"Splinter" partijen, de partij van Sylvana Simons Bij1

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Sylvana richtte een partij op. Artikel 1 geheten. Voor een partijprogramma was geen tijd en dat was ook niet nodig want iedereen weet wel waar ze voor staat.
Haar aanhang heeft zich uit de naad gewerkt maar ja, in de buitengewesten wonen geen grachtengordeldieren.
In Friesland, Drenthe, Overijssel en Zeeland zal ze niet op de lijst staan (te weinig handtekeningen op tijd).
'Weinig draagvlak voor partij Sylvana Simons'
Een hard gelag en tekenend. Want wat betekent dit precies? In elk geval kunnen we stellen dat Nederlanders in de kleine provincies nog niet volledig overtuigd zijn van de boodschap die Artikel 1 uitdraagt. [...]
Dat Artikel 1 in de provincie weinig weerklank vond - in andere districten was het ook hard werken voor ondersteuningsverklaringen - duidt erop dat de mensen daar andere zorgen hebben, en misschien wel niets met de nieuwbakken partij te makken willen hebben.
http://www.limburger.nl/cnt/dmf20170131 ... ana-simons
Misschien zijn ze zich in Limburg niet langer bewust van het slavernij verleden van Sylvana. Of voelt de bevolking zich niet langer schuldplichtig. Trouwens, carnaval staat alweer voor de deur. Misschien kan Sylvana daarin nog een rol van betekenis vervullen. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ariel »

De Kiesraad heeft op 21 december 2016 18 nieuwe partijnamen (aanduidingen) ingeschreven in het register voor de Tweede Kamerverkiezing van 15 maart 2017. Daarmee is het definitieve aantal geregistreerde partijnamen voor deze verkiezing 81. De partijnaam komt op het stembiljet te staan.

De volgende partijnamen en logo’s zijn toegevoegd aan het register:

Niet Stemmers
Het Gezonde Verstand (HGV)
OndernemersPartij
NieuwMidden2015
Lokaal in de Kamer
StemNL
GeenPeil
Integriteitspartij
STERK
Verantwoordelijk Bestuur
REFERENDAPARTIJ.NL
De Burger Beweging
Respect
Links Offensief
Buurt Partij
HHH Partij
Artikel 1
NIEUWE WEGEN

En dan zijn er ook partijen opgericht die het niet gehaald hebben om op de kieslijst te komen.

Van de 81 partijen die wilden meedoen aan de Tweede Kamerverkiezingen zijn er zeker vijftig afgevallen. Ze hebben hun kandidatenlijsten niet ingeleverd bij de Kiesraad, zo bleek vanmiddag. Van de 31 partijen die dat wel deden, heeft een aantal nog onvoldoende ondersteuningsverklaringen. Zij hebben nog tot vrijdag de tijd om dat in orde te maken.

Die dag maakt de Kiesraad bekend welke kandidatenlijsten definitief geldig zijn. Dan wordt ook de volgorde duidelijk waarin de partijen op het stembiljet komen te staan.

Waanzin... :nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Waanzin... :nietverstaan:
Ik mis in het rijtje nog de HVDMAMP.*

Ach . . . was ik verdorie te laat.

* Hans Van De Mortel Anti Moslam Partij

En ik had Mercator nog wel een plaats op plaats 2 van de kieslijst beloofd. Hij moest alleen nog snel even zijn tweede nationaliteit (NL) aanvragen. Als asielzoeker bijvoorbeeld. Of vluchteling op de vlucht voor mohammedanen. Dat kan ook zo maar aannemelijk zijn. Ja toch? :wink2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52145
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Mahalingam »

De soap gaat verder: "Sylvana en haar 20 daders"
Twintig mensen vervolgd voor bedreigen Simons
Twintig mensen worden door het Openbaar Ministerie vervolgd voor het beledigen en bedreigen van Sylvana Simons. Een aantal van hen moet voor de rechter verschijnen, laat het OM vrijdag weten. De andere zaken worden zonder rechter afgedaan, bijvoorbeeld door het opleggen van een geldboete of taakstraf.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2755 ... ons__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
De andere zaken worden zonder rechter afgedaan, bijvoorbeeld door het opleggen van een geldboete of taakstraf.
Sorry, maar hier begrijp ik niks van. Iemand anders wel? Wie legt dan met de macht van de dictatuur, blijkbaar uit de losse mouw geschud, zo maar een geldboete op of een taakstraf aan een onwelgevallige realist, omdat hij of zij zich de rol van strafrechter meent te moeten aanmeten?

Bedenk daarbij tevens dat ik van mening ben dat menige rechter corrupt is. Ik neem het witte befje niet echt kwalijk. Hij of zij is een lul of kut zonder vrije wil.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door King George »

Simons niet bezorgd over schadeclaim DENK

Sylvana Simons maakt zich weinig zorgen over de schadeclaim die haar voormalige partij DENK tegen haar heeft ingediend. Dat zegt de lijsttrekker van de politieke partij Artikel 1 in een interview met Zaman Vandaag, waarvan vanavond een deel is verschenen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Simons niet bezorgd over schadeclaim DENK

Sylvana Simons maakt zich weinig zorgen over de schadeclaim die haar voormalige partij DENK tegen haar heeft ingediend. Dat zegt de lijsttrekker van de politieke partij Artikel 1 in een interview met Zaman Vandaag, waarvan vanavond een deel is verschenen.
[...] Zucht! Ik maakte mij al onnodige zorgen over haar. Ze is immers zo'n lieve stoeipoes in het politiek zwaar beladen discrimatie-debat met de eeuwige schuldvraag over het slavernij-verleden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif] Sylvana Simons: Ik wil premier van Nederland worden
Afbeelding
Om 'privacyredenen' wil Sylvana Simons niet thuis ontvangen. We spreken af in een druk etablissement op de NDSM-werf in Amsterdam, waar ik de veelbesproken politica interview aan een tafel vlak bij de lunchende gasten. Niemand valt haar lastig, een enkeling knikt haar bemoedigend toe.

Dus nee, ze heeft geen hekel aan Nederland, daar gaat het ook niet om. Ze mengde zich wel in het publieke debat en daar leek ze een open zenuw te raken. Hoezo is Nederland een land waar niemand discrimineert? Onzin, vindt ze, daarom richtte ze de partij Artikel 1 op.

Denk was te polariserend
Vlak voor kerst stapte Simons uit Denk, de partij van de oud PvdA'ers Kuzu en Oztürk. Een partij die ze al een tijdje met interesse volgde, waar ze zich van harte bij aansloot, maar waar ze teleurgesteld afscheid van nam.

De communicatie van de partij was 'te negatief en te polariserend'. En dan waren er nog de lhbt’s – lesbiennes, homo’s, biseksuelen en transgenders. Simons zegt dat ze het van begin af aan over discriminatie in brede zin wilde hebben: over het elkaar overal gelijkwaardig behandelen. Of het nou om huidskleur, sociale klasse, leeftijd of sekse gaat makat niet uit.

Dus wilde ze ook strijden voor gelijke rechten voor lhbt’s en daar kreeg ze bij Denk niet de volle ruimte voor. Betekent het dat Denk discrimineert? Zover wil ze niet gaan. Omdat de partij 30.000 euro van haar verlangt als ze zich niet houdt aan de geheimhoudingsplicht en het concurrentiebeding? "Nee hoor, ik zeg wat ik wil zeggen."

Premier worden
Ze vertelt dat ze al heel lang in politiek is geïnteresseerd. In de loop der jaren stemde ze afwisselend op PvdA, GroenLinks en D66, maar geen van de partijen bood haar voldoende inhoud om er lid van te worden.

Nu gaat ze vol voor Artikel 1. Ze heeft geen moment overwogen de politiek vaarwel te zeggen, ook niet na een zwaar jaar met een uitzwaaipagina op Facebook en een gefotoshopt lynchfilmpje. Sterker nog: zelfs als de verkiezingen haar geen zetel opleveren gaat ze door. Want Artikel 1 is een beweging die langzaam aan aanhang wint, die de tijd nodig heeft.

Is ze over acht jaar de eerste zwarte, vrouwelijke premier van Nederland? Voluit lachend: "Ja, die ambitie heb ik zeker."

'Jij vindt het leuk om me op de kast te krijgen'
Is het een vriendelijke gesprek met Sylvana Simons? Voor een deel wel, maar ze heeft voldoende mensenkennis om halverwege te vragen: "Jij vindt het leuk om mij op de kast te krijgen hè?"

Of het gelukt is moet de kijker maar beoordelen, maar zeker is dat voorlichter Ian van der Kooye, die tegelijk met haar bij Denk vertrok, tijdens een korte pauze naar onze tafel toeloopt. Hij vindt het niet verstandig dat ik Sylvana voortdurend in de rede te val. "Dat legt de sympathie van de kijker bij haar", zegt hij ook nog serieus.

Van der Kooye loopt al wat langer mee dan vandaag. Hij was een van de voorlichters van Wouter Bos toen die tijdens een debat van Balkenende te horen kreeg dat hij draaide. "Dat had Jack de Vries handig ingestoken, zonder dat moment was Bos waarschijnlijk premier van Nederland geweest."

Zetel onzeker
Wat vond Van der Kooye van het vertrek van Simons bij Denk? "Dat getuigt van lef. Als ze bij Denk was gebleven was ze bijna zeker in de Kamer gekomen, nu moet ze het nog maar afwachten. Het geeft aan dat ze staat voor wat ze zegt."

En het Rijksmuseum bedient haar op haar wenken. Kort na de oprichting van haar partij liet museumdirecteur Taco Dibbits weten dat het Rijks in 2020 een tentoonstelling houdt over het Nederlandse slavernijverleden. Simons lachend: "Heel goed, maar de directe relatie is te veel eer."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
Is ze over acht jaar de eerste zwarte, vrouwelijke premier van Nederland? Voluit lachend: "Ja, die ambitie heb ik zeker."
Als ze echt voor gelijkheid ging, had ze op dit punt gezegd dat het niet uitmaakt of een premier zwart of blank, man of vrouw is.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52145
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Mahalingam »

De partij van Sylvana (nummer 21 op het stembiljet) is natuurlijk een democratische ledenpartij.
Voorzitter Artikel1 opgestapt
Bram Verhappen, de voorzitter van Artikel1, is afgelopen maand opgestapt bij de partij van Sylvana Simons. De NOS heeft dat ontdekt in een uittreksel van de Kamer van Koophandel.

Een voorlichter van Artikel1 wil niet op het nieuws reageren. Verhappen is een paar maanden voorzitter geweest bij de partij. Secretaris en penningmeester Reguillo Wijngaarde heeft volgens het uittreksel de taken van Verhappen overgenomen. Het is nog onduidelijk waarom Verhappen is opgestapt.
http://www.ad.nl/binnenland/voorzitter- ... ~a65dc4b5/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ariel »

Deze moslim wil ook de kamer in. Geef hem ruimte en een mooi plekje.

Afbeelding
Zaanse lijsttrekker VDP vermoordde ex-schoonzus met 61 messteken

ZAANDAM Burhan Gökalp, oprichter en leider van Vrije Democratische Partij (VDP), blijkt in 1989 zijn ex-schoonzus te hebben vermoord. Hij werd daar in 1990 voor veroordeeld.

Gökalp bracht zijn slachtoffer met 61 messteken om het leven nadat deze zijn broer had verlaten, meldt het Noordhollands Dagblad. Omdat hij 'enigszins ontoerekeningsvatbaar' werd verklaard, werd hem een gevangenisstraf van zes jaar opgelegd.

De Zaanse politicus ontkent zijn veroordeling niet, schrijft de krant. "Ik heb hier helemaal geen reactie op. Ik ben geschikt als politicus", stelt hij. Volgens hem zijn blanke mensen er gewoon 'happig' op om hem te veroordelen. "Niemand is perfect", besluit hij het stuk in het dagblad.

Burhan Gökalp kwam eerder in het nieuws wegens discriminerende uitspraken jegens homo's en Joden.

De leider van de Vrije Democratische Partij werd na de controverse gearresteerd na veel klachten over de discriminerende teksten in het programma van de partij .
Vrije Democratische Partij: ‘Hitler is een Jood en de duivel is nog zachtaardiger dan Joden’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Pilgrim »

Het gezicht van hypocrisie (+ video)

Geplaatst op 14 maart 2017

Afbeelding

Wie de Nederlandse taal niet goed beheerst en niet weet precies wat hypocrisie betekent, krijgt bij deze een uitleg:

Wanneer een verrot mens zo sterk achter gelijkwaardigheid staat dat ze haar politieke partij zelfs Artikel 1 noemt – dat juist om gelijkwaardigheid gaat – om er tevens voor te zorgen dat op een bijeenkomst PowNed ongelijk wordt behandeld door alle andere journalisten binnen te laten behalve PowNed, als voorbeeld van datzelfde Artikel 1 dus, dan heet dat dus hypocrisie.

PowNed zou juist nu, vóór de verkiezing, aangifte moeten doen tegen Sylvana om zo haar eigen Artikel in een plek de douwen waar de zon nooit schijnt.



Door: “Landerdoek”

https://ejbron.wordpress.com/2017/03/14 ... sie-video/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Pilgrim »

Baudet (FvD) blijft (helaas) irriteren

Geplaatst op 18 maart 2017

Afbeelding
Theo Hiddema (links) en Thierry Baudet van het Forum voor Democratie (FvD).

Ik las: Thierry Baudet niet verbaasd over zetels: “IQ van onze kandidaten anderhalf tot twee keer zo hoog als de rest”. Kijk eens aan! Dit is een nogal domme cijfermatige arrogantie van onze ijdeltuit die hem er niet sympathieker op maakt. Volgens zijn ‘rekenmethode’ (anderhalf tot twee keer) zouden de FvD-kandidaten dan allemaal een minimaal IQ van tegen de 200 en in veel gevallen zelfs veel meer hebben. Rekenen is kennelijk geen sterk punt van Baudet, zoals ook gebleken is uit zijn begroting.

Voorbeeld-sommetjes? 100 Is het gemiddelde IQ van alle Nederlanders. Stel een Kamerlid op zo’n 120. Dat komt daar voor, en dat is voldoende voor een serieuze middelbare schoolopleiding en vervolgstudies. Dan is de anderhalf-tot-twee-keer-zoveel-kandidaat van Baudet begiftigd met 180 tot 240 puntjes op de IQ-schaal. Dat is me nogal wat en dat klopt dus gewoonweg niet. Reken je vanuit een IQ van 140 (komt daar ook voor) dan is het nog fraaier. We komen uit op 210 tot 280. Onvoorstelbaar voor Tweede Kamerleden.

Baudet is kennelijk toch een stukje minder intelligent dan hij zich voordoet, want deze ijdeltuit begrijpt nog altijd niet dat hoog van de toren blazen en – onder meer – zijn vaak ‘intellectuele’ woordgebruik geen enkele aantrekkingskracht heeft op de massa van de kiezers. Hij is daarvoor te ‘elitair’ bezig en begaat daarmee een ernstige fout. Zijn publiek blijft dan namelijk te beperkt om van FvD een machtsfactor van betekenis te maken. Wilders heeft dat beter begrepen en spreekt de ‘taal van het volk’ als geen ander.

Let wel, ik spreek hier niet over zijn denkbeelden, die zijn voor een flink deel best goed. En hij zal zelf best redelijk intelligent zijn, maar dat dan op bepaalde punten, én hij mist hier en daar wat... Daarover heb ik het trouwens niet zozeer.

Ik heb het over zijn presentatie, en die voldoet niet voor ‘de grote groep’, van geen kanten. Arrogantie en hoog van de toren blazen vallen daarbij ook zelden goed. De hoop voor FvD is wat mij betreft gevestigd op Hiddema. Die probeert de ‘taal van het volk’ te leren, naar ik uit een interview kon opmaken. Hij zei dat in wat onhandige bewoordingen, maar oké, alle begin is moeilijk...

Door: Frans Brassens

https://ejbron.wordpress.com/2017/03/18 ... irriteren/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Teva Teff

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Teva Teff »

Mijn voorspelling is nog niet definitief. Het is mogelijk maar niet waarschijnlijk dat ik deze prognose nog verander.
De splinterpartij Forum voor Democratie verliest bij de eerstvolgende 2de Kamerverkiezingen 2 zetels. Dikverdiend!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Pilgrim »

Forum voor Democratie is een van de nieuwe partijen in de Tweede Kamer. De partij ziet de multiculturele samenleving als een bedreiging voor de Nederlandse identiteit.

Marno de Boer– 11:08, 23 maart 2017

Afbeelding

Met publicist Thierry Baudet en advocaat Theo Hiddema krijgt het Binnenhof er niet alleen twee markante persoonlijkheden bij, hun Forum voor Democratie draagt ook opvallende standpunten uit. De partij is de enige hoop om Nederland van een dreigende ondergang te redden, zei Baudet op een congres in januari.

Volgens Baudet staat Nederland voor 'misschien wel de grootste en meest existentiële dreiging ooit'. Grondoorzaak is dat 'het Westen lijdt aan een auto-immuunziekte', waarbij de politieke elite 'zich tegen ons heeft gekeerd'.

Onder invloed van haar ziekte staat de elite grootschalige migratie uit andere culturen toe. "Kwaadwillende, agressieve elementen worden ons maatschappelijk lichaam in ongehoorde aantallen binnengeloodst." De werkelijke gevolgen hiervan, zoals geweld in asielzoekerscentra, worden verdoezeld. Bij een andere lezing in Maastricht beschuldigde Baudet de 'met een geestelijk virus besmette politieke elite' ervan 'het Nederlandse volk homeopathisch te verdunnen met alle andere volken zodat er nooit meer een Nederlander zal bestaan.'

Brusselse bureaucratie
Tegelijkertijd geven politici de Nederlandse soevereiniteit weg aan de EU. Van buiten lijkt het alsof landen nog iets te zeggen hebben, maar volgens Baudet is de EU in feite een superstaat geregeerd door een Brusselse bureaucratie, zo zei hij vorig jaar. "De speelruimte van de lidstaten is gereduceerd tot vrijwel nul."

Nationale politieke leiders gaan hier volgens Baudet mee akkoord omdat zij later een goedbetaalde baan in Brussel kunnen krijgen. In de Nederlandse 'nepdemocratie' gebeurt iets soortgelijks. Minder dan 10.000 leden van politieke partijen verdelen alle baantjes. Als afleidingsmanoeuvre voeren zij 'schijndebatten' in de Tweede Kamer die dagelijks door een 'gecoöpteerde publieke omroep' worden uitgezonden.

FvD zal hierin volgens Baudet als het 'vlaggenschip van de renaissancevloot' verandering brengen. De partij heeft inmiddels 6000 leden. Een opleidingsinstituut en lokale afdelingen moeten een 'nieuwe elite' voor Nederland opleiden.

Baudet wil Nederland uit de EU halen, strenge grenscontroles en een restrictief immigratiebeleid invoeren, de publieke omroep saneren en meer referenda. Ook wil de partij onder meer de banden met Rusland aanhalen.

https://www.trouw.nl/democratie/nieuw-g ... ~a550ec4d/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Teva Teff

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Teva Teff »

Bij een andere lezing in Maastricht beschuldigde Baudet de 'met een geestelijk virus besmette politieke elite' ervan 'het Nederlandse volk homeopathisch te verdunnen met alle andere volken zodat er nooit meer een Nederlander zal bestaan.'
[icon_lol.gif]
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Maarten »

Baudet is een frisse wind en wens hem veel success toe. Een maat van me heeft op hem gestemd, ik zelf twijfelde sterk, moet ik eerlijk bekennen, tussen PVV en FvD. Toch PVV geworden uiteindelijk.
Teva Teff

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Teva Teff »

Ik vind de FvD weinig fris. Op de kandidatenlijst op nr. 21.
GeenStijl: Hugo Berkhout. Het Maffiamaatje van Thierry Baudet.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ariel »

Maarten schreef:Baudet is een frisse wind en wens hem veel success toe. Een maat van me heeft op hem gestemd, ik zelf twijfelde sterk, moet ik eerlijk bekennen, tussen PVV en FvD. Toch PVV geworden uiteindelijk.
Ik wens hem ook succes toe, maar ik denk toch dat door de versplintering van rechts de PVV minder stemmen gekregen heeft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Maarten »

@Ariel...Niet iedereen met een rechtse mening is gecharmeerd over Wilders. Juist daarom moet er alternatieven zijn. Ik ben veel meer bezorgd over de PVVers die nu CDA of VVD hebben gestemd. Dat moet worden teruggedraaid. VVD en CDA zijn geen rechtse partijen, zij hebben de multiculti omarmd en zingen vanuit een bepaalde rechtse toon om stemmers te paaien, maar menen geen zak van wat ze zeggen.
Mahalingam
Berichten: 52145
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Mahalingam »

Niet iedereen is gecharmeerd van Thierry Baudet. Hij schijnt niet goed te liggen bij onze post-moderne feministes.
En nu naar het schijnt ook bij een ex-Zwarte Piet.
  • @r_niemeijer Zeg, wat paternalistisch. Ik draag mn steentje bij in de oorlog die #Baudet onze beschaving verklaart. Vrij bescheiden.
    — Erik van Muiswinkel (@erikvmuiswinkel) 26 maart 2017
https://twitter.com/erikvmuiswinkel/sta ... 1756503040

Muis voert oorlog.
  • We moeten het front tegen de BaudetJugend gaan verbreden. Val m aan waar je kan. En steun de vrouwen die door ze aangevallen worden. https://t.co/LpzNTqE6Zs
    — Erik van Muiswinkel (@erikvmuiswinkel) 24 maart 2017
https://twitter.com/erikvmuiswinkel/sta ... 2716527617

Ik kwam tegen "Thierry Baudet, de jeune premier van de alt-linkse afkeer. "

Vroeger was er alleen maar Wilders. En verandering van spijs doet eten.

Aanvulling:
Erik verwaarloost zijn oude hobby echt niet, lees maar zijn nepnieuws:
  • Te hulp mensen! Wilders pleit voor aanslagen op het Suikerfeest! https://t.co/jJUoJ0iPLh
    — Erik van Muiswinkel (@erikvmuiswinkel) March 27, 2017
https://twitter.com/erikvmuiswinkel/sta ... 6154385408
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door silkyboxershortXL »

Maarten schreef:Niet iedereen met een rechtse mening is gecharmeerd over Wilders.
Wilders is inderdaad diep beschadigd in de hoofden van de mensen en Thierry wat minder. Ik denk dat beide FvD heren heel vervelend zullen worden voor de gevestigde parlement omdat hun inbreng is gebaseerd op een diep weten en historische kennis. Op hun rede zal geen antwoord komen van links anders dan de gebruikelijke redeloze afkeuring. Ik denk niet dat beide partijen elkaar in de weg gaan zitten. De vijver met ontevredenen is veel groter dan de verkiezings uitslag doet geloven. Toch heb ik PVV gestemd maar ben verheugd over de 2 FvD zetels. Nu nog een partij/inbreng die de werkelijke vijand gaat aanpakken: de media. Zo zal het gaan want pas als de media om is (met serieuze journalistiek bezig gaat) kan het stupide parlement zich al snel niet meer handhaven. Ik vertrouw op mijn eigen bevindingen en neem aan dat er zoveel gefraudeerd is dat de PVV 5 zetels meer zou moeten hebben. Hetzelfde gebeurde bij de vorige verkiezing-aanvankelijk hoog in de peilingen en dan de veel lagere uitkomst....
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Teva Teff

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Teva Teff »

silkyboxershortXL schreef: Nu nog een partij/inbreng die de werkelijke vijand gaat aanpakken: de media.
Alles kan beter.
Nu nog een partij/inbreng die de werkelijke vijand gaat aanpakken: de Main Stream Media.
icon_thumbup.gif
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Maarten »

Teva Teff schreef:Ik vind de FvD weinig fris. Op de kandidatenlijst op nr. 21.
GeenStijl: Hugo Berkhout. Het Maffiamaatje van Thierry Baudet.
Van je Eigen bron:
"Hugo Berkhout is inderdaad al geruime tijd bij FVD betrokken. Zijn betrokkenheid bij de partij staat geheel los van zijn baan en de arbeidsrelatie met zijn werkgever. Er is door FVD in totaal €350 van Berkhout (privé) aan donaties ontvangen. FVD heeft geen enkele donatie ontvangen van de werkgever van Berkhout of daaraan gelieerde personen/entiteiten. Hugo Berkhout stond op de FVD-kandidatenlijst (plaats 21) vanwege zijn expertise op de financiële markten en heeft in het verleden ook voor diverse andere Nederlandse banken gewerkt. Door nu mogelijke klantenrelaties of aandeelhouders van zijn werkgever met FVD in verband te brengen bedient GeenStijl zich van doorzichtige smaad-tactieken die wij tot nu toe alleen van de mainstream media gewend waren."
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Maarten schreef:
Teva Teff schreef:Ik vind de FvD weinig fris. Op de kandidatenlijst op nr. 21.
GeenStijl: Hugo Berkhout. Het Maffiamaatje van Thierry Baudet.
Ik weet niet hoe oud Teva T. is, maar soms denk ik dat hij het best tot zijn recht komt in een kleuterklasje. Dat denkt Teva namelijk zelf ook. Hij voelt zich hier als een vis in het water, in zijn eigen privé kleuterklas die voor de rest bestaat uit louter toezichthouders. Hij kan dan ook met recht als de enige kleuter op het FFI forum beschouwd worden.

Als we Hugo Berkhout vergelijken met sommige dure jongens van de vier grootste accountantskantoren in Nederland, die jaarrekeningen van beurs genoteerde mega ondernemingen moeten controleren, en zo corrupt blijken als de pest, dan stelt Berkhout met recht niks voor. NRC ging in februari op onderzoek uit en de feiten logen er niet om. Maar eerst dit.
Shady business rondom de Panama Papers

Gepubliceerd door Tom Lassing op 7 april 2016

Wie heeft de onthullingen gedaan rondom de Panama Papers? Dit blijkt voort te komen uit de International Consortium of Investigative Journalists. Een organisatie die gefinancierd wordt vanuit onder andere Rockefeller en Soros.

Niet voor niets was het eerste ‘slachtoffer’ dat genoemd werd Putin en de nummer twee was Assad. De kranten die door de formulieren mogen spitten zijn zorgvuldig geselecteerd. De papieren zijn ook niet openbaar. We worden dus heel zorgvuldig ‘gevoed’ vanuit de media. Een media in handen van vooral Amerikaans-Israëlische eigenaren.

De Panama Papers zijn daarmee in beginsel simpelweg Amerikaans/Israëlische propaganda om Putin dwars te zitten. Net zoals in eerdere gevallen stuitert de bal vanzelf ook weer terug naar de VS. Het is goed dat corruptie openbaar gemaakt wordt, maar dan moet je ook ALLE corruptie openbaar maken. Heeft u in de pers al een naam van een belangrijke Amerikaan of Israëli voorbij horen komen? Tot gisteren niet één!

Hoe kan dat?
Zijn die zo braaf? Ik denk het niet. Waarom is de premier van IJsland het eerste het haasje? Weet u hoe in IJsland de banken aan zijn gepakt? Dit was in mijn ogen simpelweg pure wraak. Met de ‘onthullingen’ wordt de roep op meer greep op financiële transacties weer groter. De banken en overheden moeten alles kunnen controleren. Niets mag zonder hun toestemming, instemming en controle nog gebeuren.

Ik zeg niet dat de witwaspraktijken en belastingontduikingszaken goed zijn. Verre van dat. Maar wat we als ondoordachte reactie gaan krijgen is een dictatuur op wereldniveau, aangestuurd door de grootste schooiers van allemaal, de bankiers die de politici gekocht hebben. En dat is nog heel wat erger.

Willen ze ‘echt’ onthullen, dan moeten ze alle papieren openbaar maken. Nog beter is een totale openheid over ALLE bedrijven en trusts in de wereld. Dat zou fantastisch zijn. Het probleem is namelijk simpelweg dat we het mogelijk maken het in sommige landen allemaal stiekem te doen. Maak alle databases openbaar, net zoals je bij de KvK in Nederland van alles over de bedrijven kan opvragen. Die openbaarheid op wereldschaal is beter dan een zeer machtige bankenwereld die de overheid als enige outsider inzage geeft.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie