Wilders, Petry en Le Pen presenteren zich als 'leiders nieuwe Europa'

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Wilders, Petry en Le Pen presenteren zich als 'leiders nieuwe Europa'

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Wilders, Petry en Le Pen presenteren zich als 'leiders nieuwe Europa'

In Koblenz wordt vandaag een Europese tegentop gehouden. De bijeenkomst van populistische partijen, zoals het Front National, de Alternative für Deutschland en de PVV, is het informele startschot van de verkiezingscampagnes in een aantal Europese landen. "De leiders van het nieuwe Europa presenteren zich”, is de leuze van het congres.

Later dit jaar worden niet alleen in Nederland, maar ook in Frankrijk en Duitsland verkiezingen gehouden. De bijeenkomst, mede georganiseerd door de fractie van Europa van Naties en Vrijheid, waar ook Lega Nord, het Vlaams Belang en de Oostenrijkse FPÖ bij zijn aangesloten, vindt plaats de dag na de beëdiging van Donald Trump als nieuwe president van de Verenigde Staten.

Met de verkiezing van Trump hebben de partijen een steun in de rug gekregen. Ludovic de Danne, adviseur van Marine Le Pen zegt tegen de krant Le Figaro: "Het gaat erom dat de gemeenschappelijke standpunten van de AfD en het Front National beklemtoond worden."

Geert Wilders spreekt rond 11.00 uur vanochtend in Koblenz. "Iedereen kan zien dat we inmiddels een grote belangrijke politieke kracht, speler en beweging zijn die een nieuwe wind door Europa kan en zal laten waaien", zo laat hij weten. "Een beweging met eindelijk meer aandacht voor nationale soevereiniteit en vrijheid."

Die afkeer van Europa bindt de partijen die vandaag bij elkaar komen. Baas over eigen grenzen, wetten en minder immigratie zijn de andere thema’s die besproken zullen worden.

Profileren
Volgens Frankrijk-correspondent Frank Renout komt Marine Le Pen van het Front National vooral om van gedachten te wisselen.

"Ze heeft geen extra publiciteit nodig, want alles loopt op rolletjes voor haar. Ze hoeft nauwelijks iets te doen om de eerste ronde te winnen. Ze staat in alle peilingen aan kop. Haar grootste probleem is dat alle tegenstanders zich waarschijnlijk in de tweede ronde verenigen en ze het dan verliest."

Het is voor de Duitse leider van de AfD, Frauke Petry, vooral een kans om zich te laten zien. "Ze kan zich enorm profileren", zegt correspondent Judith van de Hulsbeek. "Dat deed ze al door een groot deel van de Duitse pers de toegang tot de bijeenkomst te weigeren."

Petry beschuldigt onder meer de Duitse publieke zenders ARD en ZDF maar ook de Europese internetkrant Politico van leugens in hun berichtgeving. De Lügenpresse heeft niks op de bijeenkomst te zoeken, is de opvatting van de AfD.

Gerolf Annemans van Vlaams Belang laat daarover via Twitter weten dat het goed is dat de AfD niet meer accepteert dat men ons "extreem-rechts, totalitair, populist of gek" noemt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wilders, Petry en Le Pen presenteren zich als 'leiders nieuwe Europa'

Bericht door Ariel »

Le Pen herhaalde in een speech haar kritiek op de Europese Unie en de Europese eenheidsmunt, en drong opnieuw aan op referenda. ‘Ik zeg niet dat elk land uit de euro moet stappen, maar indien een land dat wil, moet het wel die mogelijkheid hebben.’

Buiten het congrescentrum werd geprotesteerd door tegenstanders van de eurosceptici. Een veertigtal demonstranten hielden een korte zitactie en blokkeerden zo enkele toegangswegen.

In het centrum van Koblenz wordt ook betoogd. Onder meer de leiders van de Duitse sociaaldemocratische partij SPD, Sigmar Gabriel, en van de groene partij Die Grünen, Simone Peter, zullen daaraan deelnemen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wilders, Petry en Le Pen presenteren zich als 'leiders nieuwe Europa'

Bericht door Ariel »

Wilders: Dit wordt het jaar van de revolutie

De overwinning van Donald Trump is pas het begin: 2017 wordt het jaar van de revolutie, ook in Europa. Dat zei Geert Wilders vanmorgen tijdens het congres 'Vrijheid voor Europa' in Koblenz.

Volgens Wilders, die als een held werd onthaald en een minutenlange ovatie kreeg, zal dit jaar een patriottische lente aanbreken in heel Europa, dankzij een 'democratische, geweldloze revolutie'. ,,Er komen betere tijden aan, de wind draait. De mensen worden wakker, ze schudden het juk van de politieke correctheid van zich af. Ze willen hun vrijheid terug. En wij zijn hun instrument.'' Hij voorspelde dat Le Pen dit jaar zal worden gekozen tot nieuwe president van Frankrijk, en hoopt ook in de rest van Europa op winst.

De partijen die in Koblenz bijeen zijn, zijn in het Europees Parlement verenigd in de fractie ENV. Samen hebben ze daar 40 van de 750 zetels. Maar bij de nationale verkiezingen die dit jaar in Nederland, Frankrijk en Duitsland worden gehouden, wordt voor de partijen grote winst voorspeld. De PVV en het Front National kunnen volgens peilingen in hun land zelfs de grootste partij worden.

Alle sprekers stonden vanmorgen stil bij de rol van de islam in Europa. Zo haalde Wilders de Nederlandse hoogleraar Ruud Koopmans aan: die stelde onlangs in het AD dat 10 tot 20 procent van alle moslims bereid is geweld te accepteren om de islam te verdedigen. Wilders: ,,Als we niks doen, houden wij op te bestaan. De angst regeert: normale mensen durven niet te zeggen wat ze denken, vrouwen zijn bang hun blonde haren te tonen. Dit moet worden gestopt. Genoeg is genoeg.''

Terwijl binnen in de Rhein-Mosel-Halle aandachtig naar de kopstukken werd geluisterd, protesteerden buiten honderden demonstranten tegen de koers van de anti-EU-partijen. Sommige omwonenden hebben zelfs spandoeken uit hun raam gehangen met teksten als 'Europa is bunt, nicht braun' en 'Hate racism'. Ook de avond voor het congres waren al honderden demonstranten op de been. Tot ongeregeldheden kwam het toen niet.

De organisatie weigerde in eerste instantie enkele Duitse journalisten toegang tot het congres. Ze waren uiteindelijk toch welkom, maar het congres begon wel met een flinke sneer in hun richting: de Duitse AfP-politicus Markus Pretzell, begon zijn rede met een ironische grap over journalist Justus Bender, die zijn partij kritisch volgt namens de Frankfurter Algemene Zeitung. Het publiek joelde daarop luid.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wilders, Petry en Le Pen presenteren zich als 'leiders nieuwe Europa'

Bericht door King George »

Zielig, laf en leugenachtig commentaar van De Telegraaf:

Afbeelding
http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... met-nazis/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wilders, Petry en Le Pen presenteren zich als 'leiders nieuwe Europa'

Bericht door Ariel »

De fase waarin nationalisten in Europa tot de randgroepen behoorden is voorbij, zei Le Pen zaterdag op een congres van rechtse Europese populistische bewegingen in Koblenz. „Wij beleven het einde van een wereld en de geboorte van een nieuwe”, zei zij. In het komende verkiezingsjaar in Nederland, Frankrijk, Italië en Duitsland gaat het erom de meerderheid te behalen, aldus Le Pen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wilders, Petry en Le Pen presenteren zich als 'leiders nieuwe Europa'

Bericht door Pilgrim »

Toch schijnt die Höcke inderdaad zoiets gezegd te hebben als ik de commentaren elders lees. Dat zou een reden moeten zijn om hem onmiddellijk te royeren. Hij besmeurt onze beweging! Ik vind dit zeer verontrustend.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wilders, Petry en Le Pen presenteren zich als 'leiders nieuwe Europa'

Bericht door Pilgrim »

Marine Le Pen ziet ‘einde van een wereld’

Za 21 jan 2017

Afbeelding

KOBLENZ - Marine Le Pen, de presidentskandidate van het Franse Front National, ziet de opkomst van rechtse partijen in Europa als het antwoord van de burgers op het dictaat van de liberale elite. Na de Brexit-stemming in Groot-Brittannië en de overwinning van Donald Trump in de presidentsverkiezingen in de VS wordt 2017 „het jaar van het ontwaken van de volkeren van Midden-Europa.”

De fase waarin nationalisten in Europa tot de randgroepen behoorden is voorbij, zei Le Pen zaterdag op een congres van rechtse Europese populistische bewegingen in Koblenz. „Wij beleven het einde van een wereld en de geboorte van een nieuwe”, zei zij. In het komende verkiezingsjaar in Nederland, Frankrijk, Italië en Duitsland gaat het erom de meerderheid te behalen, aldus Le Pen.

Het was voor het eerst dat Le Pen sprak in Duitsland. Volgens peilingen in Frankrijk zal zij zeker de tweede ronde van de presidentsverkiezingen in haar land halen. Op de bijeenkomst in Koblenz spreken ook Geert Wilders van de PVV, Matteo Salvini van de Italiaanse partij Lega Nord en de leider van de rechtspopulistische partij Alternative für Deutschland (AfD), Frauke Petty.

[Zie video op de site.]

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2747 ... eld__.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wilders, Petry en Le Pen presenteren zich als 'leiders nieuwe Europa'

Bericht door Pilgrim »

VIDEO: Speech Geert Wilders op ENF-congres in Koblenz (+ integrale NL-vertaling!)

Geplaatst op 21 januari 2017



Hallo Duitsland!

Gaat het goed met jullie!
Met mij gaat het goed!

Gisteren een nieuw Amerika, vandaag Koblenz en morgen een nieuw Europa. Het is voor mij een grote eer om vandaag hier in het prachtige Koblenz te zijn. Op een bijeenkomt van de ENF-fractie. In aanwezigheid van zoveel Duitse patriotten! Datgene waarvoor ik sta, is extreem belangrijk. Niet alleen voor Duitsland, maar voor heel Europa. Europa heeft een sterk Duitsland nodig, een zelfbewust Duitsland, een trots Duitsland, een Duitsland dat voor zijn cultuur, zijn identiteit, zijn civilisatie staat. Duitsland is geweldig. Omdat jullie geweldig zijn. Omdat jullie je plicht doen. Want de AfD, mijn vriendin Frauke Petry en jullie allemaal hier zijn tegen het nieuwe totalitarisme dat ons vandaag bedreigt. We staan aan het begin van een patriottische lente in Europa, ook hier in Duitsland. En ik bedank jullie daar voor! Jullie zijn het nieuwe Duitsland!


Al onze Europese landen staan voor de vraag van hun existentie. De Verenigde Naties verwachten dat de bevolking van Afrika tot het einde van de eeuw verviervoudigt. Van 1,1 miljard nu naar 4,4 miljard. Onderzoeken tonen aan dat in het zuidelijke Afrika één op de drie volwassenen graag wil emigreren. En één op de vijf in Noord-Afrika en in het Midden-Oosten. En velen van hen willen graag naar Europa komen.

De vraag die geen van onze regerende politici stelt: Hoe beschermen we ons land en onze identiteit tegen de massa-immigratie? Hoe beschermen we onze waarden? Hoe beschermen we onze civilisatie? Onze cultuur? De toekomst van onze kinderen? Dat zijn de elementaire vragen die we nu moeten beantwoorden.

In de afgelopen jaren hebben onze regeringen miljoenen mensen ongecontroleerd onze landen laten binnenstromen. Onze regeerders hebben een gevaarlijke open-grenzen-politiek gevoerd. Toen de burgers van Oost-Europa in 1989 het communisme vaarwel zeiden, werden ze geïnspireerd door dissidenten zoals Alexandr Solzjenistsyn, Václav Havel, Vladimir Boekovski en anderen, die tegen hen zeiden dat de mensen een recht, maar ook een verplichting hebben om “binnen de waarheid te leven”.

De vrijheid vereist eeuwige waakzaamheid. Dat geldt ook voor de waarheid. Solzjenitsyn voegde hier echter aan toe dat “de waarheid zelden zoet is; ze is bijna zonder uitzondering bitter.” Laten we de bittere waarheid in de ogen kijken: onze regeringsleiders zijn hun vermogen kwijtgeraakt om het gevaar te herkennen en de waarheid te begrijpen, omdat zij de vrijheid niet meer waarderen.

Politici van bijna alle gevestigde partijen stimuleren nu de islamisering. Het complete establishment, de elite – universiteiten, kerken, vakbonden, de media, politici – zetten onze zwaar bevochten vrijheid op het spel. Ze praten over gelijkheid, maar zijn er wonderlijk genoeg niet toe in staat om te zien dat in de islam de vrouwen minder rechten dan de mannen en ongelovigen minder rechten dan de aanhangers van de islam hebben. Ze zijn blind voor de waarheid.

De mensen werden door hen in de steek gelaten. Ik vind het hartverscheurend als ik zie dat de mensen vreemden in eigen land zijn geworden. Dat ze bang zijn voor de toekomst, de toekomst van hun kinderen. Vrouwen, Joden, ex-moslims, christenen zijn bang voor hun veiligheid.

Iedere dag maken we het verval mee van onze waarden waar we aan verknocht zijn geraakt. De gelijkberechtiging van man en vrouw, de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van het woord, tolerantie van homoseksualiteit, allemaal op de terugweg.

Maar wij willen niet dat Duitsland of een ander land in Europa zichzelf afschaft! Wij willen dat ons vaderland ons vaderland blijft! Wij willen blijven wie we zijn! Veilig, vrij, democratisch, en trots op onze cultuur!

Vrienden, wat we nu zien, is dat de angst regeert. De mensen zijn wanhopig. Onze regeerders zijn laf. Onze veiligheid gaat verloren, onze vrijheid is in gevaar. De mensen zijn bang om te zeggen wat ze denken. Vrouwen zijn bang om hun blonde haar te laten zien. Deze charade moet gestopt worden! Steeds meer mensen eisen dat! Wij eisen dat! En ik zeg u: genoeg is genoeg!

En dan is er ook nog het grote gevaar van het islamitisch terrorisme. Een Duitse undercover journalist onthulde onlangs dat veel vluchtelingenonderkomens broeinesten voor terroristen geworden zijn. De gevolgen zijn voor iedereen zichtbaar. Denk maar aan het bloedbad op de kerstmarkt in Berlijn. Denk maar aan de terreurzomer van vorig jaar. Denk ook maar aan Keulen en de massale overvallen op honderden onschuldige vrouwen.

Onze regeringen verzuimen het echter om ook maar iets te doen. Maar als we niets doen, houden we op te bestaan. Veel immigranten kwamen hier met heel andere waardevoorstellingen naartoe. Dat is een feit, bevestigd door wetenschappers zoals professor Ruud Koopmans van de Humboldt-universiteit in Berlijn. Uit zijn onderzoeken bleek dat ongeveer de helft van alle moslims in Duitsland streeft naar de wortels van de islam.

Professor Koopmans zegt ook – ik citeer – dat “van de één miljard moslims wereldwijd tussen de 10% en 20% bereid is om geweld te accepteren, ook tegen burgers, om de islam te verdedigen.” Einde citaat. Maar ondanks alle waarschuwingen weigeren onze regeerders de olifant in de kamer te zien.

De mensen zijn de politieke elites zat. Die elites, die hen een ongeschonden wereld voorspiegelen, waarin alle culturen moreel gelijkwaardig zijn. De mensen verlangen naar de waarheid! En we moeten hen de waarheid vertellen! Omdat de mensen daar recht op hebben! Omdat wij het volk niet in de steek laten! Wij zijn de toeverlaat van de mensen! En wij zullen hen nooit teleurstellen! Nooit!

Wellicht hebben jullie vernomen dat de regeerders in Nederland proberen mij tot zwijgen te brengen. Maar ik zeg jullie: ik zal nooit mijn mond houden! Nooit! Ik sta ook op de doodslijsten van Al Qaida, de Islamitische Staat en de Taliban. Ze haten me, omdat ik islamkritiek heb en een vriend van Israël ben. Maar ik zal nooit zwijgen. Ondanks alle dreigingen van politici en terroristen. Want de vrijheid van meningsuiting is het fundament van de democratie.

Er is echter ook positief nieuws. Er is reden tot hoop. Er is licht aan het eind van de tunnel. Er zullen betere tijden aanbreken. De wind begon de afgelopen jaren te draaien. Hij heeft ons de overwinning van Donald Trump gebracht.

Maar we zien het ook hier in Duitsland, Nederland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, in heel Europa winnen de patriotten. De tijd voor verandering is gekomen. En daarom, vrienden, geeft het me enorme moed om jullie allemaal hier vandaag te zien. Deze zaal vol fantastische Duitse patriotten laat mij iets heel belangrijks zien. Het laat me zien dat Duitsland niet verloren is! Het laat me zien dat Duitsland zal overleven!

Jullie zijn de goede kracht. De kracht die dit mooie land weer op de juiste weg brengt! De weg naar een patriottische toekomst. Een veilige toekomst. Een vrije toekomst. Onze toekomst!

De geschiedenis roept jullie op om Duitsland te redden. De geschiedenis roept ons allemaal op om Europa te redden. Om onze joods-christelijke en humanistische beschaving, onze vrijheden, onze naties, de toekomst van onze kinderen te redden.

Dat zal ons lukken. Mijn partij, de PVV, in Nederland, Frauke Petry en Marcus Pretzell en de AfD hier in Duitsland, Marine Le Pen en het Front National in Frankrijk, Matteo Salvini en Lega Nord in Italië, Harald Vilimsky en Heinz-Christian Strache en de FPÖ in Oostenrijk, Tom van Grieken en Vlaams Belang in Vlaanderen!

Maar wij politici zijn niet belangrijk hier. Het gaat niet om ons. Het gaat om u, het gaat om de kiezers, het gaat om de mensen hier in deze zaal en de miljoenen in het land. Niet wij, maar jullie zijn belangrijk, jullie zijn de ware helden en redders van Europa! En ik bedank jullie.

Onze partijen bieden de mensen de gelegenheid om op goede patriotten te stemmen. Patriotten, die onze grenzen weer willen bewaken! Patriotten, die de massa-immigratie willen stoppen! Patriotten, die de soevereiniteit van onze landen via ons geld, onze wetten en onze toekomst willen herstellen. Wij zijn de eurofielen in Brussel zat, die onze landen willen afschaffen en ons een ondemocratische superstaat willen opdringen, waarin wij een multiculturele eenheidssamenleving worden. Tegen dit Europa zeggen wij nee! Wij staan voor het Europa van de naties en van de vrijheid!

Wij zullen onze landen heroveren. Wij zullen er voor zorgen dat onze landen weer van ons worden!

Vrienden, dit jaar zal het jaar van het volk zijn! Het jaar, waarin de stem van het volk eindelijk gehoord wordt! Het jaar van een democratische en geweldloze politieke revolutie in Europa. Het jaar van de bevrijding! Het jaar van de patriottische lente!

In maart zullen wij het Nederlandse volk de kans geven om Nederland te bevrijden! In april zal Marine, ik ben er van overtuigd, de volgende president van Frankrijk worden! En in de herfst zijn jullie aan de beurt, beste Duitse vrienden. Ik ben er volledig van overtuigd dat met Frauke Petry de toekomst van Duitsland veiliggesteld is. Lang leve de Duitse lente!

Wij zullen onszelf bevrijden en onze landen weer groot maken! Ja, “wir schaffen das”!

Overal in Europa kiezen we nieuwe en moedige politici die de belangen van de mensen dienen. Samen zullen we winnen!

Vrienden, we leven in historische tijden. De mensen van het Westen worden wakker. Ze gooien het juk van de politieke correctheid af. Ze willen hun vrijheid terughebben. Ze willen hun soevereine naties terug. En wij, de patriotten van Europa, wij zullen hun middel tot de bevrijding zijn!

Leve de vrijheid! Leve Nederland! Leve Duitsland! Leve de Alternative für Deutschland!

Dank u wel.

Geert Wilders

Bron: www.pvv.nl

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/01/21 ... vertaling/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Wilders, Petry en Le Pen presenteren zich als 'leiders nieuwe Europa'

Bericht door Scarlatti »

ik heb gezocht maar ik heb zelf gezien hoe Höcke DUIDELIJK maakt wàt en hóe ie t gezegd heeft, zit al de hele tijd te zoeken maar ben nu te moe, zodra ik t weer vind, geef ik t door, maar het is weer uit zijn verband/context gehaald door de smerige media.
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Wilders, Petry en Le Pen presenteren zich als 'leiders nieuwe Europa'

Bericht door silkyboxershortXL »

Marine le Pen at Koblenz "Long live a Europe of Nations"

Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wilders, Petry en Le Pen presenteren zich als 'leiders nieuwe Europa'

Bericht door Ariel »

De nieuwe leiders van Europa hebben nu al , zonder te regeren, een succes geboekt. icon_thumbup.gif
EU stopt vluchtelingenstroom uit angst voor Geert Wilders

De Europese Unie wil een einde maken aan de vluchtelingenstroom vanuit Libië. Dit uit angst dat Geert Wilders aan de macht komt, zo zegt EU-voorzitter Joseph Muscat volgens de Volkskrant.

Muscat wil dat de migrantenstroom vanuit het Noord-Afrikaanse land binnen enkele maanden wordt drooggelegd. “Zo niet, dan blazen Marine Le Pen en Geert Wilders, op het pluche gezet door miljoenen boze burgers, het hele Europese project op.”

De oversteek vanuit Libië naar Italië is al jarenlang een probleem. Afgelopen jaar kwamen 181.000 duizend migranten aan in Italië via deze route. Ruim 4.500 zijn onderweg verdronken in hun poging Europa te halen. Daar komt bij dat veel kiezers niet blij zijn met het Europese beleid rondom illegale migratie en vluchtelingen.

Toch waren die problemen nog geen reden voor Muscat en de andere leiders van de EU om in te grijpen. Nu politici als Wilders en Le Pen het goed doen in peiling als gevolg hiervan, vinden ze dat het wel tijd wordt voor maatregelen: “De kernwaarden van de EU komen ernstig in gevaar, tenzij we nu optreden”, aldus Muscat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wilders, Petry en Le Pen presenteren zich als 'leiders nieuwe Europa'

Bericht door mercator »

Ariel schreef:De nieuwe leiders van Europa hebben nu al , zonder te regeren, een succes geboekt. icon_thumbup.gif
Je zou er haast medelijden mee krijgen, uit angst voor de duivel Wilders zijn ze nu wel gedwongen om minder poeslief te zijn tegen de zwarte horden die Europa willen bestormen. Ze hebben dus duidelijk nog helemaal niets geleerd : Wilders en Le pen zijn de bedreiging, het demografisch surplus van Afrika niet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wilders, Petry en Le Pen presenteren zich als 'leiders nieuwe Europa'

Bericht door Pilgrim »

Scarlatti schreef:ik heb gezocht maar ik heb zelf gezien hoe Höcke DUIDELIJK maakt wàt en hóe ie t gezegd heeft, zit al de hele tijd te zoeken maar ben nu te moe, zodra ik t weer vind, geef ik t door, maar het is weer uit zijn verband/context gehaald door de smerige media.
Het lijkt mee te vallen.
Duitse kiezers niet onder indruk van Nazi-verwijt media

Door Jonathan van Tongeren, op 26 januari 2017

Afbeelding

Als je je laatste kruit verschoten hebt, hoor je de volgende keer dat je de trekker overhaalt nog slechts een zachte klik. Waar eerst met een knal een kogel uit suisde, treedt dan niet meer dan een beetje luchtverplaatsing op die zelfs de loop koud laat. Hieraan werden de Duitse media onlangs nog maar eens herinnerd.

Aanvankelijk konden ze hun geluk niet op: Eindelijk had de Alternative für Deutschland (AfD) het masker neergelaten, zo juichten ze. Met Björn Höckes toespraak in Dresden was dan toch de ware aard van de partij als extreemrechtse club naar buiten gekomen. Nadat de partijleiding van de AfD er voor terugdeinsde de fractievoorzitter in de Thüringer landdag uit de partij te zetten, vonniste de commentator van Spiegel online de maximale straf: “De Nazi Björn Höcke mag lid blijven van de AfD en zijn leidersrol behouden. Dat zegt alles over de AfD en van nu af aan ook over iedereen die er op stemt.”

“Alles” over “iedereen”! Niemand kan er nog onderuit, we zullen ze krijgen! De kiezers die zijn afgedwaald naar de AfD wordt echter nog een uitweg geboden uit het “mandje betreurenswaardigen” (Hillary Clinton). “Van nu af aan” wil immers zeggen: Wie dit bruine zaakje tot nu toe ondersteund heeft, krijgt nu een laatste kans om terug te keren naar de goeden en de deugdzamen. Maar dan wel heel rap! Anders zit de deur naar het land van de politieke zuiverheid voorgoed dicht.

Men werd geacht aan te nemen dat deze uiterste waarschuwing voor eeuwige verdoemenis een massale vluchtelingenstroom van berouwvolle foute kiezers los zou maken, die met neergeslagen ogen bevestigen dat ze het nooit meer zullen doen.

Maar niets van dat alles, het tegendeel gebeurde. In de eerste peiling na het ‘Höcke-schandaal’ veerde de partij een volle procentpunt op. In het opinieonderzoek van Insa groeide het kiezersaandeel van de AfD van 13,5 naar 14,5 procent. Hoe kon dat gebeuren?

Het antwoord ligt in het verschoten kruit waar ik het hierboven al over had. Het Nazi-verwijt tegen de AfD is namelijk precies even oud als de partij zelf en stinkt intussen niet alleen naar opportunisme maar ook van oubolligheid. Partij-oprichter en leider van het eerste uur Bernd Lucke werd er door de Duitse waarheidspers al vinnig mee om de oren geslagen. Hij had een keer “ontaard” gezegd, waarop prompt het ‘dat zegt genoeg’-oordeel over hem werd geveld. Bovendien deed een foto de ronde waarop Lucke iemand in een menigte wenkte naar hem toe te komen. De foto was echter afgedrukt op precies dat moment waarop Lucke zijn arm volledig gestrekt had. De zo verkregen ‘Hitlergroet’ liet geen misverstand bestaan over hoe zijn partij gezien moest worden, aldus een bekende columnist. Toen Lucke later de partij verlaten had en uit wrok tot AfD-criticus muteerde, gold hij in de waarheidspers plotsklaps als “gematigde liberaal”.

Dergelijke fratsen van de media hangen veel gewone Duitsers de keel uit. Niettemin ging het vrolijk verder: Nazi, Nazi, Nazi! Men moet gedacht hebben: Als we het nou maar vaak genoeg zeggen, moeten de mensen toch op enig moment gaan geloven dat Petry en co de reïncarnatie van de bekende “Boheemse korporaal” zijn. Het blijkt echter niet gewerkt te hebben.

Maar wat heeft Höcke nu eigenlijk gezegd, dat volgens de waarheidspers zo verschrikkelijk was? Hij houdt de moord op de Joden door de Nazi’s voor een schande en het Holocaustmonument in Berlijn voor een gedenkteken van deze schande. Ziet ook maar iemand dat anders? Nee, natuurlijk niet. Maar je kunt een beetje spelen met zulke woorden, totdat er uitkomt dat Höcke gezegd zou hebben dat het een schande is dat men de vermoorde Joden gedenkt. Dat heeft hij weliswaar niet gezegd, maar je kunt er zoiets van maken, als geëngageerd journalist.

http://www.novini.nl/duitse-kiezers-ind ... ijt-media/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie