Er is iets wat jullie niet helemaal begrijpen....

Moderator: M

Plaats reactie
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Er is iets wat jullie niet helemaal begrijpen....

Bericht door Jasmijn »

Ik lees veel dingen zoals ''waarom heeft Allah mij ongelovig gemaakt?'' maar dat is toch jouw eigen keuze om Islam niet te volgen?

Als je echt moslim wilt worden en de Islam wilt volgen,,kan je dat vanaf vandaag doen,,,

Je moet het anders zien,,,stel je voor een leraar ''voorspelt'' dat er leerlingen zullen zijn die het jaar niet halen en hij weet dat zeker wie het niet zal halen. Dat is natuurlijk heel goed mogelijk,want hij weet alles over die leerlingen,,hoeveel ze studeren/hoe intelligent ze zijn etc.

Zo weet God ook wie er niet in hem zal geloven,,Hij heeft ons gemaakt,dus weet hij het het beste. Dus hij weet ook wie er moslim wordt en wie de Islam zal volgen. Dus ook wie er naar de Hel gaat en wie er naar het Paradijs zal gaan.

Maar je moet het niet zo bekijken dat het God's keuze is wat jij kies,maar hij weet wat je zult kiezen. Totdat je dood gaat heb jij de keuze om moslim te worden of niet.

Het is gewoon erg jammer dat er zoveel vooroordelen over Islam zijn en jullie de regels niet in het juiste perspectief zetten,,als je je hart opent en logisch nadenkt,,zul je zien dat Islam de beste manier van leven is voor jezelf, maar ook voor de mensheid.
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
Gebruikersavatar
AREND
Berichten: 129
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 6:22 pm

Bericht door AREND »

Daarom is het ook zon zooitje in het middenoosten en vele landen in afrika...Omdat islam zo een goede manier van leven is voor de mensheid.

Laat mij niet lachen zeg.
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
[url=http://ah_52.tripod.com/zeg-het-maar/]mijn homepage[/url]
Afbeelding
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Daarom is het ook zon zooitje in het middenoosten en vele landen in afrika...Omdat islam zo een goede manier van leven is voor de mensheid
Nee dat is een feit dat Islam de beste manier van leven is,

Bijvoorbeeld geen alcohol/drugs/roken/varkensvlees (ongezond) sex voor t huwelijk (kinderen zonder getrouwde ouders)

Natuurlijk is stelen ook verboden en staat daar de straf van handafhakking op,maar dat is ter preventie bedoeld.

Stel je voor jij weet dat als je iets steelt je hand afgehakt wordt,,dan doe je het logischerwijs niet,,klopt dat? Of je bent wel heel dom.

Zo ook met steniging wat op verkrachting en overspel als je getrouwdbent staat.
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Jasmijn over diefstal
Stel je voor jij weet dat als je iets steelt je hand afgehakt wordt,,dan doe je het logischerwijs niet,,klopt dat? Of je bent wel heel dom.
In theorie ga je dan maar 2-maal uit stelen en daarna dien je dan je voeten te gebruiken om het te doen... :lol:

Zeg, Jasmijn, als die handafhakking zo preventief zou werken, waarom hebben de beulen dan op vrijdag in heel wat moslimlanden nog zoveel werk? Zijn moslims dan zoveel dommer?

Zeker niet, ze leven gewoon in heel wat erbarmelijker omstandigheden, waarbij diefstal soms de enige uitweg is, hoeveel handen er ook worden afgehakt. Daarom ook gedijt prostitutie in moslimlanden zo goed. Bij gebrek aan beter.

Komaan zeg, zit jij nog steeds op je roze wolkje met een doek voor je kop, zodat je de realiteit niet onder ogen kan zien? Wakker worden, de mensheid leeft en iedereen is gelijk, daar kunnen nog geen 100 mo's met wel 200 boekies iets aan veranderen.

Dutch
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Zeg, Jasmijn, als die handafhakking zo preventief zou werken, waarom hebben de beulen dan op vrijdag in heel wat moslimlanden nog zoveel werk? Zijn moslims dan zoveel dommer?
Dat is een hele domme opmerking.

http://nicelytoasted.net/burnt/archives/002803.shtml

http://www.interpol.int/Public/Statisti ... adList.asp

http://www.tradepartners.gov.uk/firepol ... view.shtml

Kijk daar eens naar Saudi Arabie. Ik ga niet beweren dat het het laagste is,maar over het algemeen is het lager dan in Amerika en Europa,,dus de Islamitische wetten werken wel :D

Of zoek anders zelf s wat op over de misdaden in Saudi Arabie,,ik ben heel erg benieuwd Dutch :D
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
Gebruikersavatar
AREND
Berichten: 129
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 6:22 pm

Bericht door AREND »

Kijk daar eens naar Saudi Arabie. Ik ga niet beweren dat het het laagste is,maar over het algemeen is het lager dan in Amerika en Europa,,dus de Islamitische wetten werken wel
Jasmijn. Europa is dichter bevolkt dan saoedie arabie.
Dus je contrasten blijven in het niets.
In landen zoals saoedie word het beter verborgen omdat de straffen barbaars zijn.
Dat is het enigste verschil.



Jasmijn. je zou eens aan koptische christenen of joodse mensen moeten vragen wat voor fijn land saoedi arabie voor hun is....Ze worden er ronduit gediscrimineerd en buitengesloten door de moslims....

Egypte idem dito.
Ik praat dagelijks op het internet met mensen uit deze landen en allemaal zeggen ze zo een beetje het zelfde.
Moslims zijn het uitschot van het middenoosten.
Waar problemen zijn....zijn er ook moslims.
En hebben nog gelijk ook.... irak. gaza. westbank.
11sept... spanje. en kan ik nog wel even doorgaan.


Ik begin zo waar te geloven dat de koran die hier ook leest in de verste verte niet schoort met het echte gruwel boek der apartheid.

groetjes
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
[url=http://ah_52.tripod.com/zeg-het-maar/]mijn homepage[/url]
Afbeelding
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

'Bijvoorbeeld geen alcohol/drugs/roken/varkensvlees '

Waar roken ze het meest ?
En waarom roken ze, hoewel het ongezond is ? Omdat ze in de 7e eeuw nog geen besef hadden van wat tabak was....
Of toch wel ? :roll:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Hoi Jasmijn,

Feitelijk ben ik wel erg benieuwd naar wat wij nu juist nog niet helemaal begrijpen?
Kan je ons dat even uitleggen?

Dat jij de islam de beste manier van leven vind, ok, dat hebben we door. Dat wij een andere mening zijn toegedaan, dat heb jij waarschijnlijk ook al door.

Wat ik persoonlijk niet begrijp is waarom de islam een apostaat liever dood ziet, waarom de getuigenis van een vrouw de helft van die van een man waard is, waarom het kind van een moslim d'office ook een moslim moet zijn, waarom mohamed sex had met een kind van 9 (Aisha), waarom een goed moslim niet bevriend mag zijn met andersdenkenden, waarom een man polygaam mag zijn en mohamed himself zelfs 12 vrouwen mocht hebben, waarom moslims mogen liegen en bedriegen tot meerdere eer en glorie van de islam, waarom mohamed (of was het allah?) in de koran Myriam, de moeder van ene Jezus, verwarde met Myriam, de zus van Mozes, en ze beschouwt als één en dezelfe vrouw, waarom moslimmannen in de hemel 72 maagden mogen neuken, waarom het merendeel der helbewoners volgens mohamed vrouwen zijn (hij heeft het zelf gezien zegt hij...), waarom een vrouw steeds paraat moet zijn om haar echtgenoot sexueel te bevredigen, op straffe van vervloeking door de engelen,... Je ziet, er is heel wat dat ik niet begrijp, daarin heb je gelijk.

Leg jij het me uit?

Dutch
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Er is iets wat jullie niet helemaal begrijpen....

Bericht door Iznogoodh »

Jasmijn schreef:Ik lees veel dingen zoals ''waarom heeft Allah mij ongelovig gemaakt?'' maar dat is toch jouw eigen keuze om Islam niet te volgen?

Als je echt moslim wilt worden en de Islam wilt volgen,,kan je dat vanaf vandaag doen,,,

Je moet het anders zien,,,stel je voor een leraar ''voorspelt'' dat er leerlingen zullen zijn die het jaar niet halen en hij weet dat zeker wie het niet zal halen. Dat is natuurlijk heel goed mogelijk,want hij weet alles over die leerlingen,,hoeveel ze studeren/hoe intelligent ze zijn etc.

Zo weet God ook wie er niet in hem zal geloven,,Hij heeft ons gemaakt,dus weet hij het het beste. Dus hij weet ook wie er moslim wordt en wie de Islam zal volgen. Dus ook wie er naar de Hel gaat en wie er naar het Paradijs zal gaan.

Maar je moet het niet zo bekijken dat het God's keuze is wat jij kies,maar hij weet wat je zult kiezen. Totdat je dood gaat heb jij de keuze om moslim te worden of niet.

Het is gewoon erg jammer dat er zoveel vooroordelen over Islam zijn en jullie de regels niet in het juiste perspectief zetten,,als je je hart opent en logisch nadenkt,,zul je zien dat Islam de beste manier van leven is voor jezelf, maar ook voor de mensheid.
Beste Jasmijn,

De manier waarop jij zaken verwoordt geeft aan dat je op een positieve wijze tegen zaken aankijkt. Ik twijfel er niet aan dat je daarom ook op een goede manier met mensen weet om te gaan en ik zou niet weten van een menselijke eigenschap die beter is dan welke jij hier laat zien.
De vooroordelen die je mensen op deze site verwijt zijn echter gebaseerd op teleurstellende ervaringen en gezond verstand van diezelfde mensen, op het besef zogezegd dat zaken niet per se mooi worden door ze mooi voor te stellen. Het is niet aan jou om te beslissen wat de regels zijn waarmee men heilige teksten moet lezen en de bewering dat de Q'ran van God komt is niet meer dan een bewering. Die wordt niet waar door jouw goedbedoelde pleidooi.
Zoals een aantal mensen hier heb ik ooit in God geloofd en dat geloof stierf, niet plots en traumatisch, maar geleidelijk. God stierf een banale dood. Maar ik snap nog precies hoe jij tegen zaken aankijkt en wat de zekerheid is die jou steun geeft en die ik ook ooit heb gekend. Ik zou je kunnen vertellen wat de redenen zijn waarom die zekerheid verdwijnt maar ik besef dat zoiets geen zin heeft. Mijn woorden zouden aan dovemansoren gericht zijn. De horde is niet te nemen met mooie woorden of zogenaamd overtuigende argumenten. Evenmin heb jij enige kans om van jouw kant met argumenten hier mensen tot andere gedachten te brengen die het geloof achter zich hebben gelaten. We lopen als het ware beiden aan een andere kant van de rivier van het leven, zoals een deelneemster aan de site maroc.nl het ooit eens mooi verwoordde.


Iznogoodh
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Beste Jasmijn,

als de leraar zeker weet dat een leerling het niet zal halen, dan hoeft hij geen inspanning meer te verrichten om die leerling te laten slagen, want hij weet zeker dat hij het niet zal halen.

als jouw god zeker weet dat ik geen moslim wordt dan hoeft hij mij ook niet te overtuigen. jouw redenering is misplaatst. ik zal een voorbeeld geven. God weet bij voorbaat niet wie wat gaat doen (in de toekomst). stel, dat god bij voorbaat al weet dat ik over tien dagen ga stelen. ik, als persoon weet dat nog niet.. (dat is dus wat jij beweert met je onzin). als god dat al weet, dan kan ik er niet meer aan ontkomen. ik moet het dus doen, want anders ga ik tegen de kennis van god in. m.a.w. ik ben niet onafhankelijk in mijn daden en zal derhalve geen straf moeten krijgen: want ik heb dat gedaan wat god wou.. als god weet dat ik over tien dagen ga stelen, dan is dat iets wat hij ook wil, want hij weet dat vooraf en daar kan geen verandering in komen. hij weet dus bij voorbaat niet wie moslim gaat worden. als dat het geval is, dan is die persoon een speelbal en heeft geen vrije keus, (dat is de islam, geen vrije keus hebben)

vertel mij het volgende: als god weet dat ik over tien dagen ga stelen, kan ik daar verandering in brengen of niet?? zo niet, wie is er dan verantwoordelijk voor?

wij plaatsen de regels in de juiste perspectief en denken logisch na en weten dat de islam GEEN goede manier is van leven, voor niemand. Groet, weda.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Lesane
Berichten: 3
Lid geworden op: ma sep 13, 2004 9:01 pm

Bericht door Lesane »

Jasmijn schreef:
Daarom is het ook zon zooitje in het middenoosten en vele landen in afrika...Omdat islam zo een goede manier van leven is voor de mensheid
Nee dat is een feit dat Islam de beste manier van leven is,

Bijvoorbeeld geen alcohol/drugs/roken/varkensvlees (ongezond) sex voor t huwelijk (kinderen zonder getrouwde ouders)

Natuurlijk is stelen ook verboden en staat daar de straf van handafhakking op,maar dat is ter preventie bedoeld.

Stel je voor jij weet dat als je iets steelt je hand afgehakt wordt,,dan doe je het logischerwijs niet,,klopt dat? Of je bent wel heel dom.

Zo ook met steniging wat op verkrachting en overspel als je getrouwdbent staat.
Beste Jasmijn,

bent u nu zo naïef te geloven dat er in de Islam geen alcohol wordt gedronken, geen drugs is, geen sex voor het huwelijk? Kijk eens wat kritische reportages en leer eens iets buiten de Koran. Ik wil maar zeggen, verbreed je horizon, open je ogen en je zal zien...
Om voorbeelden te geven, er zijn toch pas een aantal mannen in Pakistan of Afganistan gestorven na het drinken van zelfgestookte alcohol. Er is pas een reportage op TV geweest, denk Netwerk of Ter Zake over drugs in Iran. Iraanse meisjes die wonen in de VS en vertellen dat ze als ze op verlof naar Iran gaan er feestjes meemaken waartegen die van in de VS niks zijn.
Feit is wel dat in de Islamwereld over deze dingen nog een veel groter taboe hangt dan hier, en dat er daarom veel minder over bekend wordt, temeer omdat er veel minder vrije media zijn.
En verder zou ik toch maar eens echt mijn ogen open doen, ik kan er in komen dat je een geïdealiseerd beeld hebt van de Islam, maar de realiteit is spijtig genoeg anders.
Voor de rest, je houdt het voor jezelf en 't geeft je veel moed, dan heb ik er respect voor want dan gebruik je het goed.
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!!
Gebruikersavatar
craban
Berichten: 27
Lid geworden op: do jan 23, 2003 5:36 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door craban »

off topic
Lesane schreef:If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!!
moet dat niet "Arabic imperialism" zijn?

-craban
cubilas
Berichten: 5
Lid geworden op: do nov 25, 2004 3:15 pm

Bericht door cubilas »

dus het feit dat moslims zogezegd intolerant en discriminerend tov andere godsdiensten doen betekent dat wij net hetzelfde moeten doen?
moeten we hen ook als minderwaardig behandelen zoals hier beweerd wordt...
op die manier zijn we geen haar beter

hier worden gevaarlijke veralgemeningen gedaan
alle moslims worden op 1 hoop gesmeten en zijn dus allemaal hetzelfde

conclusie: alle hollanders zijn gierige kaaskoppen
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

cubilas schreef:dus het feit dat moslims zogezegd intolerant en discriminerend tov andere godsdiensten doen betekent dat wij net hetzelfde moeten doen?
Waarom niet?
Ik neem aan dat jij graag tolerant bent t.o.v. intolerantie?
Ben je ook tolerant ten opzichte van neo-Nazi's?
Ten opzichte van vrouwenmishandelaars?
Ten opzichte van verkrachters?

Waarom predik je dan wel tolerantie ten opzichte van mensen die vanuit geloofsovertuiging vinden dat bepaalde groepen gediscrimineerd mogen worden?

Dat is dus typisch cultureel relativisme en pure hypocrisie.

moeten we hen ook als minderwaardig behandelen zoals hier beweerd wordt...
op die manier zijn we geen haar beter
Zijn we ook geen haar beter dan racisten als we ze mindewaardig behandelen?
Of vrouwenmishandelaars? Of verkrachters enz...

Opnieuw. Hypocrisie en cultureel relativisme.
Tolarantie t.o.v. intolerantie maakt ons niet beter, het maakt ons hypocriet en laf.
Met een dergelijke mentaliteit hadden we ook de kruisvaart en de inquisitie niet mogen veroordelen.

Zijn we een haar beter als we oorlog voeren tegen Nazis?
Ze we een haar beter als we criminelen in de gevangenis stoppen en dus hun vrijheid afpakken?

Waarom zijn we dan geen haar beter als we mensen minderwaardig behandelen als ze anderen discrimineren vanuit geloofsovertuiging?

Misschien is het je nog niet opgevallen, maar met tolerantie t.o.v. intolerantie is intolerantie nog nooit weggenomen.
Of denk je dat acceptatie van de Ku Klux Klan ze het licht heeft laten zien en heeft bekeerd tot niet-racistische aanwinsten voor de Amerikaanse maatschappij?

hier worden gevaarlijke veralgemeningen gedaan
alle moslims worden op 1 hoop gesmeten en zijn dus allemaal hetzelfde

conclusie: alle hollanders zijn gierige kaaskoppen
Je hebt gelijk, niet alle moslims zijn hetzelfde.
Maar wel opvallend dat bijna geen moslim kritiek op de Islam accepteerd als je de intolerante verzen aanhaalt en oproept tot reformatie.

Als het gaat om het beschermen van de religie zijn ze wel allemaal hetzelfde.

Overigens ben ik wel benieuwd naar hoeveel moslims vinden dat Theo van Gogh zijn verdiende loon heeft gekregen.
Misschien dat we dan een beter beeld kunnen krijgen hoeveel moslims wel hetzelfde zijn.

Wat mij betreft is iedereen die vrouwen, homoseksuelen, ongelovigen of anders denkenden als minderwaardig ziet, zelf een minderwaardig mens.

Vul zelf maar in hoeveel moslims daar onder vallen.
In Islam is het in ieder geval duidelijk aangegeven wat er van bovenstaande groepering moet worden gevonden.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Dan Cannon schreef:Zijn we ook geen haar beter dan racisten als we ze mindewaardig behandelen?
Of vrouwenmishandelaars? Of verkrachters enz...
Hai Dan,

Ik vind eigenlijk inderdaad dat je dan geen haar beter bent. Natuurlijk moet je deze dingen niet tolereren, maar je moet daders niet behandelen op de manier zoals zij hun slachtoffers behandelden, omdat je dan even onbeheerst en agressief bent. Je moet ze dus met respect behandelen en ze tegelijk duidelijk maken dat wat zij doen niet wordt getolereerd.

Respect tonen is iets dat in je karakter zit. Je kan er niet zomaar voor kiezen tegen de een te vloeken en te schreeuwen, en zelfs te mishandelen, terwijl je de ander met liefde behandelt. Je gaat toch ook geen verkrachter verkrachten omdat hij hetzelfde doet? Of iemand uitschelden omdat hij dat ook doet? Dat zit in je of het ziet niet in je, dus je brengt zo iemand voor de rechter, of je probeert hem op een vriendelijke of respectvolle manier uit te leggen waarom zijn visie inhumaan is.
cubilas schreef:dus het feit dat moslims zogezegd intolerant en discriminerend tov andere godsdiensten doen betekent dat wij net hetzelfde moeten doen?
Het probleem is dat moslims onze antidiscriminatiewetten willen misbruiken om hun discriminerende wetten hier te kunnen toepassen. Dat lijkt me een mooi dilemma, tenzij je je principieel tegen discriminatie uitspreekt. Dat houdt dan in dat er voor de islamitische wet hier geen ruimte is.

Hoe zou jij dit dilemma willen oplossen, Cubilas?
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

nina schreef:
Dan Cannon schreef:Zijn we ook geen haar beter dan racisten als we ze mindewaardig behandelen?
Of vrouwenmishandelaars? Of verkrachters enz...
Hai Dan,

Ik vind eigenlijk inderdaad dat je dan geen haar beter bent. Natuurlijk moet je deze dingen niet tolereren, maar je moet daders niet behandelen op de manier zoals zij hun slachtoffers behandelden, omdat je dan even onbeheerst en agressief bent. Je moet ze dus met respect behandelen en ze tegelijk duidelijk maken dat wat zij doen niet wordt getolereerd.
Ten eerste, ik zeg niet dat ze hetzelfde behandelt moeten worden, ik zeg dat ze minderwaardig behandelt moeten worden.

Ten tweede, discriminerende lieden met respect behandelen ?
Doe me een lol zeg.
Ga eerst maar even in de hoek staan en nadenken over het feit dat je met kritiek op de Islam zowiezo wordt gezien als iemand die geen respect toont.

Als je geen respect toont aan neo-Nazi's en vrouwenmishandelaars, maar wel aan lieden die discrimineren vanuit geloofsovertuiging legitiem vinden, vind je het dan erg als ik je hypocriet noem ?

Cultureel relativisme noemde ik het. En dat blijft het.
Blijkbaar heeft links nog steeds niets geleerd als ik jouw betoog nu al lees.

Respect tonen is iets dat in je karakter zit. Je kan er niet zomaar voor kiezen tegen de een te vloeken en te schreeuwen, en zelfs te mishandelen, terwijl je de ander met liefde behandelt. Je gaat toch ook geen verkrachter verkrachten omdat hij hetzelfde doet? Of iemand uitschelden omdat hij dat ook doet? Dat zit in je of het ziet niet in je, dus je brengt zo iemand voor de rechter, of je probeert hem op een vriendelijke of respectvolle manier uit te leggen waarom zijn visie inhumaan is.
Je gaat er wederom vanuit dat als ik "minderwaardig" zeg, ik daarmee bedoel dat je ze exact hetzelfde behandelt.
Waar heb ik gezegd dat mishandelaars mishandelt moeten worden, en moordenaar vermoord, of dieven bestolen.

Maar dat is wel een verschil met "respect" voor lieden die geen respect verdienen. Als ik dit hoor, vraag ik me af of Nederland het wel verdient om aan de toorn van de Islam te ontlopen.
Mensen met de dood bedreigt of vermoord, lieden die er begrip voor opbrengen, moslims die openlijk liegen over wat er in de Koran staat over verschillende dingen, en iemand die verklaart tegen de Islam te zijn roept op tot "respect" voor dit mensen die dit gedrag vertonen.
Geen wonder dat je Cohen en zijn zalvende onzin zo waardeert.

Leg ze even uit waarom het inhumaan is, want ze zijn zo dom en zien het zelf niet. Laten we hopen dat Nina slaagt waar 1400 jaar aan voorgangers niet in slaagden.

Veel succes.

Intussen denkt de politiek aan het beperken van onze vrijheden en verworvenheden, nota bene dankzij een debiele Hollandse Islam-bekeerling die iemand "doodwenst".

cubilas schreef:
dus het feit dat moslims zogezegd intolerant en discriminerend tov andere godsdiensten doen betekent dat wij net hetzelfde moeten doen?
Het probleem is dat moslims onze antidiscriminatiewetten willen misbruiken om hun discriminerende wetten hier te kunnen toepassen. Dat lijkt me een mooi dilemma, tenzij je je principieel tegen discriminatie uitspreekt. Dat houdt dan in dat er voor de islamitische wet hier geen ruimte is.

Hoe zou jij dit dilemma willen oplossen, Cubilas?
Cubilas is ofwel een moslim ofwel een apologist pur sang.
Iemand die de Koran heeft gelezen en met droge ogen beweerd dat de Islam beginselen gebaseerd zijn op tolerantie en respect kan toch niet serieus genomen worden.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Ten eerste, ik zeg niet dat ze hetzelfde behandelt moeten worden, ik zeg dat ze minderwaardig behandelt moeten worden.
Hoe stel jij je dat dan voor? Je behandelt iemand beleefd omdat je dat in je hebt. Dat is iets heel anders dan een opvatting tolereren. Je kan grenzen stellen en toch beleefd blijven.

Iemand minderwaardig behandelen helpt volgens mij niet, omdat je daarmee iemands defensiemechanisme in werking zet, en uiteindelijk bereik je het tegengestelde van wat je beoogt.
Ten tweede, discriminerende lieden met respect behandelen ?
Doe me een lol zeg.
Hoe behandel jij ze dan? Misschien moet je een voorbeeld geven, anders wordt het zo'n abstract gesprek.
Ga eerst maar even in de hoek staan en nadenken over het feit dat je met kritiek op de Islam zowiezo wordt gezien als iemand die geen respect toont.
Je weet heel goed dat ik me hiervan bewust ben, omdat ettelijke van mijn bijdragen hier al over gingen. Het hoofdthema van meer dan de helft van mijn bijdragen is dat er meer kritiek op de islam moet komen zonder dat je daar schade door oploopt, op dezelfde manier zoals we alle andere toestanden en ideologieën kunnen bekritiseren. Dus waarom vind je het nodig om met flauwe insinuaties te komen?
Als je geen respect toont aan neo-Nazi's en vrouwenmishandelaars, maar wel aan lieden die discrimineren vanuit geloofsovertuiging legitiem vinden, vind je het dan erg als ik je hypocriet noem ?
Van mij mag je dat hypocriet noemen, hoor. :P

Wat 'geen respect tonen aan neo-nazi's' betreft; ik zie wel eens iets op tv over de opkomst van de lonsdalejongeren, en ik denk dat je een heel eind verder komt door met deze jongeren over hun frustraties te praten dan door ze in een hoek van extreem-rechts te plaatsen en te doen alsof het geen mensen zijn, of op zijn hoogst erge slechte mensen. Denk je aan zoiets?
Cultureel relativisme noemde ik het. En dat blijft het.
Blijkbaar heeft links nog steeds niets geleerd als ik jouw betoog nu al lees.
Zeuren over links is kennelijk jouw stokpaardje. :D
Maar het lijkt me klip en klaar dat ik geen cultuurrelativist ben, omdat ik me heel duidelijk tegen islamitische discriminatie en intolerantie uitspreek. Met cultuurrelativisme bedoel je het gelijk waarderen van culturen die vrijheid van het individu centraal stellen aan culturen die discrimineren en onderdrukken. Dat doe ik bepaald niet, en dat weet je best.
Mensen met de dood bedreigt of vermoord, lieden die er begrip voor opbrengen, moslims die openlijk liegen over wat er in de Koran staat over verschillende dingen, en iemand die verklaart tegen de Islam te zijn roept op tot "respect" voor dit mensen die dit gedrag vertonen.
Geen wonder dat je Cohen en zijn zalvende onzin zo waardeert.
Ik zeg dat je iemand met respect moet behandelen, niet dat je respect moet hebben voor moorden en haatzaaien, of zelfs maar voor de islam.
Ik heb het over vele critici die in debatten ondubbelzinnig duidelijk maken dat het niet kan dat moslims de Nederlandse maatschappij de rug toekeren door zich hier als een gesloten cultuur binnen een cultuur op te stellen, met een eigen taal en eigen wetten. Of over critici die aangaven dat de islam waarden kent die niet passen in de westerse cultuur. Diverse mensen hebben dit op een fatsoenlijke, maar onverzettelijke manier aangekaart. Het zouden er veel meer moeten zijn wil het effect sorteren.
Leg ze even uit waarom het inhumaan is, want ze zijn zo dom en zien het zelf niet. Laten we hopen dat Nina slaagt waar 1400 jaar aan voorgangers niet in slaagden.
Me dunkt dat ik ook wel in de gaten heb dat je met moslims absoluut niet over de islam kan discussiëren. Het proces dat nu aan de gang heeft trouwens al eerder in de geschiedenis plaatsgevonden, bijvoorbeeld in de Romeinse keizertijd. Toen bestond er ook een enorme beweging tegen de verspreiding van het sektarische jodendom en christendom, op dezelfde manier waarop mensen zich nu tegen de islam verzetten. Alles is toen geprobeerd, van bekritiseren via verbieden tot vervolgen tot uiteindelijk zelfs tolereren. Die tolerantie was een voorbode van het einde, want sindsdien kon het christendom ongehinderd groeien, tot opeens een bepaalde sekte de alleenmacht greep en iedereen met een andere opvatting het Romeinse Rijk uitgooide. Dat kwam niet alleen omdat die ene sekte zo intolerant was, maar omdat een groot deel van die sektes intolerant en gewelddadig waren, dus er braken constant onlusten uit. Na deze gebeurtenis, in de zesde eeuw, ontstond later de islam, als tegenreactie hierop.

Het is makkelijk om mij te verwijten dat ik niet slaag in mijn opzet, maar ik ben wat dat betreft in goed gezelschap, want het probleem dat jij signaleert woekert geen 1400 jaar, maar het woekert al enige millennia, en steekt zich iedere keer in een ander jasje. Geen oorlog ertegen heeft hier nog wat aan kunnen doen. Binnen de westerse cultuur is veel aanwezig dat volgens mij nog de beste oplossing biedt, bijvoorbeeld gelijke rechten en vrijheid van opvatting voor iedereen - discriminatie en haatzaaien vallen daar natuurlijk niet onder, kritiek op godsdienst wel.
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

nina schreef:
Ten eerste, ik zeg niet dat ze hetzelfde behandelt moeten worden, ik zeg dat ze minderwaardig behandelt moeten worden.
Hoe stel jij je dat dan voor? Je behandelt iemand beleefd omdat je dat in je hebt. Dat is iets heel anders dan een opvatting tolereren. Je kan grenzen stellen en toch beleefd blijven.

Iemand minderwaardig behandelen helpt volgens mij niet, omdat je daarmee iemands defensiemechanisme in werking zet, en uiteindelijk bereik je het tegengestelde van wat je beoogt.
Ten tweede, discriminerende lieden met respect behandelen ?
Doe me een lol zeg.
Hoe behandel jij ze dan? Misschien moet je een voorbeeld geven, anders wordt het zo'n abstract gesprek.
Ga eerst maar even in de hoek staan en nadenken over het feit dat je met kritiek op de Islam zowiezo wordt gezien als iemand die geen respect toont.
Je weet heel goed dat ik me hiervan bewust ben, omdat ettelijke van mijn bijdragen hier al over gingen. Het hoofdthema van meer dan de helft van mijn bijdragen is dat er meer kritiek op de islam moet komen zonder dat je daar schade door oploopt, op dezelfde manier zoals we alle andere toestanden en ideologieën kunnen bekritiseren. Dus waarom vind je het nodig om met flauwe insinuaties te komen?
Als je geen respect toont aan neo-Nazi's en vrouwenmishandelaars, maar wel aan lieden die discrimineren vanuit geloofsovertuiging legitiem vinden, vind je het dan erg als ik je hypocriet noem ?
Van mij mag je dat hypocriet noemen, hoor. :P

Wat 'geen respect tonen aan neo-nazi's' betreft; ik zie wel eens iets op tv over de opkomst van de lonsdalejongeren, en ik denk dat je een heel eind verder komt door met deze jongeren over hun frustraties te praten dan door ze in een hoek van extreem-rechts te plaatsen en te doen alsof het geen mensen zijn, of op zijn hoogst erge slechte mensen. Denk je aan zoiets?
Cultureel relativisme noemde ik het. En dat blijft het.
Blijkbaar heeft links nog steeds niets geleerd als ik jouw betoog nu al lees.
Zeuren over links is kennelijk jouw stokpaardje. :D
Maar het lijkt me klip en klaar dat ik geen cultuurrelativist ben, omdat ik me heel duidelijk tegen islamitische discriminatie en intolerantie uitspreek. Met cultuurrelativisme bedoel je het gelijk waarderen van culturen die vrijheid van het individu centraal stellen aan culturen die discrimineren en onderdrukken. Dat doe ik bepaald niet, en dat weet je best.
Mensen met de dood bedreigt of vermoord, lieden die er begrip voor opbrengen, moslims die openlijk liegen over wat er in de Koran staat over verschillende dingen, en iemand die verklaart tegen de Islam te zijn roept op tot "respect" voor dit mensen die dit gedrag vertonen.
Geen wonder dat je Cohen en zijn zalvende onzin zo waardeert.
Ik zeg dat je iemand met respect moet behandelen, niet dat je respect moet hebben voor moorden en haatzaaien, of zelfs maar voor de islam.
Ik heb het over vele critici die in debatten ondubbelzinnig duidelijk maken dat het niet kan dat moslims de Nederlandse maatschappij de rug toekeren door zich hier als een gesloten cultuur binnen een cultuur op te stellen, met een eigen taal en eigen wetten. Of over critici die aangaven dat de islam waarden kent die niet passen in de westerse cultuur. Diverse mensen hebben dit op een fatsoenlijke, maar onverzettelijke manier aangekaart. Het zouden er veel meer moeten zijn wil het effect sorteren.
Leg ze even uit waarom het inhumaan is, want ze zijn zo dom en zien het zelf niet. Laten we hopen dat Nina slaagt waar 1400 jaar aan voorgangers niet in slaagden.
Me dunkt dat ik ook wel in de gaten heb dat je met moslims absoluut niet over de islam kan discussiëren. Het proces dat nu aan de gang heeft trouwens al eerder in de geschiedenis plaatsgevonden, bijvoorbeeld in de Romeinse keizertijd. Toen bestond er ook een enorme beweging tegen de verspreiding van het sektarische jodendom en christendom, op dezelfde manier waarop mensen zich nu tegen de islam verzetten. Alles is toen geprobeerd, van bekritiseren via verbieden tot vervolgen tot uiteindelijk zelfs tolereren. Die tolerantie was een voorbode van het einde, want sindsdien kon het christendom ongehinderd groeien, tot opeens een bepaalde sekte de alleenmacht greep en iedereen met een andere opvatting het Romeinse Rijk uitgooide. Dat kwam niet alleen omdat die ene sekte zo intolerant was, maar omdat een groot deel van die sektes intolerant en gewelddadig waren, dus er braken constant onlusten uit. Na deze gebeurtenis, in de zesde eeuw, ontstond later de islam, als tegenreactie hierop.

Het is makkelijk om mij te verwijten dat ik niet slaag in mijn opzet, maar ik ben wat dat betreft in goed gezelschap, want het probleem dat jij signaleert woekert geen 1400 jaar, maar het woekert al enige millennia, en steekt zich iedere keer in een ander jasje. Geen oorlog ertegen heeft hier nog wat aan kunnen doen. Binnen de westerse cultuur is veel aanwezig dat volgens mij nog de beste oplossing biedt, bijvoorbeeld gelijke rechten en vrijheid van opvatting voor iedereen - discriminatie en haatzaaien vallen daar natuurlijk niet onder, kritiek op godsdienst wel.
Hoi Nina,

Het was gisteren laat toen ik mijn reaktie schreef en ik had al wat grof cultuur relativistische artikelen en posts op andere sites gelezen, dus misschien dat het allemaal wat te emotioneel in woorden was uitgedrukt.

Neemt niet weg dat "jouw methode" om het maar zo even te noemen niet alleen totaal nutteloos is, maar zelfs contraproductief.

Je stelt vragen over hoe "geen respect" helpt, maar ik kan het net zo goed weer andersom vragen.
Zie je tegenwoordig nog enig moslim op deze website verschijnen ? Zie je hoe enig inhoudelijk en respectvol discussieren over de Islam nog niet 0,00001 % aan nieuwe moslims naar FFI Nederland lokt tegenwoordig?
Hoeze respectvol dialoog ?

Wat ik steeds vaker zie is de gebruikelijke jijbak. Als iemand wordt geterroriseerd, bedreigd or vermoord zie ik wat oppervlakkige oordelen, maar duidelijk waarneembaar is altijd weer het slachtofferschap en het vingertje wijzen. Geen enkele zelfkritiek, en nauwelijks de wil om te begrijpen waar het om gaat. Of het begrip is er wel, maar de wil niet.
We zijn een spraakmaker kwijtgeraakt, Theo van Gogh is afgeslacht en Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali kunnen geen moment meer over straat maar ach en wee, die arme moslimgemeenschap, ze staan zo onder druk.

De linkse partijen (daar ga ik weer) hebben langdurig de tijd gehad om "respectvol" met deze problematiek om te gaan, en als ze dat al gedaan hadden gebruikten ook zij de jijbak en het slachtofferschap.

Het feit dat jij mogelijk een van de weinige uitzonderingen bent die gewoon zonder slap geouwehoer en excuses de Islam aanklaagt, doet niets af aan het feit dat het meerendeel van de linkse zijde van het politieke en ideologische spectrum nog steeds de echte discussie probeert ofwel tegen te houden danwel ontzenuwen door ter bescherming van dat geloof te trekken met allerlei omtrekkende bewegingen.

Zo was er bijvoorbeeld een moord nodig voordat men tot de conclusie kwam dat integratie er geen ruk mee te maken heeft, maar zelfs dan nog worden er excuses verzonnen. Nog steeds zijn er tegenstellingen tegen bijvoorbeeld het gewoon uitzetten van extremisten etc.

Theo van Gogh pakte religieus fanatisme aan met het woord, en iedereen struikelt over elkaar heen om te zeggen dat hij te ver ging.
Hoezo verlichting ? Verlichting kan er alleen komen als de dragers van geitenwollen sokken nu eens accepteren dat de Islam kei en keihard kan worden aangepakt in verbaal opzicht.

Waarom zijn het dan toch steeds weer de "linksen" die hiertegen ageren en dit proces proberen te saboteren?

Waarom zijn het uitgerekend de LINKSE partijen die de motie van v.d.Laan van D66 niet steunden om godlastering definitief uit het strafrecht te halen?
Heel simpel, "omdat men de gelovigen niet wilde isoleren".
Had deze mentaliteit altijd bestaan denk je dat er dan een Christelijke verlichting zou zijn geweest?

En wat als keiharde kritiek op de Islam, ZONDER excuses en jijbakken, ook weer wordt ervaren als het richten "van de pijlen op de moslimgemeeschap", wie denk je dan dat dit zal verwoorden, links of rechts?

Links die dit probleem ook wil aanpakken?
Laat me nu eens een keer niet lachen, Nina. Zachte heelmeesters make stinkende wonden en vooralsnog zie ik uberhaupt weinig heelmeesters aan linkse kant. Misschien na weer een afslachting.

Over respect. Respect is wat niet alleen een gedrag, maar ook een mense moet verdienen. En mensen die discrimineren verdienen dus geen respect. Om de zaak enigszins leefbaar te houden gaan we nog steeds enigszins civiel met elkaar om, maar dat is anders als respect voor iemand hebben.

Neo-nazis krijgen van mij geen respect. En dat zelfde geldt voor anderen die discrimineren, mishandelen, bedreigen of dit gedrag op welke manier dan ook goedpraten.
Dat betekent niet dat je geen discussie moet aangaan of enigszins civiel in de omgang, want die civiele omgang is inderdaad wat ons beter maakt.

Maar respect is een tweede. Noem het noodzakelijke zelfmoderatie in de omgang, maar wat uit de mond komt kan een andere vorm hebben dan wat er binnenin zit.

Ik heb geen respect voor die bovengenoemde dingen. Heb ik nooit gehad, en zal ik nooit hebben. Respect heb ik wel voor een ieder die zonder excuses dit probleem aankaart, en niet voor degenen die hier dan weer tegen ageren of strijden om de voortgang te saboteren.

En dan kan ik dus al heel wat linkse politici, die zich hebben verzet tegen de missie van bijvoorbeeld Ayaan Hirsi Ali, van mijn "respect" lijst schrappen.

Of denk je dat Jacques Wallage rechts is?
Wat dacht je van Jan Pronk, die praat over "deportaties", wat dacht je van De Graaf, die babbelt over Anne Frank, of Melkert, die praatte over LePen. Of columnisten die Wilders nu alweer in de hoek van het fascisme aan het schrijven zijn?

Oogjes open, Nina.
Mijn "stokpaardje" is dat niet voor niets.
Eerst maar eens wakker worden, dan pretenderen dat ik niet weet waar ik het over heb.

Groetjes.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Zeuren over links is kennelijk jouw stokpaardje. Very Happy
Hier een quote van de fractie leider van de PVDA, Wouter Bos:

PvdA-leider Bos meent dat een groot deel van de PvdA nog altijd 'te soft' is in het multiculturele debat. 'De eerste reflex in de partij is de moord op Van Gogh te zien als een symptoom van het harde debatklimaat rond moslims. Of het wordt gezien als een reactie op een film die hij misschien beter niet had kunnen maken. Het is mijn taak dat tegen te spreken', aldus Bos, die zegt niet te willen vervallen in 'de fout' van 2002.
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1101450296919.html


Hoezo links doet niet mee het probleem op te lossen ?
Zelfs een afslachting wordt in de schoenen geschoven van alles of iedereen behalve de Islam danwel moslims.
Zelfs Dhr. Bos constateert het open en bloot in zijn eigen partij.

En dan is het nota bene zelf iemand die het artikel over Godslastering niet wilde schrappen omdat dit "moslims zou treffen".

Gisteren (vrijdag) sprak Rob Oudkerk in Barend en van Dorp over "fossielen" die nog in de jaren 60 en 70 leven die onder leiding van Philip Freriks eventjes wilde meepraten over de huidige situatie.

Cohen wordt afgekraakt, wederom door Bos, en bij Buitenhof stonden vorige keer buiten protesters die Rita Verdonk tot "fascist" betitelden.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Angelika
Berichten: 19
Lid geworden op: za nov 27, 2004 2:39 pm

Bericht door Angelika »

Zo ook met steniging wat op verkrachting en overspel als je getrouwdbent staat.
Dus jij vindt het normaal dat een meisje/vrouw dat verkracht is gestenigd moet worden? :shock:
indobelg
Berichten: 113
Lid geworden op: ma mar 31, 2003 2:11 am

Bericht door indobelg »

Jasmijn schreef:
Daarom is het ook zon zooitje in het middenoosten en vele landen in afrika...Omdat islam zo een goede manier van leven is voor de mensheid
Nee dat is een feit dat Islam de beste manier van leven is,

Bijvoorbeeld geen alcohol/drugs/roken/varkensvlees (ongezond) sex voor t huwelijk (kinderen zonder getrouwde ouders).
Waarom zou varkensvlees eten minder gezond zijn dan koeienvlees, kippenvlees of konijnenvlees eten ?
Al gehoord van de gekke koeienziekte (als je van zo’n koe eet, ga je dood) en van de vogelpest die kippen aantast en het levensgevaarlijk maakt om kippen te eten ?

Als je gelooft dat Allah alles geschapen heeft, dan heeft hij ook het varken geschapen.
Waarom heeft hij het varken geschapen als de gelovigen het niet mogen opeten ?
Het lijkt wel of Allah de gelovigen wil pesten, zo van : kijk hier is een lekker varken, maar dat mogen jullie lekker niet opeten.

Ook zeggen veel moslims dat een varken vies is omdat het soms zijn eigen uitwerpselen op eet.
Nou, dat doen konijnen ook, maar konijnen mag je wel eten.

Nu zal je zeggen dat er nog vele andere dieren door Allah geschapen zijn, en dat we die ook niet eten. Welke dieren dan ? De meeste dieren en insekten zijn eetbaar.
Ik eet geregeld slang (lekker in een soepje) en in een Chinees restaurant in Hong Kong heb ik ooit schorpioen gegeten in een sausje van mieren.
Gebruikersavatar
eva surga
Berichten: 312
Lid geworden op: wo dec 22, 2004 10:36 pm
Locatie: amsterdam
Contacteer:

probeer dit te begrijpen...

Bericht door eva surga »

meestal heb ik geen tijd om te reageren op andermans postings, omdat ik zelf al tijd kwijt ben aan het posten zelf. maar jasmijns topic urgeerde mij toch om er even op te reageren. met name op deze kwesties:

hand afhakken, stenigen, klitoris afsnijden, etc.

beste jasmijn, deze handelingen zijn zogenaamde lijfstraffen. niet alleen zijn ze niet meer van deze tijd, maar nog belangrijker is dat je het volgende beseft:

1. waar komen deze straffen vandaan? waarop zijn ze gebaseerd? zouden ze niet ergens door geinspireerd kunnen zijn? misschien zijn het uitbeeldingen van iets anders, en vervolgens daarnaar gemodelleerd?

2. de here god allah. vraag je af: waar komt dit concept, dit beeld, dit wereldbeeld vandaan? de schrijvers van de koran, de bijbel, de torah, het egyptische dodenboek, de magicalbum van de dance producers... die schrijvers hebben toch ook hun inspiratie ergens vandaan? probeer eventjes te dulden, het idee dat de here god - van welke religie ook - verzonnen is. als dat zo is, wat stond dan daarvoor model? want die fantastische verhalen van al die heilige schrijvers - hebben ze dat zomaar uit hun duim gezogen?

3. een leven zonder god. vraag je af: waar kan ik beslist niet zonder? als een mens niet eet gaat hij dood. dus eten, ademhalen, drinken, slapen... dat moet allemaal. maar naar de moskee gaan, naar de kerk, de synagoge... is dat beslist noodzakelijk? ga je dood als je nooit meer bidt? wat gebeurt er met je als je als moslima toch die quarter pounder bij mc donalds eet? gaat het mis met je leven omdat je dan varkensvlees tot je nam? of is het eerder zo, dat je dan dikker wordt? waar komt dat toch vandaan, dat varkens - die op zich toch niks lelijks doen, behalve in dat vieze modder ronddrentelen - voor het negatieve staan in de islam?

als je hierover allemaal goed nadenkt - en daarvoor is nodig dat je echt werkelijk zelfstandig en bewust leert denken! - dan zul je indien dat:

1. de here god niet bestaat. het is verzonnen, een beeld, een metafoor.

2. alles in de maatschappij om je heen, alles wat je ziet, slechts een uitbeelding is van iets heel anders, en ook daarnaar gemodelleerd. wil je weten hoe en wat precies, word dan rozenkruizer, theosoof, vrijmetselaar of kunstenaar - want het geheim van hoe het werkelijk allemaal zit is namelijk slechts bij ons, deze vier groepen bekend.

bevrijd jezelf, mijn jas.

word vrijmetselaar, of ga bij ons - de society of the cat people. dan word je veel knapper en weet je alles. zie in dat de islam echt een achterhaalde, achterlijke religie is. blanken waren toen ook achterlijk, toen de christelijke kerk nog de baas was van de westerse landen.

zou het niet mooi zijn, wanneer arabieren nog knapper zouden kunnen zijn dan blanken? dat kan, als je je geest bevrijdt van dat here god gedoe. dan komt er tijd vrij om echt na te denken en ook te gaan studeren.

maak eens voor de verandering niet een bedevaart naar mekka, saudi arabie, maar naar canoga park, californie usa, waar je aan het mascp de codetaal kunt studeren en dan pas zul je zien hoe stom je was toen je dacht dat god allah jahweh de baas was van je leven. het hoogste gezag is niet de bijbel - dit hebben blanken allang door. nu de debiele moslims nog. hopelijk krijgen zij het eens een keer door, dat ook de koran niet het hoogste gezag is.

er is niets hoger dan de mens zelf. je maakt het zelf. zelf bepaal je, hoe je je leven inricht, ten goede of ten kwade.

beste lieve jasmijn, er is een wereld dat nog groter, bevrediginder en diepgaander en rijker is dan de islam, en dat is de wereld van werkelijk weten en begrijpen hoe alles in elkaar zit.

hoe kom je die wereld in, hoe word je ook een 'verlicht mens'?

let goed op hoe wij, de society of the cat people founded 886 cs, jou proberen te bereiken. kijk goed naar onze films, luister goed (met koptelefoon! niet met speakers, want dan hoor je onze geheime boodschappen niet!) naar onze dance remixen, leer van de instruktieve, informatieve waarde van de pornofilms die we maken.

god bestaat niet. alles wat bestaat ben jij: je lichaam - je kostbaarste instrument, je denken - je grootste middel van bestaan.

geef jezelf als doel: ik wil mij ontwikkelen, verder komen.

zeg niet: ik ben moslima of indobelg, zeg: ik ben mens, ik ben vrouw, ik wil verder, ik wil los van beklemmende denkbeelden.

eva surga, scp, level V.
Plaats reactie