Deze website, wat is dit?

Moderator: M

Plaats reactie
nabb
Berichten: 5
Lid geworden op: za nov 18, 2006 11:57 pm

Deze website, wat is dit?

Bericht door nabb »

"Faithfreedom.org" of "anti-islam-but-other-religions-are-ok-we-just-hate-moslims.org"

Hier wordt alleen gezeverd over de islam terwijl die ali sina enz een atheïst is. Waarom zegt die niets over christenen, joden, hindoes, boedhisten, etc...
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Hallo nabb, welkom hier !

Je hebt duidelijk niet begrepen waar FFI voor staat.
Wij haten geen moslims, wij verwerpen de islam en alle ellende waar deze religie voor staat. Meer nog, wij zijn van oordeel dat moslims de eerste slachtoffers zijn van de islam.
Wij hebben geen problemen met andere godsdiensten omdat de islam vandaag de dag de enige godsdienst is die de wereldvrede bedreigt en de mensheid verdeelt. Mocht een andere godsdienst dat ook doen, dan zullen wij daar evenzeer tegen opkomen !

Nu wat duidelijker ?
Laatst gewijzigd door Dutch op zo nov 19, 2006 12:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Omdat Christenen niet onthoofden. Christenen zich niet laten opblazen in volle treinen. Christenen geen vliegtuigen in torens laten inboren. Omdat Christenen niet kinderen een hut in dwingen, om het in de fik te steken. Omdat Christenen niet mensen dwingen mensen te bekeren op last van het zwaard.

Omdat geen enkele Christen terugverlangt naar de Inquisitie.

Etc etc etc etc
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Deze website, wat is dit?

Bericht door Polleke »

nabb schreef:"Faithfreedom.org" of "anti-islam-but-other-religions-are-ok-we-just-hate-moslims.org"

Hier wordt alleen gezeverd over de islam terwijl die ali sina enz een atheïst is. Waarom zegt die niets over christenen, joden, hindoes, boedhisten, etc...
Over zeveren gesproken....
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Re: Deze website, wat is dit?

Bericht door Dan Cannon »

nabb schreef:"Faithfreedom.org" of "anti-islam-but-other-religions-are-ok-we-just-hate-moslims.org"
Het is "all faiths are okay if they are individual and don't demand oppression and murder in the name of God"

Dat met name Islam daar niet echt bij past is iets waar moslims over moeten nadenken.

Hier wordt alleen gezeverd over de islam terwijl die ali sina enz een atheïst is.
Ali Sina is geen atheist. Hij gelooft alleen niet in religie. (ik hoop dat ik het nu letterlijk goed zeg)

Waarom zegt die niets over christenen, joden, hindoes, boedhisten, etc...
Heb je de laatste tijd veel boedhisten kelen af zien snijden, Joden vliegtuigen in torens zien vliegen, Christenen zichzelf zien opblazen in naam van God, en Hindoes politici zien bedreigen als deze kritiek uiten op het vereren van koeien?
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Nabb is weer zo'n belletje lel poster. Het roept iets en rent meteen weer weg. Zelfs geen poging tot discussie.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Re: Deze website, wat is dit?

Bericht door Sjeng »

nabb schreef:"Faithfreedom.org" of "anti-islam-but-other-religions-are-ok-we-just-hate-moslims.org"

Hier wordt alleen gezeverd over de islam terwijl die ali sina enz een atheïst is. Waarom zegt die niets over christenen, joden, hindoes, boedhisten, etc...
Zie "andere godsdiensten", daar wordt ook kritisch gekeken naar andere religies zoals bijvoorbeeld het christendom. Alleen is de kritiek daarop van geheel andere proporties en aard dan de kritiek op de islam, want helaas is de islam een groot probleem voor ten eerste moslims zelf en ten tweede de wereld(vrede).
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Vivian
Berichten: 3
Lid geworden op: do nov 30, 2006 4:09 am

Re: Deze website, wat is dit?

Bericht door Vivian »

Ik geef je gelijk Nabb, ik dacht dat deze site was om vooroordelen weg te nemen en begrip te tonen. Ik lees toch heel wat anders op deze site!
Trouwens de RK kerk is ooit eens begonnen met de grote ellende. Dat begon al rond 300 N Christus.
Lees de geschiedenis daarvan maar iets beter.
Baldor
Berichten: 8
Lid geworden op: do nov 03, 2005 5:44 am

Re: Deze website, wat is dit?

Bericht door Baldor »

Vivian schreef:Ik geef je gelijk Nabb, ik dacht dat deze site was om vooroordelen weg te nemen en begrip te tonen. Ik lees toch heel wat anders op deze site!
Trouwens de RK kerk is ooit eens begonnen met de grote ellende. Dat begon al rond 300 N Christus.
Lees de geschiedenis daarvan maar iets beter.
Vivian hoe bedoel je vooroordelen weg nemen? Deze site gaat gewoon over de Islam en haar leerstellingen.
Waarom na het lezen van die bronnen zou iemand in hemelsnaam begrip willen tonen voor een dergelijke religie?
En wat heeft de Rooms Katholieke kerk hiermee te maken?

Jij denkt dat de RK de Koran heeft geschreven en de hadith heeft overgeleverd?
Laat de geschiedenis, het heden, en de teksten en bronnen voor zichzelf spreken.
Dit is wel een prima site als je de discussie aan wil gaan met mensen die tegen de Islam zijn.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Trouwens de RK kerk is ooit eens begonnen met de grote ellende. Dat begon al rond 300 N Christus.
Lees de geschiedenis daarvan maar iets beter.
Hallo Vivian,

De reden dat jij weet dat de RK-kerk ook zijn geschiedenis van ellende achter de rug heeft, is dat de geschiedenis hiervan bekend is. Dat is ruimschoots in de openbaarheid geweest, en algemeen bekend.

Waarom zou de geschiedenis van de islam dan moeten worden verhuld?

Het lijkt mij dat we niet de geschiedenis hoeven te verdraaien uit respect voor een godsdienst die ongeveer in de zevende eeuw is verzonnen.
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Re: Deze website, wat is dit?

Bericht door Peter Louter »

Vivian schreef:Ik geef je gelijk Nabb, ik dacht dat deze site was om vooroordelen weg te nemen en begrip te tonen. Ik lees toch heel wat anders op deze site!
Beetje naïef,
Een aantal mensen hier kent de islam grondiger en diepgaander dan 99 van de 100 moslims.
Ze hebben geen last van tunnelvisie zoals de meeste moslims.
Er zijn hier geen moslimhaters, terwijl de eerste beste moslim die zich hier boos maakt, meteen begint te schelden en dat ook doet op afvalligen.

Persoonlijk steek ik veel tijd in het kijken naar sociaal-economische verhoudingen in islamitische landen. Dat geneest je meteen van de gedachte dat de islam iets met medemenselijkheid heeft te maken.
Nergens zijn er zo veel armen, nergens is de kloof tussen arm en rijk zo groot, overal is er corruptie, willekeur, nepotisme, uitbuiting, willekeur. Recht is er alleen voor de rijken en machtigen.

De belangrijkste reden daarvoor is dat de islam meer een juridisch systeem is dan een godsdienst.
Hoe meer juristerij, des te minder moraal.

Geniet maar van wat we hier met chrsitelijke waarden en normen hebben opgebouwd en bescherm het.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: Deze website, wat is dit?

Bericht door Thomas »

Peter Louter schreef:
Vivian schreef:Ik geef je gelijk Nabb, ik dacht dat deze site was om vooroordelen weg te nemen en begrip te tonen. Ik lees toch heel wat anders op deze site!
Beetje naïef,
Een aantal mensen hier kent de islam grondiger en diepgaander dan 99 van de 100 moslims.
Ze hebben geen last van tunnelvisie zoals de meeste moslims.
Er zijn hier geen moslimhaters, terwijl de eerste beste moslim die zich hier boos maakt, meteen begint te schelden en dat ook doet op afvalligen.

Persoonlijk steek ik veel tijd in het kijken naar sociaal-economische verhoudingen in islamitische landen. Dat geneest je meteen van de gedachte dat de islam iets met medemenselijkheid heeft te maken.
Nergens zijn er zo veel armen, nergens is de kloof tussen arm en rijk zo groot, overal is er corruptie, willekeur, nepotisme, uitbuiting, willekeur. Recht is er alleen voor de rijken en machtigen.

De belangrijkste reden daarvoor is dat de islam meer een juridisch systeem is dan een godsdienst.
Hoe meer juristerij, des te minder moraal.

Geniet maar van wat we hier met chrsitelijke waarden en normen hebben opgebouwd en bescherm het.
Prima tekst Peter.
Ik hoop dat de laatste zin ook het langste blijft hangen....

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Peter Louter,

Ik denk dat ik in de toekomst wegblijf van dit forum. Jij verwoordt precies ik wil zeggen.

MVG

Lodewijk
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gewoon niet joods
Berichten: 9
Lid geworden op: wo dec 13, 2006 10:40 pm
Locatie: noord-holland
Contacteer:

Bericht door Gewoon niet joods »

Lodewijk Nasser schreef:Omdat Christenen niet onthoofden. Christenen zich niet laten opblazen in volle treinen. Christenen geen vliegtuigen in torens laten inboren. Omdat Christenen niet kinderen een hut in dwingen, om het in de fik te steken. Omdat Christenen niet mensen dwingen mensen te bekeren op last van het zwaard.

Omdat geen enkele Christen terugverlangt naar de Inquisitie.

Etc etc etc etc
Omdat Christenen niet mensen dwingen mensen te bekeren op last van het zwaard.

Nou Waar haal jij je woorden vandaan Je zuigt als uit je loderwijkse duimpje Geen dingen zeggen waar je geen verstand van hebt en waar staat in de heilige Quran Dat Je mensen moet dwingen of mensen te laten bekeren op last van het zwaard

Maar als we kijken naar de citaten uit de Bijbel die ik hierbenen geef dan is het juist andersom

De Gewelddadige Jezus

De “God & Jezus” van het Zwaard: ”Hij zeide dan tot hen: Maar nu, wie een buidel heeft, die neme hem, desgelijks ook een male; en die geen heeft, die verkope zijn kleed, en kope een zwaard.” (Lucas, 22:36)

De Methode van de Sterke-Arm van God & jezus ”: “En gegaan zijnde in den tempel, begon hij uit te drijven degenen, die daarin verkochten en kochten,” (Lucas, 19:45). “En het Pascha der Joden was nabij, en Jezus ging op naar Jeruzalem. En hij vond in den tempel, die ossen, en schapen, en duiven verkochten, en de wisselaars [daar] zittende. En een gesel van touwtjes gemaakt hebbende, dreef hij ze allen uit den tempel, ook de schapen en de ossen; en het geld der wisselaren stortte hij uit, en keerde de tafelen om.” (Johannes, 2:13-15)

De “God & Jezus” van de Oorlog: “Meent niet, dat ik (Jezus) gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.” (Mattheus, 10:34)

De rest van het verhaal ligt nu bij de Lodewijk Nasser. Of jij moet de Bijbel gaan tegenspreken
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Natuurlijk is, en worden mensen in Islam nog steeds met het zwaard gedwongen om Moslim te worden.
Dat was vroeger zo, en dat is nog steeds zo.
Zelfs engelen werden ingezet om te vechten en te doden.

De Profeet zei op de dag (van de slag) van Badr: “Dit is Gabriël die zich vasthoudt aan het hoofd van zijn paard en is uitgerust met wapens voor de strijd.” (Sahieh Boechari, volume 5, boek 59, nummer 330)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Voor Gewoon-Control-V

Staat hier dan een tandenstoker op de vlag?

Afbeelding
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Plaats reactie