Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Pilgrim »

Hallo Tokyo schreef:
Pilgrim vindt het niet prettig dat ik aantoonde dat Hitler een christen was.
Je hebt niets aangetoond zwetsnek, je hebt slechts je domme mening herhaald gelardeerd met links die je goed uitkomen....en je roept jezelf zoals gewoonlijk als winnaar uit van het 'inhoudelijk debat'. Lul.

[icon_lol.gif]
Hij gaf in feite maar één link en dat was deze:

http://www.christenhistorici.nl/archief ... lf-hitler/

Het artikel van de ze link geeft alleen maar de menig van de auteur weer, maar zelfs in die ene link kan je niet lezen dat Hitler christelijk was, behalve in zijn hele vroege jeugd, want hij kwam uit een katholiek gezien.
Met de vroomheid was het gauw afgelopen. Juist op de leeftijd dat de puber de verstandige leiding nodig had die zijn vader hem niet wilde en zijn moeder hem niet kon geven, kreeg hij op de Staatsrealschule te Linz godsdienstles van een ondeugdelijke leraar, Franz Sales Schwarz. De leerlingen bestookten de domme man met netelige vragen waardoor hij in paniek raakte. Onze eigenwijze jongeling moet hieruit de conclusie hebben getrokken dat de christelijke godsdienst iets was voor primitieve personen. Hij is nog wel gevormd, op 22 mei 1904 in de Dom van Linz, maar hij gedroeg zich toen zo bokkig dat het duidelijk was dat het hem helemaal niet zinde. Dit was hoogstwaarschijnlijk zijn allerlaatste kerkgang. Nooit ging hij nog een kerk binnen, zelfs niet toen als hij als staatshoofd dit wel had moeten doen, bijvoorbeeld bij een staatsbegrafenis. Hierbij dient echter aangetekend dat hij zich nooit uit de Katholieke Kerk heeft laten uitschrijven en tot zijn dood toe de Kirchensteuer is blijven betalen.

[...]

Op de duur leidde deze identificatie tot terzijdestelling van de historische Jezus die hij niet meer nodig had. De breuk met het christelijk verleden bleek definitief, toen hij bij de begrafenis van Von Hindenburg tot de overleden rijkspresident zei: “Toter Feldherr, geh’ nun ein in Walhall”; het hemels Jeruzalem had dus zijn betekenis verloren. Toch duurde het nog tot oktober 1937 voordat hij kon zeggen dat hij zich “na zware innerlijke strijd van nog voorhanden religieuze kindertijdvoorstellingen had vrijgemaakt. Ik voel me nu zo fris als een veulen op de weide.”
Van de tekst uit wikipedia gaf hij geen link.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Hallo Tokyo »

Pilgrim schreef:
Hallo Tokyo schreef:
Pilgrim vindt het niet prettig dat ik aantoonde dat Hitler een christen was.
Je hebt niets aangetoond zwetsnek, je hebt slechts je domme mening herhaald gelardeerd met links die je goed uitkomen....en je roept jezelf zoals gewoonlijk als winnaar uit van het 'inhoudelijk debat'. Lul.

[icon_lol.gif]
Hij gaf in feite maar één link en dat was deze:

http://www.christenhistorici.nl/archief ... lf-hitler/

Het artikel van de ze link geeft alleen maar de menig van de auteur weer, maar zelfs in die ene link kan je niet lezen dat Hitler christelijk was, behalve in zijn hele vroege jeugd, want hij kwam uit een katholiek gezien.
Met de vroomheid was het gauw afgelopen. Juist op de leeftijd dat de puber de verstandige leiding nodig had die zijn vader hem niet wilde en zijn moeder hem niet kon geven, kreeg hij op de Staatsrealschule te Linz godsdienstles van een ondeugdelijke leraar, Franz Sales Schwarz. De leerlingen bestookten de domme man met netelige vragen waardoor hij in paniek raakte. Onze eigenwijze jongeling moet hieruit de conclusie hebben getrokken dat de christelijke godsdienst iets was voor primitieve personen. Hij is nog wel gevormd, op 22 mei 1904 in de Dom van Linz, maar hij gedroeg zich toen zo bokkig dat het duidelijk was dat het hem helemaal niet zinde. Dit was hoogstwaarschijnlijk zijn allerlaatste kerkgang. Nooit ging hij nog een kerk binnen, zelfs niet toen als hij als staatshoofd dit wel had moeten doen, bijvoorbeeld bij een staatsbegrafenis. Hierbij dient echter aangetekend dat hij zich nooit uit de Katholieke Kerk heeft laten uitschrijven en tot zijn dood toe de Kirchensteuer is blijven betalen.

[...]

Op de duur leidde deze identificatie tot terzijdestelling van de historische Jezus die hij niet meer nodig had. De breuk met het christelijk verleden bleek definitief, toen hij bij de begrafenis van Von Hindenburg tot de overleden rijkspresident zei: “Toter Feldherr, geh’ nun ein in Walhall”; het hemels Jeruzalem had dus zijn betekenis verloren. Toch duurde het nog tot oktober 1937 voordat hij kon zeggen dat hij zich “na zware innerlijke strijd van nog voorhanden religieuze kindertijdvoorstellingen had vrijgemaakt. Ik voel me nu zo fris als een veulen op de weide.”
Van de tekst uit wikipedia gaf hij geen link.

Dat is nu precies de makke met die bekakte zwetsnek, hij zoekt bevestiging van zijn gezwets en gaat daarvoor op zoek naar medestanders die dezelfde mening zijn toegedaan en tracht dit te slijten aan anderen in de discussie als zijnde een feit.


[icon_lol.gif]
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Pilgrim »

Maar hij wil volgens mij ook graag geloven dat Hitler christelijk was. Maar waarom? Mensen geloven meestal wat ze geloven willen. Kennelijk heeft hij zo'n afkeer van het christendom dat hij het idee dat Hitler christelijk was gretig accepteert. Eigenlijk net zoiets als sommige atheïsten die geloven dat Jezus niet bestaan heeft en dan hun uiterste best gaan doen om het te bewijzen. De volgorde is dus deze: eerst heb je de afkeer - dan het geloof dat datgene waar je een afkeer van hebt niet deugt - vervolgens zoeken naar bewijzen om dit geloof te bevestigen.

De vraag blijft echter wat het werkelijk is dat deze mensen tot vijanden van hun eigen cultuur gemaakt heeft? Waarom zijn het verraders geworden? Cultuurverraders!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

Pilgrim schreef:
Hallo Tokyo schreef:
Pilgrim vindt het niet prettig dat ik aantoonde dat Hitler een christen was.
Je hebt niets aangetoond zwetsnek, je hebt slechts je domme mening herhaald gelardeerd met links die je goed uitkomen....en je roept jezelf zoals gewoonlijk als winnaar uit van het 'inhoudelijk debat'. Lul.

[icon_lol.gif]
Hij gaf in feite maar één link en dat was deze:

http://www.christenhistorici.nl/archief ... lf-hitler/

Het artikel van de ze link geeft alleen maar de menig van de auteur weer, maar zelfs in die ene link kan je niet lezen dat Hitler christelijk was, behalve in zijn hele vroege jeugd, want hij kwam uit een katholiek gezien.
Deze link is nieuw voor mij en bewijst verder inderdaad ook weinig

Met de vroomheid was het gauw afgelopen. Juist op de leeftijd dat de puber de verstandige leiding nodig had die zijn vader hem niet wilde en zijn moeder hem niet kon geven, kreeg hij op de Staatsrealschule te Linz godsdienstles van een ondeugdelijke leraar, Franz Sales Schwarz. De leerlingen bestookten de domme man met netelige vragen waardoor hij in paniek raakte. Onze eigenwijze jongeling moet hieruit de conclusie hebben getrokken dat de christelijke godsdienst iets was voor primitieve personen. Hij is nog wel gevormd, op 22 mei 1904 in de Dom van Linz, maar hij gedroeg zich toen zo bokkig dat het duidelijk was dat het hem helemaal niet zinde. Dit was hoogstwaarschijnlijk zijn allerlaatste kerkgang. Nooit ging hij nog een kerk binnen, zelfs niet toen als hij als staatshoofd dit wel had moeten doen, bijvoorbeeld bij een staatsbegrafenis. Hierbij dient echter aangetekend dat hij zich nooit uit de Katholieke Kerk heeft laten uitschrijven en tot zijn dood toe de Kirchensteuer is blijven betalen.

[...]

Op de duur leidde deze identificatie tot terzijdestelling van de historische Jezus die hij niet meer nodig had. De breuk met het christelijk verleden bleek definitief, toen hij bij de begrafenis van Von Hindenburg tot de overleden rijkspresident zei: “Toter Feldherr, geh’ nun ein in Walhall”; het hemels Jeruzalem had dus zijn betekenis verloren. Toch duurde het nog tot oktober 1937 voordat hij kon zeggen dat hij zich “na zware innerlijke strijd van nog voorhanden religieuze kindertijdvoorstellingen had vrijgemaakt. Ik voel me nu zo fris als een veulen op de weide."
Van de tekst uit wikipedia gaf hij geen link.
Mijn stelling dat Hitler een gelovig christen was blijkt uit de tientallen uitspraken die hij er in Mein Kampf, in toespraken en in persoonlijke gesprekken over deed.

Daarom is het mijn overtuiging, dat ik werk in de geest van de almachtige Schepper: Want door mij te verweren tegen de Jood strijd ik voor het werk van de Heer.` (Mein Kampf. blz 76)

Het doel, waarvoor wij te strijden hebben, is, te zorgen, dat het leven en de vermenigvuldiging van ons ras en ons volk verzekerd zijn, dat er voedsel zal zijn voor onze kinderen, dat hun bloed zuiver zal blijven, en dat het vaderland vrij en onafhankelijk zal zijn, opdat ons volk rijp mag worden om de zending te vervullen, die ook hem door de Schepper van het heelal is toegewezen. (blz. 261)

‘Wij wenden ons tot diegenen, die geloven dat een andere God dan het goud hun bestaan op aarde in Zijn handen heeft.’ (Mein Kampf. blz 511)
Wie het waagt, om de schennende hand uit te strekken naar het hoogste evenbeeld van de Heer, pleegt daarmee heiligschennis tegen de Schepper van dit wonder, en helpt ons uit het paradijs verdrijven.’ (Mein Kampf. Blz 479)

'Juist de man, die volks denkt, zou het nu als zijn meest heilige plicht moeten beschouwen, om, binnen zijn eigen kerkgenootschap, ervoor te zorgen, dat men niet altijd praat over Gods wil, maar dat men die wil ook daadwerkelijk vervult en Gods werk niet laat aanranden. Want Gods werk gaf de mensen eens hun gestalte, hun karakter en hun eigenschappen. Wie Zijn werk vernielt, strijdt daardoor tegen de schepping van de Heer, dat wil dus zeggen, tegen de goddelijke wil.’ (Mein Kampf. Blz 709)

‘Het gevolg van iedere rasvermenging is dus, in het kort, altijd het volgende:….. er treedt een lichamelijke en geestelijke achteruitgang op, en daarmee het begin van een langzaam, maar zeker verkwijnen. Indien men zo een ontwikkeling tot stand brengt, doet men niets anders dan inbreuk maken op de wil van de eeuwige Schepper.’ (Mein Kampf. Blz. 354)

‘De godsdienst wordt belachelijk gemaakt, zeden en moraal worden als verouderd voorgesteld, totdat tenslotte de laatste steunpunten voor het volkseigen in de strijd om het bestaan zijn gevallen.’(Mein Kampf. Blz 407)

‘Men zift niet, dat men zondigt tegen de wil van de Schepper, wanneer men honderdduizenden en nogmaals honderdduizenden van zijn meest begaafde schepselen in het proletarische moeras onzer dagen laat ondergaan,’ (Mein Kampf. Blz. 543)

‘In een toespraak van 12 april 1922 in München zei Hitler: ‘Mijn gevoel als christen wijst me op mijn Heer en Heiland als een vechter. Het wijst me op de man die ooit in eenzaamheid, omringd door maar enkele volgelingen, de ware aard van deze joden doorzag en mensen opriep om tegen hen te strijden en die – Gods waarheid!- niet het grootst was als lijder, maar als vechter. Als christen en als mens heb ik met een grenzeloze liefde de passage gelezen waarin hij ons vertelt hoe de Heer zich tenslotte in al zijn macht verhief en de gesel greep om het addergebroed uit de tempel te verdrijven. Wat een indrukwekkende strijd heeft hij gevoerd tegen het joodse vergif! Nu, na tweeduizend jaar, versta ik met de diepste emotie vollediger dan ooit tevoren dat het hierom was dat hij aan het kruis zijn leven moest laten. Als christen heb ik de plicht me niet te laten bedriegen, maar de plicht om een vechter te zijn voor waarheid en gerechtigheid. En als mens heb ik de plicht om erop toe te zien dat de menselijke samenleving niet op dezelfde rampzalige manier instort als de beschaving van de antieke wereld tweeduizend jaar geleden; een beschaving die door dit zelfde joodse volk naar zijn ondergang is geleid.’

‘Almachtige God, zegen straks onze wapenen; wees even rechtvaardig als Gij altijd waart; oordeel nu opnieuw, of wij onze vrijheid nu waardig zijn, en veroordeel ons niet; Heer, zegen onzen strijd!’ (Mein Kampf. Blz. 802)


Door sommigen is betoogd dat Hitler in zijn latere leven het persoonlijk geloof in Christus afzwoer. Men baseerde zich daarin altijd op de zogenaamde tafelgesprekken waarin hij dat zou hebben verklaard. Die verslagen blijken, juist op dit punt, een vervalsing. Ik verwees hierboven naar het betreffende Wikepedia-lemma waarin in dit aan de hand van een aantal tekstgedeelten gedetailleerd wordt uitgelegd. https://nl.wikipedia.org/wiki/Hitlers_tafelgesprekken
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

Pilgrim schreef:Maar hij wil volgens mij ook graag geloven dat Hitler christelijk was. Maar waarom? Mensen geloven meestal wat ze geloven willen. Kennelijk heeft hij zo'n afkeer van het christendom dat hij het idee dat Hitler christelijk was gretig accepteert. Eigenlijk net zoiets als sommige atheïsten die geloven dat Jezus niet bestaan heeft en dan hun uiterste best gaan doen om het te bewijzen. De volgorde is dus deze: eerst heb je de afkeer - dan het geloof dat datgene waar je een afkeer van hebt niet deugt - vervolgens zoeken naar bewijzen om dit geloof te bevestigen.

De vraag blijft echter wat het werkelijk is dat deze mensen tot vijanden van hun eigen cultuur gemaakt heeft? Waarom zijn het verraders geworden? Cultuurverraders!
Ik ben beslist niet anti-christelijk en ik beschouw de boodschap van Christus als een absoluut hoogtepunt in de spirituele literatuur. In de islam zie ik helemaal niets. De Joodse traditie acht ik zeer hoog.
Voor alledrie godsdiensten geldt echter dat de spirituele kern per definitie vroeger of later en soms meer en soms minder wordt overwoekerd door het politiek-dogmatische systeem dat godsdiensten per definitie zijn. Daarin functioneren godsdiensten, onverschillig welke godsdienst, als legitimatie- en zingevingskader voor handelingen te kwade en ten goede.
De uitspraken van Hitler hierboven zijn daarvan een perfecte illustratie: hij wenst Joden te vervolgen en buurstaten te bezetten en gebruikt Christus als legitimatie voor dit streven.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Maar hij wil volgens mij ook graag geloven dat Hitler christelijk was.
Ja dat is vreemd. Hij heeft zelfs de pijnlijke taak op zich genomen om heel Mein Kampf door te ploegen om dat toch maar te bewijzen. Met een beetje historisch besef kan je natuurlijk weten dat Hitler niet van gisteren was en niet met een pamflet zou afkomen waarin hij de vloer aanveegde met alles wat Christelijk was. Dan kon hij zijn politieke carrière alvast vergeten voor ze begonnen was in Katholiek Beieren anno 1923.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

mercator schreef:
Pilgrim schreef:Maar hij wil volgens mij ook graag geloven dat Hitler christelijk was.
Ja dat is vreemd. Hij heeft zelfs de pijnlijke taak op zich genomen om heel Mein Kampf door te ploegen om dat toch maar te bewijzen. Met een beetje historisch besef kan je natuurlijk weten dat Hitler niet van gisteren was en niet met een pamflet zou afkomen waarin hij de vloer aanveegde met alles wat Christelijk was. Dan kon hij zijn politieke carrière alvast vergeten voor ze begonnen was in Katholiek Beieren anno 1923.
In dat geval had hij mee kunnen ophouden toen hij de macht had verworven. Dat deed hij niet.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Pilgrim »

Boudewijn Abma schreef:Ik ben beslist niet anti-christelijk en ik beschouw de boodschap van Christus als een absoluut hoogtepunt in de spirituele literatuur. In de islam zie ik helemaal niets. De Joodse traditie acht ik zeer hoog.
Voor alledrie godsdiensten geldt echter dat de spirituele kern per definitie vroeger of later en soms meer en soms minder wordt overwoekerd door het politiek-dogmatische systeem dat godsdiensten per definitie zijn. Daarin functioneren godsdiensten, onverschillig welke godsdienst, als legitimatie- en zingevingskader voor handelingen te kwade en ten goede.
De uitspraken van Hitler hierboven zijn daarvan een perfecte illustratie: hij wenst Joden te vervolgen en buurstaten te bezetten en gebruikt Christus als legitimatie voor dit streven.
Ja, ja, je bent een grote huichelaar.

Dat boek van Hitler was een propagandistisch geschrift en net zo min als in publieke toespraken kon hij het christendom niet openlijk afvallen omdat hij anders veel gelovige Duitsers tegen de haren in zou strijken, maar hij kon het hier en daar wel gebruiken voor zijn doeleinden. Of hij probeerde het in ieder geval. Daar dienen die teksten ook voor. Dat hij in werkelijkheid niets had met het christelijke gedachtegoed blijkt gewoon uit andere uitlatingen tegen zijn intimi (waar hij dus niet de schone schijn op hoefde te houden) en uit zijn repressie jegens de kerken.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

Pilgrim schreef: Ja, ja, je bent een grote huichelaar.
Als u denkt dat u zich er zo van af kunt maken bent u te licht voor de inhoudelijke discussie.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Hallo Tokyo »

Maar hij wil volgens mij ook graag geloven dat Hitler christelijk was.

Nee, hij wil trachten te bewijzen (en daarin faalt hij steeds) dat Hitler een christen was omdat hij dan de islam en moslims uit de wind kan houden betreffende het feit dat zij de grootste moordzuchtige bende in de gehele wereldgeschiedenis zijn.

Je weet wel die islam waarover hij telkens weer verklaard dat hij er in het geheel niets mee heeft, maar er wel een dagtaak aan besteedt om dat ongedierte trachten vrij te houden van alle misdaden die door hen worden gepleegd wereldwijd.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

Hallo Tokyo schreef: Nee, hij wil trachten te bewijzen (en daarin faalt hij steeds)
Of dat het geval is kan slechts blijken in het inhoudelijk debat. Van uw hand zag ik tot nu toe geen enkel inhoudelijk argument en ik vrees dat u slechts komt om te trollen.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Hallo Tokyo »

Boudewijn Abma schreef:
Hallo Tokyo schreef: Nee, hij wil trachten te bewijzen (en daarin faalt hij steeds)
Of dat het geval is kan slechts blijken in het inhoudelijk debat. Van uw hand zag ik tot nu toe geen enkel inhoudelijk argument en ik vrees dat u slechts komt om te trollen.

Je kunt wel eens trachten in herhalingen te vallen Wim, maar ik heb je zojuist al uitgelegd dat ik die discussie met jou niet meer ga doen, deze discussie is al zo vaak gevoerd met jou in allerlei gedaantes, jouw aliassen zijn zo talrijk dat het ondoenlijk is hen allemaal te benoemen, dus bespaar mij je bekakte lulverhalen over 'het inhoudelijke debat' , je bent een psychopathische trol ventje, ik adviseer je dan ook eens professionele hulp te gaan zoeken.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Dat hij in werkelijkheid niets had met het christelijke gedachtegoed blijkt gewoon uit andere uitlatingen tegen zijn intimi (waar hij dus niet de schone schijn op hoefde te houden) en uit zijn repressie jegens de kerken.
Tekenend is bijv. ook dat de laatste opera van Wagner-Parsifal-vanaf 1939 ( toen Hitler de alleenheerschappij had dus)niet meer in Bayreuth mocht opgevoerd worden omdat de Christelijke symboliek erin de nazi's niet zinde.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

Hallo Tokyo schreef:
Boudewijn Abma schreef:
Hallo Tokyo schreef: Nee, hij wil trachten te bewijzen (en daarin faalt hij steeds)
Of dat het geval is kan slechts blijken in het inhoudelijk debat. Van uw hand zag ik tot nu toe geen enkel inhoudelijk argument en ik vrees dat u slechts komt om te trollen.

Je kunt wel eens trachten in herhalingen te vallen Wim, maar ik heb je zojuist al uitgelegd dat ik die discussie met jou niet meer ga doen, deze discussie is al zo vaak gevoerd met jou in allerlei gedaantes, jouw aliassen zijn zo talrijk dat het ondoenlijk is hen allemaal te benoemen, dus bespaar mij je bekakte lulverhalen over 'het inhoudelijke debat' , je bent een psychopathische trol ventje, ik adviseer je dan ook eens professionele hulp te gaan zoeken.
Ik heet geen Wim, beste man, zoals u wellicht ook niet Tokyo heet.
Ik zag op dit forum van u geen enkele bijdrage van enig inhoudelijk niveau. U kunt schelden als de beste en, zoals meerderen hier, bent u slechts bezig met het achterhalen van de privé-identiteit van forumleden.

In gewoon Nederlands noemen we dat trollen: het bewust verzieken van inhoudelijke discussies.

Ik laat het hier bij, ik ga op bijdragen van dit niveau verder niet meer in. De moderator moet maar beslissen of hij dit soort trieste inbreng wil toelaten.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

mercator schreef:
Pilgrim schreef:Dat hij in werkelijkheid niets had met het christelijke gedachtegoed blijkt gewoon uit andere uitlatingen tegen zijn intimi (waar hij dus niet de schone schijn op hoefde te houden) en uit zijn repressie jegens de kerken.
Tekenend is bijv. ook dat de laatste opera van Wagner-Parsifal-vanaf 1939 ( toen Hitler de alleenheerschappij had dus)niet meer in Bayreuth mocht opgevoerd worden omdat de Christelijke symboliek erin de nazi's niet zinde.
Dit is onjuist. Hitler achtte de opera zeer hoog. http://www.monsalvat.no/nazism.htm


Waarom het nadien werd verboden is niet geheel duidelijk maar vast staat dat de christelijke symboliek daar niet de oorzaak van was:

http://www.monsalvat.no/banned.htm

Overigens: "It has been suggested that a de facto ban had been placed on Parsifal by the Nazis;[31] however there were 23 performances at the Deutsche Oper Berlin, between 1939 and 1942, which suggests that no formal ban was in place."

https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_controversies

U toont zich opnieuw slecht geïnformeerd.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Pilgrim »

Hallo Tokyo schreef:
Maar hij wil volgens mij ook graag geloven dat Hitler christelijk was.
Nee, hij wil trachten te bewijzen (en daarin faalt hij steeds) dat Hitler een christen was omdat hij dan de islam en moslims uit de wind kan houden betreffende het feit dat zij de grootste moordzuchtige bende in de gehele wereldgeschiedenis zijn.
Ja, dat zou ook wel eens mee kunnen spelen, hoewel hij volgens mij wel degelijk een afkeer heeft van het christendom en zelfs de hele westers cultuur. Maar zo kan hij natuurlijk de misdaden van de nazi's mooi in de schoenen schuiven van het christendom. :thinking: Alsof het nationaal-socialisme christelijk is. Je hebt het heel goed gezien!! icon_thumbup.gif En met dit soort spelletjes en praatjes kan hij de waarheid zo verdraaien dat het net is alsof christenen veel grotere barbaren waren dan moslims (hoewel je volgens mij ook dan nog niet toekomt aan die 300 miljoen doden door toedoen van de moslims).
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door King George »

Boudewijn Abbas schreef:Ik laat het hier bij, ik ga op bijdragen van dit niveau verder niet meer in.
Het staat je vrij dit forum te verlaten als gezond realisme jouw pet te boven gaat.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

Pilgrim schreef: Ja, dat zou ook wel eens mee kunnen spelen, hoewel hij volgens mij wel degelijk een afkeer heeft van het christendom en zelfs de hele westers cultuur. Maar zo kan hij natuurlijk de misdaden van de nazi's mooi in de schoenen schuiven van het christendom. :thinking:
Ik blijf het zeggen: je kunt godsdiensten niets verwijten, hoogstens aanhangers van godsdiensten.
Alsof het nationaal-socialisme christelijk is. Je hebt het heel goed gezien!! icon_thumbup.gif En met dit soort spelletjes en praatjes kan hij de waarheid zo verdraaien dat het net is alsof christenen veel grotere barbaren waren dan moslims (hoewel je volgens mij ook dan nog niet toekomt aan die 300 miljoen doden door toedoen van de moslims).
Het nationaal-socialisme is niet christelijk (hoewel veel nationaal-socialisten christenen waren) maar kon wel heel gemakkelijk en natuurlijk ontstaan in een christelijke cultuur, net zoals dat net zo gemakkelijk had gekund in een islamitische cultuur. Het verbinden van godsdiensten aan een politiek-ideologisch stelsels is net zo logisch als het geboortecijfer op het platteland relateren aan aanwezigheid van ooievaars.

Dat getal van 300 miljoen is een fabel.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Hallo Tokyo »

Dat getal van 300 miljoen is een fabel.

Toon dit maar aan gore zwetsnek....
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

Hallo Tokyo schreef:
Dat getal van 300 miljoen is een fabel.

Toon dit maar aan gore zwetsnek....
De bewijslast ligt omgekeerd. Maar weet u veel.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door King George »

Hallo Tokyo schreef:
Boudewijn Abbas schreef:Dat getal van 300 miljoen is een fabel.

Toon dit maar aan gore zwetsnek....

Wie eist, die bewijst. En jij, leugenachtige trol Cypres/Graatsma/Danube/Boudewijn Abbas, kortom WHimmy de Dhimmy, jij dient te bewijzen dat het een fabel is. Dat gaat je niet lukken. Het past zeker niet in je plaatje van de Islam wit te wassen, gore zwetsnek?
Laatst gewijzigd door King George op ma mei 01, 2017 5:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door King George »

Wat zou ik die Boudewijn Abbas toch graag eens een keertje helemaal beurs willen trappen. En dat meen ik.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

King George schreef:
Hallo Tokyo schreef:
Boudewijn Abbas schreef:Dat getal van 300 miljoen is een fabel.

Toon dit maar aan gore zwetsnek....

Wie eist, die bewijst. En jij, leugenachtige trol Cypres/Graatsma/Danube/Boudewijn Abbas, kortom WHimmy de Dhimmy, jij dient te bewijzen dat het een fabel is. Dat gaat je niet lukken. Het past zeker niet in je plaatje van de Islam wit te wassen, gore zwetsnek?
Ik eis niets. Ik zou graag een onderbouwing willen zien van de bewering over het opmerkelijke getal van 300 miljoen. Ik weet dat dit getal op islamofobe sites eindeloos wordt nagepraat maat wetenschappelijk slaat het helemaal nergens op.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Boudewijn Abma »

King George schreef:Wat zou ik die Boudewijn Abbas toch graag eens een keertje helemaal beurs willen trappen. En dat meen ik.
Ik mag aannemen dat hier een forumregel wordt geschonden. Of acht de moderatie het bedreigen van forumleden toelaatbaar?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Met Boudewijn Abma in discussie over islam

Bericht door Pilgrim »

Boudewijn Abma schreef:Het nationaal-socialisme is niet christelijk (hoewel veel nationaal-socialisten christenen waren) maar kon wel heel gemakkelijk en natuurlijk ontstaan in een christelijke cultuur, net zoals dat net zo gemakkelijk had gekund in een islamitische cultuur. Het verbinden van godsdiensten aan een politiek-ideologisch stelsels is net zo logisch als het geboortecijfer op het platteland relateren aan aanwezigheid van ooievaars. ...
Dat het nationaal-socialisme zo goed kon wortel schieten is niet dankzij het christendom maar ondanks het christendom. Bij de islam is dat omgekeerd, want de islam is in feite zelf een totalitaire politieke ideologie, meer dan dat het een geloof is.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie