Presidentsverkiezingen Amerika

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door Ariel »

Meerderheid wil af van macht van de rijken

WASHINGTON - Een meerderheid van 72 procent van de Amerikaanse kiezers wil af van de macht die de rijken hebben. De economie werkt permanent in het voordeel van die groep. Liefst 75 procent van het electoraat wil een sterke leider die de macht terug pakt van de bezittende klasse.

Dat is de uitkomst van een onderzoek van Reuters/Ipsos national Election Day. Het ging om een peiling die onder meer dan 10.000 Amerikanen in alle staten werd gehouden, mensen die dinsdag hun stem bij de presidentsverkiezingen al hadden uitgebracht.

De kiezer, zo blijkt uit de peiling, heeft het niet zo begrepen op de huidige politieke partijen en de politici. Liefst 68 procent vindt dat de politiek zich weinig aan de 'gewone mensen' gelegen laat liggen. Ook de media, die verslag doen van wat de politiek doet en bezighoudt, komen er bepaald slecht vanaf. Driekwart (76 procent) van de kiezers vindt dat de grote media meer bezig zijn met geld verdienen dan met de waarheid vertellen.

Amerika, zo zei 57 procent van de ondervraagden, is Amerika niet meer. De kiezers kunnen zich niet goed meer met het land identificeren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door Ariel »

Mensen beschoten in buurt van stemlokaal in Californië

In Azusa, een plaats in de Amerikaanse staat Californië, heeft een schietincident plaatsgevonden. Dat meldt de plaatselijke politie op Twitter.

De politie rukte uit naar de omgeving van een stemlokaal in Azusa. Volgens de laatste berichten zouden minstens vier mensen gewond zijn geraakt. Dat meldt de Los Angeles Times.

De schutter zou nog voortvluchtig zijn. Blijf uit de buurt van Fourth St & Orange Avenue zo waarschuwt de politie op haar Twitter-account, en roept omwonenden op om vooral binnen te blijven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door Ariel »

’Houd stembureaus Durham County langer open’

DURHAM COUNTY (NORTH CAROLINA) - De Southern Coalition for Social Justice wil dat de stembureaus in Durham County (North Carolina) openblijven tot 21.00 uur plaatselijke tijd. De non-profit organisatie, die zich normaal gesproken bezighoudt met het bestrijden van racisme en ander sociaal onrecht, heeft daartoe de gang naar de rechter gemaakt.

Eerder vandaag zorgden falende stemmachines voor oponthoud. Volgens de Southern Coalition heeft dat de verkiezingen in Durham ’ernstig verstoord’. De organisatie vraagt om een noodverordening om de stembureaus open te houden, ’om de verloren tijd te compenseren’.

Als de rechter meegaat in die redenering, zou dat betekenen dat de uitslag van swing state North Carolina later bekend wordt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door Ariel »

Dit is echt niet normaal.

Votes flipped from Trump to Clinton in Pennsylvania.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President verkiezingen Amerika

Bericht door Zwartmeer »

Schepsel schreef:
''Links'' = schuldig aan alles wat misgaat

''Rechts'' = ''er is gewoon niet genoeg van''

Dat is misplaatst simplisme. De wereld is complexer dan dat.

Als je wil kijken naar ongebreideld ''rechts'': kijk naar de Industriële Revolutie en de 19e eeuw, of de vroegere én huidige Verenigde Staten. Wil je dát dan opwerpen als je hoogtepunt van beschaving?
Ik heb het hier jaren geleden al eens geschreven dat de VVD, die als rechts geldt (ik hoop dat iedereen dat met me eens is) de ergste gladjakkers van allen zijn. Als je gaat kijken wie er vanaf begin jaren 60 het meest geregeerd hebben dan, is dat op het CDA of zijn voorlopers na, de VVD. Dus vooral zij zijn verantwoordelijk dat het land zo vol is gaan lopen met mensen uit al die mooie culturen. En dat gaat tot op de dag van vandaag door! Of is het nu anders onder Rutte? Face it, het is nog nooit zo erg geweest! Maar juist de rechtse VVD weet een imago te creëren dat wie tegen de multiculturele maatschappij is, op hen, de rechtse partij, moet stemmen. Daarom noemde ik hen ook gladjakkers. Ze komen er mee weg! Ze zijn een beetje Trump-achtig. Ik heb verschijnende verhalen gelezen van mensen die afknapten van de PVV en dus maar weer op de VVD zijn gaan stemmen. Die zou er het dichtst bijzitten. Kun je dommer zijn?

Ik snap dus de kritiek van de FFI-mensen hier op links niet zo, en wat ik helemaal niet snap is het compliment dat rechts krijgt. Deze laatste zijn de ware probleemveroorzakers met het gastarbeiders binnenhalen en de opengrenzen. Dat links voor mensen opkomt en een flink aantal vluchtelingen wil binnenlaten, en laat, doet daar niks aan af, rechts doet daar ook nog eens aan mee! Ik begrijp dus beslist waarom men hier zo anti-links is en zo pro-rechts. Maar dat gaat nu iemand mij dadelijk uitleggen...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door Zwartmeer »

Dan moet je Trump stemmen! Hij heeft al eens gezegd dat hij aan de belastingregels en wetten die de rijken bevoordelen wil sleutelen. Hem moet je daarvoor hebben, er is niemand die zo die het systeem zo goed kent als hij!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door King George »

Tussenstand: Wij 51; Zij 44. En Florida zal aan het volk toe gaan bekomen en niet aan de elites.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door Zwartmeer »

King George schreef:Tussenstand: Wij 51; Zij 44. En Florida zal aan het volk toe gaan bekomen en niet aan de elites.
Dat is nog niet beslist! En kom op hee, Trump is de elite!!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: President verkiezingen Amerika

Bericht door King George »

Zwartmeer schreef:
King George schreef:Tussenstand: Wij 51; Zij 44. En Florida zal aan het volk toe gaan bekomen en niet aan de elites.
Dat is nog niet beslist!
Dat klopt. De meningssturende NOS was te voorbarig toen zij in vreugde de voorsprong van de Gillerie weergaven. NOS bedrijft geen journalistiek, maar meningssturing.
Laatst gewijzigd door King George op wo nov 09, 2016 4:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door King George »

Zwartmeer schreef:
Schepsel schreef:
''Links'' = schuldig aan alles wat misgaat

''Rechts'' = ''er is gewoon niet genoeg van''

Dat is misplaatst simplisme. De wereld is complexer dan dat.

Als je wil kijken naar ongebreideld ''rechts'': kijk naar de Industriële Revolutie en de 19e eeuw, of de vroegere én huidige Verenigde Staten. Wil je dát dan opwerpen als je hoogtepunt van beschaving?
Ik heb het hier jaren geleden al eens geschreven dat de VVD, die als rechts geldt (ik hoop dat iedereen dat met me eens is) de ergste gladjakkers van allen zijn. Als je gaat kijken wie er vanaf begin jaren 60 het meest geregeerd hebben dan, is dat op het CDA of zijn voorlopers na, de VVD. Dus vooral zij zijn verantwoordelijk dat het land zo vol is gaan lopen met mensen uit al die mooie culturen. En dat gaat tot op de dag van vandaag door! Of is het nu anders onder Rutte? Face it, het is nog nooit zo erg geweest! Maar juist de rechtse VVD weet een imago te creëren dat wie tegen de multiculturele maatschappij is, op hen, de rechtse partij, moet stemmen. Daarom noemde ik hen ook gladjakkers. Ze komen er mee weg! Ze zijn een beetje Trump-achtig. Ik heb verschijnende verhalen gelezen van mensen die afknapten van de PVV en dus maar weer op de VVD zijn gaan stemmen. Die zou er het dichtst bijzitten. Kun je dommer zijn?

Ik snap dus de kritiek van de FFI-mensen hier op links niet zo, en wat ik helemaal niet snap is het compliment dat rechts krijgt. Deze laatste zijn de ware probleemveroorzakers met het gastarbeiders binnenhalen en de opengrenzen. Dat links voor mensen opkomt en een flink aantal vluchtelingen wil binnenlaten, en laat, doet daar niks aan af, rechts doet daar ook nog eens aan mee! Ik begrijp dus beslist waarom men hier zo anti-links is en zo pro-rechts. Maar dat gaat nu iemand mij dadelijk uitleggen...
Je moet voor een stem op gezond rechts ook niet bij de VVD zijn. De VVD is niet rechts, maar wil gewoon in de politie correcte comfort zone blijven. Waarom denk je dat ik in 2012 geen VVD stemde? Een stem op de VVD was een stem op het kabinet Samson. De VVD heeft al in 1994 de zondeval gemaakt toen deze toetrad tot Paars. Met alle respect voor wat de Bolk durfde op te schudden; Uiteindelijk kregen de kiezers er Paars voor terug. En knollen voor citroenen verkopen, daar trappen de slachtoffers van een ripdeal natuurlijk nooit en te nimmer ooit nog een keer in. In 1998 stemde ik Nederland Mobiel (Nederland ging zich mobiliseren; Nederland kwam in verzet.) en zegde ik na 10 jaar lid te zijn geweest mijn lidmaatschap van de VVD op. Ik was klaar met dat volksverraad en sloot me aan bij het Nederlands Verzet. Tegen de taboeïsering en de verkettering in had ik in 2002 het lef om in Rotterdam voor de Rotterdamse Revolutie te stemmen. En die ene uitslag in één gemeente deed heel politiek correct Den Haag in de kramp schieten. Die verkrampte reactie van bureaumoordenaar Melkert staat me als de dag van gisteren bij. En wat was hij beteuterd. Melkert en Dijkstal zijn iconen van Paars en fout; Onthoud dat goed! En zoals wij allen weten: Die misdadige Hans Dijkstal was vooral extreem links.
Laatst gewijzigd door King George op wo nov 09, 2016 3:53 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door King George »

Na 91 % van de stemmen geteld staat in Florida het volk voor op de elites.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President verkiezingen Amerika

Bericht door Zwartmeer »

King George schreef:Dat klopt. De meningssturende NOS was te voorbarig toen zij in vreugde de voorsprong van de Gillerie weergaven. NOS bedrijft geen journalistiek, maar meningssturing.
Ik bekijk het op CNN. Die geeft hele goeie informatie lijkt me. Of ik het de hele nacht vol houd weet ik niet. Mijn bier begint op te raken... :cry:
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door King George »

Ik ben ook nog aan het kijken. Ze beginnen 'm bij de elites van Gillerie aan 't billen knijpen. Het oordeel van de kiezers blijkt nog niet helemaal te stroken met voorgeprogrammeerde meningsstuurders. En daar hebben de kiezers goede redenen voor. Want ons hoeven ze niks voor te rekenen; Rekenen kunnen we zelf. En helaas levert dat bij zelf rekenen een negatief verschil voor t.o.v. wat ons wordt voorgerekend. En door zulke babbeltrucs prikken we heen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door King George »

Ohio lijkt in de pocket.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door King George »

94 % in Florida geteld. 49,2 % voor het volk; 47,6 % voor de elites.

Virginia leek voor Clinton, maar na 97 % van de stemmen geteld lijkt deze ook voor Donald Trump.

En Michigann lijkt ook voor Donald Trump te vallen.

Wat zullen die linkerds beteuterd gaan raken.


En de echte staatsgreep gaat natuurlijk in maart plaatsvinden. Willen we meer of willen we minder PvdA? En dan mogen we zelf gaan stemmen. Dat wordt dus minder PvdA! :victory:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door King George »

Update

Intimidatie verkiezingswaarnemers in Philladelphia

http://www.infowars.com/report-voter-in ... icked-out/

Zagen we vier jaar geleden ook. Daarna volgden die onwaarschijnlijke 100% scores voor Obama.

Black Lives Matter verkiezingsmedewerkers?

Afbeelding

Ik dacht dat politieke uitingen verboden waren in een stemlokaal.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door King George »

Slecht nieuws uit Virginia en uit New Mexico.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door King George »

Florida na 95 % op 49 % vs 48 %.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door King George »

New Mexico gevallen. Tussenstand 140 vs 109.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
erniesam
Berichten: 38
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 4:28 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door erniesam »

Hoppa, lookin' good.

Michigan, Wisconsin en zelfs New Hampshire zijn binnen bereik. Een van deze is genoeg voor Trump zoals het er nu voor staat. Onder normale omstandigheden zou het een landslide zijn geweest, maar met alle fraude (voting machines veranderen een stem op Trump in die op Clinton bv.).

Ik trek de fles wijn alvast open voor een night cap. Eindelijk een alpha male met common sense in het Witte Huis. Slaap lekker allemaal.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door King George »

Virginia ook gevallen. Dit is slecht nieuws.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door King George »

Ohio gaat naar het volk.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door King George »

States Trump Has Won
Kentucky
Arkansas
North Dakota
Texas
South Dakota
Kansas
Wyoming
Nebraska
Mississippi
Tennessee
Alabama
South Carolina
Oklahoma
Louisisana
Montana

States Clinton Has Won
New York
Illinois
Vermont
Rhode Island
District of Columbia
Delaware
New Jersey
Maryland
Massachusetts
Connecticut
New Mexico
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door King George »

Penssylvannia neigt naar Clinton. Arizona neigt naar Trump.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Presidentsverkiezingen Amerika

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie