Mijn levensverhaal.

Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Chaimae,
Zou het kunnen dat jouw schoolresultaten flink gedaald zijn na heel deze neef-historie ? En dat daarom de mensen op school zich vragen begonnen te stellen ? Of had het meer te maken met jouw (veranderde) uiterlijk ?
Dit alles bewijst toch wel dat jij met een probleem zit. En wie "probleem" zegt, zoekt een "oplossing". Doen dus !
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Ik haat op dit soort momenten de Islam zo. Aanrandingen komen overal voor, maar de manier hoe er tegen aan gekeken wordt door de aanhangers van de religie van vrede getuigd van een barbaarse kijk op het leven. Het is zoals Nina eens zei: "Het is in feite verboden voor een vrouw om zichzelf te laten verkrachten"

Zie verder ook

http://switch5.castup.net/frames/200410 ... mv&ak=null
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Interessante video, Lodewijk.
Volgens de logica van de islam IS EEN VROUW WAT ZE DRAAGT AAN KLEDING, de inhoud van de kledij doet er feitelijk helemaal niet toe...

Het gebrek aan respect voor de vrouw als mens is zo overduidelijk ! De kledij is belangrijker dan zijzelf !

Chaimae, jouw neef heeft ook geen greintje respect voor vrouwen, dat geef ik je op een briefje! Hoe is deze knul verder opgegroeid ? Zie je hem nog wel eens op familiefeesten of zo ? Hoe gedraagt hij zich dan ?
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Beste Chaimae,

Eerlijk gezegd zit ik te koken op mijn stoel, het begon bij jouw verhaal maar de video van Lodewijk heeft er toe bijgedragen, niet persoonlijk bedoelt Lodewijk, ik denk dat je wel weet wat ik bedoel.
Als een man zich niet kan bedwingen is dat niet de schuld van de vrouw, nog een keer; ALS EEN MAN ZICH NIET KAN BEDWINGEN IS DAT NIET DE SCHULD VAN DE VROUW!!!!
NOOIT EN TE NIMMER!!!
Toen ik jong was, lang geleden, heeft iemand een poging gedaan mij te verkrachten, deze man heeft nog een litteken op zijn gezicht en zal er altijd aan herrinnert zijn, want dat litteken heb ik hem gegeven met een sleutel die ik in mijn zak had, ik wordt namelijk niet bang maar kwaad. Maar goed, na aanraden van een vriendin heb ik een poging gedaan dit aan te geven, ja een poging, want in die tijd kregen de meiden ook snel de schuld van de politie, het was in de tijd van de mini mode, ja inderdaad een tijd terug, ik was dus te sexy gekleed en te laat op straat. Eerst stond ik paf maar ik zei die vettige juut; U wilt mij dus duidelijk maken dat dit mij schuld is? Omdat die jongen zich niet kan beheersen heb ik het gedaan???? Bent u wel helemaal goed bij???
Pas op het laatste reageerde hij, belediging van amtenaar in functie, waarop ik zei; 'Doe maar, maar ik ben hier nog niet klaar mee, ik weiger mij zelf de schuld te geven omdat het die verkrachtende idioten geen donder uit maken wat de vrouw aan heeft, ik wees hem op een verkrachting van een oude vrouw in een park dat toen nog niet zoalng geleden gebeurd was. En ja, ik heb een minirok aan, maar dat is nog geen vrijbrief om aan mij te komen!
Gelukkig kon ik het mijn broer vertellen en die is de volgende dag meegegaan en heeft nog een duit in het zakje gedaan bij een andere agent. Het heeft geen aanklacht opgeleverd maar het luchtte wel op!
Hiermee wil ik dus even duidelijk maken dat het nog niet zolang geleden is dat een meisje ook hier de schuld kreeg!

Maar ik heb altijd geweigerd de schuld op mijzelf te gooien, puur en alleen omdat ik wist dat ik hier niet om gevraagd had. Die man is ook niet ver gekomen met zijn plan, die sleutel had hij te vroeg te pakken en hij is jankend weggehold. Ik heb het wel gelijk aan een vriendin verteld en dat lucht gelijk op. De politie had dus niet veel waarde en hulp voor slachtoffers was er al helemaal niet, maar ook weigerde ik mijzelf als slachtoffer te zien.
Die mannen moeten gewoon van de vrouwen afblijfen, punt!!!!
In die film zie je die man ook de vrouw en van alles de schuld geven, eigen verantwoordelijkheid nemen ho maar, dat is typisch dadergedrag, zij waren zwak door de ander, ammehoela, poten thuis.
Ondersteund door die pinquin zullen ze de vrouwen wel even leren dat als ze verkracht worden het hun eigen schuld is, misschien was er wel een stukje enkel te zien waardoor een andere pinquin verkracht was, blijkt dus dat burka's ook niet helpen. Ik begrijp uit die film dat het slachtoffer een minirok aanhad, maar ook in de tijd van de Taliban werden vrouwen verkracht terwijl zij Burka's droegen, dus wat was hun excuus?
Nog altijd reageer ik fel op domme uitlatingen van mannen die het vaak eens zijn met de stelling dat een meisje er om gevraagd had, dan zijn ze nog niet klaar met mij, met als gevolg dat zij dat soort uitlatingen niet meer bij spuien, wat een ongelooflijke domheid zeg en van die domme mannen zijn er nog veel te veel hier in Nedelrland.

Chaimae, Zolang jij je schuldig voelt, leef je niet volop, dat is die neef van je niet waard, er zijn nu instanties die je kunnen helpen maak er gebruik van, deze zijn tot stand gekomen door vrouwen zoals mijn persoontje, die waar het maar kan, riepen dat het toch godsgeklaagd was de schuld te krijgen voor iets waar je niets aan kan doen! Gebruik het, geef die neef van je geen kans je ongelukkig te voelen. Bedenk dat je hem dan meer macht geeft dan hem toekomt, zoek hulp zodat je hem de volgende keer met rechte rug en zonder vrees of schaamte in de ogen kunt kijken en hem de boodschap kan geven, jij en ik weten dat jij een K*&^^$%K bent!

Eigenlijk zou je zijn foto in de krant moeten zetten met als titel
'Dit is een verkrachter, meisjes, vrouwen, kijk uit, hij lijkt aardig maar hij verstaat geen Nee!'

Chaimea, help jezelf!

Veel sterkte en kracht

Liefs Alifaa
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

alifaa schreef:Beste Chaimae,

Eerlijk gezegd zit ik te koken op mijn stoel, het begon bij jouw verhaal maar de video van Lodewijk heeft er toe bijgedragen, niet persoonlijk bedoelt Lodewijk, ik denk dat je wel weet wat ik bedoel.
Als een man zich niet kan bedwingen is dat niet de schuld van de vrouw, nog een keer; ALS EEN MAN ZICH NIET KAN BEDWINGEN IS DAT NIET DE SCHULD VAN DE VROUW!!!!
NOOIT EN TE NIMMER!!!
Toen ik jong was, lang geleden, heeft iemand een poging gedaan mij te verkrachten, deze man heeft nog een litteken op zijn gezicht en zal er altijd aan herrinnert zijn, want dat litteken heb ik hem gegeven met een sleutel die ik in mijn zak had, ik wordt namelijk niet bang maar kwaad. Maar goed, na aanraden van een vriendin heb ik een poging gedaan dit aan te geven, ja een poging, want in die tijd kregen de meiden ook snel de schuld van de politie, het was in de tijd van de mini mode, ja inderdaad een tijd terug, ik was dus te sexy gekleed en te laat op straat. Eerst stond ik paf maar ik zei die vettige juut; U wilt mij dus duidelijk maken dat dit mij schuld is? Omdat die jongen zich niet kan beheersen heb ik het gedaan???? Bent u wel helemaal goed bij???
Pas op het laatste reageerde hij, belediging van amtenaar in functie, waarop ik zei; 'Doe maar, maar ik ben hier nog niet klaar mee, ik weiger mij zelf de schuld te geven omdat het die verkrachtende idioten geen donder uit maken wat de vrouw aan heeft, ik wees hem op een verkrachting van een oude vrouw in een park dat toen nog niet zoalng geleden gebeurd was. En ja, ik heb een minirok aan, maar dat is nog geen vrijbrief om aan mij te komen!
Gelukkig kon ik het mijn broer vertellen en die is de volgende dag meegegaan en heeft nog een duit in het zakje gedaan bij een andere agent. Het heeft geen aanklacht opgeleverd maar het luchtte wel op!
Hiermee wil ik dus even duidelijk maken dat het nog niet zolang geleden is dat een meisje ook hier de schuld kreeg!

Maar ik heb altijd geweigerd de schuld op mijzelf te gooien, puur en alleen omdat ik wist dat ik hier niet om gevraagd had. Die man is ook niet ver gekomen met zijn plan, die sleutel had hij te vroeg te pakken en hij is jankend weggehold. Ik heb het wel gelijk aan een vriendin verteld en dat lucht gelijk op. De politie had dus niet veel waarde en hulp voor slachtoffers was er al helemaal niet, maar ook weigerde ik mijzelf als slachtoffer te zien.
Die mannen moeten gewoon van de vrouwen afblijfen, punt!!!!
In die film zie je die man ook de vrouw en van alles de schuld geven, eigen verantwoordelijkheid nemen ho maar, dat is typisch dadergedrag, zij waren zwak door de ander, ammehoela, poten thuis.
Ondersteund door die pinquin zullen ze de vrouwen wel even leren dat als ze verkracht worden het hun eigen schuld is, misschien was er wel een stukje enkel te zien waardoor een andere pinquin verkracht was, blijkt dus dat burka's ook niet helpen. Ik begrijp uit die film dat het slachtoffer een minirok aanhad, maar ook in de tijd van de Taliban werden vrouwen verkracht terwijl zij Burka's droegen, dus wat was hun excuus?
Nog altijd reageer ik fel op domme uitlatingen van mannen die het vaak eens zijn met de stelling dat een meisje er om gevraagd had, dan zijn ze nog niet klaar met mij, met als gevolg dat zij dat soort uitlatingen niet meer bij spuien, wat een ongelooflijke domheid zeg en van die domme mannen zijn er nog veel te veel hier in Nedelrland.

Chaimae, Zolang jij je schuldig voelt, leef je niet volop, dat is die neef van je niet waard, er zijn nu instanties die je kunnen helpen maak er gebruik van, deze zijn tot stand gekomen door vrouwen zoals mijn persoontje, die waar het maar kan, riepen dat het toch godsgeklaagd was de schuld te krijgen voor iets waar je niets aan kan doen! Gebruik het, geef die neef van je geen kans je ongelukkig te voelen. Bedenk dat je hem dan meer macht geeft dan hem toekomt, zoek hulp zodat je hem de volgende keer met rechte rug en zonder vrees of schaamte in de ogen kunt kijken en hem de boodschap kan geven, jij en ik weten dat jij een K*&^^$%K bent!

Eigenlijk zou je zijn foto in de krant moeten zetten met als titel
'Dit is een verkrachter, meisjes, vrouwen, kijk uit, hij lijkt aardig maar hij verstaat geen Nee!'

Chaimea, help jezelf!

Veel sterkte en kracht

Liefs Alifaa
Prima Alifaa, dit is de enige reactie die dat soort mannen begrijpt.............

Ik hoop dat onze Chaimae er wat aan heeft.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dutch schreef:Chaimae,
Zou het kunnen dat jouw schoolresultaten flink gedaald zijn na heel deze neef-historie ? En dat daarom de mensen op school zich vragen begonnen te stellen ? Of had het meer te maken met jouw (veranderde) uiterlijk ?
Dit alles bewijst toch wel dat jij met een probleem zit. En wie "probleem" zegt, zoekt een "oplossing". Doen dus !


Het had meer met mijn gedrag te maken, dan mijn schoolresultaten.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ja Chaimae, op sommige momenten is het voor pubers knap lastig om met bepaalde gevoelens om te gaan en dan gaan ze wel eens als gekken tekeer, helpen zichzelf de vernieling in... Heb dat al zo vaak gezien.
Dan komt het erop aan die "gekte" in goede banen te leiden als ouders of als ouder, want anders kan de hele boel fout aflopen : slechte schoolresultaten, rebellerend gedrag, schoolmoeheid, enz.
Aangezien jij nergens écht met je ouders over kan praten (schaamte, diepe afgrond tussen jullie wegens verkeerd "respect", onbegrip van de ouders uit,...) moet je wel bij iemand anders terecht kunnen.
Gebruik liever je energie om er wat van te bakken op school beste Chaimae, verlies niets aan de islam die het niet waard is en jou bedriegt, je moet na de havo verder studeren wil je een echt toffe job hebben later...
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »


Prima Alifaa, dit is de enige reactie die dat soort mannen begrijpt.............
Hummm sommige hebben geen bord maar concreet beton voor de kop!
Ik hoop dat onze Chaimae er wat aan heeft.
Dat hoop ik zeker!


Met vr.gr.

Thomas
Groetjes terug,

Alifaa
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 154
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:47 pm

Bericht door Fleur »

Ben ik nu de enige die onderhand gaat twijfelen aan het verhaal van Chaimae? Is het niet gewoon een test om te zien hoe wij met dit soort zaken omgaan? Of ben ik nu te wantrouwend. Geen enkel advies wordt ter harte genomen. Alles wordt afgewezen. Dan denk ik wat heeft het dan voor zin om je verhaal hier neer te zetten. Als je alleen maar op de Islam en de Koran wil afgaan wordt je als een hoer gezien. Niet dat ik dat vind, maar dat is wat de gelovige moslim vindt. Wat wil je nu precies van ons horen Chaimae?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Fleur schreef:Ben ik nu de enige die onderhand gaat twijfelen aan het verhaal van Chaimae? Is het niet gewoon een test om te zien hoe wij met dit soort zaken omgaan? Of ben ik nu te wantrouwend. Geen enkel advies wordt ter harte genomen. Alles wordt afgewezen. Dan denk ik wat heeft het dan voor zin om je verhaal hier neer te zetten. Als je alleen maar op de Islam en de Koran wil afgaan wordt je als een hoer gezien. Niet dat ik dat vind, maar dat is wat de gelovige moslim vindt. Wat wil je nu precies van ons horen Chaimae?


Als jij het niet wilt geloven, mij een zorg. Had ook graag gewild dat het NIET zo was, maar jammer genoeg is het wel gebeurd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 154
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:47 pm

Bericht door Fleur »

Chaimae schreef:Als jij het niet wilt geloven, mij een zorg. Had ook graag gewild dat het NIET zo was, maar jammer genoeg is het wel gebeurd.
Dan nogmaals de vraag, wat wil je precies met dit verhaal, anders dan het vertellen. Verder wijs je elk advies af. Dus wat is dan precies je doel? Wat wil je hiermee bereiken? Horen dat wij een andere mening zijn toegedaan dan de Islam in dit soort zaken? En hoe ga jij er dan mee om, terwijl je diezelfde Islam aanhangt?
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Fleur schreef:Ben ik nu de enige die onderhand gaat twijfelen aan het verhaal van Chaimae? Is het niet gewoon een test om te zien hoe wij met dit soort zaken omgaan? Of ben ik nu te wantrouwend. Geen enkel advies wordt ter harte genomen. Alles wordt afgewezen. Dan denk ik wat heeft het dan voor zin om je verhaal hier neer te zetten. Als je alleen maar op de Islam en de Koran wil afgaan wordt je als een hoer gezien. Niet dat ik dat vind, maar dat is wat de gelovige moslim vindt. Wat wil je nu precies van ons horen Chaimae?
Om je eerlijk de waarheid te zeggen Fleur, ik begin te denken dat je gelijk hebt, ik vraag mij nu ook af wat ze hiermee wil bereiken, zoveel mensen die met haar mee leven, maar wat is de reactie..........
Sorry Chaimae, je maakt je langzamerhand niet geloofwaardig, het kan natuurlijk ook zijn dat je een beetje aandacht nodig hebt.
Als het wel is gebeurd, doe er dan wat aan!
Er zijn genoeg adviezen, maar alleen jij en jij alleen kan er daadwerkelijk iets aan doen, of je blijft lekker het slachtoffer, sommige mensen vinden dat ook prettig, lekker slachtoffertje spelen.
Doe ermee wat je wilt.
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Leyla
Berichten: 20
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 2:57 pm

Bericht door Leyla »

Lodewijk Nasser schreef:Ik haat op dit soort momenten de Islam zo. Aanrandingen komen overal voor, maar de manier hoe er tegen aan gekeken wordt door de aanhangers van de religie van vrede getuigd van een barbaarse kijk op het leven. Het is zoals Nina eens zei: "Het is in feite verboden voor een vrouw om zichzelf te laten verkrachten"

Zie verder ook

http://switch5.castup.net/frames/200410 ... mv&ak=null

Jammer dat je de Religie zelf en de aanhangers hiervan als één iets ziet...!

Al zou je "de aanhangers" hebben gezegd, dan was je alsnóg fout bezig!

Degenen die verkrachting en aanranding goedkeuren, zijn barbaren, die in geen enkel opzicht de principes van De Islam naleven en/of hanteren in hun gedachtengang in deze...!
Laatst gewijzigd door Leyla op wo nov 22, 2006 10:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Leyla
Berichten: 20
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 2:57 pm

Bericht door Leyla »

Fleur schreef:
Chaimae schreef:Als jij het niet wilt geloven, mij een zorg. Had ook graag gewild dat het NIET zo was, maar jammer genoeg is het wel gebeurd.
Dan nogmaals de vraag, wat wil je precies met dit verhaal, anders dan het vertellen. Verder wijs je elk advies af. Dus wat is dan precies je doel? Wat wil je hiermee bereiken? Horen dat wij een andere mening zijn toegedaan dan de Islam in dit soort zaken? En hoe ga jij er dan mee om, terwijl je diezelfde Islam aanhangt?
Wat voor onzin zit je hier nu uit te kramen met "een andere mening dan de Islam in dit soort zaken"?! Als je NIETS weet over wat de Islam op het punt van verkrachting en/of aaranding zegt, dan is het het meest verstandige om gewoon je mond te houden..!

Hier kan ik mij dus zó kwaad om maken! Mensen die lopen te bléren en/of doen alsof de Islam zulk barbaars en onmenselijk gedrag goedkeurt...! :x
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 154
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:47 pm

Bericht door Fleur »

Leyla schreef:Degenen die verkrachting en aanranding goedkeuren, zijn barbaren, die in geen enkel opzicht de principes van De Islam naleven en/of hanteren in hun gedachtengang in deze...!
Er is toch maar een Islam. Er is geen foute of goede Islam. Ieder haalt het toch uit maar een religie. Waar haal jij dan vandaan dat moslims die hierachter staan niet de goede Islam aanhangen? Dat wordt altijd als verdediging opgevoerd bij extremiteiten en barbaarse uitingen. Waar baseren die mensen zich dan op? Verwerp jij dan bepaalde delen van de Koran en de Hadiths? En is dat dan de ware Islam?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Leyla schreef: Wat voor onzin zit je hier nu uit te kramen met "een andere mening dan de Islam in dit soort zaken"?! Als je NIETS weet over wat de Islam op het punt van verkrachting en/of aaranding zegt, dan is het het meest verstandige om gewoon je mond te houden..!

Hier kan ik mij dus zó kwaad om maken! Mensen die lopen te bléren en/of doen alsof de Islam zulk barbaars en onmenselijk gedrag goedkeurt...! :x
Wat zegt de Koran over verkrachting, Leyla?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Ketter schreef:
Leyla schreef: Wat voor onzin zit je hier nu uit te kramen met "een andere mening dan de Islam in dit soort zaken"?! Als je NIETS weet over wat de Islam op het punt van verkrachting en/of aaranding zegt, dan is het het meest verstandige om gewoon je mond te houden..!

Hier kan ik mij dus zó kwaad om maken! Mensen die lopen te bléren en/of doen alsof de Islam zulk barbaars en onmenselijk gedrag goedkeurt...! :x
Wat zegt de Koran over verkrachting, Leyla?

Hoe verklaar je het gedrag van de janjaweed in Soedan ?

een voorbeeldje
'Vrouwen Darfur ook in kampen verkracht'

Tussen oktober en half februari hebben artsen van AzG in Darfur ongeveer vijfhonderd slachtoffers van verkrachting behandeld. Artsen zonder Grenzen is ervan overtuigd dat dit maar een klein deel is van het werkelijke aantal.

AzG maakte vorig jaar al melding van grootschalig seksueel geweld in de Soedanese provincie. Toen ging het om vrouwen die in hun dorpen waren verkracht door binnenvallende Arabische milities, de Janjaweed. 'Verkrachting heeft hen nu verraderlijk gevolgd tot in hun toevluchtsoorden', aldus het rapport.

Vrouwen lopen vooral gevaar als zij hun kamp of dorp verlaten voor activiteiten om de familie te onderhouden, zoals water halen, brandhout verzamelen en werken op het land. Meestal dragen de daders wapens. Van de slachtoffers meldde 81 procent te zijn verkracht door een man of mannen in uniform (van het leger of milities).

Artsen zonder Grenzen wijst erop dat het seksueel geweld doorgaat ondanks de internationale beloften dat zal worden opgetreden tegen de misdrijven i


WIe zijn die Janjaweed ?
De Janjaweed of Janjawid zijn een bewapende militie uit de Darfur regio van Soedan. Zij bestaan uit Arabieren, vooral van het Baggara volk. Het woord "Janjaweed" betekent letterlijk "een man met een paard en een geweer" maar wordt ook als "man te paard" vertaald.

Zij zijn de opvolgers van een andere Arabische militie, de Murahilin (ofwel de "nomaden"), die voorafgaand aan het conflict in Darfur jarenlang actief waren.

Sinds de escalatie van het Darfur-conflict vormen de Janjaweed een van de agressors in dit steeds gewelddadiger conflict, waarbij Arabieren en Afrikanen, het tegen elkaar opnemen. De Arabieren zijn vooral nomaden, de Afrikanen vooral landbouwers, maar beide zijn moslims.

De Janjaweed werden gevormd als reactie op aanvallen op regeringsinstellingen door de Justice and Equality Movement (Beweging voor Rechtvaardigheid en Gelijkheid, JEM) en het Sudanese Liberation Army (Soedanese Bevrijdingsleger, SLA). Beide zijden worden beschuldigd van schendingen van de mensenrechten.

Militair kregen de Janjaweed snel de overhand, geholpen als ze worden door het Soedanese leger en door superieure bewapening. Daarna gingen ze over tot een systematische etnische zuivering, waarbij de niet-Arabische dorpen werden platgebrand en de inwoners verjaagd. In de zomer van 2004 zijn er meer dan 10.000 mensen vermoord en zijn een miljoen mensen op de vlucht geslagen. De Janjaweed achtervolgden de vluchtelingen tot in Tsjaad, waarbij het tot gevechten kwam met het reguliere leger van dat land.

EN er zijn zoveel precedenten .......
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Wat voor onzin zit je hier nu uit te kramen met "een andere mening dan de Islam in dit soort zaken"?! Als je NIETS weet over wat de Islam op het punt van verkrachting en/of aaranding zegt, dan is het het meest verstandige om gewoon je mond te houden..!

Hier kan ik mij dus zó kwaad om maken! Mensen die lopen te bléren en/of doen alsof de Islam zulk barbaars en onmenselijk gedrag goedkeurt...! :x
Sluit jij je oren op wat er in streng islamitische landen gebeurd?
Vrouwen durven geen verkrachting aan te geven, zij worden als de schuldige aangewezen met alle gevolgen van dien, bijvoorbeeld, zij belanden in de gevangenis, worden daarna nog eens verkracht door de bewakers en voor hoer uitgescholden, tenzij zij twee mannen, familie, weet die voor haar kunnen getuigen, alsof een verkrachter op haar vader, man of broer wacht, lekker geregeld.
Maar mij zul je niet geloven, ga maar naar de site van amnesty international, maar daar die ook niet islamitisch zijn, zul je die ook niet geloven. Geloof je geweldige profeet maar, die zelf verkrachte waar hij maar kon, en dat is dan vaak het excuus van de moslim mannen, want wat gekke Mo deed, mogen hun ook in navolging van.
Open je oren, lees eens goed, en kom er dan op terug, want wat verkrachting aangaat, is de Islam barbaars. :evil:
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 154
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:47 pm

Bericht door Fleur »

Helaas gebeurt dat niet alleen in streng islamitische landen maar ook in Nederland! Eerwraak is net zo goed in ons land een item.
En Leyla, maak mij maar even wijs dat dit niet te maken heeft met die 'vredelievende Islam'.
Ook het feit dat je niet vrij bent om uit je geloof te stappen zegt al genoeg. Moslims zijn over het algemeen doodsbang om kritiek te geven op hun religie, waarom is dat? Die religie is toch zo vredelievend? Kijk je zelf niet om je heen dan?

De praatjes van die vredelievende Islam die werken allang niet meer, het wordt tijd dat moslims dat eens gaan beseffen. Achterhaald is het allang. Beseffen dat ze gefaald hebben ons iets voor te spiegelen zou wel eens een stap in de goede richting kunnen zijn. Of word je zelf in de maling genomen, dat kan ook nog. Zou ook niet de eerste keer zijn gezien de schokkende verhalen van vooral moslima's toen ze achter de 'waarheid' van hun eigen religie kwamen, vaak op een geheel niet 'vredelievende' manier.

Als je in deze tijd, bij alles wat er gebeurt nog steeds verkondigd dat de Islam een vredelievende vrouwvriendelijke religie is, dan ben je blind, doof of heel erg dom.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Even tussendoor, sorry. Misschien hangt de drempel om over 'verkrachting' te spreken ook wel af van hoe je in het algemeen tegen seks aankijkt. Het komt wel vaker voor dat vrouwen zich laten intimideren en seks hebben tegen hun zin. Pas daarna komt het in je op dat dat niet hoeft, en dat je tegen iemand kan zeggen dat hij op moet hoepelen.

Maar als je geen problemen hebt met seks, is dat geen ramp, en doe je het de volgende keer anders. Zoiets is pas erg als je eer van het hebben van seks afhangt, en zowel het meisje als de jongen die haar intimideert en dwingt zijn hiervan op de hoogte. De jongen weet heel goed dat hij niet alleen seks heeft, maar dat hij ook het meisje 'onteert', volgens de code van zijn milieu. En het meisje kan niet zeggen dat ze seks heeft gehad terwijl ze het eigenlijk niet wilde, omdat ze weet dat ze haar 'eer' kwijt is, dus noemt ze het maar een verkrachting.

Uiteindelijk is het voor een meisje veel erger om seks te hebben als ze weet dat de hele omgeving haar zal verachten. Als je je dan ook nog hebt laten intimideren, voel je helemaal schuldig omdat je het liet gebeuren. Terwijl het eigenlijk alleen om een dom intermezzo ging, waar iemand die geen 'eercultuur' kent niet wakker van zou liggen.
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 154
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:47 pm

Bericht door Fleur »

Grote kans dat het inderdaad zo werkt nina, maar dan blijft het natuurlijk voorop staan dat binnen de Islam de vrouw dus duidelijk het onderspit delft. Hier de mindere is, en zich ook het meest schuldig zal voelen.
Nooit gehoord van een jongen die na sex met een meisje uit eerwraak is vermoord. Die vinden dus veel minder belemmeringen om iets aan te gaan met een meisje. Hoewel ze dan ook geen enkele last blijken te hebben van iets als een geweten. Vreemd toch, dat degene die het onteren overoorzaakt in de meeste gevallen vrijuit gaat.
Een man kan er nu eenmaal niets aan doen als een vrouw hem verleidt, dan zijn de seksuele krachten groter dan zijn verstand, dat is al heel snel bij moslims blijkbaar. Een en al op springen staande geilheid of zoiets. Er is maar een kleine trigger nodig om het niet meer te kunnen houden.
Die mannen zijn zo ongelooflijk op sex gericht dat ze zelfs in de hemel daar mee doorgaan. Meteen na binnenkomst kunnen ze 72 maagden verkrachten, hoera, wat geweldig. Hoe primitief kun je zijn. Het idee alleen ook al dat in de hemel sex nog een item zou zijn is al te idioot voor woorden. Even vergeten wordt dat sex een middel is om je voort te planten, in eerste instantie toch? Hoezo zou dat in de hemel dan nog een vaardigheid zijn. De Islam vertroebelt in eerste instantie het logisch denkvermogen, dat is wel duidelijk. Of is dit logisch denkvermogen nog niet voldoende aanwezig bij moslims. Een foutje in de evolutie?
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Krijg opeens een visioen van allemaal mannen met maagden die ontmaagd moeten worden op wolken, zou daar de aarde van opwarmen in plaats van de ozon.........hoewel, kunnen die mannen wel warmte, ik bedoel dan liefdevolle warmte?
Wat krijgt een goede moslim vrouw ( die 25% die het wel naar de hemel mogen) eigenlijk?? Ook 72 maagdelijke mannen of een berg chocolade?

Alle gekheid op een stokje, je hebt wel een punt Nina, maar toch, als een vrouw wel verkracht is in een idioot land, kan zij nergens naar toe, en ik geloof dat verkrachting daar veel meer voorkomt dan hier.
Vast door die sexy kleding :oops:
Conclusie...de wereld is extra gevaarlijk voor vrouwen!
Dat maakt de vrouw sterker, en de man onzekerder en daarom moet hij die vrouw onderdrukken, want eigenlijk weet hij wel dat hij overbodig is. (sterke mannen, ik heb het dus over onzekere mannen he, de sterke mannen zijn wel toelaatbaar :wink: )
Op een dag staan de vrouwen op en zeggen dan; En nu is het genoeg!
Hoed u, onzekere man!
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 154
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:47 pm

Bericht door Fleur »

Het is ook het meest logisch dat de hervorming van de Islam van de vrouwen zal komen. Het lijkt me toch voor de hand te liggen dat die het niet langer pikken. Dat er nu nog vrouwen zijn die het wel slikken, is al onvoorstelbaar. Het is ergens wel jammer dat uit het geloof stappen nog niet genoeg wordt gedurfd. De indruk ontstaat toch, dat er genoeg vrouwen zijn die dit best zouden willen, maar de sancties die daarop staan niet durven aangaan. Angst is nog veel te sterk aanwezig. En ook de twijfel, als men toch in Allah gelooft. Je wil als vrouw toch wel graag naar die hemel en niet naar die vreselijke hel. De stap om afstand te nemen van je geloof is een andere stap dan je verzetten tegen de onderdrukking. Aangezien deze zaken verbonden zijn, maakt het juist zo moeilijk. Je kan bijna het een niet doen, zonder het ander te verloochenen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Het is ook het meest logisch dat de hervorming van de Islam van de vrouwen zal komen.
Dat is een refreintje, om toch maar een mooi klinkende verklaring te hebben, dat Islam tot hervorming in staat is. Het zijn wij die dat zeggen, en we zeggen dat tegen onszelf.
Islam is NIET zo makkelijk hervormbaar. Diegenen die dat willen laten klinken liegen.
Enige oplossing voor Islamhervorming. Allemaal terug naar waar ze vandaankomen. Een muur tussen ons en hen. Laat hen gaarstoven in de poel van Barbariteit en overbevolking die ze voor zichzelf scheppen. Heb dan nog eens 50 tot 100j geduld (hoogstwaarschijnlijk langer) ga dan eens een keertje kijken of er van enige hervorming al iets is terechtgekomen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik weet denk ik meer dan genoeg. Ik heb de Nederlandse versie van de Koran nu thuis en ga zo beginnen met het lezen ervan. De dingen die ik niet snap en/of niet vind kloppen markeer ik en ga er dan een antwoord op proberen te zoeken , bij een geleerde/imaam. Heb trouwens ook de Bijbel thuis, en ben die ook van plan te gaan lezen, zo ook de Thora.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie