Jaarwisseling door de jaren heen

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jaarwisseling 2016/2017/2018

Bericht door Ariel »

En de paus, wat doet de paus? Die gaat bidden .
Paus Franciscus heeft zaterdag in een eindejaarstoespraak aangedrongen op een krachtdadiger aanpak van de werkloosheid onder jongeren. Een generatie dreigt verloren te gaan aan wanhoop, migratie en werkloosheid, zei hij.

Deuren moeten voor jongeren geopend worden, "zodat zij kunnen dromen en kunnen vechten voor hun dromen", zei de paus. "Wij hebben onze jongeren ertoe veroordeeld om geen plaats te hebben in de samenleving, omdat wij hen langzaam naar de rand van het openbare leven hebben geduwd, waardoor zij gedwongen zijn te migreren of te smeken om banen die niet meer bestaan of hun geen toekomst bieden."

In Italië is meer dan 36 procent van de jongeren werkloos. Het land kampt ook met een toestroom van migranten uit Afrika.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Ariel »

Brandweer bekogeld met vuurwerk

De brandweer in Leiden is zaterdagmiddag tijdens bluswerkzaamheden bekogeld met vuurwerk.

De spuitgasten waren in de Antillenstraat om een aantal brandende containers te blussen, toen zij meerdere keren met zwaar vuurwerk zouden zijn bekogeld. Ingeroepen politie-assistentie zorgde ervoor dat de brandweer haar klus kon afmaken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Ariel »

Het moet nog middernacht worden, maar de brandweer is op Oudjaarsdag al druk doende geweest met autobranden, containerbranden en andere vuurwerkgerelateerde brandjes.
Overuren voor brandweer

Zo vloog in Oosterhout rond acht uur zaterdagavond een auto in brand. Daar was voor de brandweer geen redden meer aan. Omdat de wagen op een oprit achter een woning stond, raakte ook een schutting zwaar beschadigd.

Het blussen van een auto in de Utrechtse wijk Overvecht zorgde voor problemen, omdat de brandstoftank lekte. Ook deze auto was niet meer te redden. Het was een van de vele autobranden in Utrecht, waar alleen al Oudjaarsdag een tiental wagens in vlammen zou zijn opgegaan.

In Zeist werd een auto aangestoken. De wagen brandde volledig uit, twee auto’s ernaast raakten zwaar beschadigd.

Een muziektent in Ellecom is zaterdagavond door een felle brand verwoest. De brand in de tent aan de Binnenweg trok veel bekijks. Of hierbij vuurwerk in het spel was, zal onderzoek moeten uitwijzen.

De brandweer van Groningen werd zaterdagavond opgeroepen voor een woningbrand aan de Billitonstraat in de stad. Ter plaatse bleek het te gaan om een stuk vuurwerk dat door een raam naar binnen was gegooid.

Op het industrieterrein Het Laar in Wekerom brandde zaterdagavond een chalet uit. Vermoedelijk is het vuur aangestoken.

In Wijchen tenslotte was er loos alarm. Een voorbijganger spotte daar vlammen in een woning en alarmeerde de brandweer. Die kwam ter plaatste en concludeerde dat de vlammen op een tv-scherm te zien waren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Ariel »

De Directeur van het Hilton wilde iets terug doen voor de maatschappij. :thinking: De reacties onder dit artikel zijn verwijderd. Iedereen kan begrijpen waarom de reacties niet echt flateus waren. De "maatschappij" zijn tegenwoordig de "vluchtelingen"
Afbeelding

Tweehonderdvijftig vluchtelingen hebben dinsdagavond genoten van een uitgebreid kerst- en oudejaarsdiner in het Hilton-hotel in Zuid.

Op initiatief van stichting Havenstraat is al langere tijd elke week een diner voor vluchtelingen en Amsterdammers. Speciaal voor het einde van het jaar werd in samenwerking met de hotelketen extra uitgepakt. Bewoners van de vluchtelingenopvang in de Havenstraat, de Wenckebachweg en anderen kwamen daarom bijeen voor een luxe buffet.

Bedros uit Syrië en Semhar (bewoner van Wenckebachweg) uit Eritrea zijn beiden vluchtelingen. Zij is hier net een jaar, Bedros al sinds 2009 en hij heeft inmiddels al een verblijfsvergunning. Toch eet hij een hapje mee met de rest van de tweehonderdvijftig vluchtelingen die door stichting Havenstraat en het Hilton zijn uitgenodigd voor dit diner.

'In het AZC bereiden we ons eigen eten, dus eten we uit onze eigen keuken', zegt Semhar. 'We zijn nog niet bekend met Nederlands eten. Het is anders eten, maar ik vind het lekker.'

Organisator Marinus Pannevis noemt het diner extra bijzonder. 'Vorig jaar zat ik er mee dat we in de Havenstraat, in het oude huis van bewaring, Syrische vluchtelingen werden opgevangen terwijl een paar honderd meter verderop zoveel mensen zoveel geld zitten te verdienen in de glazen paleizen aan de Zuidas. Toen ben ik een keer langs geweest en dat leidde ertoe tot een serie diners.'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
In Italië is meer dan 36 procent van de jongeren werkloos. Het land kampt ook met een toestroom van migranten uit Afrika.
Heeft de pratende stoel het ook even gehad over de oorzaak van deze ellende, te weten de Euro? Of heeft hij soms geen verstand van geld... :hypocrite:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Ali Yas »

Afbeelding
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Ariel »

Ik wens iedereen een GELUKKIG EN GEZOND NIEUWJAAR toe.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Ariel »

Er zijn vanavond de nodige nare dingen gebeurd. Veel branden, en in Turkije is een aanslag in een nachtclub gepleegd.

Er zijn weer veel gewonden en een veel doden te betreuren. De mannen die de aanslag pleegden behoren tot het vredelievende allah ackbar geloof.

In Duitsland heeft de politie op oudejaarsavond een groep van ongeveer 150 moslims omsingeld en gecontroleerd op het centraal station. De politie heeft de arabieren streng toegesproken, sommige mannen kregen een straatverbod en de mannen die zich niet konden identificeren zijn vastgezet.

Ik las al ergens dat er toch weer vrouwen aangerand zijn.

Morgen meer ellende. Ik ga nu naar bed. icon_wave.gif
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Pizzaman »

mercator schreef:
Scarlatti schreef: NIET doen Mercator!! want als je de kat tranquillizers geeft dan is zijn ANGST nog STEEDS NET ZO OVERWELDIGEND maar hij/zij kan niet vluchten en dat is dus een DUBBELE TERREUR. Wanneer je dit niet gelooft bel dan even de dierenarts of google er op ...
Mss is tranquilizer niet de juiste medische benaming, het zijn tabletjes die ik elk jaar bij de dierenarts koop. De voorbije jaren heeft die gedurende de jaarwisseling liggen slapen en werd s ochtends fris en monter wakker.
Gelukkig is het hier doorgaans kalm wat betreft dat vuurwerk.
Ik heb twee van die beesten, die maken het dit jaar voor het eerst mee.
Walsen ze beiden voor het raam heen-en-weer, vinden het best interessant.
Heb ik nou van die maffe beesten? De vorige vond het ook allemaal best.
Knal = tijd voor hapjes en lekker knuffelen. Misschien is dat het?
PS ze lusten ook oliebollen.

De beste wensen allemaal (en dat er maar veel van die rapefugees per ongeluk de lange lat krijgen). icon_shh.gif
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Manon »

Afbeelding
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Ariel »

Ook dit jaar zijn er in Midden-Nederland weer flink wat autobranden tijdens Oud en Nieuw. Rond 02.00 uur stond de teller op zeker twintig in de gemeente Utrecht.

Vorig jaar ging in Utrecht een recordaantal van 36 auto's in vlammen op. Provinciebreed waren het er 63. In de stad werd vorig jaar voor ruim 186.000 euro schade aangericht aan gemeentelijke eigendommen. Om een herhaling te voorkomen hebben jongeren die zich tijdens de vorige jaarwisseling misdroegen een groeps- en een gebiedsverbod opgelegd gekregen. Ook zijn er mobiele camera's geplaatst in Overvecht, waar het vorig jaar misging.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52281
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door King George »

Spectaculaire knal met 'carbidsilo'

Gisteren, 13:07

Het dorpje Nijkerkerveen (GD) gaat knallend het jaar uit. De plaats heeft een grote show met carbidschieten, de show begon zaterdag al om 10 uur.

>> Bekijk video <<
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:De Directeur van het Hilton wilde iets terug doen voor de maatschappij.
Afbeelding

Tweehonderdvijftig vluchtelingen hebben dinsdagavond genoten van een uitgebreid kerst- en oudejaarsdiner in het Hilton-hotel in Zuid.
Onze eigen vluchtelingen in de armoede mogen het stellen met de voedselbank. :unhappy:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Ali Yas »

Ja, er goed op staan is beter dan goed zijn. De elite is heel modern, 20e eeuws. Gezien de reacties zitten veel Nederlanders inmiddels in de 21e. icon_wave.gif
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Eliabe »

Afbeelding

Het was bij ons rustig. Ze hebben alleen hun best gedaan om de versierde kerstboom van de buurvrouw, die bij haar op de oprit stond, naar de maan te lanceren. Helaas is hij na een meter ter aarde gestort. Nu is de buurvrouw over de pies.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

De beste wensen voor iedereen! Ik hoop dat dit jaar een keerpunt gaat worden wat betreft de islamisering en de multicul-politiek.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Scarlatti »

Pizzaman schreef:
mercator schreef:
Scarlatti schreef: NIET doen Mercator!! want als je de kat tranquillizers geeft dan is zijn ANGST nog STEEDS NET ZO OVERWELDIGEND maar hij/zij kan niet vluchten en dat is dus een DUBBELE TERREUR. Wanneer je dit niet gelooft bel dan even de dierenarts of google er op ...
Mss is tranquilizer niet de juiste medische benaming, het zijn tabletjes die ik elk jaar bij de dierenarts koop. De voorbije jaren heeft die gedurende de jaarwisseling liggen slapen en werd s ochtends fris en monter wakker.
Gelukkig is het hier doorgaans kalm wat betreft dat vuurwerk.
Ik heb twee van die beesten, die maken het dit jaar voor het eerst mee.
Walsen ze beiden voor het raam heen-en-weer, vinden het best interessant.
Heb ik nou van die maffe beesten? De vorige vond het ook allemaal best.
Knal = tijd voor hapjes en lekker knuffelen. Misschien is dat het?
PS ze lusten ook oliebollen.

De beste wensen allemaal (en dat er maar veel van die rapefugees per ongeluk de lange lat krijgen). icon_shh.gif
Hoi beste Pizzaman! Mijn dieren gaven ook geen kik, maar toen ik dat nog niet wist van dat je ze op die manier 'verlamt' had ik dat voor alle zekerheid gedaan.
Toen ik dit allemaal hoorde ben ik 'gewoon' gaan doen, een cd met vuurwerk geluiden gekocht en die steeds opgezet en zelf 'gewoon' doen en idd bij ieder hard geluid een hapje en knuffelen en GOED ZO roepend! Maar aangezien ik zag dat mercator dit niet wist en wèl weet dat hij een grote dierenvriend is (mijn hondjes zullen hem acuut herkennen mocht hij ooit hier eens heen komen [icon_lol.gif] ) en ik het ooooit OOOK niet wist, leek het me niet meer dan gewoon hem iig er van op de hoogte te stellen!

enneuhhh die oliebollen?? Die lusten deze laatste 2 (hondjes) ook! Meegenomen van een kraam in Tavira, rook zoo naar 'thuis'...
op een terrasje gaan zitten met een biertje en genieten met zijn drietjes! Het ging er in als koek!!
Gelukkig Nieuwjaar!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Scarlatti »

King George schreef:Spectaculaire knal met 'carbidsilo'

Gisteren, 13:07

Het dorpje Nijkerkerveen (GD) gaat knallend het jaar uit. De plaats heeft een grote show met carbidschieten, de show begon zaterdag al om 10 uur.

>> Bekijk video <<
Laat ik nou toch METEEN bij de EERSTE BLIK bij het bekijken van het filmpje toch bijzonder lumineuze ideeën krijgen, zo afdoende ook...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Onze eigen vluchtelingen in de armoede mogen het stellen met de voedselbank. :unhappy:
Dat klopt, ik ben al een paar maal meegegaan naar de voedselbank in Heerlen. Ik heb daar geen Arabische koppen gezien, die hebben dat niet nodig. Je moet alles zelf komen halen op een bepaald uur . Te voet of met de fiets door weer en wind. Als je een keer niet komt wordt je geschrapt en kan je honger gaan lijden. Ik ken daar mensen die van 50 of zelfs 20 € per week moeten rondkomen. Als je dan die kopvodden ziet die kunnen aanschuiven in het Hilton...
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Ali Yas »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Onze eigen vluchtelingen in de armoede mogen het stellen met de voedselbank. :unhappy:
Dat klopt, ik ben al een paar maal meegegaan naar de voedselbank in Heerlen. Ik heb daar geen Arabische koppen gezien, die hebben dat niet nodig. Je moet alles zelf komen halen op een bepaald uur . Te voet of met de fiets door weer en wind. Als je een keer niet komt wordt je geschrapt en kan je honger gaan lijden. Ik ken daar mensen die van 50 of zelfs 20 € per week moeten rondkomen. Als je dan die kopvodden ziet die kunnen aanschuiven in het Hilton...
Ik vind dus dat de overheid met dit beleid aanzet tot racisme.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door mercator »

Ali Yas schreef:Ik vind dus dat de overheid met dit beleid aanzet tot racisme.
Het lijkt wel op een doelbewuste kwaadaardigheid. Niet zo lang geleden werd daar in Z Limburg een ziekenhuis ontruimd om plaats te maken voor een bende Syriërs. Dus de zieke Nederlanders die moeten betalen voor hun behandeling eruit, de gezonde Syriërs die alles gratis krijgen erin. De woede zit daar heel diep, wat niet te verwonderen is.
Er was daar zo een belachelijk Gutmenschen project, a paper monument for the paperless. 50 foeilelijke portretten van asielzoekers die ze op drukbezochte plaatsen in de stad gingen plaatsen om-weeral-aandacht te vragen voor de azieligen; Ik merk dat dat plan opgegeven is. Ik kan me best voorstellen waarom.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:Ik vind dus dat de overheid met dit beleid aanzet tot racisme.
Min of meer. Het is indirect. Zij heeft het zelf niet in de gaten blijkbaar. De beste opvoeding van vluchtelingen is streng en rechtvaardig te zijn. En niet vluchtelingen het idee geven dat we niet zonder hen kunnen. :sly7:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jaarwisseling 2016/2017

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:En niet vluchtelingen het idee geven dat we niet zonder hen kunnen. :sly7:
Dat heeft Vladimir Poetin alleszins beter begrepen. Die zegt klaar en duidelijk Rusland heeft geen allochtonen nodig. De allochtonen hebben Rusland nodig!
En wie dat niet bevalt kan vertrekken. Hier maken onze bestuurders ons wijs dat die horde moslims een welkome aanwinst is.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie