Het valt nog maar te bezien of Nederland zal ontwaken

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Het valt nog maar te bezien of Nederland zal ontwaken

Bericht door Dan Cannon »

Het valt nog maar te bezien of Nederland zal ontwaken
Door Barry Oostheim

Het is maar zeer de vraag of de afschuwelijke moord op Theo van Gogh de Wake-Up call voor Nederland en de Nederlandse moslims is die het had moeten zijn en die het had kunnen zijn.

Het is natuurlijk fijn dat er wordt opgeroepen tot verdraagzaamheid. Het is natuurlijk mooi dat de Nederlandse moslims de aanslag massaal afkeuren en benadrukken dat het niet hun interpretatie van de islam is. Maar als reactie is het eenvoudigweg niet goed genoeg.

In grote meerderheid weigeren moslims in binnen en buitenland dit soort daden op zichzelf te betrekken, en zij weigeren te erkennen dat het islamofascisme uit hun midden voorkomt. Ook in Nederland herhalen de welwillende woordvoerders de eeuwig voortdurende mantra dat islam een religie van vrede en harmonie is. Maar de moord op Theo van Gogh is niet de daad van een doorgeslagen gek die een zeer zeldzame geloofsinterpretatie van de islam er op na houdt.

De houding van de gemiddelde moslim van nu tegenover de fascisten in eigen groep, lijkt wel op die van de gemiddelde Duitser begin jaren 30 tegenover de Nazi's. Daar is niets onmenselijks aan. Ook de Duitsers waren in die jaren in grote meerderheid brave hardwerkende lieden die het besten met hun kinderen voor hadden en geen zin in gedonder hadden. Ook zij zullen in die begindagen toen bruinhemden zich brallend in de Duitse straten manifesteerden, gevonden hebben dat de stijl niet helemaal de hunne was.

Net als de gemiddelde Duitser van toen deelt de gemiddelde moslim wel de verongelijktheid van de extremisten. De methode wordt afgekeurd, maar er is zeker wel begrip voor het motief. Net als bij de Duitser van toen heerst er onder moslim een gevoel van continue vernedering door de buitenwereld. Duitsers weten hun problemen aan de Joden en de geallieerden die hun in 1918 tot overgave dwongen. Moslims van nu wijten hun problemen aan Israel en Amerika. Slachtpartijen van moslims door moslims in Darfur laten hen daar en tegen koud en een Nederlandse Marokkaan die zijn levensgeluk laat afhangen van het lot van de Palestijnen is blind voor het feit dat hij afkomstig is uit de laatste koloniale macht van Afrika. Voor zover ik weet bestaat er in Nederland geen 'ander Marokkaans geluid" dat zich opwindt over het feit dat zijn land van herkomst, illegaal de Spaanse Sahara heeft bezet, om het bruikbare gedeelte een hoge aarde wal heeft aangelegd en iedereen die haar niet beviel er over heen heeft gekieperd. om vervolgens het gebied vol te pompen met Marokkaanse kolonisten zodat Marokko verzekerd zal zijn van een positieve uitslag van een mogelijk VN referendum, dat zij tot de dag van vandaag met succes heeft weten te voorkomen.

Wat veel ernstiger is dat wij zelf als niet-moslim, Nederlander en Europeaan ook steeds meer op die gemiddelde Duitser van toen gaan lijken. Zoals ik al benadruk er is niets onmenselijks aan. In ieder geval lijken wij zeer zeker op die Europeanen van toen, die het allemaal in Duitsland lieten gebeuren. Door begrip te tonen voor de grieven, die Duitsers meenden te hebben, hoopten wij de problemen buiten de deur te houden en voor dat wij het wisten geloofden wij zelf ook in die grieven, want de Duiters hadden het er zo moeilijk mee

Ook nu wordt er in de media, politiek en op regeringniveau veel gesproken over de voedingsbodem van het islamofascisme en dat zijn algehele achterstelling, de oorlog in Irak en het Israelisch Palestijns conflict. Op Nederlands niveau erkennen wij dat het debat te hard wordt gevoerd en dat Theo inderdaad zeer beledigend voor moslims kon zijn. Verdonk heeft het over de spiraal van haat die doorbroken moet worden. Het NOS journaal berichtte op 3november over de video's waar Mohammed B naar keek. Amerikaanse bombardementen in Faluja. "Beelden die wij zelden te zien krijgen" Alsof ons iets wordt achtergehouden: "Daarmee wordt de haat gevoed". Maar het is natuurlijk juist andersom. Het is de fascistoïde brainwash van decennia lang die naadloos van de Arabisch nationalisten op de radicale islam is overgegaan, die deze tragische conflicten veroorzaakt. Net zoals toen de Nazi's het probleem waren en niet de Joden en de geallieerden.

Voor het weldenkende deel der Nederlanders was de misère van die treurige dag compleet met de overwinning van Bush. Want zo luidt de redenering: door het beleid van Bush zitten wij toch met de gebakken peren en wanen wij ons speelbal van extremisten aan beide kanten. Maar zolang wij in grote meerderheid de herkozen president van Amerika op een lijn zetten met de keelafsnijders van de islam, dan zijn wij net als toen niet in staat om op het beslissende moment goed van kwaad te onderscheiden.

Toen waren wij bereid om voor de Nazi's een deel van Tsjecho-slowakije op te geven, zonder dat het ons veel geholpen heeft. Waartoe zullen wij nu bereid zijn.

Er is met gif gezaaid verkondigde wethouder Abou Taleb. Maar het gif is allang deel van ons. Het fascisme ons zeker niet vreemd heeft een vruchtbare bodem in de islam gevonden. Je hoeft mij niet te vertellen dat er moslims zijn met een vroomheid van een hartverscheurende zuiverheid. Het is echter een feit dat de Koran, de Hadith en het leven van de profeet elementen bevat die zeker voor islamofascisten een hartstochtelijk pleidooi vormen voor religious cleansing. Zoals bijvoorbeeld het relaas van de Banu Qurayza, één van de Joodse stammen in Medina die de uit Mekka uitgeweken Mohammed aanvankelijk welkom heette maar uiteraard geen zin hadden om hem als profeet te erkennen. Dat is hun duur komen te staan. Keihard en met verraad dat in naam van het ware geloof geoorloofd was, is er met hun afgerekend. De mannen zijn vermoord en in een grote put gegooid, de vrouwen en kinderen tot slaaf gemaakt en de andere joodse stammen verdreven. Tot op de dag van vandaag is de Hejaz, het gebied van Mekka en Medina per decreet religieus gecleansed en verboden voor anders gelovigen.

Hoe veel wij ons best doen om de voedingsbodem van hun ongenoegen te begrijpen, uiteindelijk zijn wij voor de islamofascisten ook niet meer dan een Banu Qurayza. De dialoogindustrie die nu weer op volle toeren draait om wederzijds begrip te kweken en uit menig ministrieel subsidiepotje zal putten zal daar weinig aan helpen.

Islam is een religie van vrede werd ons steeds door de woordvoerders van moslimorganisaties voorgehouden. Prachtig! Maar de ironie wil dat in het Arabisch de wortel van het woord vrede hetzelfde is als overgave. Moslim betekent letterlijk hij die zich overgeeft. Natuurlijk is er veel diepzinnigs te zeggen over de gelaagdheid van het begrip "overgave". Voor Mohammed B is vrede echter de uiteindelijke overgave waartoe hij Theo van Gogh met ritueel geweld toe dwong.

Net als in Spanje hebben zij ook hier precies de vinger op de zere plek weten te leggen met als resultaat dat wij ons alleen nog maar lijken af te vragen of de vrijheid van meningsuiting niet te ver is door geschoten. Nederland koestert haar ballorige eenlingen zoals Theo van Gogh. Maar bij de eerste de beste afstraffing is de kans zeer groot dat wij ons net als toen deemoedig voegen naar "de richtlijnen van de ridders des doods", om in de woorden van Mohammed te spreken.

Ik begrijp de irritatie van de gemiddelde moslim die zich dezer dagen in menig bedrijfskantine voor zijn moslimzijn moet excuseren. En het vaderlandse journaille dat in menig middelmatige straatreportage moslims continu voor de camera liet herhalen dat "Theo" hun "Geitenneukers" vond, was natuurlijk te achterlijk voor woorden. Om maar te zwijgen over de vuige brandstichtingen

Maar moslims moeten in het reine komen met de paradoxen van hun godsdienst en de geweldadige jihad die als een rode lijn door de geschiedenis van de islam loopt. Zij moeten hun godsdienst in overeenstemming brengen met goed nabuurschap met niet moslims en niet andersom zodat goed nabuurschap slechts een van de vele strategieën is voor de islamisering van de wereld.
Hoewel dat niet eenvoudig is als je stellig meent het laatste en definitieve woord in pacht te hebben, is het niet te veel gevraagd. Ook wij moeten in het reine komen met ons oorlogsverleden net als Katholieken met hun inquisitie, Europeanen met het kolonialisme en noem maar op.

Zolang wij echter bereid zijn om een uitruil aan te gaan met de islamofascisten en begrip tonen voor hun motieven in de hoop zo de dans te ontspringen, dan staan ons zware tijden te wachten. Het is nog geen 1938 maar het scheelt niet veel.

Vooralsnog overheersen na de eerste schrik de bekende sus-reflexen van de Nederlandse politici. Prinses Maxima greep de moord op Theo van Gogh aan om op te roepen tot dialoog om zo de meningen dichter bij elkander te brengen zodat wij tot een "new shared identity", kunnen komen.

Dat is wat ons in Europa te wachten staat: een verstikkende deken van een - van boven opgelegde - "shared identity" om zo de boel bij elkaar te houden. Een gedeelde identiteit waarin het publieke debat net als in het overgrote gedeelte van de Arabische wereld in toenemende mate gegijzeld zal worden door de islamofascisten. Wij begrijpen legitimeren en delen uiteindelijk hun grieven
Maar ik wil niet mijn 'identity' delen met de keelafsnijders van de islam.

In 1992 was ik in Egypte. Vlak nadat de beroemde journalist Farag Fouda werd vermoord. Ook hij dreef de spot met de scherpslijpers van de islam. De verslagenheid was onder een bepaald deel van de Egyptenaren groot. Hoewel het toen tot mijn doordrong hoe ernstig het was, had ik mij nooit kunnen voorstellen dat 12 jaar later hetzelfde in Amsterdam zou gebeuren.

Arme Theo van Gogh Vrede zij met hem.
http://www.libertarian.nl/NL/archives/001819.php
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Angelika
Berichten: 19
Lid geworden op: za nov 27, 2004 2:39 pm

Bericht door Angelika »

Hoi Dan,

wat een ontzettend goed artikel!

Onlangs had ik op school in de klas ook een discussie.
Ik zei dat ik het gevoel had dat er, internationaal, een zeer op de islam-gebasseerde fassistische, destructieve sekte bezig was die wereldwijd steeds meer leden probeert te ronselen om te strijden tegen alle mensen die niet zo denken als zij.Ja, dus ook tegen hun moslimbroeders en zusters die niet hun sekte-denken navolgen.Ik had ook een lijste met kenmerken van een sekte bij me.

Wat vindt jij van m,n denkwijze?

Neem maandag dit artikel in ieder geval mee naar school want ze vinden dat ik spoken zie :lol:
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Angelika schreef:Hoi Dan,

wat een ontzettend goed artikel!

Onlangs had ik op school in de klas ook een discussie.
Ik zei dat ik het gevoel had dat er, internationaal, een zeer op de islam-gebasseerde fassistische, destructieve sekte bezig was die wereldwijd steeds meer leden probeert te ronselen om te strijden tegen alle mensen die niet zo denken als zij.Ja, dus ook tegen hun moslimbroeders en zusters die niet hun sekte-denken navolgen.Ik had ook een lijste met kenmerken van een sekte bij me.

Wat vindt jij van m,n denkwijze?

Neem maandag dit artikel in ieder geval mee naar school want ze vinden dat ik spoken zie :lol:
Angelika,

De Islam IS de sekte. Moslims die voldoen aan de fascistische omschrijving, zoals terroristen, lezen de Koran zoals het hoort.
De Koran zegt zelf dat het een simpel boek is en makkelijk te begrijpen.
Dit duidt duidelijk niet op een oproep om dat boek maar de "interpreteren" naar eigen believen.

Hoe anders moet een vers dat "slaat haar" zegt geinterpreteerd worden ?
Verder geeft Mohammed de profeet zelf het voorbeeld, door zich met zaken bezig te houden waar Hitler zich voor zou hebben geschaamd.
Als Mohammed massavernietigingswapens had gehad was het Westen er waarschijnlijk niet eens meer geweest.

De meeste moslims zijn goede moslims die ofwel de Islam helemaal niet zo goed kennen of begrijpen, ofwel ze weten het wel maar geven er hun eigen draai aan, omdat ze te humanistisch zijn om de Koran te lezen zoals de bedoeling is.
Maar dat het merendeel van de vrouwen in blijf-van-mijn-lijf huizen moslima schijnt te zijn is niet voor niets. Lees 4:34 maar.

Pas je wel op met wat je zegt over Islam waar anderen bij zijn ?
Je weet nooit hoe sommigen wat jij zegt opvatten en hoe ze reageren.
Vooral als het gaat om Islamitische jongeren is het vaak oppassen geblazen.


Overigens zou het me niet verbazen als ze het artikel "Islamofobisch" noemen, of heb je zulke eerlijke, verlichtte klasgenoten ?

Lees vooral de artikelen op de hoofdsite van FFI internationaal (aan de linkerkant onder de noemer "articles", en dan "what quran teaches").
Daarin wordt duidelijk gemaakt wat voor onfrisse zaken er allemaal in de Koran en ook de Hadith van Bukhari staan.
Laatst gewijzigd door Dan Cannon op zo nov 28, 2004 3:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Overigens:

Islam betekent "overgave"
Salam betekent "vrede", en dus niet Islam.

Het is niet "Islam alaikum" het is altijd "Salam alaikum".
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Angelika
Berichten: 19
Lid geworden op: za nov 27, 2004 2:39 pm

Bericht door Angelika »

Hoi Dan,

ik heb vandaag op school inderdaad het onderwerp islam/sekte aangekaart bij maatschappijleer. Ik heb stukken uit het artikel voorgelezen en ook wat verteld over sekten zoals de sekte in Waco van de Branch Dividians en van Jim Jones. Sommige leerlingen zag ik denken, anderen vonden het saai wat ik te vertellen had, een andere jongen (nederlandse ouders) vondt dat ik zijn moslimvrienden beledigde :roll: . Wat me opviel was dat het veel makkelijker praten was met m,n turkse mede-leerlingen dan met m,n mede-leerlingen van Marokkaanse afkomst.Die meisjes praten niet meer tegen me sinds vanmiddag :wink:

Wat heel raar was was dat door m,n marokkaanse mede-leerlingen al heel snel de situatie Israel/ de pallestijnen erbij betrokken. Wat ze vooral kwaad maakten was dat ik zei dat ik de Hamas en Co ook als een terroristische, destructieve sekte zie. Een sekte met lui als Yassin als leider die jongelui zo hersenspoelen en gek maken en met een valse belofte(dat van martelaar in het hiernamaals komen met vele maagden)als zelfmoordbom tussen mensen in een bus zich laten exploderen. Dat namen een aantal me, geloof ik, niet in dank af.

Volgende week gaan we klassikaal hierover verder discussieren. Weet iemand meer artikelen van de Hamas enzo zodat ik volgende week een beetje voorbereid ben???????????? Het klopt toch wat ik heb gezegd dat pallestijnen nooit bestaan hebben maar bedacht zijn door Arafat na het oprichten van de PLO?

Weet iemand misschien ook een link naar de Koran in het nederlands?

Alvast bedankt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Angelika schreef:Hoi Dan,

ik heb vandaag op school inderdaad het onderwerp islam/sekte aangekaart bij maatschappijleer. Ik heb stukken uit het artikel voorgelezen en ook wat verteld over sekten zoals de sekte in Waco van de Branch Dividians en van Jim Jones. Sommige leerlingen zag ik denken, anderen vonden het saai wat ik te vertellen had, een andere jongen (nederlandse ouders) vondt dat ik zijn moslimvrienden beledigde :roll: . Wat me opviel was dat het veel makkelijker praten was met m,n turkse mede-leerlingen dan met m,n mede-leerlingen van Marokkaanse afkomst.Die meisjes praten niet meer tegen me sinds vanmiddag :wink:
Turken worden in Turkije sinds Ataturk al min of meer aangespoord te seculariseren, vandaar dat Turken doorgaans makkelijker en moderner zijn dan Marokkanen.

Wat heel raar was was dat door m,n marokkaanse mede-leerlingen al heel snel de situatie Israel/ de pallestijnen erbij betrokken. Wat ze vooral kwaad maakten was dat ik zei dat ik de Hamas en Co ook als een terroristische, destructieve sekte zie. Een sekte met lui als Yassin als leider die jongelui zo hersenspoelen en gek maken en met een valse belofte(dat van martelaar in het hiernamaals komen met vele maagden)als zelfmoordbom tussen mensen in een bus zich laten exploderen. Dat namen een aantal me, geloof ik, niet in dank af.
Palestijnen worden al bijna vanaf hun geboorte opgevoedt en geindoctrineerd met pure Joden-haat. Op de Internationale forum van FFI zijn regelmatig foto's geplaatst van jonge kinderen die door hun eigen ouders uitgedost zijn met militaire kledij en nep-wapens (er vanuit gaand dat het inderdaad nep wapens zijn).
Op de basisschool worden al liederen gezongen waarin Joden-haat zit opgenomen, die vaak nog niet eens refereerd naar het "conflict".

Met andere woorden, er wordt aangeleerd dat ze Joden moeten haten, ongeacht het conflict met Israel.

Arafat heeft miljoenen aan ontwikkelingshulp gelden van het Westen in eigen zak gestoken, om het Palestijnse volk arm en dom te houden, omdat dit zijn zaak goed uitkwam. Palestijnen die het niet zo moeilijk hebben, hadden misschien wel aangespoord op betere betrekkingen met Israel. In plaats daarvan hield hij het geld, buitte de armoede uit, en creerde zo weer nieuwe haat en nieuwe martelaars, die vervolgens Israel weer lieten reageren met militaire akties.

De vicieuze cirkel werd door Arafat, HAMAS, Al Aqsa en al dat andere tuig nauwkeurig in stand gehouden.

Volgende week gaan we klassikaal hierover verder discussieren. Weet iemand meer artikelen van de Hamas enzo zodat ik volgende week een beetje voorbereid ben???????????? Het klopt toch wat ik heb gezegd dat pallestijnen nooit bestaan hebben maar bedacht zijn door Arafat na het oprichten van de PLO?
Ik ben er niet helemaal op de hoogte van, maar de Romeinen hebben ten tijde van het Romeinse rijk volgens mij een woord bedacht dat leek op "Palestijn", maar dat in het leven werd geroepen door de Romeinen om Joden te vernederen, nadat ze de Joden al uit het gebied hadden gedreven dat nu Israel heeft (heette toen geloof ik Judea).
Die naam die leek op "Palestijn" werd gebruikt om het volk te omschrijven die na de Joden in het gebied leefden.
Dat woord was overigens wel een afgeleide van "Filistein"

Maar ik heb ook gehoord dat Palestijnen tot vrij diep in de 20e eeuw absoluut geen Palestijn genoemd wilden worden.

Hier is in ieder geval meer info over Israel / Palestina:
http://palestinefacts.org/

Misschien dat je op het internationale forum zelf wat vragen kunt stellen die je bezighouden, die mensen kunnen beantwoorden. Vraag dan wel gelijk naar bronnen op internet of in beschikbare boeken, zodat je dit in de klas duidelijk kunt maken.

Weet iemand misschien ook een link naar de Koran in het nederlands?
http://www.redouan.nl/koran_nl.htm
http://www.walidin.com/quran.nsf/start?openframeset

De vertaling van Rashid Khalifa schijnt in Nederland vaakt gebruikt te worden, maar die is internationaal absoluut niet geaccepteerd.
Rashid Khalifa werd door het meerendeel van de moslim-wereld gezien als een afvallige, een ketter, een apostaat omdat hij zichzelf als een profeet zag en ook de inhoud van de koran veranderde.

Voor meer info over Khalifa: google ze.
Of de Nederlandse vertalingen in de links boven van Khalifa zijn weet ik niet.

En zoals ik al zei: PAS OP met wat je zegt. Ga niet te ver voor je eigen veiligheid.
Laatst gewijzigd door Dan Cannon op di nov 30, 2004 3:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Overigens een geweldig stuk van Arabist Hans Jansen over "dhimmitude", oftewel de toestand van onderwerping van niet-moslims voor de Islam.
Volgens Jansen heeft dit proces zich nu al ingezet in Nederland.

viewtopic.php?p=4144#4144
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Angelika
Berichten: 19
Lid geworden op: za nov 27, 2004 2:39 pm

Bericht door Angelika »

Hoi Dan,

heel erg bedankt voor de info en linken :P . Hihi, dit gaat een nachtje met weinig slaap worden :wink:

Thanksssssssss,

Angelika.
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Over de oorsprong van het woord "Palestijnen"
1. There is no such thing as a Palestininan Arab nation. Palestine is a name that Romans gave to Eretz Yisrael with express purpose to infuriate the Jews. It was meant to describe a Jew. Thus Palestines are really Jews. What we now call Palestines are not true Palestines but really Arabs from Egypt, Jordan and other Arab countries.

2. The Arabs claimed this area up as their nation's supposed ancient name Falastin (even though they couldn't pronounce it properly) AFTER the repopulation by the Jews.

3. Arab Palestine has never existed and there is no such language known as Palestine.

This is all about land mass and war for it. Arabs control 99.9% of the Middle East lands. Israel represents 1/10 of one percent the landmass but that's still too much for Arabs...
http://forums.animesuki.com/showpost.ph ... stcount=55

Het woord toegepast door de Romeinen was Paelestines, afgeleide van Phillestenes (Filisteinen), maar de Arabieren spraken het wellicht uit als "Falastine", omdat ze "Palestine" niet konden uitspreken.

Hier nog meer info:
http://www.mswm.org/endtimes.mythsmiddleeast.htm
http://www.palestinefacts.org/pf_early_ ... origin.php
http://freerepublic.com/focus/news/710650/posts

Afbeelding
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Angelika schreef:Weet iemand misschien ook een link naar de Koran in het nederlands?
Dit is eveneens een link naar een Nederlandse koranversie.Spijtig genoeg werkt de zoekfunctie niet goed.

Gewoon gebruik ik de zoekfunctie van deze Engelse versie en refereer dan naar de respectievelijke verzen in het nederlands :wink:

Ook interessant zijn de Hadith, wel Engels maar eveneens met zoekfunctie
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
parcival
Berichten: 15
Lid geworden op: vr aug 01, 2003 4:50 pm

Bericht door parcival »

Hier kan het het oprichtingscharter vinden van hamas

http://www.palestinecenter.org/cpap/doc ... arter.html
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Dan Cannon schreef:Overigens:

Islam betekent "overgave"
Salam betekent "vrede", en dus niet Islam.

Het is niet "Islam alaikum" het is altijd "Salam alaikum".
Dit is gedeeltelijk waar. Vrede is een abstract begrip en in verschillende culturen anders uitgelegd. Salam als vrede is niet de vrede die wij aan dit woord toekennen. Islam en Salam zijn twee Arabische woorden van dezelfde stam ( S-L-M) en dus nauw met elkaar verwant.
Het is niet toevallig dat deze twee woorden met elkaar verwant zijn.
Als moslim zeggen dat Islam vrede betekent, klopt dat wel maar niet in onze betekenis van vrede.
Islam betekent overgave of onderwerping. Door je geheel aan Allah over te geven en door alle regels van de Quran na te volgen ben je een
ideaal instrument van aanbidding van Allah. Allah heeft de mens geschapen omdat hij aanbeden wil worden. Het resultaat van Islam is dat je je eigen denken en eigen wil uitschakelt. Door die uitschakeling heb je geen kritiek meer en heb je de vrede bereikt.
Dit is dus een andere vrede die wij kennen.
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Hamsa schreef:Het resultaat van Islam is dat je je eigen denken en eigen wil uitschakelt. Door die uitschakeling heb je geen kritiek meer en heb je de vrede bereikt.
Dit is dus een andere vrede die wij kennen.
Dan kunnen ze net zo goed zeggen: "Lobotomie zij met u".

Uiteindelijk komt het dus nog steeds neer op onderwerping.
Want telkens als moslims claimen dat her "vrede" betekent, pretenderen ze dat het dezelfde vrede is die wij voorstaan. Men legt niet uit welke vrede hiermee bedoelt wordt.

Uiteindelijk is deze "vrede" dus nog steeds afkomstig van "Islam", oftewel onderwerping. Want het woord Islam bestond volgens mij niet voor de tijd van Mohammed, terwijl het concept van vrede wel al bestond.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Dan Cannon schreef:
Uiteindelijk is deze "vrede" dus nog steeds afkomstig van "Islam", oftewel onderwerping. Want het woord Islam bestond volgens mij niet voor de tijd van Mohammed, terwijl het concept van vrede wel al bestond.
Ik weet niet of het woord Islam al bestaan heeft of dat salaam wel ooit echte vrede betekend heeft. Woorden kunnen ook in de loop van de tijd veranderen. Het Nederlandse woord tuin betekent oorspronkelijk een omheinde ruimte. In het Engels heeft het de betekenis van stad (town) gekregen.

Het Indiase woord voor vrede is "shaanti". De stam van dit woord is "sham". Sham is een oud Sanskrit woord. De betekenis is: het kalmeren van de geest zodat de emoties niet gaan overheersen en het denken zuiverder wordt. Dit is weer een andere betekenis van vrede.

Het Russische woord voor vrede (Mir) had in de Sovjettijd een andere betekenis gehad. Het betkende zoiets als een ideale maatschappij waar het proletariaat voor het zeggen heeft.

Het is interessant om precies uit te zoeken wat de relatie is van Salaam en Islaam, en of er meer woorden zijn met S-L-M als basis. De taal is de spiegel van een volk of een cultuur.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Islam en salaam komen wél voort uit 3 zelfde basismedeklinkers waartoe alle arabische woorden kunnen herleid worden (zo zoek je ze trouwens ook op in een woordenboek), in dit geval Sin-Lam-Mim, maar het woord "islam" is de masdar (werkwoordelijk substantief dat grotendeels een anders onbestaand infinitief vervangt) van het werkwoord "sallamma" wat wil zeggen "zich zonder voorwaarden onderwerpen", "el islam" kan je dan juist vertalen door "het zich onvoorwaardelijk onderwerpen aan".
Als je nu met "vrede" bedoelt een teostand die enkel bestaat als iedereen onvoorwaardelijk onderworpen is aan allah in de juiste godsdienst (islam dus), dan kan je in islam via deze hersenkronkel wel een vredesboodschap vinden... :roll: Langs de andere kant houdt dit dan ook weer een ultieme justificatie in van de gewelddadige jihad : met het zwaard iedereen tot de islam dwingen, zodat de vrede zal gaan bestaan in deze onderwerping, vermits er geen rede tot oorlog meer is, volgens allah, mo en de koran...

Dutch
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Dutch schreef:Islam en salaam komen wél voort uit 3 zelfde basismedeklinkers waartoe alle arabische woorden kunnen herleid worden (zo zoek je ze trouwens ook op in een woordenboek), in dit geval Sin-Lam-Mim, maar het woord "islam" is de masdar (werkwoordelijk substantief dat grotendeels een anders onbestaand infinitief vervangt) van het werkwoord "sallamma" wat wil zeggen "zich zonder voorwaarden onderwerpen", "el islam" kan je dan juist vertalen door "het zich onvoorwaardelijk onderwerpen aan".
Als je nu met "vrede" bedoelt een teostand die enkel bestaat als iedereen onvoorwaardelijk onderworpen is aan allah in de juiste godsdienst (islam dus), dan kan je in islam via deze hersenkronkel wel een vredesboodschap vinden... :roll: Langs de andere kant houdt dit dan ook weer een ultieme justificatie in van de gewelddadige jihad : met het zwaard iedereen tot de islam dwingen, zodat de vrede zal gaan bestaan in deze onderwerping, vermits er geen rede tot oorlog meer is, volgens allah, mo en de koran...

Dutch
Hee Dutch,

Uiteindelijk heeft men toch een ander begrip van vrede in Islam.
Dar-al-Islam, Dar-al-harb,
Dus niet-Islamitische landen zijn hoe dan ook nooit "landen van vrede".

Heb je de film "Equilibrium" wel eens gezien?
Gaat over een totalitaire staat die gesticht is om oorlog en de oorzaken daarvan te voorkomen, door burgers "onverschillig" makende middelen verplicht te laten innemen.

Een natie van hersenlozen dus, om de goede vrede te kunnen bewaren.
Meningsuiting, kunst, cultuur, passie, liefde, gevoel, alles wat maar emotie zou kunnen oproepen was verboden.
Uiteindelijk resultaat was dus wel een Big-Brother achtige, fascistische staat waar "dissidenten" die het middel niet meer innamen, met geweld werden afgestopt (ter dood veroordeelt).

Volgens mij zou je dit zou kunnen vervangen met hoe de ideale Islam-staat zou moeten functioneren.

De vrede in de zin van "Islam", is dus in werkelijkheid een combinatie van hersenloosheid en puur, ongesneden, fascisme
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Heel goed uitgelegd Dutch. Mijn Arabisch is niet zo goed. :roll:
Ik ken wel Urdu dat heel veel Arabische element bevat.

Dutch beschrijft de ideale maatschappij in een zuivere Islamitische samenleving. Dus als er geroepen wordt dat de Islam vrede betekent, moeten we even weten wat ze met vrede bedoelen.

Ken je het verhaal van Godfried Bomans in Erik en het insektenboekje?
Erik kwam bij de vredesmieren. De vredesmieren waren aan het strijden tegen de oorlogsmieren. Alle oorlogsmieren moesten afgeslacht worden. Wat die oorlogsmieren misdaan hadden wisten de vredesmieren niet, maar ze waren niet voor de vrede. In geuren en kleuren vertelden de vredesmieren aan Erik hoe ze de koppen van de oorlogsmieren afhakten. Dat allemaal voor de vrede.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Inderdaad jongens, SALAAM ALAIKUM vertaal je dus best, zoals Dan Cannon hier al zei door IK WENS JULLIE TE WORDEN GELOBOTOMISEERD :cry: :cry: :cry:
Daarom beantwoord ik persoonlijk ook steeds deze wens met een hartelijk OUA ALAIKUM SALAAM, waarbij mijn persoonlijke vertaling voor de personen tot wie ik me richt dan luidt IK GEEF DE HOOP NIET OP EN WENS DAT JULLIE OOIT ECHTE VREDE KENNEN

Dutch
Plaats reactie