Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door xplosive »

Hoofddoekjes bij de politie ..... Weer zo'n volslagen knettergek idee.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Zwartmeer »

Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform
Dit is lachwekkend! Zo'n vrouw die perse kopvodden wil dragen doet dat omdat ze zich meent te moeten ontwerpen aan de wetten van god.
Moslim meisje...'Ik wil graag bij de politie werken, maar niet zonder hoofddoek'
Wat moet dat mens nou bij de politie? Erop toekijken en zorgen dat anderen zich aan de wetten van het brandhout voor de hel, de slechtste der schepselen, houden?

Afgezien van dit alles, ze kunnen heel goed zo'n hoofddoek toestaan. Ergens heb ik er geen problemen mee! Er zullen weinig van die vrouwen op afkomen. Islamistische politieagenten zijn er al nauwelijks. Maar een heel klein aantal redt het in die baan. In hun eigen kringen worden ze als verrader of als afvallige gezien. Het is nooit goed te praten dat een moslim in naam van de wetten der ongelovigen een moslim arresteert, of zo.
Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform
Symboolpolitiek!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Ariel »

Wat een soap. Fatima Elatik: „Ik ben niet de bedenker van het hoofddoekjesplan”
Fatima Elatik (43) ontkent dat ze zich bezighoudt met het hoofddoekjesplan. Op haar persoonlijke Facebook-account reageert ze voor het eerst op het plan om weer hoofddoekjes en kruisjes toe te staan bij politieagenten in onze hoofdstad.

Elatik reageert woedend op de berichten in de media: „Ik werk als programmadirecteur van het organisatie-ontwikkelprogramma Politie van iedereen. Dat is een programma dat gaat over het versterken van vakmanschap in een veranderende samenleving. Ik hou me niet bezig met diversiteit, want diversiteit is geen doelstelling maar een instrument.”

Ook schrijft Fatima dat ze niet de vrouw achter het hoofddoekjesplan bij de politie is. „Aangezien ik al sinds mijn 16e een hoofddoek draag vond ik het niet gepast dat ik het traject van de beginnende discussie binnen de eenheid en het korps trek. Dus dit is ook niet mijn plan want ik heb het niet bedacht en ik bemoei me er niet mee.”

Het AD schreef eerder deze week dat Elatik de belangrijkste adviseur van politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg is als het gaat om diversiteit. „Zij is de punaise in mijn bedrijf”, zei hij.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Ariel »

Tja!!!! :thinking: Amsterdamse politiebaas: Ik bid vooral voor wijsheid, om het goed te doen
Pieter-Jaap Aalbersberg baalt ervan dat de hoofdstad nog altijd op de eerste plaats staat in de AD Misdaadmeter. Hij vindt het ook niet eerlijk. ,,Wij hebben het extra druk door de toeristenstroom.”

,,Deze krant doet onrecht aan onze stad zegt hij. Jullie zetten het aantal misdrijven af tegen het aantal inwoners, dat zijn er 800.000. Maar ik tel elke dag 1,3 miljoen mensen in deze stad, die hier verblijven als inwoner, forens, bezoeker of toerist.”

Hoewel het over de hele linie veiliger is geworden, stijgt het aantal mishandelingen in Amsterdam. Ook de verkoop van nepdrugs is een probleem. ,,Dealers bieden toeristen drugs aan, wat vaak geen drugs zijn, maar waspoeder of vermalen paracetamol. De meeste toeristen zijn ook nog aangeschoten. En vaak gaat zo’n nepdrugsdeal over in een straatroof, waarbij de toerist wordt beroofd van zijn geld. Het is een lastig fenomeen om aan te pakken. Toeristen durven niet altijd aangifte te doen.”

Ook voor dit soort problemen richt Aalbersberg zich weleens tot God. Dan bidt hij: thuis, in de auto of in de christelijk-gereformeerde kerk in Zwolle, waarvan hij lid is. ,,Ik ben er heel open over dat ik een gelovig man ben. Maar ik probeer het geloof en mijn werk wel te scheiden. Als hoofdcommissaris ben ik er voor alle Amsterdammers. Ik bid vooral voor wijsheid, om het goed te doen en goed te krijgen.” :huh:

Dat geloof zit hem niet in de weg als hij wordt gevraagd om tijdens de Gay Pride op een boot van de politie te staan. ,,Dat doe ik gewoon. Omdat ik geloof dat ieder mens even waardevol is. Voor mij is de kern van het geloof die band van liefde, elkaar accepteren, en voor de ander iets meer over hebben dan voor jezelf.”

Hij heeft er moeite mee dat sommige politici – namen noemt hij niet – bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten. ,,Dat leidt in mijn stad tot spanningen op straat. En dat bezorgt mij een groot probleem. De politie moet er namelijk voor iedereen zijn: voor de autochtone Tuindorper in Amsterdam-Noord, voor de rijke expat in het centrum én voor de illegale Ghanees in Amsterdam-Zuidoost.”

Zijn vriend Hans Bakker, met wie de politiechef al twintig jaar op zeil- en wintersportvakantie gaat, zegt dat Aalbersberg de laatste jaren is veranderd. Van een man die als hoofdcommissaris in Zwolle rechtlijnig was en vaak zwart-wit dacht, tot iemand die zich meer aantrekt van andere mensen en groepen in de samenleving.

Familierechercheurs
Dat verklaart ook dat hij nu een voorvechter van meer diversiteit in het politiekorps is. ,,52 procent van de Amsterdammers heeft geen Nederlandse achtergrond meer, onder mijn mensen is dat slechts 18 procent. Wil ik de liquidaties in de onderwereld oplossen, dan moet ik in contact met de samenleving komen. Dan moet ik met moeders van slachtoffers uit andere culturen kunnen spreken. Dan moeten mijn familierechercheurs snappen dat het in de Marokkaanse cultuur anders werkt dan bij ons.”

Hij wil dat de helft van de nieuwe agenten een migratieachtergrond heeft. ,,Kijk, een observatieteam met alleen witte politiemensen, dat kan niet meer in deze stad. Zet ik twee mensen met mijn uiterlijk in Amsterdam-West, dan is dat binnen tien seconden bekend.”

Volgens collega en vriend Ruud Bik is het een ‘ijzersterke zet’ van Aalbersberg dat hij voormalig PvdA-politicus Fatima Elatik heeft binnengehaald als directeur diversiteit. ,,Zij is de punaise in mijn bedrijf. Ze kan haarfijn uitleggen waar de echte spanning zit.”

Elatik draagt een hoofddoekje. Binnen de eenheidsleiding van de politie in Amsterdam woedt momenteel een discussie over de vraag of geloofsuitingen, zoals een hoofddoekje, onderdeel mogen zijn van het uniform. ,,Maar het is nog geen beleid. Stel dat het niet lukt om voldoende agenten met een migratieachtergrond te werven, dan is dat een maatregel die effect kan hebben.”

Verliefd
Zijn pleidooi voor meer allochtone dienders valt niet bij elke agent op straat even goed. ,,Ik begrijp dat veel collega’s daar moeite mee hebben, omdat het voor hun gevoel hun eigen kansen vermindert.”

Dat hij daarnaast een onderzoek begon naar de razend populaire politiecommissaris Ad Smit, steekt zijn mensen ook. Smit (64) bezocht in privétijd voetbalwedstrijden en concerten, soms met familieleden, op kosten van de politie. Het handelen van Smit wordt nu onderzocht door de Rijksrecherche.

Agenten vinden het moeilijk te verteren dat Smit keihard wordt aangepakt, terwijl Aalbersberg zelf óók op de tribunes te vinden is. ,,Ik zit daar in functie alleen bij KNVB-wedstrijden, naast de burgemeester en de hoofdofficier van justitie. Ja, dan neem ik weleens een zoon of een vriend van mij mee. De KNVB nodigt ons uit, met een introducé. Dat moet kunnen, vind ik.”

Aalbersberg is verliefd geworden op Amsterdam. Dat zijn vrienden zeggen dat hij de laatste jaren is veranderd, snapt hij. ,,Ja, dat doet deze stad wel met je. Ik ben gaan houden van het anarchisme. Zwolle, waar ik hiervoor korpschef was, is een hele mooie, witte stad. Amsterdam is meer multicultureel en divers. Dat is een verrijking. Nu de samenleving polariseert, moet ik als politiechef nog meer mijn best doen om te laten zien dat ik er voor iedereen ben.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Ariel »

Een brief van Fatima. Het kind werkt zichzelf een slag in de rondte ( 16 per dag) en wat krijgt ze er voor terug? Haat, haat, en nog meer haat.
Maar ze blijft alleen maar liefde. :heart: Dat is mooi.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Mahalingam »

Het idee van die pseudo-Mutaween (مطوعين) kwam niet van Elatik?
Wat vreet ze dan wel uit voor die 144.000 per jaar?
Nu de pers vermeld dat ze stinkend rijk aan het worden is, voelt ze de noodzaak om aan te duiden: "ik werk me de typhus lazarus!"
"Ik kom net binnen van een werkdag van 16 uur."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Pieter-Jaap Aalbersberg baalt ervan dat de hoofdstad nog altijd op de eerste plaats staat in de AD Misdaadmeter.

Ook voor dit soort problemen richt Aalbersberg zich weleens tot God. Dan bidt hij: thuis, in de auto of in de christelijk-gereformeerde kerk in Zwolle, waarvan hij lid is. ,,Ik ben er heel open over dat ik een gelovig man ben. Maar ik probeer het geloof en mijn werk wel te scheiden. Als hoofdcommissaris ben ik er voor alle Amsterdammers. Ik bid vooral voor wijsheid, om het goed te doen en goed te krijgen.” :huh:
Fijn dat hij het zelf even aan ons uitlegt.
Nu begrijpen we ook waarom het in Amsterdam zo'n criminele puinhoop is.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2516
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Pizzaman »

Mahalingam schreef:Het idee van die pseudo-Mutaween (مطوعين) kwam niet van Elatik?
Wat vreet ze dan wel uit voor die 144.000 per jaar?
Nu de pers vermeld dat ze stinkend rijk aan het worden is, voelt ze de noodzaak om aan te duiden: "ik werk me de typhus lazarus!"
"Ik kom net binnen van een werkdag van 16 uur."
Trek effe die 16 uur af van het tijdstip van Twitteren en bezie het gelul.... icon_shh.gif
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door King George »

Fatima Morgana Elastiekhoer heeft ook een schoonzusje. Ze heet Faïza Dadi. En ook zij kan de weelde van andermans belastinggeld niet aan.



Ook schoonzus Fatima Elatik weet hoe ze moet declareren

De Amsterdamse gemeenteambtenaar Faïza Dadi heeft in haar korte carrière als stadsdeelsecretaris flink gedeclareerd. Zo verhaalde ze duizenden euro’s aan taxi-ritjes en cadeautjes op de belastingbetaler.


Vorige maand stapte Dadi op als stadsdeelsecretaris Zuidoost in de hoofdstad. Er zou onvoldoende vertrouwen zijn in de kwaliteiten van de topambtenaar om de ambtelijke organisatie door de huidige reorganisatie te loodsen, zeiden ingewijden tegen Het Parool over het vertrek van Dadi.

Declaraties

Nu blijkt dat de ambtenaar, die sinds 2013 stadsdeelsecretaris was, flinke declaraties heeft ingediend. Woensdagavond zal een gemeenteraadscommissie het declaratiegedrag van Dadi tegen het licht houden, meldt De Telegraaf.

In een jaar tijd declareerde de gemeenteambtenaar ruim 4.000 euro aan geschenken, 1.400 euro aan taxikosten, 500 euro aan parkeerkosten, 850 euro aan loopbaanbegeleiding en 200 euro aan conferenties en congressen.

Uitleg

Vooral de 4.000 euro aan geschenkdeclaraties vallen op. Andere stadsdeelsecretarissen declareerden helemaal niets voor presentjes.

‘Als je in een jaar tijd ruim 4.000 euro aan cadeautjes loopt uit te delen en je functioneert niet in je functie dan heb je natuurlijk wel wat uit te leggen’, zegt een raadslid tegen De Telegraaf. Die uitleg hoeft Dadi hoe dan ook niet meer te geven, omdat ze al vertrokken is als stadsdeelsecretaris.

Dadi werd in 2013 benoemd tot hoogste ambtenaar in het Amsterdamse stadsdeel na een lobby van de voormalige stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik (PvdA).

Dadi treedt nu op twijfelachtige wijze in de voetsporen van Elatik, die tevens haar schoonzus is. Ook Elatik kon immers flink declareren en raakte meerdere keren in opspraak wegens financiële malversaties.


Elsevier
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Pilgrim »

Politieagenten woedend door voorkeursbeleid in Rotterdam

Koen Voskuil, 19-05-17

De Rotterdamse politie heeft in een sollicitatieprocedure allochtonen en vrouwen extra punten gegeven, waardoor zij meer kans maakten op een baan. De korpsleiding erkent dat er fouten zijn gemaakt. Agenten zijn woedend.

Het diversiteitsbeleid van de politie blijft voor verhitte gemoederen zorgen. Nieuwste reden tot onvrede onder agenten is een recente sollicitatieprocedure waarin de politie-eenheid Rotterdam op zoek was naar een senior brigadier.

De Rotterdamse politie beoordeelde brieven van kandidaten op zeven criteria, zoals kennis, ervaring en motivatie. De zevende categorie was afkomst. Autochtone mannen kregen 1 punt toegekend, terwijl allochtone vrouwen 4 punten verdienden.

Agenten zijn woedend over die voorkeursbehandeling. ,,Op deze manier wordt er gediscrimineerd en worden allochtone medewerkers niet enkel op hun kwaliteiten geselecteerd”, zegt een politiemedewerker op anonieme basis.

Volgens hoogleraar Europees Arbeidsrecht Ferdinand Grapperhaus komt het in Rotterdam gehanteerde puntensysteem bij de briefselectie neer op ‘discriminatie’. Autochtone en mannelijke kandidaten maken immers minder kans door te stromen naar de volgende ronde.

Blunder
Na vragen van deze krant erkent de korpsleiding van de Nationale Politie dat Rotterdam een fout heeft gemaakt in de sollicitatieprocedure. Bij gelijke geschiktheid mag de voorkeur uitgaan naar een allochtone kandidaat, ,,maar pas na de beoordeling van alle criteria.” Om nieuwe blunders te voorkomen, zal de korpsleiding de landelijke richtlijnen rond sollicitatieprocedures ‘beter toelichten’ binnen de regionale eenheden.

Verder laat de politie weten dat 'uitsluitend geschikte kandidaten zijn uitgenodigd voor een gesprek' en dat 'een technisch correcte uitvoering van de briefselectie niet zou hebben geleid tot een andere uitkomst.'

De Rotterdamse sollicitatieprocedure is het zoveelste incident rond het diversiteitsbeleid van de politie. De Nationale Politie wil meer agenten werven van allochtone afkomst. ,,Er is een grote achterstand in te halen”, meldt de korpsleiding. Met name in wijken waar veel allochtonen wonen, kan een overwegend autochtone politie niet goed opereren.

De manier waarop
Maar de manier waarop de politie die achterstand inhaalt, ligt onder vuur. Zo zorgden uitspraken van de Amsterdamse politiechef Pieter Jaap Aalbersberg, die in deze krant het dragen van hoofddoeken door allochtone agentes als optie noemt, voor veel ophef.

Eerder bleek dat allochtone aspirant-agenten die de toelatingstest niet haalden, een extra trainingsprogramma kregen aangeboden. Afgelopen week onthulde deze krant dat de politie Amsterdam in de zoektocht naar een recherchechef op voorhand ‘iemand van een andere culturele afkomst’ wilde selecteren. Ook toen erkende de politie fout te zitten.

Afbeelding
VVD-Kamerlid Ockje Tellegen © ANP

VVD-Kamerlid Ockje Tellegen wil helderheid. ,, Het streven naar culturele diversiteit binnen de politie ondersteun ik, maar de manier waarop de politie dat tot nu toe wil realiseren niet. Een proefproject dat alleen allochtone aspirant-agenten een tweede kans geeft, het willen toestaan van hoofddoekjes bij de politie, en nu dit puntensysteem bij sollicitaties. Ik heb de minister van Veiligheid en Justitie om uitleg gevraagd. Er moet duidelijkheid komen over de manier waarop de politie diversiteit nastreeft. Dit is wat de VVD betreft niet de manier.”

Ten opzichte van 2013 is de instroom van aspiranten met een niet-westerse migrantenachtergrond vorig jaar bijna verdubbeld, zo blijkt uit de jaarverantwoording van de Nationale Politie. In 2013 ging het om 10,2 procent aspiranten. In 2016 steeg dat naar 19,5 procent.

http://www.ad.nl/binnenland/politieagen ... ~a0bdf5ab/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Pilgrim »

“DIVERSITEIT”

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Ariel »

Een Amsterdamse wijkagente is vandaag de straat op gegaan met een hoofddoek onder haar politiepet. PvdA-raadslid Sofyan Mbarki postte foto's van de agente op zijn twitteraccount. ,,Alleen maar positieve reacties'', aldus de moslim.

Afbeelding

Alleen maar positieve reacties in een moslim wijk. Hoe bestaat het. Maar op internet liep het storm met negatieve reacties.

Het Amsterdamse politie corps was niet zo positief. "Wij gaan met betrokken wijkagente in gesprek. Betreft een individuele actie. Ons uniform is lifestyle-neutraal, daar verandert niks aan." schreef men.
Politie roept wijkagente met hoofddoek op het matje

De politie Amsterdam gaat in gesprek met de wijkagente in Amsterdam Osdorp die zaterdag een hoofddoek droeg tijdens haar werk. Dit na de oproep van politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg, die een discussie wil over het afschaffen van het hoofddoekverbod voor politieagentes.

Het lijkt erop dat de politie in Amsterdam niet gecharmeerd is van de actie van de wijkante. De vrouw handelde niet namens de rest van het korps, tweet @Politie_Adam. Ook is de politie niet van plan het uniform te veranderen, oftewel: om toe te staan dat vrouwen hoofddoekjes dragen. „Wij gaan met betrokken wijkagente in gesprek. Betreft een individuele actie. Ons uniform is lifestyle-neutraal, daar verandert niks aan.”

Volgens lokaal PvdA-raadslid Sofyan Mbarki deed ze dat ’uit solidariteit en omdat ze voor een divers korps is’.

De actie van de agente, die naar zeggen zelf geen moslima is, roept op sociale media veel reacties op. Volgens raadslid Mbarki kreeg de dame op straat „alleen maar positieve reacties”, maar op Twitter regent het ook negatieve reacties.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Ariel »

Sfeerplaatjes van de Amsterdamse agente die een kopvod droeg 'om reacties te peilen'
Spoiler! :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
LOL. Volgens een meid van halal ( Esmaa Alariachi) kreeg de agente diverse reacties: "Zoals leuk, herkenbaar en maakt niet uit, maar er waren ook sommige moslims die beledigd waren dat ze een hoofddoek draagt terwijl ze geen moslima is." Verschillende voorbijgangers gingen met haar in discussie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Ariel »

Politici keuren ’domme actie’ hoofddoekagente af

Vanuit de politiek klinkt grote verontwaardiging over de Amsterdamse agente die zaterdag met een hoofddoek op de straat is opgegaan. Zowel landelijke als lokale politici keuren het optreden af.

PVV-Kamerlid Lilian Helder heeft geen goed woord voor de actie over: ,,Het is een domme actie van een wijkagente die de gedragscode duidelijk niet kent en helaas ook niet beseft dat het politie-uniform neutraliteit moet uitstralen.”

Raadslid Marianne Poot (VVD): ,,De politie is van en voor iedereen. Juist daarom moet een agent zo’n neutraal mogelijke uitstraling hebben. Hoofddoekjes of andere geloofstekenen passen daar niet bij.”

Het CDA kondigt aan vragen te gaan stellen aan burgemeester Eberhard van der Laan over de kwestie: ,,Bij het raadsdebat afgelopen donderdag werd door het college nog gesteld dat de uitspraken van de politiecommissaris vooral als proefballonnetje moesten worden gezien en dat het voeren van de discussie een goede zaak is. Nu het echter in de praktijk gebracht is, zou de landelijke politietop zich moeten uitspreken over de regel die dergelijke religieuze kledingonderdelen verbied, omdat het de neutraliteit aantast", stelt Diederik Boomsma, raadslid van het CDA in Amsterdam.

Volgens Boomsma is dat nodig omdat anders ook voor moslimagentes een ongemakkelijke situatie kan ontstaan: ,,Als er onduidelijkheid bestaat over de regels, dan kunnen vrouwelijke agentes die geen hoofddoek dragen vanuit hun sociale omgeving onder druk worden gezet waarom ze dat niet doen. Dat is ongewenst, omdat er dan nog meer aandacht op gevestigd wordt."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
Hoofddoekjes of andere geloofstekenen passen daar niet bij.
Is het hoofddoekje wel een "geloofsteken"? Het voelt namelijk meer als rebellie. De islam zegt namelijk dat wereldlijke wetten ondergeschikt zijn aan die van Mohammed, vandaar ook dat mohammedaanse landen een mensenrechtenverklaring hebben getekend met kleine lettertjes.

Ik kan het niet goed hebben dat de sterke arm der wet de Nederlandse wet tussen aanhalingstekens zet. Dat sommige agenten doen alsof de wet niet voor hen geldt is al erg genoeg, daar hoeft openlijke schoffering niet ook nog bij. Bovendien kan zo'n dame de indruk wekken dat mohammedanen bij haar wel een potje kunnen breken. Die schijn van belangenverstrengeling kon in de praktijk wel eens uitpakken als nepotisme. Ik vind dit tenenkrommend en ik hoop dan ook van harte dat de nationale overheid hier een stokje voor steekt.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
Ariel schreef:
Hoofddoekjes of andere geloofstekenen passen daar niet bij.
Is het hoofddoekje wel een "geloofsteken"? Het voelt namelijk meer als rebellie. De islam zegt namelijk dat wereldlijke wetten ondergeschikt zijn aan die van Mohammed, vandaar ook dat mohammedaanse landen een mensenrechtenverklaring hebben getekend met kleine lettertjes.

Ik kan het niet goed hebben dat de sterke arm der wet de Nederlandse wet tussen aanhalingstekens zet. Dat sommige agenten doen alsof de wet niet voor hen geldt is al erg genoeg, daar hoeft openlijke schoffering niet ook nog bij. Bovendien kan zo'n dame de indruk wekken dat mohammedanen bij haar wel een potje kunnen breken. Die schijn van belangenverstrengeling kon in de praktijk wel eens uitpakken als nepotisme. Ik vind dit tenenkrommend en ik hoop dan ook van harte dat de nationale overheid hier een stokje voor steekt.
Sterke reactie Ali Yas!

Wees gerust, ik heb nog nooit een hoge pet van de politie opgehad. Uitzondering daar gelaten. En het is dan ook niet toevallig dat de uitzondering nooit de regel bevestigt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Mahalingam »

Ariel schreef:[...]
LOL. Volgens een meid van halal ( Esmaa Alariachi) kreeg de agente diverse reacties: "Zoals leuk, herkenbaar en maakt niet uit, maar er waren ook sommige moslims die beledigd waren dat ze een hoofddoek draagt terwijl ze geen moslima is." Verschillende voorbijgangers gingen met haar in discussie.
Inderdaad een overtreding van het pact van Omar. regel 15:
Wij zullen niet proberen op de moslims te lijken door het imiteren van een van hun kledingstukken, hoofdsieraden, tulband, schoeisel, of de scheiding van hun haar.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Mahalingam »

De Hond heeft gepeild nog voordat het bovenstaande hoofddoek gedoe in de pers verscheen:
Afbeelding

Je ziet ook waar om er met Gr. Links in een regering geen minder minder minder kan worden geprobeerd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
Ariel schreef:[...]
LOL. Volgens een meid van halal ( Esmaa Alariachi) kreeg de agente diverse reacties: "Zoals leuk, herkenbaar en maakt niet uit, maar er waren ook sommige moslims die beledigd waren dat ze een hoofddoek draagt terwijl ze geen moslima is." Verschillende voorbijgangers gingen met haar in discussie.
Inderdaad een overtreding van het pact van Omar. regel 15:
Wij zullen niet proberen op de moslims te lijken door het imiteren van een van hun kledingstukken, hoofdsieraden, tulband, schoeisel, of de scheiding van hun haar.
Tja, er zijn nog steeds Nederlanders die denken dat mohammedanen zielig zijn en onze steun verdienen. Op hun beurt denken zij dat ze bazen zijn en dat wij de marginalisering verdienen. Door ons te kleden als mohammedanen verheffen we ons dus tot een niveau dat we niet verdienen.

Deze misplaatste solidariteit met mohammedanen is treurig. We zouden het moeten opnemen voor mensen die door mohammedanen worden bedreigd, in wijken, in de gevangenissen, overal ter wereld. En vooral voor de vrouwen die geen hoofddoek wensen te dragen. Zij moeten dat overal in Nederland veilig kunnen doen, maar op veel plekken kon alleen de politie dat nog. Tot nu toe. Het laatste bastion ligt nog niet onder vuur en we zetten de poorten zelf al open.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:De Hond heeft gepeild nog voordat het bovenstaande hoofddoek gedoe in de pers verscheen:
Afbeelding
Wat heeft De Hond gepeild? Niet erg duidelijk te begrijpen voor mij.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Een Amsterdamse wijkagente is vandaag de straat op gegaan met een hoofddoek onder haar politiepet. PvdA-raadslid Sofyan Mbarki postte foto's van de agente op zijn twitteraccount. ,,Alleen maar positieve reacties'', aldus de moslim.
Alleen onmiddellijk ontslag zonder recht op uitkering is hier op zijn plaats.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Amsterdamse politie wil hoofddoekje toestaan bij uniform

Bericht door Ali Yas »

mercator schreef:
Ariel schreef:Een Amsterdamse wijkagente is vandaag de straat op gegaan met een hoofddoek onder haar politiepet. PvdA-raadslid Sofyan Mbarki postte foto's van de agente op zijn twitteraccount. ,,Alleen maar positieve reacties'', aldus de moslim.
Alleen onmiddellijk ontslag zonder recht op uitkering is hier op zijn plaats.
Ontslag van Sofyan Mbarki bedoel je, vanwege glashard liegen in het openbaar?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Plaats reactie