"Splinter" partijen, de partij van Sylvana Simons Bij1

Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Schepsel »

Ariel schreef:Het kon net nog. Nieuwe partijen konden tot 19 december een partijnaam registreren bij de Kiesraad. Simons heeft dit gedaan, maar niet onder haar eigen naam of die van Van der Kooye. De namen van twee gemachtigden staan vermeld bij de registratie.
Sylvana Simons weg bij Denk, begint nieuwe partij

Denk komt later vandaag met een persverklaring.

Simons laat in interviews met de Volkskrant en NOS weten dat ze stopt bij Denk en haar eigen partij gaat oprichten, Artikel 1. Als reden voor de breuk zegt ze dat ze Denk te polariserend vindt. Ook heeft ze er een kater aan overgehouden dat ze geen medeleven voelde van kopstukken Kuzu en Öztürk, nadat ze bedreigd werd. Ze belden niet eens om te vragen hoe het met haar gaat.

Het vertrek van Simons betekent een enorme dreun voor Denk. Voorman Kuzu heeft er altijd op gehamerd dat zijn beweging verbinding zoekt in de politiek en in de samenleving. Dat Simons nu zegt dat dit helemaal niet zo is, zal hard aankomen.

Simons is niet de enige die bij Denk vertrekt. Ook campagneleider Ian van der Kooye pakt zijn biezen om dezelfde redenen als de voormalige TMF-presentatrice. Hij sluit zich bij haar nieuwe politieke beweging aan.
[icon_lol.gif] Een splinter-partij vanuit een splinter-partij! De landelijke politiek geeft me het gevoel dat ik de Privé lees in een wachtkamer.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ariel »

:nietverstaan: Van deze partij had ik nog niet gehoord. Zijn we al 1 april?
Veel advocaten op kieslijst Niet Stemmers
Afbeelding
Zes strafrechtadvocaten en twee telgen uit de familie Plasman. Zo ziet de kandidatenlijst van de politieke partij Niet Stemmers van de bekende strafrechtadvocaat Peter Plasman er deels uit.

Het merendeel van de lijst bestaat uit strafrechtadvocaten, onder wie ook enkele van Plasmans collega’s van zijn advocatenkantoor. Ook Plasmans zoons Rits en Rijk staan op de lijst.

Plasmans partij is een van de opmerkelijkste nieuwe verschijningen op het politieke toneel. Wat Niet Stemmers onderscheidt van alle andere partijen is dat Plasman en de rest beloven niets te doen. Mochten een of meerdere kandidaten van de partij worden gekozen, dan zullen ze nooit een standpunt innemen en in de Kamer nooit een stem uitbrengen.

Bij Radio 1 lichtte Plasman dinsdagochtend de kandidatenlijst toe. Wat Niet Stemmers met hun salaris zouden doen als ze de Kamer bereiken - een Kamerlid verdient zo’n 107.000 euro per jaar - wilde Plasman niet zeggen. „Het gaat niet om geld, dat is volkomen onbelangrijk”, zei de strafpleiter. „Ik ga er helemaal niks meer over zeggen. We willen die discussie niet.” Dat dit, zoals de interviewer opperde, juist tot veel onduidelijkheid bij kiezers zou leiden, wees Plasman van de hand.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door King George »

Als deze partij zetels behaalt, blijven dan de stoeltjes leeg?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Pilgrim »

Nieuwe politieke partijen

Geplaatst op 5 januari 2017

Afbeelding

Omdat ik onderzoek wat mensen beweegt en hoe en waarom zij waarop reageren, volg ik via hun eigen bronnen op internet enkele nieuwe politieke partijen die zich denken te kunnen profileren binnen het huidige politieke bestel. Zo krijg ik, zonder me er zelf in te hoeven mengen, een redelijk beeld van wat zij nastreven, maar vooral van hoe zij met potentiële stemmers omgaan die vragen of kritiek hebben op hun verkiezingsprogramma. En ik zeg u; wat ik soms tegenkom, is schrikbarend!

FVD (Forum voor Democratie), Rechtdoor en PL (Libertarische Partij) zijn zo maar een paar nieuwe partijen die ik via hun eigen sites een beetje volg. Rechtdoor heeft nog niet echt een verkiezingsprogramma, maar ziet de dingen, mijns inziens, over het algemeen redelijk goed. Zij lijkt een prima gevoel te hebben van wat er daadwerkelijk in de samenleving leeft, maar zonder partijprogramma houdt het mensen logischerwijs tegen om zich ergens bij aan te sluiten. Voor wat betreft de andere boven genoemde partijen zie ik wel eens iets voorbij komen wat mij toch enigszins verontrust. En dat zijn dan partijen die nog moeten beginnen...? Op heel reële kritiek op het partijprogramma of op vragen en opmerkingen van mensen wordt of helemaal niet gereageerd of men voelt zich direct in de wiek geschoten en reageert zó geagiteerd, grof of lomp dat je je afvraagt of deze mensen wel enig vermogen hebben zich in te leven in mensen die onder andere omstandigheden moeten leven en wonen dan zij blijkbaar zelf gewend zijn.

Al genoeg autisten in Den Haag
Zoals al eerder beschreven, ontberen veel hoogopgeleide mensen de capaciteit om verder te kijken dan hun eigen kringetje en gaan daarnaast voornamelijk uit van hun op theoretische basis verkregen kennis. Het ontbreekt hen volledig aan ook maar enige levenservaring voor wat betreft de verschillende lagen van de bevolking en zij lijken zich, in al hun arrogantie, zelfs boven de voor hen ‘lagere klasse’ te stellen... want zíj pretenderen tenslotte te weten hoe de wereld in elkaar steekt.

Zij hebben echter veelal slechts een uitstekend geheugen (en noemen dat zelf intelligentie), maar sociale vaardigheden, verder kijken dan hun neus lang is en menselijk inlevingsgevoel zijn hen volkomen vreemd. Zij hebben geen idee wat sommige partijpunten in de praktijk voor gevolgen kunnen hebben en kunnen zich daar ook helemaal niet in verplaatsen, laat staan dat ze zich ook maar enig moment afvragen of het misschien ook een keerzijde zou kunnen hebben voor een grote groep Nederlanders of de economie... Toch zijn dàt de mensen die denken te weten wat goed is voor Nederland en die het land en Europa willen regeren...

Nog meer buitenlanders
Zo vindt de PL bijvoorbeeld dat bedrijven zelf moeten uitmaken of ze buitenlanders inhuren. Op een best realistische opmerking van iemand (die overigens uit ervaring leek te schrijven) dat de Nederlandse bevolking dus nòg meer moet concurreren met goedkopere buitenlanders, die hier wel wonen, maar géén (wegen)belasting afdragen, het geld naar het buitenland sluizen en dus niet of nauwelijks bijdragen aan de economie, werd ronduit hufterig door de PL gereageerd. De betreffende persoon werd door de PL voor compleet achterlijk uitgemaakt... Ook vindt de PL dat elke religie welkom is, en dat terwijl we toch dagelijks de steeds grotere problemen met de toch al onrustbarend snel groeiende moslimgemeenschap ondervinden. De FVD wil overigens meer hoogopgeleiden in het onderwijs... Nog meer van deze academisch geschoolde, kortzichtige, didactische totaal onvaardige tunnelkijkers dus? Nee dank u wel.

Het wordt mijns inziens hoog tijd dat de ‘zo vol van zichzelf zijnde’, hoogopgeleide ‘elite’ in beide kamers voor minimaal de helft vervangen gaat worden door mensen uit de middenklasse om zo een breder algemeen bestel te creëren aangaande een betere, door iedereen vertegenwoordigde kijk op de problematiek in de samenleving en niet enkel vanuit het kortzichtige ‘hogere’ level dat ze zichzelf toedichten. Hoogopgeleiden? We zien dagelijks wat ze aanrichten en we hebben er (al) genoeg van!

En voor wat betreft de politieke partijen: Legt u ze maar eens een precaire kwestie voor. Zo komt u er achter of deze ‘politici’ het ècht zo goed met u voorhebben of slechts hun eigen persoonlijke lening zo riant mogelijk willen afbetalen.

Door: Drs. E.N. Schilder

https://ejbron.wordpress.com/2017/01/05 ... -partijen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ariel »

Zie hier de 'grote namen' die zich achter Sylvana Simons 'scharen'.

https://twitter.com/Bertine83/status/817065855188135936

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door King George »

Lelijk omdat het moet?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Pilgrim »

Sylvana: mijn verkiezingsprogramma

Geplaatst op 7 januari 2017

Afbeelding

Hierbij presenteer ik mijn overtuigende verkiezingsprogramma, dat zeker vele allochtonen moet aanspreken:

Art. 1a: Verbod op discriminatie van moslims en andere allochtonen door blanken (één richting).
Art. 1b: Verbod op Zwarte Piet op basis van zijn kleur.
Art. 1c: Verbod op Sinterklaas en Kerstmis, zodat de moslims zich niet uitgesloten voelen.
Art. 1d: Verbod op homoseksualiteit, zodat Nederland een schoner land wordt.
Art. 1e: Verbod op alcohol, zodat dronken mensen niet tegen moslims aanlopen.
Art. 1f: Verbod op alle kritiek of negatieve meningen over de islam.
Art. 1g: Verbod op alle partijen die Art. 1f uitoefenen.
Art. 1h: Verbod op mannen in zwembroeken, zodat ook moslimvrouwen het strand kunnen gebruiken zonder dat ze geil worden op het lichaam van een halfnaakte man. Bikini is niet verboden, omdat moslimmannen wel mogen geil worden.
Art. 1i: Verbod voor bouwvakkers om in het openbaar hun T-shirt uit te trekken.
Art. 1j: Verbod op fysieke fouillering van allochtoon door de politie. Dit moet voortaan slechts verbaal: “Meneer, heeft u een mes of vuurwapen bij u? Nee? Oké, u mag gaan.”
Art. 1k: Verbod op meer dan 10% van de normale straf op strafbare feiten door allochtoon, zodat ze niet in angst hoeven leven. Criminaliteit zit immers in onze cultuur.

Zo zijn er veel meer punten, inclusief de toepassing van sharia, die onze cultuur moeten verrijken, maar ik ga direct naar Art. 1s:

Art. 1s. Verbod op meningsuiting die anders is dan die van mij.

Stem straks op mijn partij en wij zullen samen de zogenaamde Nederlandse cultuur wegvagen. Indien Wilders straks toch wint, en Artikel 1. van de grondwet verwijderd wordt, zal ik mijn partij “Artikel” gaan noemen, naar mezelf dus.

Door: “Landerdoek”

https://ejbron.wordpress.com/2017/01/07 ... programma/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ariel »

PERSBERICHT

Silly Sil heeft iets doms gedaan. ‘Sylvana Simons moet de naam van de partij Artikel 1 aanpassen’
Anti-discriminatieloketten heten al jaren 'Artikel 1', merk is beschermd.
Anti-discriminatieloket Artikel 1 Midden-Nederland wil dat Sylvana Simons de naam van haar partij zo snel mogelijk aanpast om verwarring te voorkomen. Dat heeft directeur Mieke Janssen vanmorgen gezegd in het Staatstelevisieprogramma Goedemorgen Nederland van omroep WNL (NPO).

Onlangs heeft Sylvana Simons een politieke partij opgericht en aangemeld bij de Kiesraad met de naam Artikel 1. Over die naam had Simons misschien iets langer moeten nadenken, want overal in het land zijn anti-discriminatieloketten die al jarenlang Artikel 1 heten. Dat zorgt voor veel verwarring. Volgens Artikel 1 Midden-Nederland zijn er behoorlijk wat burgers die ten onrechte veronderstellen dat ze gelieerd zijn aan de politieke partij van Simons.

‘Dat zou als consequentie kunnen hebben dat burgers geen gebruik meer durven te maken van onze diensten’, vertelt Mieke Janssen in Goedemorgen Nederland. ‘De naam ‘Artikel 1′ is al sinds 2009 bij het merkenbureau gedeponeerd en onze juristen zoeken nu uit wat we hiertegen kunnen doen.’

De anti-discriminatieloketten worden door gemeenten ingehuurd om discriminatieklachten te behandelen en te beoordelen. Zij zijn onafhankelijk en juist niet gebonden aan een politieke partij. Artikel 1 Midden-Nederland heeft geprobeerd in gesprek te gaan met Sylvana Simons, maar dat is tot op heden niet gelukt.

De voorlichter van Simons laat aan Goedemorgen Nederland weten dat ze niet in willen gaan op de kwestie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Silly Sil is te gehaast te werk gegaan. Eerst nadenken en dan pas doen. Ach die Silly Sil, kan zij het helpen met haar impulsieve karakter? Dat arme kind staat straks met lege witte handpalmen en ervaart de zoveelste mislukking en teleurstelling in haar leven.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Silly Sil is te gehaast te werk gegaan. Eerst nadenken en dan pas doen. Ach die Silly Sil, kan zij het helpen met haar impulsieve karakter? Dat arme kind staat straks met lege witte handpalmen en ervaart de zoveelste mislukking en teleurstelling in haar leven.
Wat bedoel je met mislukking? Dat "arme kind" lijkt wel met een gouden lepel in de mond geboren.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Silly Sil is te gehaast te werk gegaan. Eerst nadenken en dan pas doen. Ach die Silly Sil, kan zij het helpen met haar impulsieve karakter? Dat arme kind staat straks met lege witte handpalmen en ervaart de zoveelste mislukking en teleurstelling in haar leven.
Wat bedoel je met mislukking? Dat "arme kind" lijkt wel met een gouden lepel in de mond geboren.
Ik heb kennis genomen van haar geschiedenis. Zit vol zelfmoorden en ongelukkige liefdes. Ik kan dit geen succesverhaal noemen. Bij DENK ging het ook mis. Volgens mij is zij voor een dubbeltje geboren en probeert krampachtig door middel van haar uiterlijk op te klimmen tot het niveau van een kwartje. Voor mij heeft zij nu de status van 'zielig' bereikt. Voor de rest is zij best wel een goede meid die nog steeds haar draai probeert te vinden in een onrechtvaardige wereld waarin witte mannen de dienst uitmaken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Plasmans partij is een van de opmerkelijkste nieuwe verschijningen op het politieke toneel. Wat Niet Stemmers onderscheidt van alle andere partijen is dat Plasman en de rest beloven niets te doen. Mochten een of meerdere kandidaten van de partij worden gekozen, dan zullen ze nooit een standpunt innemen en in de Kamer nooit een stem uitbrengen.
Is Plasman intelligent? Vast wel. Maar hij kan ook erg vervelend zijn. Zijn extreme partijgedoe kan zelfs niet eens de prijs van beste politieke grap verdienen. Wat is het dan wel?

Stelt u zich voor dat u in een lange rij staat te wachten voor een theater waar u kaartjes moet kopen om binnen te komen. Het schiet niet op. Hoezo dat niet? Omdat een aantal mensen in de rij staat die niet van plan is een kaartje te kopen om naar binnen te gaan. Hun enige doel is de boel op te houden. Zij staan letterlijk in de weg.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:een onrechtvaardige wereld waarin witte mannen de dienst uitmaken.
:roll:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ariel »

De Rotterdamse organisatie tegen discriminatie Art. 1 is een gerechtelijke procedure gestart tegen Sylvana Simons om de naam van haar politieke partij Artikel 1.
Volgens het Rotterdamse bureau maakt Simons met de partijnaam inbreuk op het merkrecht op de naam 'Artikel 1', dat de organisatie in 2007 liet vastleggen voor de Benelux.

Art.1 vroeg Simons op 30 december in een brief om een andere naam te kiezen voor haar partij. Na het uitblijven van haar reactie besloot directeur Cyriel Triesscheijn om woensdag via een merkrechtenbureau een zogenoemde inbreukprocedure te starten.

"We procederen niet graag, maar als mevrouw Simons niet reageert, zien we geen andere mogelijkheid," zegt Triesscheijn tegen NU.nl. Volgens Triesscheijn is inbreuk gepleegd in juridische zin, maar zou de naam Artikel 1 ook niet verbonden moeten zijn aan één partij.

"We denken dat het strategisch niet verstandig dat ze deze naam kiest voor haar partij. Artikel 1 zou boven de partijen moeten staan en onpartijdig moeten zijn," zegt Triesscheijn. De naam verwijst naar het eerste artikel van de Nederlandse grondwet dat discriminatie op grond van bijvoorbeeld ras, religie of geslacht uitsluit, het zogenoemde gelijkheidsbeginsel.
Einde verhaal Silvana. Kiesraad €11000 borg is ook nog niet betaald.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door King George »

Allemaal discriminatie.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Einde verhaal Silvana. Kiesraad €11000 borg is ook nog niet betaald.
Misschien kan zij de hoer uithangen? Nee! Onwaarschijnlijk. Het zal haar reputatie schaden. Dat kan altijd nog later. Want haar reputatie is al aardig aan het afbrokkelen. Geloof het of niet, ik heb met haar te doen. Ik zou best seks met haar willen hebben. Maar iets met een relatie . . . of regelmatig interessante praatsessies met Sylvana? No way!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Eliabe »

'Hans van de Mortel' schreef: Misschien kan zij de hoer uithangen? Nee! Onwaarschijnlijk. Het zal haar reputatie schaden. Dat kan altijd nog later. Want haar reputatie is al aardig aan het afbrokkelen. Geloof het of niet, ik heb met haar te doen. Ik zou best seks met haar willen hebben. Maar iets met een relatie . . . of regelmatig interessante praatsessies met Sylvana? No way!
Noordzee leeggezopen?
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Welke politieke stromingen zien wij hier te samen komen?
Helemaal rechts een Pallie (want met zo'n sjaaltje en blank).
Naar links gaande zien wij een stel Boze Niet-witte Mannen (met een hoog "Zwarte Panter" gehalte), dan een beetje rapperig Mocro met op de achtergrond iets feministisch en dan geheel links wat mannen met een hoog Internationale Socialisten gehalte.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ariel »

Silvana heeft toch nog haar €11000 borg bij elkaar kunnen sprokkelen zie ik.

Dit zijn de namen achter de gezichten. Wie bij welke naam hoort weet ik niet.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ach, laten we er maar om lachen. Treuren mag ook. Wat moet, ga ik niet vertellen. Ik ben namelijk geen Gutmensch met een gluiperige tronie. We hebben al de Partij voor de Dieren. Nu ontbreekt alleen nog de Partij voor de Mensen. Misschien niet eens zo'n gek idee.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Mahalingam »

Nog meer versnippering op links?
Scholierenorganisatie LAKS wil meedoen aan Tweede Kamerverkiezingen
Het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) wil meedoen aan de Tweede Kamerverkiezingen. De scholierenorganisatie zegt er geen vertrouwen in te hebben dat de huidige politieke partijen de negatieve ontwikkeling in het onderwijs kunnen stoppen.

De scholierenorganisatie heeft een lijst met tien jonge mensen opgesteld. Lijsttrekker is LAKS-voorzitter Sven Annen. Hij zegt dat het LAKS op 15 maart met een 'blanco lijst' meedoet aan de verkiezingen. Dan krijgt de partij op het stembiljet alleen een nummer en geen naam.
Met een twintigpuntenplan wil het LAKS het "verschrikkelijke rendementsdenken" over het onderwijs stoppen. Om dat te bewerkstelligen moeten de centrale examens op de schop, te beginnen met het afschaffen van de verplichte rekentoets.
De mission statement:
Verder wil de scholierenorganisatie, vooral bekend van de jaarlijkse klachtenlijn rond de eindexamens, particuliere bureaus verbieden die tegen hoge betaling extra begeleiding en examentraining geven. En om te zorgen dat alle kinderen kunnen studeren zonder een enorme schuld op te bouwen, moet de basisbeurs weer worden ingevoerd.
http://nos.nl/artikel/2153236-scholiere ... ingen.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het wantrouwen tegen onze nepregering is tot aan het kookpunt gestegen.

Tsja, knap hoor! Zoveel nieuwe splinterpartijen is nog nooit eerder voorgekomen in de parlementaire geschiedenis. Leuk toch? Iedereen in Nederland wil nu het roer overnemen van deze politiek regerende nepjongens die van liegen, bedriegen, huichelen, pappen en nathouden een succes hebben gemaakt.

Neem nu die misselijk makende PvdA-figuur Lodewijk Asscher. Hij was 4 jaar lang minister van Sociale Zaken. Bakte er niks van en liet alles wat er mis was in onze samenleving qua arbeidsverhoudingen oogluikend toe. Nu naderen de verkiezingen en het onvermijdelijke noodlot van de PvdA als gevolg van het zich jarenlang profileren als de Partij voor de Allahtonen. En nu denkt deze kletsmajoor schoon schip te kunnen maken met mooie praatjes en beloftes en bovenal het uitsluiten van de grootste politiek gekozen democratische partij. Die Asscher is een joods gluipertje van de ergste soort. Je zal zo'n landverrader maar als dictator in huis hebben.

Niet verbinden, maar uitsluiten is de verkiezingsleus van de grote verliezers op 15 maart aanstaande.

De twee enige partijen in de Tweede Kamer die fatsoenshalve en democratisch legaal anderen niet uitsluiten zijn 50+ en de PVV. Waarvoor hulde. Onzin. Zo hoort het. Doe eens normaal man!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Mahalingam »

Dat verhaal over de LAKS die aan de verkiezingen mee zou doen. Dat is een hoax die we tegenwoordig nepnieuws noemen.
En de StaatsTV (en in haar kielzog de hele MSM) is erin gestonken. Niemand die één (1) bron een beetje weinig vond voor journalistiek verantwoord nieuws.
Goedgelovigheid is echt geen beroeps-eis voor een journalist. Al zou je soms denken van wel.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Verkiezingsstunt LAKS

Als ik het voor het zeggen had in de politiek, zou ik voortaan uiterst laks met LAKS omgaan. Beter nog, ik zou hen niet langer serieus nemen en geen aandacht meer aan die kinderachtige kindertjes schenken. Dit was geen hoax, maar pure onnadenkende misleiding door een stelletje onvolwassen kwajongens. Doe tenminste zoals die nietswaardige leugenaar en hoax-artiest Rutte en zeg 'SORRY!'

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Mahalingam »

Sylvana richtte een partij op. Artikel 1 geheten. Voor een partijprogramma was geen tijd en dat was ook niet nodig want iedereen weet wel waar ze voor staat.
Haar aanhang heeft zich uit de naad gewerkt maar ja, in de buitengewesten wonen geen grachtengordeldieren.
In Friesland, Drenthe, Overijssel en Zeeland zal ze niet op de lijst staan (te weinig handtekeningen op tijd).
'Weinig draagvlak voor partij Sylvana Simons'
Een hard gelag en tekenend. Want wat betekent dit precies? In elk geval kunnen we stellen dat Nederlanders in de kleine provincies nog niet volledig overtuigd zijn van de boodschap die Artikel 1 uitdraagt. [...]
Dat Artikel 1 in de provincie weinig weerklank vond - in andere districten was het ook hard werken voor ondersteuningsverklaringen - duidt erop dat de mensen daar andere zorgen hebben, en misschien wel niets met de nieuwbakken partij te makken willen hebben.
http://www.limburger.nl/cnt/dmf20170131 ... ana-simons
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie