Weerpraatje

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Woke up this morning to two feet of snow .

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Eliabe »

Ariel schreef:[
Heb medelijden. Dit ben ik toen ik om 3:15 uur vanmiddag ( straks dus) naar Swetterhage fietste om daar te gaan koken.
Iedereen krijgt waar hij recht op heeft :finger:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door King George »

Hoogwater bij de Waddenzeekust

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Eliabe »

King George schreef:Afbeelding
M.a.w. gewoon Hollands weer :razz:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Belgen krijgen ijsmutsen en dikke winterjassen weer.

Afbeelding
IJskoude dagen in zicht: hele week gladde wegen en mogelijk zelfs stroomtekort

Het wordt bitter koud de komende dagen: tot -7 graden in Vlaanderen en -10 in de Ardennen, waar ook nog eens een halve meter sneeuw ligt. Dat zorgt een week lang voor gladde wegen en heeft mogelijk ook gevolgen voor de stoormvoorziening. De zoveelste extreme gril van het klimaat? Niets van, zeggen experts. "De voorbije zachte winters, dié waren abnormaal."

Zijn wij vertrokken voor de koudste en langste winter sinds jaren? Volgens weerman Frank Duboccage bestaat die kans. "Het valt inderdaad niet elk jaar voor dat het koudefront boven Oost-Europa ook zo diep tot in het zuiden doordringt en er voor langere tijd blijft kamperen. In landen als Servië, Roemenië of Bulgarije zijn ze temperaturen van -20 graden 'gewoon', maar als het ook gaat vriezen op de Griekse eilanden en in Zuid-Frankrijk, en er tot een meter sneeuw ligt op de stranden van Kreta en Zuid-Italië, dan kan je wel degelijk van een ferme winterprik spreken."

Gladde wegen
Het wordt in elk geval een ijskoude week. Met het kwik elke dag rond of beneden de nul en 's nachts fikse vriestemperaturen. "Automobilisten zijn dus gewaarschuwd, want er is de hele week risico op gladde wegen. Zeker dinsdag, maar wellicht ook woensdag, wordt een zogenaamde 'ijsdag', waarbij de temperatuur ook overdag niet boven de nul uitstijgt. Daarna zouden de mist en lage bewolking de bijtende vrieskou van 's nachts wat kunnen temperen. Maar een dikke winterjas en handschoenen komen zeker nog een hele week goed van pas." Aan strooizout is er overigens geen tekort. Er ligt een voorraad van nog zeker 80.000 ton. Tot nu toe heeft het Agentschap Wegen en Verkeer deze winter zowat 25.000 ton gestrooid.

Stroomtekort
Het winteroffensief van deze week heeft mogelijk ook gevolgen voor de stroomvoorziening. Hoogspanningsbeheerder Elia houdt er rekening mee dat het de twee gascentrales, in Vilvoorde en Seraing, voor het eerst in de geschiedenis zal moeten opstarten om een eventueel stroomtekort op te vangen. "Bij stevig vriesweer kopen wij elektriciteit in de buurlanden", zegt Kathleen Iwens van Elia. "Maar omdat het in Frankrijk nu ook behoorlijk wintert en zij bij dezelfde leveranciers aankopen, dreigt er een tekort op de markt en moeten wij mogelijk ons noodplan in werking zetten."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door King George »

Afbeelding
Foto: Marco van den Broek / SQ Vision

IJsplaat valt door voorruit rijdende auto

Vandaag, 13:00

Sint Hubert - UPDATE 14.38 uur - Een ijsplaat is donderdag aan het begin van de middag door een voorruit van een rijdende wagen gevallen op de Achterdijk in het Brabantse Sint Hubert. De plaat viel van een vrachtwagen af. De bestuurder van de auto raakte hierbij lichtgewond.


Het slachtoffer is nagekeken in een toegesnelde ambulance maar hoefde uiteindelijk niet mee naar het ziekenhuis. Ook op een tweede auto is ijs gevallen. De betrokkenen gaan de schade onderling regelen.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Wat betreft het hotel in Italie, gelukkig zijn er nog zes overlevenden gevonden onder puin in het hotel na de lawine in Italië. Ik hoop dat er nog meer mensen levend gevonden worden.

In the mean time in Spain.

Afbeelding
Honderden mensen zijn in het oosten van Spanje door extreem winterweer met hun voertuigen vastgelopen in sneeuw en ijs. Spaanse media meldden dat alleen al in de Gemeenschap Valencia 1600 auto's gedwongen werden te stoppen op door sneeuw onbegaanbaar geworden wegen. Sommigen stonden van donderdagnamiddag tot vrijdagochtend in de sneeuw.

Dat was niet enkel op afgelegen wegen en paden, maar ook bijvoorbeeld op de autosnelweg A3 (Valencia - Madrid) kwamen de hele avond en nacht vierhonderd auto's of vrachtwagens vast te zitten. De autoriteiten hebben sneeuwruimers op pad gestuurd, onder meer naar het dorp Casas del Río, waar een leraar en veertig leerlingen niet meer weg kunnen uit een herberg.
Afbeelding

IK WIL OOK SNEEUW....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Italie geeft liever geld uit aan zwarte Afrikanen dan aan het repareren van sneeuwschuivers.
Kritiek op autoriteiten over lawine Italië

n Italië worden vraagtekens gezet bij de eerste reacties van de autoriteiten en hulpverleners op de roep om hulp vanuit het hotel dat vorige week onder een lawine werd bedolven. Italiaanse media berichtten maandag dat de autoriteiten niet waren ingegaan op het dringende verzoek van de manager van het hotel om de toegangswegen vrij te maken, zodat de hotelgasten konden vertrekken.

De manager had het hulpverzoek per e-mail verstuurd na verscheidene aardbevingen en kort voordat hotel Rigopiano onder een lawine werd bedolven. De lokale autoriteiten zouden hebben laten weten dat het verzoek tot het schoonmaken van de wegen niet kon worden ingewilligd. De belangrijkste sneeuwruimer zou kapot zijn en er zou niet genoeg geld zijn voor de reparatie.


Volgens Luigi Di Maio, een prominent lid van de populistische Vijfsterrenbeweging, was de sneeuwruimer al maanden kapot. Hij beschuldigde de regering van het achterhouden van fondsen voor provincies.

Door de lawine zijn zeker zes mensen omgekomen. Er worden nog 23 personen vermist.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Magical ‘light pillar’ phenomenon spotted across Russian skies.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Een westerstorm treft Nederland. In Engeland houdt de storm flink thuis, en daar heeft men de storm de naam #stormdoris gegeven.

Afbeelding

Maar alle gekheid op een stokje, [icon_lol.gif] wij hier aan de kust kunnen zeer zware windstoten verwachten. . De verwachting is dat er in Noord-Holland, Zuid-Holland, Zeeland en het westen van Utrecht en Noord-Brabant vanaf de tweede helft van de middag zware windstoten gaan voorkomen van zo'n 100 tot 120 km/uur.

Zo’n negentig vluchten vanaf Schiphol zijn donderdag geannuleerd vanwege de storm. Weggebruikers en reizigers met het openbaar vervoer moeten vandaag ook rekening houden met hinder door de februaristorm. Er rijden minder treinen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door King George »

Dat kan dus uitwapperen op het strand gaan worden en schuimkoppen gaan bekijken. Wellicht is er nog een paviljoen dat binnen warm is waar een Texels Skümkoppe genomen kan worden. Om vier uur wordt de storm op z'n heftigst verwacht.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

King George schreef:Dat kan dus uitwapperen op het strand gaan worden en schuimkoppen gaan bekijken. Wellicht is er nog een paviljoen dat binnen warm is waar een Texels Skümkoppe genomen kan worden. Om vier uur wordt de storm op z'n heftigst verwacht.
Veel plezier, maar kijk uit op de weg.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door King George »

Op de weg zeer zeker de grip van de wind op de auto gevoeld. Hier in Camperduin zowat weggewaaid. Echt heel moeilijk om staande te blijven. Ik heb het te doen met de harde werkers buiten of die op de fiets ergens heen moeten. Zit hier nu aan winterse erwtensoep. Grote golven met schuimkloppen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Je soep zal inmiddels op zijn, en ik hoop dat jij veilig thuis komen.

Pech als je dit overkomt'

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door King George »

Zo'n Volkswagen Crafter of een Mercedes Sprinter busje heeft al veel windvang, laat staan een vrachtwagen. Zeker een nauwelijks beladen aanhanger of grote oplegger. Er is ook voor gewaarschuwd hier niet mee op de weg te gaan.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Het wil maar niet lukken met het weer...Ook Bevrijdingsdag kouder dan kerst
Het werd vandaag niet warmer dan 11,1 graden in De Bilt en dus werd het deze Bevrijdingsdag net als met Pasen en op Koningsdag, kouder dan afgelopen kerst.

Op 25 en 26 december werd het 11,7 en 11,8 graden. Alleen in 1979 en 2012 was het op 5 mei ook kouder dan de kerst ervoor. In 1979 hadden we met 7,2 graden de koudste Bevrijdingsdag ooit, zo meldt Weeronline. Volgens de weersite kwam het nooit eerder voor dat zowel Pasen, de koninklijke feestdag en Bevrijdingsdag kouder waren dan Kerstmis.

De kou vrijdag was vooral te wijten aan het gesloten wolkendek op veel plaatsen. Daardoor bleef de temperatuur rond de 10 graden steken. Het koudst was het in Hoogeveen met 9,3 graden. Vooral in het zuidwesten en uiterste zuiden was de zon soms te zien en daardoor liep het kwik op naar 12-14 graden. Het warmst was het in Hoek van Holland met 14,2 graden.

Normale temperaturen op 5 mei liggen rond de 14 graden in het noorden van het land tot 18 graden in het zuiden. Deze dag komt op een gedeeld negende plek in de top-10 van koudste Bevrijdingsdagen terecht. Recent was het in 2012 nog kouder met 10,1 graden in De Bilt. Kerstmis was afgelopen jaar de de op twee na warmste ooit gemeten.

In het weekend gaan de temperaturen omhoog en schijnt er flink wat meer zon. Het wordt volgens Weeronline 14-16 graden in het noorden, 17-19 in het midden en 19-21 in het zuiden. Na het weekend komt er echter weer kou en is er zelfs weer kans op nachtvorst...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Mahalingam »

Vanmiddag keek ik uit het raam en zag twee zwaluwen ravotten in de lucht. Ze zijn weer terug !
Over een paar weken zullen ze wel gaan nestelen en broeden op mijn zolder wat ze waarschijnlijk al doen sinds mijn huis is overgaan van gasverlichting naar electriciteit want toen is hun aanvlieggat in de gevel ontstaan.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Vanmiddag keek ik uit het raam en zag twee zwaluwen ravotten in de lucht. Ze zijn weer terug !
Over een paar weken zullen ze wel gaan nestelen en broeden op mijn zolder wat ze waarschijnlijk al doen sinds mijn huis is overgaan van gasverlichting naar electriciteit want toen is hun aanvlieggat in de gevel ontstaan.
Leuk. Hou ons op de hoogte als ze werkelijk bij jouw gaan broeden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Het kwik kan morgen stijgen naar een temperatuur van wel 28 graden. Dat schrijft Weerplaza.

Het wordt behoorlijk zonnig morgen met temperaturen van 23 tot 28 graden. Lokaal kan het iets warmer worden.

Morgen trekken de wolken in het noorden langzaam weg en wordt het overal behoorlijk zonnig. Het blijft droog en het wordt 23 tot 28 graden, lokaal nog iets warmer. Op donderdag verdrijven regen en onweer de warmte, vrijdag is het vrij wisselvallig en 17 graden.

De zon gaat flink schijnen, alleen over het westen en noorden drijven wat meer wolken. Het blijft overal droog. Er waait een matige wind uit het zuidoosten die de warme lucht aanvoert. Het wordt 22 graden in het noorden tot lokaal 28 graden in het zuidoosten. Zodra het kwik de 25 graden aantikt in De Bilt, is sprake van een officiële landelijke zomerse dag.

Vandaag.....

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

Zomer, maar morgen weer herfst.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Weerpraatje

Bericht door sjun »

Mahalingam schreef:Vanmiddag keek ik uit het raam en zag twee zwaluwen ravotten in de lucht. Ze zijn weer terug !
Over een paar weken zullen ze wel gaan nestelen en broeden op mijn zolder wat ze waarschijnlijk al doen sinds mijn huis is overgaan van gasverlichting naar electriciteit want toen is hun aanvlieggat in de gevel ontstaan.
Gelukkig waren het er twee, want eentje maakt nog geen zomer.
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Hans v d Mortel sr »

sjun schreef:
Mahalingam schreef:Vanmiddag keek ik uit het raam en zag twee zwaluwen ravotten in de lucht. Ze zijn weer terug !
Over een paar weken zullen ze wel gaan nestelen en broeden op mijn zolder wat ze waarschijnlijk al doen sinds mijn huis is overgaan van gasverlichting naar electriciteit want toen is hun aanvlieggat in de gevel ontstaan.
Gelukkig waren het er twee, want eentje maakt nog geen zomer.
Afbeelding
Het lijkt mij dan ook zinvol, altijd een zwaluw achter de hand te houden. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Weerpraatje

Bericht door Ariel »

in het dorrep waar ik geboren ben, en waar mijn familie nog steeds woont, was zowaar een mini tsunami. Een golf van drie meter hoog overspoelde het strand. Paniek...Maar het liep gelukkig goed af.



Schade na de mini tsunami



En twee dagen voor de tsunamy kon men in Katwijk genieten van ZEEVONK: De zee kleurt magisch blauw. Dat vond ik al kind altijd zo mooi. Lekker spetteren in het water. Daar kon ik niet genoeg van krijgen.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie