Drie Wijzen uit Oosten waren misschien vrouwen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Drie Wijzen uit Oosten waren misschien vrouwen

Bericht door sprot »

De Drie Wijzen uit het Oosten die vlak na de geboorte van Jezus Christus in Bethlehem Maria, Jozef en de Messias met hun bezoek vereerden, waren niet persé mannen maar misschien vrouwen. Tot die opmerkelijke conclusie komt de Anglicaanse kerk.

The Church of England stelde dinsdag de geschiedenis van de Drie Koningen die aan kwamen draven met wierook, goud en mirre officieel in vraag. In nieuwe gebedenboeken van de Anglicaanse kerk wordt de term "the three wise men" vervangen door "magi". De Anglicaanse kerk benadrukt immers dat de Bijbel nergens duidelijk zegt dat de zonderlingen effectief mannen waren, met hoeveel ze precies waren en dat ze sowieso "wijs" waren. Volgens een woordvoerder van de Anglicaanse kerk waren de drie afkomstig van het Perzische rijk en is het onwaarschijnlijk dat vrouwen de vertegenwoordigers van dat rijk waren, "maar niets sluit die mogelijkheid uit". Het zou volgens hem zelfs kunnen dat één of twee van de Wijzen een -gesluierde?- vrouw was.
:lol:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Oh Oh... dat kan niet hoor....vrouwen..???????
Nee....dat zal de paus niet toestaan.... :lol:
Amorele atheistische nitwit
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

Het verhaal van de drie wijzen uit het oosten is een verwijzing naar de periode voor de zondeval. Het paradijs van voor de zondeval bestond uit drie landen, daar was het goud, mirre en wierrook. Precies die drie kado'tjes die de drie wijzen volgens het evangelie volgens Mattheus aan Jezus, het kind zonder (erf)zonde(n), gaven.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Zal de geschiedenis vast wel op de kop zetten....... :wink:
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

och, ik dacht even dat het drie kraamvrouwen zouden kunnen geweest zijn die maria een handje toe kwamen steken "met de kleine" of zoiets?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie