Brutale manipulatie door media

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Teva Teff

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Teva Teff »

Rusland bezuinigt 30% op leger
Rapporten in de Russische media (waaronder RT) suggereren dat het Kremlin zijn militaire uitgaven met 30% gaat terugbrengen. Het lijkt er op dat Rusland midden in een economische crisis moet kiezen tussen wapens of eten en blijkbaar heeft het gekozen voor het laatste, aldus Russia Today.
De Russische Federatie met aan het hoofd despotenschoft Poetin is helemaal niet van plan om zijn militaire uitgaven met 30% terug te brengen. Dat kan ook niet. Daarvoor zijn Poetin's oorlogen in Oekraïne en Syrië veel te duur.
Rob Vellekoop de PoetinPositivo verkoopt ons een slecht verhaaltje. Ik ben niet anders van hem gewend.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Mahalingam »

Leg eens uit.
Op de begroting staat 44 miljard euro voor defensie per jaar.
De kosten per dag in Syrië zijn 3,5 miljoen zo schatten USA deskundigen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Christelijke non na terugkeer uit Aleppo – westerse media liegen over realiteiten in Syrië

Geplaatst op 29 december 2016



Maria Guadalupe Rodrigo is een Argentijnse non, die sinds januari 2011 in het katholieke bisdom in Aleppo woonde. Ze bleef ook tijdens de belegering door jihadistische rebellen in de stad. Na haar terugkeer vertelde ze over haar tijd in Aleppo. Een afrekening met de rol van westerse media in het conflict en de dodelijke “democratie-export”. Lees hieronder de volledige Nederlandse vertaling van bovenstaande video:

Wanneer deze demonstraties eenmaal beginnen, presenteert de internationale pers, presenteren de internationale media ze net alsof het Syrische volk eindelijk ingestemd zou hebben met de “Arabische Lente” en nu vreedzaam de straat op zou gaan om democratie te eisen. In werkelijkheid kwamen echter de berichten, die we van onze buren uit de desbetreffende dorpen kregen, niet overeen met hetgeen we op televisie zagen. De inwoners van deze dorpen zeiden dat daar gewapende groepen van buiten Syrië waren aangekomen. “Ze spreken andere dialecten”, zeiden ze (want daar heeft ieder land zijn eigen dialect). “Ze zijn geen Syriërs. Ze provoceren onlusten in het dorp. Ze hebben al enkele christenen gevierendeeld.” De gevierendeelde christenen zaten in vuilniszakken in een ton met het opschrift “niet aanraken: een christen”. Dat waren de vreedzame demonstraties, aldus de media.

Wanneer zulke gebeurtenissen zich heel snel in het hele land beginnen uit te breiden, terwijl de gewapende groeperingen uit het buitenland kwamen, gaan de mensen de straat op. De mensen gingen de straat op in Damascus, in de hoofdstad. Hier ziet u Damascus. En in Aleppo, de op een na grootste stad in het land, waar zich onze missie bevindt. Duizenden mensen gingen de straat op met affiches, spandoeken en vlaggen om hun president te ondersteunen en om hun mening tegenover de regering te uiten. Niet omdat Bashar al-Assad de beste vorm van regering of een goedhartig man zou zijn. Dat is hij waarschijnlijk niet. Het gaat erom dat zij er de voorkeur aan gaven om alles te laten zoals het was in plaats van in handen van het radicaalislamitische fundamentalisme te vallen. Want het resultaat van deze oorlog zou geen democratie zijn. Zij zagen dat vooruit.

Exact dezelfde beelden, dezelfde taferelen, die wij door onze ramen konden zien (want we keken vanuit ons bisdom waar de mensen voorbijtrokken en zongen), dezelfde beelden werden daarna door zeer belangrijke internationale nieuwszenders overgenomen en op de volgende manier van commentaar voorzien: “De vreedzame demonstraties gaan door. Het Syrische volk gaat de straat op om zijn president ertoe op te roepen af te treden.” Dat was belachelijk. Natuurlijk, wie begrijpt er Arabisch om te begrijpen dat ze in werkelijkheid de president ondersteund hebben? Daarom is een van de grootste tragedies van dit volk deze grote leugen, die rondom dit verhaal werd geconstrueerd. Dat is de verwaarlozing door het Westen.

Daarom gaat het hierbij om een gecompliceerd zwijgen van het Westen. Toen de mensen geprobeerd hebben hun ware mening te uiten, heeft men hun stem compleet verdraaid. Luistert u eens! De hele constructie rondom deze oorlog is blijkbaar een gigantische operatie die ondersteuning en instemming van de publieke opinie vereist. Dat betekent, zodat het Westen het kan goedkeuren dat deze “gematigde” rebellen in opstand komen tegen de dictator. Maar luistert u. Dat is een fout. Dat is een fout van het Westen, die wij als westerse mensen begaan. Want wij beoordelen de Arabieren volgens onze westerse criteria. Wij leven dus in onze democratieën en proberen deze aan de anderen op te dringen, onze democratieën naar deze volkeren te exporteren. Hoewel ze in werkelijkheid al meerdere duizenden jaren lang op deze wijze leven. Daarbij hebben ze goed geleefd. En ik kan u verzekeren: de vroegere levensstandaard in Aleppo was dusdanig, dat de inwoners niet op het idee kwamen om de westerse democratieën of quasi democratieën te benijden. Geenszins!

Meer nog: hoewel de christenen een minderheid waren, bezaten een zekere geloofsvrijheid. Ze konden zich openlijk tot hun geloof bekennen, invloed op de regering nemen en functies in de regering bekleden. Enkele Syrische vluchtelingen, die zich op dit moment in Europa bevinden en met wie ik persoonlijk heb gesproken, zeggen: “Er bestaan zoveel vrijheden, die de christenen hier, in het door en door democratische Europa, niet hebben!” Hoe kun je dat dan niet opmerken als je naar het nieuws luistert. Hoe kun je zo oppervlakkig zijn en denken dat een democratie uit de hemel komt en een dictatuur uit de hel, en dat er geen tussentinten bestaan? Deze mensen hebben een andere mentaliteit, een andere cultuur. Zo hebben ze altijd al geleefd. En dat heeft gefunctioneerd. Welk recht hebben wij om hun soevereiniteit te misachten?

Bron: www.pi-news.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/12/29 ... -in-syrie/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Teva Teff

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Teva Teff »

Een katholieke celibataire vrouw ( van het godsdienstwaanzinnige soort ) vertelt hoe zij als zendeling duizenden kilometers van haar geboorteland midden in een moslimoorlog verzeild is geraakt en doet verslag op de Russische leugenpropagandatvzender Russian Today.
Voor het Syrië nieuws heb dan toch meer vertrouwen in een gewone krant dan de met een vreemd automatisme aangeleverde E.J.Bron berichtjes en filmpjes van Pilgrim.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Voor het Syrië nieuws heb dan toch meer vertrouwen in een gewone krant dan de met een vreemd automatisme aangeleverde E.J.Bron berichtjes en filmpjes van Pilgrim.
Vervelend dat je hier steeds weer geconfronteerd wordt met Russische propaganda. Een oprecht Sorry. :redface2:

Misschien een idee om voortaan hier, of hier, , Of hier, of hier je informatie weg te halen? Je ziet het, keus genoeg.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef: Voor het Syrië nieuws heb dan toch meer vertrouwen in een gewone krant dan de met een vreemd automatisme aangeleverde E.J.Bron berichtjes en filmpjes van Pilgrim.
Vervelend dat je hier steeds weer geconfronteerd wordt met Russische propaganda. Een oprecht Sorry. :redface2:

Misschien een idee om voortaan hier, of hier, , Of hier, of hier je informatie weg te halen? Je ziet het, keus genoeg.
Ik ga dat niet doen. Dit soort adviezen van jou aanklikken. Deze zijn tot nu toe altijd waardeloos gebleken. Zonde om daar mijn energie aan te verspillen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Ik ga dat niet doen. Dit soort adviezen van jou aanklikken. Deze zijn tot nu toe altijd waardeloos gebleken. Zonde om daar mijn energie aan te verspillen.
Nou, nou, nou... :scratch: Wat een wantrouwen. Ik ben er zeker van dat jij al een vaste bezoeker van deze sites ben.

Of....
Spoiler! :
Het kan natuurlijk ook dat er virus verscholen zit onder één van deze links. :nietverstaan: Jij hebt hier al een nare bug opgelopen. Bijna iedereen op deze site kan jouw mail nu meelezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef: Ik ga dat niet doen. Dit soort adviezen van jou aanklikken. Deze zijn tot nu toe altijd waardeloos gebleken. Zonde om daar mijn energie aan te verspillen.
Nou, nou, nou... :scratch: Wat een wantrouwen. Ik ben er zeker van dat jij al een vaste bezoeker van deze sites ben.

Of....
Spoiler! :
Het kan natuurlijk ook dat er virus verscholen zit onder één van deze links. :nietverstaan: Jij hebt hier al een nare bug opgelopen. Bijna iedereen op deze site kan jouw mail nu meelezen.
Ik zou niet weten. Ik ben namelijk niet van plan om de door jou aangeboden linken of de spoiler aan te klikken.
Wil je nog wat kwijt over de Argentijnse non?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Ik zou niet weten. Ik ben namelijk niet van plan om de door jou aangeboden linken of de spoiler aan te klikken.
Ik wil je de informatie onder de spoiler niet onthouden. Die is namelijk heel belangrijk. Dit staat er.
Het kan natuurlijk ook dat er virus verscholen zit onder één van deze links. :nietverstaan: Jij hebt hier al een nare bug opgelopen. Bijna iedereen op deze site kan jouw mail nu meelezen.
Wil je nog wat kwijt over de Argentijnse non?
Uiteraard wil ik graag wat over haar kwijt.. Ik geloof elk woord dat ze zegt
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ariel »

Dit is werkelijk niet te geloven. In de Trouw staat een nep interview met Wilders. Wat Wilders wil met Nederland
PVV Wat wil Wilders? Vragen van deze krant beantwoordt hij niet. Vandaar dit nepinterview - met echte Wilders-uitspraken van de afgelopen jaren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef: Wil je nog wat kwijt over de Argentijnse non?
Uiteraard wil ik graag wat over haar kwijt.. Ik geloof elk woord dat ze zegt
Ja, zo te lezen is dat geloof bijna onvoorwaardelijk.
Gelukkig heb ik zelf wel een gezonde portie scepsis.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ali Yas »

Teva Teff schreef:
Ariel schreef:
Teva Teff schreef: Wil je nog wat kwijt over de Argentijnse non?
Uiteraard wil ik graag wat over haar kwijt.. Ik geloof elk woord dat ze zegt
Ja, zo te lezen is dat geloof bijna onvoorwaardelijk.
Gelukkig heb ik zelf wel een gezonde portie scepsis.
Dat komt dan vast doordat je over betrouwbaardere gegevens beschikt.

Hoe zit het trouwens met je antwoorden op mijn vragen in de draad "Israël en de VN", Teva? Als je die blijft negeren moet ik aannemen dat je jezelf ook vrolijk door de media laat manipuleren.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Teva Teff

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Teva Teff »

Ali Yas schreef:
Teva Teff schreef:Gelukkig heb ik zelf wel een gezonde portie scepsis.
Dat komt dan vast doordat je over betrouwbaardere gegevens beschikt.
...............................
Nee, dat komt omdat ik een gezonde portie scepsis bezit.
Als je de grote hoeveelheid gepresenteerde info met gezonde scepsis leest, dan kan je de ergste bullshit gemakkelijk herkennen.
Bij de meesten op FFI werkt dat anders.
Die kijken of iets hun bevalt, in het eigen straatje past, zo ja, dan geloven ze onvoorwaardelijk dat het waar is. Zelfs de meest opvallende lariekoek.
Bullshit wordt vaak niet herkend simpelweg omdat ze dat niet willen zien.
Laatst gewijzigd door Teva Teff op vr dec 30, 2016 2:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ali Yas »

Teva Teff schreef:Als je de grote hoeveelheid gepresenteerde info met gezonde scepsis leest, dan kan je de ergste bullshit gemakkelijk herkennen.
Dat denk je misschien, maar dat is niet zo. Je kan onzin alleen herkennen als je weet hoe het wél zit. Anders geloof je gewoon wat je het eerst op de mouw is gespeld - waar of niet.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Teva Teff

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Teva Teff »

Ali Yas schreef:
Teva Teff schreef:Als je de grote hoeveelheid gepresenteerde info met gezonde scepsis leest, dan kan je de ergste bullshit gemakkelijk herkennen.
Dat denk je misschien, maar dat is niet zo. Je kan onzin alleen herkennen als je weet hoe het wél zit. Anders geloof je gewoon wat je het eerst op de mouw is gespeld - waar of niet.
Interessant wat jij op mijn mouw probeert te spelden.
Ik wil toch even melden dat de poging mislukt is.
Een overtuigd scepticus gelooft namelijk niet.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ariel »

Ben je vrij vandaag Teva? je bent zo actief?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ali Yas »

Teva Teff schreef:Een overtuigd scepticus gelooft namelijk niet.
Weet je dat zeker?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
Teva Teff schreef:Een overtuigd scepticus gelooft namelijk niet.
Weet je dat zeker?
Volgens mij gelooft een overtuigd scepticus in zijn eigen gelijk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Ali Yas schreef:
Teva Teff schreef:Een overtuigd scepticus gelooft namelijk niet.
Weet je dat zeker?
Volgens mij gelooft een overtuigd scepticus in zijn eigen gelijk.
Als je mij bedoelt.
Daarmee sta ik een heel eind dichter bij de realiteit dan met geloven in jouw gelijk.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Volgens mij gelooft een overtuigd scepticus in zijn eigen gelijk.
Het is goed sceptisch te zijn maar het moet niet ontaarden in arrogantie of nihilisme. Ik mag hopen dat Teva open staat voor correctie op basis van feiten en logische argumenten, anders kun je meteen wel de handdoek in de ring gooien. Ik ben niet van plan heel lang te blijven discussiëren met een vastgeroeste ideoloog. Ik zal binnenkort weten uit welk hout Teva gesneden is.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Geen derde wereldoorlog door de verhuizing van de Amerikaanse ambassade

Woensdag, Januari 4, 2017

Afbeelding
Alle Israëlische regeringsgebouwen staan al in Jeruzalem, waaronder de Knesset (het parlement).

Ingezonden brief van Likoed Nederland in de NRC (niet geplaatst), 4 januari 2017.

“Liberale Joden zijn erger dan nazicollaborateurs.”

Dit zou volgens NRC-correspondent in Israël Derk Walters de nieuwe door Trump aangewezen Amerikaanse ambassadeur in Israël David Friedman hebben gezegd.


Zo staat in een artikel gepubliceerd op 19 december j.l. in het NRC te lezen.

Als Friedman dit zou hebben gezegd dan is dat een kwalijke uitspraak.

Maar als Derk Walters iets stelt dan weten veel wat beter ingevoerde NRC-lezers al dat er een goede kans is dat het niet klopt.

Het is dan ook weer eens niet waar. Wat Friedman ooit wel gezegd heeft, is dat een bepaalde groep Amerikaanse extreem-linkse Joden die Israël voortdurend ongenuanceerd afbrandt, erger zijn dan mensen die gedwongen moesten samenwerken met de nazi’s. Het ging dus niet over “liberale joden” en ook niet over nazicollaborateurs, maar over een groep Joden in de concentratiekampen die onvrijwillig met de nazi’s moesten samenwerken (de zogenaamde Kapos).

Het is niet het enige voorbeeld in dit artikel dat niet klopt. Zo schrijft Derk Walters: “Zo waarschuwen linksere Joden voor het weinig verhulde antisemitisme dat Trump bij zijn aanhangers losmaakt.”

Donald Trump heeft een orthodox-joodse dochter, schoonzoon en kleinkinderen. Voor het eerst in de geschiedenis zal er een koosjere keuken in het Witte Huis worden geplaatst, zodat zijn naaste familie kan worden uitgenodigd voor maaltijden. Beweren dat Trump antisemitisme wil aanjagen is dan ook volslagen onzin; nepnieuws van de NRC.

Ook schrijft Derk Walters in hetzelfde artikel: “Erkenning van Jeruzalem als hoofdstad zou immers kunnen leiden tot een enorme reactie van de Palestijnen, de rest van de Arabische wereld en zelfs de rest van de moslimwereld.”

Zoals Derk Walters zelf al verderop in zijn artikel schrijft, is het besluit door het Amerikaanse parlement tot verplaatsing van de ambassade al in 1995 genomen. Zo schokkend is het dus niet. En de Arabische wereld heeft momenteel wel wat andere problemen aan het hoofd.

Even verderop schrijft Derk in zijn artikel: “Deze stad heeft internationaal de status van ‘corpus separatum’, wat inhoudt dat geen enkele natie haar soevereiniteit over de stad uitoefent.”

Klinkklare onzin. De meeste landen erkennen dat West-Jeruzalem tot Israël behoort, zoals sinds 1948 het geval is. Het twistpunt is of Jeruzalem daarmee ook de hoofdstad kan zijn. Het idee van een ‘corpus separatum’ is slechts geopperd in het Delingsplan (voorstel tot tweestatenoplossing) van de VN in 1947. Dit sowieso niet juridisch bindende voorstel werd destijds door de Arabieren verworpen, in plaats daarvan startten zij een vernietigingsoorlog tegen Israël. Deze zeventig jaar oude aanbeveling is nooit bindend geweest en heeft zodoende geen status in het internationaal recht.

Helemaal bont maakt Derk Walters het door te schrijven: “[Komt door de vestiging van de Amerikaanse ambassade in Jeruzalem] de Al-Aqsa moskee in Israël?”

Zoals elke journalist in Israël hoort te weten – maar NRC-correspondent Derk Walters schijnbaar niet – staat die nieuwe Amerikaanse ambassade al sinds 1989 gepland op een bouwterrein in West-Jeruzalem. Dus niet in betwist Oost-Jeruzalem, maar in een gebied dat al sinds 1948 bij Israël hoort en waarvan werkelijk niemand ter wereld verwacht dat dit bij een tweestatenoplossing tot een Palestijnse staat zal gaan behoren.

Zelfs de SP noemt West-Jeruzalem niet “bezet”.

Dat met enkel de verhuizing van de Amerikaanse ambassade naar West-Jeruzalem de VS zou erkennen dat ook Oost-Jeruzalem en daarmee de Al-Aqsa moskee tot Israëlisch gebied behoren, bestaat dus slechts in de fantasie van Derk Walters.

Dit artikel van Derk Walters is een groot foutenfestival.


Met fouten die gemakkelijk voorkomen hadden kunnen worden door beweringen even te checken – een basale journalistieke vereiste.

Dat een correspondent van het NRC dit voortdurend nalaat is deze krant onwaardig en verprutst het gewenste imago van kwaliteitskrant.

https://likud.nl/2017/01/geen-derde-wer ... ambassade/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Kennen we dit jongetje nog? We hadden hier al de verdenking dat er iets niet klopte.
Vader van Syrische jongetje becommentarieert iconisch beeld van zijn zoon: Het was alleen maar propaganda

Geplaatst op 7 juni 2017

Afbeelding

De vader van Omran Daqneesh (foto), het jongetje dat verleden jaar augustus een wereldwijd symbool werd van het door oorlog verscheurde Aleppo, omschreef de omstandigheden waaronder de foto uit de ziekenwagen ontstond.

Mohammad Kheir Daqneesh verklaarde maandag dat de opnames van zijn zoontje door aanhangers van de oppositie werden gebruikt voor “propagandadoeleinden”.

“We zaten net als nu in ons huis”, zei Daqneesh. “Omran en ik hebben met de mobiele telefoon gespeeld toen de aanval plaatsvond.”

De militanten begonnen hem te filmen, terwijl ik in huis was. Ik kwam naar buiten en vroeg: “Waar zijn de kinderen? Ze vertelden me dat ze in een ziekenauto waren en namen me er mee naar toe. Omran´s hoofd zat in het verband. Ze brachten hem echter alleen maar naar het ziekenhuis om hem te filmen”, aldus Daqneesh. Hij vertelde verder:

“Ik was er mee bezig mijn gezin te redden, terwijl zij van de gelegenheid gebruikmaakten en mijn gezin gefilmd hebben voor propagandadoeleinden toen ze het huis verlieten. Bij Allah, als ik geweten zou hebben dat er in de media over ons bericht wordt, zou ik de namen van de organisaties hebben opgeschreven die bij me zijn gekomen. Ik heb organisaties gezien die ik daarvoor nog nooit gezien heb. Ik had nog nooit deze zogenaamde ´hulp´ aangenomen en ik heb me nooit met zulke mensen beziggehouden.”

De video van Omran, die vol stof en besmeurd met bloed in een ziekenauto zat, kreeg internationale aandacht, nadat hij verleden jaar zonder er ook maar één vraag bij te stellen door de media werd verbreid. Zijn oudere broer Ali overleed aan de verwondingen die hij opliep tijdens de aanval. Het gezin woont na de bevrijding door regeringstroepen nog steeds in Aleppo.



Bron: https://deutsch.rt.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/06/07 ... ropaganda/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ariel »

Ik weet het niet, maat ik heb mijn bedenkingen bij de vader. Is hij werkelijk zo onschuldig ? Ik kan het niet geloven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door King George »

Noem dat maar gerust een aanmaning tot zelfcensuur ten behoeve van de meningssturing!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie