Paus Franciscus

Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Boudewijn Abma »

sjun schreef:

De Bijbel verkondigt Jezus Christus als zijnde Goddelijk en de uitdrukking van het beeld van God.
De Bijbel verkondigt dat nergens en Christus zelf al helemaal niet. De zogenaamde goddelijkheid van Christus is is een theologisch-politiek compromis dat de Bisschoppen met elkaar uitonderhandelden op het Concilie van Nicea in 325 (!).

Als de moslims in lijn met Arianus dat idee verwerpen zijn ze op dat punt zo gek nog niet.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ali Yas »

Boudewijn Abma schreef:Als de moslims in lijn met Arianus dat idee verwerpen zijn ze op dat punt zo gek nog niet.
Moslims verwerpen niet alleen Jezus' goddelijkheid, maar ook zijn dood en opstanding. Deze zaken stonden tijdens de vergadering in Nice al eeuwen op schrift en dat geldt nog een half millennium sterker voor die mohammedaanse sukkels die geen idee hadden waar de klepel hing. Net als Abma eigenlijk, hoewel ik in zijn geval vermoed dat zijn onwetendheid gespeeld is.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Boudewijn Abma »

Ali Yas schreef: Moslims verwerpen niet alleen Jezus' goddelijkheid, maar ook zijn dood en opstanding. Deze zaken stonden tijdens de vergadering in Nice al eeuwen op schrift en dat geldt nog een half millennium sterker voor die mohammedaanse sukkels die geen idee hadden waar de klepel hing. Net als Abma eigenlijk, hoewel ik in zijn geval vermoed dat zijn onwetendheid gespeeld is.
Dat moslims op dat punt sukkels zijn neem ik zonder bezwaar van u aan maar het ridicule dogma van de goddelijkheid van Christus, ter onderscheiding van de aardse mens, wordt evenzeer slechts door bigotte sukkels aangehangen.

Gelukkig was Christus bepaald geen sukkel en die was zich van zijn menselijkheid sterk bewust. De evangelisten overigens ook die zijn menselijke afkomst benadrukken door uitgebreide geboorteregisters van hem te vermelden. Het ontbreken van goddelijkheid was voor Jezus overigens best vervelend: hij zweette bloed in Getsemané van angst, een typisch menselijke reactie. Hij vreesde het te verwachten lijden, een gemoedsgesteldheid die u en ik zich goed kunnen voorstellen maar waar een god toch geen last van hoeft te hebben, vindt u ook niet?

Het dispuut over de status van goddelijkheid is een typisch middeleeuwse vorm van haarkloverij waar de Scholastiek groot in is geworden. Een vraag waar ze ook veel aandacht aan hebben besteed is de vraag hoeveel engelen kunnen plaatsnemen op de punt van een naald alsmede de lastige kwestie of een steekwond is te wijten aan de scherpte van het zwaard of de doorsteekbaarheid van het menselijk lichaam. Dat zijn de vragen die er toe doen, zal ik maar zeggen.

Christus was een mens die in nauw contact stond met 'De Vader', de christelijke term voor Tao, Brahman, Allah en Sattva. Een verlichte leraar dus, en die staat van verlichting is voor elk mens in beginsel bereikbaar. Dat maakt de mens tot God maar in de verlichting ontdekt de mens slechts dat hij dat altijd al was, dus al dat gedebatteer in Nicea was nergens voor nodig.

Wat u overigens scherp ziet is dat ik me permanent in een staat van onwetendheid bevind. Ik wens u toe dat u op dat punt een stuk verder bent gevorderd.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ali Yas »

Boudewijn Abma schreef:Gelukkig was Christus bepaald geen sukkel en die was zich van zijn menselijkheid sterk bewust.
Daar staat dan tegenover dat de zieken, verlamden en blinden die door hem een nieuw leven kregen hem heel anders zagen. En opstaan uit de dood (wat we aanstaande Pasen herdenken) is ook niet bepaald mensenwerk. Maar ik neem aan dat je dat allemaal niet gelooft, zodat je de handen vrij hebt de geschiedenis zó te kneden dat die eruit ziet zoals jij wilt.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Boudewijn Abma »

Ali Yas schreef:
Boudewijn Abma schreef:Gelukkig was Christus bepaald geen sukkel en die was zich van zijn menselijkheid sterk bewust.
Daar staat dan tegenover dat de zieken, verlamden en blinden die door hem een nieuw leven kregen hem heel anders zagen. En opstaan uit de dood (wat we aanstaande Pasen herdenken) is ook niet bepaald mensenwerk. Maar ik neem aan dat je dat allemaal niet gelooft, zodat je de handen vrij hebt de geschiedenis zó te kneden dat die eruit ziet zoals jij wilt.
Ik geloof inderdaad dat we de opstanding van Christus niet als een fysiek feit maar als een symbolisch feit moeten opvatten. Die symboliek is overigens niet zonder betekenis: de mens kan de dood overwinnen door zijn leven in dienst van God te stellen, dat is de kern van alle religies: we zijn ongeboren en de kern van ons zijn overstijgt de dood.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ali Yas »

Boudewijn Abma schreef:een symbolisch feit
Ik beschouw jouw argumenten dan ook maar als symbolisch.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Boudewijn Abma »

Ali Yas schreef:
Boudewijn Abma schreef:een symbolisch feit
Ik beschouw jouw argumenten dan ook maar als symbolisch.
Dat is uw goed recht.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ali Yas »

Boudewijn Abma schreef:
Ali Yas schreef:
Boudewijn Abma schreef:een symbolisch feit
Ik beschouw jouw argumenten dan ook maar als symbolisch.
Dat is uw goed recht.
Alleen als duidelijk is dat de argumenten niet zijn bedoeld om de waarheid te vinden.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Boudewijn Abma »

Ali Yas schreef: Alleen als duidelijk is dat de argumenten niet zijn bedoeld om de waarheid te vinden.
Daar geef ik u graag gelijk in: in dat geval is het niet uw goed recht.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ali Yas »

Boudewijn Abma schreef:
Ali Yas schreef: Alleen als duidelijk is dat de argumenten niet zijn bedoeld om de waarheid te vinden.
Daar geef ik u graag gelijk in: in dat geval is het niet uw goed recht.
Ga gerust door met de indruk van waarheidslievendheid te wekken. De onwaarachtigheid druipt er vanaf en ik vermoed dan ook dat de meerderheid van lezers met een IQ boven de 100 dat wel doorziet. Maar goed, ga gerust verder met dit theater voor jezelf. Wij kijken we toe hoe je jezelf voor joker zet.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Boudewijn Abma »

Ali Yas schreef:
Boudewijn Abma schreef:
Ali Yas schreef: Alleen als duidelijk is dat de argumenten niet zijn bedoeld om de waarheid te vinden.
Daar geef ik u graag gelijk in: in dat geval is het niet uw goed recht.
Ga gerust door met de indruk van waarheidslievendheid te wekken. De onwaarachtigheid druipt er vanaf en ik vermoed dan ook dat de meerderheid van lezers met een IQ boven de 100 dat wel doorziet. Maar goed, ga gerust verder met dit theater voor jezelf. Wij kijken we toe hoe je jezelf voor joker zet.
Ik vernam van u geen enkel inhoudelijk argument dan wel betoog met enig logische samenhang.
Wilt u de joker namens mij de hartelijke groeten doen?
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ali Yas »

Boudewijn Abma schreef:Ik vernam van u geen enkel inhoudelijk argument dan wel betoog met enig logische samenhang.
We zijn inmiddels aardig de draad kwijt, of was je dat ook al ontgaan?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Boudewijn Abma »

Ali Yas schreef:
Boudewijn Abma schreef:Ik vernam van u geen enkel inhoudelijk argument dan wel betoog met enig logische samenhang.
We zijn inmiddels aardig de draad kwijt, of was je dat ook al ontgaan?
Niets hoeft u te beletten de draad weer op te nemen. U was echter degene die de inhoudelijke lijn verliet.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ariel »

Ach ja... :scratch: Paus Franciscus ( vzmh) heeft de vluchtelingencentra op de Griekse eilanden vergeleken met concentratiekampen. Hij zei dat zaterdag bij een herdenking in Rome. De paus vond dat de centra veel weg hebben van concentratiekampen in Nazi-tijd door de hoeveelheid mensen die er verblijven.

De paus had ook kritiek op het vluchtelingenbeleid van Europa. Immigratie is in het belang van Europa, zei de paus.

Kom Franske , ouwe marxist (vzmj). Je hebt in Rome een paar mooie grote gebouwen waarvan jij een prachtig vluchtelingencentra kan maken. Al die moslim"vluchtelingen" kunnen vast en zeker de heiligbeelden die overal staan en hangen enorm waarderen.

Wij uit Holland hebben de boel alvast wat opgefleurd met wat bloemen.

Afbeelding

Graag gedaan en geen dank.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwe paus

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Immigratie is in het belang van Europa, zei de paus.
Dan was de kolonisatie ook een weldaad voor Afrika.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: De paus had ook kritiek op het vluchtelingenbeleid van Europa. Immigratie is in het belang van Europa, zei de paus.
Afrika neukt zich te pletter. En moslims blijven daarin niet achter. Zal wel met kinderbijslag te maken hebben. En niet te vergeten de overtuiging bij al die geestelijk zieke moslims dat zij straks in de meerderheid zijn. Ik geloof niks, maar met die uitspraak in gedachte zie ik hen liever vandaag dan morgen aan een of andere verschrikkelijke ziekte dood neervallen. Aan de profetenkoorts bijvoorbeeld. Of het islamvirus waarvan zij de dragers zijn.

En tsja, was dat al niet eerder vertoond met de kapelaan die regelmatig aan huis kwam op bezoek kwam bij de rooms-katholieken om de vrouw des huizes aan te moedigen door te gaan op Gods weg. In welke richting? De richting die leidde tot het baren van hoe meer kinderen des te beter voor het rooms-katholieke milieu. Welnu, dat laatste zei hij er niet bij. Het was in ieder geval, hoe dan ook, Gods wil. Of men nog even de Bijbel erop na wilde slaan. En anderszins werd het op zondag wel van de kansel gepredikt.

Een christen zijn heeft in de loop der tijd een andere betekenis gekregen. Dezelfde betekenis als een goed mens zijn. Dat kan heer Abbas niet zeggen over de islam. Mocht hij dat toch perse willen doen vanuit zijn optiek er flink tegenin te gaan, dan zal ik alvast het gras voor zijn voeten maaien. Let even op heer Abbas!

Een christen dient de leer van Christus aan te hangen. Een criminele Siciliaan die dat doet is dus geen christen. Het christendom is gebaseerd op de kennis over Jezus.

Een mohammedaan (moslim genoemd in de volksmond) MOET de leer van Mohammed aanhangen. Een criminele Marokkaanse mohammedaan die dat doet is mohammedaan. Het mohammedanisme is gebaseerd op de kennis over Mohammed.

Er is echter een uitzondering. Namelijk, wanneer een moslims steelt van een moslim of hem doodmaakt of anderszins benadeelt. Zolang mohammedanen zich bezig houden met het molesteren, beroven, onderdrukken en doden van niet-moslims is hij goed bezig. Het handboek Koran voor het bedrijven van haat en terrorisme tegen niet-moslims is daar duidelijk over en laat de mohammedaan niet in het ongewisse hierover.

Moslims deugen niet, ze zijn doorgaans achterlijk en passen niet in onze kennisbeschaving.

Dat heer Abbas het hier niet mee eens is zal best wel. Hij heeft wel meer moeite met de logica.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Boudewijn Abma »

'Hans van de Mortel' schreef:
Ariel schreef: De paus had ook kritiek op het vluchtelingenbeleid van Europa. Immigratie is in het belang van Europa, zei de paus.
Afrika neukt zich te pletter. En moslims blijven daarin niet achter. Zal wel met kinderbijslag te maken hebben. En niet te vergeten de overtuiging bij al die geestelijk zieke moslims dat zij straks in de meerderheid zijn. Ik geloof niks, maar met die uitspraak in gedachte zie ik hen liever vandaag dan morgen aan een of andere verschrikkelijke ziekte dood neervallen. Aan de profetenkoorts bijvoorbeeld. Of het islamvirus waarvan zij de dragers zijn.

En tsja, was dat al niet eerder vertoond met de kapelaan die regelmatig aan huis kwam op bezoek kwam bij de rooms-katholieken om de vrouw des huizes aan te moedigen door te gaan op Gods weg. In welke richting? De richting die leidde tot het baren van hoe meer kinderen des te beter voor het rooms-katholieke milieu. Welnu, dat laatste zei hij er niet bij. Het was in ieder geval, hoe dan ook, Gods wil. Of men nog even de Bijbel erop na wilde slaan. En anderszins werd het op zondag wel van de kansel gepredikt.

Een christen zijn heeft in de loop der tijd een andere betekenis gekregen. Dezelfde betekenis als een goed mens zijn. Dat kan heer Abbas niet zeggen over de islam. Mocht hij dat toch perse willen doen vanuit zijn optiek er flink tegenin te gaan, dan zal ik alvast het gras voor zijn voeten maaien. Let even op heer Abbas!

Een christen dient de leer van Christus aan te hangen. Een criminele Siciliaan die dat doet is dus geen christen. Het christendom is gebaseerd op de kennis over Jezus.

Een mohammedaan (moslim genoemd in de volksmond) MOET de leer van Mohammed aanhangen. Een criminele Marokkaanse mohammedaan die dat doet is mohammedaan. Het mohammedanisme is gebaseerd op de kennis over Mohammed.

Er is echter een uitzondering. Namelijk, wanneer een moslims steelt van een moslim of hem doodmaakt of anderszins benadeelt. Zolang mohammedanen zich bezig houden met het molesteren, beroven, onderdrukken en doden van niet-moslims is hij goed bezig. Het handboek Koran voor het bedrijven van haat en terrorisme tegen niet-moslims is daar duidelijk over en laat de mohammedaan niet in het ongewisse hierover.

Moslims deugen niet, ze zijn doorgaans achterlijk en passen niet in onze kennisbeschaving.

Dat heer Abbas het hier niet mee eens is zal best wel. Hij heeft wel meer moeite met de logica.
Nee, ik ben het er, zeker zo infantiel geformuleerd, niet mee eens. Ik vind het eigenlijk een nogal dom betoog.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwe paus

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Het handboek Koran voor het bedrijven van haat en terrorisme tegen niet-moslims is daar duidelijk over en laat de mohammedaan niet in het ongewisse hierover.
Het probleem is niet het boekje Koran, maar de moslim zelf. Door allerlei elkaar versterkende factoren zijn moslims achterlijke, slechte mensen. Moesten ze hun boekje niet hebben hadden ze wel iets anders gevonden om hun lage lusten en aandriften op te projecteren.
Onze voorouders pakweg tot 100 jaar geleden zagen dat en probeerden de moslims met alle mogelijke middelen buiten de deur te houden. Ergens een vijftigtal jaren geleden hebben wij een totale omslag gemaakt en zijn moslims als wenselijke wezens gaan beschouwen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuwe paus

Bericht door Pilgrim »

FOTOSERIE: Paus Franciscus vergelijkt de huidige Europese “vluchtelingen”kampen met de concentratiekampen van de nazi´s in WO II...

Geplaatst op 25 april 2017

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lees verder>>>

https://ejbron.wordpress.com/2017/04/25 ... -in-wo-ii/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Nieuwe paus

Bericht door Maarten »

Die paus is dan ook niet helemaal normaal hé.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Maarten schreef:Die paus is dan ook niet helemaal normaal hé.
Klopt als een zwerende vinger van een rooms-katholieke priester die in de vagina van een non heeft gezeten.

Zolang een paus cum suis vasthoudt aan de leer van het celibaat is hij in ieder geval niet normaal.

Volgens een vriend van mij die met mij op de katholieke school met celibaat onderwijzers heeft gezeten is het celibaat in de 12e eeuw ingesteld om de kerk rijker te maken. Hoe dat zo? Welnu, een celibaat gerelateerde godsdienstwaanzinnige die mogelijk een vette erfenis tegemoet kon zien en geen vrouw of kinderen had, liet al zijn geld na aan de kerk.

Alles in de wereld draait om macht en geld. Religie vormt daar geen uitzondering op.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Nieuwe paus

Bericht door Maarten »


Paus wil geen speciaal gepantserd voertuig tijdens Egypte-bezoek

https://www.katholieknieuwsblad.nl/nieu ... pte-bezoek

Misschien dat de het probleem met deze paus spoedig opgelost is ??
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Maarten schreef:
Paus wil geen speciaal gepantserd voertuig tijdens Egypte-bezoek

https://www.katholieknieuwsblad.nl/nieu ... pte-bezoek

Misschien dat de het probleem met deze paus spoedig opgelost is ??
Hij gaat er vast van uit dat Jezus en Mohammed in de hemel tot een akkoord zijn gekomen. Jezus is sowieso de man van vrede en voor Mohammed is het een kwestie van tijdelijke wapenstilstand. Althans zo zal waarschijnlijk de gedachte zijn van paus Knettergek.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Nieuwe paus

Bericht door Maarten »

Die dwaze slinkse Argentijn wil het noodlot tarten. Ik denk dat niemand vreemd moet opkijken als PISlamieten hun vizier op hem richten. Je vraagt er dan ook gewoon om.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ariel »

Maarten schreef:
Paus wil geen speciaal gepantserd voertuig tijdens Egypte-bezoek

https://www.katholieknieuwsblad.nl/nieu ... pte-bezoek

Misschien dat de het probleem met deze paus spoedig opgelost is ??
Ik juich dit toe.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie