"Splinter" partijen, de partij van Sylvana Simons Bij1

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ariel »

Lijsttrekker Jan Roos voorwaardelijk geschorst voor Tweede Kamer
Afbeelding
Interviews geven vlak bij de grote vergaderzaal van de Tweede Kamer is voorbehouden aan Kamerleden en bewindslieden. VNL-lijsttrekker Jan Roos is geen van beide, maar stond toch op die plek de pers te woord.

Dat leverde hem een voorlopige schorsing op voor de Tweede Kamer. Roos was al een keer gewaarschuwd dat hij daar als medewerker van de VNL-fractie de pers niet te woord mag staan. Dat hij ook lijsttrekker van die partij is, doet daar volgens de Kamer niets aan af.

Vreemde regels
De voorwaardelijke schorsing heeft nog geen directe gevolgen. Maar mocht Roos opnieuw zondigen tegen de regels, dan wordt zijn toegangspas voor de Tweede Kamer voor twee weken ingetrokken, zo is hem te verstaan gegeven.

Roos zelf vindt het maar een vreemde zaak. "Ik moet toch gewoon mijn werk kunnen doen. Het geven van interviews is daar onderdeel van. Als iemand een microfoon onder mijn neus duwt, moet ik dus zeggen: gaat u even mee naar buiten. Vreemde regels allemaal."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Tja . . . dictatoriale bureaucratie in optima forma. Maar . . . regels zijn regels.

Ach . . . hadden we maar logische fatsoenlijke regels om de verderfelijke mensonterende anti-democratische demonische tweedehands achterstandsreligie islam de wettelijke duimschroeven aan te schroeven.

Tja . . . daar had onze internationale fatsoenlijk tolerante democratie niet op gerekend. Waarop niet?

Op het walgelijk afzichtelijk smerige religieus kanker verwekkende
parasietengedrag van het mohammedanisme.*


* Het mohammedanisme is gefundeerd op de leer van de historische Mohammed die joden zowel als christenen en atheïsten met een eigen mening wegzette als ongewenste types die volgens de wil van zijn knecht Allah de mond gesnoerd moest worden om reden van gevaarlijke invloed die vooruitgang en beschaving nastreefden die niet in overeenstemming was met de leer der primitieve heidense achterlijkheid van de perverse ziekelijke vieze gore smerige sadistische Koran, het walgelijk misselijk makende terroristische haatboek van het mohammedanisme.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Mahalingam »

In allerlei vermommingen duikt het sentiment van de kiesdrempel weer op.
Bij links en bij rechts. Syp heeft het er over.
Er waart een anti-democratische tendens door Nederland
Wie het in Nederland voor het zeggen heeft, is vaak wat minder enthousiast over de democratie zoals we die kennen. Progressief getinte hoogopgeleiden vinden heimelijk dat het kiesrecht moet worden voorbehouden aan wie voldoende kennis van zaken heeft, schrijft Syp Wynia.

René Cuperus, medewerker van het wetenschappelijk bureau van de PvdA, meldde in zijn column in de Volkskrant, dat hij tegenwoordig regelmatig in kringen komt waar ervoor wordt gepleit om kiezers een examen af te nemen. Alleen wie slaagt, mag stemmen. Die tendens waart al sinds de opkomst van Pim Fortuyn (2001-2002) door Nederland.

Het is maar ergerlijk dat ook domme mensen mogen stemmen
Ook in die dagen hoorde ik al her en der, vaak wat besmuikt, de suggestie dat het toch eigenlijk maar ergerlijk is, dat ook domme mensen mogen stemmen. Er sprak een onverholen afkeer uit voor de ‘gewone man’ die het in zijn hoofd had gehaald om niet meer braaf op nette partijen te stemmen, maar zich bekende tot iemand als Fortuyn, die als proto-fascist en extreem-rechtse volksmenner werd weggezet.

Het ligt gevoelig bij links en progressief Nederland, dat voorheen de arbeider zomaar het botte lef heeft om over te stappen naar alternatieve politici, die prompt als ‘extreem-rechts’ werden geëtiketteerd en aldus buiten de orde werden geplaatst.
Spoiler! :
Het zijn zeurpieten die zich bekennen tot de ‘populisten’
Soms komt het naar buiten, de boosheid in progressief Nederland over de ontrouw van de lager opgeleide die niet meer in dankbaarheid opziet naar de autoriteiten van PvdA, D66 en GroenLinks. Een van de mooiste publieke uitbarstingen was van toenmalig PvdA-minister Guusje ter Horst, die na verloren Europese verkiezingen in 2009 een oproep deed aan ‘de intellectuele elite’ om in opstand te komen tegen zeurpieten en ander verwend volk dat zich tot de populisten had bekend.

Ook een aardige indicatie biedt onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau van maart 2016. Dat bureau constateerde dat de animo voor referenda onder hoogopgeleiden flink was gezakt, en dan vooral onder de hoog opgeleide aanhang van progressieve partijen: GroenLinksers voorop, maar ook onder D66’ers. Het organiseren van volksuitspraken is veruit het populairst onder de aanhang van SP en PVV.

Niet alleen links heeft twijfels over het algemeen kiesrecht
Zo kan zo’n beetje de conclusie worden getrokken dat wie een eeuw geleden voor het algemeen kiesrecht was (links en links-liberaal) daar nu zijn twijfels over heeft. En dat wie de laatste halve eeuw bij uitstek voor directe democratie was (D66, GroenLinks) daar nu eveneens een afkeer van begint te ontwikkelen.

Dat kiezers zich niet meer gedwee gedragen, wekt niet alleen ontstemming bij links, maar ook bij de partijen die sinds de Tweede Wereldoorlog samen met de PvdA het politieke landschap in Nederland domineerden: CDA en VVD.

Toen het CDA – en vooral de KVP, een van de partijen die opgingen in het CDA – zo’n beetje de baas was in het land kwam daar al in de jaren zeventig het idee vandaan om een kiesdrempel in te voeren. Nieuwe partijen moeten dan meerdere zetels halen of een minimaal percentage van de kiezers (bijvoorbeeld 5 procent in Duitsland en in Turkije zelfs 10 procent) halen om zitting te mogen nemen in het parlement.

Vooral de VVD pleit nu voor een kiesdrempel
Nu is het vooral de VVD (en ook weer het CDA) dat zo’n kiesdrempel wil. Daarbij werd tot voor kort vooral verlekkerd naar Duitsland gekeken, omdat daar zo alle populisme buiten de deur kon worden gehouden. Dat werkt overigens al niet meer, want in september 2017 zal naar verwachting de ‘populistische’ partij Alternative für Deutschland (tegen immigratie, islam en euro) een procent of 15 van de stemmen krijgen.

Achtereenvolgende VVD-prominenten (de ministers Hans Hoogervorst en Edith Schippers, de partijvoorzitter Benk Korthals en Henry Keizer) hebben de afgelopen jaren gepleit voor een kiesdrempel, omdat ze minder partijen in de Tweede Kamer wilden. Die veelheid aan partijen zou het land onregeerbaar, onbestuurbaar en instabiel maken. Ook ‘versplintering’ wordt om niet nader geduide redenen een probleem gevonden.

Ook bedrijven doen liever zaken met een klein groepje politici
De machtigste lobby van Nederland, VNO-NCW, ijvert ook al geruime tijd voor een kiesdrempel. Kennelijk vinden de grote Nederlandse bedrijven het handiger zaken doen met een klein groepje vertrouwde politici.

Het zijn ook ongeloofwaardige, regenteske reflexen, typisch een gevolg van lang aan de macht zijn, je de houding aanmeten het beste voor te hebben met het volk, maar niet teveel gezeur van het volk en van hinderlijke kleine fracties willen hebben.

Ook niet onbelangrijk – hoewel het nooit wordt gezegd – is dat het tegengaan van kleine fracties ook leidt tot meer zetels voor de grotere partijen. Dat speelt in het geniep zeker mee bij de VVD – en net zo bij het CDA, dat nu ook weer een kiesdrempel wil.

Hoezo zou Nederland nu onbestuurbaar zijn?
Het eerste kabinet-Rutte (van VVD en CDA) wilde trouwens ook al kleinere Kamers, zoals een Tweede Kamer van 100 zetels in plaats van de 150 van nu. Ook dat getuigde niet van royale democratische gezindheid. Het genereerde ook al een soort kiesdrempel. Bovendien is de Tweede Kamer van nu helemaal niet groot, vergeleken met andere landen.

En hoezo zou Nederland onbestuurbaar zijn? In de jaren zeventig kwamen er na verkiezingen zomaar 14 partijen in de Kamer en kon een coalitie uit vijf partijen bestaan (het kabinet-Den Uyl), die ook nog eens bijna de eindstreep haalde.

Het kabinet Rutte-2 kwam in 2012 in korte tijd tot stand. Het is een soort minderheidskabinet en toch lijkt Rutte-2 het eerste kabinet te worden dat sinds 1998 de eindstreep haalt. Voor welk probleem moet de inperking van de democratie eigenlijk een oplossing zijn?
Syp Wynia
http://www.elsevier.nl/nederland/opinie ... nd-418749/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Driepinter
Berichten: 61
Lid geworden op: za jan 01, 2011 12:54 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Driepinter »

Veel splinterpartijen is geen goede zaak. Zo gaat geen enkele splinter de kiesdeler halen. En worden stemmen dus gewoon weggegooid.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
Het kabinet Rutte-2 kwam in 2012 in korte tijd tot stand. Het is een soort minderheidskabinet en toch lijkt Rutte-2 het eerste kabinet te worden dat sinds 1998 de eindstreep haalt.
Het lijkt erop ja. Maar de huid kan beter niet verkocht worden voordat de beer geschoten is. Anders gezegd, met de wisseling van de wacht bij de PvdA, ontstond een nieuwe kracht, genoemd Asscher, de gluiperige gladjanus die zijn gram wil halen voor 15 maart. Het zou mij niets verbazen als het kabinet voor het einde van de finish alsnog opgeeft. Om de eenvoudige reden dat Asscher dat wil. Het is hem een doorn in het oog dat Samsom de huid van de PvdA op een ergerlijke manier in de vier jaren tijd verkwanseld heeft via Samsom zijn eigen opvatting van loyaliteit en onderdanigheid aan de VVD. Asscher ruikt zijn kans schoon om zijn innerlijke ongenoegen een plaats buiten zijn kangende schuldgevoel te geven. Ergens kan ik die Samsom wel waarderen, maar die Asscher - hij kan praten en indruk maken als Brugman - heb ik nooit gemogen. Eng eigengereid mannetje. Doodeng. Bloedlink. icon_thumbdown.gif

Afbeelding

Asscher weet dat hij na 15 maart geen kans maakt, maar hij is dan wel - en daar rekent hij op - de nieuwe leider die toch maar weer mooi de PvdA uit het slop heeft gehaald en gezorgd heeft voor meer zetels in de Tweede Kamer.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Over populisme gesproken en 'slinter' partijen. Misschien een idee om een oude wijn tevoorschijn te halen om in een nieuwe zak te presenteren? :roll:

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door King George »

'Hans van de Mortel' schreef:
Mahalingam schreef:
Het kabinet Rutte-2 kwam in 2012 in korte tijd tot stand. Het is een soort minderheidskabinet en toch lijkt Rutte-2 het eerste kabinet te worden dat sinds 1998 de eindstreep haalt.
Het lijkt erop ja. Maar de huid kan beter niet verkocht worden voordat de beer geschoten is. Anders gezegd, met de wisseling van de wacht bij de PvdA, ontstond een nieuwe kracht, genoemd Asscher, de gluiperige gladjanus die zijn gram wil halen voor 15 maart. Het zou mij niets verbazen als het kabinet voor het einde van de finish alsnog opgeeft. Om de eenvoudige reden dat Asscher dat wil. Het is hem een doorn in het oog dat Samsom de huid van de PvdA op een ergerlijke manier in de vier jaren tijd verkwanseld heeft via Samsom zijn eigen opvatting van loyaliteit en onderdanigheid aan de VVD. Asscher ruikt zijn kans schoon om zijn innerlijke ongenoegen een plaats buiten zijn kangende schuldgevoel te geven. Ergens kan ik die Samsom wel waarderen, maar die Asscher - hij kan praten en indruk maken als Brugman - heb ik nooit gemogen. Eng eigengereid mannetje. Doodeng. Bloedlink. icon_thumbdown.gif

Afbeelding

Asscher weet dat hij na 15 maart geen kans maakt, maar hij is dan wel - en daar rekent hij op - de nieuwe leider die toch maar weer mooi de PvdA uit het slop heeft gehaald en gezorgd heeft voor meer zetels in de Tweede Kamer.
Het ledenbestand van PJO's is allang niet meer van dat van de jaren '80, toen deze ook nog gewoon gezelligheidsverenigingen waren. Ik biecht op ooit afdelingsvoorzitter te zijn geweest van een lokale JOVD-afdeling. Binnen het district konden wij als kleine afdeling, mits afgevaardigd, zelfs met een klein aantal stemmen het verschil maken tussen of grotere afdelingen welke op deelterreinen onderling verdeeld waren wel of niet hun zin konden krijgen, afhankelijk van hoe onze stemverhouding het verschil maakte. En wij waren natuurlijk in tegenstelling tot de wanna be hoofdbestuurders van de lijn van Bewust een hokje niet te rood maken. Niks links liberaal of paars, maar gewoon onvervalst realisme. Asscher mag dan wel de JS aan zijn zijde hebben, maar hoeveel of liever gezegd hoe weinig JS'ers zijn er nog? Dat aantal gaat Asscher echt niet aan ook maar een kiesdeler stemmen helpen. En de rest van Nederland past daar ook voor. Op 15 maart wordt er gewoon afgerekend met de PvdA. Zoiets geeft mij zelfs het Zwitser Levengevoel.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef: Op 15 maart wordt er gewoon afgerekend met de PvdA. Zoiets geeft mij zelfs het Zwitser Levengevoel.
En mij een diepe zucht van verlichting. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Pilgrim »

“Willen jullie meer of minder Joden en homo´s?”
Gepubliceerd op 8 dec. 2016



Op dit moment telt Den Haag 17 partijen. En er staan er nog een aantal te trappelen om plaats te nemen op het pluche. Want niet alleen GeenPeil heeft grootse plannen. Ook de Vrije Democratische Partij dicht zichzelf een grootse toekomst toe. Een toekomst het liefst met wat minder homo’s en minder Joden...
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

MMP is de nieuwe partij van de toekomstige Nobelprijswinnaar Hans van de Mortel die ingeschreven staat in het politieke partijenregister der Lage Landen. MMP staat voor Minder Mensen Partij.

Willen jullie meer of minder mensen? Minder minder! Goed, dan zal ik dit regelen. Er zijn honderd en een manieren om dit te gaan regelen. Valt dit soms ook onder racisme? Is de mens een ras? Zijn we dan allemaal racistisch? Een Marokkaan is een mens. Dus minder minder Marokkanen is minder mensen.

Ach, rechters zijn ook maar mensen . . .
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Schepsel »

'Hans van de Mortel' schreef:MMP is de nieuwe partij van de toekomstige Nobelprijswinnaar Hans van de Mortel die ingeschreven staat in het politieke partijenregister der Lage Landen. MMP staat voor Minder Mensen Partij.

Willen jullie meer of minder mensen? Minder minder! Goed, dan zal ik dit regelen. Er zijn honderd en een manieren om dit te gaan regelen. Valt dit soms ook onder racisme? Is de mens een ras? Zijn we dan allemaal racistisch? Een Marokkaan is een mens. Dus minder minder Marokkanen is minder mensen.

Ach, rechters zijn ook maar mensen . . .
Doet me denken aan de Partij Tegen de Burger.

Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ariel »

Het kon net nog. Nieuwe partijen konden tot 19 december een partijnaam registreren bij de Kiesraad. Simons heeft dit gedaan, maar niet onder haar eigen naam of die van Van der Kooye. De namen van twee gemachtigden staan vermeld bij de registratie.
Sylvana Simons weg bij Denk, begint nieuwe partij

Denk komt later vandaag met een persverklaring.

Simons laat in interviews met de Volkskrant en NOS weten dat ze stopt bij Denk en haar eigen partij gaat oprichten, Artikel 1. Als reden voor de breuk zegt ze dat ze Denk te polariserend vindt. Ook heeft ze er een kater aan overgehouden dat ze geen medeleven voelde van kopstukken Kuzu en Öztürk, nadat ze bedreigd werd. Ze belden niet eens om te vragen hoe het met haar gaat.

Het vertrek van Simons betekent een enorme dreun voor Denk. Voorman Kuzu heeft er altijd op gehamerd dat zijn beweging verbinding zoekt in de politiek en in de samenleving. Dat Simons nu zegt dat dit helemaal niet zo is, zal hard aankomen.

Simons is niet de enige die bij Denk vertrekt. Ook campagneleider Ian van der Kooye pakt zijn biezen om dezelfde redenen als de voormalige TMF-presentatrice. Hij sluit zich bij haar nieuwe politieke beweging aan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door King George »

Hoe irionisch, DENK, de partij van verbinding raakt nu al in ontbinding.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door King George »

Sylvana Simons kwam erachter dat de DENK-Islamprinsjes haar geenszins als koningin beschouwen. Gebruikt als een slavin van Mohammed. Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Pizzaman »

King George schreef:Sylvana Simons kwam erachter dat de DENK-Islamprinsjes haar geenszins als koningin beschouwen. Gebruikt als een slavin van Mohammed. Afbeelding
Ze had een boerka voor kerst gekregen denk ik...
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ariel »

Syl heeft ook Ian de persvoorlichter mee geroofd. Kernwaarde: loyaliteit.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Mahalingam »

Ariel schreef:Syl heeft ook Ian de persvoorlichter mee geroofd. Kernwaarde: loyaliteit.

Afbeelding
En over het eerste optreden van de voorlichter/woordvoerder:
"Tijdens een interview met het programma EenVandaag greep haar woordvoerder in toen er vragen werden gesteld over Erdogan."
en wel alsvolgt:
Ook weigerde ze de vraag te beantwoorden. Naar aanleiding van een vraag door de interviewer zegt Simons Erdogan 'in het kader van Artikel 1 helemaal niet interessant' te vinden. ,,Dan ga je echt de verkeerde richting in", voegt haar woordvoerder eraan toe, die zich buiten beeld bevindt.
[...]
Nu Simons niet meer lid is van DENK, zou ze moeten kunnen zeggen wat ze denkt, beargumenteert de interviewer. Hij stuit echter op een muur van weerstand. Na het interview gaf Simons te kennen dat ze de partijleden van DENK niet voor de schenen wil schoppen.
En ze gaat met haar partij een oude koe uit de sloot halen dan wel aan een dood paard trekken. Dat gaat over dat anoniem solliciteren waarvan heil verwacht wordt (die nooit ergens waargemaakt is).
o sprak ze haar voorkeur uit voor anoniem solliciteren. Anoniem solliciteren wordt gezien als een mogelijk middel om discriminatie op de arbeidsmarkt tegen te gaan. Vooroordelen op basis van iemands naam vervallen dan, is de gedachte.
http://www.ad.nl/binnenland/sylvana-sim ... ~a18e89ff/
Er is video van:
https://twitter.com/eenvandaag/status/8 ... 9854827520
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Mahalingam »

Anja Meulenbelt is helemaal woezie van Sylvana.
Het zal niemand zijn ontgaan dat ik enthousiast ben over het initiatief van Sylvana Simons en haar ploeg, om een nieuwe partij te beginnen, tegen racisme en andere vormen van achterstelling, voor gelijkheid in de brede zin. Artikel 1. Ik zal dat initiatief van harte ondersteunen.
[...]
Geen van de drie linkse partijen hebben in de afgelopen jaren voldoende aandacht gehad voor het groeiende protest onder de zwarte bevolking, nadat ze ook te weinig aandacht hebben gehad voor de groeiende islamofobie. Ook hebben geen van die partijen eens kritisch naar de eigen gelederen gekeken en gezien dat ze nog steeds overweldigend wit zijn.
Sinds Anja Meulenbelt weg is bij SP om Gaza, is zij politiek ontheemd.
https://www.facebook.com/Artikel-1-359168034442354/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Sinds Anja Meulenbelt weg is bij SP om Gaza, is zij politiek ontheemd.
En ook weer eens manloos. je moet wat om je dagen zinvol door te brengen. Sil is dus haar nieuwe project.

Even roddelen over Anja.

Wat gebeurde er met Anja Meulenbelt in Gaza?
Spoiler! :
Keesjemaduraatje van het gelijknamige weblog las het nieuwste boek van Anja Meulenbelt en valt van de ene verbazing in de andere, 2 april 2013.

Echtgenoot Khaled met gezin (zonder Anja)Echtgenoot Khaled met gezin (zonder Anja)
Jarenlang geloofden we dat het huwelijk van Anja Meulenbelt in Gaza, met de directeur van de NCCR, Khaled Abu Zaid, een schijnhuwelijk was en slechts tot doel had de voormalige veroordeelde Fatah-terrorist, samen met zijn twee zoons een veilige heenkomen in Nederland te bezorgen.

Na het lezen van het nieuwste boek , “Het Jawoord” van de ex-SP-senator, moeten we tot de conclusie komen dat we ons vergist hebben en dat het toch wel echte liefde was en dat Anja er opnieuw ingestonken is.

Weer misbruikt door een man. Anja Meulenbelt blijkt een abonnement op het door een man misbruikt en voor de gek gehouden worden te hebben. Vreemd is dat.

‘Er vallen veel gaten in mijn leven. Er is een gevoel dat ik van al die relaties weinig heb overgehouden, al mijn contacten lopen via seks en dat gaat altijd mis na een tijdje.’

We schrijven 1976 en het bovenstaande citaat is van Anja Meulenbelt uit het feministische prachtboek “De Schaamte Voorbij”. Het is inderdaad een wonder dat dit boek van Anja Meulenbelt na 1976 een cultboek van de feministische beweging geworden is. Of het moet de bedoeling zijn geweest, dat alle mislukkingen, vernederingen en falen van een vrouw tentoongesteld worden. En het is natuurlijk allemaal de schuld van mannen.

Anja wordt achteréénvolgens op jonge leeftijd bezwangerd door een vakantieliefde, door haar ouders tot een huwelijk gedwongen, van school gegooid, en met kind de boze buitenwereld in gekatapulteerd. Na de scheiding wordt ze de minnares van een hele reeks creeps en gefrustreerde mannen, inclusief de beroemde uitgever Rob van Gennep, die dat pas vlak voor de publicatie van het boek aan zijn vrouw opbiecht, omdat hij bang is voor herkenning. Anja doet het inderdaad met de vrouw van één van haar scharrels en wordt na enkele maanden door zowel de man als de vrouw gedumpt. Daarna gaat ze met een sadist op een woonboot wonen, waar voor haar zoontje alleen nog plaats is in een tot kinderhok omgebouwde klerenkast. De woonbootbewoner kan alleen een erectie krijgen als Anja pijn heeft of huilt, wat voor hem gelukkig, vaak het geval is. Kortom een vruchteloos en vernederend leven, als er geen goedlopend boek over was geschreven.

Het is te hopen dat het nieuwe boek van Anja Meulenbelt, “Het Jawoord” net zo goed verkoopt en een cultboek voor de Palestijnenbeweging in Nederland wordt, want Anja kan inmiddels wel weer een steuntje in de rug gebruiken. Bovendien is het boek symptomatisch voor niet alleen het mislukte leven van Anja Meulenbelt, maar ook voor de hypocrisie die er onder de Palestinos heerst. Het boek gaat over het huwelijk dat Anja Meulenbelt met de Palestijnse ex-terrorist en tevens directeur van de NCCR Khaled Abu Zaid heeft gehad en dat in 2010 na een grote catastrofe mislukt en ontbonden wordt.

Eindelijk geeft ex-feministe en pro-Palestina-activiste Anja Meulenbelt opening van zaken over haar huwelijk met de voormalige terrorist en huidige directeur van de gehandicaptenorganisatie NCCR Khaled Abu Zaid. Dachten we aanvankelijk dat het om een schijnhuwelijk ging, dat slechts ten doel had de bedreigde Khaled Abu Zaid een visum tot Nederland te verschaffen, blijkt door dit boek dat we het helemaal mis hebben. Anja had al tien jaar een verhouding met de getrouwde Palestijnse man, voordat ze in Nederland met hem in het huwelijk trad.

Waarom zou je zo’n boek lezen, als je weet dat het alleen maar anti-Israel propaganda bevat en als je weet dat Anja Meulenbelt er immorele standpunten over huwelijk en relaties op na houdt? Veel mensen zouden zo’n boek niet eens met droge ogen kunnen lezen als ze weten dat Anja Meulenbelt door haar affaire en latere huwelijk een Palestijns gezin kapot heeft gemaakt en bovendien haar huidige en vroegere medewerkers jarenlang voor de gek heeft gehouden. Dachten de meeste mensen dat Anja echt vanwege het Palestijnse leed voortdurend naar Gaza ging, blijkt nu dat ze daar heen ging vanwege de heimelijke affaire.

Tussen de regels door krijgen we erg veel informatie over de werkwijze van de pro-Palestijnse propagandamachine en over dagelijkse feitjes en weetjes. Bovendien is het hilarische boek een aanrader voor mensen die de feministische retoriek nog eens willen bestuderen. (Waarom je dat zou willen weet ik nu even niet)



De feiten en weetjes:

Gaza wordt vaak in de propaganda voorgesteld als een gevangenis waar niemand in- of uit kan. De schoonmoeder van Anja kon echter gewoon in Duitsland haar knieën laten opereren. Khaled Au Zaid kon ieder jaar wel een keer naar Nederland reizen en nam zelfs zijn zonen mee.
Het wordt ook vaak zo voorgesteld alsof de Arabieren hun huis in het voormalige mandaatsgebied moesten verlaten en nooit meer terug mochten en hun huis nooit meer hebben gezien. In het boek wordt echter beschreven dat Khaled met zijn zonen naar Jaffa reist om hen zijn vroegere huis te laten zien. Een medewerkers van de NCCR kan gewoon in Bethlehem een conferentie bezoeken. Na de Tweede Intifada, dus pas na het tekenen van de Oslo-accoorden, zijn dit soort bezoeken echter onmogelijk geworden. De zelfmoordaanslagen en de terreur van de Palestijnen heben dus de situatie verslechterd.
Meerdere malen is het gebeurd, dat Anja Meulenbelt met veel moeite naar Gaza kwam en dat haar lover net even naar Egypte was gegaan, daarmede de ‘totale blokkade, waar niemand in of uitkan’ relativerende.
In de linkse Westerse media wordt Israel vaak afgeschilderd als een discriminerend land dat de inheemse bevolking onderdrukt. In de gastlanden waar de Palestijnse Arabieren in 1948 heengevlucht zijn, worden ze echter ook nog eens gediscrimineerd en uitgesloten. Khaled Abu Zaid is een vluchteling in Gaza en gaat nooit bij een oorspronkelijk Gaza-gezin op bezoek. Hij wordt gewoon niet uitgenodigd. Hij heeft er zelf moeite voor moeten doen om in zijn gehandicaptenorganisatie zowel vluchtelingen als Gazanen onder te brengen. Er gaan de laatste tijd zoveel Cultureel Antropologen en andere wetenschappers naar Gaza en de Westelijke Jordaanoever, maar toch hebben we Anja weer nodig om deze feiten te onthullen.
Vlak voor het huwelijk, dat door PvdA Kamerlid (destijds stadsdeelvoorzitter) Ahmed Marcouch werd voltrokken, gingen Anja en haar Khaled naar de notaris om een huwelijkscontract op te stellen. Alle bezittingen werden op tafel gelegd. Anja dacht dat zij, met haar Senatorsinkomen en een eigen huis in de Jordaan, de rijkste van de twee zou zijn. Niets bleek minder waar. Khaled Abu Zaid bezit onroerend goed in Gaza en is de welgesteldere.


In het begin van het boek denk je nog dat Anja weer eens aan het zeuren is. Khaled brengt nooit bloemen mee. Khaled kan niet over zijn gevoelens praten. Khaled verdwijnt plotseling midden op de dag en niemand weet waar hij is. Het meest hilarisch is voor mij, dat Anja erover begint, dat Khaled helemaal geen vrienden heeft en dat hij eigenlijk voor zichzelf leeft. Interessant omdat de krakersters van het pand Madurastraat 11 in Amsterdam dat ook over mij zeiden. Dus ik voel me best wel een beetje verwant met Khaled de Palestijn.

Pas veel later op de laatste bladzijdes van het boek kom je erachter dat Anja voor de gek gehouden is. Khaled Abu Zaid heeft in Gaza nooit verteld dat hij in Nederland met Anja getrouwd is. Ook na hun huwelijk heeft zij geen enkele nacht bij hem in huis geslapen en bleef ze in een gehuurde flat wonen, waar hij haar heimelijk bezocht. Zijn twee zoons, die in Amsterdam zijn geweest en die Anja goed kennen, weten tot op de dag van vandaag niets van het huwelijk. Google-vertalen doet het niet in Palestina.

Vlak voor de Gaza-oorlog van 2008 doet Anja iets onverwachts. Ze reist als enige Kifaia medewerker naar Gaza en zit in haar flat als de bommen om haar heen inslaan. Khaled laat haar alleen in de flat zitten en komt haar niet opzoeken. “Ik dacht dat de Israelis je wel zouden tegenhouden”, is zijn eenvoudige verklaring. De Israelis zijn overal goed voor. Ook om lastige Nederlandse echtgenotes uit je gebied weg te houden. Eind relatie.

Pas eind 2009 komt Anja er door toeval achter wat er werkelijk aan de hand is. Khaled vertelt tegen verpleegkundige Joes Meens dat hij opnieuw vader geworden is. Reeds begin 2009 is hij islamitisch getrouwd met een veel jongere vrouw en krijgt met haar opnieuw een kind. Het stelt de verhoudingen in de gehandicapten organisatie en de Nederlandse geldschieter Kifaia enorm op de proef.

Maar de liefde voor de Palestijnen en de haat tegen Is
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door King George »

Heeft die Anja haar eigen sneue blogje nog?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door King George »

Voor alle duidelijkheid: Travestie is niet mijn ding. Maar ik heb ooit met een valse nick Hare Vuilnisbelt Anja het bloed onder haar nagels vandaan gehaald door ooit iets opgemerkt te hebben over het stoepje vegen. Ze was not amused. :roll: Mij verbaasde het overigens dat die reactie niet is gemeulenbelt, maar ze had kennelijk meer behoefte aan haar lezers te etaleren hoe goed zij wel niet tegen andersdenkenden tekeer kan gaan. :roll:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ariel »

King George schreef: Mij verbaasde het overigens dat die reactie niet is gemeulenbelt, maar ze had kennelijk meer behoefte aan haar lezers te etaleren hoe goed zij wel niet tegen andersdenkenden tekeer kan gaan. :roll:
Dat verrast mij ook. Later is ze wat strenger geworden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ariel »

Woensdag maakte De Telegraaf al bekend dat topadvocaat Theo Hiddema nummer twee op de lijst van Forum voor Democratie staat. Donderdag heeft de partij van lijsttrekker Thierry Baudet de overige kandidaten op de lijst voor de Tweede Kamerverkiezingen gepresenteerd.

De nummers drie tot en met vijf zijn landmacht-kapitein Susan Teunissen, econoom Henk Otten en oud-journalist en hoogleraar ondernemingsbestuur Paul Frentrop.

Andere opvallende namen op de lijst zijn opiniemaker Yernaz Ramautarsing (9) en violiste Zlata Brouwer (10).
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door xplosive »

Sylvana’s nieuwe partij Artikel 1 is nu al één grote faalactie
Spoiler! :
Door Michael van der Galien 25 december 2016

Enkele weken geleden schreven we over GeenPeil: GeenPeil, GeenIdee, GeenZetel. Bij Artikel 1 kunnen we daar aan toevoegen: GeenLikes.

Als Sylvana Simons dacht dat haar bekendheid onmiddellijk een groot succes zou maken van haar eigen partij, Artikel 1, komt ze bedrogen uit. Ze kondigde het opzetten van die partij eergisteren aan, en gisterochtend moedigde ze haar volgens aan om de nieuwe Facebook-pagina van de partij snel te gaan liken. De resultaten van die pr-actie zijn… gering: op het moment van schrijven moest ze genoegen nemen met minder dan 1,500 likes.

Let wel, dat is nadat ze enorm veel gratis media-aandacht kreeg in de Volkskrant, op Nu.nl, bij de NOS, en elke andere ultralinkse krant die ons land rijk (lees: arm) is, wat eigenlijk inhoudt: ze allemaal.

Natuurlijk zullen er de komende tijd een aantal likes bijkomen — misschien zelfs wel duizenden — maar indrukwekkend is het allemaal niet. Als Sylvana maar voor de helft zo populair is als ze zelf denkt — anders was ze immers wel gewoon bij DENK gebleven — had ze nu al minstens 30.000 likes moeten hebben. Ze heeft 95% minder.

Ha!

Hilarisch natuurlijk, maar helaas gaat het nog wel steeds heel aardig met DENK, de partij die ze onlangs haar rug toekeerde. Tunahan Kuzu en diens lakeien hebben namelijk meer dan 60.000 likes, wat een serieus aantal is, zeker voor zo’n jonge partij.

Het moge duidelijk zijn: Sylvana heeft haar hand overspeeld. DENK is een walgelijke club, maar Kuzu en co. maken in ieder geval wel degelijk kans op een paar zetels. Artikel 1 is nu al gedoemd om te mislukken.
Wanhopig DENK paait Surinamers na vertrek Sylvana Simons en pleit voor goedkopere vliegtickets naar Suriname
Spoiler! :
Door Paul van der Bas 29 december 2016

Hoe doorzichtig kun je zijn? DENK probeert Surinaamse kiezers te behouden nu Sylvana Simons een eigen partij heeft opgericht.

Het vertrek van Sylvana Simons zal niet met gejuich zijn ontvangen op het hoofdkwartier van DENK. Toen Sylvana zich aansloot bij DENK, waren Tunahan Kuzu en Selçuk Öztürk maar wat blij: de nieuwe partij-aanwinst was niet Turks en ook nog eens een nationale tv-bekendheid. Sylvana gaf DENK de mogelijkheid om een bredere groep kiezers aan te spreken dan alleen Nederturken. Met Sylvana’s vertrek lijkt die hoop om ook Surinaamse kiezers op de partij te laten stemmen, in rook te zijn opgegaan. Toch probeert DENK wanhopig om deze kiezersgroep over te halen, en dat gebeurt niet bepaald op een subtiele manier. De ideale manier om Surinaamse Nederlanders op DENK te laten stemmen, lijken Kuzu en Öztürk te denken, is door hen te paaien met goedkopere vliegtickets naar Suriname.

In het kader van het “versterken van de band tussen Nederland en Suriname” pleit DENK voor het stopzetten van de uitgebreide veiligheidscontroles op vluchten vanuit Suriname, die plaatsvinden in verband met de bestrijding van drugssmokkel. Ook pleit de partij voor het stimuleren van “open skies”, dat moet zorgen voor goedkopere vliegtickets tussen beide landen. Hoe doorzichtig kun je zijn? “Hee, Surinamers, stem op ons, dan kun je goedkoper bij je familie op bezoek!”. Het heeft niets meer te maken met het algemeen belang of met een visie voor de samenleving, het gaat bij DENK puur om het bieden van voordeeltjes aan bepaalde groepen zodat die groepen vervolgens op DENK gaan stemmen.

Bovendien is het stopzetten van uitgebreide drugscontroles een buitengewoon slecht idee. Die controles zijn immers niet voor niets ingesteld, en zijn een gevolg van de grootschalige drugssmokkel vanuit Zuid-Amerika naar Europa. Die controles stopzetten, puur omdat Surinamers deze vervelend vinden, is geen goed idee. Met het goedkoper maken van vliegtickets zijn minder problemen – er is natuurlijk niets mis mee om minder te betalen voor je vakantie. Maar dit is wel een érg doorzichtige poging van DENK om te slijmen bij Surinaamse kiezers.

Of die kiezers hier intrappen, is nog maar de vraag. Van alle migrantengroepen in Nederland zijn Surinamers het best geïntegreerd – ze spreken uitstekend Nederlands en hebben geen behoefte aan eigen scholen of eigen partijen. Het lijkt me heel sterk dat deze mensen nu opeens op een partij gaan stemmen die Erdogan steunt en vooral de belangen van Turkije dient. Dat goedkope geslijm over goedkopere vliegtickets zal Surinaamse Nederlanders echt niet overtuigen om DENK hun stem te gunnen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie