Hai, ik ben Fleur

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 154
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:47 pm

Hai, ik ben Fleur

Bericht door Fleur »

Hallo allemaal,

Na het lezen van jullie doelstellingen, waar ik helemaal achter sta, ben ik geinteresseerd geraakt in dit forum. Ik steun jullie in jullie missie om mensen, vooral moslims, de ogen te openen voor de Islam. Ik ben vooral bezig de postings in dit forum te lezen. Tot nu toe bevalt mij het gedachtegoed prima.

Laten we hopen dat de missie gaat slagen, en we verlost worden van het zwaard van de Islam. Vrede kan nu eenmaal niet bewerkstelligd worden door een relige die haat predikt.

Ik ben trouwens atheist, en zie dus ook niets in andere doctrinerende religies, maar zie de Islam wel als de meest bedreigende voor de vrijheid van mensen en de vrede.

Groetjes,

Fleur
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Welkom Fleur,

Leuk dat je dit forum gevonden hebt.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Goh , worden er alsmaar meer he.

Welkom trouwens :oops: ...



Groetjes,


Chaimae.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik ben trouwens atheist, en zie dus ook niets in andere doctrinerende religies, maar zie de Islam wel als de meest bedreigende voor de vrijheid van mensen en de vrede.
Beste Fleur,

Welkom op het forum.

Hoe ben je tot deze conclusie gekomen?

Met vriendelijke groet,

Linda
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 154
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:47 pm

Bericht door Fleur »

Hoi Linda,

Bedoel je de conclusie dat de Islam bedreigend is voor de vrijheid?
Ik zie met lede ogen aan hoe de cultuur gebaseerd op de Islam steeds meer stapje voor stapje bezit neemt van onze samenleving, dat voel ik als een bedreiging. Daarnaast ook natuurlijk de dreiging van het terrorisme. We moeten echter wel beseffen dat buiten onze maatschappij het nog altijd de moslims zelf zijn die het meest slachtoffer zijn van het terreur voortvloeiende uit de Islam en de bijbehorende cultuur.

Het enge van de Islam vind ik vooral het opleggende karakter ervan. Ieder die niet de Islam aanhangt is een ongelovige of in het ergste geval een vijand. Een ongelovige die bekeerd dient te worden of een vijand die bestreden dient te worden. Ook het feit dat uit de Islam treden geen optie is, staat mij tegen. Dit maakt mensen onvrij te kiezen voor eigen invulling van hun leven. Hierdoor durven veel moslims niet openbaar stelling te nemen tegen de excessen van de Islam. En de ongelijkheid tussen man en vrouw is natuurlijk iets dat niet meer van deze tijd is. Dat maakt de Islam achterhaald en de cultuur achterlijk (in de juiste zin van het woord, dus achterblijvend).

De verlichting heeft de Islam nog niet bereikt. En ik denk ook dat dit niet snel gebeuren zal. Daarbij krijgt ieder die meewerkt aan het verlichten van deze religie, moslim of niet-moslim, mijn steun. Ieder die we de ogen kunnen openen voor de gevaren van indoctrinatie en blind vertrouwen in een doctrine is winst en een stapje dichter naar vrijheid voor iedereen. Vrijheid zie ik echter niet dat ieder vrij moet zijn een burkah te dragen, maar dat ieder vrij is geen burkah te dragen. Ik ben fel tegen elke vorm van onderdrukking van vrouwen, maar dat is in principe iedereen die tegen de Islam is.

Hetzelfde sta ik tegenover het christendom, ook hier zie je op sommige plaatsen nog steeds vormen van ongelijkheid tussen mannen en vrouwen. Alleen is dat niet mijn grootste item. Aangezien de opleggende drang van christenen mij veel minder bedreigend voorkomen.

Echter opleggende doctrines zijn ook hier niet vreemd en ook dat bestrijd ik als ik de kans krijg.

Daarbij ben ik wel voor de vrijheid dat ieder zijn geloof moet kunnen beleiden, indien dit in een persoonlijke sfeer geschiedt en anderen daar geen last van ondervinden.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Bedoel je de conclusie dat de Islam bedreigend is voor de vrijheid?
Beste Fleur,

Ik ben het eens met je verhaal. Ik vroeg me af hoe tot die conclusie bent gekomen. Observatie van moslims, persoonlijke ervaringen, het nieuws, door zelf de Islam de besturen of een combinatie van deze factoren?

Met vriendelijke groet,

Linda
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Ook welkom Fleur! Goh, het regent nieuwe leden de laatste tijd! Zijn we lekker bezig of niet? 8)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Fleur schreef: Echter opleggende doctrines zijn ook hier niet vreemd en ook dat bestrijd ik als ik de kans krijg.

Daarbij ben ik wel voor de vrijheid dat ieder zijn geloof moet kunnen beleiden, indien dit in een persoonlijke sfeer geschiedt en anderen daar geen last van ondervinden.
Hoi Fleur,

Da's inderdaad ook mijn stelling.
Welkom op dit forum!!

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Ha Fleur, fijn dat je ons komt helpen,

Welkom
De boom herken je aan zijn vruchten
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Welkom Fleur.

We zijn zeker lekker bezig: hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Een beetje PR kan daarbij nooit kwaad: er staat ontzettend veel goede informatie op dit forum.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 154
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:47 pm

Bericht door Fleur »

Linda Danvers schreef:
Bedoel je de conclusie dat de Islam bedreigend is voor de vrijheid?
Beste Fleur,

Ik ben het eens met je verhaal. Ik vroeg me af hoe tot die conclusie bent gekomen. Observatie van moslims, persoonlijke ervaringen, het nieuws, door zelf de Islam de besturen of een combinatie van deze factoren?

Met vriendelijke groet,

Linda
Inderdaad door een combinatie van deze factoren. Ik heb ook een tijdje meegelezen met moslimforums, dan krijg je ook een aardige indruk hoe men denkt. Mij valt vooral ook op dat gematigde moslims bij wat doorvragen niet altijd zo gematigd zijn dan ze zich voordoen. Ook dit vind ik een gevaar. Mij is gebleken, en ik hoop dat ik niemand beledig, dat men vaak gewoon niet eerlijk is. Liegen schijnt namelijk te mogen van Mohammed als je hiermee de Islam beschermd. Zelfs meisjes worden vaak met leugens de Islam binnengeleid, eerst mooi en vredelievend voorgesteld en later als ze eenmaal gestrikt zijn, krijgen ze de ware versie en het ware gedachtegoed voorgeschoteld, met alle beperkingen die erbij horen. Vooral voor Nederlanders die zich tot de Islam bekeren is dit een groot gevaar. Men weet vaak niet waar men aan begint en waar het eindigd. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich tot de Islam bekeerd indien diegene echt op de hoogte is van de achtergrond en de doelstellingen van deze religie.

Ik moet dus eerlijk zeggen dat mijn vertrouwen naar moslims niet groot is, maar zie dat dit ook een gevaar is voor de moslims, en vooral de moslima's zelf. De meeste moslims zijn zelf ook niet op de hoogte van de echte inhoud van de Islam. Maar krijgen vaak gekuisde versies te lezen.
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Van harte welkom Fleur :D

Wat goed van je om ons te komen versterken!
Persoonlijk denk ik dat Mohammed zelf de Islam heeft bedacht om zijn daden goed te keuren, hij had geen hart maar wel grootheidswaanzin en dat leeft nog steeds anno 2006 en dat moet maar eens afgelopen zijn. Ik ben het met je eens dat Nederland langzamerhand overgenomen wordt door de Islam, mijn vader heeft dit zo'n 20 jaar geleden al voorspeld, wij verklaarden hem toen min of meer voor gek, dat kan niet zeiden wij in koor, niet wetend dat de Nederlandse regering zo laf optreedt tegen de eisen van de Moslims, maar zie wat er nu toch gebeurd allemaal. Eigenlijk wordt het tijd voor een opstand.
Begrijp mij niet verkeerd ik ben ook niet tegen de moslims, die zijn vaak onwetend, want vragen stellen mag niet, maar ben wel tegen de Islam en alles wat daar uit voortkomt. Het is een religie die totale onderwerping eist ( Mohammed ten voeten uit) en vooral die van een vrouw. Nu is de vrouw in de meeste religies minder dan de man, zal de onzekerheid van die man wel zijn, want tenslotte is er geen leven zonder een vrouw, (hierbij tel ik de negen seconden van de man niet mee) en dat is best belangrijk, belangrijk genoeg om dat in te dammen.
Maar de meeste niet moslim vrouwen pikken dat niet meer en dat kan ook niet met alles wat wij nu weten.
Ik zou zo zeggen spreek je uit en spreidt het woord, maar veel moslims verdwijnen vaak snel van dit forum als ze een beetje weerstand krijgen, kennelijk zijn zij niet voorbereid op de kennis die wij inmiddels hebben opgedaan over de Koran en het leven van die achterelijke Mo (May He Rot In Hell), dat is eigenlijk wel een beetje jammer. :wink:
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

want vragen stellen mag niet
Briljant. Dat brengt me op een idee. Ik ga daar ooit iets over schrijven: vragen stellen is haram
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Ben benieuwd Lodewijk :wink:
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Lodewijk Nasser schreef:
want vragen stellen mag niet
Briljant. Dat brengt me op een idee. Ik ga daar ooit iets over schrijven: vragen stellen is haram
Zie koranvers

005.101
YUSUFALI: O ye who believe! Ask not questions about things which, if made plain to you, may cause you trouble. But if ye ask about things when the Qur'an is being revealed, they will be made plain to you, Allah will forgive those: for Allah is Oft-forgiving, Most Forbearing.

Vraag geen vragen over dingen die je in twijfel kunnen brengen, maar vraag om dingen die in de Koran staan. Dus de enige vraag dat je mag stellen is "wat staat er in de Koran?".

en ook 2:108 die waarschuwt voor de profeet te ondervragen.

Nu zou het volgende vers willen zeggen dat je wel moogt ondervragen:
010.094
YUSUFALI: If thou wert in doubt as to what We have revealed unto thee, then ask those who have been reading the Book from before thee: the Truth hath indeed come to thee from thy Lord: so be in no wise of those in doubt.

Maar als je het goed leest mag je vragen stellen aan Imams als je twijfelt en wordt er je gevraagd niet te twijfelen. Dus eigenlijk, geen vragen, maar lepel de bigotry op zonder verstand.

Twijfel is de vijand van de Koran, want het is de vriend van de rede.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Ach eigenlijk is dat niet zo vreemd, Mo stond bepaald bekend als een intelligent man, stel je voor dat hij toelichtingen had moeten geven op hetgeen wat hij net bedacht had, een regel die hem maar al te goed uitkwam, hoe had hij dat moeten verwoorden naar een 'liefdevolle' god toe? Net als zijn meelopers, die hadden toch eigenlijk ook geen flauw benul waar zij mee bezig waren, maar het gaf ze een status en dat was kennelijk goed genoeg. Die vriend vertelde mij ook, dat als je de moed had om een vraag te stellen dat niemand het antwoord had, inclusief de imam. Persoonlijk denk ik dan ook dat gebrek aan kennis de Islam zo groot heeft gemaakt, hoeveel moslims hebben die hele Koran uitgelezen, als ze al één woord hebben gelezen, ze nemen alle overlevingen voor waar aan, ondanks de gevolgen het op hun leven heeft. Triest is dat, en ook al willen ze eruit stappen, de gevolgen zijn te groot, echt het vergt heel veel moed, en daar is nog lang niet iedereen aan toe. Confusius zei het al; als jij je leven wil veranderen doe het dan stap voor stap. Ik ben ervan overtuigd dat er een kentering komt in de Islam, maar daarvoor is eerst een zooi rottigheid nodig, de laaste stuiptrekkingen zeg maar. En daar zijn wij dan weer de dupe van.
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Re: Hai, ik ben Fleur

Bericht door Kafir »

Fleur schreef: Ik ben trouwens atheist, en zie dus ook niets in andere doctrinerende religies, maar zie de Islam wel als de meest bedreigende voor de vrijheid van mensen en de vrede.
Hallo Fleur. Welkom op dit forum. Je kunt hier veel leren over de ware aard van de Islam.

Grtz...
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Hai Fleur, welkom op het forum. :D

Ik sta tegenover veel dingen net als jij. Wat mij vooral schokte was de ervaring dat je over de islam en moslims haast niets ter sprake kan brengen of je hebt een controverse bij de hand. Sommige mensen interpreteren dit alsof moslims dus wel erger zullen worden gediscrimineerd en slechter zullen worden behandeld dan anderen, en dat we dus wel kritischer zullen zijn over de islam dan over andere godsdiensten of over politieke partijen. Maar de werkelijkheid is dat moslims veel woedender en agressiever worden dan anderen als je iets kritisch zegt.

Moslims hebben niet meer te kampen met discriminatie of vooroordelen dan anderen, maar toch verschijnen hun problemen voortdurend op de publieke agenda, dankzij hun agressie. Het stoort mij dat ze zo agressief en intolerant reageren op kritiek, maar het stoort me ook dat er nog positief gehoor aan wordt gegeven ook.

De islam is bijvoorbeeld grover, beledigender en discriminerender dan welke politieke partij ook in Nederland. Volgens mij hebben wij veel meer aanleiding om boos te zijn over de islam en de rechten die moslims claimen op basis van dit boek vol discriminatie en intolerantie dan moslims hebben over onze cultuur. Dat moeten we moslims duidelijk maken: dat hun godsdienst beledigend is, en niet-moslims afstoot.
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 154
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:47 pm

Bericht door Fleur »

Hoi nina,

Het is inderdaad zo dat moslims niet tegen kritiek kunnen en vooral ook acceptatie en respect vragen. Bij het woord respect gaan mijn tenen inmiddels krom. Voor alles wordt maar respect gevraagd, terwijl er van de kant van de moslims nauwelijks respect wordt opgebracht voor andere religies en zeker niet voor atheisten. Het is puur eenzijdig. Ik probeer altijd vol te houden dat ik tegen de Islam ben en niet tegen moslims op zich, hoewel ik merk dat hoe meer je met moslims in gesprek gaat, hoe moeilijker dit toch wordt. Je kunt er soms toch niet omheen dat je de moslim linkt aan de nare bijverschijnselen van de Islam. Je neigt dan naar generaliseren, en dat komt vooral door de houding van toch wel de meeste moslims. Zelfs als ze zeggen gematigd te zijn. Het klinkt misschien hard, maar de beste moslim is naar mijn idee toch een ex-moslim. Vooral voor de moslim zelf.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik ga volledig met je akkoord Fleur.

Ook met je stelling "ik heb niks tegen moslims, wel iets tegen de ideologie" en het feit dat dit soms moeilijk is vol te houden;

Toch is het belangrijk dit onderscheid te maken, al was het maar om de - verkeerde - kritieken te kunnen weerleggen.

De politiek correcte kerk vergelijkt de huidige kritiek op islam m.i. iets te dikwijls met de vroegere jodenhaat.
Maar blijkbaar kan men wel een probleem hebben met het nazisme zonder dat men ineens van "duitserhaat" wordt beschuldigd.

Het verschil zit hem volgens mij in het feit dat zowel vroegere nazi-duitsers als huidige moslims, gewoon terug normale mensen kunnen worden eens ze het verfoeilijke ideologische gedachtengoed achter zich hebben kunnen laten.

De vroegere "jodenhaters" kenden die nuance helemaal niet: het ging hem niet over de joodse religie, maar weldegelijk over het joodse volk.

In de huidige anti-islamstrijd gaat het over de ideologie (net zoals bij het nazisme) en niet over "het volk".
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 154
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:47 pm

Bericht door Fleur »

Ben het wel met je eens Circe, maar we moeten ook niet vergeten dat de Joden niets hadden gedaan wat de haat tegen hen rechtvaardigde. Je kan dan ook de Joden niet vergelijken met de moslims. Hieruit volgt meteen dat je de afweer tegen moslims ook niet kan vergelijken met de afweer tegen de Joden. Moslims zijn, door hun religie, zelf schuldig aan de demonisering, Dit was bij de Joden totaal niet het geval. Daarom gaat in mijn idee de vergelijking van de Islam met het Nazisme en fascisme meer op dan de vergelijking van de Islam met het Jodendom.
Christislove
Berichten: 11
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:31 pm
Locatie: Zuid-Nederland
Contacteer:

Welkom Fleur...

Bericht door Christislove »

Hoi beste Fleur,

Welkom bij de club!
Ik ben zelf pas een aantal dagen lid maar lees de postings op deze site en de Engelse versie al een klein jaar.
Ook ik was ooit een ''Thakiya'' , een niet-moslim die zich uit naieviteit achter het karretje liet spannen van de ergste vijand die het beschaafde deel van de mensheid zich maar kan voorstellen: de islam.
Ik was een regelmatig poster op een ander forum en probeerde een beetje te schipperen tussen kritiek op de walgelijkheden van de islam en politiek correct overkomen ten opzichte van mijn mede-forumleden, met wie ik soms een behoorlijk goede band had opgebouwd.
Tot ik de link naar deze site en naar de vergelijkbare site www.thereligionofpeace.com kreeg van een mede-forumlid.
Ik ben eens gaan kijken bij jullie en bij de andere site en nu, een klein jaar later ben ik van één ding overtuigd!
Overtuigd zoals ik nooit in mijn leven ergens zó zeker van ben geweest:
De islam is een gevaarlijke, haatzaaiende, racistische ideologie die bestreden moet worden door iedereen die zich van de gevaarlijke aard bewust is!
Of je nu Jood, Christen, Boedhist, atheist, Hindoe of welke andere levensovertuiging dan ook hebt: de islam is je vijand.
Ik zie ons mensen uiteindelijk als een beschaafde, vredelievende en hoogontwikkelde soort naar de sterren emigreren, maar als we de islam niet verslaan wacht ons een toekomst van starheid, geweld, burgeroorlog, overbevolking, dogmatisme, wetenschappelijke achteruitgang en uiteindelijk uitsterving.
Klinkt nogal dramatisch, maar zo zie ik dat echt voor me!
Daarom nogmaals: welkom Fleur!
Samen staan we sterk!

Groetjes Christislove
De mensheid zal het islamitisch fascisme overwinnen of de mensheid zal overwonnen worden door het islamitisch fascisme!
Er zijn geen andere opties!
Optie twee IS voor mij geen optie !
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Bericht door Vrijdenker »

Hoi Fleur,

neemt Geert vaak vlaai mee naar de fractievergaderingen?

:wink:

Of heb ik nou de verkeerde Fleur in gedachten?
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 154
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:47 pm

Bericht door Fleur »

Vrijdenker schreef:Hoi Fleur,

neemt Geert vaak vlaai mee naar de fractievergaderingen?

:wink:

Of heb ik nou de verkeerde Fleur in gedachten?
Beetje verkeerd ja 8)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Welkom Fleur...

Bericht door Pilgrim »

Christislove schreef:Ik zie ons mensen uiteindelijk als een beschaafde, vredelievende en hoogontwikkelde soort naar de sterren emigreren, maar als we de islam niet verslaan wacht ons een toekomst van starheid, geweld, burgeroorlog, overbevolking, dogmatisme, wetenschappelijke achteruitgang en uiteindelijk uitsterving.
Klinkt nogal dramatisch, maar zo zie ik dat echt voor me!
Daarom nogmaals: welkom Fleur!
Samen staan we sterk!

Groetjes Christislove
Dit zijn ook de woorden van Ali Sina zelf, de oprichter van FFI. Hij stelt dat de terugval naar de barbaarsheid al binnen een eeuw kan plaats vinden als we de Islam niet kunnen verslaan!
Plaats reactie