Mijn levensverhaal.

Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Chaiùae, dat vind ik nu ee prima idee !
Bereid je er wel op voor dat de imam zowieso jouw "moeilijke" vragen zal omzeilen of half zal beantwoorden, eventueel zal gaan dreigen.
Maar enfin, je kan best voor jezelf denken. Doen dus !
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 154
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:47 pm

Bericht door Fleur »

BFA schreef:
Het is ook het meest logisch dat de hervorming van de Islam van de vrouwen zal komen.
Dat is een refreintje, om toch maar een mooi klinkende verklaring te hebben, dat Islam tot hervorming in staat is. Het zijn wij die dat zeggen, en we zeggen dat tegen onszelf.
Islam is NIET zo makkelijk hervormbaar. Diegenen die dat willen laten klinken liegen.
Enige oplossing voor Islamhervorming. Allemaal terug naar waar ze vandaankomen. Een muur tussen ons en hen. Laat hen gaarstoven in de poel van Barbariteit en overbevolking die ze voor zichzelf scheppen. Heb dan nog eens 50 tot 100j geduld (hoogstwaarschijnlijk langer) ga dan eens een keertje kijken of er van enige hervorming al iets is terechtgekomen.
Ben eigenlijk bang dat je gelijk hebt. Alleen als ze eruit stappen is er nog kans dat het goed komt.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dutch schreef:Chaiùae, dat vind ik nu ee prima idee !
Bereid je er wel op voor dat de imam zowieso jouw "moeilijke" vragen zal omzeilen of half zal beantwoorden, eventueel zal gaan dreigen.
Maar enfin, je kan best voor jezelf denken. Doen dus !

Anders vraag ik het mijn ouders, die zullen het zo eerlijk mogelijk beantwoorden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Dutch schreef:Chaiùae, dat vind ik nu ee prima idee !
Bereid je er wel op voor dat de imam zowieso jouw "moeilijke" vragen zal omzeilen of half zal beantwoorden, eventueel zal gaan dreigen.
Maar enfin, je kan best voor jezelf denken. Doen dus !

Anders vraag ik het mijn ouders, die zullen het zo eerlijk mogelijk beantwoorden.
Het belangrijste is dat je het aan mensen vraagt die je niet veroordelen vanwege het soort vragen dat je stelt. Dikwijls zijn dat inderdaad de ouders.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:
Dutch schreef:Chaiùae, dat vind ik nu ee prima idee !
Bereid je er wel op voor dat de imam zowieso jouw "moeilijke" vragen zal omzeilen of half zal beantwoorden, eventueel zal gaan dreigen.
Maar enfin, je kan best voor jezelf denken. Doen dus !

Anders vraag ik het mijn ouders, die zullen het zo eerlijk mogelijk beantwoorden.
Het belangrijste is dat je het aan mensen vraagt die je niet veroordelen vanwege het soort vragen dat je stelt. Dikwijls zijn dat inderdaad de ouders.

mvg,
Ketter

Denk inderdaad dat dat mijn ouders zullen zijn, mocht ik het aan imaan vragen dan zou hij er inderdaad omheem draaien zoals Dutch al zei.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Chaimae, ik heb wel bedenkingen over de reactie van jouw ouders als je de islam dieper gaat uitspitten en hen kritische vragen gaat stellen over de koran en de hadiths... Misschien weten zij er minder vanaf dan jij wel denkt... Of misschien wordt je vader wel héél erg boos, begint jouw moeder wel heel erg te wenen (zo van : waar heb ik dit aan verdiend ?!?) en behandelen ze jou misschien niet al te best...
Hopelijk is dit doemscenario niet juist, ga je gang maar als je vindt dat ze je kunnen helpen...

Nooit vergeten : jij bent een zelfstandig persoon en dient voor jezelf uit te maken waar je al dan niet in gelooft, maar ja, dat weet je ondertussen wel al!

Goeie moed bij jouw zoektocht ! Studies niet vergeten hé !
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dutch schreef:Chaimae, ik heb wel bedenkingen over de reactie van jouw ouders als je de islam dieper gaat uitspitten en hen kritische vragen gaat stellen over de koran en de hadiths... Misschien weten zij er minder vanaf dan jij wel denkt... Of misschien wordt je vader wel héél erg boos, begint jouw moeder wel heel erg te wenen (zo van : waar heb ik dit aan verdiend ?!?) en behandelen ze jou misschien niet al te best...
Hopelijk is dit doemscenario niet juist, ga je gang maar als je vindt dat ze je kunnen helpen...

Nooit vergeten : jij bent een zelfstandig persoon en dient voor jezelf uit te maken waar je al dan niet in gelooft, maar ja, dat weet je ondertussen wel al!

Goeie moed bij jouw zoektocht ! Studies niet vergeten hé !

Jaa ik denk inderdaad dat mijn vader minder van de islam af weet . Mijn moeder weet weer wel heel veel van de islam af.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Mijn moeder weet weer wel heel veel van de islam af.
Weet zij dat ze minderbedeeld is aan verstand omdat ze een vrouw is volgens de koran ?
Weet zij dat ze hoogstwaarschijnlijk in de hel verzeilt wegens ondankbaarheid jegens haar man ?
Weet zij dat haar getuigenis in de rechtbank slechts de helft van die van een man waard kan zijn ?
Weet zij dat haar man (jouw vader) er gerust 3 vrouwen meer kan bijnemen volgens de koran, zonder haar inspraak ?
Weet zij dat de engelen haar verwensen als ze sex met haar man weigert, zelfs al heeft ze er helemaal geen zin in ?
Weet zij dat mohamed sex met slavinnen en andere rechterhandbezittingen toeliet ?
Weet zij dat Safia nog dezelfde dag dat mohamed haar ganse famile, man, broers en vader uitmoordde, met hem het bed moest delen ?
Weet zij dat mohamed sex had met Aïsha toen die pas 9 (feitelijk 8.5 aangezien er toen in maanmaanden werd geteld) was ?
....

Als ze dat alles weet kan ze er toch onmogelijk mee akkoord gaan.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dutch schreef:
Mijn moeder weet weer wel heel veel van de islam af.
Weet zij dat ze minderbedeeld is aan verstand omdat ze een vrouw is volgens de koran ?
Weet zij dat ze hoogstwaarschijnlijk in de hel verzeilt wegens ondankbaarheid jegens haar man ?
Weet zij dat haar getuigenis in de rechtbank slechts de helft van die van een man waard kan zijn ?
Weet zij dat haar man (jouw vader) er gerust 3 vrouwen meer kan bijnemen volgens de koran, zonder haar inspraak ?
Weet zij dat de engelen haar verwensen als ze sex met haar man weigert, zelfs al heeft ze er helemaal geen zin in ?
Weet zij dat mohamed sex met slavinnen en andere rechterhandbezittingen toeliet ?
Weet zij dat Safia nog dezelfde dag dat mohamed haar ganse famile, man, broers en vader uitmoordde, met hem het bed moest delen ?
Weet zij dat mohamed sex had met Aïsha toen die pas 9 (feitelijk 8.5 aangezien er toen in maanmaanden werd geteld) was ?
....

Als ze dat alles weet kan ze er toch onmogelijk mee akkoord gaan.
Dat weet ze allemaal.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Dus je moeder is verstandig.
De boom herken je aan zijn vruchten
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

gideong schreef:Dus je moeder is verstandig.

Jaa dat is ze, het is een verstandige vrouw.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Ze weet dat het een onzinnige nachtmerrie is. Haar beste weg uit is haar kind de zaden van twijfel en de wil om te weten mee te geven.
De boom herken je aan zijn vruchten
Plaats reactie