Ex-president Donald Trump

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Donald Trump

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:Het was wel een peiling onder de kijkers. (msn.com)

Als het een peiling is onder hun eigen linkse CNN kijkers, dan is de uitslag nog dramatischer voor CNN. Dan blijkt het dat steeds minder kijkers CNN serieus nemen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Donald Trump

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:Het was wel een peiling onder de kijkers. (msn.com)
Zouden de luisteraars nog beter scoren? :smile4:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Donald Trump

Bericht door xplosive »

Het is altijd goed om óók kennis te nemen van de mening van de tegenpartij :



Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Donald Trump

Bericht door Ariel »

En dit jongens, wat is dit. Gaat dit consequenties hebben voor President Trump, En wat betreft Nederland . Waar bemoeide ze zich mee. Wist onze regering hier van af. Iemand? Ik begrijp het niet.
'Nederland leverde VS info over connectie Trump-Rusland'

Functionarissen op het Witte Huis hebben in de laatste dagen van de regering-Obama een spoor van informatie achtergelaten over de Russische pogingen om de Amerikaanse verkiezingen te ondermijnen en over de mogelijke contacten tussen de Russen en Donald Trump.

Dat schrijft The New York Times op basis van drie anonieme bronnen. Daarbij hebben de functionarissen gebruikgemaakt van informatie die afkomstig was van Britse en Nederlandse bondgenoten, schrijft de krant verder. Die informatie ging over ontmoetingen in Europese steden van Russische functionarissen en vertrouwelingen van toenmalig presidentskandidaat Donald Trump.

Ruwe informatie
Om het latere onderzoekers makkelijker te maken, zorgden Obama-medewerkers ervoor dat informatie over de Russische bemoeienis in meerdere documenten terug te vinden is. Zo stelden ze er vragen over tijdens briefings van inlichtingendiensten, omdat zij wisten dat de antwoorden in verslagen van deze bijeenkomsten bewaard zouden blijven.

Om dezelfde reden stopten veiligheidsdiensten zo veel mogelijk ruwe informatie over de Russische bemoeienis in hun rapportages. Die rapportages kregen een zo laag mogelijke geheimhoudingsclassificatie mee, zodat zo veel mogelijk medewerkers ze konden lezen.

Kremlin
Daarnaast luisterden de Amerikaanse inlichtingendiensten gesprekken af, sommige vanuit het Kremlin in Moskou, die Russische functionarissen voerden over hun contact met Trumps medewerkers.

Volgens de krant was de actie van de Obama-getrouwen erop gericht om te voorkomen dat Trump de informatie over zijn Russische connecties zou laten verdwijnen of vernietigen als hij president zou zijn.

Fake news
President Trump heeft altijd gezegd dat hij en zijn medewerkers niets met de Russen te maken hebben gehad. Volgens hem is het nepnieuws dat door Amerikaanse inlichtingendiensten is verzonnen. Het verhaal in The New York Times komt gelijktijdig met de onthulling dat minister Sessions van Justitie tijdens de verkiezingscampagne twee keer contact had met de Russische ambassadeur. Sessions heeft tegenover de Senaat ontkend dat hij in die periode met Russen heeft gesproken.

De inlichtingencommissie van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft besloten om een onderzoek in te stellen naar pogingen van de Russen om de Amerikaanse verkiezingen te beïnvloeden. De Republikeinen en de Democraten hebben daar onderzoeksvragen over geformuleerd, waarbij niet op voorhand in een bepaalde richting wordt gewezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Donald Trump

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hahaha!

Sinds wanneer is het verboden contact te hebben met een Rus, ook al ben je politicus? Het zou toch een vriend kunnen zijn?
Het is helaas en uitermate vervelend dat er niks bewezen kan worden dat in de richting duidt van het overtreden van spelregels. Tsja . . . de mensen die zo met dat politieke wildplassen bezig zijn moeten maar eens op de proppen komen - niet met een foto - maar MET EEN GELUIDSBANDJE waarop het allemaal is te beluisteren. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Donald Trump

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Sinds wanneer is het verboden contact te hebben met een Rus, ook al ben je politicus? Het zou toch een vriend kunnen zijn?
Hier ook zo'n hysterisch gedoe in de pers : contact met Russen molensteen rond nek van Trump
En dan ? Koning Willem Alexander gaat wel op de koffie in Saoudi Arabië op het eigenste ogenblik dat homo's worden opgehangen en journalisten 1500 stokslagen krijgen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Donald Trump

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Sinds wanneer is het verboden contact te hebben met een Rus, ook al ben je politicus? Het zou toch een vriend kunnen zijn?
Hier ook zo'n hysterisch gedoe in de pers : contact met Russen molensteen rond nek van Trump
En dan ? Koning Willem Alexander gaat wel op de koffie in Saoudi Arabië op het eigenste ogenblik dat homo's worden opgehangen en journalisten 1500 stokslagen krijgen.
Obama en zijn vriendje George Soros en hun croonies gaan er werkelijk alles aan doen om Trump dwars te zitten. Volgens mij zijn de democraten bang dat er veel stront naar boven komt als Trump in hun vuiligheid gaat spitten.

En ik schaam me dat Nederland hier aan mee gewerkt heeft.
Sessions ‘faces tough questions’: Social media reacts to alleged Russian ties

Calls for Jeff Sessions to resign over his alleged communications with Russia have kept keyboards busy as social media users question whether an Attorney General can investigate himself.

Sessions is accused of lying during his confirmation hearing when he told Senator Al Franken that he did not have communications with Russian officials during Donald Trump’s election campaign. Sources, allegedly from the Justice Department, told the Washington Post, that Sessions spoke to Russian Ambassador to the US Sergey Kislyak twice last year, contradicting his statement.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Donald Trump

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:En ik schaam me dat Nederland hier aan mee gewerkt heeft.
Wat nou "Nederland"?! Wat geheime diensten doen is A) geheim en B) niet democratisch gecontroleerd. Ik vind wel dat de medewerkers die betrokken zijn geweest bij het beïnvloeden van de Amerikaanse verkiezingen van hoog tot laag de dienst uit gemieterd moeten worden. Zulke bezigheden komen namelijk neer op plichtsverzuim. Ze hadden, me dunkt, genoeg belangrijkere bezigheden.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Donald Trump

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
Ariel schreef:En ik schaam me dat Nederland hier aan mee gewerkt heeft.
Wat nou "Nederland"?! Wat geheime diensten doen is A) geheim en B) niet democratisch gecontroleerd. Ik vind wel dat de medewerkers die betrokken zijn geweest bij het beïnvloeden van de Amerikaanse verkiezingen van hoog tot laag de dienst uit gemieterd moeten worden. Zulke bezigheden komen namelijk neer op plichtsverzuim. Ze hadden, me dunkt, genoeg belangrijkere bezigheden.
Denk jij dat de regering hier van op de hoogte was? Je hoort er niks over.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Donald Trump

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Denk jij dat de regering hier van op de hoogte was? Je hoort er niks over.
Ik weet het niet, maar als de regering het er niet mee eens was geweest was het ofwel niet gebeurd ofwel vielen er nu ontslagen. Ik hoor of lees daar niks van dus trek mijn conclusies.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Donald Trump

Bericht door Ariel »

CONFIRMED: Obama Admin Sabotaged Trump’s Transition To The White House

President Trump’s claims that the Obama administration sought to undermine his presidency received some support on Wednesday from a New York Times report on the Obama White House’s activities in the weeks before the inauguration.

According to The Times, Obama White House officials waged a campaign to procure, save and disperse classified intelligence regarding Trump associates’ contacts with Russians.

The campaign also involved curtailing the Trump team’s access to highly classified information and of lowering classification ratings on other information about the ongoing Russia investigation so that it could be more widely shared across the government.

According to The Times’ sources, the Obama officials waged the campaign out of fear that the Trump administration would cover up or destroy some of the information.

The campaign was multifaceted but was not directed by Obama himself, the Times sources claimed.

The wide-ranging report also includes some information that is not positive for Trump, including that federal investigators were given intelligence from foreign services that some Trump associates met with Russians in the Netherlands and Britain.

That detail adds new information to a report from The Times last month that U.S. investigators had evidence that some Trump campaign advisers communicated with Russian government officials before the election.

That report noted that U.S. officials do not yet have evidence of any coordination between Trump advisers and the Russian government to influence the election. The White House strongly denied the claims made in that report, and asserted the FBI deputy director Andrew McCabe told Trump’s chief of staff, Reince Priebus, that the story was “bullshit.”

The Obama administration’s intelligence-sharing effort involved the White House, intelligence agencies and State Department, The Times reports.

According to the newspaper, some Obama White House officials asked specific questions in intelligence briefings because they knew the questions and answers would be documented and saved for future review.

Intelligence agencies ramped up efforts to convert raw intelligence gathered on Trump advisers into information that could be used by analysts. The intelligence was also classified at relatively low levels “to ensure as wide a readership as possible across the government,” according to The Times.

The State Department, then led by John Kerry, also took part in the intelligence-sharing campaign. The agency sent a batch of documents classified as “Secret” to Maryland Sen. Ben Cardin, the top Democrat on the Foreign Relations Committee, just before the election.

The Obama officials also moved to cap the number of incoming Trump officials who could view extremely sensitive information, “including the names of sources and the identities of foreigners who were regularly monitored.”

The scheme would seem to lend support to Trump’s claims that the Obama White House sought to undermine his presidency by leaking classified information.

“I think that President Obama is behind it because his people are certainly behind it. And some of the leaks possibly come from that group, which are really serious because they are very bad in terms of national security. But I also understand that is politics. In terms of him being behind things, that’s politics. And it will probably continue,” Trump told Fox & Friends in an interview this week.

Trump has alleged that Obama appointees still working in the government have leaked information about some of his phone calls with foreign leaders and about Michael Flynn, the former Trump national security adviser who resigned last month because of phone calls he had with Russia’s ambassador in December.

The Times report provides new details about the information being reviewed as part of the expansive investigation into Russia’s attempts to influence the election.

The newspaper’s sources said that in late summer, American intelligence officials began picking up discussions in which Russian officials mentioned contacts with Trump associates. European intelligence services also began providing information “about people close to Mr. Trump meeting with Russians in the Netherlands, Britain and other countries.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Donald Trump

Bericht door Ariel »

Ik hoop maar dat President Trump voet bij stuk houdt.
Trump stelt zich vierkant achter Sessions op

President Trump staat vierkant achter zijn bekritiseerde minister van Justitie Jeff Sessions. Hij zei donderdag „totaal vertrouwen” in hem te hebben.

Sessions ligt onder toenemend vuur vanwege zijn vermeende contacten met de Russische ambassadeur in Washington tijdens de verkiezingscampagne van Trump. Nancy Pelosi, de leider van de Democraten in het Huis van Afgevaardigden, eiste het ontslag van de minister met de woorden: „Alles anders dan aftreden is onaanvaardbaar.”

The Washington Post onthulde dat Sessions tijdens de campagne van Trump gesprekken voerde met de ambassadeur en hierover zou hebben gelogen tegen de commissie die zijn voordracht als minister beoordeelde.

Ook binnen de Republikeinse partij is er kritiek op de bewindsman. De leider in het Huis van Afgevaardigden, Kevin McCarthy, riep hem op zich niet verder te bemoeien met het onderzoek naar de vermeende Russische inmenging in de Amerikaanse verkiezingen, hetgeen wel zijn verantwoordelijkheid als minister is.

Sessions ontkent de aantijgingen: „Ik heb nooit met Russische diplomaten gesproken over campagnezaken. Het is een valse beschuldiging.” Trump zei die verklaring te geloven.

Twee weken geleden kostte het contact met de Russen de Amerikaanse nationale veiligheidsadviseur Michael Flynn de kop. Hij raakte in opspraak omdat hij de Amerikaanse sancties tegen Moskou zou hebben besproken met de Russische ambassadeur in de VS nog voordat Trump daadwerkelijk president was.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Donald Trump

Bericht door sjun »

Ariel schreef:
Ali Yas schreef:
Ariel schreef:En ik schaam me dat Nederland hier aan mee gewerkt heeft.
Wat nou "Nederland"?! Wat geheime diensten doen is A) geheim en B) niet democratisch gecontroleerd. Ik vind wel dat de medewerkers die betrokken zijn geweest bij het beïnvloeden van de Amerikaanse verkiezingen van hoog tot laag de dienst uit gemieterd moeten worden. Zulke bezigheden komen namelijk neer op plichtsverzuim. Ze hadden, me dunkt, genoeg belangrijkere bezigheden.
Denk jij dat de regering hier van op de hoogte was? Je hoort er niks over.
De PvdA zit vuistdiep in het Democratisch Mediaconcern. Sponsoring van de Clintonfoundation van Nederlands belastinggeld is er slechts een kenmerk van. Alleen daarom al zou de partij de kiesdrempel niet meer moeten halen. De hoogste tijd om de huidige regering af te rekenen op spilzucht en minachting van het democratische proces.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Donald Trump

Bericht door King George »

Wat een zielige frustratie agressie etaleren die Democraten hier. Hun problemen met de democratie indien niet de gewenste denk- en stemrichting door het volk zijn overduidelijk.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Donald Trump

Bericht door Ariel »

Ik vermoed dat ze in Washington moe worden van het moddergegooi van de democraten.
De President heeft een paar tweets de wereld ingestuurd.

Hij schreef:
Jeff Sessions is an honest man. He did not say anything wrong. He could have stated his response more accurately, but it was clearly not intentional. This whole narrative is a way of saving face for Democrats losing an election that everyone thought they were supposed to win. The Democrats are overplaying their hand. They lost the election, and now they have lost their grip on reality. The real story is all of the illegal leaks of classified and other information. It is a total "witch hunt!"
Adviseurs van Donald Trump vinden dat de president zijn regering moet zuiveren van politieke benoemde medewerkers van het voormalige staatshoofd Barack Obama. De adviseurs denken dat de medewerkers informatie die schadelijk is voor Trump naar de media hebben gelekt, aldus de nieuwssite Politico vrijdag.
Bronnen in het Witte Huis zeiden tegen Politico dat de discussie over medewerkers van Obama in de regering-Trump de laatste weken steeds feller wordt. Adviseurs zouden tegen Trump hebben gezegd dat het tijd is actie te ondernemen. „Een verbazingwekkend aantal besluiten wordt genomen door aangestelden die het geheel oneens zijn met Trump en alles waar hij voor staat”, zei Newt Gingrich, een prominente medestander van de huidige president.

De adviseurs van Trump verwijten regeringsfunctionarissen die door Obama zijn benoemd onder meer het lekken van informatie over contacten tussen de minister van Justitie Jeff Sessions en Rusland.

BRON
Het wordt tijd dat Trump dat gaat doen. Drain the Swamp mr President.

Dat had hij al veel eerder moeten doen. Misschien gunde Trump deze oud medewerkers van Obama hun baan, maar het blijkt dat sommige die de ode aan hem afgelegd hebben, om Trump te dienen, dat niet waar kunnen maken. Als je loyaal aan Obama bent, dan zit je nu niet meer op de goede plek in het Witte Huis.

Nog meer roddels en achterklap.

Schoonzoon Trump had ook ontmoeting met Russische ambassadeur schrijft de Telegraaf.
De toenmalige veiligheidsadviseur van president Trump Michael Flynn blijkt in december een ontmoeting te hebben gehad met de Russische ambassadeur om „een nieuwe lijn van communicatie” uit te zetten tussen de nieuwe regering en die van Rusland. Trumps schoonzoon Jared Kushner, nu een belangrijke adviseur van de president, was daar ook bij aanwezig.

Dat meldt het Witte Huis donderdag. Over de ontmoeting in de Trump Tower was tot nu toe nog niets bekend.
En ook Vicepresident Pence moet er aangeloven. Hij stuurde onveilige e-mail
Vicepresident Mike Pence van de VS heeft routinematig zijn persoonlijke e-mailaccount gebruikt voor staatszaken toen hij gouverneur was van Indiana. Dat meldt de Amerikaanse krant Indystar donderdag. Uit de mails die de krant heeft opgevraagd bij de staat Indiana blijkt dat Pence via zijn AOL-account zaken besprak die de staatsveiligheid betroffen.

Persoonlijke mailaccounts zijn makkelijker te hacken dan overheidsaccounts. Dat bleek vorig jaar zomer toen de e-mail van Pence werd overgenomen. Mailcontacten in het adresboek van Pence kregen een bericht dat hij en zijn vrouw waren gestrand op de Filipijnen en kregen het verzoek om geld naar een bepaalde rekening over te maken om de terugreis te bekostigen. Na dit incident schakelde Pence over op mail met een hogere beveiligingsgraad.

Pence ontkent het gebuik van persoonlijke e-mail voor gevoelige zaken en noemt de aantijgingen ,,absurd''. De wet in Indiana schrijft voor dat het weliswaar niet verboden is voor ambtenaren om privéadressen op het werk te gebruiken, maar dat gevoelige zaken altijd via het werkadres moeten gaan.
Dat Trump bashen krijgt een ziek luchtje. Ik ben er haast zeker van dat Obama, Soros en Clinton achter deze hetze zitten.

Twee dagen geleden ging deze foto viraal.

Afbeelding

Kellyanne Conway, topadviseur van de Amerikaanse president Donald Trump, heeft op sociale media verbaasde reacties uitgelokt door - met schoenen aan - geknield op de bank in het Oval Office te zitten en met haar smartphone een foto te maken tijdens een meeting met directeuren van zwarte scholen en universiteiten.

’Doet u dit thuis ook?’ riepen de Trump Haters schijnheilig. „Haal die voeten van de bank. Dit is niet je eigen huis.”

Tja...Dat mogen ze roepen, maar hoe komt het dat ik de Obama lovers hier nooit over heb gehoord,

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Donald Trump

Bericht door Mahalingam »

Islam is een religie. dat zeggen ze zelf dus is het zo.
En dus dient iedereen te beamen "Islam is een religie".
En wie dat niet doet zit grondig fout. Zoals een adviseur van Trump.
Top Trump aide Sebastian Gorka refuses to say Islam is a religion
Sebastian Gorka, a deputy adviser specializing in terrorism and security issues to President Donald Trump, declined to comment on whether he considers Islam to be a religion on Wednesday.

Gorka, who dodged a basic question on whether Islam qualifies as a religion in a prior interview with NPR, repeated the maneuver in another NPR interview.

"This is not a theological seminary," Gorka said. "This is the White House, and we're not going to get into theological debates."

"If the president has a certain attitude to a certain religion that's something you can ask him, but we're talking about national security and the totalitarian ideologies that drive the groups that threaten America," he added.
Want wat is het stellige geloof van de Linkse Kerk?
Islam is near-universally recognized as a religion outside of a small number of right-wing extremists which believe it is instead a militant political creed bent on worldwide domination.
En dan is er het "Guilty by association":
Gorka has spoken in sweeping terms about Islam before, and his wife and frequent intellectual collaborator Katharine Gorka at one point claimed "Islam's leading ideologues and spokespersons have openly and repeatedly declared ideological war on America."
https://mic.com/articles/170083/top-tru ... .IGTX1CcmJ
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Donald Trump

Bericht door Ariel »

President Trump in de tegenaanval Wie kan hem ongelijk geven? Twee maten meten plus spionage .

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Donald Trump

Bericht door Ariel »

President Donald Trump beweert dat Barack Obama hem heeft afgeluisterd voordat hij de Amerikaanse presidentsverkiezingen heeft gewonnen. „Verschrikkelijk”, aldus Trump op Twitter. „Ik kom er net achter dat Obama mij heeft afgeluisterd in Trump Tower voor de overwinning. Niets gevonden. Dit is mccarthyisme.”

Mccarthyisme duidt een periode van anticommunistische verdachtmakingen in de Verenigde Staten tijdens de jaren vijftig van de vorige eeuw. Het wordt gedefinieerd als beschuldigingen van verraad terwijl er onvoldoende bewijs is om dit te staven.

Ook vraagt Donald Trump of het legaal is voor een zittende president om mensen af te luisteren tijdens verkiezingen. „Het werd eerder afgewezen door de rechter. Een nieuw dieptepunt.”

'Terrible!': Trump claims Obama had his 'wires tapped' before election win

US President Donald Trump has claimed Barack Obama had his "wires tapped" before he won the election.

He tweeted: "Terrible! Just found out that Obama had my "wires tapped" in Trump Tower just before the victory. Nothing found. This is McCarthyism!"

The president added: "Is it legal for a sitting President to be "wire tapping" a race for president prior to an election? Turned down by court earlier. A NEW LOW!"

In a further tweet, he wrote: "I'd bet a good lawyer could make a great case out of the fact that President Obama was tapping my phones in October, just prior to Election!"

And in an additional message, he said: "How low has President Obama gone to tapp my phones during the very sacred election process. This is Nixon/Watergate. Bad (or sick) guy!"

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: President Donald Trump

Bericht door Pilgrim »

Trump vraagt Congres 'afluisterpraktijken' Obama te onderzoeken

Gepubliceerd: 05 maart 2017

De Amerikaanse president Donald Trump heeft het Congres gevraagd om onderzoek te doen naar vermeende afluisterpraktijken door voormalig president Barack Obama. Dat maakt woordvoerder van het Witte Huis, Sean Spicer, zondag bekend.

Trump zegt te zijn afgeluisterd in aanloop naar de verkiezingen en de telefoontaps zouden zijn geplaatst in opdracht van Obama.

Telefoongesprekken in Trump Tower, destijds het hoofdkantoor van de huidige president, zouden zijn afgeluisterd. Met bewijs voor die beschuldigingen kwam Trump echter niet. Trump vergelijkt de vermeende afluisterpraktijken met het Watergate-schandaal van president Nixon in 1972.

Afbeelding

Russen
Het onderzoek maakt deel uit van het al lopende onderzoek naar mogelijke Russische inmenging bij de verkiezingen.

Zowel het Witte Huis als Trump zullen verder geen details geven over de situatie tot het onderzoek is afgerond, laat Spicer weten.

Door: NU.nl/Reuters

http://www.nu.nl/buitenland/4515789/tru ... oeken.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: President Donald Trump

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft het Congres gevraagd om onderzoek te doen naar vermeende afluisterpraktijken door voormalig president Barack Obama. Dat maakt woordvoerder van het Witte Huis, Sean Spicer, zondag bekend.
Of deze rookpluim zal terugleiden naar een vuurtje staat nog te bezien, maar in elk geval is dit een mooi koekje van eigen deeg.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:President Donald Trump beweert dat Barack Obama hem heeft afgeluisterd voordat hij de Amerikaanse presidentsverkiezingen heeft gewonnen. „Verschrikkelijk”, aldus Trump op Twitter. „Ik kom er net achter dat Obama mij heeft afgeluisterd in Trump Tower voor de overwinning. Niets gevonden. Dit is mccarthyisme.”

Mccarthyisme duidt een periode van anticommunistische verdachtmakingen in de Verenigde Staten tijdens de jaren vijftig van de vorige eeuw. Het wordt gedefinieerd als beschuldigingen van verraad terwijl er onvoldoende bewijs is om dit te staven.

Ook vraagt Donald Trump of het legaal is voor een zittende president om mensen af te luisteren tijdens verkiezingen. „Het werd eerder afgewezen door de rechter. Een nieuw dieptepunt.”
Trump heeft als geen ander lulverhalen de wereld ingebracht:
58 Donald Trump Conspiracy Theories (And Counting!): The Definitive Trump Conspiracy Guide

http://www.rightwingwatch.org/post/58-d ... acy-guide/
Wie Trump een beetje kent weet dat, voordat hij zich beklaagde over fake news, hij zelf fake news de wereld ingebracht, en zijn volgende stap is nog meer fake news te verspreidden. De man zit zo vol met contradicties. Zo heeft hij geen enkel moreel recht om zich te beklagen over leaks. Toen de emails van Hillary Clinton gehackt werden vond hij het maar wat mooi. Dat kon hij goed gebruiken. Als hij een man van principes was geweest had hij zich er tegen moeten uitspreken! Hij had moeten zeggen dat het hacken en daaraan vastzittende lekken een probleem is dat moet worden opgelost. Maar niks daarvan! Zonder schaamte gebruikte hij de gelekte informatie om in het Witte Huis te komen en zijn tegenstandster daarvan af te houden. Nu er zaken gelekt zijn die Trump liever niet in de publiciteit wil hebben spreekt hij daar schande van. Misschien is het wel karma dat hetzelfde wat hem in het Witte Huis hielp hem er ook weer uitschopt...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Zwartmeer »

'FBI-directeur vraagt Justitie beschuldigingen Trump te ontkrachten'
Gepubliceerd: 05 maart 2017 23:20
http://www.nu.nl/buitenland/4516590/fbi ... chten.html

FBI-directeur James Comey heeft het Amerikaanse ministerie van Justitie gevraagd publiekelijk afstand te nemen van de aantijging van president Donald Trump dat zijn voorganger Barack Obama hem liet afluisteren.

De FBI-directeur deed dat verzoek op zaterdag, melden hooggeplaatste ambtenaren zondag aan The New York Times. Volgens Comey zijn de beschuldigingen die president Donald Trump in een reeks tweets deed aan het adres van zijn voorganger vals en bestaat er geen enkel bewijs voor.

Zowel het ministerie van Justitie als de FBI onthielden zich zondag van commentaar.

Volgens de krant zou het opmerkelijk zijn als het ministerie of de directeur van de FBI openlijk de waarheid van uitspraken van een zittende president in twijfel zouden trekken. Dat onderstreept hoe hoog het Witte Huis inzet door de vorige president te beschuldigen van een samenzwering tegen de toenmalige presidentskandidaat Trump.
Onderzoek

Een woordvoerder van oud-president Obama heeft de beschuldigingen ontkend. "Noch president Obama, noch eender welke functionaris uit het Witte Huis heeft ooit opdracht gegeven voor de surveillance van Amerikaanse staatsburgers. Elke suggestie dat het tegenovergestelde het geval is, is onjuist."

Eerder op zondag eiste Trump dat het Congres een officieel onderzoek instelt om vast te stellen of Obama inderdaad zijn positie misbruikte voor illegale afluisterpraktijken. Die aantijging lijkt afkomstig te zijn uit berichtgeving van de extreemrechtse nieuwswebsite Breitbart. Trump heeft nog geen bewijzen gepresenteerd.
Rusland

Witte Huis-woordvoerder Sean Spicer leek zondag de beschuldigingen tegen Obama te verbinden aan de ophef over mogelijke Russische inmenging in de Amerikaanse presidentsverkiezingen die de regering-Trump de afgelopen tijd parten speelt.

Spicer zei dat het onderzoek naar Obama deel moet uitmaken van het bestaande onderzoek over de Russische betrokkenheid.

"Het Witte Huis en de president zullen geen verder commentaar leveren, totdat een dergelijk onderzoek is afgerond", aldus de woordvoerder.
Voor mij is het zo duidelijk dat Trump's beschuldiging dat Obama hem afgeluisterd heeft gelijk een kat in het nauw is die rare sprongen maakt. Hij doet er werkelijk alles aan om van het onderwerp waar het echt omgaat, de Trump/Rusland connectie, af te leiden.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
erniesam
Berichten: 38
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 4:28 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door erniesam »

Dat Trump Tower was gewiretapped is een feit, maar wie hier direct voor verantwoordelijk is valt nog te bezien.

Het is een master zet van Trump. Idd is zijn bewering moeilijk of niet te bewijzen (dat Obama er direct achter zit), maar dit is in perfecte harmonie met de loze beweringen van de Democraten betreffende een Rusland connectie, waarmee Trump de enorme hypocrisie van de media blootlegt. De loze beweringen omtrent Rusland worden aangenomen voor zoete koek, terwijl Trump's bewering als belachelijk wordt gekenmerkt. Fantastisch!

Belangrijker dan dit: hiermee neemt Trump de Democraten de wind uit de zeilen: was de New York Times ea eerder bezig met het aanzwengelen van de complottheorie door aan te geven dat de Trump campagne werd onderzocht naar vermeende connecties met Rusland, nu moeten ze aangeven dat ondanks deze surveillance er geen enkel bewijs voor deze bewering is. Sterker nog: de Obama administratie had eind 2016 de wet verruimd aangaande het delen van info verkregen in federaal crimineel onderzoek en low and behold twee zaken werden toevallig gelekt welke uitsluitend verkregen konden zijn via wiretapping (Flynn en Sessions). Bovendien werd de persoon TRump niet vermeld op de aanvraag voor de wiretapping hetgeen suggereert dat de Obama administratie dit mandaat van wiretapping heeft misbruikt voor het bespioneren van een politieke regenstander.

Ach, waarom zijn we eigenlijk verbaast gezien de praktijken van de administratie de afgelopen 8 jaar?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef: Voor mij is het zo duidelijk dat Trump's beschuldiging dat Obama hem afgeluisterd heeft gelijk een kat in het nauw is die rare sprongen maakt. Hij doet er werkelijk alles aan om van het onderwerp waar het echt omgaat, de Trump/Rusland connectie, af te leiden.
Dat is jouw mening, en ik kan me je frustratie voorstellen dat de Trump/Rusland connectie nergens op gebaseerd is, jij had het liever anders gezien, maar naar mijn mening is de kat die rare sprongen maakt toch echt wel dhr Obama. Door het lezen van veel Engelstalige artikelen vermoed ik dat Obama en Clinton bang zijn dat er straks veel smerigheid over hun beleid naar boven komt, en dat ze nu angstig proberen om Trump weg te krijgen.
Let’s face it: From the day Trump won election, his foes have waged a by-any-means-necessary campaign to overturn the results.

Officials (likely Obama-era holdovers) have broken the law and leaked what they hoped would be damaging info. Groups tied to Obama have stirred up angry protests against Trump and other Republicans.

The New York Times reported Obama’s staff purposely spread information throughout the administration that could hurt Trump, though they said the goal was to make sure the info wasn’t buried.

Critics say Trump’s wiretap claim is baseless, but what is truly lacking in solid evidence is the claim that there was some sort of collusion between Trump or his aides and Russian officials to hijack the election. Yet that’s all Trump’s foes (and much of the press) want to talk about.

Remember, too: Team Obama has a record of abusing power for political gain, as when the IRS targeted conservative groups.

At this point, it’s hard to know for sure if Trump Tower was actually bugged, and if so, who authorized the tapping and why. But given Team Obama’s record — and the never-ending bid to overturn the election — there’s little doubt why Trump might think the worst.
more here
Nou ja, het Witte Huis gaat onderzoek doen, en zolang het onderzoek duurt horen we er niets over. Dus al het giswerk van jou en mij is waardeloos.. Wij moeten afwachten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: President Donald Trump

Bericht door Ariel »

Former CIA analyst Larry C. Johnson says that according to his sources, the Obama administration worked with the NSA, the CIA and Britain’s GCHQ to disseminate information about Donald Trump that was illegally obtained via surveillance before the election.

Johnson joined the CIA in 1985 and was later promoted to become Senior Regional Analyst for Central America before moving on to work for the State Department.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie