Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:https://twitter.com/meilivos/status/854042042577694720
Mei Li Vos‏ Verified account @meilivos

Mei Li Vos Retweeted The Independent

Weer een reden om voor wat minder witte oude rechtse mannen in de politiek te pleiten
Discriminatie/uitsluiting op 3 punten?
1 op politieke voorkeur
2 op leeftijd
3 op huidskleur
Er is antwoord op de vraag door het door de overheid gesubsidieerde meldpunt discriminatie internet: nee, nee, nee.
En waarom dan wel niet? Hier de brief van die club ter rechtvaardiging van hun besluit.
Geachte melder,

Nogmaals hartelijk dank voor uw melding. MiND heeft de door u gemelde uiting getoetst aan het Wetboek van Strafrecht (artikel 137c t/m 137e) en de daarbij behorende jurisprudentie meegewogen.

Onze inschatting van de strafbaarheid is als volgt:

MiND concludeert dat deze uiting als smakeloos, onfatsoenlijk, beledigend en/of kwetsend kan worden ervaren, maar dat er desondanks geen sprake is van strafbare groepsbelediging.

De betreffende uiting heeft geen beledigende boodschap naar een groep op grond van ras, godsdienst of levensovertuiging, seksuele voorkeur of handicap. Ook wordt met de uiting niet aangezet tot discriminatie. De waardigheid van het blanke ras is niet in het geding. De predicaten ‘oude’ en ‘mannen’ zijn geen groepen die worden beschermd in artikel 137c van het Wetboek van Strafrecht.

Zou er wel sprake zijn van groepsbelediging, wat naar de mening van MiND dus niet het geval is, wordt dit opgeheven door de context waarin de uiting wordt gedaan, namelijk binnen het maatschappelijk debat naar aanleiding van een online gepubliceerd nieuwsitem. Bovendien is de uiting niet onnodig grievend. Er is geen wanverhouding tussen boodschap en functionaliteit. De uitlating bevat ook geen grove bewoordingen.

Samengevat concludeert MiND dat er geen sprake is van strafbare groepsbelediging en dat de uitlating evenmin aanzet tot discriminatie wegens ras, godsdienst of levensovertuiging of geslacht, zoals bedoeld in artikel 137d van het Wetboek van Strafrecht.

MiND zal om die reden geen verwijderingsverzoek doen en sluit hiermee het dossier. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:. De waardigheid van het blanke ras is niet in het geding. De predicaten witte ‘oude’ en ‘mannen’ zijn geen groepen die worden beschermd in artikel 137c van het Wetboek van Strafrecht.

We moeten maar snel een ras van ‘oude’ en ‘mannen’ maken. Als dat kan bij Marokkanen dan moet het voor de Officier van justitie Wouter Bos ook niet moeilijk zijn om van witte mannen, oud of jong ook een ras te maken.

Wel typisch dat het MiND het woord wit vervangt door blank.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Pilgrim »

Hé witte; opzouten! Eh...

22 april 2017 / Door Joost Niemöller

Afbeelding

Je tijd is voorbij witte! De maatschappij is veranderd!

Misschien hebben jullie Nederland wel gemaakt, maar ‘nu nemen wij het over’:

Maar ik wil dat iedereen beseft dat deze maatschappij is ingesteld op witte mensen. Dat is ook logisch, want het is de geschiedenis van Nederland. Maar de maatschappij is nu wel veranderd.

En opzouten –ja?- met die ‘witte, mannelijke presentatoren’ op de tv. Jullie tijd is voorbij!

Trouwens, indo’s, jullie moeten niet zeuren! Je hebt misschien wel een kleurtje, maar je hoort gewoon bij de witten hoor, dus jullie ook: Moven!

Het zijn wel tijden, waarin we leven, niet?

‘Witten’ mag je gewoon uitschelden. Dat is dan geen discriminatie namelijk.

Op een gegeven moment krijg je de witten echt kwaad. En dan blijken het blanken. Ga je nog wat beleven. Die vinden namelijk dingen.

Afbeelding

http://joostniemoller.nl/2017/04/he-witte-opzouten-eh/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Trieste beelden op de Britse Televisie. 50,000 Engelse mannen achtervolgen 10 Kenianen door de straten van Londen. :shock:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Boudewijn Abma »

Ariel schreef:Trieste beelden op de Britse Televisie. 50,000 Engelse mannen achtervolgen 10 Kenianen door de straten van Londen. :shock:

Afbeelding
[icon_lol.gif]
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Pilgrim »

Oh... Ik ben wit en ik schaam mij zo...

Geplaatst op 25 april 2017

Afbeelding

Maar ik heb een probleem... ik schaam mij zo... ik ben namelijk “wit”... van het blanke ras dus... En ik heb begrepen uit de pers, uit allerlei tv-uitzendingen (Pauw! Witteman!), zeer betrouwbare bronnen dus!, maar niet heus dat ik mij daar diep, zeer diep voor schamen moet... Want ik ben erfelijk schuldig aan de ellende, wat zeg ik! Alle ellende die mijn niet-blanke medelanders ten deel valt!

Want blanken zijn smerige onderdrukkers en zijn erfelijk belast: Zij hebben door de eeuwen heen zwarte onschuldigen onderdrukt en zich daar rijk aan gezogen. Ik zou mij daar, eeuwen na dato, nog diep voor moeten schamen... O, wat schaam ik mij. Ik kijk in de spiegel, zie een schaamteloos wit gezicht... omlijst met rode en grijze krullen... Oh... wat hebben mijn voorouders zich rijk gezogen aan de misdadige slavernij...

Mijn voorouders: Een mix van liberale Portugese Joden, die later in de tijd werden vermengd met straatarme Joden uit Polen en Rusland. Die Portugezen hadden poen en invloed, die uit het oosten kwamen niet. Enfin. Trokken naar ons land. Een gezellige Joodse mix, en omdat men niet discrimineerde, vermengen mijn Joodse voorouders zich met Zeeuwse christelijke boeren, die zich overigens al lang hadden vermengd met de nazaten van de Spaanse bezetters uit de periode 1568-1648, want veel Spaanse huursoldaten bleven hangen... (een onderbelicht item in ons land!)

Maar goed. Deze voorouders bleven hangen in ons land en door de eeuwen heen vochten zij zich een weg naar een fatsoenlijk bestaan: In welk land zijn wij terechtgekomen? Wat zijn hier de mores? Hoe kunnen wij ons aanpassen, op ieder gebied ?

Tja... en dat hebben zij gedaan. Maar ik schaam mij, want ik heb begrepen dat ik de schuld en de last van mijn voorouders op mij moet nemen, dus...

Lieve Sylvana en hoe je achterban van Zwarte Zielenpoten heten mag die van hun huidskleur hun beroep hebben gemaakt... Nogmaals mijn oprechte excuses... En kunnen wij nu ff ophouden en oppakken en doorpakken ?

Door: Rotterdamse met een diverse achtergrond

https://ejbron.wordpress.com/2017/04/25 ... am-mij-zo/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Elma Drayer doet een soort boekbespreking.
Hallo witte mensen is te zeer product uit het giffabriekje 'identiteitspolitiek'
[...]
De witte journalisten (om in jargon te blijven) bleken er alles aan te doen om bij Nzume in het gevlij te komen, de journalisten van kleur vielen bijkans in katzwijm van bewondering. Het was, al met al, van een kritiekloosheid waarvan de meeste auteurs slechts kunnen dromen.

Toch repte ik me nog diezelfde dag naar de boekhandel. Wellicht, nietwaar, zou het boek zelve wél het spectaculaire effect sorteren dat Ezzeroili opperde. Maar nee. Zelfs nadat ik Hallo witte mensen van kaft tot kaft had gelezen, voelde ik geen aanvechting om mijn ochtendrituelen te herzien. Daarvoor is het boek te zeer een product uit het giffabriekje dat identiteitspolitiek heet.
[...]
Een andere consequentie van haar gedachtengoed is dat de mens van kleur in dezen geheel vanzelfsprekend recht van spreken heeft en de rest geheel vanzelfsprekend niet. Zo noemde Nzume het in dit dagblad 'problematisch' dat schrijver-journalist Robert Vuijsje een interviewserie heeft over afkomst, en 'gezien wordt als expert'. Die positie komt volgens haar collega's van kleur toe. Met andere woorden: ze beschouwt Vuijsje niet als een individu, dat al dan niet goeie interviews aflevert. Hij is in haar ogen vóór alles een witte man.
En dan legt ze bijl aan de wortel van de 'identity politics':
Maar ondervindt Nzume zélf de gevolgen van het essentialisme dat ze propageert, dan piept ze ineens heel anders.

Halverwege Hallo witte mensen vertelt ze hoe het voelt als iemand haar bij wijze van compliment toevoegt dat-ie valt op donkere vrouwen. Terecht vindt ze dit 'exotisme' uiterst beledigend. Waarna ze klaagt: 'Ik ben kennelijk niet de moeite waard om als individu aangesproken te worden. Ik word gereduceerd tot een stereotype. Een clichébeeld. (...) Misschien val ik wel mee of blijk ik andere kanten te hebben. Maar ik word in eerste instantie niet gezien als een autonoom persoon die toevallig bruin is, maar als een bruine vrouw. De kans is groot dat alles wat ik zeg of doe met een gekleurd vergrootglas wordt bekeken, geanalyseerd en beoordeeld. Door een 'witte' blik.'

Ik heb een suggestie, beste mevrouw Nzume. Vervang in bovenstaande passage de term bruin door wit - en omgekeerd. Misschien dringt dan tot u door waarom uw goedbedoelde missie vooralsnog héél weinig kans van slagen heeft.
http://www.volkskrant.nl/opinie/elma-dr ... ~a4491155/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Pilgrim »

Waarom deze commercial van Royal Jordanian weggegooid geld is

Date: May 1, 2017 | Author: sprezzatura1

Er is een commercial gelanceerd door Royal Jordanian Airlines waar het een en ander over te zeggen valt.

kijkt u even mee:

[Geen You Tube versie beschikbaar, dus zie video op de site.]

We zien een man met een typisch Arabisch uiterlijk, voor wie medepassagiers bang zijn. De medepassagiers gaan gebukt onder een vooroordeel. Dit vooroordeel is erin geschroeid door maandelijkse aanslagen door daders die er vergelijkbaar uitzien.
Vindt u het gek?

Wat we steeds zien, zien we hier ook: de potentiële dader wordt geframed als slachtoffer en de gewone mensen met de terechte vooroordelen en zorgen worden geframed als daders.
Het probleem dat de medepassagiers met de man hebben, wordt tot een probleem dat de man heeft met de passagiers.
De man wordt de underdog die geholpen moet worden ipv een potentiële terrorist met een bom in zijn schoenzool.

Ipv dat de man aanvaardt dat hij behoort tot een groep mensen van wie er een aantal aanslagen pleegt en verdraagt dat medepassagiers daarop reageren met wantrouwen, wil de luchtvaartmaatschappij deze klant een hart onder de riem steken. De man moet het er niet bij laten zitten. Hij wordt uitgenodigd iets te doen:

‘Don’t be afraid to say no to discrimination’

Maar wat wil de opdrachtgever van de commercial dat de man doet?

Veel opties heeft de man niet. Als hij assertief is en zegt ‘staren jullie me niet zo aan!’ is hij al heel gauw vooroordeelbevestigend en agressief en hiermee helpt hij zichzelf waarschijnlijk niet. Sterker nog, hij wordt linea recta het vliegtuig uitgegooid.
Andere opties? Ik zie er geen. Dus wat wil de opdrachtgever van de commercial van de man?

Of is het misschien een pseudo-appèl niet tot de man, maar eigenlijk gericht tot de medepassagiers, van wie verwacht wordt dat ze elkaar aanspreken op hun staargedrag?
Als dat zo is, dan neemt de opdrachtgever politiek stelling, omdat zij hiermee zegt dat de belangen van bezorgde mensen, die geleid worden door overlevingsdrang die bepaalde vooroordelen ingeeft, minder zwaar moeten wegen dan een beetje inleveren van comfort door de man die voelt dat hij bekeken wordt. Zou het? Werkelijk?

En dan is er nog de vraag welke commerciële agenda achter deze commercial zit.
Het is uitgesloten dat een oproep om beter met elkaar om te gaan aan boord van een vliegtuig het doel zou zijn van deze campagne. Het is eerder anti-reclame om te zien dat er spanning is aan boord van de toestellen van Royal Jordanian.
Dus wat zit er dan achter?

Ik vermoed dat de doelgroep toch de Westerling is die door de commercial ingeprent moet krijgen dat niet alle Arabieren terroristen zijn en dat hij niet bang hoeft te zijn te boeken bij een luchtvaartmaatschappij van een Arabisch land.
De redenering die de commercial aannemelijk wil maken is: wees niet bang voor mensen die er uitzien als terroristen, want zij zijn banger.
Waarschijnlijk hebben de recente aanslagen een daling laten zien in Westerse passagiers en wil Royal Jordanian deze trend keren.

‘Don’t be afraid to fly with an airline that has passengers that look like terrorists’

was een eerlijker slogan geweest, maar eerlijkheid verkoopt vaak niet zo lekker.

Ik denk dat Royal Jordanian een dure vergissing begaat met deze campagne.
Een aantal aanslagen ligt nog veel te vers in het geheugen van Westerlingen om effectief een beroep te kunnen doen op zelfkritiek en introspectie, vanwege vermeende discriminatie. Ze zijn gekke Henkie niet.

Van de daders wordt introspectie en zelfkritiek verwacht en desnoods scheer je je baard af als je geen last wil hebben van priemende blikken, dat kan ook.
Wellicht zou het helpen als moslims zouden beginnen wat meer empathie voor en wat minder haat tegen het Westen te hebben i.p.v. het lanceren van zinloze zieligheidsoffensieven.

https://filipfokkens.wordpress.com/2017 ... d-geld-is/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

De gemeente houdt er een eigen Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam op na.
Hebben die veel werk? Nou en of.
In 2016 kwamen in totaal 821 meldingen binnen, zo bleek deze week uit de jaarcijfers van het MDRA. In 2015 lag het totaal op 713, dus is een lichte stijging. De meldingen gaan over van alles. Het grootste aantal betreft discriminatie op grond van huidskleur en afkomst (314). Wat opvalt is een flinke toename in het aantal klachten over seksuele gerichtheid. De meeste meldingen (99) hiervan kwamen in reactie op de zogenaamde ‘anti-homo-flyer’ die vorig najaar in delen van Nieuw-West werd verspreid.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/12/zw ... 9-a1558185
Dus het aantal daders is minder dan het aantal klachten.
In het verhaal staat niet hoeveel het allemaal kost.
Zou er een Meldpunt industrie bestaan? Een baantjesmachine?
Ja, er zijn voor dit meldpunt 6 ambtenaren full-time bezig en die souperen een half miljoen euro per jaar.
http://www.mdra.nl/sites/default/files/ ... 20MDRA.pdf
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ali Yas »

Ik mis de vraag hoe veel van die meldingen gegrond bleken (en wie dat heeft uitgezocht).
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Afbeelding
Dit soort grappen kan alleen maar ontstaan wanneer de aanleiding hiertoe ons aangereikt wordt door degene op wie de grap betrekking heeft.

Eigen schuld dikke bult. - Wie de schoen past trekke hem aan. - Actie reactie. - U vraagt wij draaien. - Humor is een pijnlijke kwestie voor wie er geen gevoel voor heeft. - Wie racisme plant zal racisme oogsten. - Slavernij van de geest in het heden is erger dan wat slavernij ooit geweest is in het verleden. - Om niet te discrimineren is het nodig dat negers wit worden; witte mensen kunnen ook zwart worden. - Wie de verschillen niet ziet is niet geschikt voor Zwartepiet. - Wie dikke lippen mooi vindt bij vrouwen zal bij negerinnen nooit voor racist uitgemaakt worden. - Wie de racismeschoen veroordeelt behoort hem ook niet aan te trekken. - Teveel vuur in de stoof van racisme doet het racisme branden. - Kleur bekennen is voor je mening uitkomen.

Binnenkort verboden spreekwoorden wegens racistisch karakter?
Een bruine arm halen.
Een donkerbruin vermoeden hebben.
Een bruin leven hebben.
Iets bruin bakken.
Bruin zien.
De koffie is bruin
Het ziet er bruin uit.

Zwartwerken.
Zwart geld.
Een zwartkijker.
Zwartrijden.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Liegen dat je zwart ziet.
Iets zwart op wit hebben.
Op zwart zaad zitten.
Iemand de zwarte piet toespelen.
Het zwarte schaap zijn.
Het wordt hem zwart voor de ogen.
Iemand zwartmaken.
Het ziet zwart van de mensen..
Op de zwarte lijst staan.

Toch raar dat een tijdje geleden - zelfs hier op FFI - een neger geen neger meer genoemd mocht worden. Hoe dan wel? Je gelooft het niet: ZWARTE.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Ali Yas schreef:Ik mis de vraag hoe veel van die meldingen gegrond bleken (en wie dat heeft uitgezocht).
Dat wordt collectief (niemand verantwoordelijk) uitgezocht en uitgemaakt door 6 ambtenaren voor 500.000 euro per jaar.
Ze werken alsvolgt:
1. de melding wordt altijd serieus genomen en in eerste instantie voor waar verklaard
2. dan wordt er gekeken wie de dader is en of die te bereiken is.
3. die wordt dan "uitgenodigd" voor een gesprek. (geheel vrijwillig want anders aangifte bij justitie)
4. hem/haar/het wordt duidelijk gemaakt dat die fout zit
5. er wordt indringend op hem/haar/het ingepraat zodat hij/zij/het dat foute denken wel moet inzien,
6. dan dient hij/zij/het in de beste maoistische traditie zelfkritiek te beoefenen
7. hij/zij/het moet duidelijk berouw tonen over zijn /haar/de daden
8. hij/zij/het moet oprechte gemeende excuses gaan aanbieden.
En dan is alles goed.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
Ali Yas schreef:Ik mis de vraag hoe veel van die meldingen gegrond bleken (en wie dat heeft uitgezocht).
Dat wordt collectief (niemand verantwoordelijk) uitgezocht en uitgemaakt door 6 ambtenaren voor 500.000 euro per jaar.
Ze werken alsvolgt:
1. de melding wordt altijd serieus genomen en in eerste instantie voor waar verklaard
2. dan wordt er gekeken wie de dader is en of die te bereiken is.
3. die wordt dan "uitgenodigd" voor een gesprek. (geheel vrijwillig want anders aangifte bij justitie)
Op dit punt moet getoetst worden of de melding gegrond was of niet. Als de rest van de procedure bij de ambtenaren niet tot een geldboete of gevangenisstraf kan leiden, en dat kan niet omdat het geen rechters zijn, dan zal je als verdachte wel gek zijn om de gok te wagen. Het gevolg: 100% van de meldingen wordt impliciet gegrond verklaard.

Ondertussen vind ik dus dat bij serieuze, strafbare discriminatie altijd tot vervolging moet worden overgegaan. Wat die ambtenaren doen lijkt veracht veel op obstructie, het "te kwader trouw verhinderen van een correcte rechtsgang". Maar het is natuurlijk juist goed bedoeld, nietwaar? Een sterk staaltje van bevoogding waar "links" zo goed in is: mensen worden als kinderen behandeld in plaats van als volwassenen met de bijbehorende wettelijke rechten en plichten.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Over Sylvana en haar 21 bedreigers: de rechtbank heeft uitgemaakt wat mag en niet mag op straffe van boete of schoffelen.

Opruiing en belediging Sylvana Simons: 4 werkstraffen, 16 geldboetes, 1 vrijspraak
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... praak.aspx

De man die een filmpje (waarin hij het hoofd van Simons had gefotoshopt op de hoofden van mensen die door de Ku Klux Klan werden opgehangen) online plaatste, krijgt een werkstraf van 80 uur.

De man die op Facebook de tekst “Afschieten dat wijf” plaatste, krijgt de door de officier van justitie geëiste zestig uur werkstraf opgelegd.

“Blijft een AAP”. is aantasting goede naam en geeft vrijspraak wegens rammelend bewijs. ("...dat uit het dossier niet volgt dat verdachte het bericht heeft geplaatst en tenslotte dat niet kan worden bewezen dat er sprake was van opzet, omdat de context van het bericht niet duidelijk is. ")

“Zwarte roetmop moet kappen nu met dat gezeik kom maar op je bent en blijft zwart dus dan kan je zeiken over alles maar dat is een feit zo zwart als roet”,. Hier heeft de rechtbank 1000 woorden voor nodig om het vonnis te beargumenteren. Boete 250 euro.

Na een uitleg met 1000 woorden komt er 450 euro boete uit de bus voor deze groepsbelediging:
"“Ach weet je waar moslim voor staat Met Ons Samen Leven Is Moeilijk dus kan dat apen volk nix kwalijk nemen en als het niet naar hun zin in tifstralen ze toch lekker op naar de rimboe waar het alzo goed is maar ook geen uitkeringen of wat voor geld dan ook van Nederland geven zo dat wij Nederlanders of zo als die bokito het zegt ‘het blanke tokkie volk’ het weer eens goed kunnen krijgen ooit waren wij het rijkste land terwel we 1 van de kleinste landen zijn dus als het niet bevalt pleur dan lekker op”,"
en
"“Ach weet je waar moslim voor staat Met Ons Samen Leven Is Moeilijk dus kan dat apen volk nix kwalijk nemen en als het niet naar hun zin in tifstralen ze toch lekker op naar de rimboe waar het alzo goed is maar ook geen uitkeringen of wat voor geld dan ook van Nederland geven zo dat wij Nederlanders of zo als die bokito het zegt ‘het blanke tokkie volk’ het weer eens goed kunnen krijgen ooit waren wij het rijkste land terwel we 1 van de kleinste landen zijn dus als het niet bevalt pleur dan lekker op”, "

“Als al die apekoppen het hier zo erg vinden, laten ze dan oprotten naar een land waar ze qua kleur niet opvallen”. is goed voor 300 euro boete.

Ook "Vies vuil wijf" mag niet.

Er is voor 260 uur taakstraf / dwangarbeid / schoffelen/ slavenarbeid uitgedeeld.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef: “Als al die apekoppen het hier zo erg vinden, laten ze dan oprotten naar een land waar ze qua kleur niet opvallen”. is goed voor 300 euro boete.

Ook "Vies vuil wijf" mag niet.

Er is voor 260 uur taakstraf / dwangarbeid / schoffelen/ slavenarbeid uitgedeeld.
De rechters zijn corrupt. Dat wist ik al. Wat ik nog niet wist is dat aan hen nu nieuwe bevoegdheden zijn toegewezen. Namelijk in de rol van mondsnoerder.

Rechters gaan steeds veder hun boekje te buiten. Wat is er mis met 'vies vuil wijf' als het niet waar is?

Als iemand tegen mij zegt: "Krijg de kanker!" dat vroeger vaak gebezigd werd - niet tegen mij, maar in het algemeen bij ruzies op straat - dan was er niks aan de hand. Want zo'n uitspraak die als wens gelanceerd werd, impliceerde niet dat je vlak daarna ook daadwerkelijk kanker kreeg. Je zou anders door de rechter veroordeeld kunnen worden vanwege het verboden bezit van voodoo therapie. Vroeger stond daar de doodstraf op. Maar die is inmiddels afgeschaft.

Ik zelf heb niks tegen een vies vuil wijf. Als ze zich maar wassen!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Voor solicitaties bij de overheid geldt soms: Bij gelijke geschiktheid mag de voorkeur uitgaan naar een allochtone kandidaat.

En hoe wordt die gelijke geschiktheid bepaald?
De Rotterdamse politie beoordeelde brieven van kandidaten op zeven criteria, zoals kennis, ervaring en motivatie. De zevende categorie was afkomst. Autochtone mannen kregen 1 punt toegekend, terwijl allochtone vrouwen 4 punten verdienden.
En zo kwam met tot gelijke of betere geschiktheid.
Politieagenten woedend door voorkeursbeleid in Rotterdam
Het diversiteitsbeleid van de politie blijft voor verhitte gemoederen zorgen. Nieuwste reden tot onvrede onder agenten is een recente sollicitatieprocedure waarin de politie-eenheid Rotterdam op zoek was naar een senior brigadier.
[...]
De Rotterdamse sollicitatieprocedure is het zoveelste incident rond het diversiteitsbeleid van de politie. De Nationale Politie wil meer agenten werven van allochtone afkomst. ,,Er is een grote achterstand in te halen”, meldt de korpsleiding. Met name in wijken waar veel allochtonen wonen, kan een overwegend autochtone politie niet goed opereren.
Wat een illusie: dat Mohammedaanse agenten goed opereren onder geloofsgenoten.
En danw as er ook nog: "Eerder bleek dat allochtone aspirant-agenten die de toelatingstest niet haalden, een extra trainingsprogramma kregen aangeboden. "

http://www.ad.nl/binnenland/politieagen ... ~a0bdf5ab/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:De rechters zijn corrupt. Dat wist ik al. Wat ik nog niet wist is dat aan hen nu nieuwe bevoegdheden zijn toegewezen. Namelijk in de rol van mondsnoerder.
Het is nog iets erger. De rechters zijn hier pontificaal op de stoel van de wetgever gaan zitten. Advocaten zouden in de rij moeten staan om aan te bieden gratis een hoger beroep te steunen, desnoods tot de Hoge Raad aan toe.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Hier zie je buschauffeurs in Nantes in zomertenue want het is daar heel erg warm en achter hun stuur nog warmer (40 graden?).

Afbeelding

Je ziet het: allemaal hebben ze een rokje aan. Hoe dat? Ze mogen niet in korte broek werken. De vrouwen mogen wel in een rokje. Dat is disciminatie dus...

https://www.francebleu.fr/amp/infos/eco ... 1497976294
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

De gerokte chauffeurs hebben gelijk gekregen van de directie. Ze mogen in korte broek werken als de kleurstelling met het uniform maar een beetje klopt. Dus niet zo iets dergelijks:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Pilgrim »

Realistische tweet...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Een wit kindje in die kooi had waarschijnlijk geen probleem gegeven?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Pilgrim »

Racificatie als maatschappelijke kwaal

Paul Cliteur, 28-07-2017

Afbeelding

‘We lijden onder racisme-proliferatie’

Het grootste probleem van onze tijd is niet racisme, maar de ‘racificatie’. Racificatie is het tot een rassenkwestie maken wat daar in feite niets mee te maken heeft. Wanneer je geen migranten uit Syrië of andere delen van de wereld wilt opnemen dan ben je hoogstens hardvochtig, maar geen ‘racist’. Racificateurs en racificatrices willen ons echter doen geloven dat verzet tegen migratie ‘racisme’ is.

Racisme-proliferatie
Wanneer je bezwaren hebt tegen een godsdienst dan ben je tegen die godsdienst, maar de apostelen van de racificatie willen ons doen geloven dat je dan toch eigenlijk iets hebt tegen een bepaald ‘ras’ en je dus de kwalificatie ‘racist’ verdient.

Opvallend is het enorme succes van de racificatie in talkshows. Er is een hele klasse nieuwe talking heads naar voren gekomen die in praatshows met droge ogen zitten te beweren dat ze weer een nieuwe vorm van racisme hebben ontdekt. We lijden onder ‘racisme-proliferatie’.

Quasi-wetenschappelijke achtergrond
De racificateurs hebben soms een quasi-wetenschappelijke achtergrond: zij ‘monitoren’ dan racisme en produceren daarover cijfers die in de talkshows tot verontwaardiging en onrust moeten leiden. Maar vaak gaat het bij de racificateurs ook om ‘people of color’ wier carrière wat in het slop is geraakt en die in hun nieuwe rol als racificateur of racificatrice een mogelijkheid zien zich weer wat in de kijker te werken.

Hoe komen we hier vanaf? Ik zou zeggen door in het vervolg iedereen die met een nieuw klaagverhaal komt te confronteren met de vraag: “Bent u gediscrimineerd op basis van een uiterlijk kenmerk? De kleur van uw huid? De structuur van uw haar? Uw uiterlijk voorkomen?” En als het antwoord dan “nee” is, dan moeten we die persoon beschouwen als een bedrieger: een racificateur. Hij of zij probeert van iets een rassenkwestie te maken wat het niet is.

Enfin, bedrog dus.

http://politiek.tpo.nl/column/prof-paul ... jke-kwaal/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
We lijden onder ‘racisme-proliferatie’.
Westerlingen zijn juist relatief weinig racistisch. Deze collectieve zelfbesmeuring leidt tot niets goeds. Racismeroepers moeten daarom bestraffend worden toegesproken. Meteen. Inslikken die laster of het gesprek is ten einde.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Plaats reactie