreef:Dat bewijs hébben ze toch? Het STAAT IN DE KORAN!
Schijnt te kloppen. Allah heeft de koran en een profeet gestuurd om te waarschuwen, en dat is het bewijs. Afbeelding

http://www.tafsir.com/default.asp?sid=2&tid=2816
Proofs of Muhammad's Prophethood

Imam Abu Ja`far bin Jarir said that Allah's statement,
(And indeed We have sent down to you manifest Ayat) means, "We have sent to you, O Muhammad, clear signs that testify to your prophethood.'' These Ayat are contained in the Book of Allah (Qur'an) which narrates the secrets of the knowledge that the Jews possess, which they hid, and the stories of their earlier generations. The Book of Allah also mentions the texts in the Books of the Jews that are known to only the rabbis and scholars, and the sections where they altered and distorted the rulings of the Tawrah. Since Allah mentioned all of this in His Book revealed to His Prophet Muhammad , then this fact alone should be enough evidence for those who are truthful with themselves and who wish to avoid bringing themselves to destruction due to envy and transgression. Further human instinct testifies to the truth that Muhammad was sent with and the clear signs that he brought which he did not learn or acquire from mankind.

Ad-Dahhak said that Ibn `Abbas said that,
(And indeed We have sent down to you manifest Ayat) means, "You recite and convey this Book to them day and night, although you are an Ummi (unlettered) who never read a book. Yet, you inform them of what they have (in their own Books). Allah stated that this fact should serve as an example, a clear sign and a proof against them, if they but knew.''
Of zoiets:
http://www.tafsir.com/default.asp?sid=4&tid=12900
The Reason Behind Sending the Prophets is to Establish the Proof

Allah sent down His Books and sent His Messengers with good news and warnings. He explained what He likes and is pleased with and what He dislikes and is displeased with. This way, no one will have an excuse with Allah.
Allah said in other Ayat, {And if We had destroyed them with a torment before this, they would surely have said: "Our Lord! If only You had sent us a Messenger, we should certainly have followed Your Ayat, before we were humiliated and disgraced.'') and, (And if (We had) not (sent you to the people of Makkah) in case a calamity should seize them for (the deeds) that their hands have sent forth. ) It is recorded in the Two Sahihs that Ibn Mas`ud said that the Messenger of Allah said, (No one is more jealous than Allah. This is why He prohibited all types of sin committed in public or secret. No one likes praise more than Allah, and this is why He has praised Himself. No one likes to give excuse more than Allah, and this is why He sent the Prophets as bearers of good news and as warners.) In another narration, the Prophet said, (And this is why He sent His Messengers and revealed His Books.)

[...]

(But Allah bears witness to that which He has sent down unto you,) meaning, even if they deny, defy and disbelieve in you, O Muhammad, Allah testifies that you are His Messenger to whom He sent down His Book, the Glorious Qur'an that, (Falsehood cannot come to it from before it or behind it, (it is) sent down by the All-Wise, Worthy of all praise.)

[...]

(O mankind! Verily, there has come to you the Messenger with the truth from your Lord, so believe in him, it is better for you.) This Ayah means, Muhammad has come to you with guidance, the religion of truth and clear proof from Allah. Therefore, believe in what he has brought you and follow him, for this is better for you.
Allah zelf getuigt dus, en hij is de wijste.

Nog veel meer bewijs kun je vinden als je naar http://www.tafsir.com gaat en 'proof' in de zoekmachine intikt. Als je het dan nog niet weet...

Ook bijvoorbeeld het bewijs van wederopstanding na de dood:

http://www.tafsir.com/default.asp?sid=14&tid=26378
Proof that Resurrection occurs after Death


Allah affirms His ability to resurrect the bodies on the Day of Resurrection, stating that He has created the heavens and earth which are stronger than the creation of man. Is not He Who is able to create the heavens, high, wide and strongly built, which include in them the planets and stars and the various heavenly objects and clear signs. Is not He Who created this earth with all what it contains of land, valleys, mountains, deserts, green fields, barren lands, seas and various shapes, benefits, species and colors of trees, plants and animals
(Do they not see that Allah, Who created the heavens and the earth, and was not wearied by their creation, is able to give life to the dead Yes, He surely, is able to do all things.)[46:33],
Wie de hemelen en de bergen en de velden en woestijnen kan scheppen, kan de doden toch ook wel laten opstaan? Afbeelding
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Bericht door Zwartmeer »

“Since Allah mentioned all of this in His Book revealed to His Prophet Muhammad , then this fact alone should be enough evidence for those who are truthful with themselves and who wish to avoid bringing themselves to destruction due to envy and transgression”.

Na het lezen van bovenstaande zin is het mijn volkomen duidelijk waarom er maar 8 islamieten ooit een Nobelprijs hebben gewonnen: Ze kunnen niet wetenschappelijk redeneren.
Moella Nasroedin
Berichten: 15
Lid geworden op: wo mar 26, 2003 2:06 pm

Bericht door Moella Nasroedin »

En hoeveel Nobelprijzen wonnen de joden, factor 100 minder in aantal inmiddels, gewonnen aan Nobelprijzen?
Ik zou verwachten, als moslims er maar 8 op de 1,2 miljard winnen, dan zou in verhouding de joden er 0,08 moeten winnen. Nou vooruit ik maak er 1 van.
Maar aangezien de joden het verbond met Allah verbroken hebben en Allah ze daarom gestraft heeft en de moslims superieur gemaakt heeft, moet het er minder dan 1 zijn toch, anders zijn Islam en de moslims niet meer superieur.
Vertel eens Zwartmeer, hoevaak heeft een jood (je weet wel de wezens die apen en zwijnen genoemd worden in de Koran) de Nobeprijs gewonnen?
Wie hersens heeft, denke na!
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Bericht door Zwartmeer »

Er zijn 155 Joodse Nobelprijswinnaars en 8 Islamitische. Bij 19 is het einde der tijden aangebroken. Dus dit millenium komen we zeker door.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Er is geen dwang in de godsdienst, maar zij die de godsdienst niet belijden zoals Allah dat wil, worden door Allah bedreigd, vervloekt, belasterd, uitgescholden voor huichelaar en leugenaar, gestraft met hellevuur, neergeslagen en te gronde gericht. Allah roept zijn profeet op ten strijde te trekken tegen de huichelaars.

Als er geen dwag was in de godsdienst, vanwaar dan al dat gejeremieer jegens hen die zich niet volgens de regels aan Allah onderwerpen?

Hier wat quotes die niet getuigen van respect jegens andersgelovigen uit de koran. :lol:
167 En opdat Hij de huichelaars mocht doen onderkennen. En er werd tot hen gezegd: "Komt en vecht voor Allah's zaak en verdedigt u." Zij zeiden: "Als wij wisten dat het vechten was, zouden wij u zeker hebben gevolgd." Zij stonden op die dag dichter bij het ongeloof dan bij het geloof. Zij zeggen met hun mond wat niet in hun hart is. Doch Allah weet goed wat zij verbergen.

4.61 En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Komt tot hetgeen Allah heeft nedergezonden en tot Zijn boodschapper", ziet gij dan de huichelaars zich vol afkeer van u afwenden?

4.88 Waarom zijt gij betreffende de huichelaars (in) twee partijen (verdeeld)? Allah heeft hen neergeslagen wegens hetgeen zij verdienden. Wenst gij hen te leiden, die Allah te gronde deed gaan? En voor hen, die Allah doet dwalen, zult gij geen uitweg vinden.

4.114 Er steekt in de beraadslagingen (der huichelaars) niets goeds; in tegenstelling tot diegenen die tot liefdadigheid of goedheid, of het stichten van vrede onder de mensen aansporen. En wie dit doet wijl hij Allah's welbehagen zoekt, hem zullen Wij een grote beloning schenken.

4.138 Verkondig de huichelaars, dat hen een pijnlijke straf wacht.

4.140 En Hij heeft u reeds in het Boek ( Koran) geopenbaard, dat wanneer gij hoort dat Allah's tekenen worden verloochend en bespot, gij niet (eerder) met hen samen zult zijn, dan dat zij zieh met een ander onderwerp bezig houden, anders zoudt gij hun gelijk zijn. Voorzeker, Allah zal de huichelaars en de ongelovigen allen tezamen in de hel bijeenbrengen.

4.142 De huichelaars trachten Allah te bedriegen, maar Hij zal hen voor hun bedrog straffen. En wanneer zij zich oprichten om te bidden, staan zij loom, en tonen zich aan de mensen en gedenken Allah slechts weinig,

4.145 De huichelaars zullen zeker in de diepste diepte van het Vuur zijn en gij zult voor hen geen helper vinden.

8.49 Toen de huichelaars en degenen in wier hart een ziekte is, zeiden: "Hun (Moslims) geloof heeft dezen bedrogen." Maar wie zijn vertrouwen in Allah legt: voorzeker Allah is Almachtig, Alwijs.

9.64 De huichelaars vrezen, dat een Soerah tegen hen zou worden geopenbaard die hen zou onderrichten over hetgeen in hun hart is. Zeg (tot hen): "Spot maar, voorzeker, Allah zal al hetgeen gij vreest aan het licht brengen."

9.67 De huichelaars, mannen en vrouwen zijn allen met elkander verbonden. Zij sporen aan tot het kwade en verbieden het goede en houden hun handen gesloten (om geen aalmoezen te geven). Zij vergaten Allah, daarom heeft Hij hen vergeten. Voorzeker, de huichelaars zijn ongehoorzaam.

9.68 Allah belooft de huichelaars, mannen en vrouwen en de ongelovigen het Vuur der hel, waarin zij zullen vertoeven. Het zal hun genoeg zijn. Allah heeft hen vervloekt, en zij zullen een blijvende straf ontvangen.

9.73 O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.

9.101 Van de u omringende woestijn-Arabieren zijn sommigen huichelaars evenals van het volk van Madina, dezen volharden in huichelarij. Gij kent hen niet; Wij kennen hen en Wij zullen hen hier dubbel straffen, daarna zullen zij aan een grote straf worden overgeleverd.

29.11 Allah zal de gelovigen zeker onderscheiden en Hij zal de huichelaars gewis kenbaar maken.

33.1 O Profeet, zoek bescherming bij Allah en gehoorzaam de ongelovigen en de huichelaars niet. Allah is Alwetend, Alwijs.

33.12 En toen de huichelaars en zij in wier hart een ziekte is, zeiden: "Wat Allah en Zijn boodschapper ons beloofden was slechts bedrog."

33.24 Zodat Allah de waarachtigen voor hun oprechtheid moge belonen en de huichelaars straffen zoals Hij wil, of Zich tot hen in barmhartigheid wenden. Voorwaar, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

33.48 En gehoorzaam de ongelovigen en de huichelaars niet en sla geen acht op hun grievende taal, stel uw vertrouwen in Allah, want Allah is Toereikend als Beschermer.

33.60 Indien de huichelaars en degenen in wier hart een ziekte is en degenen die opschudding in de stad veroorzaken, niet ophouden, zullen Wij u zeker tegen hen in beweging brengen; dan zullen zij slechts voor een korte tijd in uw nabijheid mogen vertoeven.

47.30 En indien Wij wilden, konden Wij hen (de huichelaars) aan u tonen, zodat gij hen aan hun merkteken zoudt kennen. Maar gij zult hen gewis aan hun woorden herkennen. En Allah heeft kennis van hetgeen gij doet.

48.6 En dat Hij de huichelaars en huichelaarsters en de afgodendienaren en -dienaressen moge straffen, die boze gedachten jegens Allah koesteren. Over dezulken zal tegenspoed en de toorn van Allah komen. Hij heeft hen vervloekt en de hel voor hen gereed gemaakt. En dit is een slechte be stemming.

57.13 Op de Dag, waarop huichelaars en huichelaarsters tot de gelovigen zullen zeggen: "Laat ons iets van uw licht nemen," zal er gezegd worden: "Gaat terug en zoekt licht." Dan zal er tussen hen een muur worden opgericht met een poort er in. Aan de binnenkant zal barmhartigheid zijn en aan de buitenkant zal straf zijn.

57.14 (De huichelaars zullen tot de gelovigen) roepen: "Waren wij niet met u?" Zij zullen antwoorden: "Ja, maar gij hebt uzelf in verzoeking laten brengen en gewacht en getwijfeld en uw begeerte bedroog u, totdat de verordening van Allah kwam. En de bedrieger bedroog u ten opzichte van Allah.

59.11 Hebt gij de huichelaars gezien? Zij zeggen tegen hun ongelovige broeders onder de mensen van het Boek: "Indien gij verdreven wordt, zullen wij zeker met u medegaan, en wij zullen nooit iemand ten (nadele van) uw zaak gehoorzamen en als gij wordt aangevallen zullen wij u beslist helpen." Maar Allah is getuige dat zij leugenaars zijn.

59.12 Als zij (de ongelovigen) verbannen zouden worden, zouden (de huichelaars) nooit met hen medegaan en als zij aangevallen zouden worden, zouden zij hen nooit helpen. En indien zij hielpen zouden zij zeker op de vlucht slaan en dan zullen zij niet geholpen worden.

63.1 Wanneer de huichelaars tot u komen, zeggen zij: "Wij getuigen dat gij inderdaad de boodschapper van Allah zijt." Allah weet dat gij Zijn boodschapper zijt, en Allah getuigt dat de huichelaars inderdaad leugenaars zijn.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

En niet te vergeten natuurlijk:
2:256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

2:257. Allah is de Vriend dergenen, die geloven; Hij brengt hen uit de duisternis tot het licht. Maar de vrienden der ongelovigen zijn de duivelen, zij brengen hen uit het licht in de duisternis; dezen zijn de bewoners van het vuur, daarin zullen zij wonen.
De moslim die mij tot zijn vriendin rekent, wordt volgens de koran gelijkgesteld aan de 'duivelen'. Wat een raar boek toch. Moet niet iemand eens tegen die Allah zeggen dat hij stopt met roddelen? :o
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

De zgn "profeet" Mohammed was een strateeg. Af en toe een goed woordje voor de zgn "ongelovigen". Dat na zijn boek Mein Kampf dat vol staat met oproepen om te strijden tegen de "ongelovigen" koos hij als strateeg niet voor de strijd tegen de ongelovigen als één van de zuilen van de islam.
Plaats reactie