De verrotte linkse media

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Ariel »

Media staan bol van half nepnieuws

Leon de Winter

Sinds Trumps presidentschap zijn de media druk in de weer met fakenieuws. Zelf vind ik half-fakenieuws interessanter. Dat halve hoor ik bijna de hele dag op de radio, ik zie het op tv, ik lees het online. Het is nieuws dat welgevallige feiten uit een veel breder feitenpakket selecteert. De feiten zijn niet nep, maar ze horen thuis in een context die met opzet wordt weggelaten.

Er stond gisteren in de Volkskrant een artikel met de kop: ’Heeft verkiezing Trump geleid tot meer antisemitisme?’ Een alarmerende vraag. Het artikel bestond uit vier vragen met antwoorden.

De eerste vraag luidde: ’Hoeveel antisemitische incidenten zijn er geteld sinds de Amerikaanse presidentsverkiezingen?’ Alleen al het stellen van zo’n vraag, net als de kop, maakt de lezer onrustig: het zal wel iets heel dringends zijn. Sinds de verkiezing van Trump heeft het in Californië enorm veel geregend, en ik kan me een artikel over dit fenomeen voorstellen onder de kop: ’Heeft verkiezing Trump geleid tot meer regen?’ Maar dat is niet beladen, en antisemitisme wel.

De beantwoorders schrijven over vernielingen van gedenkstenen op Joodse begraafplaatsen, over bommeldingen, allemaal waar. Maar dan wordt het Southern Poverty Law Centre gequoot, en daarbij wordt iets essentieels weggelaten: dit centrum is een radicaal linkse club die Maajid Nawaz (een progressieve moslim) en Ayaan Hirsi Ali (we weten wie zij is) op een zwarte lijst heeft gezet vanwege extremistische islamofobie. Dat is weerzinwekkend en maakt het SPLC volstrekt ongeloofwaardig.

De tweede vraag luidde: ’Heeft president Trump op de agressie gereageerd?’ Wauw, wat een suggestieve vraag. Jazeker, maar de beantwoorders vermelden eerst een incident op een persconferentie met een orthodoxe Jood die voor een buurtkrant schrijft (hoe belandde hij bij die presidentiële persconferentie?) en ze komen daarna schoorvoetend met de bevestiging dat Trump de agressie heeft veroordeeld. Maar hun antwoord suggereert dat Trump de agressie met tegenzin heeft verworpen – dit is wat de lezer moet denken, vindt de Volkskrant.

Vraag drie: ’Is het antisemitisme onder Trump toegenomen?’ Sommige Joodse groeperingen, zeggen de beantwoorders, vinden van wel. En dat begon al met de benoeming van Steve Bannon, die, zo schrijven zij, ’bekendstaat om zijn xenofobe houding, ook tegenover Joden’. Ik bied duizend euro wanneer iemand een directe quote van Steve Bannon kan vinden waarin hij zich negatief over Joden uitlaat. Duizend eurootjes, beste beantwoorders! Die quote bestaat niet, en dat weten zij, en dat is de reden dat ze over Bannon schrijven dat hij erom ’bekendstaat’. Nee, we willen harde quotes!

Ook melden de beantwoorders de commotie over een speech van Trump ter gelegenheid van Holocaust Memorial Day; daarin werden joden niet genoemd. Als reactie daarop quoten de beantwoorders Steve Goldstein, directeur van het Amerikaanse Anne Frank Centre. Goldstein leidt dat centrum zo ongeveer vanuit zijn slaapkamer en ‘staat bekend’ bij echte Anne Frank instituten als een eersteklas mafkees, zo weet ik uit eerste hand. Zijn enige geloofwaardigheid is de naam van een vermoord joods meisje.

’Zijn hier ook kanttekeningen bij te plaatsen?’ luidde de vierde vraag. En of! Onder Barack Obama is het aantal antisemitische incidenten sterk toegenomen. De Anti Defamation League, van oorsprong een Joodse organisatie die helaas steeds minder neutraal is geworden, meldde dat in een rapport. De vraag ’Heeft presidentschap Obama geleid tot meer antisemitisme?’ zou alleszins gerechtvaardigd zijn in dit laatste antwoord, maar dat doen de beantwoorders niet, want daarmee zouden zij de hele opzet van hun vragenspel onderuithalen.

Op universiteiten – waar radicale anti-Israëlpropaganda en antisemitisme broederlijk samen optrekken – nam het aantal gewelddadige incidenten in 2015 met vijftig procent toe. Gemelde incidenten op universiteiten verdubbelden in 2015 ten opzichte van 2014.

Ik vind Trump een vrij bizarre verschijning, maar ik stel mijn oordeel over zijn presidentschap nog een jaartje uit. In de tussentijd is er geen enkele aanleiding om te suggereren dat hij (of Bannon) een Jodenhater is. Trump heeft een Joodse dochter, Joodse kleinkinderen, er zitten Joden in zijn kabinet, onder zijn adviseurs, zijn vrienden en bekenden. De suggestie van antisemitisme in relatie tot zijn persoon is ridicuul, maar het is een vast patroon: elke rechtse Amerikaanse president en presidentskandidaat krijgen drie vormen van karaktermoord over zich heen: ze zijn antisemiet, vrouwenhater, racist. Dit is sinds Ronald Reagan het vaste repertoire.

Twee wat minder bekende adviseurs hebben grote invloed op Trump: de ene is Stephen Miller, de ander is Boris Epshteyn. Zij schrijven Trumps speeches. Epshteyn schreef Trumps ’Joodloze’ speech voor Holocaust Memorial Day. Beiden zijn Jood.

Heeft de Volkskrant in 2015 of 2016 een dergelijk vragenspel over Barack Obama geplaatst? Nee? Dan doen wij het even.

Is het aantal antisemitische incidenten toegenomen tijdens de tweede termijn van Obama? Antwoord: ja. Heeft president Obama op de agressie gereageerd? Antwoord: nee. Is antisemitisme onder Obama toegenomen? Antwoord: ja. Zijn hier ook kanttekeningen bij te plaatsen? Antwoord: als directeur van het Prins Bernhard Center for Ethical Studies verklaar ik dat Volkskrantartikel van gisteren tot een schoolvoorbeeld van bedrog en manipulatie. Ik ben te bereiken in mijn slaapkamer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Ali Yas »

Ja, maar weet je wat het is: wie het beter weet, laat zich door de Volkskrant geen oor aannaaien en gebruikt een eventueel gratis aangesmeerd exemplaar als bodem in de kattenbak. Wie de Volkskrant vandaag de dag nog leest om zich te informeren, is niet meer te redden.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De verrotte linkse media

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Teva Teff

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Teva Teff »

Ali Yas schreef:Ja, maar weet je wat het is: wie het beter weet, laat zich door de Volkskrant geen oor aannaaien en gebruikt een eventueel gratis aangesmeerd exemplaar als bodem in de kattenbak.
Elke krant is na een paar dagen even goed als kattenpiszuigende bodem in een kattenbak.
Wie de Volkskrant vandaag de dag nog leest om zich te informeren, is niet meer te redden.
Is dat zo?
De gemiddelde kwaliteit van wat ik daar lees is vele malen beter (wellicht factor 100) dan de hier zo populaire leugenschrijfseltje van bijvoorbeeld Xandernieuws.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De verrotte linkse media

Bericht door mercator »

Ali Yas schreef:Ja, maar weet je wat het is: wie het beter weet, laat zich door de Volkskrant geen oor aannaaien en gebruikt een eventueel gratis aangesmeerd exemplaar als bodem in de kattenbak. Wie de Volkskrant vandaag de dag nog leest om zich te informeren, is niet meer te redden.
Ik snap niet dat die traditionele papieren kranten nog kunnen bestaan. Alleszins niet in België. Als ik zo s eentje vast neem is het bij het wachten bij de tandarts . 2 pagina's "nieuws" afgeschreven van andere nieuwsbureaus, dan een hoop lokaal nieuws genre boom valt op man in de stationsstraat
en de rest is gel*l over voetbal.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Ali Yas »

Teva Teff schreef:De gemiddelde kwaliteit van wat ik daar lees is vele malen beter (wellicht factor 100) dan de hier zo populaire leugenschrijfseltje van bijvoorbeeld Xandernieuws.
Daar heb je waarschijnlijk groot gelijk in! Het punt is alleen, en dat kan niet vaak genoeg herhaald worden blijkbaar, dat die kwaliteit verkeerd wordt ingezet. Je kunt even goed zeggen dat voetbalteam A, bestaande uit louter sterspelers, beter is dan team B, met huisvaders zonder enige training, maar die kwaliteit is van geen enkel belang als team A de bal bij elke doelpoging tegen de paal trapt, met welke wereldklasse dat dan ook wordt gedaan.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Teva Teff

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Teva Teff »

Wat een raar verhaaltje. Nieuwsberichten # doelpunten. Probeer het eens met bloemkolen en spinazie.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Ariel »

Luister even naar de hoofdredacteur van het AD. Hij zei tegen Rutte , We kunnen ook Wilders premier maken", nadat Rutte een interview aan de Telegraaf gegeven had. Kan je zien hoe kranten hun lezers manipuleren.

klik op de link
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Ariel »

LOLOL. :roll:

Tijs van den Brink is boos op Geert Wilders. Volgens de EO-presentator heeft de PVV-leider een geluidsfragment gestolen uit zijn radioprogramma Dit is de dag. En dat irriteert hem behoorlijk, zegt hij in een blogpost op de site van Radio 1.
Afbeelding
Geachte heer Wilders, beste Geert. Zo begint de brief die Tijs van den Brink , nporadio1 naar Geert Wilders stuurt.
U heeft van ons gestolen. Het klinkt wat hard, als ik het zo opschrijf, maar u houdt van duidelijke taal en het is echt zo.

Het zit zo. Zondagavond liep ik tijdens een commercial break van het Carré-debat even naar de keuken voor een kop thee en onderweg ving ik ineens een bekend zinnetje op: "Ik heb niets tegen de islam", zei de stem van Mark Rutte, die uit mijn televisie kwam. "Hè", dacht ik. "Dat zinnetje ken ik!" Tijdens de volgende break bleef ik kijken en zag ik dat de zin afkomstig was uit een spotje van uw partij.

In de minuten die volgden kreeg ik diverse appjes van collega’s: "He! Die quote van Rutte in de PVV-spot komt uit ons interview met Rutte!"

De volgende dag zijn we dat gaan checken. En wat bleek? Het klopte. Enkele weken geleden interviewde ik Mark Rutte voor Dit is de Dag, een interview dat we op onze redactie inmiddels ‘het grote Paaseieren-interview’ noemen. In dat interview sprak ik behalve over paaseieren ook met Rutte over de islam en u blijkt een zin uit dat interview gewoon te hebben gejat. Luister maar. HIER hoort u Rutte in ons interview, en HIER hoort u Rutte in uw spotje. Duidelijk toch?
Normaal gesproken vind ik het prima als mensen citaten uit interviews die ik maak overnemen. Meestal gebeurt dat namelijk heel netjes: mensen vragen toestemming of zeggen erbij dat het een citaat uit Dit is de Dag betreft.

In dit geval kijk ik er anders naar. Dat komt door u. U geeft nauwelijks serieuze interviews. Mark Rutte doet dat gelukkig wel. Ondanks zijn drukke baan maakte hij al voor de ‘hete’ fase van de campagne tijd voor ons en daarmee voor onze luisteraars. Hij moest behoorlijk aan de bak tijdens het interview, zoals gasten, van welke partij dan ook, dat wel vaker moeten in ons programma. Maar hij deed het.

U doet dat niet. Dat mag in dit land. Niemand kan u (gelukkig) dwingen naar een studio te gaan. Dat moeten we zo houden. Maar irritant is het wel. U staat hoog in de peilingen, kunt zomaar de grootste worden volgende week woensdag. Wij, onze luisteraars, de kiezers: we willen weten wat u vindt, wat u wilt met dit land, wat uw concrete plannen zijn. Maar u weigert nagenoeg geheel zich er serieus over te laten interviewen, zelfs als u dat eerder persoonlijk heeft toegezegd, zoals bij Nieuwsuur. Als u dan vervolgens schaamteloos jat uit gesprekken met collega’s die wel de moeite nemen ons te woord te staan, irriteert dat me behoorlijk.

Daarom hebben we bij uw medewerkers nagevraagd hoe u aan het betreffende citaat kwam. Weet u wat hij zei? Gewoon, van internet geplukt. Eh, dat mag niet, meneer Wilders. Toegegeven, we moesten het even uitzoeken, maar u handelt in strijd met het ‘auteursrecht’ van de EO. Natuurlijk, u mag citeren uit onze uitzendingen, maar dat citaatrecht is bedoeld voor serieuze uitingen en niet voor promo-spotjes van politieke partijen.

Toen we uw mensen vervolgens vroegen het spotje offline te halen, kregen we meteen een bericht van een heel duur ogend Amsterdams advocatenkantoor. Volgens uw advocaat was er geen sprake van een schending van het auteursrecht. Weet u waarom niet? "Het geluid is louter het gevolg van het openzetten van een microfoon", schrijft hij. Ja, hij zegt het echt, uw advocaat. Alsof Rutte in iedere openstaande microfoon spontaan de bewuste zin roept…

Meneer Wilders, ik heb helemaal geen zin in juridisch gedoe. Interviewen is heel veel leuker. Daarom een voorstel. Wij staken onze juridische handelingen. En u komt voor 15 maart langs in onze studio voor een journalistiek interview over wat u allemaal concreet gaat doen als u premier wordt. Een premiersinterview, zeg maar. Deal?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De verrotte linkse media

Bericht door mercator »

Belachelijk. Als ik morgen op straat ga staan roepen WIR SCHAFFEN DAS ! moet ik dus auteursrechten betalen aan de Duitse televisie.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Mahalingam »

Dat is iemand die hoog op het morele ros zit.
Veel moeite doen om te kunnen concluderen:
"Toegegeven, we moesten het even uitzoeken, maar u handelt in strijd met het ‘auteursrecht’ van de EO. "
Maar die man is niet de EO en heeft geen auteursrecht. Maar de brutalen en de moreel juiste mensen hebben de halve wereld in pacht:
"Toen we uw mensen vervolgens vroegen het spotje offline te halen.."
Namens wie? De EO? Nee, namens zichzelf en een mijard andere mensen die het met hem eens zullen zijn.
Hij is erg onder de indruk van zijn eigen actie:
"Wij staken onze juridische handelingen."
En dan aan het eind schamperen: " Een premiersinterview, zeg maar. Deal?"

En buiten dit allemaal: heeft iemand wel eens een verkiezingsspot van een politieke partij gezien met in de aftiteling bedankjes?
Onze dank voor de citaten van Drees (copyright PvdA)
Deze verkiezingsspot werd mogelijk gemaakt door citaten uit "De Volkskrant".
De PVV dankt de NOS voor het beschikbaar stellen van beelden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Mahalingam »

Het Staatsjournaal vertelde mij dat de vader van de dader van de terreuraanslag op vliegveld Orly is vrij gelaten en heeft verklaard dat zijn zoon handelde onder invloed van alcohol en drugs.

Het Belgische Staatsjournaal kwam met hetzelfde verhaal maar daarna lieten ze de procureur zien die vertelde dat het wel een terreur aanslag was.
(Argument: het ziet eruit als een eend, het zwemt als een eend, het kwaakt als een eend en dus is het een eend.)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Pilgrim »

Desinformatie over Geert Wilders in Ketnet-jeugdjournaal Karrewiet: Chris Janssens dient klacht in

Dinsdag, 21 maart 2017 / Geplaatst onder Persberichten

Afbeelding

Chris Janssens, Vlaams Belang-fractievoorzitter in het Vlaams Parlement, dient bij de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) klacht in tegen de VRT naar aanleiding van een uitzending van het Ketnet-jeugdjournaal Karrewiet op 16 maart. Die dag wijdde Karrewiet een item aan de uitslag van de Nederlandse parlementsverkiezingen. Na een korte inleiding mocht Peter Vandermeersch, Vlaams journalist en hoofdredacteur van NRC Handelsblad, geïnterviewd door een jonge redactrice, in kindertaal zijn mening loslaten op de jeugdige kijkers. De ganse uitzending kan u hier bekijken: https://www.ketnet.be/kijken/karrewiet/ ... uitzending.

Vandermeersch, gekend voor zijn linkse standpunten, trok alle registers open. Hij verkondigde dat “veel mensen bang waren voor Wilders”, dat “heel Nederland heel luid ‘Oef’ zei toen hij niet de grootste was geworden”, en dat zelfs “heel de wereld ‘Oef’ zei: we zijn blij dat hij niet verkozen is”. Ook wil Wilders – volgens Vandermeersch – “dat Nederland zich afsluit van de rest”. De redactrice en de jeugdige kijkers werden in dreigende toon schrik aangejaagd: “Stel je voor, als je naar Nederland komt, dat je moet stoppen aan de grens.”

De letterlijke citaten:
Op de vraag “Wat betekent deze verkiezingsuitslag voor Nederland?” antwoordde Vandermeersch: “Deze uitslag betekent vooral dat een zekere meneer Wilders – die jij waarschijnlijk niet kent – niet gewonnen heeft. Geert Wilders, daar waren veel mensen bang voor hier. En Nederland zegt allemaal heel luid ‘Oef. Geert Wilders is niet de grootste geworden. Geert Wilders is namelijk iemand die wil dat Nederland zich afsluit van de rest. Die zou zelfs een grensbewaking worden tussen België en Nederland. Stel je voor, als je naar Nederland komt, dat je moet stoppen aan de grens.”

Op de vraag “Waarom waren die verkiezingen zo belangrijk voor heel de wereld” antwoordde Vandermeersch bovendien: “Omdat er de voorbije weken en maanden in Nederland veel gebeurd is. Trump is verkozen in Amerika. En sommige mensen die dachten: ‘Geert Wilders, dat is een soort Nederlandse Trump. En daarom zegt heel de wereld: ‘Oef: we zijn blij dat hij niet verkozen is. Ze mogen dat natuurlijk niet heel luid zeggen, maar ze zijn wel blij dat hij niet verkozen is.”

Voor Chris Janssens, Vlaams Belang-fractievoorzitter in het Vlaams Parlement, gingen Vandermeersch en Karrewiet hier ver over de schreef: “In de uitzending werd een zeer eenzijdig negatief beeld opgehangen van Geert Wilders. Het mediadecreet schrijft nochtans voor dat programma’s met een informatieve inslag in een geest van politieke en ideologische objectiviteit moet gebeuren. Dat was met deze uitzending zeker niet het geval. Uiteraard is het volledig van de pot gerukt dat heel Nederland bang was van Wilders. Voor veel mensen is Wilders net een symbool van hoop. Peilingen toonden zelfs aan dat een meerderheid van de bevolking de PVV in de regering wou, indien Wilders’ partij de grootste was geworden. De bewering Van Vandermeersch dat Wilders ‘niet verkozen is’ is vanzelfsprekend ook manifest onwaar.”

Dat Karrewiet zich in het bijzonder tot kinderen richt, maakt het voor Chris Janssens nog erger: “Kinderen moeten objectief geïnformeerd worden. De huidige uitzending was pure indoctrinatie door een dolgedraaide Vandermeersch en absoluut onaanvaardbaar. Dergelijke hersenspoeling van kinderen kan men verwachten op de Noord-Koreaanse tv, maar niet in een democratie. De VRT moet leren neutraal te informeren, ook en vooral naar kinderen toe.” Op geen enkele manier werden de uitspraken van Vandermeersch overigens genuanceerd of werd iemand de kans gegeven een andere visie te geven op de Nederlandse verkiezingsuitslag. Daarom besliste Chris Janssens vandaag klacht in te dienen bij de VRM.

https://www.vlaamsbelang.org/desinforma ... nt-klacht/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De verrotte linkse media

Bericht door sjun »

Peter Vandermeersch vraagt er om dat er specifieke actie wordt ondernomen op zijn destructieve invloed op kinderen op beïnvloedbare leeftijd. Dat start met thuisvlijt als een kritische bevraging van elk NRC lid op waarom of hij zij nog op dat kwalitatief uitermate teleurstellende blad geabonneerd is en natuurlijk een doorverwijzing naar betere alternatieven. Eerst de geldstromen laten opdrogen en dan de netwerkjes afbreken. De cultuuroorlog om het narratief is ook in Nederland en België al begonnen.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Mahalingam »

Ze gaan proberen om Nigel Farage te pakken op het verspreiden van nepnieuws of iets dergelijks.
UK watchdog probes Nigel Farage over Sweden rape comments
Ukip politician Nigel Farage is being investigated by the UK's broadcasting standards authority Ofcom over an edition of his LBC radio show where he claimed there had been a "dramatic rise in sexual crime" in Sweden due to the intake of refugees.

Farage made the comments on the February 20th edition of his LBC show, where he also claimed that Malmö had the highest number of rapes in Europe thanks to "EU migrant policies".

"Sweden has taken in more young male migrants than any other country in Europe and there has been a dramatic rise in sexual crime in Sweden. So much so that Malmo (sic) is now the rape capital of Europe, and some argue that perhaps it is the rape capital of the world," Farage said on the show.
[...]
Now, Ofcom is probing Farage's statements after receiving nine complaints from listeners about the February 20th show.

"We are investigating whether the comments made in this programme were materially misleading," an Ofcom spokesperson told The Local.

In particular the investigation is about "several remarks" Farage made about the refugee crisis, while the fact that he was not challenged about his comments in the programme is being taken into consideration, Ofcom explained.
https://www.thelocal.se/20170321/uk-bro ... misleading
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De verrotte linkse media

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Pilgrim »

Volkskrant-columniste doet huiliehuilie want kwetsende tweets

Geplaatst op 25 maart 2017

Afbeelding

Maar Thierry Baudet mag je grenzeloos demoniseren, want die heeft geen gevoel

“Sinds ik op twitter en in de Volkskrant kritiek uitte op Thierry Baudet is het bal. Nou had ik Baudet ook wel een verkrachtingsverheerlijkende fascist genoemd. Potige woorden, en ja, wie uitdeelt moet ook bereid zijn om te ontvangen. Maar de niet-aflatende stroom woordenpoep die me ten deel viel was zelfs voor mij als drekveteraan bijna te veel.

Het is verbijsterend hoe sterk je moet zijn om als vrouw je mening te uiten. Ik ben niet altijd sterk. Soms kan ik niet tegen haat. Misschien is dat ook wel goed, bedacht ik me, terwijl ik dinsdag Twitter uitzette. Ik kan nog geraakt worden.”


Lees verder>>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De verrotte linkse media

Bericht door mercator »

De dag na die aanslag in Londen kwam Theresa May vertellen dat de terrorist geïnspireerd was door Islamist ideology wat simultaan op de Vlaamse leugentelevisie werd vertaald als extremistische ideologie.

Na het verbod op de woordjes neger en allochtoon zal het woord moslim weldra ook officieel afgevoerd worden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De verrotte linkse media

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Mahalingam »

De demonisatie van le Pen in Frankrijk.
Hoopt Le Pen op campagneroebels tijdens bezoek Moskou?
In Frankrijk wordt gezegd dat haar bezoek vooral is bedoeld om geld in te zamelen.

Eerder waren er al berichten dat Le Pen met behulp van Russische banken, die aan het Kremlin zijn gelieerd, het geld voor haar verkiezingscampagne probeert op te brengen. Volgens persbureau AP hebben partijgenoten van Le Pen gezegd dat zij naar Rusland gaat om leningen te regelen.

Vorig jaar kwam aan het licht dat Le Pen in ruil voor betalingen pro-Russische standpunten zou hebben ingenomen. De dag nadat Le Pen zich uitsprak voor de Russische annexatie van de Krim kreeg zij een groot bedrag op haar rekening gestort, zo beweren Franse media.
[...]
Uit onderzoek dat is gedaan op verzoek van het Amerikaanse Republikeinse Congreslid Mike Turner blijkt dat Le Pen bijna 29 miljoen euro heeft gevraagd aan de First Czech-Russian Bank in Moskou.
En dat geld heeft ze nooit gekregen. (klein detail)
Haar partij heeft te maken met een 'cordon financièle'.
http://www.elsevier.nl/buitenland/achte ... ou-477787/

En na het bezoek:
Deze belofte deed Poetin aan Le Pen bij verrassingsontmoeting
Voorafgaand aan de ontmoeting met Le Pen sprak Poetin onaangekondigd op de staats-tv: ‘We proberen niet op enigerlei wijze gebeurtenissen te beïnvloeden, maar we behouden ons het recht voor vertegenwoordigers van alle politieke krachten van dat land te ontmoeten.’
De ontmoeting met Le Pen is belangrijk, vindt hij, ‘omdat ons allen nu een ernstige terroristische dreiging boven het hoofd hangt’. Ook beloofde Poetin haar dat hij niet de intentie heeft om zich te bemoeien met de uitslag van de Franse verkiezingen.
[...]
Boze tongen in Frankrijk beweren dat Le Pen in Rusland is om campagnegeld op te halen.
http://www.elsevier.nl/buitenland/achte ... ng-477957/
En het eindigt met:
Een deel van Le Pens contacten met het Kremlin zou in strijd zijn met de sancties die de Europese Unie Rusland heeft opgelegd wegens inmenging in het Oekraïne-conflict.
En elders lees ik:
Een deel van Le Pens contracten met het Kremlin zou in strijd zijn met de sancties die de Europese Unie Rusland heeft opgelegd wegens inmenging in het Oekraïne-conflict.
De sancties verbieden niet aan burgers om naar Rusland te gaan en daar te praten met wie ze willen. (contacten )
Maar contracten (zakelijke overeenkomsten) vallen wel onder het embargo.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door King George »

Pilgrim schreef:
Desinformatie over Geert Wilders in Ketnet-jeugdjournaal Karrewiet: Chris Janssens dient klacht in
Spoiler! :
Dinsdag, 21 maart 2017 / Geplaatst onder Persberichten

Afbeelding
Chris Janssens, Vlaams Belang-fractievoorzitter in het Vlaams Parlement, dient bij de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) klacht in tegen de VRT naar aanleiding van een uitzending van het Ketnet-jeugdjournaal Karrewiet op 16 maart. Die dag wijdde Karrewiet een item aan de uitslag van de Nederlandse parlementsverkiezingen. Na een korte inleiding mocht Peter Vandermeersch, Vlaams journalist en hoofdredacteur van NRC Handelsblad, geïnterviewd door een jonge redactrice, in kindertaal zijn mening loslaten op de jeugdige kijkers. De ganse uitzending kan u hier bekijken: https://www.ketnet.be/kijken/karrewiet/ ... uitzending.
Spoiler! :
Vandermeersch, gekend voor zijn linkse standpunten, trok alle registers open. Hij verkondigde dat “veel mensen bang waren voor Wilders”, dat “heel Nederland heel luid ‘Oef’ zei toen hij niet de grootste was geworden”, en dat zelfs “heel de wereld ‘Oef’ zei: we zijn blij dat hij niet verkozen is”. Ook wil Wilders – volgens Vandermeersch – “dat Nederland zich afsluit van de rest”. De redactrice en de jeugdige kijkers werden in dreigende toon schrik aangejaagd: “Stel je voor, als je naar Nederland komt, dat je moet stoppen aan de grens.”

De letterlijke citaten:
Op de vraag “Wat betekent deze verkiezingsuitslag voor Nederland?” antwoordde Vandermeersch: “Deze uitslag betekent vooral dat een zekere meneer Wilders – die jij waarschijnlijk niet kent – niet gewonnen heeft. Geert Wilders, daar waren veel mensen bang voor hier. En Nederland zegt allemaal heel luid ‘Oef. Geert Wilders is niet de grootste geworden. Geert Wilders is namelijk iemand die wil dat Nederland zich afsluit van de rest. Die zou zelfs een grensbewaking worden tussen België en Nederland. Stel je voor, als je naar Nederland komt, dat je moet stoppen aan de grens.”

Op de vraag “Waarom waren die verkiezingen zo belangrijk voor heel de wereld” antwoordde Vandermeersch bovendien: “Omdat er de voorbije weken en maanden in Nederland veel gebeurd is. Trump is verkozen in Amerika. En sommige mensen die dachten: ‘Geert Wilders, dat is een soort Nederlandse Trump. En daarom zegt heel de wereld: ‘Oef: we zijn blij dat hij niet verkozen is. Ze mogen dat natuurlijk niet heel luid zeggen, maar ze zijn wel blij dat hij niet verkozen is.”

Voor Chris Janssens, Vlaams Belang-fractievoorzitter in het Vlaams Parlement, gingen Vandermeersch en Karrewiet hier ver over de schreef: “In de uitzending werd een zeer eenzijdig negatief beeld opgehangen van Geert Wilders. Het mediadecreet schrijft nochtans voor dat programma’s met een informatieve inslag in een geest van politieke en ideologische objectiviteit moet gebeuren. Dat was met deze uitzending zeker niet het geval. Uiteraard is het volledig van de pot gerukt dat heel Nederland bang was van Wilders. Voor veel mensen is Wilders net een symbool van hoop. Peilingen toonden zelfs aan dat een meerderheid van de bevolking de PVV in de regering wou, indien Wilders’ partij de grootste was geworden. De bewering Van Vandermeersch dat Wilders ‘niet verkozen is’ is vanzelfsprekend ook manifest onwaar.”

Dat Karrewiet zich in het bijzonder tot kinderen richt, maakt het voor Chris Janssens nog erger: “Kinderen moeten objectief geïnformeerd worden. De huidige uitzending was pure indoctrinatie door een dolgedraaide Vandermeersch en absoluut onaanvaardbaar. Dergelijke hersenspoeling van kinderen kan men verwachten op de Noord-Koreaanse tv, maar niet in een democratie. De VRT moet leren neutraal te informeren, ook en vooral naar kinderen toe.” Op geen enkele manier werden de uitspraken van Vandermeersch overigens genuanceerd of werd iemand de kans gegeven een andere visie te geven op de Nederlandse verkiezingsuitslag. Daarom besliste Chris Janssens vandaag klacht in te dienen bij de VRM.
https://www.vlaamsbelang.org/desinforma ... nt-klacht/
Karrewiet = kierewiet
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Ariel »

'Niet-westerse minderheden integreren beter dan witte stadsbewoners' kopt de NOS.

Raar. Behalve dat dit een achterlijke statment is moet het onderzoek naar dit wonderbaarlijke feit nog plaats vinden. Het onderzoek mag wat kosten. 2,5 miljoen euro.
Wat gebeurt er met de oorspronkelijke inwoners van een wijk of stad als ze zelf een minderheid zijn geworden? Socioloog Maurice Crul van de Vrije Universiteit in Amsterdam onderzoekt de komende vijf jaar hoe de integratie verloopt voor deze "vergeten groep".

Hoogleraar Crul heeft een Europese subsidie gekregen van 2,5 miljoen euro. Met een team van acht mensen gaat hij in zes steden in Europa na wat het betekent voor bewoners dat ze in aantal langzamerhand zijn overvleugeld door mensen met een migrantenachtergrond.

Crul en zijn mensen zoeken daarvoor de autochtone bevolking op in de havensteden Rotterdam, Antwerpen en Malmö en in drie financiële centra: Amsterdam, Frankfurt en Wenen.

Hoe de autochtone bewoners zijn geïntegreerd in de huidige, "super-diverse", samenleving is volgens hem niet goed in beeld gebracht.

Crul heeft de indruk dat de oorspronkelijke bevolking doet aan "zelfsegregatie". De bewoners leven in een "witte bubbel", waarbij ze hun kinderen naar een "witte school" sturen en het liefst wonen in een "witte wijk". Ook hebben ze nauwelijks vrienden met een migratie-achtergrond.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie